Diskuse

BMW řada 5 (2012)

31.8.2013

Dlouho jsem přemýšlel, co v lidském životě znamená 18 měsíců. Kolik zkušeností člověk nabere, jakým směrem se dá a co všechno prožije. Jaro vystřídá…

 

BMW řada 5 (stealth01)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 10 Reagovat !

    foto Vranis

    Vranis 31.08.2013  23:23

    chvalim

    Jedna z najlepsich recenzii ak nie najlepsia aku som tu kedy cital:) Ver ci nie uvedomil som si pri nej zopar veci ktore vadia aj mne v trojke ako napr. fungovanie asistenta stieracov ci blinkrov na ktore som pri pisani recenzie zabudol. S cistym svedomim davam 3x10 + mam na teba este otazku v sukromnej sprave tak ak si najdes cas na odpoved budem vdacny
  • 00 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 01.09.2013  08:03

    Prodejce čuně

    Nebudu psát svoje zkušenosti s jmenovaným servisem, ale pokud neumí vyřešit dané problémy, sebral bych jim label a nechal je servisovat maximálně terária.
    Nezlob se na mě, ale jsou to zaujatý kecy, pokud neumí prodejce a servisman řádně odstranit vady z výroby (o čemž jsem se v Ostravě přesvědčil!!!), pak je jen nýmandem!
    Tobě doporučuju prodat a koupit jinde. Ale hlavně mimo Ostravu, pokud chceš alespoň náznak evropský a ne západoasijský úrovně...
    • 00 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 01.09.2013  09:12

      « Re: Prodejce čuně

      Díky. Možná bych mohl zkusit jiný servis. Je to tak, že BMW můžeš i s vadami servisovat kdekoliv? Byl jsem v Hradci Králové a tam mi bylo řečeno, že mi auto servisovat nechtějí, když jsem to nekoupil u nich. Jsem v tom laik a fakt nevím jak to funguje...
      • 00 Reagovat !

        foto idam-i

        idam.i 01.09.2013  17:52

        « Re: Re: Prodejce čuně

        To mi pripadá až neuveritelné,že ti odmietnu servisovať auto, lebo si ho u nich nekúpil. :-O Nie,že by som ti neveril,len mi to pripadá úpne scestné !
        • 00 Reagovat !

          foto esenbe

          esenbe 01.09.2013  22:23

          « Re: Re: Re: Prodejce čuně

          Mě se to taky stalo u subaru - i když to byla reklamace - což možná myslí. Volal jsem na asistenci a tam mi řekli, že by to servisovat měli, ale že je lepší, když to dám tam kde jsem to koupil. Závada se přitom zdála celkem závažná a mohlo to poškodit vůz.
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 01.09.2013  18:58

        « Re: Re: Prodejce čuně

        Zkusil bych Renocar, nebo Synot... Stejně tak mám kladný reference na Katowice. Bejt z druhý strany republiky, doporučil bych ti Drážďany, kde servisuje můj kamarád 745i. Naprostá spokojenost a cenově pod českými BMW servisy.
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 01.09.2013  23:33

          « Re: Prodejce čuně

          Já bych doporučil spíš Synot (tam určitě neřeknou, ať "servisuješ" tam, kdes koupil), než Renocar, ale obojí má (ohledně servisu) mnohem lepší pověst, než OVA.
      • 00 Reagovat !

        foto Xiuing

        Xiuing 25.11.2013  11:25

        « Re: Re: Prodejce čuně

        Chci se zeptat, mohu na servis jezdit všude po Evropě v rámci balíčku BMW Inclusive? Byl jsem v Německu a auto zahlásilo, že by rádo do servisu - olej. Tak jsem s ním dojel do ČR. Ale měl jsem v Německu volný čas, tak jsem to mohl vyřešit i tam...

        Jinak už vím, co myslel stealth tím poškrábaným dekorem - mám přírodní dřevo, takže tady je to ok, ale kolem voliče převodovky nešlo objednat nic jiného, než černý lesklý plast. Utírám ho jen mikrovláknovou utěrkou s přípravkem na čištění displejů a teda když zasvítí sluníčko pod "správným" úhlem, tak bych blil...
        • 00 Reagovat !

          foto eliot

          eliot 25.11.2013  15:24

          « Re: Re: Re: Prodejce čuně

          Ano, s balíčkem Inclusive můžeš BMW servisovat , v jaké zemi chceš. ;-)

          ..No ,když jsem viděl na sluníčku ty lesklé dekory v několika BMW ,tak jsem radši u X3 nechal základní "hliníkové" obložení a to je naprosto v pořádku ,viditelné mikroškrábance se neobjevily.
  • 00 Reagovat !

    foto fildas

    filďas 01.09.2013  13:04

    Recenze

    Skvělá recenze, trošku delší, ale líbila. Po dlouhé době dávám 3x10. Jo a jeden můj kolega má objednané tohle BMW 520d v sedanu jako rok staré diplomatické, tak nevím, jestli ho nemám od té koupě spíše odradit. Ale už má jedno X1 a jedno jedničkové pro přítelkyni a zatím si nijak nestěžoval. Tak nevím.
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 02.09.2013  08:24

      « Re: Recenze

      Je to o špatnejch kusech, nebál bych se obecně.
  • 00 Reagovat !

    foto Radkos

    Radkos 01.09.2013  13:25

    ...

    auto má 4,9 metru, nevím kde jsi vzal přes 5 m... a taky k tý ventilaci sedadel - ono není nic lepšího si v pětatřiceti stupních na záda a * pustit studenej vzduch, takže v tom bych ani neviděl chybu... jedinej výrobce, kterej pouští do sedaček vzduch z klimy je Lexus a fakt to není příjemný... pak taky nechápu některý tvoje příplatky - radši bych si vzal silnější motor a hezčí kola na úkor nesmyslný výbavy, kterou jak sám říkáš, ani nepoužíváš... ono je to fajn mít tam všechny ty serepetičky, ale otázka zní: Budu to používat? hodnota kterou ti některý příplatky přinesou bude přímo neúměrná ceně, kterou za ni požaduje výrobce... ale tak už to u těch prémiovek bohužel je...
    • 00 Reagovat !

      foto poterienko

      poterienko 01.09.2013  13:52

      « Re: ...

