Recenze

talio2 (muž 30 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Volkswagen Passat 2,0TDI PD 103kW 4MOTION

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 45× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 20 Volkswagen Passat, foto 21 Volkswagen Passat, foto 22 Volkswagen Passat, foto 23 Volkswagen Passat, foto 24 Volkswagen Passat, foto 25 Volkswagen Passat, foto 26 Volkswagen Passat, foto 27
Volkswagen Passat, foto 28 Volkswagen Passat, foto 29 Volkswagen Passat, foto 30 Volkswagen Passat, foto 31 Volkswagen Passat, foto 32 Volkswagen Passat, foto 33 Volkswagen Passat, foto 34 Volkswagen Passat, foto 35 Volkswagen Passat, foto 36 Volkswagen Passat, foto 37 Volkswagen Passat, foto 38 Volkswagen Passat, foto 39 Volkswagen Passat, foto 40 Volkswagen Passat, foto 41 Volkswagen Passat, foto 42 Volkswagen Passat, foto 43 Volkswagen Passat, foto 44 Volkswagen Passat, foto 45 Volkswagen Passat, foto 46 Volkswagen Passat, foto 47 Volkswagen Passat, foto 48 Volkswagen Passat, foto 49 Volkswagen Passat, foto 50 Volkswagen Passat, foto 51 Volkswagen Passat, foto 52 Volkswagen Passat, foto 53 Volkswagen Passat, foto 54 Volkswagen Passat, foto 55 Volkswagen Passat, foto 56 Volkswagen Passat, foto 57 Volkswagen Passat, foto 58 Volkswagen Passat, foto 59 Volkswagen Passat, foto 60
 

Technické info

Přezdívka auta Passerati Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:109000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,2 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 565 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6,2

Popis vozu

Popis vozu, je třeba tohle auto ještě někomu popisovat nobo představovat ? Po světě jich nejspíš jezdí miliony, po našich tankodromech tisíce. Ale co už, mám tady pro Vás další těžce profláklý vůz v ještě profláklejší motorizaci.
Jak jste si jistě všimli, jedná se o Volkswagen Passat 3C/B6 sedan modelového roku výroby 2006.

Recenzi rozdělím na několik následujících kapitol:

Vzhled:
Klasický sedan. K odlišení od ostatních Passatů přispívá zvolená nejvyšší výbava Highline zvenku rozpoznatelná podle diagonálních lišt a loga VW v chromovém provedení. Bohužel byly s vozem pořízeny originální disky v základní velikosti 16" Adelaide 7Jx16 ET45 s pneu o rozměru 215/55 R16. Vůz o délce 4765mm spolu se zvolenou příplatkovou barvou Mocca Antracit a chromovými lištami tvoří elegantní celek. K dobrému vzhledu přispívají natáčecí Bi-Xenonové světlomety s Corner funkcí mlhovek, integrované blinkry do vnějších zpětných zrcátek (el. skolopitelná), aerodynamicky tvarovaná střecha, absence stěrače zadního okna, odtrhová hrana víka zavazadlového prostoru a zadní LED diodová světla z nichž část je integrovaná do boku a druhá část do víka zavazadelníku.
Na zimní období používám 6,5Jx16" ET42 205/55 R16 ráfky z produkce firmy Rial, které ochotně v době koupě dýlovalo zastopení prodejce VW. Vypadají celkem pěkně a údržba je víc než snadná.
Velké plus je také to, že u Passata se zvoleným pohonem obou náprav již nebylo nutné podvozek zvyšovat, a tak auto nevypadá a není vysoké. Co je horší je velký přední převis karoserie.

