Recenze

rackycz (muž 35 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Honda Civic Tourer 2015 AT, 1.8L, Elegance

9,67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Civic, foto 1 Honda Civic, foto 2 Honda Civic, foto 3 Honda Civic, foto 4 Honda Civic, foto 5 Honda Civic, foto 6 Honda Civic, foto 7 Honda Civic, foto 8
Honda Civic, foto 9 Honda Civic, foto 10 Honda Civic, foto 11 Honda Civic, foto 12 Honda Civic, foto 13 Honda Civic, foto 14 Honda Civic, foto 15 Honda Civic, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta honda-civic-tourer-2015-at-elegance Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:90000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 104 kroutící moment [Nm]: 174 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 624 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Rok 2015 nezačal nijak výjimečně, ale měl to být automobilový rok. Na jaře jsem byl jezdit s Porsche Cayenne a "driftovat" na EasyDriftu. V květnu jsem si půjčil vysněnou Teslu S a v červenci BMW i3. Navíc jsem měl projížďku v novym Volvu XC90. Krásnej koráb, jen vevnitř menší, než člověk zvenku očekává.

Vsuvka
==================================
Další fotky časem ještě přibudou.
Pár fotek i s manuálem k autu najdete zde, jsou přímo moje:
https://hondacivictourer2015.rajce.idnes.cz/

Pokračování
==================================
O vlastním autě jsem nikdy nepřemýšlel, bydlím na sídlišti v dosahu MHD, takže auto nebylo potřeba.

Jenže někdy v červnu toho roku kamarád přišel s tím, že jedna zajímavá firma hledá nové lidi, tak jsem to zkusil a oni mě chtěli. Měl jsem nastoupit v prosinci a protože to bylo z ruky, bylo jasný, že se bez auta neobejdu. Hned po podepsání smlouvy (v září) jsem ho tedy začal shánět. Auto jsem potřeboval mít doma za 2-3 měsíce, tak nebylo času na zbyt.

Základní úvaha byla:
==================================
Do nového zaměstnání to je 2x50km kopcovitým terénem, rozbité silnice 3-4. třídy, pomalé serpentýny a nekonečné dědiny, čili 2h denně v autě. Očekávaný roční nájezd byl 25-35tis km. S autem tedy během 5let najedu cca 150tis km a rozhodně ho pak nechci vyhazovat. Chci ho na 10-20let. Mým snem je přetočit tachometr (999 999 km), což se asi nikdy nepovede, ale půl milionu by se dalo.

Z toho jsem odvodil tyto požadavky:
- Skladovka, dodání nejpozději v listopadu
- Kombi z praktického hlediska.
- Dost místa na zadních sedačkách - abych si pohodlně sedl sám za sebe.
- Velikost jako Mondeo nebo Focus.
- Benzín. Diesel se na moji krátkou vzdálenost prej ani nehodí.
- Atmosféra kvuli spolehlivosti. Nejsem fanouškem moderních mini tubo motůrků - pocitově nevěřím v jejich odolnost.
- Automat kvuli dennímu dojíždění. Vstát ráno v 6h a rozespalej denně muset hodinu kvrdlat fofrklackem by mě nebavilo. Manuál bych bral u zábavnýho auta, ne u auta na denní povinnosti. Navíc se za jízdy rád kochám, přemýšlím a odpočívám, čili mě baví ta pohoda, když jen točím volantem :-)
- Určitě jsem chtěl aspoň dojezdovou rezervu. Nechci, aby mi jeden hřebík nebo obrubník znehybněl auto. Lepení funguje jen za příznivých okolností.
- Výkon cca 140 koní a víc. Porovnával jsem s naším starším autem, který mělo 1.4L, 52kw, 71k, 103Nm, 1200kg a moc to nejelo. Když jsem jím absolvoval cestu na přijímací pohovor, bylo jasné, že tahle motorizace by nebyla na ty kopce adekvátní.
- Dotykovou obrazovku jsem nechtěl. To proto, že jsem zatím neviděl auto, kde by opravdu fungovala. Většinou to je za trest. Jen Tesla to měla dokonalý, ale to je jiná liga...
- Barva auta pro mě nebyla důležitá, chtěl jsem tu nejlevnější. Většinou je zadarmo bílá a ta neurazí. Někdo dává modrou, proč ne.
- Klimoška a celkově lepší výbava. Verze "holobyt" nebyla mým snem.
- Přední i zadní mlhovky.

No a byly 3 varianty pořízení auta:
==================================
1) Ojeté Modeo. Za 350tis bych dostal 6let staré auto s cca 120tis km. Ford Flex bych radši, ale to je opět jiná liga. Od Focusu mě odrazovali, že prej nemá kvalitní automat. Nemám zkušenost, tak nevím.

2) Operativní leasing na rok. Představa byla do 10tis Kč a to včetně DPH, paliva, pojistky, nájmu atd. Po roce by se vidělo, jestli mně práce vydrží a pak bych si třeba koupil svoje. (Vy sami byste do operáku šli?)

3) No a nebo nové auto s cenou do 450tis Kč.

1) Bazar
==========
Nejdřív jsem řešil ojetý Mondeo. Respektive jsem ho poptal u známého v bazaru, on to tahá z Německa a opravuje. No a mezi tím jsem koukal co jinde sehnat. Nikdy bych nekoupil dražší auto z běžného bazaru nebo na inzerát, takže jsem jiné bazary neoslovoval. Použitejch leasingovek bych se bál snad ještě víc. (Jakou máte důvěru k bazarům a ojetinám vy?)