      Tak serepetiček tam má opravdu nečekaně hodně, ale k čemu silnější motor, když mu to stačí a vyhovuje mu nižší spotřeba? Navíc má rychlejší auto, než je dieselová Octa.
      • 00 Reagovat !

        foto Radkos

        Radkos 01.09.2013  14:25

        « Re: Re: ...

        tak nejde jen o silu motoru, ale i o projev a kultivovanost a k ty 5-er se proste tem 4 hrk nehodi... sam jsem mel ted pujcenou novou 320d a jede fakt slusne ale ten zvuk a vibrace - v trojce jeste dejme tomu, ale v petce... a navic kdyz by ten R6 jen lechtal tak nebude zrat o moc vic nez ta 20d... mezi nama - jenom lechtat se to samozrejme neda... >:D
        a octavia neni zrovna meritko pro srovnavani s 5-er at je jakkoliv dobra, je to auto zhruba za tretinovou cenu... ;o)
        • 00 Reagovat !

          foto idam-i

          idam.i 01.09.2013  17:58

          « Re: Re: Re: ...

          Pred pár rokmi ,by som ti dal úplne za pravdu. No teraz súhlasim s názorom autora recenzie.Pokial ideš prioritne po komforte,tak aj motor s nižším výkonom môže byť úplne postačujúci.Volba príplatkovej výbavy je čisto individuálna a pokial ju považuje pre neho za prospešnú,tak nie je čo riešiť.
          • 00 Reagovat !

            foto Sysoj-Psojic

            Sysoj Psojič 10.09.2013  09:29

            « Re: Re: Re: Re: ...

            Neumíš číst? Radkos to popsal přesně. 6tiválec má úplně jinou kulturu behu! Zvuk, barva zvuku, vibrace a pak samo i zátah a celkovou ne 4válcově upachtěnou kulturu projevu.
            Mně by kromě nákupní tašky ani nenapadlo koupit 4válec...
            • 00 Reagovat !

              foto stealth01

              stealth01 10.09.2013  10:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: ...

              Jasně čtyřválec má takovou hnědomodrou barvu zvuku, zatímco šestiválce jí mají spíše do oranžova. Naprosto chápu, že vybrat si čtyřválec kvůli té hnusné barvě zvuku je blbost.
              BTW, dokázal bys rozeznat na dálnici, jestli máš pod kapotou čtyř nebo šestiválec (ustálená rychlost, konstantní otáčky, rovina)? Problém je v tom, že ve 130 nebo 140 ten motor přes utlumení prostě nejde slyšet. Takže jestli je tam čtyř šesti nebo osmiválec benzin nebo diesel prostě nepoznáš. A tyhle situace jezdím dnes a denně. Dálnice, tempomat a hudba. Šestiválec je pro mě naprosto zbytečný luxus, prostě ho nepotřebuju k životu. A honit si ego nebo sebevědomí ve svých letech a svých parametrech prostě nemusím.
              • 00 Reagovat !

                foto Xiuing

                Xiuing 12.09.2013  23:25

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                No já to zatím celé nedočetl. Jsem cca v půlce.. Ale nenechávají mě v klidu nějaké Tvé poznatky. Mám pravda GTčko, ale okresky do 100km/hod, občas předjet na ECO s přehledem za 4,6-4,9L. Kombinovaná okreska dálnice 50:50 do 130km/hod 5,8-6L. Dlouhodobou za posledních 10.000Km mám 6,4L - občas spěchám po dálnici, ale i při 200km/hod je průměrná spotřeba pod 8L. Zvuk vně auta je opravdu děsivej. Zlaté TDI. Uvnitř člověk slyší jen celkem příjemné hučení. Jede také celkem rozumně. Až BMW podezřívám, že u GTčka dopřáli motoru výkonější nastavení než u jiných modelů - musím zajet na brzdu a nechat změřit. 0-100 se dá za 8 vteřin... Stejně jako stealth01 na rychlé svezení mám jiné auto. Za 4 válec se nestydím.. Šetřím peníze a přírodu nízkou spotřebou. A nepotřebuji k tomu hybrid, nebo jak se ta kravina jmenuje...

                HiFi professional. To co píšeš je hrozná kravina. Pokud máš rád hudbu, nebo všeobecně zvuk, dobrý zvuk, tohle nemůžeš myslet vážně. Neříkám, že to je něco extra, ale za ty peníze co to celé stojí si nekoupíš ani solidní monitory. Je pravda že mě nebaví na každé CD, někdy dokonce i na každou písničku předělávat nastavení ekvalizéru, výšek a bassů, ale dá se z toho vyloudit kupodivu celkem solidní zvuk. A to si pouštím všemožné žánry. Za ty peníze to hraje slušně, středy a výšky lehce nakreslené, ale bassy jsou relativně přesné razantní. Ten zvuk je jinej, ale je to zvuk. Nemusí přeci znít tak jak zamýšlel zvukař. Vždyť na hudební nástroje - kytary, basy, housle,.... se dělají efekty, overdrivy aby zvuk zněl jinak...

                Nevím, jak velké rozdíly jsou v GTčku a 5er, ale já uvnitř moc prohřešků nenacházím - štve mě, že nešla objednat kožená palubka. Také mě štve že nejde měnit barva ambientního podsvícení. Ale jinak kvalita zpracování oproti mercedesu mě přijde lepší. Nikde nic nerachtá, nedrnčí, nerezonuje..

