Diskuse

Toyota Auris (2014)

26.5.2014

Corolla bez väčšieho zaváhania zvládla viac ako 140.000 km a po necelých ôsmich rokoch v mojich službách nastal čas na generačnú obmenu. Vzhľadom na…

 

Toyota Auris (ps1818)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 27.09.14  22:08

    « Spotřeba

    Celková spotřeba je sice super, ale nesedí mi několik věcí... tak se poptám.
    udáváš, že jsi jel 130 km/h, což je dle GPS 119 km/h... to asi nemyslíš průměr těch 119 km/h, ale realitu dle GPS, že? Ale to by zamenalo, že ti tachometr proměřuje o 11 km/h, což mi u nového moderního auta příjde docela dost. Takovou odchylku jsem neměl ani ve 170 ve Favoritu. Aktuálně mi na Meganu ukazuje odchylku max 2 km/h i při 130 km/h.
    Ten průměr, co za 11 500 km uvádíš, to máš naměřeno dle tankování nebo dle pal. PC? Tak či tak je to dobré, ale z druhé strany, pokud ti pár testů spotřeby na dádlnici v Maďarsku navýší celkový průměr za 11 500 km, tak to znamená, že se evidentně musíš hodně snažit udržet celkový průměr tak nízko.
    Jinak docela zajímavé auto. Jel jsem krátkou verzi s 1,6 VVTi a naprosto mě nadchl podvozek a naopak totálně zklamal motor, takže jsi možná tou nejslabší mototizací neudělal vůbec špatně, třeba jede podobně jako ta 1,6 VVTi... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto ps1818

    ps1818 01.07.14  09:51

    « Re: Podvozek a stabilita

    Ahoj, no ťažko sa mi k tvojej otázke vyjadriť... Podľa mojich doterajších skúseností (cca 2500 km) je podvozok príjemný kompromis medzi tvrdosťou a komfortom. Nejaké nadmerné náklony teda rozhodne nepozorujem. Pravdou však je, že plne naložený som zatiaľ nešiel, max. 4 dospelé osoby - a aj vtedy to bolo bez problémov. Na druhej strane motory 1,33 VVTi a 1,4 D-4D majú vzadu len torznú priečku a 1.6 a 2.0 D-4D viacprvkovú nápravu. Takže ja viem zhodnotiť akurát prvú alternatívu. Jednoznačne odporúčam skočiť ku dílerovi a vyskúšať, či ti to bude pasovať. V práci jazdím aj na Octavii II a Focuse II a tie mi prídu tvrdšie. Auris je komfortnejší, no ako hovorím, nadmerne sa rozhodne nenakláňa.
    Myslím si, že pre bežnú rodinnú jazdu vyhovuje na 100%. Prirovnal by som to k niečomu medzi vozidlami PSA a VW Group. Taká zlatá stredná cesta ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Vaidimar

    Vaidimar 29.06.14  10:11

    « Podvozek a stabilita

    Ahoj, přemýšlím o koupi kombi nižší střední s naftovým motorem. Auris mi vyhovuje cenově a i s designem se dovedu smířit, co jsem však četl recenze, podvozek je dost měkký až vyvolává pocit nestability. Nejsem závodník a od rodinného kombi neočekávám ani parametry motokáry, ale vše porovnávám se stávajícím autem tedy Astrou J. Tam mi vyhovuje podvozek v tom, že je neuvěřitelně sebejistý a nerozhází ho ani manévr v zatáčce, kde na mě vyhopne náklaďák a já musím změnit stopu. Máš již podobné zkušenosti s tvým Aurisem, popřípadě rozdíl prázdné a naložené auto? Díky za reakci
  • « 11 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 03.06.14  10:59

    « Re: Re: Záruky

    Presne tak, súhlasím. Ako sa niekto ide zblázniť kvôli výkonu motora. Veď keď si ho skúsim a stačí mi, auto sa mi páči a je ergonomicky a priestorovo ok, aj stojí toľko čo som ochotný akceptovať, tak kde je problém? Nie každý nutne chce jazdiť tak aby bol najrýchlejší, aby predbiehal bez podradzovania a podobne. Niekto berie výkon motora ako najdôležitejší údaj pri kúpe, ale niekto nie, pre niekoho je dôležitejší dizajn, pre iného posed za volantom, pre ďalšieho bezpečnosť - proste každý má inak nastavený rebríček hodnôt. Bixenony napríklad niekto musí mať, mne sú však ukradnuté. Môže mať auto parametre jak sviňa keď sa mi však nepáči tak si ho jednoducho nekúpim, nie? Interiér leona v cene koľko som bol ochotný zaplatiť bol jednoducho strašný, spoľahlivosť tsi oproti toyoťáckym atmobenzínom je porovnateľne horšia - a to je u niekoho dôležitejší argument na kúpu auta ako led lampy a záťah turba. Ja si napríklad potrpím na čo najviac miesta na kolená pre cestujúcich vzadu, možnosť správne zapolohovať lakťovú opierku, možnosť nastavenia sedačky šoféra - jeho poloha voči volantu a vnútorného späťáku tak aby mi tento nezavadzal vo výhľade doprava dopredu. A napriek konštrukčným zmenám stále spoľahlivosť tsi motorov považujem za diskutabilnú.
  • « 01 Reagovat !

