Recenze

9 Majitel

Peugeot 307 Break 1.6 HDI-16V Oxygo

9.84 Uživatelé

Hodnoceno: 52× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 307 Break, foto 1 Peugeot 307 Break, foto 2 Peugeot 307 Break, foto 3 Peugeot 307 Break, foto 4 Peugeot 307 Break, foto 5 Peugeot 307 Break, foto 6 Peugeot 307 Break, foto 7 Peugeot 307 Break, foto 8
Peugeot 307 Break, foto 8 Peugeot 307 Break, foto 9 Peugeot 307 Break, foto 10 Peugeot 307 Break, foto 11 Peugeot 307 Break, foto 12 Peugeot 307 Break, foto 13 Peugeot 307 Break, foto 14 Peugeot 307 Break, foto 15 Peugeot 307 Break, foto 15 Peugeot 307 Break, foto 15 Peugeot 307 Break, foto 16 Peugeot 307 Break, foto 17 Peugeot 307 Break, foto 18 Peugeot 307 Break, foto 19 Peugeot 307 Break, foto 20 Peugeot 307 Break, foto 21 Peugeot 307 Break, foto 22 Peugeot 307 Break, foto 23 Peugeot 307 Break, foto 24 Peugeot 307 Break, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta Třistasedma Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:51000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 183 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 594 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.1

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "dzouzi".

ÚVODNÍK

Psal se rok 2001 a automobilka Peugeot automobiles France přivedla na svět nového potomka s erbem lva na přídi-model Peugeot 307.Kontroverzní oslovující design mě okamžitě oslovil a vůz se stal mou srdeční záležitostí.

POHLED DO HISTORIE:

varianty

Nabízeny jsou 3 dveřový a 5 dveřový hatchback,verze Break s prodlouženým rozvorem-typické kombi,SW vychází z modelu break a přidává prosklenou střechu a možnost přepravy sedmi osob.Nejvíce zajímavou variantou 307ky je varianta CC,což je cupé cabriolet se skládací pevnou střechou a drobnými sportovními úpravami.Pro vrcholové sportovní soutěže byla vyvinuta variata WRC na níž M.Gronholm atakoval čelní příčky šampionátu světových soutěží rally.


benzínové motory:

1.4 16V 65 KW 133 Nm
1.6 16V 80 KW 147 Nm
2.0 16V 103 KW 200 Nm
2.0 16V 130 KW 202 Nm

naftové motory:

1.4 HDI 50 KW 160 Nm
1.6 HDI 66 KW 215 Nm
1.6 HDI 80 KW 240 Nm (260 Nm overboost)
2.0 HDI 66 KW 205 Nm
2.0 HDI 80 KW 250 Nm
2.0 HDI 100 KW 320 Nm (340 Nm overboost)

NA PRVNÍ POHLED

Má 307ka je faceliftovaná generace modelu 307 Break.Vůz je obléknut do Šedé metalízy s označením Cendre a stojí na seriových litých šestnáctipalcových kolech Peugeot Equinoxe obutých do pneu Dunlop SP Sport 2000E.

BEZPEČÍ PŘEDEVŠÍM

O bezpečnost posádky se stará 6 airbagů,přední čelní airbag lze deaktivovat.Vůz je vybaven systémem ABS,REF a EVA.Dveře vozu se po rozjetí automaticky uzamknou.Po nastartování se automaticky rozsvítí potkávací projektorová světla.Signalizace nezapnutí bezbečnostního pásu řidiče je doprovázena kromě kontrolky akustickým signálem.Při prudkém zabrždění vozu se automaticky aktivují havarijní světla.Sedadla jsou vybavena bezpečnostními pásy s předpínači a omezovači tlaku a aktivními předními hlavovými opěrkami.Viditelnost za špatného počasí zabezpečí přední a zadní mlhové světlomety.

