Diskuse

Honda Civic (2015)

17.7.2018

Rok 2015 nezačal nijak výjimečně, ale měl to být automobilový rok. Na jaře jsem byl jezdit s Porsche Cayenne a "driftovat" na EasyDriftu. V květnu jsem…

 

Honda Civic (rackycz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto zetr007

    zetr007 19.07.  13:48

    Civic

    Pěkně napsaná recenze, ale přidej fotky.
    Jinak at ti auto dobře slouží!
    • 00 Reagovat !

      foto rackycz

      rackycz 19.07.  15:47

      « Re: Civic

      Jasný, fotky přibudou, jen je vyštrachat na disku a dofotit. Mrkněte za pár dní znova, bude to lepší :-)
  • 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 20.07.  01:15

    supr počtení

    Paráda, konečně nějaká další recenze na Tourera… s chutí jsem si vše přečetl… a zavzpomínal na jeho výběr/nákup, u mě taktéž v roce 2015 a taktéž jako své první auto a skladovku.
    Velice mě zaujaly postřehy týkající se automatu… i jsem si kdysi říkal, že 5-ti stupňový automat do civicu asi moc lidí chtít nebude, zvlášť když řazení u manuální převodovky je opravdu lahůdka, navíc díky rychloměru nad volantem podpořená trvalým přehledem o aktuální rychlosti, díky čemuž mi tam ty rychlosti padají už tak nějak podvědomě a na rozdíl od jiných aut nerušivě.
    Ale věřím, že automat Ti dává smysl, navíc bych tipoval, že mimo město bude i úspornější, kvůli nižším otáčkám na pětku než jsou u manuálu na šestku.
    Překvapil si mě výrokem, že by se Ti hodila vzpěra víka prostoru na rezervu – nevozíš v kufru roletku? V její svinuté poloze se víko podlahové přihrádky hezky zahákne pod madlo opěrky… nějaká vzpěra by mi tam spíš jen překážela myslím.
    A k Tvé zmínce o tom, jak bylo auto bílé od soli - díval ses někdy dolů na podvozek? Já ač toho v zimě moc nenajedu, mám už na svarech dílů podvozku nějakou tu rez… to je asi má jediná výtka k civicu. Dokážu si představit, že u auta permanentně vystaveného solné lázni to bude ještě horší.
    Každopádně oceňuju, že si při Tvém nájezdu okolo 30tkm ročně nešel do dieselu – znám spoustu lidí, co už při zaslechnutí takové cifry bezhlavě jančí, že jedině diesel. Tak ať Ti dělá dál jen radost!
    • 00 Reagovat !

      foto rackycz

      rackycz 20.07.  08:15

      « Re: supr počtení

      Ahoj. Je fajn, že píšou i majitelé. Přijde mi zajmavá zmínka a o tom, že šestka v manuálu je lehčí převod, než pětka v automatu. Na odkazovaném rajčeti mám tabulku s gear-ratios pro automat. Neměl bys tu samou pro manuál?
      Jinak koukám, že tabulkově má manuál rychlejší akceleraci, takže asi fakt bude mít lehčí převody. Respektive jedničku a dvojku. V Automatu jedu na jedničku cca 60km/h, na dvojku cca 110km/h a na trojku to už je odhadem 140km/h. Opět viz rajče a graf.

      A k tomu kufru.. Roletku vozim, ale když přistupuju pod podlahu, tak ji zatahuju, aby mi nevadila. Ale tvůj postřeh je zajmavej, vyzkouším. Nicméně nejčastěji to dělám tak, že zespodu, pod deklem podlahy, je vyvedená šňůra s hákem. A ta slouží k tomu, že se dá ten dekl přichytit například k opěrce hlavy, nebo k futrům.

      A posledním bodem byl podvozek. Nenapsal jsem to v recenzi, ale doplním to tam, dík za připomenutí. První servis, kterej jsem na autě nechal udělat ještě před přebráním, bylo nastříkání podvozku. Letos to musím nechat zkontrolovat, případně renovovat. Čili doufám, že zatím bez rzi. Nicméně až budu přezouvat na zimu, okouknu to.