Poznámka: zrcátka jde sklopit i za jízdy. Konstruktéři se asi inspirovali u tvůrců stíhačky F-14 Tomcat. Takže to ani při 180km/h moc nežere.. jen není moc vidět za sebe :-D

Motor:
No kdo o něm nemá co říct ať zvedne ruku, určitě Vás takových bude minimum. Jedni ho milují a druzí nenávidí, jiní ho pouze užívají. Já se řadím k těm kdo má naftové motory z koncernu VW rád, ale přesto se budu snažit být co nejvíce objektivní.
Popíšu Vám tedy své zkušenosti a názory s motorem 2,0TDI 103kW/140PS BEZ filtru pevných částic DPF, dvěma ventily na válec. Plní emisní normu EU4. Ze zdvihového objemu 1968cm3 (vrtání průměr 81mm a zdvyh 95,5mm) a přeplňování turbodmychadlem s chlazením plnícího vzduchu čtyř v řadě za sebou uložených válců soudruzi z Volkswagenu dokázali do sériové produkce uvést motor o výkonu 103Kw/140PS při 4000otáčkách a točivém momentu 320Nm v rozmezí 1750-2500otáček za minutu, pracovní tlak 2400baru. Tato síla stačí k tomu, aby se Passat 4x4 dostal z 0 na 100km/h za udávaných 10,2s. Zapalování válců probíhá v pořadí 1-3-4-2.
A teď trocha praxe. Po nastartování je motor hlučnější, klasický diesel, ale je mnohem lépe odhlučněný a klidnější než třeba v Octavii. Tady jsme přeci jen o třídu výš. Rozjedeš se na rovince se zařazenou jedničkou jen na spojku, trošku přidáš plyn, dáš dvojku a co.. o motoru nevíš a nevěděl jsi ani po tom co jsi nastartoval, sedíš si uvnitř a nic, NIC se netřese. Jen do těch 1600 otáček je to mrtvý, nezabírá pořádně turbo. A tak co, máš odspodu vedený plynový pedál tak trošku přidáš .. když je třeba .. Když je třeba předjet, předjedeš. Je jedno na jaký rychlostní stupeň, ale je potřeba pamatovat na to, že jestli jsi před chvílí seděl v "třílitru" tak tady bude něco chybět. Motor je uložený trošku před přední nápravou, na to je třeba pamatovat v zatáčkách, ale je k dispozici 4x4 a ESP a to zaručuje neutralitu v zatáčkách.. dobře na extrému nedotáčivost, ale jestli jsi chtěl závodit, měl jsi koupit R36 nebo BMW. Tady se hraje na jinou notu. Jízdní dynamika by byla. Motor auto rozhýbe až na nějakých 220km/h kde točí cca 4300otáček.. dál to nejde.. máš po výkonu.

Samostatnou podkapitolu si zaslouží spotřeba. Tady se bude chválit a chválit. To auto prostě nežere, mnohdy bych řekl, že si naftu ještě vytváří (žert). Reálný dojezd okolo 1150km za nádrž o objemu 70litrů, kterou ale nikdy nedojedu do extrému mluví za vše. Palubní počítač ukazuje hodnotu dlouhodobého průměru na hodnotě 6,3l/100km. Paráda, tomu se dá věřit. Mimo město když si trochu hraju a nejsem brzda provozu není těžké dostat se pod magických 5litrů, ale bez podílu dálnic. Pohodová jízda na trase ČB-PHA a zpět znamená spotřebu 5,8litru a to se neploužím.
Čistě město je pak 6,5-8litrů. Víc neumím. Palubní počítač je nutno říct ještě ze staré školy, takže umí ukázat momentální spotřebu i 99,9l, což se třeba u BMW říct nedá, tam je strop cca 36l/100km.

