Recenze

paul77 (muž 38 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Focus

7,93 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Focus II Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:7000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6,7

Popis vozu

Přestože je již na světě III. generace fordu focus, rád bych se podělil o zkušenost s II. řadou po faceliftu.

--- Výběr vozu ----
Nikdy jsem nepatřil mezi lidi, kteří zarytě vynášení do nebes jednu značku (ehmm. koncern:) a zatracují jiné. Chtěl jsem nové auto nižší střední třídy s cenou 300-350 tis a nemuselo to být nutně kombi. Nejprve jsem si domluvil s prodejcem renaultu jízdu s meganem. Auto se mi z venku líbilo a už jsem byl pro něj dopředu tak nějak vnitřně rozhodnut. Podvozek slušný, ale smůla, že jsem si vzal sebou dva kamarády a v zimních bundách jsme se cítili dost nepohodlně - prostě moderní auta jsou vevnitř hrozně nafouklá (viz. např. nová astra). Řízení meganu jsem si také neužíval (oproti mé minulé fabii I jsem byl tímto docela překvapen). A největší katastrofa bylo řazení, při zkušební jízdě mě rozčilovala dvojka (to už nový megánek nesnesl srovnání vůbec). Tak jsem navštívil prodejnu kia, ale neochota prodejců a pro mě příliš plastový vnitřek ceeda zapříčinil, že jsem nepožádal ani o zkušební jízdu. Při cestě domů jsem se stavil do škodovky, abych otestoval octávku 1,6 MPI. Vnitřek pro mě subjektivně o dost lepší než ceed, jízda průměrná, zato cena dost nadprůměrná a když mi pan prodejce povýšeným hlasem sdělil, že se cenově nepodbízejí, pomyslel jsem si o škodě své a přemýšlel jaké další auto vyzkouším. Vzpoměl jsem si na brněnský autosalon, kde mě zaujala značka chevrolet s vozem cruze. V černé barvě opravdu nádhera. Hezký moderní interiér, ještě zkusit jak jezdí. Zkušební jízda zatím nejlepší, co jsem do té doby vyzkoušel, pohodlné, podvozek, řízení a řazení v pohodě, prostorné a auto celkově vytvářelo dojem luxusu až jsem byl překvapen proč v autosalonu na Primě toto auto tak hanily. Nakonec jsem nekoupil, protože zrovna v té době zlevnil ford výrazně končící druhou generaci focusu (nastupující III. generace se mi z obrázků nelíbila a tušil jsem, že bude i coby novinka dražší). Na prodejně měli ještě zlevněný stříbrný hatchback a bílé combi. To byla dost patová situace, protože jsem už nechtěl čekat na objednávku a stříbrné auto jsem za žádných okolností nechtěl, bílá se mi naopak líbila, ale zase to bylo combi... No, svezl jsem se obouma a více mi sedlo combi, který byl v lepší výbavě, měol automatickou klimu, loketní opěru s praktickým úložným prostorem, hezčí řadící páku a jízdně mi dokonce vyhovoval více, protože byl takový plavnější. (Ten kufr se mi dnes často hodí:-). Jako bonus je servis v místě bydliště, takže auto už nyní bydlí v mé garáži...


--- Zkušenosti ---
Tak focus má předně skvělý podvozek. Nezapomenu, když mi na zkušební jízdě prodejce po projetí zatáčky s úsměvem vytknul, že jsem zbytečně brzdil. No, dnes už nebrzdím a tu zatáčku si užívám.. Skvěle jezdí focus nyní i v zimě na sněhu, čitelnost chování auta je skvělá, občas jemně zasáhne ESP, oproti fábce I se to nedá srovnat, tam jsem se dost bál :) Focus má raději kvalitní silnice a podvozek si vychutnáte tak v rychlosti od 70-80 km výše někde na klikatých okreskách. Výborně se focus chová i na zasněžené silnici, podvozek je opravdu předvídatelný a dá se s tím i dobře "kontrolovatelně" blbnout. Další kladné body lze připsat hydraulickému řízení, s kterým se bohužel budou muset řidici do budoucna rozloužit. Když porovnám např. s elektronickým posilovačem od renaultu, tak to jsou dva rozdílné světy. Co se týče motoru, tak benzínová 1,6 duratec od yamahy už dnes rozhodně nepatří ke špičce, i když vyloženě lenoch to také není. Přišel mi o dost živější než 1,6 MPI v octávce. Ve 140 km/hod točí cca 4100 ot/min, což je tak na hraně, aby motor příliš neřval. Dnes bych raději benzínovou 1,6 ecoboost s 6. st. manuálem. Přeci jenom na dálnici ta šestka docela chybí, ale dá se s tím se zapnutým rádiem žít. Kombinová spotřeba je klasicky o litr vyšší než udává výrobce - průměr mám 7,6 l/100 km a to jezdím tak 30% město. Delší trasy pokud se snažím jet předvídavě a zbytečně se to nehodní, tak se dají uskutečnit i za 6 l, ale taková jízda člověka moc dlouho nebaví. Příjemná vlastnost motoru je, že mu padají pomalu otáčky, takže to usnadňuje pohyb ve městě. Překvapilo mě, že focus v zimě poměrně rychle topí, takže jedna z výhod atmosférické 1,6:)
Řazení je lepší průměr, je přesné i když chybí takový ten mechanický pocit jaký jsem měl u fábie I. Naproti tomu z focusu je o dost lepší výhled a to jak vpřed (velké čelní sklo), tak přes zrcátka do zadu - jsou v rozích zakřivená, takže téměr nevzniká mrtvý úhel. Další předností 2. generace focusu je velká praktičnost, zvlášť ve verzi combi. Už několikrát jsem slyšel od cestujících jak je auto vzadu prostorné i pro tři vedle sebe sedící dospělé a protože je to combi a střecha se rychle nesvažuje (jak je dnes módní u dynamicky působicích hatchbaků), tak je i hodně místa nad hlavami vyšších cestujích. Kufr je taky prostorný, dokonce má největší šířku v nižší střední, po sklopení sedaček vznikne rovná plocha a žádný schod ani nelemuje začátek nakládací plochy kufru. Takže si mám konečně kam sednou, když si navlíkám lyžáky:-)
Focusek má ale i své mouchy a to hlavně malé kapsy na bocích dveří, nemá třeba naklápěcí opěrky hlavy, kuft od motoru se otevírá klíčkem na kapotě... Také mi přijde, že toto auto není pro své rozměry vhodné přiliš pro pohyb ve městě. Jednak dost výrazně roste spotřeba a za druhé auto je celkem široké, takže je třeba vybírat parkovací místo tak, aby člověk mohl vystoupit a neodřel dveřmi souseda...