                Jinak lišty. Mám přírodní dřevo. Ten fineline antracit. Když na něj zasvítí sluníčko, je vidět, jak tu dýhu nebo co to je někdo opravoval tmelem. Jen na přímém slunci to je vidět. Takové fleky. To mi hlava nebere...

                Ale napsal si to pěkně :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto tedwine

                  tedwine 15.09.2013  17:38

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                  Prosim neporovnavat GT s 5er, Rozdiel v interieru znacny co sa kvality spracovania týka (je to v podstate 7er), taktiez Hifi prof nie je identicke s tym v 5er. Autor recenzie má pravdu, hra to na h. no. Schvalne, skus si to porovnat.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Xiuing

                    Xiuing 15.09.2013  18:22

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                    tedwine : Já měl GTčko v servisu a měl jsem půjčenou 5er. Nevím co tam bylo za audio, ale nebylo tam to základní, byl tam také v menu ekvalizér, ale hrálo to podstatně hůř, to je pravda. Ty výškáče co jsou v trojúhelníkách ve dveřích byly černé. V GTčku mám stříbrné..

                    Když sem přesedl do 5er z GTčka, tak mi interiér oproti GT přišel takový chudší. Ale nepřišel mi jako hůře udělaný.. Všechno pěkně lícovalo...

                    Nicméně alespoň ohledně té spotřeby jsem snad trochu přispěl. Jel jsem teď Praha-Brno a zpět - tempomat 122km/hod a měl jsem 5,6L/100Km. Trasa Olomouc centrum - Vyškov centrum, předpisově, 4,9L/100Km.. Jsem ohromen.. Pokud mi motor vydrží, a nebudou problémy, do dalšího auta ho chci taky. Už k němu k automatu dávají i Xdrive..

                    Ještě mě vadí, že roletky šly objednat jen na boční ona a na zadní okno ne... Jen taková nacvakávací hrůza.

                    • 00 Reagovat !

                      foto tedwine

                      tedwine 15.09.2013  18:57

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                      Nie som si istý, ale mam dojem že ekvalizer ma len HIFI prof. V kazdom pripade to v 5er hra znatelne hrosie ako v GT/7er - mnohi znami maju tieto vozy , tak to mam overene. Pritom podla specifikacii je to v obcoh pripadoch oznacene ako Logic7 od H-K. Akustikou interieru to ale zrejme nebude. Co sa spracovania interieru týka, tak na pohlad je to spracované výborne, ale zvukový prejav tomu nezodpoveda. Mozno je to dane odlisnou konstrukciou podvozku a tým pádom väčším prenosom nerovnosti do interieru a nie samotným spracovaním-to sú ale iba dohady. Skutočnost je však taká, že 5er vrzga,klepe viac ako je v tejto triede bezne.
  • 00 Reagovat !

    foto Revolte

    Revolte 01.09.2013  14:40

    Pěkné

    Hezky čtivě napsaná recenze. F11 mám moc rád a s většinou chyb se ztotožňuji, ale ty nároky od tebe na interiér... To už je posedlost :-) Jinak určitě napiš i o tý tvojí R8 pokud to bude psané ve stejném stylu, tak to žena musí povolit >:D
    • 00 Reagovat !

      foto m-z-

      m.z. 01.09.2013  14:50

      « Re: Pěkné

      Recenze je teda max. zatím jsem jí celou nečetl, takže nevím o jaké problémy se servisem se jedná.
      Jinak u p. Michaluse jsem na doporučení kupoval i já a nemůžu si stěžovat, na servise jsem byl jen jednou s diag. chybou, která vznikla při montáži příslušenství jinde a nic po mě nechtěli platit a půjčili mi i náhr. káru zdarma.
      Doufám, že nebudu muset řešit žádné neřešitelné problémy :-)
      Zatím jsem ještě panic, najeto jen cca 2500km...
  • 00 Reagovat !

    foto Kokino

    Kokino 02.09.2013  15:48

    Zvuky, pazvuky...

    to stealth01:

    Musim pochvalit recenziu. Po dlhcom case konecne nieco na dobre pocitanie si, nie iba pochvalenie sa svojim novym autom...

    Zaujali ma riadky o zvukoch, pazvukoch, vrzgani... Podobne problemy (hlavne povrzgavanie palubnej dosky) mam aj ja vo svojom Ceede. Dokonca som uvazoval, ze ho kvoli tomu predam, a kupim si 3 rocne kombi od BMW (320d), ze predsa u BMW to urcite bude spicka, v interieri bude tichucko, nikde ziadne vrzganie. Svojimi riadkami si ma prekvapil a "vratil" do reality, ze ani BMW nie je zarukou nevrzgajuceho interieru...
    • 00 Reagovat !

      foto davisko

      davisko 02.09.2013  17:14

      « Re: Zvuky, pazvuky...

      Skús trošku potlačiť na interiér Passata (aktualna generacia)
      . Asi auto s najviac vrzgajucim interierom com som skusal.
      • 00 Reagovat !

        foto hihihi

        hihihi 09.09.2013  14:20

        « Re: Re: Zvuky, pazvuky...

        Presne tak, ja nez koupim auto, poradne vezmu za madlo ve dveřích a když se hne tak to auto nee a pak ještě silou tlacit kolem palubky, pak poznáš zda bude ci nebude vrzat. Napr. v me A6 nic moc nevrze, supr bylo starsi Subaru Legacy, to se nehlo ani o 1 milimetr ! Zkus to v dnesnich autech / skládačkách...
    • 00 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 10.09.2013  10:06

      « Re: Zvuky, pazvuky...