Od začátku jsem věděl, že když k ojetině přihodím 100tis kč, budu mít sice menší, ale fungl nové auto, které mi bude sloužit 10let bez investic. Ojetina (levnější o 100tis) by mi vydržela 5let. Nebo jsem to aspoň odhadoval. Pak by byly investice. Navíc se ta správná bazarovka shání dlouho. (Co myslíte?) No prostě jsem se spíš klonil k novému autu s vidinou lepšího poměru nákupka/opravy v horizontu 10let.

2) Operák
==========
Operativní leasing jsem zkusil naťuknout u Škodovky, ty s tim tenkrát jako jedni z prvních začínali. Stačila by mi asi i Fabia, ale to co jsem chtěl mi nenabídli a ostatní bylo drahé.
Pak mě lákalo BMW i3, ale tam to v první řadě skončilo na dojezdu. 150km je tak na den a já to nemám kde nabíjet. Plus chtěli 10tis měsíčně bez DPH.

No a v mezičase jsem šel vybírat nové auto do salónů.

3) Nové auto
==========
Mým snem vždycky byla Tesla 3, nicméně tou dobou byla teprve na papíře a ani dnes není v ČR k mání, natož v té cenově dostupnější verzi. (Právě jsou prázdniny 2018). Model 3 podle mě bude v ČR událostí roku 2021 a když bude nabíjení poblíž domu, proč ji nekoupit.
Dalším snem bylo Porsche 911 za oněch 450tis. Samozřejmě starý model, atmosféra, manuál.. Ale zcela překvapivě nic takového nebylo k mání :-) Čili pojďme od snů k realitě.

Co se reality týče, měl bych začít Dacií. Ta mě vždycky hrozně lákala, jen neměli automat a i motory mají slabší, jinak bych ji asi bez váhání bral. Kámoš si ji teď koupil (kombi, manuál, atmosféra), jel s tim do Chorvatska a liboval si, že za ty prachy je to fajn vozidlo. Jak totiž říká Jan Koubek na Streamu, jde zkrátka o to neočekávat od auta za 200tis nesmysly. Už proto, že Dacia primárně soutěží s 10let starýma ojetinama, ne s novym Focusem. A její komfortní top speed je 130km/h, s tím se musí počítat. Ikdyž samozřejmě umí jet i rychleji.
Co se týče motoru, tak jeho Dacia má tušim 1L tříválec a skvělou spotřebu. 5-6L/100km cestou do Alp a zpět. Naprostej sen. Sice sedačky nejsou tak komfortní a motor není uplně živej, ale dojede s přehledem a za stejnou dobu, jako kdyby se jelo papírově rychlejším autem. Kolony prostě platí pro všechny stejně...
(Jaké zkušenosti s Dacii máte vy? Koupili byste radši častěji novou Dacii za 250tis kč a najeli na ní 50-100tis km, nebo byste si připlatili za dvakrát dražší auto a nechali si ho 10let?)

.. Ale pojďme dál, automat Dacia neměla ...

Koncern VW mi nikdy nepřirostl kvůli zvěstem o nepovedených rozvodech, motorech, DSG a proto, že je to masovka. Vnímám ho jako drahou lidovku, dejme tomu s kvalitně zpracovanym interiérem. Omlouvám se příznivcům. Takže koncern jsem vlastně obešel obloukem, nahlídl do výlohy a katalogu a šel o dům dál.

O ten dům dál byla Mazda. Odtamtud mě ale po vyslovení požadavků v podstatě vyhodili. Že prej Mazda 3 kombíka nemá a stejně je na mě drahá. Automaty tuším začínaly na ceně přesahující 500tis Kč stejně, jako u VW. Pán jen ukázal rukou z výlohy, že tam je Opel, ať laskavě jdu tam.

Tam to nebylo špatný, jenže Astra zrovna dobíhala a doporučovali mi počkat na novou. Insignia byla celkem malá a drahá, ale zaujala Zafira. Obrovský auto a zrovna bylo se slevou. Možná až moc velký, říkal jsem si, ale první kandidát byl na světě.

Pak jsem šel nadšeně do Huyndai. Čekal jsem nizoučké ceny a lidovou kvalitu, něco jako lepší Dacia, ale poměr cena výkon mi nepřišel nijak ohromující, interiér nic moc, tak jsem i30 vypustil z hlavy a šel na Peugeot.

Peugeot 308SW se mi vždycky líbil, ale jen do té doby, než jsem si do něj sednul. Necítil jsem se v něm dobře. Připadal jsem si tam jako nafouklej obr v krabičce od sirek. Všechno bylo maličký, nizoučký, plastový, volant mezi kolenama... Nebyl to zkrátka můj typ, tak jsem smutně odešel.

Matně si vybavuju, že jsem šel i do Mitsubishi, ale tam neměli automat a vystavená auta byla poškrábaná.

Nissan Qashqai nebyl špatnej, ale měl na mě malej kufr. Ikdyž mám za to, že exceloval plnohodnotnou rezervou. To jsou body navrch.

Kia Ceed zrovna taky dobíhala, a že prej si mám počkat na novou.

Nervozita
==========
Začínal jsem být nervózni. Zatím jsem neviděl nic, co by mě nějak extra přesvědčilo. Čekal jsem na něco, co mě nadchne. To je jako se slečnama. Potkáte jich desítky, ale pak přijde ta jedna, která je jiná. Padnete si do oka, nedokážete vysvětlit proč, ale prostě to zafunguje. Teda prej...