      Jo a ten diesel bych asi vynechal za všech okolností, i kdyby mi ho prodejce doporučil. Je to složitější ústrojí a já chtěl co nejjednodušší konstrukci všeho. Statisticky vzato: čím míň dílů, tím větší spolehlivost. Podle mě.
      • 00 Reagovat !

        foto michal-t

        michal.t 20.07.  10:54

        « Re: Re: supr počtení

        Jj, nějaké grafy týkající se převodů mám tady v recenzi: [odkaz] (popis je na druhé straně recenze)
        Rozdíl v udávaném zrychlení 0-100 bude způsoben spíš většími ztrátami automatu při rozjezdu, zřejmě trochu přispěla i nepatrně vyšší hmotnost. Jedničku lze u manuálu taky točit zhruba do 60 km/h a dvojku ke 100 km/h (může se to trochu lišit podle různých zdrojů ale z vlastní zkušenosti to zhruba sedí.)
        Jinak háček se šňůrkou jsem utrhl a velmi rychle zahodil, potom co jsem zjistil, že jde víko zaháknout pod tu roletku. Opravdu dobře vymyšlené.
        Jo, a stříkal si jenom podvozek nebo i dutiny? Taky o tom dost uvažuju, ale trochu mám obavy, že když to pak poskládají/zakrytují zpátky, bude tam něco vrzat, atd.
        • 00 Reagovat !

          foto rackycz

          rackycz 20.07.  12:13

          « Re: Re: Re: supr počtení

          Na dutiny jsem se taky ptal, ale ty jsou prej z výroby. Proto jsem dělal jen stříkání podvozku. Snad měl prodejce pravdu.
        • 00 Reagovat !

          foto rackycz

          rackycz 20.07.  12:18

          « Re: Re: Re: supr počtení

          Btw: Teď vidím, že jsi autorem té druhé recenze na Civic Tourer 2015. To sem rád, vlastně jsi mě inspiroval. Sice jsem váhal, jestli psát o stejném autu znovu, ale automat by mohl někoho zajímat, tak jsem to hodil na papír a uvidíme.
        • 00 Reagovat !

          foto andy-gee

          andy.gee 25.07.  14:11

          « Re: Re: Re: supr počtení

          Tak ako pise Michal, ten kryt kufra sa da krasne uchytit pod to plastove madlo :yes:

          len mi trochu trvalo, kym som na to prisiel >:D >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 20.07.  09:34

    Civic s automatom

    Naozaj pekná recenzia na Civic-a a hlavne s netradičnou prevodovkou. Ja som vyberal podobne ako ty, síce s inými kritériami ale nájazdom 25 -30 000 ročne a skončil som u Corolly 1.6CVT.
    Pár postrehov:
    Nerozmýšľal si nad Aurisom HSD? Na tvoj nájazd by sa ti to vrátilo a je to najspoľahlivejší pohon aký sa dá zohnať, s trocha slabším výkonom ale nič prevratné.
    No, že má Civic veľa miesta vzadu na nohy.... ako sedel som v ňom, dá sa to, ale je to skôr priemer ako nadpriemer.
    Toyota a CVT - CVT mení prevodový pomer pekne plynule, jediné, čo by som jej vytkol je, že pri klesaní často najprv nebrzí motorom (musím si to dať do manuálneho režimu) a potom sa zas niekedy rozhodne brzdiť motorom, keď už nechcem. To by bolo fajn, keby po brnknutí na plyn auto preradilo vyššie. To sa bohužial nestane a plyn treba držať asi 3 sekundy, kým to prevodovka pochopí.....Okrem tohoto je CVT bez výhrad.
    • 00 Reagovat !

      foto rackycz

      rackycz 23.07.  18:58

      « Re: Civic s automatom

      Ahoj. Hybridní Auris bylo to první, co mi prodejce v Toyotě chtěl za velký peníze prodat, ale to se hodí spíš lidem, který hodně brzdí a popojíždí ve městě. Já jezdím celkem plynule meziměsto. Ve městech a na vesnicích mám tempomat na 50km/h takže by nedocházelo k rekuperaci a ta je klíčovou výhodou hybridů. Snad si to vysvětluju dobře.. Proto jsem zůstal u klasického motoru.
      • 00 Reagovat !

        foto Rasto

        Rasto 29.07.  16:40

        « Re: Re: Civic s automatom

        No nemáš úplne pravdu :). Z mojej skúsenosti pri plynulej jazde prakticky skoro bez brzdenia dedinami a cestami prvej triedy je HSD oproti 1.6 CVT úspornejšie tak o 1.5l/100km v meste je úspora samozrejme väčšia, na diaľnici menšia.