INTERIÉR

Vůz z výrobní série Oxygo se vyznačuje bílo-černou potahovou látkou 3D Turbine Gris na sedadlech.S ní ladí bílý podklad tachometru a otáčkoměru.Přístroje jsou přehledné,osvětleny jsou oranžovou barvou s možností regulace intenzity osvětlení.Verze Oxygo jsou vybaveny diitálním teploměrem oleje.Palubní deska je zhotovena z kvalitních měkčených plastů,slícování je velice precizní.
Vůz je vybaven elektricky ovládanými přednímy okny se systémem proti přiskřípnutí,elektrickými a vyhřívanými zpětnými zrcátky,automatickou dvouzónovou klimatizací s klimatizovanou zamykatelnou schránkou spolujezdce,palubním počítačem,multifunkčním displejem typu A,který zobrazuje: datum,čas,venkovní teplotu,údaje palubního počítače,ínformace audiosystému,informace o otevřených dveřích,varovné výstrahy,varování před náledím.Výbava dále zahrnuje výškově a osově nastavitelný kožený volant,výškově nastavitelné přední sedadla s nezávislými loketními opěrkami.Nechybí centrální zamykání s radiovým dálkovým ovládáním a sklopným klíčkem.Při delším stisknutí tlačítka pro uzamknutí vozu se automaticky zavřou přední okna.Lze také využít v noci funkci follow me home,kdy vůz posádce osvětlí potkávacími světly cestu domů a následně je sám zhasne.
Originální Peugeot audiosystém s přehrávačem CD je vybaven šesti reproduktory a ovládáním rádia pod volantem.Zvukový projev reproduktorů není na špičkové úrovni.Čekal jsem víc.

MOTOR 1.6 HDI 16V (tovární označení 9HY)

Pod kapotou přede vznětový čtyřválec se čtyřventilovou technikou,přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem Garret s variabilní geometrií lopatek.Motor je vybaven chladičem stlačeného vzduchu.Pohonný agregát má objem 1560 ccm.Přísun paliva je zajišťen vstřikovacím systémem common-rail druhé generace se šestiotvorovými vstřikovači.O kultivovanost chodu se starají dva vyvažovací hřídele.Vibrace přenášené do interiéru jsou minimální.Zvuk motoru má spíše benzínový charakter,motor je skvěle odhlučněn.Zvuk roztočeného turbodmychadla je slyšet jemnně jen při staženém bočním okénku.Motor je schopen poskytnout výkon 80 KW při 4000 ot/min.Točivý moment vrcholí při 1750 ot/min na hodnotě 240 Nm.Díky funkci overboost je při plném zatížení motoru točívý moment na sedm vteřin zvýšen o dalších 20 Nm,takže maximální hodnota atakuje 260 Nm.Overboost je praktický hlavně při předjíždění.Rozsah využitelných otáček se pohybuje zhruba od 1500-4500 ot/min.Omezovač nastoupí až na hranici 5200 ot/min,ale vytáčet motor do těchto sfér je zbytečné.Turbodieselu se chce do otáček,citelná ztráta zátahu nastává až po překročení 4400 ot/min.Pro svižnou jízdu je třeba motor držet mezi 2000-4300 ot/min.Za to se řidiči odvděčí na svůj malý zdvihový objem dobrou dynamikou.Odezva na plyn je rychlá,motor je prostý turboefektu,díky zmiňované variabilní geometrii lopatek turbodmychadla.Při 90 km/h točí motor na pátý rychlostní stupeň 1900 ot/min,takže při předjíždění není třeba podřazovat.Spotřeba nafty je 4,8-8,0 l/100 km v kombinovaném provozu dle stylu jízdy.Při snaze o maximální úsporu paliva mimo město při dodržováňí rychlostních limitů jsem dosáhl spotřeby 4,5 l/100 km.Pohonná jednotka splňuje emisní normu EURO 4,emise v kombinovaném provozu činí pouze 134 g CO2/km.S drobnými úpravami pohání tento motor také například vozy Peugeot 407,Citroën C4,Citroën C5,Ford C-Max a Mazdu 3.

PŘEVODOVKA A ŘAZENÍ

Výkon motoru je na přední nápravu přenášen pětistupňovou
plně synchronizovanou manuální převodovkou,ktrá je dobře odstupňovaná s krátkou jedničkou a dlouhou trojkou.Díky krátkému prvnímu rychlostnímu stupni má řidič při sešlápnutí plynu pocit, že krotí dvoulitr a ne jednašestku.Ocenil bych větší přesnost řazení a kratší dráhy řadící páky.Hlavice řadící páky má přijemný kulovitý tvar,dobře vklouzne do dlaně.Příjemnou práci s ní umocňuje kožený povrch hlavice a celé manžety.Převodovka je dodatečně vybavena zamykáním zpátečky Construct.Motoru by rozhodně prospěla šestistupňová převodovka,která se bohužel k tomuto motoru v modelu 307 nedodává.Spotřeba při dálničních rychlostech by se jistě stala přiznivější.