Na podzim 2014 jsem ve Skotsku jezdil s Volvem V40, tak jsem ho šel taky omrknout. Je to krásný auto, doporučuju. Jen se nedělá kombík a je to dražší segment, takže jsem opět ostrouhal. Jinak by to asi byl druhej favorit, hned po Dacii a Zafiře. Opačnej pól, já vim, ale víte jak.

V dosahu MHD zbývala Toyota. Spolehlivost sama, říkal jsem si, tak jsem zašel. A Auris nebyl úplně zlej. Kombík, automat (CVT), atmosféra, pěkná palubka a dokonce došlo na zkušební jízdu. Málem sem to i podepsal, ikdyž kompromisy tam byly, ale měla to být rozumová volba. Jenže prodejce mě odradil tím, jak se snažil auto pořád zlevňovat a nabízel, co všechno nepotřebuju a co vyškrtnem. Takže jsem místo smlouvy dostal další nabídku na auto bez kol a volantu a nehrnul jsem se do ní. Ještě mi nabízeli předváděcí Avensis, ale to mělo manuál a já nechtěl dělat kompromisy.

Co dál, říkal jsem si. Ještě mě zajímalo Suzuki a Citroen, ale to už nebylo v dosahu MHD a snad i mimo město. Renault jsem nějak vynechal, nelákálo mě mít auto s pí.. pardon.. chci říct s kosočtvercem na čele. Nechápu, že ten znak ještě nezměnili :-) Opět omluva příznivcům ...

Další autosalony už byly drahý: BMW, Mercedes, Subaru a tak podobně.

Honda
==================================
A vlastně i Honda byla z dražších a vzdálenějších salonů, tak jsem o ní moc nepřemýšlel. Ale kamarád má Civica 8.generace (UFO) a přemluvil mě, ať to zkusim. Tak jsem se uvolil, dojel na konečnou MHD a šel pár minut pěšky. Do obchodu jsem vcházel se skepsí. "Hondy jsou šíleně drahý a vlastně tam jdu jen proto, abych kamarádovi udělal radost" říkal jsem si. Vešel jsem do obchodu, koukám co mají no a vidim Civic 9.generace. Pán přibližně mého věku (38+-) se ke mě hned měl, vyprávěli sme, koukali, on vysvětloval co a jak, já mu řekl svý požadavky a on to zhodnotil pozitivně. Tak jsem se šel podívat na auto.

Stál tam červenej kombík 1.8L, atmosféra, 104kw = 147k, s pěknou výbavou: Všechno v elektrice, vyhřívání zrcátek i sedadel, 2 zónová automatická klimatizace, tempomat, automatický světla i stěrače ... všechny tyhle vopičárny to mělo. Nabízeli asi 4 pevně dané stupně výbavy, takže žádné dlouhé probírání se příplatkama. To z duše nenávidím. Opět omluva příznivcům.

Pak přišla řeč i na barvu. Jakou že bych si představoval. Tak říkám, že asi bílou. Ta bude nejlevnější. "Ne ne" odvětil prodejce. "Honda má základní barvu tuhle červenou". To mě mile překvapilo, protože v červený se mi vystavenej Civic líbil.

I interiér vypadal solidně, neuvěřitelně útulně, designově moc pěknej, skoro všude měkčený plasty, parádní obšití černých sedadel bílou nití. I na zadních sedačkách bylo místa jak v limuzíně... A pak přišlo to hlavní ...

"Sedněte si, ať to vyzkoušíte", řekl mi prodejce. Tak jsem si sedl na místo řidiče, nastavil si sedačku, rozhlídl jsem se, vzal do ruky volant ... a bylo jasno. Tohle auto chci!

A byla ruka v rukávě
====================
Během pár dní jsem seděl asi v 10 autech a všechno to byla taková obyčejná, nudná pohybovadla bez náboje a myšlenky. Kdežto tohle bylo auto s velkým A. Auto, který jsem hledal. Na první posez jsem se zamiloval do sedaček, který mě dokonale obejmuly. Do volantu, kterej byl v perfektní pozici a skvěle tlustej. Do palubky, která byla neuvěřitelně přehledná a tak odlišná od šedi běžných dní. Nemám rád stereotyp, tak jsem byl nadšenej.

Prakticky ihned jsem řekl, že to beru, jen bez toho fofrklacku. Ale znervozňovalo mě očekávání vyšší ceny, tak jsem mírnil nadšení. Plus jsem cítil problém v dodací době. Auta se dnes prodávají jak na běžícím pásu, ale výroba čehokoli mi přijde, že trvá děsně dlouho. Na Dacie se čeká i půl roku.

Pán koukl do systému a říká: "V Belgii teď tohle auto stojí v centrálním skladu. Má automat a nemá dotykovku. Stačí ho objednat a za 2 týdny tu je." To znělo víc než dobře. Poslední kritická otázka ale směřovala na onu cenu. Prodejce vytáhl kalkulačku, zmínil aktuální slevu 100tis kč, něco tam namačkal a já se bál, že i tak řekne příliš vysokou částku. Fakt bych nevěděl, co za auto koupit. Snad tu Zafiru.

Po chvíli napětí pán zvedl hlavu a vyslovil sumu na horní hranici mého rozpočtu a naštěstí dodal "včetně DPH". Spald mi kámen ze srdce a věděl jsem, že mám auto. Teď ještě zjistit, kde vzít peníze :-)

Naštěstí kromě auta nabídl i splátky, čili nezbylo, než ještě ten den všechno sepsat a poslat zálohu 20tis kč. Rychlejší obchod asi nikdy nezažili :-) No a za 24h bylo objednáno. Ale ty nervy, aby mi můj exemplář někdo nevyfoukl.