    foto ps1818

    ps1818 02.06.14  08:40

    « Re: Záruky

    Neviem ako je to presne s tými zárukami, každopádne kolega kupoval pred pár rokmi Octaviu II a asi týždeň po zadaní auta do výroby si chcel dokúpiť 2+2 roky záruky, no už to nebolo možné... Nech si každý urobí svoj obraz, ja uvádzam svoje skúsenosti v Toyote, ktoré považujem skutočne za nadštandard.

    Smejem sa z názorov ľudí, ktoré sú uvarené z vody. Viezol si sa už v Aurise s týmto motorom? Lebo ak áno, tak by si nemohol napísať, že na takéto auto je slabý a že stačí tak na dojazd niekam...
    Samozrejme, nie je to 2.0 TFSI, ale pre 80% vodičov by určite stačil. Zamýšľal sa niekto niekedy, či Octavii II stačí 1,6 75 kW? Lebo toto je niečo podobné. Hmotnosť, výkon aj krútiaci moment sú relatívne identické (na takejto OII jazdím v práci, takže viem relevantne porovnať).
    Karavan za tým ťahať nebudem a ani v plnej poľnej na diaľnici to nemá problém ísť mojich 110-120 km/h za rozumnej spotreby.

    Ja by som napríklad výkon tvojho vysnívaného Cadillacu Elmiraj v živote nevyužil, na cesty sa totiž nechodím pretekať, ale premiestňovať sa. Na pretekanie sú okruhy. A sto koní je na ceste bohato dosť - stačí na prebiehanie nákladiaku (pri patričnom podradení samozrejme), na vystrelenie z vedľajšej cesty na hlavnú, kde ide prúd vozidiel 90 km/h a aj na udržiavanie predpisovej rýchlosti na diaľnici. A v meste už ani nehovorím.

    BTW, prečo sa na MACZ nepochváliš vlastným tátošom? Žeby nemal ani tých sto koní? Alebo ani jedného? :-!

    Čo sa týka batožinového priestoru, nemyslím si, že rozdiel najužších miest (podbehy) medzi Aurisom TS a Leonom ST, ktorý činí presne 2 (DVA) centimetre je nejaký tragický... Navyše to znamená, že o kúsok vyššie nad týmito podbehmi je šírka v Aurise TS podstatne väčšia (napr. max. šírka 145 vs. 126 cm)

    Spoľahlivosť Toyoty nie je mýtus - môžem potvrdiť na vlastnej skúsenosti z ďalšími dvoma Toyotami a kolegovej skúsenosti s ďalšími troma...

    Full-Led u Leona... dovoľ, aby som sa zasmial. Akože áno, je to technologická finesa, ale to si sem už mohol rovno uviesť, že vesmírna stanica ISS má najvýkonnejší palubný počítač... Porovnávaj porovnateľné, za 15.813 eur asi Leona s LED lampami nezoženieš ;-) Mal by si toho Rohypnolu ubrať a zobudiť sa, žijeme v reálnom svete, kde sa autá kupujú za peniaze, nie ceruzkou v časopise!

    Podľa čoho usudzuješ, že svetlomety sú nemastné-neslané? Podľa mojich skúseností totiž svietia celkom štandardne, hoci priznávam, že súhrnne som zatiaľ viac ako cca hodinu po tme ešte s Aurisom nešiel, Čo mi však príde ako príjemná zaujímavosť, je technológia prepínania diaľkových a stretávacích svetiel. Fungujú rovnako ako bixenóny, akurát teda s halogénovou žiarovkou a projektorom. Skrátka je tam elektromagnetická clonka, ktorá ktorá sa presúva v zlomku sekundy a netreba "čakať", kým sa rozžhaví druhé vlákno v samostatnej žiarovke v diaľkovom svetlomete.

    No a hoď sem teda ešte to svoje autíčko, nech sa môžeme všetci pokochať ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto ps1818

    ps1818 02.06.14  07:58

    « Re: Re: Re: foto interieru

    Dík za názor :-) Foto podvozku žiaľ nemám, keď bude čas a nezabudnem, skúsim čosi vymyslieť...

