reklama


Recenze

9 Majitel

Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

10,00 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Civic, foto 1 Honda Civic, foto 2 Honda Civic, foto 3 Honda Civic, foto 4 Honda Civic, foto 5 Honda Civic, foto 6 Honda Civic, foto 7 Honda Civic, foto 8
Honda Civic, foto 9 Honda Civic, foto 10 Honda Civic, foto 11 Honda Civic, foto 12 Honda Civic, foto 13 Honda Civic, foto 14 Honda Civic, foto 15 Honda Civic, foto 16 Honda Civic, foto 17 Honda Civic, foto 18 Honda Civic, foto 19 Honda Civic, foto 20 Honda Civic, foto 21 Honda Civic, foto 22 Honda Civic, foto 23 Honda Civic, foto 24 Honda Civic, foto 25 Honda Civic, foto 26 Honda Civic, foto 27 Honda Civic, foto 28 Honda Civic, foto 29 Honda Civic, foto 30 Honda Civic, foto 31 Honda Civic, foto 32 Honda Civic, foto 33 Honda Civic, foto 34 Honda Civic, foto 35 Honda Civic, foto 36 Honda Civic, foto 37 Honda Civic, foto 38 Honda Civic, foto 39 Honda Civic, foto 40 Honda Civic, foto 41 Honda Civic, foto 42 Honda Civic, foto 43 Honda Civic, foto 44 Honda Civic, foto 45 Honda Civic, foto 46 Honda Civic, foto 47 Honda Civic, foto 48 Honda Civic, foto 49 Honda Civic, foto 50 Honda Civic, foto 51 Honda Civic, foto 52 Honda Civic, foto 53 Honda Civic, foto 54 Honda Civic, foto 55 Honda Civic, foto 56 Honda Civic, foto 57 Honda Civic, foto 58
 

Technické info

Přezdívka auta Honda Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:5000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 104 kroutící moment [Nm]: 174 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 477 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,1

Popis vozu

Něco na úvod o mně

Jsem blázen do aut (… ano, vím, výběr Civika na to vůbec nevypadá , ale více o výběru v další části).
O auta se zajímám už asi od 4 let, kdy jsem uměla poznat nejen značky, ale přímo každý model aut, co parkoval nejen v naší ulici. Řídím (pššt!) zhruba asi od stejněho věku, kdy jsem točila volantem, ale za pár let jsem už za volantem šéfovala (převážně) polňačkám bez pomoci.
Řidičák samozřejmě vlastním od 18 a od té doby jsem najezdila s našimi rodinými a vypůjčenými auty pár desítek tis. km. Moje řidičské začátky, se dá říct, byly skoro ideálním začátkem – najezdit první km se spolujezdcem z rodiny, který mi dával cenné rady a tipy. Hned hned po necelých prvních 3 tis.km jsem odřídila většinu cesty tam i zpět do Itálie – ta mi přinesla perfektní odhad a rychlost reakcí. Několik týdnů nato se už cesta do Německa proti Itálii zdála jako pohodička ... Ráda testuju různé typy aut. Neobvyklá zkušenost a zážitek bylo řídit hned 2.týden po získání mého řidičáku ve tmě a bez viditelných krajnic velké BMW F15.

Zkrátka jsem se snažila a neustále snažím zlepšovat své řidičské schopnosti.
________________________________



Výběr auta


První, co mi prolétlo hlavou , vybrat si nějaké méně obvyklé nebo frajerské auto.
Mám ráda kupé, ale zároveň jsem chtěla auto, se kterým se budu dál (stále to beru tak trochu ze začátečnického pohledu) řidičsky zdokonalovat a najíždět kilometry. - To znamená něco, co nebude až tak přeposilované třeba jako výše zmiňované F15 :) , co nemá miliardu asistentů „úplně na všechno“ ve standardu, to abych cítila, že alespoň částečně vedu auto já a ne elektronika. Zároveň mám ráda, když je auto „charakterní“ ( třeba za takový Challenger bych se nezlobila). A jako člověk se zájmem o techniku a řízení ocením, když je auto technicky něčím zajímavé nebo působí v určitých ohledech mechanicky a samozřejmě, aby mě při řízení neotravovalo ňákou hloupou jízdní nedostatečností. Takže ...žeby auto – učitel?