A tak jsem přišel ke svýmu prvnímu autu. Díky němu se těším do práce, protože si ráno hodinku zařídím. No a cestou zpátky taky. Zatím mě to baví 2.5roku a věřim, že 5let nebude problém.

Výbavy Civica
===================================
Jak jsem už napsal, Civic má přesně dané výbavy a nelze nic moc připlácet a kombinovat. V zásadě mi ty stupně vyhovují, čili za mě OK.
Moje auto má výbavu Elegance, tedy v podstatě prostřední. Nad ní je jen Sport (ten jsem ale v době nákupu v ceníku neměl) a pak Lifestyle a Executive.

V mojí výbavě byly například:
Vyhřívané přední sedačky, sklopná a vykřívaná zrcátka, tempomat s omezovačem, kožený volant a řadička, přední i zadní loketní opěrka, duálni klima, elektrická okna, rádio s USB a BT, automatická světla a stěrače, parkovací kamera, přední mlhovky, litá kola.

Každá vyšší výbava se liší třeba jen ve 2-3 položkách. Příklad:
- Sport stál o 50tis víc a měl navíc: Dotykový display, zatmavená zadní okna a bezpečnostní paket s kamerama a nějakýma čidlama.
- Lifestyle byl za příplatek dalších 55tis a měl oproti Sportu navíc: adaptivní zadní tlumiče, sportovní hliníkové pedály, parkovací senzory, LED potkávací světla.
- Executive byl za dalších 30tis a přibyl: bezklíčový vstup a startování, kožená sedadla, elektrická bederní opěrka na předních sedadlech.

Z těch příplatků by mě zajmala hlavně zatmavená okna. Kdykoli můžete, zaplaťte si to od výrobce. Polepit to folií nedopadne dobře. Klidně vám tam zafólijujou čmeláka a nevšimnou si toho. Plus LED světla by byly cool a snad by i líp svítily. Původně mi chyběly i oboje parkovací senzory, ale za domontování chtěl autosalon tuším 20-30tis kč, čili jsem s díky odmítl. Dneska vidim, že když je kamera, senzory nejsou potřeba.

Vyzdvihuji, že výbavu jsem si nevybíral. Prostě to byla skladovka, ale za mě naprosto vyhovující. Fajn náhoda. Taky na mě mohla vyjít výbava Executive, nebo nejlevnější S a to bych pak měl dilema, co s tim.

No a jak to bylo dál..
===================================
Auto dorazilo o něco později, než byl původní plán, ale stíhalo se to tak akorát. Všude jsem říkal, že ho potřebuju mít 1.11, ale skutečnej termín byl konec listopadu. Dorazilo koncem října a tak jsem měl měsíc na to se s ním seznámit. No a hned druhej den sme vyrazili s kámošema na Šumavu, ještě s tou zelenou papírovou převozkou.

Teď nevim, jestli se s ní smí jezdit někam daleko. Někdo mi říkal, že nesmim jet přes celou republiku na dovolenou, ale že můžu dělat servisní pojíždky po okrese atd. Jinde sem zas slyšel, že nesmim jen do zahraničí a na dálnici. Ale jak jinak to zjistit, než experimentálně.

Hele, uplně v pohodě. Nikdo nezemřel, takže výlet na Šumavu dopadl dobře. Dokonce jsme někde přejeli v lese odbočku a najednou na nás vykoukla značka Rakousko. Otočit se dalo jen za ní, takže se s převozkou dá i do zahraníčí.

Jen jsem byl mírně nervozní, když jsem nový auto nechával někde v lese u hranic a šlo se na tůru.

No a pak už začly narůstat kilometry. Moje teorie je, že když mám auto, mělo by jezdit, takže kamkoli se jede, nabízím, že pojedu já. I proto jsem byl zvědavej, kolik toho vlastně najedu. Nakonec to za první rok dalo 33tis a za druhej taky. Třetí už to asi bude míň, takže 100tis km dám o něco později. Škoda. Vlastně Honda.

Zkušenosti
===================================
Interiér:
Obrovskej ukazatel rychlosti přímo pod oknem, tedy nad volantem, je naprostá bomba. I periferně vidim, kolik jedu. Když sednu do normálního auta s ručičkovym ukazatelem, tak nepoznám, jestli ukazuje 40 nebo 60. Ty jejich blechy při rychlym pohledu prostě nepřečtu. No a protože neustálý kontrolování rychlosti považuju za nebezpečnej počin, tak display určitě hodně pomůže.

Automat:
Civic 8.generace měl prej automat špatnej. Pro mojí 9.generaci ho ale předělali a jsem s ním spokojenej. Když to srovnám s BMW5, tak rozdíl v plynulosti je chvílema jasnej, ale není to žádnej průšvih. Převodovka nezmatkuje, naopak je nečekaně inteligentní a řadí přesně tak, jak bych očekával. Jen mi je jí někdy líto, protože řadí asi 10x víc, než bych řadil já - byl bych línej, automat tam pořád sází vysoké převody.
Převodů má celkem 5, na dálnici by se 6ka hodila, ale to je jednou za rok. Při tachometrových 140km/h má motor cca 3tis otáček, což je ještě pořád OK. Stejně pak převládne hluk od oken, ale o tom později. Občas převodovka řadí i sametově hladce, což je labůžo pro uši :-)

Je překvapující, že automat má míň kvaltů, než manuál. Ten jich má 6 a zlí jazykové tvrdí, že automat autu ubírá výkon. Určitě to ale nebude nic dramatickýho.