      Není třeba dělat z BMW nějakou modlu nebo dokonce špičku. Je to normální, spotřební automobilka, která doslova chrlí jedno auto za druhým. Její TQM (total quality management) se myslím vůbec neliší od VW nebo třeba Huyndai. A pětka je normální sériovka, nic extra. Myslím tím, že pokud se auto nedělá v malých sériích s vysokým podílem ruční práce, pak nemá cenu se zaobírat vrzáním a pazvuky. Já jsem si takhle ničil nervy do té doby, než mi nejmenovaný servisní technik poradil, ať si prostě hlasitěji pustím rádio.
      • 00 Reagovat !

        foto escorpion

        escorpion 14.09.2013  13:26

        « Re: Re: Zvuky, pazvuky...

        Je to drahý spotrebák. Mne na E61 vŕzga zadná roletka. Riešim to podľa rady technika, zosilním rádio >:D
        • 00 Reagovat !

          foto oco

          oco 27.09.2013  09:51

          « Re: Re: Re: Zvuky, pazvuky...

          Jelikož má taky 520D a něco málo jsem v ní už najezdil, tak trochu přispěji.
          Auto jsem koupil jako 2 roky staré, najeto 65tis km, bohužel jsem jej dostal s novými letními RF pneu (při testovací jízdě byly obuté zimní gumy) a je to úplně o něčem jiném. Že je auto tvrdší ještě přežiju (plánuji výměnu za nonRFT), ale co mi vadí daleko více a je horší než u mého předchozího auta (Superb), je vrzající interiér. 8-s

          Sem tam povržou výplně dveří, dekorační lišty, výjimečně i sedadlo, ale co vrže pořád a už mě to neskutečně vytáčí je palubka, pazvuky se ozývají pořád, dokonce i když jedete na kvalitní silnici a zatáčíte, ozývá se to někde z oblasti displeje… asi jste se s tímto již setkali, ale chci se zeptat, dával to někdo do servisu a odstranili tuto „závadu“? Zvýšení hlasitosti rádia neberu jako řešení
          >:D
  • 10 Reagovat !

    foto nanni2

    nanni2 10.09.2013  20:22

    pozdrav

    Nazdar "stealthi" , ty jsi už jednu recenzi na tvé auto přece psal...Nedávno, ale tahle je podrobnější a ještě kritičtější..a poetičtější ..Také jsem na to reagoval, neboť mám téměř stejně starou "5", ale 525 a asi trochu více holátko..Také si potrpím na interiér,ale přece jen takto kritický bych nebyl. Pravda je, že mám najeto jen necelých 30 tis., takže vrzání a hrůzné pazvuky se třeba ještě objeví. . A bohužel, a smutně pokyvuji hlavou, i toto auto je pouhá "spotřebka", žádná modla ani vrchol kvality..Přesně jak říkáš,jak to chrlí..Prostě to auto je asi tak 2 x dražší ,než by mělo..jen doufám ,že ten "HQM" je o něco lepší než u Hyundaie ..Nicméně je tu ta technická vyspělost a funkčnost, v zásadě je všechno tak, jak má v autě být(tím ale nemyslím takové detaily,jako materiál blinkrů)..No, ať Ti dobře dál slouží a příště si třeba přečteme recenzi na další generaci A6(a samozřejmě na tu tvoji A 3-za mega,což bych nedal..)zdravím
    • 10 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 11.09.2013  16:39

      « Re: pozdrav

      Ahoj, no chtěl jsem přinést do dění na MACZ pohled přímý, uživatelský, žel mnohdy kritický.
      Našemu společnému přehnanému očekávání se říká vyspělý marketing. Situace před dvěma lety? Nemůžu šlápnout vedle. Dokonalost sama. Dnes to vidím jinak, poučen realitou. A víš co? Ti BMW fans si to nikdy nepřipustí a dělají zcela dobrovolně kompromisy v totální kvalitě a preciznosti, kterou by se luxusní automobilka měla zaobírat. Neváhají vysolit třeba 900 tisíc za X1, která používá plasty a grafiku na rádiu z osmdesátých let minulého století. Hlavně, že je to BMW. To právě nenutí mnichovské se někam posouvat, vylepšovat materiály, vyznačovat pomyslnou linii luxusu na palubách svých modelů.
      Podle mého soudu, nejlepší volba je v oblasti preciznosti zpracování v rámci spotřebních prémiovek je Lexus a Audi. Vždyť se podívej na zmiňovanou A3. Jen výdechy klimatizace používají 29 separátních dílů a to nejen běžných kovů a plastů, ale i nádherně vroubkovaný hliník. Prostě BMW ví, že nemá co ztratit, ani kdyby snížili nároky na materiály v interiéru o 25%. Zákazník to nějak zkousne, on přece věří v kvalitu BMW a hlavně technologie motoru.
      JENŽE: to je to samé, jako když Ti připraví výbornou kávu z PortoRico s přesným technologickým postupem a nádhernou vůni a donesou Ti ji v plastovém kelímku. Prostě některé věci se nesmí odpouštět. Jednou se BMW dalo na dráhu prémiové automobilky, tak si musí tento post tvrdě zasloužit a ne dělat tak laciné a odfláknuté detaily.
  • 00 Reagovat !

    foto Dieselpower525

    Dieselpower525 15.09.2013  02:06

    Objektívnosť !!

    Super recenzia, akurát sa chystám hlasovať ako ináč ako za 10 ! :yes:
    Čítal som to celé a pozorne a musím povedať, že nájsť človeka čo si prizná že jeho nové BMW F12 má aj chyby a nedotiahnuté detaily, tak tomu ja hovorím , že ste nadovšetko objektívny :-) Ináč je to auto super, podobné problémy mal aj strýko s BMW e60, tiež ho kupoval nové a sem tam mu to vrzgalo, praskalo. Inak v tej triede jednoznačná voľba podľa mňa je 5 touring alebo A6 avant :-)
  • 00 Reagovat !

    foto GTI

    GTI 15.09.2013  14:40

    PĚTIKARÁT

    Snad po pěti letech píšu na tyhle stránky. Píšu proto, že tak kvalitní text se tu jen tak nenatrefí. Věty kloužou jak po másle a člověk postupně zakrojuje do zkušeností s daným autem.