Hned mi napadly GT86/BRZ. Auta pro Řidiče a klasická technika každým coulem? To zní velmi dobře, ale zaujaly mne i další (nepřímí) konkurentí. Potřebovala jsem vybrat to nejvhodnější, takže jsem si prošla takřka všechno.
Peugeot RCZ mne pochopitelně zaujal dobrými řidičskými referencemi, zároveň to není úplně nejobvyklejší auto na našich cestách...a co si budem povídat – i ten design má něco do sebe.
Koukala jsem i po dalších kupátkách ...přiznám se, mrkla jsem i na BMW 228i ...no, nejen v téhle motorizaci... a došlo mi, že kdybych chtěla, jak dvojčata nebo RCZ, musela bych vybírat mezi ojetinama, což mne přivedlo na nápad, že v ojetinách se můžu porozhlédnout i po dalších zajímavých autech.

Nemá cenu to podrobně rozepisovat. Prostě jsem koukla na všechno možné od Hyundai k BMW, od spousty neobvyklých aut až i k jiným typům karoserií. Ale nakonec u mne zvítězila volba zcela nového auta. Neměla jsem náladu se zaobírat důkladným prověřováním ojetin, i přesto, že mi přišlo několik kousků od ofi. prodejců více než nadějných. A i přesto, že výběr mezi novými auty pro by pro mne znamenal obří kompromis v mých požadavcích, jsem se nakonec rozhodla vybírat zcela nové, protože , jak se znám, v ojetinách bych nakonec vybrala sice něco fakt technicky unikátního a stylově nekompromisního, ale to by byl pro mne brzy stylově nekompromisní krach z unikátních nákladů na provoz.

Nová auta? No, na kupé můžu v podstatě zapomenout. Sedany dle mých představ jsou taky daleko za cenovým limitem. Tak a jdem do spousty kompromisů. Zpětně mi ty kompromisy nepřijdou vůbec zlé,naopak, protože, jak se znám, mít hned nějaké starší žihadlo třeba z 90.let, tak to samým adrenalinem a mým sebevědomím asi hodím v zatáčce do příkopu.

První kompromis: jo, půjdu do hatchbacku, i když mají celkem daleko od mého vkusu. Módní SUV jdou absolutně mimo mne a u ostatních karoserií nepotřebuji jejich kufr.

Podmínky: aby auto nemělo výraznější nedotáčivost (to víte, vybírala jsem z neostrých předokolek), aby mě charakteristika motoru vyloženě nenudila (pocit, že to moc „netáhne“ , umělý zvuk motoru..) a nemělo otravnou kulisu řazení. Zkrátka jemné kompromisní podmínky – aby to ty, pro mne relativně nudné, hatchbacky dokázaly splnit. Píšu relativně nudné, protože na opravdu ostré hatchbacky z nejostřejších finanční limit nebyl a i kdyby byl, tak jdu pravděpodobně rovnou do jiné karoserie.

V potenciálním výběru byly: Auris, Ceed, i30, Golf, Leon, Focus, Ibiza Cupra, Polo GTI, Fiesta ST, 208 Gti, Mazda 3, 308, Pulsar, Civic a asi (určitě) jsem na něco ve výčtu zapomněla.
Auris – nezlobte se, ale pro mne nuda
Ceed – nezaujal mne natolik, abych si ho vybrala
i30 – až se divim, že jsem to sem zařadila, spíš je to auto převážně pro někoho, kdo se primárně rozhoduje mezi tímto a mezi Škodou nebo Kiou. Osobně mi i30 nemá, co nabídnout.
Leon – velmi solidní auto, ale rychle by se mi omrzel, jezdí jich spousta
Fiesta ST – ta by šla, ale nemůžu zkousnout ten vysoký posez.
208 GTi – absolutně nevyhovující posez, buď nevidím ukazatele nebo mám volant na nohou a design exteriéru je na můj vkus moc „romantický“.
Focus – jednoduše se mi celý nelíbí
308 – brzo by se mi omrzela, ale jedno z lepších aut ve výběru,
Pulsar – další velice slušné auto, ale ty výbavové stupně jsou špatně uspořádané
Ibiza Cupra a -Polo GTI – tyto warm-hatche mě moc u srdce nezahřály, bohužel moc emocí tam není, jsou to tupá , i když svižná a docela dobře vyladěná auta.... Achjo, já si asi nic nevyberu, v nejhorším půjdu do těch warm-hatchů.

Ale moment, ještě tu jsou 3 solidní auta: Mazda 3 – skoro bych si jí vybrala, ale na silnicích je jich poměrně dost, takže bych se v ní cítila asi jako v supersportu od Škody, sice supersport, ale, který bych určitě vídala na každém rohu. Ne, vážně, Mazda 3 je velice dobré auto, zaujala mne ta technika. Kromě toho, že jich je na silnicích dost, jsem chtěla (zvláště po tom zdlouhavějším výběru) něco dizajnově přísnějšího (rozumněj - agresivnějšího) .