No a tomu zmatkování převodovek. Plno lidí popisuje, jak jim automaty blbnou. Někomu i v Aurisu, kde je CVT. Že tam prej kope divný převody. A s DSG od VW se prej někdy nedá ani zaparkovat, jak to cuká. S tímhle chováním nemám zkušenosti, s mojí převodovkou jsem naprosto spokojenej.

Prodejce říkal, že můj automat má 5 spojek, čili jde o klasickej hydrodynamickej měnič a za tim planetová převodovka. (Tuší někdo detaily? Rozebral to někdy někdo a nafotil?)
Jednoznačně ale Honda automat hodně dobře poladila a i ostatní lidi co to řídili byli nadšený. Při jízdě z kopce stačí přibrzdit na požadovanou rychlost a pustit brzdu. Auto samo pochopí co má dělat a podřazením drží rychlost. Paráda.
Pod volantem jsou pádla, takže se dá jet i na manuál. U toho si užívám dlouhou jedničku, která v serpentinách naprosto stačí a kolem 6000RPM tahá jak sviňa :)
Kromě módu D má i S (čili drží vyšší otážky, ale pořád je to automat) no a když v tom módu S sáhnu na pádla, přepne se na manuál a sám neřadí. Pádla fungujou i při módu D, ale když na ně 30vteřin nesáhnu, samo se to zas přepne na automat.
(Máte někdo Civic v automatu? Jaký máte zkušenosti? Může někdo porovnat Civica 9 s manuálem a automatem?)

Dneska jsem zkoušel "Launch Control". Tedy zařadit D, šlápnout na brzdu, vytočit motor a pak brzdu pustit. Otáčky se ale zastavily na 2200RPM a žádná super akcelerace se neděla. No ještě to pro zajmavost zkusim, ale ono to převodovce asi uplně neprospívá, tak to nebudu hrotit.

Akcelerace:
Co se akcelerace týče, tak je mi to pořád tak trochu záhadou. Možná je to i automatem, protože ten podřazuje i podle toho, jak rychle zmáčknu plyn. Pokud ho rychle prošlápnu až na podlahu, podřadí klidně až na jedničku a dejme tomu z 20km/h vystřelí jak raketa na 50km/h. Hodí se na křižovatkách, když jen přibrzdím.
Naopak když plyn mačkám pomaleji a na podlahu se dostanu až po půl vteřině, nepodřazuje tolik a zrychluje vlažněji. Na jedničku je zrychlení samozřejmě nejvýraznější.
Nicméně když zařadím S (sport) a motor se tedy drží ve vyšších otáčkách, nesmírně mu chutnají vyšší rychlosti, řekněme od 80km/h. To má ty správné otáčky a každé zmáčknutí pedálu vás odmění lahodným zvukem a hlavně pod zadkem cítíte snahu zrychlovat. Na tachometru to není vidět, ale pocitově je to parádní zážitek. Ideální je tedy jet v místech, kde se dá frčet kolem kila a přitom občas muset přibrzdit a zatočit nebo předjet. Tedy nějaká 1.třída. Případně na německých dílnicích můžete i víc. Tyhle úseky jsou pro Civic naprostou lahůdkou a ačkoli měřením žádnou super akceleraci nezjistíte, pocitově si to skvěle užijete. Prostě točivá atmosféra.

To platí na silnicích bez provozu. Problém však nastává na klasických přeplněných státovkách, kde jeden pruh vede tam a druhý zpět. Čili je na předjetí kolony nutno čekat a pak na to rychle dupnout, protože na horizontu už zas v protisměru jede auto.Tuhle disciplínu Civic s automatem rozhodně nedává ani náhodou. Leda snad v manuálním režimu, opět ve vysokých otáčkách. A to není věc, kterou děláte, když jedete s rodinou, nebo kamarádama. To chceme mít v autě ticho a klid. Takže musíte s davem a hluboce se poklonit třeba Rapidu, kterej vás s turbem předlítne jak formule. Bohužel. Osobní zážitek. Holt točivá atmosféra :-) Navíc akcelerace 70-130km/h není žádná sláva. Civic zkrátka není na závodění a machrování, ale je to technicky spolehlivé auto průměrného tempa a toho si na něm cením. Po státovkách jedu 2x ročně, čili mě to netrápí.


Spotřeba:
Dlouhodobá spotřeba je cca 7L/100km. Jezdím meziměsto, žádný dálnice. Všechno jen klikatej horskej terén nahoru a dolu. Rekord mám asi 5.3L/100km při jíždě 160km meziměsto, bez dálnic a kopců, jen luxusní silnice první třídy, tempomat na cca 100km/h. Při cestě po německých dálnicích se dá valit, takže jedu tak 160-200km/h podle situace a pak se spotřeba vyšplhá na 8 - 8.5L/100km při trase 400km do Alp, z toho cca 350km dálnice.

