Recenze

9 Majitel

Suzuki Swift 1.0

8.33 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Swift, foto 1 Suzuki Swift, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Swišť Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:36000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 8 objem [cm3]: 993 výkon [kW]: 39 kroutící moment [Nm]: 76 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14.5 maximální rychlost [km/h]: 145 / 160 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5 / 7 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "atomion".

Suzuki Swift 1.0 je auto, kterým řada lidí velmi pohrdá. Pár příznivců se poohlédně po verzi GTi, která zaručí nezapomenutelní svezení v super-mini-autě, ale verze s nejslabší motorizací (1.0 - 993 ccm) bývá odsunována na kolej "pro ženy" nebo ještě hůře "pro důchodce". Není tomu tak. Litrový model nabízí vše, co potřebuje buď člověk sám, či dvoučlenná rodina (bez dětí). Vysokootáčkový motor a nízká hmotnost auta zajistí, že na křižovatce nezůstanete stát déle než dvoulitrová Octavia vedle vás. Na druhou stranu zátah ve vyšších rychlostech není tak velký a proto vás to nebude lákat k nebezpečnému předjíždění na krátkých úsecích či ke smrtelné jízdě po dálnici. Neříkám, že by to nejelo - ve 4 lidech s plně naloženým kufrem to těch 150 km/h po dálnici klidně jede, ale o lepším pružném zrychlení si v tomto naložení a rychlosti můžete nechat zdát.

Silné stránky

- živost
- nízká spotřeba
- malá šířka

O živosti jsem již hovořil v představení auta. Není asi co dodat - na rozjezdy nemá ve své třídě (a možná i ve vyšších třídách) Suzuki Swift konkurenci.

Pokud člověk jezdí asi tak jako já - ekonomicky, ale Swi-žně - lze dosáhnout příjemných čísel. Většina mých jízd se však děje ve čtyřech dospělých a s plně naloženým kufrem a pak je kombinovaná spotřeba tak 7-7,5 litru na 100 kilometrů.

Automobil sice vypadá malinkatě a malá šířka se může zdát až přímo hnusná, ale má řadu svých praktických stránek. Dnes a denně se míjíte na silnicích druhé a nižší třídy s kamiony, kteří si tudy zkracují cestu do svého cílového místa. Tam, kde například Octavia (jsem jejím příznivcem a proto s ní rád srovnávám :)) musí uhýbat až za krajnici do příkopu nebo úplně zastavit, tam se Swištěm prolétnu jakoby nic.

Slabé stránky

- "mrtvost" při kompletním naložení
- malý kufr

Opět jsem již část tohoto "problému" popisoval. Když auto plně naložíte, jedete s úplně jiným vozem. Živost se ztratí za obzorem a vy musíte počítat s tím, že auto je prostě línější.

O malém kufru asu netřeba spekulovat. 280 litrů je tak zhruba na pár nákupních tašek a může se jet. Jezdíme sice pravidelně s tak desítkou taše, ale je to tip-ťop :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V autoservisu jsem byl zatím jen na přezutí kol letní->zimní->letní a kromě následně naúčtované ceny nebyl nejmenší problém. Proto osobně nedoporučuji servis Autobond Group - arogantní a nekorektní jednání mají asi v popisu práci - a pneumatiky přezouvají za 1,2 hodiny =-O.

Jinak žádné potíže s autem zatím naštěstí nebyly a doufám, že to ještě dlouho vydrží.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo kupováno u známých, garážované a opečovávané, takže naprostá spokojenost. Určitě jsme nekupovali zajíce v pytli, věděli jsme kompletně, jak s autem zacházelo a tak. Navíc jsou původní majitelé 50+, takže žádné brutální ničení tlumičů extrémní rychlostí po polních cestách nehrozilo.

Budoucnost

Swišťovi by slušely namísto 155/70 R13 plech lepší kola i gumy. 15palcové elektrony s pneumatikami tak 205/45 R15 by byly určitě fajn, ale uvidíme :)

Dále by se mi líbilo jemné snížení a popřípadě tužší podvozek, protože ačkoliv Swift drží na silnici pěkně, do "závoďáku" mu ještě trocha té sebejistoty chybí.

Výfuk - samostatná koncovka ála auto té nejnižší městské třídy mě děsí při každé jízdě. Klidně jsem pro jednoduchou koncovku, ale pěkně oválnou chromovanou :) Nejlepší by bylo kompletní sportovní výfukové potrubí, ale uvidíme.

V neposlední řadě by se mírnou do-úpravu zasloužil motor. Věřím, že s odbornou pomocí by dokázal věnovat i pár koníků navíc a být tak ještě Swi-žnější.

 


Další vozy Suzuki Swift



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím naprostá spolehlivost - nebyl nejmenší problém.

praktičnost
7

S praktičností je to "na štýru". Bohužel malý kufr.

prostornost
6

O prostornosti ani nemluvím. Na místě řidiče je místa dost a to je důležité :))

jízdní vlastnosti
10

Na motor tohoto obsahu jsou jízdní vlastnosti naprosto výtečné! Tužší podvozek je ještě podtrhuje.

jízdní komfort
9

Jízdní komfort je na krátké cesty plně dostačující. Do Chorvatska bych se však vydal maximálně ve dvou třech lidech.

provozní náklady
10

Zatím jen palivo a popřípadě olej.

náhradní díly
10

V dnešní době není se sehnáním náhradních dílů žádný problém - doufám jen, že je brzy nebudu potřebovat.

výkon motoru
9

Výkon mutoru - super. I zvuk je fajn.

hlučnost motoru
10

Spotřeba odpovídá obsahu.

kvalita sedadel
8

Zadní sedadla by mohla mít opěrky hlavy.

brzdy
9

Swift stíhá i brutálnější brzdění bez potíží. Chybí ale ABS.

zavazadlový prostor
7

Malý, malý a malý.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…