Zbývá Golf vs. Civic
Golf není na silnicích zdaleka výjimečný, ale i přesto si ho řada lidí pořízuje díky jeho vyrovnaným kvalitám. Taky právě proto jsem o něm velice vážně uvažovala. Nechtěla jsem ho odbýt jen s tím, že „nuda“ , protože je vyladěný všestranněji než jiné „nudy“ a tím mi ve výsledku zas tak nudný nepřijde (myslím tím na tu „bídu“ pro mne poměrně nudné kategorie nižších středních hatchbacků) . Proč jsem ho tedy nevybrala? Protože motor civika! Jeho charakter si mne naprosto získal. Projela jsem Civic a měla jsem jasno – objednávám!




Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport


Výbavu nemusím vypisovat, Sport bez příplatků.


DESIGN


Verze před touto modernizací se mi absolutně nelíbila, zazdily ji ošklivé detaily.
Poslední modernizace se dle mého názoru povedla (zvlášť Sport). Neotřelý design exteriéru má něco do sebe. Předek pěkně prokoukl, diody tomu pomohly a ostřejší rysy černě lakovaného nárazníku dodaly ten správný kontrast. Dolní část nárazníku přidala dravost a ve spojení s černou barvou určitou dávku „sportovnosti“.

Zadní část se nese v podobném duchu vylepšení. Přibylo černé plochy mezi zadními světlomety. Opticky se vyostřily hrany a zadní nárazník s difuzorem celou záď vkusně doplňují. Černá kola k celku také velmi ladí a ještě umocňují specifický vzhled.



INTERIÉR


Interiér mi připomíná trošku kosmickou loď. Je plný displejů, prostorný tak akorát (pro basketbalisty asi ne-e), ale zároveň vás příjemně obklopí. Sedačky mi přijdou (na rozdíl od jiných japonských značek) velmi pohodlné a celkem rychle jsem si za volantem našla dobré nastavení. I přestože volant oděluje budíky s horním displejem, tak mi nepřekáží ve výhledu ani na jeden z nich. Je však možné, že někomu s nižší výškou by volant mohl při komfortní výšce zakrývat horni levý displej a dlouháni by mohli mít volant moc nízko, protože jsem se už přistihla, že volant čas od času držím o pár cm výš než by bylo ideální, každopádně pro mne všechno vychází těsně, ale stále ještě dobře. Kvalita materiálů a zpracování interiéru je dobré, nikde jsem nenašla nic, co by působilo nepatřičně. Přední sedačky nejdou posunout zas tak puristicky nízko, protože je pod nimi nádrž. Když je tma, nemusím nikde hledat tlačítko na zapnutí čtecích lampiček, protože se zapínají celou jejich plochou. Výbava Sport disponuje tmavým stropem a pedály ve sportovním stylu.

Displej nad volantem zobrazuje aktuální rychlost, je poblíž zorného pohledu řidiče, takže při jízdě nemusíte hledat v budících nebo mezi budíky. Displej vpravo od něj je ukazatel palubního počítače, kde si můžete nastavit základní data nebo zobrazit aktuální graf spotřeby, info o údržbě atp., ale mimo to si můžete nastavit limit rychlosti a nestarat se tak o překročení rychlosti. Pokročilejší nastavení si můžete měnit na velkém a to dotykovém displeji ve středu palubovky. Když si překliknu do menu v palubním počítači, tak tlačítky na volantu se pohybuji v menu a tím pádem jde hlasitost audia v tu chvíli měnit jen tlačítky vedle velkého displeje, což zbytečně může odvádět pozornost od řízení podobně jako to, než s jistotou přijdete na to, jak se v PP všechno přepíná. Nejlepší je tedy se při jízdě vůbec neprobírat palubním menu a nechat si na něm třeba jen zobrazený graf aktuální spotřeby, který je v trochu rozšířenější formě možno zobrazit i na „dotykáči“.