Motor:
Jak už sem napsal nahoře, motor má objem 1.8L a je to atmosféra s variabilním časováním ventilů i-VTEC. V praxi to neznamená, že by to přidávalo výkon, ale naopak to snižuje zdvihovej objem ve městech a při ustálený rychlosti, čímž padá spotřeba na těch krásných, tabulkových, meziměstských a hlavně reálných 5.5L/100km. Honda jako jeden z mála výrobců udává reálnou spotřebu.
Vzhledem ke konstrukci motoru věřím v jeho dlouhou životnost. Navíc má nepřímej vstřik, takže další bod k dobru.
Jinak motor má 104kw/142k při 6500RPM a 174Nm při 4300RPM. Jasný, žádnej hit, ale lepší průměr to možná i bude, ikdyž na bleskurychlý předjíždění to není. Osobně se do předjíždění nehrnu, když nevidim dlouhou rovinku. Je to zkrátka normální auto na běžné, nebo malilinko sportovnější, ježdění. Bohužel mám trochu zkušenost s Teslou a tak mi přijde, že žádný auto vlastně pořádně nezrychluje :) ... Btw: Kdo z vás Teslou někdy jel, určitě pochopí výraz "házet autem" .. ve smyslu "akcelerovat" :-) .. Dneska jsem si u Civica v hlavě počítal čas zrychlení ze 70 na 100km/h a v kopci to trvalo 10vteřin, na rovině 7. Akcelerace z 50 na 100km/h zabrala do kopce 15vteřin.

i-VTEC:
No a možná by se hodilo vysvětlit, co to je i-VTEC. Už jsem řekl, že je to proměnlivé časování ventilů, ale to nemusí být uplně výstižný pro lidi, kdo se v tom tolik neorientujou. Když budu chtít bejt lehce odbornej, tak řeknu, že tahle technologie umí přepínat mezi Atkinsonovým a Ottovo cyklem. Lidsky bych řekl, že v momentě, kdy motor začíná fázi komprese, umí i-VTEC nechat otevřený vstupní ventil, čili se část směsi s benzínem vyfoukne zpět do sacího potrubí. Až potom se sací ventil zavře a následuje jiskra. Ta zapálí menší množství benzínu, než kdyby byl válec plnej. Výsledkem je umělé snížení objemu z 1.8L na dejme tomu 1L. Nevim přesně.
Tohohle efektu se dosahuje tím, že se změní "časování ventilů". To znamená, že vačková hřídel (rozvod SOHC v mym případě) zavírá vstupní ventily později, než by tomu "správně" mělo být. Doporučuju video na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=7tTVYzuQs8s (čas 1:20-2:20)

(S)OHC vs OHV
Když už jsem u té teorie, tak jsem použil pojem SOHC. Co to je ...

Jsou v zásadě dvě běžné možnosti, jak pohybovat ventilama. Buď se na klikovku připojí tyčky a ty zespodu do ventilů ťukají, nebo se nad ventily přidá další malá hřídel, která je s klikovkou spojena řetězem/řemenem a tím se synchronizují jejich otáčky na mechanickém principu. Vačkovka potom do ventilů ťuká zeshora a tím je otevírá. (Zavírají se samy pomocí pružin)
Tím, že jsou všechny hřídele (2 někdy 3) synchronizovaný řetězem/řemenem, tak se ventily otevírají v přesně danou dobu a nikdy to nekoliduje s pohybem pístů. Pokud se tahle synchronizace poruší (přeskočí řemen/řetěz, motor utavíte otáčkama, nebo prostě koncernovej motor dopne řemen blbym způsobem) tak se píst a ventil mohou pohybovat proti sobě a motor zničíte. Potkají se. A to proto, že ventily se otevírají dovnitř, do prostoru válce, protínají trajektorii pístu a za normálního stavu se šikovně vyhýbají. Detaily o rozvodech viz:
http://www.autoznalosti.cz/index.php/motor/36-ventilove-rozvody-zakladni-rozdeleni.html

SOHC = Single overhead camshaft = jedna vačková hřídel
DOHC = Dual overhead camshaft = 2 vačkové hřídele

Záruka:
Honda dává záruku až 8let a/nebo 150tis km. Cokoli se rozbije, tak vám pošle náhradní díly zdarma a vy si jen zaplatíte práci technika.
Nebo ne cokoli, ale motor, převodovka atd. Tlumiče a spol si samozřejmě měníte za svý, to je spotřebka.

Servis:
O auto se snažím pečovat, takže oleje tam leju víc, než benzínu. Obrazně řečeno, samozřejmě. Výrobce udává výměnu oleje v motoru po 20tis km, já první olej vyměnil po 8tis pak jedu cca po 10tis km. Jedna výměna přijde na 2500kč i s filtrem.

Olej v převodovce by se měl měnit po 120tis km, ale opět jsem zasáhl dříve a vyměnil v 80tis km, odhadem za 3tis kč. V tu ránu spadla spotřeba řádově o 0.5L/100km. A navíc jsem si všiml, že automat pak pod kopcem podřazoval později, než před výměnou oleje. Měl se stoupáním méně práce díky novému oleji a tak mu krouťák došel až o něco později. Rozdíl byl sice 10-20m, ale všiml jsem si toho.

Přední destičky se měnily po 80tis km.

No a pak občas stěrače, jinak nic. Bohužel originální stěrače stojí nesmyslných 1200Kč. Bosch koupím za půlku a v číně seženu skoro-originál za 400kč, ikdyž k nim má pár výhrad.
(Jak řešíte stěrače vy? Měníte gumičky? Jaké stěřače jsou na měnění gumiček nejlepší? .. moje se u toho vždycky nějak rozbijou, čili kupuju většinou celé nové)

Jinak první servis, kterej jsem na autě nechal udělat ještě před přebráním, bylo nastříkání podvozku - ochrana proti sněhu a soli. Letos (po 3letech) to musím nechat zkontrolovat, případně renovovat. Čili doufám, že všechno dlouho vydrží. Dutiny byly už z výroby. Prej.

