Recenze

Brázdin (muž 44 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Toyota Avensis Wagon D-4D 85kW

9,84 Uživatelé

Hodnoceno: 35× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Avensis, foto 1 Toyota Avensis, foto 2 Toyota Avensis, foto 3 Toyota Avensis, foto 4 Toyota Avensis, foto 5 Toyota Avensis, foto 6 Toyota Avensis, foto 7 Toyota Avensis, foto 8
Toyota Avensis, foto 9 Toyota Avensis, foto 10 Toyota Avensis, foto 11 Toyota Avensis, foto 12 Toyota Avensis, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D Rok výroby 2003 Koupeno nové najeto [km]:179500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,4 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,6

Popis vozu

Je tu již spusta recenzí, ale není tu nikdo kdo tento vůz vlastní tak dlouho jako já. Auto jsem kupoval v předpremiéře, která se uskutečnila začátkem roku 2003 a vozidlo jsem si převzal 9.7.2003. Měl jsem 6 kombík v naftě dovezený do ČR. Od té doby jsem s ním najel pořádný ranec kilometrů a důkladně jsem se s ním seznámil. Čím déle Avensis vlastním, tím více si jej vážím, jelikož jezdí stále jako tenkrát, když jsem jej kupoval. Za tu dobu sice přibylo pár drobných oděrek na zadním nárazníku a nějaká ta ďubka od kamínku na přední kapotě, ale jinak je auto stále jako nové. Nežere olej, má nízkou spotřebu a žádné výdaje za opravy, kromě předepsaných prohlídek. Jestli mohu autu něco vytknout, tak je to tehdejší cena, která činila 890.000Kč a dnes je auto po 7 letech prodejné tak za 200.000Kč, ale i tak nelituji. Říká se že nové modely mají vždycky nějaké ty tzv. dětské vady, ale až na pár kosmetických drobností se s tímto tvrzením neztotožňuji. Alespoň ne u Toyoty. Před Avensisem jsem měl Carinu E a také naprosto bezproblémové auto. Nyní má manželka Corollu Verso 1.8VVTi r.v. 2004 a opět auto bez problémů. Když ale srovnám svezení ve Versu a v Avensisu, tak rozhodně Avensis.

Co se týká zaměření vozu, myslím že je zcela ideální volbou pro člověka nad 30 let, který se již vybláznil a nehledá auto na Rallye. Avensis je pohodlné auto vhodné pro rodinu a na vyložené závodění není stavěné. Rozumného člověka odmění skvěle odhlučněným interiérem, příjemně odpruženým podvozkem, jistými jízdními vlastnostmi a královským prostorem. Za zmínku stojí i vysoká úroveň bezpečnosti! I po 7 letech je Avensis jedním z nejbezpečnějších aut.

Kromě spolehlivosti vozu jako takového, jsem velice spokojený se servisním systémem toyoty, který pravidelně dotazuje majitele vozů a autorizovaným servisům pak následně uděluje hodnocení. To je pak vyvěšeno na servisním příjmu tak, aby každý nově příchozí klient viděl, jak si servis stojí. Díky tomu se značkové servisy opravdu snaží vyjít maximálně vstříc zákazníkovi a alespoň co mám zkušenosti s Autocentrem Duba, tak jsem lepší servis nezažil. Kdysi jsem jezdíval do Emil Frey a tam to bylo o poznání horší a přitom dražší, ale oproti mým zoufalým zkušenostem se servisy Škoda, VW, Ford, Opel a td. je i Emil Frey na úrovni.

Výbava interiér:
Automatická klimatizace - duální
El.ovládání vnějších zrcátek
Sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka
Přední i zadní elektrická okna s bezpečnostní pojistkou
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Dešťový senzor
Samozatmavovací zpětné zrcátko
Palubní počítač s multifunkčním displejem
Digitální hodiny + ukazatel vnější teploty
Integrovaná anténa v okně
Optitronová přístrojová deska
ABS + EBD (protiblokovací systém brzd + el.rozdělovač brzdných sil)
VSC (stabilizační systém)
TRC + BA (kontrola trakce + brzdový asistent)
9 airbagů (řidiče, spolujezdce, boční, hlavové, kolenní)
Rádio a CD a kazetou s 8 reproduktory
Ovládání rádia a PP na volantu
Imobilizér
Výškově i podélně stavitelný volant
Obložení interiéru - kov
Kožená řadící páka
Zadní sedadla sklopná a dělená
Přídavné topení

