Recenze

8 Majitel

Seat Leon

0.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Seat Leon 1,2 TSI 63kw Rok výroby 2017 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 63 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední

Popis vozu

Seat Leon ST (kombi, 2017) 1,2 TSI 63kw Reference ( + packet technology)

Co a jak?
--------------

Letos na jaře jsem se tak nějak nahodile rozhodl obměnit auto. Důvod byl pouze výměna za nové a celkem slušná nabídka.

Takže jsem se rozhodl vyměnit svoji 4letou Škodu Rapid 1,2 TSI 63 kw liftback (2013) za Seat Leon ST kombi 1,2 TSI 63 kw (2017). Rozhodování bylo v podstatě jednoduché: chtěl jsem auto nižší střední na ježdění takzvaně kolem komína. Parametry byly: cena, velikost (kočárek v kufru), evropský, americký nebo japonský původ, nízké provozní náklady.

proč LEON ?
-----------------

Seat Leon ST (kombi) jsem vybral v první řadě kvůli poměru ceny a ostatních parametrů uvedených výše. V podstatě nejlevnější variantu s nejslabším motorem a základní výbavou obohacenou zdarma o několik věcí v rámci nějakého akčního paketu (auto klima, el okna vzadu, atd..).

Seat Leon ST 1,2 TSI 63kw vs Škoda Rapid liftback 1,2 TSI 63kw

Jelikož jsem vyměnil Rapida za Leona, chtěl bych je porovnat pro ty kdo by se rozhodovali a nebyli si jisti.

CENA

Hlavním důvodem proč chci porovnat tato auta je poměrně blízká cena i když to nemusí být na první pohled patrné (Jaro/Léto 2017).
V prvé řadě je potřeba podotknout, že vám v autosalonu škoda s cenou oproti ceníku moc nehnou. Myslím, že je to dáno velkým zájmem a proto netřeba slev. Naopak Seat zdá se potřebuje zvýšit prodeje a tak vám dá dost slev a výbavy zadarmo oproti ceníku. Takže samozřejmě, je v podobné výbavě a s podobným motorem, pořád o něco dražší Leon, ale ten rozdíl není velký, takže pokud někdo přemýšlí nad těmito auty - může mu to pomoci s výběrem. S Leonem dostanete plnohodnotnou nižší střední třídu kam Rapid jen nakukuje.

KOMPAKT vs NIŽŠÍ STŘEDNÍ

Takže kde jsou rozdíly ? Obecně se dá říct že Leon je dospělejší auto. Je prostě větší, hlavně širší - což přináší jistější jízdu. Něktré prvky výbavy které v Rapidu nedostanete, atd...

1,2 TSI 63kw (Rapid 2013) vs 1,2 TSI 63kw (Leon 2017)

Stejný motor ? Kdepak, v Rapidu s řetězem a v Leonu s řemenem.

PRAKTIČNOST, POHODLÍ A INTERIÉR

Samozřejmě škoda hraje v koncernu toho praktického, a to je taky vidět při srovnání těchto dvou aut. Při pohledu na obě auta si budete jisti, že Leon je širší i delší a tak to taky je. Rozdíl v šířce ihned rozeznáte i uvnitř, kdy Rapid je o poznání užší a je to znát. Nicméně to nepředtsavuje žádnou velkou újmu. Oproti tomu je třeba postavit fakt, že Leon místem doslova plýtvá a reálné využití obestavěného prostoru za škodou pokulhává. Z mého pohledu bych řekl, že třeba kufr je u Leonu ST téměř stejně velký jako u Rapidu liftback. Možná je v Leonu trošku širší, ale zato plytší... A podobné je to v celém autě. Na zadních sedaldlech na šířku vede o něco Leon a na dél bych řekl, že na stejno nebo možná trochu lepší v Rapidu. Řidiči se sedí určitě lépe v Leonu díky šířce, lepším sedadlům (hlavně delší sedák) a lépe umístěným pedálům, které se mi v Rapidu zdály dost vyosené. Masivní palubní deska v Seatu navozuje pocit velkého auta a na druhou stranu zabírá hodně místa. Její středový panel je mírně natočený k řidiči což mě osobně nepřijde ani špatně ani dobře, je to prostě zajímavé. Naproti tomu Rapid byl v tomto směru strohý, úsporný ale nikoliv nehezký. Ovladače v obou autech jsou VW klasika, takže přesednutí z jednoho do druhého nebyl žádný kulturní šok. Měkčené plasty vs tvrdé poznáte jen na omak, já jsem si šáhl jen při koupi, proto si myslím že tohle je nepodstatné, snad jen mohou ty měkké méně vrzat, ale to uvidím až časem. Je fakt, že Rapid si čas od času vrznul a Leon zatim nic.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Výkon totožný a pocitově bych řekl že i při jízdě není cítit žádný rozdíl. Zrychlení podobné, nástup turba taky. Do města a na občasné výlety tak akorát. Seat je co se hluku od motoru týče tišší, ale těžko říct jestli je to samotným motorem, nebo lepším odhlučněním.
Posilovač řízení byl podstatně lépe naladěný ve škodovce, kde byl ještě hydraulický (2013), kdežto v Leonu je vyloženě gumový, čistě elektrický. Někdo říká, že s větším/těžším motorem je to lepší, ale to nemůžu porovnat.
Stabilitou i odpružením poráží Leon Rapida na celé čáře. V tomto případě je to hlavně proto, že v prvních Rapidech bylo odpružení nastaveno velmi tvrdě. Jinak bych řekl, že Leon je takový ten ideální kompromys mezi stabilitou a komfortem.
Převodovka je asi stejná (oba 5ti kvalt), ale v Rapidu občas šla hůř zařadit jednička nebo zpátečka. V Seatu se mi to nikdy nestalo.

 


Přidat názorDiskuse: Seat Leon

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
6
prostornost
7
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
7
provozní náklady
8
výkon motoru
5
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
7
brzdy
8
zavazadlový prostor
6





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…