Mytí:
Auto meju cca 2x do roka a to ručně. Nejdřív vapka, pak kýbl, mikro-utěrky, šampón, pak zas vapka, vysušit a navoskovat. Zabere to 2-3h, ale stojí to za to. Viz foto.
Do automatický myčky sem zajel 2x a už to neudělám. Bylo to v nouzi, třeba kvuli focení pojišťovnou. Aby to vypadalo, po zimě bylo auto celý bílý od soli. Stačily tyhle 2 projetí myčkou a auto je zralý na přeleštění. Je posetý mikro-vlásečnicovýma škrábanečkama a to i na čelním skle, které díky tomu proti slunci už není dokonale průhledné. A nebo to je prostě poškrábaný od prachu zvířenýho kolem silnic. Těžko odhadnout. (Jaký máte zkušenosti vy s poškrábanym lakem a hlavně čelnim sklem?)

Poprvé na sídlišti
===================================
Když jsem auto vybíral, bál jsem se, co se stane, až ho nechám přes noc před panelákem. Přecijen tam chodí různý individua a kolem parkuje plno dalších aut, jejichž řidiči nemusí být zcela šikovní, tak jsem očekával, že brzo dojde újmy. Když jsem ale auto přivezl, tak mě překvapilo, že jsem se na něj nedíval jako na poklad, kterej musím z okna hlídat, ale vzhledem k havarijku mi vlastně bylo jedno, co se s nim stane. Sice nikdy nemáte jistotu, že vám pojišťovna něco vyplatí, ale nějaká psychologická stimulace tam je. Vlastně do dneška auto vidím jako haldu šrotu, kterou mám rád a která se mi líbí.
Jinak za 2.5 roku, co ho parkuju mezi panelákama, mi jen jeden neznámý nešika odřel plastovej nárazník, což neřešim. Plechy by mě štvaly. Čili strach mírně opadl. Jen když jsem jednou odjel na 2 týdny a auto nechal doma, radši jsem si sehnal garáž. Stát na jednom místě delší dobu bez dozoru je divnej pocit. (Jak to máte vy?)

Zimní kola v létě
===================================
Momentálně mají moje zimní kola 3 sezony za sebou a už jsou na hranici českého limitu (3-4mm), proto je dojíždím v létě a sundám je až na začátku čtvrté zimy, kdy je vyměním za ty samé, ale nové. Celkově tak budou mít najeto přes 60tis km.
Jsou to Nokiany WR A3, 205/55R16 a podle mě jsou perfektně použitelné celoročně. Nejsem žádnej závodník, ale jezdím na horní hranici limitů. Občas si teda v serpentýně písknou, ale nikdy neustřelily. Takže kdo jezdí podle předpisů a se zapnutym mozkem, rozhodně se toho nemusí bát.
Měl jsem trochu strach, jak se budou v létě chovat na německý dálnici, přecijen jsou vyšší a měkčí než letní, ale 200km/h daly v pohodě, čili za mě prošly.
Možná budou brzdit maličko hůř, než letní, nicméně se domnívám, že stářím každá guma tvrdne, takže staré zimní nemusí nutně uplně plavat. To by stálo za test. Asi napíšu Janu Koubkovi ze Streamu :-)
Pro ilustraci: Na letních i zimních jezdím do známých zatáček stejně rychle i když je třeba 25°C. Když je víc, tak na zimních trochu uberu plyn, ale to je spíš zbabělost, než nutnost :-) Dodávám, že jezdím na pohodlí. Nemám moc rád odstředivou sílu, dělalo by se mi zle, takže jedu tak, abych se nemusel moc opírat o boční vedení sedadel a aby to bylo komfortní i pro spolujezdce. Většinou.

Politická poznámka: Vždycky mě fascinuje, když mají v Německu při stejných podmínkách jiné zákony. Fyzika je přeci všude stejná. U nás je zimní limit vzorku 4mm a v Německu 1.6mm.

Kufr
===================================
Kufr má v základu asi 475L, plus prostor pod podlahou, ten ale mám na rezervu, lékárničku atd. Suma 624L. Když se sklopí zadní sedačky, vznikne naprosto rovná podlaha vhodná ke spaní. (viz foto) Délka kufru je pak omezena pouze vzdáleností pátých dveří od konzole mezi předními sedačkami. To je 180cm. Nejužší místo kufru má 105cm. Když posunu přední sedačky až dopředu, získám prostor o délce cca 200cm, což je na spaní úplně akorát. Jen pak nevim, kam s věcma :) Leda nějak šikovně na/před přední sedačky. Škoda, že se přední sedačky nedají složit na ležato, aby byly v rovině s kufrem.(Nebo to někdo umíte?)

Finta s klíčkem
===================================
Do auta jsem ještě před předáním nechal domontovat zámek převodovky, což mj. snížilo cenu pojistky. Protože ho opravdu používám, musím s sebou nosit klíček. Kde jinde ho ale mít, než na klíčku od zapalování. Nicméně když je klíček v zapalování a jedu, tak klíček od zámku převodovky visí dolů a dotýká se mého kolene. Když pak chci pravou nohu dát z plynu, nejde to, protože se o ten visící klíček kolen o zarazí. Sice je to dobrá výmluva, až mě někdy zastaví za rychlost, ale celkově prekérka.

Tak sem si ve chvílích volna zkoušel z oběma klíčkama hrát a hledal jsem nějakou stabilní polohu, kdy se bezpečnostní klíč nějak kroužkem zapře/omotá o zapalovací klíč a bude držet o něco vejš. Až jsem si všiml, že otvor, do kterýho se schovává zapalovací klíček je stejně široký jako rukojeť bezpečnostního klíčku. Pak jen stačilo opatrně zatlačit a bylo. Klíček zvaknul a drží tam, jak přibitej. Fakt náhoda s přesností na milimetr. Viz fotka.