Jízda,řízení,řazení atd.:
Když sednu za volant do příplatkových sportovních sedadel s velkým bočním vedením, středem z alcantary a boky z kůže Nappa, s elektrickým nastavením a možností uložení tří poloh sedadla vč. nastavení vnějších zpětných zrcátek. Je tu elektrická bederní opěrka. Poměrně malá boční okna dávají větší pocit bezpečí a útulnější atmosféru. Horní část přístrojové desky je nádherně profilovaná a z měkčeného plastu s pěknou texturou. Ostatní plasty jsou sice tvrdé, ale též s texturou. Dobře občas na výmolu něco vrzne, ale na normální cestě je klid a ticho. Budíky, všude krásné čitelné, velký středový display s možnostmi nastavení, krásné červené podsvícení (intenzitu lze manuálně tlumit). Je tendence starat se o světla, není třeba, vše automatické. Volant a zpětná vazba. NOooo. Trochu zádrhel. V jedničkový Octavii bylo mnohem víc cítit co se s koly děje. Za vinu to dávám elektrickému posilovači. Okta měla elektrohydrauliku. Volant je tříramenný, multifunkční. Můžeme na něm ovládat, rádio, nastavení palubního počítače(Comming Home, Leaving Home atd..), telefonní HF sadu. Tempomat má svojí samostatnou páčku vlevo pod volantem. Je tu i dešťový senzor a samoztmívací zrcátka, takže tě na zadku pověšené ML, X5 atd. nerozhodí. Automatická dvouzónová klima, elektricky vyhřívané čelní sklo, režimy ECON,AUTO. Ergonomie perfektní, stačí pár minut a víš kde co je. Ale jestli chceš nápady a originalitu nebo snad styl .. sedíš ve špatným autě. Chybí ruční brzda, je elektrická, ale výhodou je funkce AUTO HOLD okoukaná od automatických převodovek. Tady je, ale manuál, šestikvalt,krátká páka, delší kvalty, úsporná, přesný dráhy řazení, kulová hlavice ti padne do ruky. Radost zařadit Můžeš jí i mechanicky zamknout.
Loketní opěrka, spousta odkládacích prostor, dáš do dveří i 1,5l láhev. 12V zásuvka je ve středovém panelu tak, protože tu není navigace, není problém s délkou napájecího kabelu k ní. Je tu sice jen základní rádio a ani mp3 neumí, ale i tak hraje pro mé potřeby krásně. CD umí líp jak radio. Ale jen co se nějaká Koruna našetří, koupím navigaci. Ale zase na chvíli k jízdě. Normálně jedu a je jedno jestli je venku +20 a sucho nebo -20 a hory sněhu. Gumy mám, 4x4 taky, ESP, ABS atd. ? Taky. Naježdíno něco mám tak co, nebudu bláznit, chci vždycky dojet. Ale když je takhle pěkná zatáčka, do který vidíš a nic nejede. Podržíš tlačítko ESP OFF a vypneš ho, jooo vypneš. Úplně. Pak za 2, rejd a jen si hlídáš jen volant a plyn. A jéje směješ se :-) no není to pocit jako máš v zadokolce nebo STi, ale pro to naše štěstí to stačí. V zatáčkách drží a drží, na limitu nedotáčivost, nic extrémního. Mokro je horší, ale to je pneumatikách a taky o tom, že toho taky někdy chci moc. Ve tmě je to paráda. Ty světla jsou geniální, mlhovka přisvítí tak vidím i za roh. Dálkový nejsou moc třeba. Mlhovky jsem nepoužil. Víko nádrže otevřu tlačítkem na dveřích. Vedlejším tlačítkem můžu i kufr. Čidla na parkování na obou stranách vozu. Perfektní rejd.

Další kapitola bude dlouhá, zaslouží si to !

Haldex 2. generace: Popíšu zde různé situace a funkci :

Stání (parkování) – vypnutý motor
Po zapnutí zapalování (nikoliv nastartování) stojícího vozu se aktivuje pouze řídicí
jednotka spojky Haldex, k vytvoření tlaku v systému však nedojde. Elektrické
čerpadlo oleje je nečinné a řídicí ventil je otevřen.


