Recenze

10 Majitel

Seat Leon Seat Leon ST 1,8TSI FR

9,82 Uživatelé

Hodnoceno: 30× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6 Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8
Seat Leon, foto 9 Seat Leon, foto 10 Seat Leon, foto 11 Seat Leon, foto 12 Seat Leon, foto 13 Seat Leon, foto 14 Seat Leon, foto 15 Seat Leon, foto 16 Seat Leon, foto 17 Seat Leon, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Lejno Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:1500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,8 maximální rychlost [km/h]: 226 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 587 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,8

Popis vozu

Po dlouhé době se vracím na moje.auto.cz s recenzí auta. Kdysi jsem tady měl recenzi na svoji Lagunu a další auta v rodině. Pak jsem přestal tyhle stránky sledovat. Laguna spolehlivě sloužila rodičům a potom mně 10 let. Když jsem zjistil, že očekáváme dalšího potomka, tak jsem si řekl, že bych mohl změnit i vozový park a hlavně zvětšit kufr na vožení všemožných věcí, které jsou se 2 malými dětmi potřeba. Bylo mi totiž jasné, že Laguna v liftbacku stačit nebude. Bylo mi jasné, že není třeba kupovat auto střední třídy, protože místo vzadu bude hodně let hlavně pro 2 děti.

Rozhodování, co koupit mi dalo hodně práce. Výběr kombíků nižší střední je docela široký. Nebo radši zvolit mírně ojeté kombi prémiové značky? Uvažoval jsem o trojce E91 s atmo šestiválcem v benzínu, které jsou v Německu sehnatelné kolem 500k v na 1. pohled výborném stavu. To jsem nakonec zavrhl, protože bych si rád auto nechal delší dobu, minimálně 5 let a nacpat do servisu hodlám co nejméně.

Tak jak probíhal výběr? Požadavky byly kombi s výkonem minimálně 170 koní v benzínu vzhledem k nájezdu cca. 15k ročně. Nechtěl jsem jít výkonově níž ze staré Laguny. Cena kolem 600 tisíc. Za to už se dají sehnat i kombíky střední třídy, ale ne s požadovaným výkonem. A předváděcí auto jsem nechtěl. Proto jsem se soustředil na nižší střední v dobré výbavě.

Vzhledem k Renaulťácké minulosti byl kandidát č. 1 Mégane kombi GT 220. Motor znám dobře v obou slabších specifikacích 170k A 205k. Jeho jediné minus je spotřeba. Ale po zkušební jízdě, kdy podvozek je pro mě prostě tvrdý jsme se se ženou shodli, že tohle vytřásání plomb nechceme. Další nevýhoda je absence Xenonů. Bez lepších světel už auto nechci. Heligónů už mám v noci plné zuby. Ani žárovky typu Osram NB tomu moc nepomůžou.

Astra kombi byla další varianta, ale nemožnost sehnat předváděčku s motorem 1,6T 170k a jasná nadváha auta mě od toho nakonec odradily. I když prodejce nabízel pěknou slevu cca. 25%.
Navíc nevýhoda obou aut je konec výrobního cyklu a kupovat nové auto, které vlastně za pár měsíců bude nevyráběným modelem, mě od tohoto ještě více odradila.

Ostatní frantíci mě odpuzují jenom svým zjevem, korejci nemají dostatečně silný motor. Navíc korejce bych si nekoupil, nejsem gurmán. Fiat ani alfa kombi nemá, z japonců má kombi Civic, ale to auto vytvořil někdo, kdo si předtím šlehl LSD. Navíc kombi je ještě víc ohyzdné, než hatchback. Mazda 3 je krásná, ale není v kombi. Jinak bych asi neváhal. Atmosféra s manuálem v Soul red by byla jasná volba. A šestka už je zbytečně velká a nad limit. A oželel bych i trochu nižší výkon. Auris ani nevím, jestli je v kombiku.