Jedinou nevýhodou je, že když zapomenu převodovku odemknout a nastartuju, musím bezpečnostní klíč sundat z kroužku, odemknout převodovku a klíč zas vrátit na kroužek. (Nejsem sebevrah, abych kvuli tomu hned chcípal auto. To mi vždycky trhá srdce) Výrobce bezpečnostního zámku sice dodává přívěšek s navijákem, aby se v těchhle situacích dala převodovka snadno odemknout, ale přívěšek je 2x větší bež zbytek klíčů, takže leží doma v poličce.

Vylepšování Civica
===================================
Osobně nemám potřebu auto nějak nestandardně měnit, ale mám pár myšlenek, jenže Honda servis to nejspíš neudělá. Kdyby někdo měl zkušenosti, budu rád. Například:
- Když rozsvítím přední denní LEDky, chci, aby se rozsvítíly i zadní červený koncovky.
- Spolujezdcovo sedadlo nelze vypumpovat nahoru, takže pod ním na zadních sedadlech není moc místa na chodidla. Přemýšlím, jak to obejít, ale podložky (tloušťka 1-2cm) pod sedadlem prej nejsou dobrej nápad.
- Hodila by se vzpěra víka prostoru na rezervu.
- Hauptna by chtěla plynovou vzpěru místo klasické tyče.
- Rád bych vyrobil elektricky otevíraný víko kufru. Dají se sehnat vzpěry, který mají elektromor. Otázkou je jaký koupit, jak je namontovat a jestli to vůbec může fungovat. Jak s elektrikou a ovládáním. Lze ovládání napojit na tlačítko kufru?
- Chci přidělat kameru na čelní sklo a rád bych z panelu zpětného zrcátka vytáhl napájení na USB. Nechci kabel tahat okolo okna a zabrat zapalovač.
- Rád bych sehnal falešné tlačítko Start/Stop z nejvyšší výbavy a namontoval ho jen tak jako fake. Černá záslepka není moc hezká.
- Kdyby někdo měl zkušenosti s kempováním v Civicu, budu rád. Jde mi o to jak v autě co nejpohodlněji přespat ve dvou a kam dát věci. Jak zajistit větrání a přitom nezmoknout, kdyby začlo pršet.
- Vyrobit v opěradle zadních sedaček otvor na lyže je asi nesmysl. I po sklopení opěrky za ní zůstává normální bytelná sedačka. Není tam nic, co by se dalo snadno změnit na otvor.
- Rád bych auto odhlučnil. Vejfuk, motor a kola. Možná časem sundám koberce a polepim podlahu nějakým akusticky tlumícím materiálem. Viděl jsem na to spešl weby: 2din nebo auto-mania.

Silné stránky

Kufr a dokonale rovná podlaha, vhodné na spaní. (viz fotky)
Reálná spotřeba je dokonce lepší, než tabulková
Relativně komfortní
Chybějící eko-teroristické vymoženosti jako start-stop systém, filtr částic atd.

Slabé stránky

Když sklopím menší část zadní sedačky, tak se na tu větší ještě vejdou 2 lidi, ale ten druhý nemá pás, protože sklopením té menší části se 2 ze 3 zámky pásů schovaly. Takže nelze nouzově popojet ve 4 lidech s lyžema uvnitř.

Přední sedačky nelze sklopit dopředu tak, aby byly v rovině s kufrem po složení zadních sedaček.

Další nevýhodou je hlučnost všeobecně. Kola, motor, výfuk, okna. Za oknem je slyšet i cvrček, když jedete mezi vesnicema. Kdybych na svym autě mohl něco změnit, tak poladim hlavně ten hluk.

Možná i japonský auta hůř svítí. Nejsou prej dělaný na evropský podmínky, takže jak padne tma, dálkovky prakticky nevypínám.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím vše OK, jen výměny oleje. Nicméně jim to trvá hodinu, což mě zarazilo. Doma bych to zvládl rychleji, mít vybavení.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vše OK.

Honda Civic Tourer 2015 AT, Elegance

Obsah bude doplněn

 

Novinky v recenzi

23.8.2018 15:11

Akcelerace 2

Kapitola "Akcelerace" byla doplněna o mírnou kritiku. Nebo spíše o vystřízlivění, či uvědomnění si reality.

23.8.2018 15:11

Akcelerace 2

Odstavec "Akcelerace" byl doplněn o mírnou kritiku.

26.7.2018 15:51

Akcelerace

Doplněna kapitola Akcelerace

26.7.2018 11:18

Finta s klíčkem

Přidán poznatek s klíčem od převodovky. I fotka k tomu přibyla.

25.7.2018 17:37

Fotky a kufr

Opět přidány fotky, přidána kapitola "Kufr" a malé korekce textu.

24.7.2018 16:20

Zimní kola v létě

Přidán odstavec o zimním pneu v létě

23.7.2018 18:31

i-VTEC + rozvody

Doplněno info o motoru


Další vozy Honda Civic



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
8

Na předjíždění to není.

spotřeba
10
hlučnost motoru
8

V hlučnosti vidím problém.

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluHonda Civic
Honda Civic Type R – Excentrik vyměknul, ale to je dobře! Honda Civic Type R – Excentrik vyměknul, ale to je dobře!

Minulá generace Civicu Type R byla sice skvělá, na…

Jízdní dojmy: Honda Civic a Jazz. Nafta ještě žije! Jízdní dojmy: Honda Civic a Jazz. Nafta ještě žije!

Za všeobecné hysterie proti naftě přijíždí dieselová…

 





Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…