Konektivitu jsem vyzkoušela jen prostřednictvím bluetooth handsfree. Po nastartování auta musím občas pár vteřin počkat než se obnoví připojení (jakoby na chvíli zamrzlo), pokud mi v tu chvíli někdo volá , občas to nejde zvednout a zároveň se nezobrazuje jméno volajícího. Ale v praxi se málokdy stane, aby někdo volal během těch pár kritických vtěřin. Jinak handsfree funguje dobře a obvykle se připojuje rychle. Ostatní konektivní vychytávky a appky nepoužívám, protože pro mne v autě nikdy nebyly důležité. Z podobného důvodu jsem si nepřikoupila balíček asistenčních systémů, protože chci auto Řídit a ne na něj lepit miliony zbytečností. Ve standardu tu je antikolizní systém, který údajně funguje do 30km/h, ale zatím mi auto brzdit nemusel. Ještě zmíním několik vstupů v středové loketní opěrce, kde jsou 2 USB vstupy, HDMI a 12V zásuvka.

Co se týče odkládacích prostor, odkládací přihrádka se nachází za řadící pákou a je vybavena přemisťovatelnou přihrádkou. Její umístění uprostřed - pro dva nápoje; dá se uchytit i na okraji přihrádky, kdy se v přihrádce vytvoří odkládací plocha; nebo jí můžete úplně uklidit do středové loketní opěrky, kde se dá také upevnit. Loketní opěrka vevnitř sama o sobě představuje poměrně prostorný odkládací prostor. Posuvná není, ale její umístění je dobré a nijak nepřekáží.

Na zadních sedadlech je místa všude kolem celkově dost, tolik, kolik byste od nižší střední třídy asi očekávali. Sedadla vzadu jsou také pohodlná a nemám k nim žádnou zvláštní výhradu. Pod sedáky je místo nádrže prostor, který může být úložným prostorem ale hodí se především pro neobvyklé vyklopení sedáků nahoru vzad, kdy namístě vznikne místo velké třeba pro jízdní kolo. Zavazadlový prostor je pro moje účely prostorný až až. K tomu má pod podlahou další prostor, který je dostatečně velký i pro vyfouklé rezervní kolo, pokud si ho přikoupíte.



SPOTŘEBA

Tedˇ mám dlouhodobý průměr 8 litrů, ale musím dodat, že jsem motoru posledních pár set kilometrů celkem dost šlapala po krku. Jinak 8.2 l město, ledabylá (tzn. - ne na spotřebu) kombinovaná spotřeba tak něco přes 7 litrů, tachometrových 130km/h 7,3 l. Mimo město lehce přes 6 litrů. Při 200km pokusu o delší úspornou jízdu (a že v tom nejsem žádný matador) ukazatel průměrné spotřeby přeskakoval mezi 4,8 a 4,9 l. Ale když jsem v tom pokračovala, tak moje „úsporná jízda“ se začala nově pohybovat na hodnotě 5,6 až 5,7 , až se nakonec ustálila na 5,9. No, pak jsem toho měla plné zuby („eko jezdec“ ze mne jen tak nebude) a od té doby využívám všech potenciálů motoru. Na takový objem spotřeba není vůbec zlá.



ŘAZENÍ


Zaujaly mne dlouhé rychlosti, zejména pak jednička. Ta není určena jen pro rozjíždění a kopce, ale dá se použít přibližně až do 60 km/h, takže ve městě by prakticky stačila jen jednička. Tak trochu fajn pro začátečníka, který celý vyjukaný z městského provozu zapomene přeřadit, ale nejen pro něj ;). Dobré je to, když se chci svižně pohybovat mezi auty nebo se někam rychle a bez problému zařadit. Dvojka a trojka jsou taktéž velmi dlouhé a trojka bez problému atakuje dálniční rychlosti. Čtyřku používám nejméně (a řekla bych, že je asi nejkratší), protože z trojky často rovnou přeskakuju na pětku nebo když se víc rozjedu, tak klidně i na šestku. Šestka se dá zařadit už cca od 50km/h, ale je to znát, že ideálně má ráda provoz od takových 55km/h. Teoreticky by tedy autu stačila jen jednička a šestka. Ne, vážně, řazení je opravdu paráda, nejen rychlosti, ale i samotné přeřazování.

Mít k tomuto motoru automat by byla snad životní chyba, protože kulisa řazení je přesná, dráhy jsou celkem krátké a rychlosti tam padají skoro samy, za použítí minimální síly. Snad jen, když vehementně řadím a přeřazuji z pětky na čtyřku nebo trojku, tak se vyjímečně řadička před rychlostí jakoby lehce zasekne a tak si raději rychle mezitím „zařadím“ dvojku (když jsem chtěla zařadit čtyřku, tak pak to „odsekávám“ třeba přes trojku) a pak jde zase všechno jako po másle. Zpátečka se v podstatě nedá zařadit omylem, i když nemá silnou pojistku, s vyjímkou toho, pokud řadíte velkou silou, což u této řadičky není v žádném případě potřeba.
Řazení vám s klidem můžu přirovnat třeba k aktuálnímu Mini. Vážně, tak příjemně se v Civicu řadí. Možná ještě v jednom ohledu líp, protože Mini je v nižších otáčkách tak tiché, že motor v podstatě vůbec neslyšíte a neslyšíte tím pádem ani, když ty otáčky jsou v danou situaci už moc nízké, a abyste ideálně přeřadili, musíte mít na reakci pedálu vs. otáčky už ten správný cit, zato Civic je tichý, ale stále vám dává najevo, i když velmi decentně, co a jak mu vyhovuje. Obě auta jsou svým způsobem „vyměklá“, ale v žádném případě ne gumová a fungují skvěle.