Tak jsem zabrousil ke koncernu, který popravdě odjakživa moc nemusím. 1. volba překvapivě není Octavia, ale Golf variant. Pro mě hlavní minus je absence 1,8TSI. Nejsem příznivce downsizingu. Takže na dnešní dobu opulentní objem 1798 ccm pro mě byla jasná volba. GTI bohužel není v kombi a navíc už je nad rozpočet. Takže Golf vyřazen, i když je v interiéru nejlíp zpracován. Navíc v mé konfiguraci by 1,4TSI byl dražší od Lejna v 1,8 o cca. 80k, což je hodně. To mi za to nestojí. Fádní Octavie by i šla a byla by pravděpodobně v Laurinovi, ale po svezení se zákadním podvozkem to moc pohodlné auto na 18-kách není a stavitelné tlumiče zatím nemá.
Takhle jsem skončil u Lejna. Nejenže to auto je z exteriéru subj. pro mě nejhezčí, ale aji v optimální konfiguraci motoru, převodovky a podvozku za výbornou cenu. Navíc jak jsem uviděl naživo Allor modrou, tak bylo jasno. Ta se zalíbila i ženě. Obeslal jsem všechny prodejce na Moravě a nabídky se prakticky nelišily. Otázka 5 tisíc mě nedonutí jet si pro auto přes půl republiky. Posledního května jsme tedy objednali v Olomouci. Předem nás prodejce upozornil, že je o auto velký zájem a pokud budeme mít štěstí, tak by auto mohlo být do konce července. No nepovedlo se a vzhledem k tomu, že ty lemry ve Španělsku v srpnu nepracují, bylo nakonec auto vyrobeno v půlce října, tedy praktciky 5 měsíců po podepsání objednávky. Obyčejné auto nižší střední třídy. Tomu říkám čekání. Když si máti objednávala bavoráka, tak čekala standardní 3 měsíce.

Moje specifikace je Leon ST ve výbavě FR, Allor modrá. K základu paket technology, winter, stavitelný podvozek, alcantarový interiér a další blbosti. Záměrně jsem vynechal kůži a navigaci. V době smartphonů zbytečnost. Chtěl jsem i elektrickou sedačku, ale není u ní pamět, takže je to úplná zbytečnost a nikdo v servise mi nebyl schopen říct, jestli by to šlo dodělat poté.

Prodejce v půlce října zavolal a za pár dní bylo auto nachystáno. Takže jenom poslat peníze a pro auto si dojet.

Když jsme dojeli, tak auto barvou zářilo na celé kolo i uvnitř showroomu. Na 18-kách a v modré mu to opravdu sekne.

Exeriér:
Barva zaujme na 1. pohled a garantuju vám, že s touhle barvou se za autem každej otočí, i když je to jenom obyčejnej Leon. Must have jsou diodová světla, za dne hezkej design svícení a v noci lepší než halogeny. Je poznat, že to jsou low end diody, protože normální bixenony v noci svítí výrazně líp. Navíc bohužel nejsou adaptabilní. Za to bych si moc rád připlatil. Trochu mi chybí i bezklíč z laguny, kde byl výborně řešen. Už jsem auto nechal párkrát odemčeno. Navíc klasický klíček v roce 2015? To je už hodně staromódní. Tady se očividně šetřilo, nebo spíš je vidět přístup koncernu, kdy všechno má Aujdi a Folkswágn, ostatní mají pouze výběr. Vnější zrcátka jsou celkem malá a viditelnost dozadu je na hranici použitelnosti. Je to daň za jejich design, kterej se povedl. Nejmíň zajímavá část auta je zadek, tam moc invence není. 18-ky kola jsou pěkná, autu krásně sedí a vyplňují podběhy tak akorát. Velikost kufru je dostačující, proto jsem to auto kupoval. Vleze do něj vpohodě kočár a další nezbytnosti.