    Tieto Aurisy majú podobne ako koncern VW viacprvkovú zadnú nápravu len so silnejšími motormi - takže ja mám klasickú s torznou priečkou. Popravde mi bohato stačí, bežný vodič (nie pretekár či kaskadér) rozdiel prakticky nerozozná.

    Sedačky majú ďaleko od top športových, resp. od škrupín, to je jasné, ale v porovnaní s klasickými (vo verzii Active) sú hlavne pohodlnejšie a aj telo podržia o čosi lepšie.

    Tie tlačítka si vystihol presne >:D Avšak ruku na srdce - vadí to z praktického hľadiska? ;-)
  • « 10 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 01.06.14  21:49

    « Re: Re: foto interieru

    Pekne fotky, aj popis je dobry. Este nozno podvozok chyba. Kombi ma viacprvkovu napravu? Doteraz som si myslel, ze Toyota je taky neemotivny mainstreem pre Aziatov, Arabov a Australanov, ale teraz vidim uz aj doraz na detaily a zaujimave prakticke doplnky napriklad v tom kufri. Sedacky maju daleko od Alfy a palubovka nie je z Audi - niektore tlacika pamataju este letadla A6M Zero, ale celkovo je to velmi slusne auto a viem si ho predstavit v garazi.
  • 10 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 01.06.14  19:14

    « Záruky

    No alespoň u VW u nás v ČR je možné záruku přikoupit kdykoliv v době trvání té neprodloužené, takže asi tolik k té "nadstandardnosti" u Toyoty.

    Motor podle mě musí být na vůz této velikosti slabý, ale pokud Ti stačí jen dojet ...

    Nicméně třeba zavazadelník je podle mě poněkud špatně řešen, protože do něj výrazně zasahují podběhy a zúžují prostor. Spolehlivost Toyoty už je podle mě především jen mýtus a proto v podstatě nevím, proč bych měl pro Toyotu zajít. Snad ten víceprvek vzadu (?), jenže s tímhle motorem zůstane výhoda hodně nevyužitá...

    V Tvém případě asi rozumím, důvodem byla výbava. Leon je ale podle mě o mnoho lepší volbou snad ve všem, vynikající TSI, prostornost, nádherné full-LED, ... Auris nemá proti Leonu co nabídnout, snad jen cenová výhodnost, alespoň tedy na Slovensku.

    Každopádně rozhodně nekonvenční volba, je skvělé, že na silnici nepřibyla jen další i30 nebo Octavia :yes: :yes:

    Mimochodem, jakou účinnost mají světla? Přijdou mi taková nemastná neslaná.
  • « 00 Reagovat !

    foto ps1818

    ps1818 28.05.14  16:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Auris

    No, svoju pravdu... záleží od uhla pohľadu. Ja chcem kufor, ktorý aj využijem; načo mi je miesto okrúhleho tvaru pod dvoma podlahami a ešte k tomu bez tapacíru?

    Rezervné koleso sa dáva väčšinou dojazdové, ale v absolútnej väčšine áut je priestor dimenzovaný na plnohodnotné, teda min. 50 litrov - a to ako v Leone, tak aj v Octavii a pod. Hej, keď tam dám dojazdové, zaberie možno tých 22 litrov, ale čo dáš k nemu? Autochladničku alebo kartón mlieka asi nie...

    Mimochodom, článok nie je "môj chytrý" ale štandardný novinársky. Ale jasné, keď hondovských 499 litrov raz nepasuje... >:D

    Však ani do Toyoty nechoď, nikto ťa nenúti, veď ako si sám spomenul, dizajn je subjektívna záležitosť ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto rapper

    rapper 28.05.14  16:20

    « Re: Re: Re: Re: Auris

    No nebudu se s tebou přít ;-) Máš svou pravdu.

    Rezervní kolo se dává věšinou dojezdové a papírový objem rezervy je cca 22l - máš to napsaný i v tom svým chytrým článku.

    Každej jsme jinej. Jestli tě to potěší, já bych např. do Toyoty také nešel, jejich design teda nemusim ...

    Servus :-)
  • « 01 Reagovat !

    foto ps1818

    ps1818 28.05.14  15:40

    « Re: Re: Re: Auris

    Nekritizujem športovo ladený interiér Leona, ale jeho takmer rýdzo plastové prevedenie a farbu pri výbave Cool (Reference). Tvary ako také sú fajn, inak by som predsa do showroomu Seatu ani nepáchol.

    587 litrov alebo 530 mi je v podstate fuk, keďže o litroch viem svoje. Pre mňa sú podstatnejšie rozmery kufra a tie má Auris TS všetky väčšie ako Leon ST (dĺžka 107 vs. 102; hĺbka 56 vs. 51; šírka 98-145 vs. 100-126) a napríklad dĺžku má väčšiu ak Octavia Combi (107 vs. 105). (zdroj: www.vybermiauto.cz ). Čiže väčší kufor Leonu ST mi určite chýbať nebude ;) Mne však aj tak nešlo prioritne mať najväčší možný objem, to by som šiel do starého Loganu MCV. Ja som chcel kombi nižšej strednej triedy. A to mám.