    Bohužel, resp. bohudík se ukazuje jedna zásadní věc - dojem z auta v rozhodné míře zajišťuje motor. Tohle platí samozřejmě nejen v prémii, sedni si do základní Octavie v naftě a přelez do benzínového eresa. Nebe a dudy.

    Takže základní výběrový problémek spatřuji v motoru. Šetiválec (i v naftě) by vyřešil dobrých osmdesát procent negativ. Pamatujme si základní poučku - U Rolls-Royce musíš postavit kovovou dvacetikorunu hranou na kapotu, nastartovat motor a ta dvacka nesmí spadnout. To je cíl. Jak moc se mu ve svém autě přiblížíš, tak "moc" budeš spokojen.

    Gumy. Dojezdové jsou vhodné přesně na to, na co jsou - na dojetí. Dále jde o velikost. Konstruuji do toho rovněž kvalitu našich silnic, pak se snižujícím se profilem fatálně narůstá nespokojenost s jízdním komfortem. Kontraargument výbornou agilitou je důvodný jenom potud, pokud ji umíš a chceš využít. Mimochodem, podívej se na jezdce E-klasse. Znalci jedou na "balonech" o průměru 16´´. Proč myslíš?

    Individuální výbava je holt dramatem výběru pro každého z nás.

    No a ještě k řazení. Nahoře se rozplýváš nad tím, že řazení automatu je tak dobré, že ho vlastně ani nepoznáš. To má být ten rajc řazení? Kup si elektrického golfa. Obecně si řekněme, že (pominu-li zácpy a poskakování v nich) je pro jezdce přece to nejkrásnější za volantem, když řadí manuálem, jde tedy o tu sladěnost noh a ruky. Tohle je podle mého ten pravý jezdecký rajc. Automat je tu pro ulehčení dřiny za volantem, jde o komfort, ovšem na úkor jízdního zážitku, na úkor prolnutí jezdce a auta. Proto tam, kde je možná volba mezi manuálem a automatem vol manuál.

    Jsem velmi překvapený ze závěrečného hodnocení, ta tvrzená "rozlámanost, vyžvejkanost a drnčivost" auta po šedesáti tisících, to je snad černý humor, ne?
    • 00 Reagovat !

      foto tedwine

      tedwine 15.09.2013  17:21

      « Re: PĚTIKARÁT

      "Jsem velmi překvapený ze závěrečného hodnocení, ta tvrzená "rozlámanost, vyžvejkanost a drnčivost" auta po šedesáti tisících, to je snad černý humor, ne?"

      To je tkzv. čierny humor.
      Moja 530d kupovaná 10/2012 ako nová, teraz 15000 km, vrzganie, pazvuky v interiery od začiatku, s pribudajucimi km je to horsie a horsie. Najme palubovka chvilami az praská - a to aj pri zmene smeru jazdy, ani nemusia byt nerovnosti na ceste. Pritom k autu sa spravam ako k sladkej 16ke :-)
      Prejavom mi auto dava pocit značnej subtilnosti, urcite nehodny premie. Pritom mam adaptive drive + 18 nonRFT. (RFT som vyhodil po par tis km ako uplny nezmysel)

      A je nás dosť s podobnými skusenosťami. Napriek tomu celkovo auto :yes: (design exterieru,interieru,motor,prevodovka,jaz… vlastnosti,účinosť,zatial bezporuchovost)
      • 00 Reagovat !

        foto Xiuing

        Xiuing 15.09.2013  20:07

        « Re: Re: PĚTIKARÁT

        GTI : Já osobně jsem se sem přihlásil kvůli Stealthovi a jeho první recenzi na 520D. Osobně nemám rád diskuze, blogy, facebooky, kde si lidé pod rouškou anonymity dovolují k ostatním víc, než když stojí před někým tváří v tvář. Nicméně jsem se přihlásil a díky jemu jsem si při výběru výbavy ušetřil i nějaká ta trápení. V pětkách jsem najezdil pár tisíc km, ale všechny byly relativně nové. Je pravda, že některé zvuky mě překvapily, ale říkal jsme si oproti jiným autům - Passatům, CCčkům, kde mi rachtala záslepka slotu na klíček, v případě použití klíčku, tak i klíček a v něm vložený servisní klíček..., mi to nepřišlo tak tragické.

        Rád bych se zeptal k těm Runflat pneumatikám, chápu to tak, že kvůli zesíleným bočnicím pneumatik se přenáší více rázů a je tak snížený jízdní komfort?

        Já mám rád automatické převodovky i ve sportovních vozech. Asi nejsem kdoví jaký jezdec, tak mám díky sportovním, nebo sekvenčním převodovkám lepší časy. V osobních vozech zase menší spotřebu paliva... Navíc když se naučím reakce převodovky na úroveň sešlápnutí plynu, řadí i jak bych si já přál. Pro mě tedy jasná volba. Jen tady mě trošku převodovka zklamala. Všichni a ní všude pějí ódy jak je dokonalá. Jasně, řadí jemně, 8°pomáhá slabému motoru, ale občas zmatkuje a řadí snad ještě hůř, než bych řadil já :-)
        • 00 Reagovat !

          foto tedwine

          tedwine 15.09.2013  20:16

          « Re: Re: Re: PĚTIKARÁT

          zrejme si klikol na nespravny prispevok, kedze oslovujes GTI-ho, no je to reakcia na moj. Vyjadrim sa len k tym Runflat. Je to NEPOROVNATELNE s beznymi pneu. Presne ako pises-koli pevnym bocniciam trpi ako akusticky, tak predovsetkym jazdny komfort. Az ked RFT vymenis za bezne a prepnes do komfort+ modu, tak zacne 5-ka jazdit , tak ako sa od takeho vozu očakáva.
    • 00 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 17.09.2013  11:05