MOTOR


Motor je hlavním důvodem proč jsem si vybrala Civic. Jeho charakter mne dostal. Nikdy bych neřekla, že budu mít první auto s atmosférou, takové motory už začínají být pomalu raritou.

Co se týká technologie, tak i-VTEC pracuje s přepínáním časování a zdvihu ventilů podle zatížení. To znamená, že do 3500ot./min je motor v úspornějším režimu, kdy se opozdí zavírání sacích ventilů. Kromě toho, že to má zlepšit spotřebu, je to kvůli emisím. No, hlavně že si motor zachoval objem. Doba downsizingů jde často ruku v ruce se sníženou životností a spotřeba obvykle moc neklesá. Tato 1.8 už je na trhu nějakou tu dobu a skandály za sebou nemá, takže jí ve spolehlivosti věřím. Kromě toho samozřejmě chybí turbo, takže o další potencionální starost míň.

Motoru se při městské jízdě nejlíp hoví přibližně kolem 1500ot./min, ale necuká sebou ani při pouhých 1000ot., nemusím si z trojky ani přeřadit a motor se z těchto otáček bez problému vytáhne.
Jednoduše řečeno, čím víc se zvyšují otáčky, tím víc motor „tahá“. Je fajn, že motor celkem dobře táhne už od nízkých otáček. Kolem 3500ot./min je znát o něco větší příděl výkonu (ustává úspornější režim motoru), změna v přídělu výkonu probíhá naprosto plynule a motor táhne takřka neustále. Od přibližně 5500ot./min sice stále táhne,ale tah motoru se pomalu zklidňuje.

Dlouhé převody ve spojení s kvalitním řazením umožňují řídit několika způsoby, aniž by se některý z nich motoru nezamlouval. Buďto se můžu soustředit na spotřebu a přitom nemám pocit, že je nějaká rychlost „mezní“ (jedna rychlost je už moc, při druhé se motor dusí). Nebo motor jen vytáčím, což je další dobrá možnost, vzhledem k charakteru motoru. Nebo se můžu vyžívat v řazení při sportovně laděné jízdě, což je moje nejoblíbenější možnost, kdy nevynechávám rychlosti a jen řadím a řadím, v civicu se člověk dost nařadí/nařádí, ale výsledný pocit z jízdy v pak s tímhle motorem stojí za to!



JÍZDA


To nejlepší na konec.
Ale než se rozjedeme, je třeba říct něco o rozhledu. Směrem dopředu mi ve výhledu nic nepřekáží, směrem vzad je docela dobře vidět i přes zadní dělené sklo. Zajímavé je, že ten předěl mi kolikrát vychází na úrověň světlometů aut za mnou, takže mě v noci kolikrát automaticky někteří řidiči vůbec neoslňují. Výhled směrem šíkmo vzad je trochu horší... Na straně řidiče je mrtvý úhel naprosto minimální, ale šikmo vzad tragédie, kolikrát tam auto nevidím ani když otočím hlavu dozadu, takže se musím nadzvednou nebo se k tomu naklánět v sedadle, aby se mi tam kousek auta aspoň mihnul. Ale tak dá se to, když si to trochu krkolomně ověřím.
Standartně mám ve výbavě zadní kameru, kdyby tam už nebyla, neuvažovala bych o ní. Parkovací asistenty jsem si nepořizovala (couvání je má silná stránka). Musím ale nakonec říct, že ta kamera přijde někdy vhod, a tím „někdy“ myslím zejména couvání u velkých parkovišť nebo někde v centru měst - krásně vidím, že nikoho zrovna nezajedu a zároveň vidím líp na hlavní silnici, že se neblíží auto. K výhledu šíkmo vzad mi kamera stejně moc nepomůže, takže jsem ráda za svůj odhad a zpětné zrcátko.