    Čo sa týka Civica kombi, ani ja ti nechcem kaziť radosť, ale prečítaj si nasledujúci článok, kde sa dozvieš čo-to o meraní objemu kufra v Civicu... [odkaz]

    Mimochodom, plnohodnotné rezervné koleso, na objem ktorého je stavaný priestor v uvedených vozidlách pod podlahou kufra, je minimálne cca 50 litrov.
  • « 00 Reagovat !

    foto rapper

    rapper 28.05.14  13:11

    « Re: Re: Auris

    Uvědom si, že zcela subjektivní záležitostí je rovněž i tebou kritizovaný sportovněji řešený interiér Leona. ;-) Každý má své priority a vkus (díky Bohu) a dokonalý vůz pro všechny neexistuje!

    Vidím, že jsi s novým autem spokojen, tak ať dobře slouží. Až si založíš tu rodinu, snad jednou nebudeš postrádat větší kufr Leona ST. :-)

    Jinak nechci ti kazit radost, ale zřejmě ti trochu nevyšly počty u objemu kufru Civica combi. Objem 624l se po odečtení rezervy rozhodně nezmenší na 499l. Leon ST do objemu zavazadelníku nezapočítává rezervu a má objem 587l. V opačném případě by měl cca o jeden litr menší zavazadelník než Octavia s 610l, která jí započítává. Z toho plyne, že rezerva má cca 23 l objem. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto ps1818

    ps1818 27.05.14  10:34

    « Re: foto interieru

    budú, budú, žiadny strach ;-) Ale fakt cez týždeň nestíham... ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto ps1818

    ps1818 27.05.14  10:33

    « Re: gratulace

    pozor, tých 6 cm mám nad hlavou vpredu, nie vzadu. Vzadu je to tak akurát, možno nejaký ten 1-2 cm miesta (na hlavu).
    Kontroly tlaku v pneumatikách by som sa pokojne vzdal, keďže tie špeciálne ventilky nie sú práve lacné a údajne viac ako 2-3 roky nevydržia. A ak chcem zimnú sadu kolies, treba aj druhú sadu ventilkov :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto ps1818

    ps1818 27.05.14  10:31

    « Re: Auris

    Ďakujem ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto ps1818

    ps1818 27.05.14  10:31

    « Re: Auris

    no hej, súčasne Corolla je super voľba v prípade potreby viac miesta vzadu. Škoda, že aj Auris TS podobne nenatiahli - tak ako tuším pri Mégane Grandtour a iných.
    Ten dizajn palubky je samozrejme subjektívna záležitosť, no mne sa ten kov skrátka moc nepáčil...
    Podľa toho, čo som skúšal, sú motory 1,33 a 1,6 v nízkych otáčkach takmer identické, rozdiel nastáva až pri vytočení a vyššej záťaži. Mne ten menší plne vyhovuje, hoci vyšší krútiaci moment by celkom od veci niekedy nebol.
  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 27.05.14  09:51

    « foto interieru

    Marne hladam obrazky toho kozenkoveho interieru a sportovych sedaciek.
  • 00 Reagovat !

    foto xmirekp

    xmirekp 26.05.14  23:42

    « gratulace

    Ahoj,

    tak gratuluji ke koupi pekneho noveho auriska. Doufam ze to bude krasne jezdit. V praze se auta zatim moc nevidi ale na sk koukam ze uz jsi druhy co ho ma :-)

    Jinak me prekvapilo to ze se dozadu vejdes a nad hlavou mas jeste 6 cm, asi to bude tim ze hybrid ma vyssi sedacky, protoze ja se tam teda moc nevejdu :-)

    At slouzi,,,, PS: taky chci kontrolu tlaku v pneumatikach :-(
  • 10 Reagovat !

    foto Citrak

    Citrák 26.05.14  23:13

    « Auris

    Zdravím! Mám Auris 1,6 z roku 2013 a chápu vaše skvělé pocity. Přeji mnoho šťastných kilometrů.
  • 00 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 26.05.14  13:13

    « Auris

    Ako vravíš, miesta na kolená vzadu málo. Inak super. Preto som vzal Corollu, tam je miesta habadej a my sme dlháni. Mne ten kovový pásik cez palubku nevadí, vnímam ho skôr ako oživenie dizajnu, s ceedom sa to nedá porovnať, ten je veľmi "suchý". Škoda ešte toho motora - 1,6 je na tom o čosi lepšie cítiť to hlavne keď ho naložíš, ale ak Ti stačí prečo nie.
    Gratulujem a nech slúži.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…