Na případné dotazy rád odpovím...

Silné stránky

Podvozek, stabilita, citlivé ESP
Předvídatelné a čitelné chování při jízdě na sněhu
Nadčasový vzhled exteriéru, žádné korejské křivky, ale není to ani obyčejná krabice.
Řízení ve vyšších rychlostech
Výhled z vozu, velká zrcátka
Velká loketní opěrka
Dobře čitelné fonty digitálních ukazatelů
Pohodlné i pro 3 dospělé cestující vztadu
Praktičnost combi ve spojení s agilitou
Šířka kufru (118 cm) bez schodu

Slabé stránky

Vyšší spotřeba benzínu ve městě
Při couvání svítí pouze jedno světlo
Voda ze střechy stéka při otevřených dveří na sedačku
Při zavírání kufru je třeba s dveřmi více bouchnout
Boční kapsy ve dveřích jsou malé

 

Novinky v recenzi

31.3.2013 16:13

Staří 2,5 roku

Auto funguje bez problémů, však má najeto také pouze 16 tis. :), ale při ceně benzinu se není čemu divit.. Motor si sedl a o je o dost tišší než v prních 10 tis. Mimi město se dá jezdit za 6,1 l, kombinovaná spotřeba je teď v zimě 7,5. Jinak zatím vše bez problémů, pouze servisní prohlídky, výměna oleje apod.. Jezdit s focusem je stále zábava, navíc hodně praktický..


Přidat názorDiskuse: Ford Focus

Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Po roce užívání zatím nic

praktičnost
9

Co dodat. Nejšírší kufr ve své třídě, po sklopení sedaček vznikne rovná plocha. Skvělé nákladání - hrana kufru je nízká bez schodu.

prostornost
9
jízdní vlastnosti
10

Co se týče řízení a schopností podvozku hlavně v zátáčkách, tak určitě nejlepší, co jsem kdy zkusil.

jízdní komfort
8
provozní náklady
9

Zatím vše OK

náhradní díly
10

Zatím bez závad.

výkon motoru
7

Klasická atmosférická 1,6. Všechno to je podobný.

spotřeba
7

Trápí mě trochu spotřeba ve městě a na krátké vzdálenosti...

hlučnost motoru
7

Do 3000 otáček OK, potom už je motor slyšet více.

kvalita sedadel
9
brzdy
9

Žádné jedovky, pěkný pozvolný nástup

zavazadlový prostor
10

Super široký kufr.


Více o modeluFord Focus C307 (2004-2010)
Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi – Estéčko v naftě a kombíku? Proč ne? Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi – Estéčko v naftě a kombíku? Proč ne?

Focus ST je po příchodu ostrého Focusu RS tak trochu…

Ford nabídne zvýšení výkonu pro Focus RS Ford nabídne zvýšení výkonu pro Focus RS

Divize Ford Performance ve spolupráci s úpravcem Mountune…

 






Blesk.cz

V centru Prahy nejezdí tramvaje: Na vině je zlomená kolej

V centru Prahy nejezdí tramvaje: Na vině je zlomená kolej

Zlomená kolej zastavila tramvaje v centru Prahy. Byl přerušen provoz linek 12, 15, 20, 22 a 23 v úseku Újezd -…

Kondomy vyměnili za HIV, syfilis a kapavku: Mezi Čechy bují sexuální choroby

Kondomy vyměnili za HIV, syfilis a kapavku: Mezi…

V Česku v posledních letech přibývá nemocných se sexuálně nakažlivými chorobami. Lékaři registrují nárůst počtu…

 

iSport.cz

Komplikace pro Beneše! Neprošel zdravotní prohlídkou v maďarské lize

Komplikace pro Beneše! Neprošel zdravotní prohlídkou…

Úvod v novém klubu Vasas Budapešť se bývalé opoře Jablonce Vítu Benešovi zkomplikoval. Přestože 28letého stopera…

Ještě jedna hvězda pro Slavii? V Edenu stáli o Adebayora, ale nakonec couvli

Ještě jedna hvězda pro Slavii? V Edenu stáli o…

Danny, Halil Altintop a Ruslan Rotan. Seznam renomovaných posil Slavie ještě nemusel být u konce. Podle…

 

Reflex.cz

Komunisté jako obvykle: Filip, Kováčik a lži

Komunisté jako obvykle: Filip, Kováčik a lži

Nevědomý agent StB, předseda komunistů mazaný Filip, přišel s odhalením, že Milada Horáková podala přihlášku do…

Američané mají novou zázračnou zbraň – laser zničí z vrtulníku nepřítele ve vzduchu i na zemi

Američané mají novou zázračnou zbraň – laser zničí z…

Lasery, které sestřelují různé cíle, už nejsou jenom výsadou napínavých filmů a sci-fi knih. Americká armáda…