Nastartování
Jakmile motor dosáhne 400 otáček za minutu aktivuje se elektrické čerpadlo oleje.
To čerpá olej přes olejový filtr do zásobníku tlaku až do doby, kdy je v okruhu
dosažen tlak 30 bar.


Rozjezd a zrychlování
Při rozjezdu a zrychlování je nejefektivnější pohon zadní nápravy. Během akcelerace
je proto řídicí ventil zcela uzavřen, aby pracovní tlak na lamely spojky mohl dosáhnout maxima a pro kola zadní nápravy byl k dispozici co nejvyšší točivý moment.

Rychlá jízda
Pro jízdu vyšší rychlostí je na zadní nápravě potřeba pouze malý točivý moment.
Pracovní tlak působící na pracovní píst je regulován dle potřeby

Brzdění
Při brzdění není zapotřebí přenášet točivý moment na kola zadní nápravy. Řídicí
ventil se proto otevře, čímž klesne tlak v systému a spojka se rozpojí.

Stání – běžící motor
U zabrzděného vozu s běžícím motorem je spojka rozpojena. K řízení spojky Haldex
je v tuto chvíli využíván signál polohy plynového pedálu. Při rozjezdu (po sešlápnutí plynového pedálu) se pracovní tlak v systému opět zvyšuje, aby byl k dispozici
v plné míře.


Parkování (pohyb auta)
Při parkování je přenášen na kola zadní nápravy pouze malý točivý moment.
Pracovní tlak působící na pracovní píst je regulován dle potřeby


Jízda na povrchu s nízkou adhezí
Při jízdě na kluzkém povrchu je pracovní tlak působící na pracovní píst regulován
dle potřeby. Signály pro řízení spojky Haldex přicházejí od řídicí jednotky ABS, která
rozpoznává prokluz kol pomocí senzorů otáček kol a propočítává potřebnou trakci.

Zásah systému ABS – zásah systému ESP
Při zásahu systému ABS je spojka Haldex zcela rozpojena, zatímco při zásahu elektronického stabilizujícího systému ESP je míra sepnutí spojky Haldex řízena signály
řídicí jednotky ABS.

Zásah systému ASR
Protáčejí-li se obě kola přední nápravy, spojka Haldex se sepne a pohon přebírají
zadní kola.


Zásah systému EDS
Protáčí-li se jedno kolo na přední nápravě, zasáhne elektronická uzávěrka
diferenciálu (EDS) tím, že přibrzdí protáčející se kolo. Točivý moment je směřován na druhé kolo na nápravě a zároveň se sepne mezinápravová
spojka Haldex, která přenese větší část točivého momentu na kola zadní nápravy.

Přínosy spojky Haldex 2. generace:
okamžitá reakce v závislosti na jízdní situaci,
bez nutnosti prokluzu předních kol, bezpečnější jízdní vlastnosti díky okamžitému
přerozdělení točivého momentu dle trakčních
možností jednotlivých kol, lepší ovladatelnost, neomezená kompatibilita se systémy ABS a ESP díky napojení řídicí jednotky spojky Haldex
na datovou síť CAN-Bus.

Bezpečnost:
5 hvězd v nárazových testech Euro NCAP podle nové metodiky. 91% dospělí, děti 77%, chodci 54%, asistenční systémy 71%. Aktivní hlavové opěrky. Možná i ISO FIX (nevím přesně :-D ) , 4x4,ESP, ABS,ASR,EDS atd.., spousty airbagů





Silné stránky

+ reprezentativní
+ 4x4
+ úsporné
+ levné pojistky (pov+hav)
+ sedadla + vyhřívání (5 možností)
+ kvalitní kůže
+ neurazí/nenadchne
+ nebudí pozornost
+ málo obvyklá barva
+ háček na igelitky
+ spousty místa na zadních sedadlech
+ zadní loketka s držáky nápojů
+ vyhřívané čelní sklo
+ 70l nádrž
+ odpor vzduchu 0,281cw
+ klimatizovaná přihrádka před spolujezdcem
+ el. nastavitelné sedadlo spolujezdce
+ trojblik blinkrů
+ nepozoruji aerodynamický hluk