Výbava exteriér:
Xenonové světlomety - HID
Ostřikovače předních světlometů
Přední mlhovky
Střešní lyžiny
Litá kola Fondmetal
Pneu Michelin Pilot Primacy 205/55 R16

Silné stránky

- vynikající audiosystém
- pohodlí na dlouhých cestách
- minimální hluk pronikající do interiéru
- kvalitní materiály v interiéru, na kterých není znát jejich každodení používání
- vyvážené jízdní vlastnosti
- spotřeba
- spolehlivost
- dobře nastavné ABS a VSC
- přehledná zpětná zrcátka
- přesné a tiché řazení
- velmi prostorný interiér

Slabé stránky

- jen jedno couvací světlo
- absence zásuvky 12V v zavazadlovém prostoru
- absence tempomatu (vozy od konce roku 2003 jej již měly)
- jen dojezdové rezervní kolo
- nemožnost sklopit opěradlo spolujezdce v případě přepravy dlouhých předmětů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto servisováno v Autocentru DUBA - Praha 5. Mají skvělý přístup a dobré ceny.

Řešeny jen drobnosti:
- vrzání rolety zavazadlového prostoru (oprava-záruka)
- pískající klínový řemen řemen (výměna-záruka)
- svítící kontrolka motoru (výměna žhavící svíčky-záruka)

Výdaje za opravy 0,-Kč

A teď důkaz místo slibů. Ceny servisních prohlídek v Autocentru Duba včetně materiálu. Ceny jsou včetně DPH:

15.000km (musím dohledat)
30.000km 3362,-Kč
45.000km 2025,-Kč
60.000km 6735,-Kč
75.000km 5279,-Kč
90.000km 7711,-Kč
105.000km 13700,-Kč (pravidelná výměna rozvodů)
120.000km 10.090,-Kč (ZDARMA poukázka SHELL v hodnotě 500Kč)
135.000km 1919,-Kč (zdarma umytí vozu)
150.000km 6.740,-Kč (zdarma mytí vozu a tradičně žádné závady)
160.000km 3.476,-Kč (zdarma mytí vozu a tradičně žádné závady

Vozidlo je při vyzvednutí vždy ZDARMA vzorně umyté !!!

Vysvětlení odlišných SPZ

Nenechte se zmást SPZkami na fotkách. Jedna šikovná blond žena mi vygumovala SPZ se svým měsíc starým Mercedesem a rozpárala si o ní celej bok. Bohužel jsem ji tedy musel vyměnit, jelikož mi místo SPZ zůstala jen pomačkaná bílá tabulka. Čísla byly vygumovaný. No stálo jí to 200tis a já to měl za 20tis na její povinné ručení :-)

 

Novinky v recenzi

30.10.2010 16:05

Prodáno

Tak mi dnes ukápla slza, když jsem mého plechového miláčka prodal. Za ty roky vynikající služby se již stal členem rodiny. Bylo to fantastické auto!

20.9.2010 23:43

Auto je momentálně na prodej

Tak jsem dostal velmi zajímavou nabídku na nový vůz, tudíž můj Avensis je na prodej. Cena bez DPH 139.000Kč (možnost odpočtu DPH), cena s DPH je 167.000Kč. Tel: 603529988

19.9.2009 20:16

Zraje jako žena! Čím je starší, tím je lepší!

Tak se pomalu blížím ke 160.000km a nemohu si auto vynachválit. Krátce po zakoupení jsem řešil pár drobností, ale od té doby je auto stále jako nové. Nikde nic neklepe, plasty po utření prachu vypadají jako nové, lak je také jako nový až na pár škrábanců z parkovišť, skvěle jezdí, málo žere a krom předepsaných výměn investuju jen do nafty. Nikdy jsem neměl spolehlivější auto. V poslední době velmi bojuji s myšlenkou koupit si MPV, nebo SUV, ale je mi líto prodat auto, které je naprosto bezproblémové. holt v něm ještě asi budu jezdit hodně dlouho. Ještě nutno podotknout, že mám 6 kombík v naftě dovezený do ČR a navzdory tomu jsem se nesetkal s žádnými vadami, jako je to běžné zejména u prvních ročníků německých a francouzských aut. Prostě je to držák a já to auto čím dál víc miluju !!!

8.9.2009 20:34

Klapající roleta v zavazadlovém prostoru - řešení

Jelikož dostávám tu a tam od lidí maily s dotazem, jak vypadá podlep proti klapání rolety, přiložil jsem do galerie nově 2 fotky. Je to snadné a 100% funkční.