      « Re: PĚTIKARÁT

      Sám velký GTI přečetl mou recenzi. To je skutečně pocta a teď to nemyslím nijak ironicky. Jsem moc rád, že se Ti dobře četla.
      Ke Tvým poznámkám: kola mám nejmenší, které lze objednat na 5er. Automatickou převodovku jsem poprvé "okusil" v Golfu GTI a myslím, že do pětky se více než hodí.
      Manuál mám ve sportovním Audi a pak jsem si ho objednal do A3 Sportback. Mimochodem strašně mě potěšilo, že se dá v Audi Exclusive pro A3 objednat hliníková řadící páka, která je skoro stejná s tou v R8.

      Ad. Tvé překvapení a můj černý humor... Bohužel to tak je. Asi jsou pryč ty doby, kdy Mercedes byl skutečně Mercedes a BMW bylo skutečně BMW. Z výsady pro bohaté lidi se stala taková lepší konfekce. Proto tvrdím, že nejlepší kvalitu nabízí z D3 AUDI. Muselo se v posledních letech dotahovat, muselo ukázat, že je lepší a že si zaslouží stát po boku MB a BMW. Takže zatímco v běžných modelech dělají výše zmíněné automobilky ústupky na poli prémiové kvality, AUDI už přes základní modely dál si tolik kompromisů nedovolí.
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 17.09.2013  11:48

        « Re: Re: PĚTIKARÁT

        Stealth: Za prvé, recenze je perfektní. Za druhé, některé reakce podle mého vyplývají z toho, že se tvoje recenze pěkně čte a zároveň to je nepěkné čtení. A není se co divit. Těžko se přijímá, když ti někdo kácí z podstavce modlu, kterou sis v hlavě a třeba i na základě sporých zkušeností vytvářel řadu let. Není však důvodu ti nevěřit. Jednak už nejsi sám, kdo má podobné zkušenosti, a také moc nedám na konspirační teorie - počítám, že opravdu nejsi od narození zaslepenej fanoušek Audi, kterej si naschvál koupil 5er, aby ho mohl rozcupovat na kousky. >:D

        Snad nezbývá než popřát, aby to bylo lepší....pokud je to ještě možné.
        • 00 Reagovat !

          foto stealth01

          stealth01 17.09.2013  16:25

          « Re: Re: Re: PĚTIKARÁT

          NE zaslepený fanoušek opravdu nejsem >:D
          Jenže se stále přesvědčuji o tom, že je to firma, která to myslí se zákazníkem vážně.
          A nelze jen mlčet a přesvědčovat sám sebe, že to zas tak hrozné není. To auto je příliš drahé (přesně 3x běžně vybavená Octavia) na takové přehmaty. Nelze to ignorovat.
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 17.09.2013  17:11

          « Re: PĚTIKARÁT

          :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto smoula-nesika

          šmoula nešika 18.09.2013  16:05

          « Re: Re: Re: PĚTIKARÁT

          :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 17.09.2013  13:14

        « Re: Re: PĚTIKARÁT

        No je to opravdu zkušenost k zamyšlení. Jo, AUDI je velmi na vzestupu.
      • 00 Reagovat !

        foto white-label

        white label 17.09.2013  17:11

        « Re: PĚTIKARÁT

        S tvým příspěvkem ve většině souhlasím (zejména pokud se jedná o přístup ke zpracování detailů v rámci D3), jen to vnímání prémiových značek, jako určité výsady pro bohaté lidi, je (nejen u tebe) pravděpodobně zkresleno neblahým vlivem 40 let totality a majetkových poměrů s tím souvisejících.
        Od toho jsou totiž luxusní značky, nikoli ty "pouze" prémiové. Třeba v Německu patří 3er dlouhodobě mezi nejprodávanější vozy vůbec a rozhodně to není nic, co by byť jen připomínalo nějaké výsady pro bohaté lidi. Je taky pravda, že v "západní" Evropě najdeš častěji prémiové vozy i minimálně vybavené a v základních motorizacích.
  • 03 Reagovat !

    foto Samuel

    Samuel 16.09.2013  00:33

    ..

    Mam pocit, ze autor ma prehnane naroky, nedavno jezdil na skodovce 120L, ktera prumerneho cecha stala vic jak BMW prumerneho nemce a dneska si hraje na pedanta z totalne prehnanymi naroky. Podobne zkusenosti mam z rusmi a arabmi, tez hledaji na porsche a ferrari kazdou jen sebemensi chybu, ale sami jsou schopni jenom osedlat velblouda.
    BMW 5er je premiova automobilka, za normalni cenu pro lip vydelavajiciho cloveka na zapade, Kdyz nejaky vychodoevropan kvuli takovemu autu se zadluzi nebo dokonce proda byt a potom place, ze ocekaval kvalitu rucne vyrabeneho RR tak si je sam navine. Jinac RR, Ferrari, Jaguar jeste v 80 letech byli auta akorat do pekneho pocasi a nikdo si nestezoval na jejich skutecne prestrasne zpracovani. [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 16.09.2013  02:09

      « Re: ..

      No, vzhledem k tomu, že je v recenzi často vzpomínané např. zpracování interiéru v Audi, tak si nemyslím, že má autor (v tomto směru) vyloženě přehnané nároky v rámci prémiového segmentu.
      Pro mě osobně byl po této stránce obrovským zklamáním interiér 5er E60 a modelů řady "X", zejména jejich prvních generací.
    • 10 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 16.09.2013  07:17

      « Re: ..

