Ford Fiesta (2008)
16.4.2009Původním autorem recenze je uživatel s nickem "KrtekCZ (švihákovci)". Auto jsem dostal od našich jako dárek k 18tinám jako nové. Moje auto je druhý…
Ford Fiesta (KrtekCZ (švihákovci))
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Deadlift 16.04.09 23:54
« Re: motor
"Ochrana proti zhasnutí motoru
Automobily jako nová Fiesta jsou nezřídka volbou začínajících řidičů. Nejen jim usnadní život za volantem nový systém ochrany proti nechtěnému zhasnutí motoru, který přijde vhod zejména v hustém městském provozu či při obtížných parkovacích manévrech.
Podstatou sytému je speciální mapování řídicí jednotky motoru pro rozjezdy z místa. Při sepnutí spojky se dočasně upraví zapalování tak, aby došlo k nárůstu točivého momentu. Systém byl zvlášť naladěn pro každou pohonnou jednotku v nabídce a při jeho vývoji se vycházelo z typických parkovacích manévrů.
Řidič přítomnost této funkce nijak nezaznamená, nicméně jejím výsledkem je snazší a příjemnější manévrování při velmi nízkých rychlostech." -
Deadlift 16.04.09 23:38
« motor
44 KW a 60 kW - jina kalibrace ridici jednotky. ;-) Zeptej se prodejce...
Cituji...
"I s nejmenším motorem v nabídce, osvědčeným zážehovým čtyřválcem Duratec 1,25 l, nová Fiesta vykazuje o 22 procent lepší akceleraci z klidu na 100 km/h a o 14 procent lepší pružné zrychlení – to vše zásluhou nižší hmotnosti a optimální kalibrace řídicí jednotky.
Přesné odezvy na sešlápnutí akcelerátoru je dosaženo speciálně kalibrovanými snímači polohy plynového pedálu. Agresivní přidání plynu vyústí v ostřejší, sportovnější odezvu, zatímco jemná práce s plynovým pedálem přinese klidnější, progresivnější reakce motoru.
„Mapování pedálu akcelerátoru patří k detailům, které se podílejí na dojmech z jízdy,“ objasnil Beyer. „Naší filozofií je nastavit reakce pohonné jednotky tak, aby dávala jistotu nováčkům za volantem a zároveň dokázala udělat radost ostříleným řidičům.“ -
-
Konwi 16.04.09 18:54
« Fiesta
Fiesta jako první auto - jj to byly časy :-O Tahle nová je úplně nejhezčí ze všech (hned v závěsu je ta úplně první). Doplň recenzi, ta 9ka je silně motivační (prozatím nezasloužená). Výměna řídící jednotky si myslím není nemožná, akorát bych se obával, že tím přijdeš o záruku. -
"-- skrytý --" 16.04.09 18:49
« Re: nova fiesta
nádherne auto to podľa mňa nieje ale je to pekné auto ;-) po designovej stránke my však vadí jedná vec v interiéry a to veľmi, je to stredná časť palubnej dosky mne sa to rádio strašne nepáči a nielen ono ale aj umiestnenie a tvar klími toto je ale veľmi subjektívne niekomu sa práve toto naopak páči...subjektívne by som možno šiel do základu (pri Fieste) + nejaký ten príplatok za cenu lepšieho motoru ale to je len môj názor, inak auto fajn nech slúži (čo sa tíka toho motoru 1,25 a zvýšenia výkonu výmenou riadiacej jednotky tak by to asi šlo (neviem naisto len si myslím...) lebo dneska výrobcovia práve na podobných motoroch rovnakej konštrukcie a objemu len iným programovaním RJ najviac ušetria na výrobných nákladoch a pochybujem že by tu urobili výnimku... ;-)
Zdvihový objem válců
cmł
1242
Vrtání
mm
71.9
Zdvih
mm
76.5
Kompresní poměr
11:1
Řídicí jednotka motoru
PCM
Plnění
bodové vstřikování (nova Ti-VCT ma EFI)