9.12.2008 00:00

Jelikož mi jeden dobrák lehce promáčknul dveře, tak mám z jeho povinného ručení právě zapůjčený Avensis D4-D 130kW 180PS r.v.2007. Je to docela rozdílné auto od mého D4-D 85kW, ale nevidím v něm jen superlativa. Auto jde úžasně za plynem a zrycluje s akcelerací Audi A8 3.0TDI, ale má již novou přístrojovku s novým rádiem a s tím se nějak nemohu spřátelit. Mělo by sice umět MP3, ale jeho zvuk mi oproti mému přijde jaksi zastřený, nevyhovuje mi jeho displej a ovládání mi také přijde oproti mé verzi trochu chaotické. Jinak se auto v interiéru moc neliší. Co je ale fakt úžasné je ten motor, který je za studena hlučný jako ten můj za tepla a když se ohřeje, tak je ještě tišší. Zvukový projev je i za studena téměř jako u benzínu. Jen ta spotřeba je trochu horší. S mým jezdím za 5,2 a s tímhle cca za 8l. Když jezdím klidněji držím se kolem 7 litrů, ale ten výkon hrzně svádí. Když se neudržím jezdím za 9. Na dálnici stačí ve 100km sešlápnout plynový pedál a ručička tachometru letí jak pominutá kupředu. Je to fakt příjemný požitek, ale osobně bych asi klidně koupil znovu nějakou slabší verzi. Tohle je akorát tak koledování si o ztrátu bodů.

13.2.2008 00:00

Prohlídka po ujetí 120.000km.
Přední brzdové destičky........2241,-
Brzdová kapalina................298,-
Chladící kapalina...............680,-
Drobný dílčí materiál...........250,-
Náplň ostřikovače 1 litr.........25,-
Destilovaná voda 3 litry.........24,-
Vzduchový filtr.................594,-
Palivový filtr..................732,-
Těsnění zátky oleje..............26,-
Olejový filtr...................464,-
--------------------------------------
Materiál celkem...............5.334,-
Práce:
Prohlídka po ujetí 120.000km....1870,-
Výměna bzdových destiček.........850,-
Ošetření brzd a seřízení ručky...320,-
Test akumulátoru 20%/50%.........105,-
Mytí vozu .......................ZDARMA (milé)
Poukázka SHELL v hodnotě 500Kč ..ZDARMA (užitečné)
---------------------------------------------
Práce celkem....................3145,-
Celková cena bez DPH...........8.479,-Kč
Celková cena s DPH............10.090,-Kč
(olej vlastní)

20.8.2007 00:00

Prohlídka po ujetí 105.000km včetně předepsané výměny rozvodů.
Rolna rozvodového řemene.......1498,-
Napínák rozvodového řemene.....1695,-
Napínák řemene.................1878,-
Rozvodový řemen................1170,-
Těsnění zátky oleje..............26,-
Filtr olejový...................464,-
Čistič klimatizace..............318,-
Náplň ostřikovače 3 litry........39,-
--------------------------------------
Materiál celkem...............7.088,-
Práce:
Prohlídka po ujetí 105.000km....900,-
Výměna sady rozvodů............2250,-
Ošetření před./zad. brzd........750,-
Dezinfekce klimatizace..........375,-
Test akumulátoru (80-90%).......150,-
Mytí vozu a interiéru...........ZDARMA (milé)
---------------------------------------------
Práce celkem....................4425,-
Celková cena bez DPH..........11.513,-Kč
Celková cena s DPH............13.700,-Kč
(olej vlastní)

7.6.2007 00:00

Tak si tak říkám že ta moje recenze je snad dost obsáhlá na to, aby si zasloužila vejít mezi nejlepší recenze. I tak tam ale stále není. Budu rád, když ji tam svým kliknutím pošlete.

18.5.2007 00:00

Tak jsem dnes po 4 letech provozu objevil čistě náhodou jak se dá vypnout displej palubního počítače. Nikde jsem o tom v manuálu nenašel ani zmínku. Tak pokud nejsem jediný, kdo to nevěděl, tak je to delším stiskem otočného tlačítka u PP. Krátkým stiskem se pak zase rozsvítí. Sice nevím k čemu mi to bude dobré že ho umím vypnout, ale i tak z toho mám až dětinskou radost >:D


Další vozy Toyota Avensis



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Pár drobností sice bylo, ale vzhledem k tomu že jsem objednával auto v přepremiéře a dostal jsem tak jeden z prvních kusů, tak bych čekal závad víc. Vše byly jen prkotiny, nad kterýma jiný mavne rukou.