Startuji. Rozjezd je velice snadná záležitost, dokonce i pro takového začátečníka hračka. Spojka je měkká, ale zabírá plynule a je dobře dávkovatelná. No vůbec, celkově mi přijde tohle auto takové dost „hodné“. Necuká, nechcípá, nic. Takže paradoxně pro začátečníky asi moc vhodné není. Ještě, že jsem absolutní základy absolvovala na „humpoláčtějších“ autech..., i taková autoškolácká Fabia 1.4 je oproti tomuhle absolutní zemědělec, sice k tomu se slušným, ale ne úplně dokonalým řazením.
Když jsem poprvé usedla za volant předváděcího Civicu, říkala jsem si: Bude mě tak „hodné“ auto alespoň bavit? … První co mne potěšilo, bylo řízení, které je přesné s výbornou citlivostí ve středové poloze (což někdo může brát jako nevýhodu, když se sune na dlouhých cestách z bodu A do bodu B) a má dobrou strmost. Řazení bylo až jako druhé, protože jsem pořád hledala chvíli, kdy mne něčím naštve - ale nestalo se tak. Řadilo se mi tu líp než u Passatu nebo výše zmíněné Fabie.
Řízení není dokonce ani přeposilované! Snad jediné, co mi u něj trochu chybí je znatelnější „tuhnutí volantu“ při sportovnější jízdě, jako je to u některých bavoráků.

Světla jsou sice halogeny, ale svítí velmi dobře, většinu kilometrů mám najetých s xenony, takže vím, o čem mluvím.
Brzdy se dávkují dobře, jejich účinek je spolehlivý. Co se týká vadnutí, tak z hlediska svižného svezení na okreskách se silnějším brzděním, jsem žádné uvadání nezaznamenala. Ale je fakt, že jsem do těch brzd nešla vždy na 100% (šetřím si je).
Režim ECO jsem zapla jen jednou a nikdy více, plyn pak skoro vůbec nereaguje a plné kilometry bych s tím jet nevydržela, ...teda - vůbec nejedete, ale ploužíte se, úžasný motor pak ani nevyužijete. Pak je tu nějaký ten start-stop – ještě, že se dá deaktivovat.

Podvozek mi přijde komfortní, tichý a nerovnosti žehlí slušně, zvlášť při trochu svižnějším tempu. Od podvozku se neozývá žádný větší hluk nebo rány od nerovností.
Civic se v zatáčkách a při obratech příliš nenaklání, až když projíždím zatáčky ve velmi svižném tempu, tak se naklánět trochu začíná, ale je z něj pořád cítít stabilita, přestože některé z kol, zvlášť při rychlých průjezdech, na nerovnostech občas poskočí. Kdo se tím nenechá vylekat a udrží tempo, tomu Civic může nabídnout velmi zajímavé a kvalitní svezení. V zatáčkách je krásně cítit, jak funguje ADA, systém, který mění točivý moment mezi vnitřním a vnějším kolem. Dost znatelně to v případě Civicu pomáhá hezky „obkroužit“ zatáčku. A ve spojení s dalšími schopnostmi (hned další odstavec) to Civic dělá v zatáčkách ve své kategorii spíše nadprůměrný.

Čím mí Civic téměř vyrazil dech bylo, jak úžasně reaguje v zatáčkách na řidičovy pokyny. Ráda pracuji s vahou auta v zatáčkách, ale vůbec nic jsem nečekala od Civica, jelikož jeho konkurence nespadá pod nijak „extra zábavnou nebo hravou“ kategorii. To víte, jak si zkouším ty rychlé průjezdy zatáčkami, tak při svižných změnách směru se auto moc nenaklánělo a při manévrech mělo velice slibnou stabilitu, tak mně napadlo si rovnou (bez velkého doufání) vyzkoušet, jak bude reagovat při větších rychlostech v zatáčkých na změnu váhy. Schválně jsem to rozjela tak moc, až podvozek začínal být lehce nedotáčivý, povolím plyn...a paráda! To auto vážně funguje, nedotáčivost zmizela v mžiku a auto vzorově vyjelo ze zatáčky. Upřímně, tohle bych vážně v této kategorii nečekala.
Bez stabilizace jsem toto auto ještě nezkoušela, ale už se těším až si ho na ploše vyzkouším, pokud takhle „řidičsky“ reaguje i bez stabilizace, tak to nebudu mít slov.