      Autor ma 36 let. Nejezdil na 120L. Jeho vozovy park chronologicky tvorily tyto vozy:

      1998 Skoda Favorit
      2003 Skoda Octavia RS
      2006 Volkswagen Golf GTI
      2012 BMW 520d
      2013 Audi R8
      Rijen 2013 Audi A3 Sportback

      Autor nemusel nic prodavat, aby si koupil vyse zminene vozy. Autor se nezadluzuje prilis, jen pokud je to v ramci odpisu a dani nutne. Autor koupil 520d se 70% akontaci a 30% tvoril uver.

      Takze jak pises na zacatku, je to proste jen "pocit" a je treba ten pocit vysvetlit.
      Jinak zcela uprimne, neocekavam kvalitu RR, ocekavam alespon kvalitu A6
      • 10 Reagovat !

        foto Xiuing

        Xiuing 16.09.2013  11:56

        « Re: Re: ..

        Stealth : Sorry, ale podle mě se nemusíš nikomu zodpovídat. Je to přeci Tvůj názor a pokud si o něm přesvědčený tak i kdyby to byla sebevětší blbost, nemusíš ho zde obhajovat. Já jsem do aut totální blázen a i kdyby na chleba nemělo být, vždy si koupím to co chci. Klidně se i zadlužím - odpisy na firmu. Jiní si za ty peníze kupují domy, já auta. Každý máme jiné priority..

        Podle mě si to napsal a vyjádřil svůj názor celkem skromně. Ještě jednou díky za Tvou předchozí recenzi.

        Ohledně R8. Také mě zaujala. Mě berou Lotusy a R8 je ve věcech, které od sportovního auta chci velmi blízká. Bude nějaká recenze?
        • 00 Reagovat !

          foto stealth01

          stealth01 17.09.2013  16:12

          « Re: Re: Re: ..

          Ohledně R8. Problém je ten, že se to ve mně pořád bije. Určitě bych ji rád "posadil" na MACZ a myslím, že recenze by stála zato, ale taky vím, že je to určité riziko. No a právě ta rozporuplnost (určitě se chci pochlubit všem fanouškům aut) a obavy ze zlých a závistivých lidí (nemluvím o zdejších diskutujících, ale co já vím, kdo pak uvidí mé peníze přeměněné v supersport) je pro mě důvodem, že stále s plným zveřejněním váhám. Určitě napíšu recenzi na novou A3 Sportback v s-line paketu, ale R8 je zatím dost riziková a citlivá záležitost. Snad mě chápeš. Počítám s tím, že bych udělal společnou fotku někde na parkovišti na šestce. Představa je taková, že by uprostřed stála R8, po pravém boku 520D a po levém A3. Taková fotka (stejně jako naše diskuze pod autem) by snad zapadla. Plná recenze na R8 je jak pěst na oko :-)
          Ostatně "sysoj psojič" taky své GT-R pokud vím zatím neumístil na MACZ
          • 00 Reagovat !

            foto Xiuing

            Xiuing 18.09.2013  13:39

            « Re: Re: Re: Re: ..

            Úplně Tě chápu.. Jám sem nedávám svá auta kvůlijiným důvodům. Taky si myslím, že by tu lidi zaujala. Většina jich tu recenzovaná nebyla. ale na to, abych byl nařklý z machrování s tatínkovými auty (Není mi ještě 30)... S rodiči nežiji od 18ti let a na každé auto si musím vydělat. Neumím tak hezky psát jako Ty, a když už bych něčemu věnoval svůj čas, nestojím o to, aby mi to tu někdo pomlouval :-) Krádeží se nebojím - auta mám pod kamerami a s dobrou pojistkou ;)
            • 00 Reagovat !

              foto stealth01

              stealth01 18.09.2013  14:44

              « Re: Re: Re: Re: Re: ..

              O krádež vůbec nejde. Jde o bezpečí mé rodiny.
              • 00 Reagovat !

                foto Xiuing

                Xiuing 19.09.2013  09:20

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..

                Ok, rozumím.. Proto na domě ty kamery, atd.. Ale to sem nepatří ;)

    • 00 Reagovat !

      foto tedwine

      tedwine 16.09.2013  19:45

      « Re: ..

      máš dosť.... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Xiuing

    Xiuing 17.09.2013  07:52

    Paket Performance pro 20D

    Stealth : Ty ten paket máš? Jak se auto po úpravě chová? Nikde jsem k tomu pro 5er nové generace, případně GT nenašel ani zmínku. Kde Ti ho montovali? Kolik to stálo? Děkuju.
    • 00 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 17.09.2013  10:56

      « Re: Paket Performance pro 20D

      Ano mám, objednával jsem ho spolu se svítícími nástupními lištami a kovovými kryty pedálů. Dodací lhůta byla asi měsíc, předtím jsem musel čekat více než rok, než ho oficiálně uvedou pro automatickou převodovku.
      Cena byla cca 35.000 i s instalací. Auto jede živěji, mám změřen podle GPS čas 7,57 sekundy na stovku. Spotřeba zůstala stejná.
  • 00 Reagovat !

    foto Toman01

    Toman01 18.09.2013  11:42

    Pěkná recenze

    Opravdu s tím v zimě není přes Červenovodské sedlo žádný problém? Nebo se ti ještě nestalo, že jsi tam jel v čerstvém sněhu, když nebylo prohrnuto a posypáno? Já jsem chtěl xD tak jako tak, než jsem si teda 520 rozmyslel úplně, ale právě tudy taky jezdím dost často a doteď nejsem úplně přesvědčený, že se tam dá bez pytle cementu v kufru obejít :-)
    • 00 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 18.09.2013  15:43

      « Re: Pěkná recenze

      Tak to Tě zklamu. Nikdy jsem v zimě s pětkou přes Červenohorské sedlo nejel a tudíž nevím, zda by tam měla problémy.
      My máme dům v hodně prudkém stoupání s dopravní značkou 12%. Někdy jsem tam jel v čerstvém a mokrém sněhu (než do odhrabali) a sice se to auto kroutilo a nechtělo se mu, ale vždycky jsem vyjel "bez ztráty kytičky".
      • 00 Reagovat !