        Ale tak teraz ťa to trápiť už nemusí - užívaj auto.
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 20.07.  15:52

    recenze

    Opět po delší době čtivá recenze, se kterou si dal autor práci. Ohodnotím až dodáš fotky. Jen poznámka k těm stěračům, za ty roky co jezdím jsem už stěrače měnil několikrát a přes vyšší cenu doporučuju originály. Ty mě spolehlivě vydrží 3-4 roky. Jednou jsem koupil čínu, tu jsem vyhodil po měsíci, Valeo a Bosh jsou tak na rok.
    • 00 Reagovat !

      foto rackycz

      rackycz 23.07.  18:59

      « Re: recenze

      Souhlasim s Boschem, vydržely rok. Třeba se teda hecnu a koupim origoš. Dík za tip.
  • 00 Reagovat !

    foto xenon04

    xenon04 21.07.  10:54

    spaní v kufru

    pohodlně jsem se v toureru vyspal na matraci z rozkládacího gauče z ikei :yes:
    polštář klasický a přikrývka rozepnutý spacák :-)
    přes tmavý skla jsem měl i fajn soukromí
    větrání pootevřeným okýnkem
    věci ke kterým jsem potřeboval přístup hned jsem měl na podlaze u přední sedačky, zbytek jsem měl pod podlážkou v kufru
    [odkaz]
    [odkaz]

    ať slouží min do toho půl mil. km ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto rackycz

      rackycz 23.07.  19:01

      « Re: spaní v kufru

      Tyjo, ta modrá vypadá luxusně :-) Vidím, že máš i lemy blatníků v barvě. To je z výroby, nebo sis to dolakoval? Vypadá to super.
      • 00 Reagovat !

        foto xenon04

        xenon04 24.07.  14:24

        « Re: Re: spaní v kufru

        povedlo se mi šrábnout přední nárazník, takže když už šel do lakovny, nechal jsem stříknout i ty lemy :-)
        předtím jsem je měl v černé fólii, taky to nevypadalo špatně :-) [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto tom1522

    tom1522 23.07.  15:33

    Cena

    Muzu prosim poprosit cenu auta i s tim DPH,dekuji
    • 00 Reagovat !

      foto rackycz

      rackycz 23.07.  17:57

      « Re: Cena

      Nemám u sebe faktury, ale celkem i s DPH to bylo kolem 470tis kč. Plus drobnosti typu povinná výbava, zimní kola atd. Budete kupovat?
  • 00 Reagovat !

    foto andy-gee

    andy.gee 25.07.  14:04

    skrabance a skusenosti majitela

    Zdravim! Ja mam IX gen Tourer 1.8 s manualom (rok 2017) a necelych 40tis km. Sklo mam uz doskriabane od stieracov a bohuzial som si v zime poskriabal celne sklo plastovou skrabkou.

    Riesil som to ako reklamaciu. Tuto skrabku som pouzival na viacerych autach a nikdy nic neposkriabala. Reklamacia nebola uznana s tvrdenim, ze bol pritomny iny material, ktory sklo poskriabal, napr. nafukany prach/piesok, ktory spolu so snehom zamrzol.

    Az potom som sa na forach viacerych znaciek docital, ze skrabka + nove auto je zla kombinacia. Odvtedy skrabku nepouzivam a upozornujem vsetkych co si kupuju nove auta.

    Kedze to nie je az take kriticke sklo som menit z havarijnej nedaval. Profi lestenie som zvazoval, ale prevazili obavy o zmenu 'uhlov skla'. Proste ma upozornili , ze na par autach sa im uz stalo, ze po prelesteni celeho skla to tahalo oci a pod.

    Co sa tyka umyvania, umyvam bud rucne (leto) alebo wapka (v zime). Zasadnie ziadne hubky ani nic podobne, iba mikrovlakno atd. Zatial tie mikroskrabance nemam nikde okrem ciernej casti predneho naraznika. Tie tam ale boli uz pri kupe. Taktiez mam od vyroby/kupy zopar chybiciek laku, ale zatial som to prelestit nedaval.