Chování podvozku, co jsem výše popsala se týká 17“ kol, na zimních 16kách to v táhlých rychlých průjezdech docela dost „plave“, spíš jde ale o pocit, reálné schopnosti podvozku se tím výrazněji nesnižují. Rozdíl v komfortu taky není výrazný, oba rozměry jsou na nerovnostech komfortní.
Mám zimní pneu 205/55 Nokian WR D4, vyhovují mi, jejich vlastnosti jsou vyrovnané , ale, co chci zejména zmínit, jsou reakce na mokru, když je tepleji. Za těchto podmínek jsou sice reakce „nejslabší“, ale docela mne baví. Pneumatiky sice tehdy brzy ztrácejí adhezi, ale korekce jsou zvladatelné - ale proč to ještě zmiňuji - v Civicu je to korigování celkem zábava.

Motor. Jakmile jsem si ho vyzkoušela, jeho chuť po otáčkách mě dostala. čím víc přidáváte, tím víc to „jede“, ale k tomu se ještě ve vyšších otáčkách dere na povrch skvělý zvuk, který vás ještě pobídne k tomu udržovat sportovní tempo jízdy. Vlastně mě ten motor namlsal jednu natolik, že mi v zápětí do té sportovní jízdy trochu zachybělo ono pekelné „zatlačení do sedaček“, ale chybí jen, když se tím motorem nechám moc unést, protože jeho charakter baví dostatečně i tak. Rychlost reakce na plyn se lehce zlepšuje s nárůstem otáček. V nížších otáčkách je motor velmi tichý, ve vysokých otáčkách se zintenzivní zvuk motoru, ale i tak to v dálničních rychlostech příliš neruší. Gratuluji, pokud jste dočetli až sem.



ZÁVĚR


Civic můžu doporučit. „Kufr je velký a nic to nežere.“ Ne, vážně, je to kvalitní společník na delší trasy, ale i na sportovně laděné vyjížďky po klikatějších cestách. Poslední atmosféra v Civicu svým charakterem zaujme. Použitá technika slibuje vysokou spolehlivost.



Silné stránky

motor
převodovka
podvozek
přesnost řízení
pohodlí
zapojení řidiče „do děje“
digitální tachoměr u zorného pole řidiče
omezovač rychlosti
spotřeba
využitelnost zavazadelníku a sklápění zadních sedáků

Slabé stránky

-výhled šíkmo vzad
-není vhodné pro dvoumetrové lidi
-určitá (i když velmi malá) prodleva reakce pedálu plynu
-vyjímečně zaseknutí při řazení dolu na trojku nebo čtyřku

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez problému, všechno v autě před předáním podrobně popsáno, to už není úplně ve všech autosalonech samozřejmostí.
Koberečky jako bonus.
Jen nevím, jestli vypadám na to,že jsem teprv včera získala řidičák nebo jako holka, co se nevyzná v autech, ale snažit se mě přemlouvat, že není motor třeba zajíždět.. to je blbost, a to i kdyby ten motor byl po montáži, co nejlépe seřízený. Nikdy člověk dovnitř mechanismů nevidí, aby mohl na stopro říct, že zrovna jeho kousek bude na milimetr perfektní.
Plus má ode mne prodejce za to, že při předváděcí jízdě hned deaktivoval start-stop.

 
reklama

Novinky v recenzi

19.1.2017 21:21

Dodatek

Přidávám další dvě věci, které jsem zapomněla v recenzi uvést.

Asistent rozjezdu do kopce – funguje jen v prudších kopcích, ale zase nefunguje v neobvykle prudkých nebo velmi mírných kopcích, musela jsem si to všechno vyzkoušet až dodatečně, protože s touto spojkou se auto v kopcích rozjíždí velmi snadno. Prostě Honda tyhle elektronický „vychytávky“ vychytaný moc nemá a vůbec to nevadí, protože má, na rozdíl od spousty konkurentů, vyladěnou (pro mne) tu nejpodstatnější techniku – motor, podvozek a převodovku.