        foto Toman01

        Toman01 18.09.2013  15:56

        « Re: Re: Pěkná recenze

        Já psal Červenovodské, když jezdíš mezi Šumperkem a Žamberkem, tak to určitě znáš, ostatně sám to v textu zmiňuješ :-) Vrchol serpentin nad Červenou Vodou, s parkovištěm, odbočkou na Suchý vrch, v zimě běžkaři a tak :-) A jelikož se celý úsek mezi Červenou Vodou a Jablonným v zimě nesolí, tak mě to zajímalo.
        • 00 Reagovat !

          foto stealth01

          stealth01 18.09.2013  19:47

          « Re: Re: Re: Pěkná recenze

          Jo jasně, znám. Pak je tam ta dlouhá rovinka směre k Červené Vodě. Ani nevím proč jsem psal něco jiného :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Xiuing

            Xiuing 19.09.2013  09:25

            « Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze

            No a jak se tento úsek projížděl? Občas se stává, že v těch vracečkách stojí zahrabané kamiony. Jezdím tudy často i v zimě... Vždy to bylo se čtyřkolkou a i ta kolikrát měla co dělat, aby se tam při vánici rozjela :-) Zajímá mě co mě čeká - určitě si koupím dobré gumy a vzorek si budu sakra hlídat, ale...
            • 00 Reagovat !

              foto Xiuing

              Xiuing 08.12.2013  19:25

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze

              Jelikož asi nikdo z majitelů neví, odpovím si sám. Za poslední týdny jsem jel na sněhu v této lokalitě několikrát - a to i kolem 6.hodiny, kdy cesta rozhodně ještě upravená nebyla a dalo se to. Na uježděném sněhu je to absolutně bez problémů a když jezdím na comfortní a nebo ECO režim, auto ani nenechá klouzat zadek. Moc milé překvapení - asi i díky kvalitním pneu. Ani jsem nenandaval řetezy. A už jsem s tím jel i na ledovce - zde byly horší rozjezdy do kopce, ale rozjel jsem se tam, kde nový superb předokolka si ani neškrtl :-)

              No a na režim sport si užívám i trochu té zábavy - kdy se ta zatáčka u odbočky na Suchý vrch kolem toho parkoviště dá projet pěkně bokem - je krásně široká a je do ní vidět - i když lidi divně koukaj :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Mireon

    Mireon 19.09.2013  11:52

    Proč?

    Asi to na mě působí špatným dojmem, ale proč jste si to auto kupoval když se vám snad ve všech věcech kromě snad dvojitého okna líbí víc audi? Spotřebu nekomentuji.
    • 00 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 19.09.2013  13:09

      « Re: Proč?

      Bral bych podobný dotaz, kdyby:

      1, se mi a6 líbila, ale mne se nelíbí
      2, a6 nemela čtyřválec sprazeny s variatorem
      3, mi to auto někdo půjčil na pul roku a ja zjistil jaka ke realita přístupu BMW k zákazníkovi
      • 00 Reagovat !

        foto Mireon

        Mireon 19.09.2013  19:29

        « Re: Re: Proč?

        Jasný v pohodě. Já nechápu smysl čtyřválců v prémii. Kdyby měli šestiválce mazdy 6 a Mondea tak člověk ani nemusí přemýšlet o prémii. Mě na 5 vadí že si ji pletu s trojkou tou předposlední. Ono i u audi jsou strašný rozdíly. Jinak Renocar je taky krize však i tady na macz dost lidí psalo že chtěli BMW ale když viděli přístup v renocaru tak šli do porsche Brno a koupili audi. Nemluvě o Audi Kyjov.
  • 01 Reagovat !

    foto Baron-de-Maxim-Fratzek

    Baron de Maxim-Fratzek 24.05.2014  20:19

    zklamání

    Jsem přesvědčený, že tvůj názor na BMW jako takové pramení jenom ze zmařeného očekávání, že si za peníze koupíš adekvátní kvalitu. Sám jsem to zažil, měl jsem nového MINI Coopera a ochutnal servis a přístup dealerů ještě v době, kdy to bylo horší než dnes. Pak jsem měl nové BMW 3 Coupé, to už bylo kvalitativně jinde (asi ta výroba Mnichov), ale stejně člověka sere každej detail za ty peníze co to stojí. Teď mám BMW X5, jetou, a jsem maximálně happy. Protože jsem za ni dal úplně jiné peníze než ten majitel předemnou (dal asi 1,8 mega) a pěkně se mi o ni postaral a hejčkal ji pro mě a vyladil každej nedodělek z výroby co se stačil projevit. Teď mě zákonitě neštve každá díra na silnici a případně nějakej škrábanec a vychutnávám si radost z jízdy. Ještě mám jedno koncernové auto a musím říct, že to je také skvělé. Řekl bych že Audi a BMW jsou hrušky a jabka. Jak jízdou, tak přístupem. Jinak nová A6 se mi líbí moc, ta kvalita a ergonomie interiéru, ale nemám osobní zkušenost.
    Protože mám přístup k novým BMW vozům, musím souhlasit, že kvalita je někdy diskutabilní, a liší se model o modelu. Např. základní nová trojka byla pro mě docela šok, tak hnusné sedačky jsem dlouho neviděl. O X1 a 1er ani nemluvě. S tvými videi se dá jen souhlasit. Jezdil jsem v hodně špičkových modelech BMW a jen jeden ve mě zanechal vyloženě nadšení a to byla nová M5.
    Jinak preferuji runflaty a jsem přesvědčený o tom, že je podvozek u BMW odladěný právě pro toto obutí.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…