Interiér:
po otevření vykoukne alcantarový interiér s červeným kontrastním prošitím vč. volantu. Sedačky jsou sportovní, ale mohly by mít delší sedák na stehna. Pozice se dá najít snadno, navíc mám konfekční výšku 178cm a necelých 80 kilo, takže do sedačky zapadnu krásně. Alcantara je na omak velmi příjemná proti základní látce, kterou jsem vyzkoušel při testovací jízdě. Volant se drží moc příjemně, jenom to nešťastné zploštění dole by být nemuselo. Ovládání tempomatu, telefonu a rádia je koncernově obligátní. Já si na to musel zvykat z rencků. Tam mi naopak ovládání vyhovovalo, i když si většina novinářů na to stěžuje, zvlášť na samostatný modul pro rádio pod volantem. Moc příjemný je pro mě návrat k cyklovači, protože mi dešťový senzor žádném autě nevyhovoval. Buď to stíralo málo, nebo stíralo jako zběsilé a musel jsem to manuálně vypínat.
Budíky krásně přehledné. Sportovní ručičky rychloměru i otáčkoměru mířící kolmo dolů. Podsvícení bílé, což je optimum. Pouze mi ze začátku trošku vadilo degresivní číslování rychloměru, kdy víc jak třetinu zajímají rychlosti do 60km/h po 10 kilometrech, pak to skočí po 20 a nad 140 je to po 30 kilometrech. Takže ručka ze začátku letí jak splašená, a pak se z ní stane "línej slimejš" i přes slušný výkon. Obligátní maxík uprostřed ničím nepřekvapí. Infotainment s displeyem mě samozřejmě po přechodu z 10-leté Laguny zaujal, ale už jsem si zvykl a mám nastaveno rádio nebo dojezd se spotřebou. Telefon se přes Haralda modrozuba ovládá výborně i hlasově. Na to jsem si zvykl rychle.
Řadička je pěkně po ruce. Manuální ruční brzda byl pro mě návrat zpět, ale to je jenom dobře. Elektrická je sice moderní, ale nedá se s tím blbnout na sněhu. Navíc patřím mezi řidiče nadšence ne pouhé uživatele. Proto jsme ušetřili i za zbytečnost jménem DSG.
Pedály jsou příjemně tuhé. Spojka zabírá celkem měkce cca. v půli a není problém řadit bez škubání. Brzdy na novém autě ostré, bez výhrad. Co mě naprosto šokovalo, je ovládání plynového pedálu a jeho citlivost v režimu sport. Na to, že to je EURO 6, tak jsou naprosto precizně dávkovat meziplyny i při double clutchingu, který používám při podřazování. Prakticky hned jsem si na to zvykl a jak kdybych s tím jezdil několik let. To Laguna s EURO 4 byla proti tomu naprostá tragédie. Plyn si reagoval, jak chtěl a pokaždé jinak. Takže plyn hodnotím naprosto kladně.
Vzadu je to s místem slabší, ale vzhledem k třídě vozu průměr. Navíc máme zatím malé děti a nevozíme vzadu basketbalisty. Tcháni a rodiče taky nejsou nejvyšší, takže se všichni vlezou.
Kufr dle materiálu velký, proti Laguně o 130 litrů ale reálně to zas tak velký rozdíl není. Ihned po koupi jsem nastavil podlážku na spodní hladinu. Kočár bohužel o cca. 3cm nenarvu na podél, což je hrozná škoda. Zbylo by opravdu hodně místa. To jsme si bohužel nevyzkoušeli dopředu. Ale i s kočárem uvnitř je ještě dost místa na další dětské haraburdí, takže v pohodě dostačuje.

Hned na začátku jsem si vyzkoušel nastavení jednotlivých režimů motoru, řízení a podvozku a ihned si vytvořil režim Individual, kdy vše krom podvozku v nastavení sport a podvozek na comfort. Takhle je to pro naše ježdění optimální.

Podvozek:
Podvozek s nastavitelnými tlumiči jsem si projel a chtěl to tak. Kombinace s víceprvkem je více než uspokojivá. Varianta bez nastavitelných tlumičů ve FR výbavě byla dost tuhá a já chtěl pohodlné auto v rámci třídy, což mi tlumiče na nastavení komfort beze zbytku splňují. V kombinaci s tužšími pružinami než na předchozím autě způsobují, že se auto zas tak nenaklání ale je pořád pohodlné. To se ještě zlepšilo teď s výměnou za zimní sadu se 17“ koly. V tomto nastavení nerovnosti auto tlumí dobře, pouze příčné krátké nerovnosti podvozek trochu rozhodí. Ve sportu je to hodně drncavé a prakticky ho nepoužívám.

Řízení:
Řízení je na dnešní dobu průměrné, zpětná vazba nula, ale přesnost nechybí. V nastavení sport je odpor příjemně tuhý, což mi vyhovuje, ostatní režimy nepoužívám. Ale opravdu mi vadí zploštění volantu dole, je to prostě neergonomická hovadina.

Motor:
1,8 TSI je s kombinací přímého i nepřímého vstřiku o max. výkonu 132kW v 5100 ot/min a 250Nm v širokém rozmezí 1250 – 5000 ot/min. „Točák“ je bohužel uměle snížen kvůli typu použité převodovky. Po nastartování je jasně poznat, že se jedná i o přímovstřik, motor na volnoběh nemá hladký chod, slabě nýtuje. Utlumení je dobré, na to, že se jedná o nejlevnější model v rámci koncernu. Slyšet je až od cca. 3 a půl tisíc otáček, do té doby prakticky ne. Na plyn ve sportu reaguje výborně. Max. točivého momentu mi prozatím nepřijde už od tak nízkých otáček, jak deklaruje výrobce. Reálně se zátah koná až tak od 1700 otáček, pak plynule táhne. Co tisíc otáček, tím dravěji motor táhne. Něco jako špička opravdu je cítit kolem 5000. Přesně proto jsem tenhle motor chtěl. Dá se točit i dál k 6 a půl tisícům, ale nad šest už to zas tak moc smyslu nemá. Vadne potom už celkem rychle.
Řazení je plynulé a přesné, hlavice padne do ruky. Dráhy jsou středně dlouhé a přesné, bez gumového dorazu. Omylem zařazení jiného převodu prakticky nehrozí, nebo jinak. Ještě se mi nestalo.