praktičnost
10

Auto je velmi dobře ergonomicky řešené a dobře se ovládá. Jediné co bych vytknul je chybějící zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru a jen jedno couvací světlo, které moc neosvětlí.

prostornost
9

Prostoru pro cestující je až dost, ale pro zavazadla je to spíše průměr.

jízdní vlastnosti
9

Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, ale co je podstatné, že se nezhoršují s přibývajícími kilometry. Teď mám 99tis. a auto se chová jak nové.

jízdní komfort
9

Auto je dostatečně měkké na Pražské silnice, ale netrpí syndromem houpavé kachny.

provozní náklady
10

Nízká spotřeba a pouze základní povinná údržba dělají z tohoto auta provozně nejlevnější auto, jaké jsem kdy měl, hned po benzínové Toyotě Carině E, kterou jsem měl dříve.

náhradní díly
9

Z rozumů typu "Japonec má drahé náhradní díly jsem již dávno vyléčený. Pokud člověk nekupuje kradené díly, jsou nové originální díly levnější než na hromadu evropských značek. Paradoxně se ale dají koupit některé díly z druhovýroby, které jsou dražší než

výkon motoru
7

Výkon je dostatečný ve všech režimech, ale žádný trhač asfaltu to není. Poměrně hravě zvládne i 5 lidí a rakev na střeše.

spotřeba
9

U takhle těžkého auta bych čekal víc. Pohybuju většinou v Praze a okolí s dlouhodobým průměrem 5,3 ltr /100km a rozhodně se neloudám. Při hodně razantní jízdě ale není problém jezdit i za 8 litrů.

hlučnost motoru
10

Auto je výborně odklučněné a při rychlostech od cca 60km-160km/hod není téměř slyšet.

kvalita sedadel
9

Spousta recenzí haní sedadla Avensisu. S tímto resultem ale naprosto nesouhlasím! Mám dost velké problémy se zády a ve spoustě aut trpím již po ujetí 100km. S Avensisem hravě zvládám nonstop cestu přesahující 1.000km a vylezu jako rybka.

brzdy
9

Na můj vkus by mohly být ostřejší, ale jinak si s autem poradí i ve vysokých rychlostech s přehledem.

zavazadlový prostor
9

Jak jsem již psal, zavazadelník je spíše průměrný a chybí v něm zásuvka 12V. Jinak se dá ale sklopit do naprosté roviny a pohodlně se tak v něm vyspí 2 dospělé osoby cca 180cm.






Blesk.cz

„Probudila jsem se bez nohou a prstů.“ Terezu (26) napadl „zabiják“ dětí a teenagerů

„Probudila jsem se bez nohou a prstů.“ Terezu (26)…

Tereza (26) si až do loňského roku aktivně užívala života, jezdila závodně na kole, ráda malovala a hrála na…

Na šéfa ČT „vytáhli“ byty za 100 milionů. Nemůže to být záminka k útoku, tvrdí Dvořák

Na šéfa ČT „vytáhli“ byty za 100 milionů. Nemůže to…

Ředitel České televize Petr Dvořák rozšířil „park“ svých nemovitostí. Nově si s partnerkou pořídil byt…

 

iSport.cz

Sadílek se trefil za PSV podruhé v sezoně. Jeho centr proklouzl do sítě

Sadílek se trefil za PSV podruhé v sezoně. Jeho…

Záložník Michal Sadílek dal podruhé v sezoně nizozemské fotbalové ligy gól a podílel se na vítězství PSV…

Sport Magazín a analýza zdraví národa: Češi, vzchopme se!

Sport Magazín a analýza zdraví národa: Češi, vzchopme se!

Češi a nadšení sportovci? Bývávalo. Pohodlnost, neobratnost, obezita a nárůst nemocí dětí, to jsou zásadní…

 

Reflex.cz

Mám se oholit? ptala se sama sebe Christová před finále první Miss. Za výhru dostala šicí stroj a svatební šaty

Mám se oholit? ptala se sama sebe Christová před…

Když vizionář, producent a spisovatel Miloš Zapletal (76) nasazoval v Ostravě v dubnu 1989 první zlatou korunku…

Vladimír Pikora: Střední třída mizí, politiku to radikalizuje, viník je přehlížen

Vladimír Pikora: Střední třída mizí, politiku to…

Zatímco komunisté si mysleli, že jejich moc pramení ze síly dělnické třídy, mnohé demokracie zase odvozovaly…