Aerodynamické zástěrky – nevím, třeba to má jiný název, ale každopádně to jsou zástěrky před předními koly, které přispívají k aerodynamice. Při sjezdech z retardérů se může při trochu vyšší rychlosti nebo při vyšším sklonu stát, že zástěrky škrtnou o zem. Kromě toho, že to naštve mít na poměrně novém autě odřené součástky (a to i když nejsou skoro vidět), tak se mi hned po druhém škrtnutí (na retardéru; poprvé to škrtlo na staré dlažbě – obdivuju lidi, co uměj s extra nízkými podvozky jezdit v našich končinách) jedna zástěrka ze strany uvolnila. Ono spousta majitelů Civiků už ani nemusí vědět, že tyhle zástěrky na autě vůbec někdy měla, protože spousta z nich už obě zcela urvala (na předváděcím Civicu byly zástěrky pro jistotu vymotované už předem :D ). Mě naštěstí neodpadla a tak jsem přemýšlela, jestli si je obě sama vymontuju a při prodeji auta zase nasadím zpět (nebo je připadně teď prodám) a nebo si tu uvolněnou zkusím přidělat. Mám ráda auta v kompletním původním stavu, takže se mi spíš zamlouvala možnost si to opravit. Naštěstí tam nebylo vůbec nic zničené nebo nalomené, jen to bylo z jedné strany v jediném bodu vyháklé, plasty na přední části podvozku jsou dost měkké (fakt bych s tímto autem nechtěla uvíznout někde „na břiše“), takže mě ani nepřekvapuje, že se to tlakem při tak malé rychlosti vyháklo… Zástěrky už o zem od té doby nezavadily, protože si představuju, že mám auto s nízkým splitterem a podle toho taky někdy najíždím, třeba se mi to osvědčí, až budu mít někdy sporťák :).


Další vozy Honda Civic


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím bez problému

praktičnost
9

velmi dobrá

prostornost
8

bodík srážím za dlouhány, pro které to tady asi nebude úplně prostor snů a druhý za to, že třeba Golf je vzadu malinko prostornější

jízdní vlastnosti
10

ovladatelnost jedna radost

jízdní komfort
10

výborné jízdní vlastnosti neubraly na komfortu

provozní náklady
10

nízké

náhradní díly
0

nemůžu posoudit

výkon motoru
8

bod dolů za to, že to „nenakopne do zad“ a další za to, že přece jenom výkonu není nikdy dost a sám o sobě výkon motoru vás nepřesvědčí

spotřeba
10

není si tu na co stěžovat

hlučnost motoru
9

ve vyšších otáčkách je motor slyšet, hlava z toho ale nebolí, jinak je tichý

kvalita sedadel
10

jsem překvapená, ale velice vysoká kvalita!

brzdy
9

zatím jsem je neutahala, ale šetřím si je, to bude asi tím. Celkově super.

zavazadlový prostor
9

Snadno využitelný


Více o modeluHonda Civic FB (2011-)
Honda Civic: Oficiální fotky nového hatchbacku! Honda Civic: Oficiální fotky nového hatchbacku!

Honda na severoamerický trh uvádí vedle sedanu a kupé…

Exkluzivní jízdní dojmy s Hondou Civic: Co přináší nová generace? Exkluzivní jízdní dojmy s Hondou Civic: Co přináší nová generace?

Desátá Honda Civic stále rozvíjí ufonsky švihlý styl. Po…

 

reklama





Blesk.cz

Poslanec Holeček končí v ODS. Místo a plat poslance si ale ponechá

Poslanec Holeček končí v ODS. Místo a plat poslance…

Poslanec Radim Holeček v pondělí ukončil své členství v ODS. Jediný zástupce strany za Ústecký kraj se tak…

Baterie dostanou „hasicí přístroj“. Neovlivní výkon a zvýší bezpečnost

Baterie dostanou „hasicí přístroj“. Neovlivní výkon…

Časopis Science zveřejnil práci vědců ze Stanford University, která má zvýšit bezpečnost Li-Ion baterií. Jde o…

 

iSport.cz

Griezmann nechápal stažení parťáka. Nestřídej ho, je nejlepší, řval na kouče

Griezmann nechápal stažení parťáka. Nestřídej ho, je…

Mezi hráči má obrovský respekt. Trenér Diego Simeone je pro fotbalisty Atlétika Madrid někým, ke komu vzhlíží.…

Sparta jde na Rostov bez Dočkala i naděje. Neřešitelné, přiznal Koubek

Sparta jde na Rostov bez Dočkala i naděje.…

Bez reálné naděje na postup i bez klíčového záložníka Bořka Dočkala půjdou fotbalisté Sparty do čtvrteční odvety…

 

Reflex.cz

Fotograf z Chomutova pořídil před 140 lety ojedinělé fotografie v čínské Šanghaji

Fotograf z Chomutova pořídil před 140 lety ojedinělé…

Baron Raimund Stillfried von Rathenitz, který je označován za významného rakouského fotografa v dobách…

Sedm, nebo osm kontinentů? Vědci objevili nový světadíl, jmenuje se Zélandie

Sedm, nebo osm kontinentů? Vědci objevili nový…

Mysleli jste si, že má Země sedm kontinentů? Takhle se to učíme již desítky let ve školách, stejně jako naši…

 
 
reklama