Recenze

piktor (muž 34 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Toyota Avensis Toyota Avensis T25 2.0 VVT-i Sol

9,29 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Avensis, foto 1 Toyota Avensis, foto 2 Toyota Avensis, foto 3 Toyota Avensis, foto 4 Toyota Avensis, foto 5 Toyota Avensis, foto 6 Toyota Avensis, foto 7 Toyota Avensis, foto 8
Toyota Avensis, foto 9 Toyota Avensis, foto 10 Toyota Avensis, foto 13 Toyota Avensis, foto 14 Toyota Avensis, foto 18 Toyota Avensis, foto 19 Toyota Avensis, foto 20 Toyota Avensis, foto 21 Toyota Avensis, foto 22 Toyota Avensis, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta Toyota Avensis T25 2.0 VVT-i Sol Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:142516 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 108 kroutící moment [Nm]: 196 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Pro někoho možná překvapením, že Toyota u mě přerušila řadu vozů značky BMW, se kterými jsem do té doby jezdil, konkrétně kombi E46 320i (r.v. 2003), sedan E36 316i (1996) a kupé E30 318i (1987). Přiznávám, že přesednutí z šestiválce se zadním pohonem do usedlého japonského kombi bylo trochu náročnější. Chybějící dva válce byly přece jen poznat v kultivovanosti motoru a často jsem si říkal, že je motor u Toyoty nějak moc slyšet. Nicméně po určité době jsem si zvykl a neměl jsem s tím už nikdy problém a nakonec musím i uznat, že odhlučnění Avensise je na výborné úrovni. Výhodou čtyřválce je naopak nižší hmotnost auta, a tak i přes nižší výkon (108 kW u Toyoty vs. 125 kW u BMW) jede Avensis velmi svižně a hladce. I zrychlení v běžném provozu i na dálnici je velmi příjemné a mohu tedy dvoulitr od Toyoty s klidným srdcem pochválit. Cestování v Avensisu i přesuny stovky kilometrů jsou velmi komfortní a jinak zcela bez problémů. Při popojíždění na krátkých trasách nebo stání v městských zácpách je poznat, že autu moc nesvědčí a že bylo stavěno na jiný druh přepravy.

Zpracování interiéru oproti BMW nebylo velkým šokem, Avensis je velmi vkusně a kvalitně vyroben, jediný zásadní rozdíl jsem poznal akorát v zavazadlovém prostoru. Zatím co semišový kufr BMW je něco jako pětihvězdičkový hotel, Avensis s tvrdou podlahou působí spíše spartánsky. Chatrná roletka s utrhávající se rukojetí (případ snad poloviny všech ojetin) je Achilovou patou Avensisu stejně jako velmi slabé osvětlení celého prostoru za pátými dveřmi. Nicméně objem zavazadelníku je obrovský, zadní dělené sedačky lze sklopit do roviny a odšroubováním zadních sedáků lze získat až 190 cm dlouhý prostor.

Co se týká místa pro řidiče, je vše po ruce, optitronové podsvícení přístrojové desky se mně opravdu líbí a i za jasného denního světla je krásně vidět. Tlačítka ovladačů jsou velká a dobře se s nimi pracuje, výhradu mám jen k ovládání klimatizace, kde jsem měl za jízdy vždycky problém stisknout správné tlačíko. Možná by to chtělo výraznější odlišení jednotlivých funkcí. Mimořádně povedená je přihrádka v horní části palubní desky, kam odložíte peněženku i mobil a jsou vždy po ruce.

Automobil jsem po dvou letech a necelých 20 tisících kilometrech provozu prodal, ačkoliv jsem měl původně v plánu si jej ještě nějakou dobu nechat. Důvodem prodeje nakonec byla využitá nabídka novějšího modelu ve specifikaci, kterou jsem již delší dobu vyhledával (Toyota Avensis T27 1.8 Valvematic Multidrive Sol 2012).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Kromě běžné údržby (olej a filtry) se na autě měnily přední brzdy a bylo třeba repasovat startér (výměna uhlíků). Většinu z těchto úkonů jsem svěřil do rukou mechaniků v autorizovaném servise ID Auto Brno, se kterými jsem byl vždy mimořádně spokojený.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Toyotu Avensis jsem pořídil v únoru 2014 ve Zlínském autobazaru. Jednalo se o dovoz z Německa po prvním majiteli (doloženo kopií německého technického průkazu) s nájezdem 122 000 km. Před koupí jsem nechal auto prověřit u zlínského autorizovaného prodejce Toyota T-Motor. Auto bylo shledáno bezproblémovým, kromě lehké koroze na svodu výfuku od motoru a lakování levé strany řidičových dveří (kontrola měřičem laku). T-Motor ověřil stav kilometrů jako pravdivý. Dostal jsem k dispozici výpis diagnostiky.

 


Další vozy Toyota Avensis



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Více o modeluToyota Avensis T25 (2003-2009)
Toyota Yaris 1,0 16V Toyota Yaris 1,0 16V

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila…

Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis

V lednu přichází na všechny významné evropské trhy…

 





Blesk.cz

Módní téma týdne: Sólo pro ulici

Módní téma týdne: Sólo pro ulici

Fashion Weeky milovníky módy přitahují. Mladé zejména. Představují scénu pro vlastní exhibici, která je pro ně…

Žena měla ve vagině želvu. Našli ji v ní lékaři, když si stěžovala po pařbě na bolesti břicha

Žena měla ve vagině želvu. Našli ji v ní lékaři,…

Tohle byla zřejmě pařba jako žádná jiná. Nejmenovaná Britka (26) po ní skončila s ukrutnými bolestmi břicha. Ty…

 

iSport.cz

Vydra zase pálí v Premier League. Několik let jsem o to bojoval, raduje se

Vydra zase pálí v Premier League. Několik let jsem o…

Poprvé v základu a hned gól! Český útočník Matěj Vydra zvládl debut v zahajovací jedenáctce Burnley velmi dobře.…

SESTŘIHY: Sparta je nejméně na den v čele. Příbram a Boleslav nadělovaly

SESTŘIHY: Sparta je nejméně na den v čele. Příbram a…

V 9. kole FORTUNA:LIGY skončila jedna dlouhá série. Sparta se po výhře nad Libercem (4:1) dostala po 762 dnech…

 

Reflex.cz

Rasismu přibývá. Lid následuje elity, které si zvolil

Rasismu přibývá. Lid následuje elity, které si zvolil

Na iDnes.cz vyšel článek, ze kterého je poznat, že autor nedomyslel, co vlastně sděluje. Kdyby to domyslel, asi…

Volby do Senátu: Horolezec, cukrář, lékařka, učitel, Paroubek i Konvička. Koho vybere Ostrava?

Volby do Senátu: Horolezec, cukrář, lékařka, učitel,…

Do senátních voleb v Ostravě jde letos půjde 9 kandidátů, je jich tedy o dva více než v posledních volbách v…