Celkově auto působí sladěným a příjemně tuhým dojmem. Je to rozdíl proti staré desetileté Laguně, kde už všecko povrzávalo. Jsme s ním zatím naprosto spokojeni, ale je fakt, že zatím máme málo najeto. Uvidíme v čase.

Silné stránky

Motor- na dnešní dobu "plnotučný"motor. (V minulosti by mě v životě nenapadlo, že řeknu o jednaosmičce, že je to plnotučný motor.)

Podvozek- nastavení tlumičů na komfort spňuje pohodlné rodinné auto.

Slabé stránky

Méně místa na zadních sedadlech. Ale vzhledem k tomu, že starší syn má 3 roky a mladší je kojenec, tak je to naprosto dostačující

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nulové.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Seat Olomouc. pí. Urbancová Výborný přístup a zařídili vše, co jsme chtěli upravovat nebo změnit.

 

Novinky v recenzi

31.12.2015 10:20

Po 2 měsících.

Jak auto hodnotím po 2 měsících? Výborné, podvozek na comfort je optimum, auto je pohodlné. Žena i kluci jsou s autem spokojeni. Vždycky ho na parkovišti díky barvě bez potíží najdem.
Minusem jsou světla. I když mám příplatkové diody, tak svítivost není nic extra, navíc jim chybí natáčení do zatáček. V dešti se výkon světel ještě sníží, pravd. kvůli barvě světla. Je prostě poznat, že to jsou low-cost světla.


Přidat názorDiskuse: Seat Leon Seat Leon ST 1,8TSI FR

Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

zatím nehodnotím, málo najeto

praktičnost
9

Mohl být o cca. 3cm delší kufr a byl bych naprosto spokojen. Úulžných prostorů je dost

prostornost
9

Až na zadní sedačky dostatečná.

jízdní vlastnosti
10

Výborné na třídu auta a jeho určení.

jízdní komfort
9

Díky DCC tlumičům dostatečný.

provozní náklady
0

nehodnotím, s nájezdem je mi to celkem jedno

náhradní díly
0

nebylo třeba

výkon motoru
9

Výkonu není nikdy dost

spotřeba
10

Menší o cca. půl litru jak staré auto, takže spokojenost. V čase určitě ještě klesne po úplném zajetí

hlučnost motoru
8

Minimální.

kvalita sedadel
8

Povrch alcantarou skvělý, chybí mi akorát možmost prodloužení sedáku pod stehna.

brzdy
10

Ostré, dobře dávkovatelné.

zavazadlový prostor
7

Připadá mi, že je rozdíl mezi realitou a udávanými hodnotami. Pochybuju, že bych naměřil 587l. Ale i tak stačí


Více o modeluSeat Leon 5F (od 2012)
Seat Leon Cupra – Rychle, zábavně a levně Seat Leon Cupra – Rychle, zábavně a levně

Hledáte silný kompaktní hot-hatch a nemáte tolik…

Seat Leon Cupra ST 300 si zazávodil na sněhu se psím spřežením Seat Leon Cupra ST 300 si zazávodil na sněhu se psím spřežením

Zamrzlé jezero v Laponsku se stalo místem setkání…

 





Blesk.cz

IKEA po smrti 8 dětí stahuje z trhu komody. Máte doma nábytek zajištěný?

IKEA po smrti 8 dětí stahuje z trhu komody. Máte…

Švédský nábytkářský řetězec IKEA stahuje ve Spojených státech a Kanadě z trhu 29 milionů prádelníků a komod,…

Ozbrojenci na Ukrajině obklíčili Luhansk. Chtějí prý sesadit ministra vnitra

Ozbrojenci na Ukrajině obklíčili Luhansk. Chtějí prý…

Ozbrojenci v úterý obklíčili centrum Luhanska, jednoho z center proruských separatistů v Donbasu na východě…

 

iSport.cz

Kodeš: Novotná mi řekla, ať nebrečím, že Wimbledon stejně vyhraje

Kodeš: Novotná mi řekla, ať nebrečím, že Wimbledon…

Zpráva o úmrtí Jany Novotné (†49) ho velmi zasáhla. Jan Kodeš na českou tenisovou legendu vzpomíná jako na…

Řepka znovu o kase ze Sparty: Peníze šly na motivaci pro jiný tým

Řepka znovu o kase ze Sparty: Peníze šly na motivaci…

O této kauze se už mluví pět let. Nyní Tomáš Řepka přináší údajně konečnou verzi příběhu o tom, kam zmizely…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…