Slabé stránky

- nemá nezávislé topení
- špiní se zadek
- plast sedačky schytává rány botou při nastupování
- okoukanost
- oblíbenost u zlodějů
- není tak hravý jako předchozí Octavie 1U1 4x4
- tu a tam si vrzne plast přístrojovky
- umělé, ošklivé,plastové "dřevěné" obložení
- ceny xenonových výbojek (1. výměna se chystá)
- nevzhledný držák k telefonu (táta měl telefon co tam pasoval, já ne, ale k bluetooth potřeba)
- bluetooth HF neukazuje jméno volajícího, prostě jen příchozí hovor
- nesignalizuje vzdálenost od překážky při parkování na displayi rádia "pouze akusticky"

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Autorizovaný servis děs běs, řešeno dvorním mechanikem.

Jedu na Long Life olej podle specifikace normy VW 50700 značka Castrol .. měním po cca 20t km. Nemá rád dlouhé cesty na stálé vyšší otáčky, má tendenci ubývat, ale nic strašného.
Od loktu řidiče prodřená výplň dveří. Měněno v 95t km.

V cca 60t km praskla nádobka na vodu do ostřikovačů.. v létě.. přišlo se na to v garáži (auto je celou dobu životnosti garážováno) po doplnění zůstala pod autem loužička. Neřeším, dolívám vždy jen tolik kolik je třeba a auto necamrá.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Táta, a jo někdy pouští hrůzu, ale jinak je to hodnej kluk :-D

Plánované doplňky / Fotogalerie

- navigační systém RNS510
- transparentní ochranná fólie na nákladovou hranu zavazadelníku
- možná bluetooth modul místo držáku telefonu 3C0 051 435 PA
- nakódování zpětných zrcátek tak aby se sklápěli po uzamknutí vozu
- možná i 18" litá kola Velos, Veracruz nebo jiné
- nástupní prahové lišty 3AE 071 303 nebo transparentní folie
- koncovka na tlumič výfuku 3C8 071 91
- textilní koberce Premium 3AB 061 270 WG
- sada sportovních pedálů 1K1 064 200

---------------------------------------------------------

Fotky budu průběžně dodávat, zatím jen ty s vypovídací hodnotou

 

Novinky v recenzi

29.1.2014 22:20

Kreška

Passat prodělal nárazový test. Jeho nový majitel to krapet nezvládl s prý alkoholem v krvi.. důsledek viz. galerie. Nehoda se stala minulý rok v červnu/červenci. Passat je opravený a má nově tažák.

28.3.2013 11:54

Dnes byl Pašík prodán..

Snad bude novému majiteli dobře sloužit a budou na něj tak hodní jako jsme byli my všichni..

10.2.2013 22:04

108700km Nově vstřiky,stále na prodej

Nové všechny vstřiky na kulanci/záruku VW .. v případě zájmu volejte na 728573455

11.1.2013 16:39

Na PRODEJ!!

Na PRODEJ !! případné otázky do SZ

29.11.2012 18:45

Přezuto

108090km a přezuto na zimní pneu

8.11.2012 14:55

STK 10.10.2012 a 104500km

bez problémů, suchý tričko

6.5.2012 09:31

palivové čerpadlo

V pátek 27.4. v 18:30 mě vypeklo palivové čerpadlo v nádrži.. přestalo dodávat motoru naftu.. spadly otáčky na 0rpm vše se vyplo, žádná hláška.. alespoň, že se vše stalo v koloně a ne při např. předjíždění nebo v prudké zatáčce..kolegové mě odtáhli zpět do práce (150m) a začalo řešení. Podniková diagnostika ukázala 3x vadný vstřik, chyby vymazány, motor běžel normálně.. inu vydal jsem se na diagnostiku do přilehlého (2km) servisu VW v CB Auto a ouha, už cca 100m před servisem se vše opakovalo a já tam dojel na spojku bez posilovačů brzd atd. Vstřiky by prý opravily v rámci svolávací akce zdarma, ale bylo vadné čerpadlo, takže 8986 Kč a auto jezdí.. přístup servisu hodnotím velice kladně.
Dále pak díky této závadě auto nešlo zamknout, vše vyřešeno novým nakódováním klíčků.