BRZDY

Třistasedmička je vybavena na obou nápravách kotoučovými brzdami,přední s vnitřním chlazením o průměru 283 mm,zadní o průměru 247 mm.Brzdy jsou vybaveny systémem ABS doplněným o elektronický rozdělovač brzdných sil(REF) a systém podpory brzdění v kritických situacích (EVA).Tento systém rozezná kritické sešlápnutí brzdového pedálu a zvýší tlak v brzdovém systému na maximum.Na brzdy se řidič může maximálně spolehnout.Nevadnou ani při delším intenzivním namáhání.Brzdový pedál klade dostatečný odpor,dávkování je přesné.

PODVOZEK

Podvozek je dobrým kompromisem mezi komfortním a tuhým sportovním nastavením.Boční náklon vysoké karoserie je minimální.Ani v dnešním trendu osazováním zadních náprav systémem multilink,dle mého názoru,třistasedmička v jízdních vlastnostech nezaostává.Styk s vozovkou zajišťují pneumatiky Dunlop SP Sport 2000E o rozměru 205x55xR16.Pneumatiky se mi zatím osvědčily,dobře drží auto na silnici a jejich valivý hluk je minimaní.

ŘÍZENÍ

Peugeot je vybaven variabilním posilovačem řízení s proměnlivým efektem,což se příjemně projevuje při řízení.Tříramenný volant lze v omezeném rozsahu nastavit ve 2 osách pro dosažení ideální polohy za volantem.Jeho kožený povrch je velice příjemný a praktický.Řízení je dostatečně komunikativní,poskytuje dostatek informací o tom,co se s vozem děje.

POHODLÍ,VNITŘNÍ PROSTOR a KUFR

V interieru si udělá pohodlí snad každý.Vnitřńi prostor je díky velkým proskleným plochám velice vzdušný a světlý.Chválím místo nad hlavou nad zadními sedadly,je ho opravdu dostatek.Místa pro kolena na zadních sedadlech je také požehnaně,pokud neměří přepravovaná osoba více než 190cm.Pohodlně budou na palubě cestovat čtyři cestující,páté sedadlo je víceméně nouzové,ale je vybaveno stavitelnou hlavovou opěrkou a tříbodovým bezpečnostním pásem.Interiér disponuje spoustou odkládacích prostor,což je velice praktické.Do kapes v přeních dveřích se vejde PET láhev o objemu 2l,to se hodí hlavně při delších cestách.Zadní výklopná loketní opěrka je umístněna neprakticky nízko,po otevření se v jejích útrobách nachází odkládací prostor a držáky pro nápoje.Interiér může být osvětlen až šesti lampičkami.
Zavazadlový prostor skrývá 594 l v základním uspořádání.Sklopením zadních sedadel vznikne krásně rovná plocha vhodná pro převoz rozměrnějšich nákladů o objemu až 2032 l.Zavazadlový prostor je dobře přístupný.Plnohodnotná rezerva je k dispozici pod podvozkem.

307 Break V ČÍSLECH

Rozměry (mm)

Délka : 4428
Šířka : 1762
Výška : 1560
Rozvor : 2708

Hmotnosti (kg)

Provozní s řidičem : 1379
Nejvyšší dovolená : 1830
Nebrzděný přívěs : 685
Brzděný přívěs : 1300

Objem palivové nádrže je 60 l

ZÁVĚREM

Třistasedmička mě okouzlila nejen svým osobitým designem,ale také prostorem a pohodlím společně s tichým a kultivovaným motorem HDI.

Silné stránky

-Francouzský design
-motor HDI
-brzdy
-prostornost
-pohodlí
-skvělá sedadla

Slabé stránky

-přesnost řazení
-pouze 5 rychlostí
-kvalita audiosoustavy
-absence Xenonových světlometů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo zakoupeno u dealera Peugeot HS-auto České Budějovice jako nové.Dodací lhůta byla 2 měsíce,vůz jsme se nechaly vyrobit.Prodejce nabídl hodně zajímavou slevu,která se neodmítá..