    Zavazne poruchy ziadne.

    Z mensich zavad zatial vsetko riesene v zaruke:
    - od vyroby poskodeny kryt tachometra-> vymeneny pred odovzdanim auta
    - od vyroby odstavajuce tesnenie dveri -> opravene pri prvej serviske
    - vrzgajuci pedal spojky, premazali, ale teraz vrzga znova
    - vrzgajuce madlo na soferovych dverach -> podlepili, nepomohlo, budem riesit znova
    - klepe spolujazdcova slnecna clona ked je odklopena -> budem riesit na najblizsej prehliadke

    Servisne prihody z prvej prehliadky po 10tis km:
    - zle mi zalozili airbox resp. hadicu, ktora ide z airboxu. Nastastie som si to pri umyvani vsimol a zalozil hadicu poriadne. Drzala slabo. Nechcem si predstavit keby vypadla za jazdy 8-s
    - totalne mi rozbabrali nastavenie svetiel, nastavene opatovne v inom servise (bohuzial to ale neviem dostat do tak idealneho stavu ako to bolo od vyroby)
    - popri tom 'uzasnom' nastavovani si vsak nevsimli, ze mam rozbitu hmlovku >:D >:D >:D takze neviem ako nastavovali VSETKY svetla, ked si jedno z nich ani nepozreli

    Zvysne servisne prehliadky nastastie bez problemov :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Jirik-H

    Jirik_H 30.07.  13:20

    Honda Civic Tourer

    Červená je nádherná. Také jsem šel do tohoto modelu.
    Důvody a plusy
    - jeden z nejspolehlivějších motorů vůbec (atmo, nepřímovstřik)
    - super posaz a propojení s autem - prostě jako kokpit v letadle,
    - skvělý volant, řazení, motor se jednoduše točí 6 000 ot/min
    - magic seats,
    - po sklopení zadních sedadel v kufru auta v pohodě přespím (spacák, karimatka), nejednou jsem tak učinil, když jsem jel na noční fotofrafování.
    - velmi dobré jízdní vlastnosti.

    V zimě skla škrábu od ledu a žádný problém, poškrábaná skla.
    Vrzání, apod. - nic takového nebylo.
  • 00 Reagovat !

    foto lordlord

    lordlord   dnes  15:40

    .

    kosočtverec jako orgán je československá záležitost, na západě to neznají, tam to je diamant, používal se i pro postavení/hodnost francouzské šlechty - krám měl 7 kosočtverců, to bylo maximum
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red…

Nejenom dobří holubi se vracejí. I klasické a oblíbené videohry vycházejí v nových remasterovaných konverzích.…

Zemřela Aretha Franklin (†76): Královna soulu prohrála boj s rakovinou slinivky

Zemřela Aretha Franklin (†76): Královna soulu…

Zemřela Aretha Franklin (†76), slavná americká soulová zpěvačka, skladatelka a pianistka. Podlehla rakovině…

 

iSport.cz

Ohrožoval Jágra s nožem, trestu unikne! Fanoušek Charlie může opět vyvádět

Ohrožoval Jágra s nožem, trestu unikne! Fanoušek…

Je to blázen! Šílený fanoušek, který se v březnu s nožem dobýval za Jaromírem Jágrem, byl prohlášen za trestně…

Almaty – Olomouc 1:2. Hanáci slaví klidný postup, krásně pálil Houska

Almaty – Olomouc 1:2. Hanáci slaví klidný postup,…

Vstřelit gól a mít klid. S takovým cílem vstupovali fotbalisté Sigmy Olomouc do odvetného utkání 3. předkola…

 

Reflex.cz

Zemřela zpěvačka Aretha Franklinová. Královna soulu podlehla rakovině slinivky

Zemřela zpěvačka Aretha Franklinová. Královna soulu…

Ve věku 76 let zemřela dnes americká zpěvačka Aretha Franklinová. Informovala o tom s odvoláním na rodinu…

Od špinavých klecí po „luxusní hotel“. Neuvěříte, jak také může vypadat kriminál

Od špinavých klecí po „luxusní hotel“. Neuvěříte,…

Po celém světě je v nápravných zařízeních vězněno přes 10 miliónů lidí. Od roku 2000 vzrostl počet uvězněných…