Snad zas budu mít na 3000km pokoj :-D , držte palce :-)

27.3.2012 15:36

100.000km

Pokořeno prvních 100.000km bez problémů. Tak vzhůru do nekonečna a ještě dál :-D

15.3.2012 17:49

99666km

jede,nežere,přezuto na letní 215/55/R16

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat 2,0TDI PD 103kW 4MOTION

Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

poruchy jsou a asi i budou

praktičnost
10

na sedan až až

prostornost
9

jen trochu širší středový panel přístrojové desky u kolen řidiče

jízdní vlastnosti
10

skvělé, 4x4

jízdní komfort
9

občas dost tvrdé

provozní náklady
10

spotřeba i pojistky menší než u Octavie 1U1 TDI 4x4

náhradní díly
10

mám skvělý zdroj

výkon motoru
8

přemýšlím o chipu .. 125kW by bylo lepších, ale na naše silnice je i těch 103kW dostatečných

spotřeba
10

ČB-Praha při rychlostním průměru 90km/h za 5,7l/100km .. po městě se i při krátkých cukačkách dostanu pod spotřebu udávanou výrobcem

hlučnost motoru
10

z venku možná hlučnější, ale já uvnitř nic neslyším tak je mi to jedno.. turbo umí zasyčet

kvalita sedadel
10

příplatková sportovní sedadla, drží,podpoří páteř a jsou seřiditelné ve všech směrech+bederní opěrka, dostatečně dlouhý sedák

brzdy
10

i když je skoro nepoužívám,když potřebuji, vždycky zabrzdím

zavazadlový prostor
10

až příliš hluboký, vyšší nákladová hrana, dálkové otevírání kufru, dostatečný, boční přihrádky, průlez na lyže


Více o modeluVolkswagen Passat B6/3C (2005-2010)
VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz

Po Passatu a Golfu Variant přichází i designově povedené…

VW Golf IV VW Golf IV

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto…

 





Blesk.cz

Zeman bez milosti: „Sobotko, sklapni!“ ČSSD přeje i po debaklu vládní účast

Zeman bez milosti: „Sobotko, sklapni!“ ČSSD přeje i…

Sociální demokracii sám jako předseda přebíral v době, kdy měla sedmiprocentní podporu. Teď si prezident Miloš…

Přiznání Matěje Hádka: Štvalo mě, že je brácha slavnější! Vzepřel jsem se

Přiznání Matěje Hádka: Štvalo mě, že je brácha…

Říká se o něm, že patří mezi nejlepší herce své generace. On sám se tomu směje, ale je fakt, že Matěj Hádek (41)…

 

iSport.cz

Kouč Jelínek o Motoru: Nechci čekat na zdechlinu, chci puk lovit

Kouč Jelínek o Motoru: Nechci čekat na zdechlinu,…

Ještě na jaře váhal, zda dál trénovat. Věnoval se přednášení, osobnímu koučinku, pomáhal třeba tenistce Karolíně…

Plíšková vlétla do Turnaje mistryň, Venus Williamsovou jasně přehrála

Plíšková vlétla do Turnaje mistryň, Venus…

Česká tenistka Karolína Plíšková vstoupila do Turnaje mistryň v Singapuru jasným vítězstvím nad Venus…

 

Reflex.cz

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na pokraji jaderné apokalypsy

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na…

Koncem padesátých let minulého století se první tajemník ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu…