Recenze

Nemcour_z4 (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

BMW Z4 (E85) 2.5i Roadster

9,92 Uživatelé

Hodnoceno: 99× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW Z4, foto 1 BMW Z4, foto 2 BMW Z4, foto 3 BMW Z4, foto 4 BMW Z4, foto 5 BMW Z4, foto 6 BMW Z4, foto 7 BMW Z4, foto 8
BMW Z4, foto 9 BMW Z4, foto 10 BMW Z4, foto 11 BMW Z4, foto 12 BMW Z4, foto 13 BMW Z4, foto 14 BMW Z4, foto 15 BMW Z4, foto 30 BMW Z4, foto 31 BMW Z4, foto 32 BMW Z4, foto 33 BMW Z4, foto 34 BMW Z4, foto 35 BMW Z4, foto 36 BMW Z4, foto 37 BMW Z4, foto 38 BMW Z4, foto 39 BMW Z4, foto 40 BMW Z4, foto 41 BMW Z4, foto 42 BMW Z4, foto 43 BMW Z4, foto 44 BMW Z4, foto 45 BMW Z4, foto 46 BMW Z4, foto 47 BMW Z4, foto 50 BMW Z4, foto 51 BMW Z4, foto 52 BMW Z4, foto 53 BMW Z4, foto 54 BMW Z4, foto 95 BMW Z4, foto 96 BMW Z4, foto 97 BMW Z4, foto 98 BMW Z4, foto 99
 

Technické info

Přezdívka auta ZZZetko Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:70000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2494 výkon [kW]: 141 kroutící moment [Nm]: 245 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9,5

Popis vozu

Nad novym autem jsem zacal uvazovat asi pred rokem, pote co moje "Mana" dosahla 200tis. Je to takova pomyslna hranice, kdy vetsina z nas asi zacina uvazovat o prodeji, tak rikajic "dokud je jeste cas". No a pak to zaclo - nekonecne projizdeni internetovych stranech, studovani vsemoznych testu a recenzi a taky prohlizeni aut na parkovisti :-) Jelikoz jsem zastance nemeckych znacek, tak pripadalo v uvahu jen Audi, BMW nebo Mercedes. V rodine jsme meli uz audin nekolik, dobre zkusenosti k tomu, takze se zdalo, ze neni o cem uvazovat. Jenze porad mi neco rikalo, ze bych mel porusit tu zavedenou tradici a podivat se po necem jinem. Mercedesy jsou nadherna auta se skevelou technikou, ale bohuzel mi nejak nesedi styl interieru. Tato moznost tedy padla. Zbyva BMW. Asi netreba zminovat povest znacky, jizdni vlastnosti a snad i sen kazdeho kluka jednou nejake vlastnit. Velice se mi libila petkova rada, ale i trojkova a hlavne kupe. Nadhera! Zacal jsem tedy hledat trojku v kupe, nejlepe s 2.5litrem pod kapotou. Mezi tim se ale stalo neco, co kompletne zmenilo me uvazovani. Po nekolika letmych kontaktech jsem se zakoukal do "zetctverky". Jak to dopadlo nema smysl rozepisovat, proste uz stoji v garazi :-)

Auto je koupene v Nemecku u autorizovaneho dealera BMW & Mini.
Je nebourane, po 1. majiteli, pravidelne servisovano v BMW. Na auto je poskytnuta rocni zaruka.
Vybava: elektricka okna, zrcatka, strecha; kozena vyhrivana sedadla; senzor svetel; destovy senzor; parkovaci senzory v zadu; automaticky zatmavovane vnitrni zrcatko; Hifi system; menic na 6 CD; DSC stabilizacni system; kontrola tlaku v pneumatikach; sportovni podvozek; vetrny deflektor; 16palcova hlinikova kola s run flat pneu 225/50/16.

Motor:
Super super super. Spotreba po meste kolem 10l. Mimo mesto a delsi trasy i za 8l/100km. Zvuk je paradni, v nizsich otackach hluboke duneni, ve vyssich mechanicka opera. Pri ubrani plynu efektni praskani ve vyfuku. Nema cenu to tady rozepisovat, doporucuju si tenhle motor nekde vyzkouset.

Jizdni vlastnosti:
Kdybych to mel vyjadrit jednim slovem tak asi "sportovni". Co si pod tim predstavit? Tvrdy snizeny sportovni podvozek, ktery ocenite na kvalitnich cestach, ale uz mene na hrbolatych silnicich a v mestskem provozu plnych zpomalovacich retarderu. Na nekvalitni ceste je auto neklidne a uz vubec ne pohodlne. Zpomalovaci retardery se stavaji nocni murou, jelikoz pri kazdem prejezdu "simraji" zetko po brade. Ze zacatku jsem si na tohle musel dlouho zvykat. Tedka uz mi to ale ani neprijde, to jen kdyz presednu zpatky z nejake klasiky.
Pri jizde po kvalitnich cestach je to vsak uplne o necem jinem. Rekl bych dokonalost sama. Pocit jistoty pri jizde na rovinkach, tak i v rychle projizdenych zatackach je proste perfektni. Stejne tak na dalnici pri vysoke rychlosti, auto neztraci nic ze sve jistoty. Tady odvedli konstrukteri opravdu dobrou praci.

Strecha:
Auto ma platenou strechu, coz ma sve pro i proti. Oproti plechove strese je lehci, rychlejsi manipulace (otevirani/zavirani) a v neposledni rade nema vliv na objem kufru, teda aspon u Z4.
Mezi nevyhody bych zminil snadnou moznost poskozeni od ruznych individui a taky komplikovanejsi zimni provoz, pokud neparkujete v garazi.
Pri jizde s natazenou strechou do cca 90km/h nepoznate zadny vetsi rozdil oproti klasickemu autu. Nad touto rychlosti, vsak zacne malinko profukovat kolem oken a zvysi se i hluk v kabine. Do 150km/h to neni ale nijak vyrazne. Kolem 200km/h uz ale muzete zapomenout na pohodovy rozhovor se spolujezdcem.
S otevrenouo strechou je to jina kava. Je to neco co budete chtit porad. Vitr si kolem vas lehce profukuje, intenzivneji vnimate zvuk motoru, proste neuveritelna pohoda. Neni problem cestovat s otevrenou strechou i dalnicnimi rychlostimi, doporucuju ale vytahnout bocni okna a mit nasazenou zadni vetrnou clonu, ktere snizi proudeni vzduchu v kabine. Pak zvladnete s otevrenou strechou i dvoustovku.

Mnozi z vas si urcite mysli, ze kabrio je jen na par dnu v roce. Neni tomu tak. Topeni a ventilace v techto autech jsou prizpusobeny i chladnejsimu pocasi.
Staci pustit vykonne topeni a vydechy ventilace na spravnych mistech se postaraji o sve. Takhle se da jezdit i pri teplotach pod 10st.


Mala projizdka:

Nevim kde zacit, tak to zkusime pekne od sameho zacatku. Po nasednuti, mozna malinko nasoukani do auta, se uvelebite v pohodlnych kozenych sedackach. Zavrete malinke dvere a ocitnete se ve svete zvanem BMW. Pred vama je prijemne jednucha, ale i tak designove zajimava palubovka se standartnimi funkcemi. Zasuneme klicek do zapalovani a startujeme. Tenhle okamzik vas stoprocentne probere a navodi vam usmev na tvari. Interier totiz prostoupi velice prijemny, dunivy a hlavne navykovy zvuk 6ti valce. Tento pocit se proste neda popsat, to se musi zazit. Pojdme se trosku projet. Okem mrknete na radici paku, ktera se uz nemuze dockat az ji chytnete poradne pod krkem. Ruku si pritom muzete polozit na stredovou konzoli, ktera tim ze je vysoko, supluje i chybeci loketni operku. Ostatne prostor pod loktem je i vypolstrovan. Jeste si zkusite proslapnout plyn at vite s kym ze to mate cest. Zvuk motoru vam to da jasne najevo, budi respekt. Mackate tuhou spojku a davate za jedna. Na hazeni rychlosti jednim prstem muzete zapomenout, razeni je tuhe, ale neomylne. Vyrazime. Lehka noha na jednicce strida tezka noha na dvojce. Davate plyn na podlahu. Auto reaguje bez zavahani. Rucicka otackomeru miji 3tis, zvuk motoru priostruje. 4tis, motor je plny sily a zene auto kupredu. Z puvodneho duniveho brumlani se stava rev selmy. 6tis, zetko se stale zene kupredu s nezmenou chuti, 6.5tis, cervene pole zacina, nastal cas preradit, ikdyz nebyt omezovace rucicka by letela rada dal. V te chvili rychlomer ukazuje 100km/h. Rychle na spojku a davate za tri. A znova plny pln. Auto leti kupredu a vy radeji davate bacha na cestu. Rucicka miji 140 km/h. Potencial motoru je obrovsky, jen je k jeho plnemu vyuziti potreba poloprazdnych cest. Radite petku a pekne si to ficite po dalnici. Hladina adrenalinu se malinko snizuje a tak zacinate vnimat vice i okoli. Zjistujete, ze v kabine je vetsi hluk nez v klasickem aute. Kolem bocnich oken malinko profukuje vzduch. Neni to ale nic co by vas nejak vyrazne rusilo nebo znepokojovalo. Zpomalujete na 100km/h. Hluk v kabine se snizil na uroven beznych aut a stejne tak prestala profukovat i bocni okna. Rikate si, prijemne svezeni, klidne i na kazdodenni jezdeni do prace. Neda vam to a zkousite reakci plynu na petku. Zetko vas vsak uklidni, opet vystreluje kupredu. Motor snad nema mrtve misto, kdy by se po seslapnuti plynoveho pedalu nic nedelo. Zetko vzdy ochotne zrychluje. Zastavujeme na parkovisti a stahujeme strechu. Venku sviti slunce, tak proc si ho trosku neuzit? Mackete tlacitko na stredove konzole a strecha se otvira. Za 10s je schovana nekde za vami, aniz by to omezilo prostor v kufru. Najednou se ocitate uplne v jinem aute. Udivuje vas neomezeny vyhled, stejne jako vy udivujete okolo stojici lidi. Zetko budi na cestach pozornost. Klidne se vam tak muze stat, ze se za vami otoci jak 10lety kluk, tak i 80leta babicka.
Radeji vyrazite zase na cestu. Zjistujete ze je to uplne jina jizda, lepsi, zabavnejsi, nezapomenutelna. Pri rychlostech do 70km/h na vas vubec nefouka. Do 120km/h je to pak prijemny osvezujici letni vanek. Po prekroceni teto rychlosti to uz fouka silneji, ale ne tak moc, aby jste zpomalili. Sjizdite na okresni silnici, kde jedna zatacka strida druhou, uzivate si okolni krajinu a v zatackach hledate limity auta....presne pro tohle je toto auto stvoreno, pro zabavu.

Silné stránky

1) Motor - skvely tah, zvuk, rozumna spotreba.
2) Jizdni vlastnosti
3) Kabrio - kdo jednou zkusi jizdu v kabriu uz nechce jinak
a jde skalpovat strechu sveho auta :-)
4) Kufr - 260 litru na roadster je opravdu dost. Pro dva lidi na
dovolenou bohate staci.
5) Strecha - slozeni a natazeni trva mene nez 10 vterin.

Slabé stránky

1) Svetla - auto je vybaveno jen standartnimi halogenovymi
svetlomety.
2) Tvrdsi podvozek - proste limuzina to neni.
3) Vyhled sikmo vzad - na krizovatce to muze pekne zkomplikovat
zivot.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchy zatim zadne. Pred prodejem prodejce jeste provedl na sve naklady kompletni inspekci vcetne vymeny vsech naplni (olej, filtry, brzdova kapalina).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Pristup nemeckych prodejcu je uplne jiny nez v CR. Vsem doporucuju vyzkouset, protoze kdo to nezkusi, neuveri.
Tak predevsim jsou velice ochotni. Reknou vam veskere informace o aute, i ty, ktere byste od ceskeho prodejce nikdy neslyseli. Priklad. Ptal jsem se jesli je auto bourane nebo bylo nejak jinak poskozeno. Odpoved: "Ne auto je nebourane, byl ale strikany pravy zadni blatnik, byly na nem oderky. Muzeme to ale overit". Zavolal technika s merakem tloustky laku. Ten obehl cele auto (ja s nim) a potvrdil co rekl prodejce. U nas by vam dokola tvrdili, ze je auto nestrikane, ikdyby to bylo ocividne videt. Dale. Zkusebni jizda. Dostanete klicky od auta a proste jedete kam chcete. Sam nebo s kamaradem. Mate na to obvykle hodinu, ale po domluve klidne i vic. Dale vam auto ukazou na zvedaku, pripoji na diagnostiku, atd. Proste uplny jiny pristup. Muzete si byt jisti, ze to co vam prodejce rekne, to opravdu plati.
Jeste jedna vec. Tohle vsechno ale neplati u mensich bazaru, jejichz vlastnici jsou prevazne turci a bulhari. Tam je to jako u nas :-)

ZZZ links - Pro majitele a treba i fandy

BMW Z4 Roadster.net
- historie Z4, vybava, manualy ke stazeni
http://www.bmwz4roadster.net/

Z Roadster.com
- forum v nemcine
http://www.zroadster.com/

Z Roadster.net
- forum v anglictine
http://www.zroadster.net/

 

Novinky v recenzi

3.2.2011 12:19

AUTO JE PRODANO!

Na podzim jsem auto prodal, nicmene rad poskytnu pripadne info o tomhle vozitku.

23.6.2010 11:42

Auto je NA PRODEJ!!!

Detail inzeratu na
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/bmw/z4/7946133

25.3.2010 13:05

O jedno radio min....

Chtel bych poprat novemu majiteli meho autoradia at mu slouzi.
Rozbite okno uz mam spravene. PS: Mas stesti ze jsi mi nesahl na bavora, hajzle!!!

19.3.2010 17:21

Konecne na ceskych znackach!

Tak dneska jsem auto konecne prihlasil na ceske znacky. Nutno zminit, ze bez ochoty lidi na inspektoratu by se to dneska nepodarilo. Stejne tak ne bez pruznosti pojistovny. Pojistka totiz byla platna az od pondelka :-) Tazke auto dostalo znacky "za pet minut dvanact" a to doslova. Tedka uz nas cekaji jen sama pozitiva a socialni jistoty :-)

5.3.2010 18:41

Ja uz chci leeeetoooo!!!

:-)

19.12.2009 21:20

Snad nebude dlouha zima...

Auto jsem ulozil k zimnimu spanku. Na jare nas ceka prihlaseni na ceske znacky a snad jeste par peknych projizdek...

9.10.2009 14:16

Auto je na prodej!!!

Cena dohodou!

22.9.2009 09:52

Zavada - klepani od predni napravy

Auto muselo opet do servisu, ozyvaly se neprijemne zvuky od predni napravy. Byly vymenene tyce stabilizatoru. Jeste mi spravili vrzajici sedadlo. A zase je vse jak ma byt :-)
Malinko me to ale zacina uz stvat, protoze jsem behem 20tis. musel uz 3x do servisu.

22.4.2009 22:09

Servis

Zavada, klepani nekde v motoru. Opraveno - vymenena kladka a klinovy remen.

6.2.2009 19:05

Nove foto!!

Pridal jsem par novych fotek...

14.1.2009 00:00

Pokusil jsem se vam aspon castecne zprostredkovat pocit jizdy. Najdete jej v recenzi :-)

7.1.2009 00:00

1.zavada (75.000km) - auto jelo na 5valcu, odtah do servisu k dealerovi. Byla vadna civka. Opraveno v zaruce jeste tentyz den.

15.12.2008 00:00

Jeden postreh ohledne nizkeho sportovniho podvozku. Musel jsem si natrenovat cesty bez zpomalovacich retarderu a podobnych nesmyslu - "simral" jsem totiz Zetko po brade :-)

14.11.2008 00:00

Tak jsem vyzkousel V-Power racing 100. Na vykonu to jde trosku poznat, auto je malinko zivejsi. Taky to jde ale poznat na spotrebe 11l/100km pri normalnim jezdeni.

12.10.2008 00:00

Zmerena spotreba 9.5l/100km - 60%mesto, 40% dalnice.

12.10.2008 00:00

Pridal jsem par novych fotek

30.9.2008 00:00

Pridano par odkazu...

30.9.2008 00:00

Chystam se pridat nove fotky, bohuzel zatim cekam az prestane prset, tento tyden to vidim ale blede...

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: BMW Z4 (E85) 2.5i Roadster

Další vozy BMW Z4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9

Pro dva dostacujici

prostornost
9

Malo odklacich prostor

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
8

Zatim nemam zkusenost

výkon motoru
10
spotřeba
10

Odpovida vykonu.

hlučnost motoru
10

Nenazyval bych to hlucnosti, spise naopak, symfonie! :-)

kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Davam 10, protoze na roadster je 260l vynikajici.


Více o modeluBMW Z4 E85 (2002-2008)
Nástupcem BMW Z4 se nestane model Z5 Nástupcem BMW Z4 se nestane model Z5

BMW Z4 je od loňského léta minulostí a jeho nástupce se…

BMW 528i - Auto téměř dokonalé BMW 528i - Auto téměř dokonalé

Nová pětka od BMW je opravdovým zástupcem vyšší střední…

 





Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Nešťastná Gottova dcera Dominika: Tátovi někdo zablokoval moje číslo v mobilu!

Nešťastná Gottova dcera Dominika: Tátovi někdo…

Až nyní vycházejí najevo informace o ročním sporu Karla Gotta (78) a jeho nejstarší dcery. Za jejich odlukou…

 

iSport.cz

Jablonský ve 30 letech ukončil v Brně kariéru. Se Slavií zažil i Ligu mistrů

Jablonský ve 30 letech ukončil v Brně kariéru. Se…

Třicetiletý obránce fotbalistů Brna Tomáš Jablonský ukončil z rodinných a osobních důvodů hráčskou kariéru. S…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…