 

Novinky v recenzi

17.12.2009 12:51

51 000 km

Stav tachometru je 51 000 km.Auto je bez poruch a závad,což mě dělá velikou radost. :-)

24.4.2009 18:47

Nove GoodYear EAGLE F1

Dnes jsem shodil sjete Dunlop SP Sport 2000E a nechal jsem Peugeota prezout no nove zakoupene GoodYear EAGLE F1 205x55 R16 91W.

24.4.2009 18:46

Poklice

Pres server Aukro.cz jsem poridil 4x original Peugeot poklice za 600KC.Jsou ve vybornem stavu a zimnim kolum slusi.

14.12.2008 00:00

Dnes,14.Prosince byl privezen vanocni stromecek a interier ted krasne voni jedlovym jehlicim.

14.12.2008 00:00

A je tu zima.K dnesnimu dni mam jiz prezuto a vyvazeno,zmeren vzorek s vysledkem VICE NEZ 4mm :-)

31.8.2008 00:00

ECONOMY RUN:Dnes jsem se pokusil o uspornou jizdu.Na trase Český Krumlov-Veselí nad Lužnicí předpisovou jízdou a lehkou nohou 4,2 l/100 km s palivem Shell V-Power Diesel

2.7.2008 00:00

SRVIS:Dnes jsem byl na 1.garanční prohlídce po 20 000 km.Nebyla k mé spokojenosti zjištěna žádná závada ani vyjmenčnost.Byl vyměněn olej (TOTAL 5W 40) a olejovy filtr,vuz byl připojen na diagnostiku.Předání proběhlo za 2 hodiny v naprostém pořádku.Cena garanční prohlídky byla 3000kč.
[SERVIS PEUGEOT HS-auto České Budějovice]

1.7.2008 00:00

Objednána garanční prohlídka po 20 000 km.

1.7.2008 00:00

Stěhovák:Jelikož nám v Praze byla odřeknuta na poslední chvíli slíbená dodávka,nezbylo než jako stěhovací vůz použít naš 307 Break.Po sklopení zadních sedadel se vytvořila nádherná rovná ložná plocha.Prostornost takového uspořádání mé velice pozitivně překvapila.Nevěřil jsem,co všechno lze do Peugeota naskládat.S nábytkem na střeše a nacpaným vozem jsme přestěhovali za několik jízd celý byt.

1.7.2008 00:00

Na spotřebu:Na trase Český Krumlov-Tábor-Praha jsem při respektování předpisů dosáhl spotřeby 4,7 l/100 km ve dvou lidech a zavazadly na palubě.

21.6.2008 00:00

Pod zatezi:Vcera jsem s 307mou absolvoval cestu Cesky Krumlov-Praha pres Tabor a zpet.Potreboval jsem byt v Praze i zpet velice rychle a tak jsem tomu prizpusobil jizdu.V obci samozrejme 50,mimo obec 110-140,rychlostni silnice a dalnice D1 podle situace 140-180km/h.Po Praze jsem najel cca 40 km a pote domu stejnym tempem.Spotreba na konci jizdy se ustalila na 6.2 l/100 km.

15.4.2008 00:00

Spotřeba nafty:Se čtyřmi lidmi na palubě včetně mě řidiče jsem absolvoval 300 km cestu v kombinaci město-silnice 1.třídy-silnice 2.třídy.Slíbil jsem si,že tentokráte pojedu čistě předpisově,což jsem také silou vůle dodržel a s lehkou nohou se na palubním PC vykouzlila kombinovaná spotřeba 5,0 l/100km...Výborně HDI :-)

8.4.2008 00:00

Dnes jsem vyměnil standartní žárovky H1 v potkávacích světlech za žárovky OSRAM COOL BLUE H1-55W.Efekt je opravdu znát.Produkované světlo je mnohem více podobé dennímu,zvětšil se dosvit a osvětlení krajnice.Tahle investice se opravdu vyplatila :-)

8.3.2008 00:00

Pece o turbodiesel:Turbodiesel pod kapotou znamena nutnost starat se.Alespon ja to tak delam.Motor v zabehu cca do 2000 km nepoznal pasmo nad 3000 ot/min,s pribyvajicimi kilometry jsem stupnoval zatez.Po 8000 km jsem obcas zavital nad 4000 ot/min a nad 10000 km vyuzival agregat na plno.Motor nikdy nezatezuji studeny,dobrym pomocnikem je teplomer oleje na pristrojove desce.Po zatezi motor okamzite nevypinam,nechavam ho cca 30-60s odpocinout,hlavne kvuli turbodmychadlu.Do HDIcka nesmi nafta pofidernich kvalit,radeji mu dopravam kvalitni pohonne hmoty,jelikoz systemy common-rail jsou na kvalitu nafty hodne haklive.Obcas motoru dopreji naftu Shell V power,verim,ze takovahle investice se vyplati :-)

14.1.2008 00:00

Motor 1.6 HDI-16V mě neustále příjemně překvapuje.Po porci 12000 km se jeho vlastnosti a projev rapidne zlepšily.Pozoruji lepší zátach v otáčkách pod 1750 rpm,rovněž rozjezdy s využitím volnoběžných otáček,lidově na spojku,jsou mnohem snadněší.Spotřeba se nyní pohybuje okolo 5,4l/100km v kombinovaném provozu na delší vzdálenosti,při svižné jízdě.S mrazy přišly studené starty,kontrolka žhavení se mi rozsvítila jen jednou.Motor má již po záběhu a po 12000 km jsem se utvrdil v tvrzení,že HDIčko pod kapoutou byla skvělá volba.

7.11.2007 00:00

Přezul jsem na zimu.Elektony odpočívají v garáži,a Peugeot stojí na plechových kolech s pneumatikami Hankook Icebear 195x60xR15 91 T.Plechová kola nejsou příliš hezká,nemám na nich poklice :-(

7.11.2007 00:00

S 307 slavím výročí.Najely jsme spolu 10 000 km.Motor je již dobře zajetý,spotřeba se snížila a cca 0,7 l/100 km v kombinovaném provozu.Dále jsem si všiml lepší kultivovanosti a zmenšení míry vibrací po startu,takže nyní již o dieselovém srdci pod kapotou téměř nevím.Samozřejmě,že BMW 320d přede ještě tišeji :-)

1.8.2007 00:00

Dlouhodobou spotřebu při ujetí 2000 km s nezajetým motorem,kombinace městského provozu a svižné jízdy mimo město s klimatizací,ukázal palubní počítač 5,7 l/100 km.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Peugeot



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Bez závad,stejně jako předchozí vůz Peugeot 307 Break 1.6 16V XR-Présence r.v.(2003),jež byl po 4 letech provozu ve firmě prodán.Jezdí teď na Nymbursku :-)

praktičnost
10

Podélné střešní nosiče,variabilní interiér,točivý moment turbodieslu

prostornost
10

Velký kufr,dostatek místa v interiéru ve všech směrech,množství odkládacích prostor.

jízdní vlastnosti
9

Pohodlné rodinné combi s jistým podvozkem a vynikajícími brzdami. Podvozek je trochu tvrdší,minimální boční náklony i přes vysokou stvbu karoserie,vůz dobře drží stopu díky pneumatikám Dunlop SP Sport 2000E (205x55xR16 91V).

jízdní komfort
10

Pohodlné rodinné combi s kvalitními sedadly,dostatek prostoru a skvěle odhlučňený motor HDI.

provozní náklady
10

Nafta je přeci jen ještě levnějši než benzin :-)

výkon motoru
8

80 KW a 240 potažmo 260 Mm při aktivaci overboostu stačí na bezpečné předjíždění a svižnější jízdu.Turbodiesel i díky čtyřventilové technice a rozvodu D-OHC a systému vstřikování common-rail snáší i vyšší otáčky motoru.Pouze pětistupňová převodovka.

spotřeba
10

3,9-6,2 l.....záleží na stylu jízdy.

hlučnost motoru
10

Výborná odhlučňenost,zvuk motoru má benzínový charakter.

kvalita sedadel
10

Na francouzský vůz atypicky tuhá sedadla s dobrým bočním vedením.Loketní opěrky zpříjemňují cestování.

brzdy
10

Na brzdy se řidič může spolehnout,4 kotouče nevadnou ani po intenzivním brždění.

zavazadlový prostor
10

594/2032 l hovoří za vše.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…