Citroën BX (1989)
7.10.2007Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Darja". INTRO.... BX je velmi rozporuplné auto, někomu se líbí, někdo jej považuje za obludnou krabici.…
Citroen BX (Darja)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 21.12.07 23:46
« pochvala
Zdravím!
Celou recenzi jsem si přečetl a musím říct, že je velmi pěkně a výstižně popsaná, musím se shodovat snad ve všech bodech (brzdový válec je v * snad u každého BX). Nemám sice GTI 16V, ale možná bych tolik nepřechvaloval jízdní vlastnosti...ty MacPhersony nejsou zrovna nejšťastnější volba (ostatně 4TC mělo uplně jinou nápravu - z CX). Co je u tohoto modelu jiného než u běžného BX? Slyšel jsem, že podvozek je totožný až na nějaké zpevněné uchycení přední nápravy a ony vzduchem chlazené brzdy. Pokaždé, když přesedám z CX do BX, přijdu si jako v krabičce od sirek. Tím ale nehaním BXo, je to naprosto ideální vozítko - lehké, poměrně prostorné.. je takové vzdušné a od první chvíle víte, že ho plně ovládáte. Někdy bych si přál svézt se s GTI.. musí to být raketa.
Máte pravdu , že BX jsou dnes již bezcenými střepy. Spolužák sehnal 14 TGE v naprosto parádním stavu za 5000, jen jsem mu měnil katalyzátor a pár drobností, nic víc. Já jsem svojí 14 sehnal za 2000 >:D to už je takřka těžký výsměch těmto autům. A musím se přiznat - já BXo nemám jako mazla, ale jako dopravní prostředek a mám ho jen proto, abych si šetřil CX, ale přitom se mohl vozit pohodlně! Když to uzavřu a vezmu v úvahu pořizovací cenu, široký rozsah motorů (tedy výkonů x spotřeby), praktické využití a údržbu, nemůže být nic lepšího. S pozdravem Jirka Klimeš, cxclub.cz -
"-- skrytý --" 14.12.07 14:19
« Re: Nemám slov
Clovek nevi, jestli ma mit radost, ze nekoho uvedl do nemeho uzasu >:D
No nevim, jestli nam v citroenu daji nejakou slevicku na nove auticko, ale uz nas tam poznaji :-) "Jooo, to jste vy, s tou modrou vee sestkou." :-)
Protoze se BX stalo mazlem, nastal problem, jak se dopravovat do prace a po CR, kdyz se v aute porad vrta. Xantii jsem vyloucila, priznam se, jako auto se mi nelibi-nemastne neslane :-( A pak bylo na vyber mezi XM z poslednich let vyroby 99/00 a nebo C5.. A nejak to proste vyhrala ta bezpecnost. Ale kdyby bylo k mani XM v uprave od Musketiera :*)
Klidne stryce odkazna www.bxclub.cz v lete delame citroenacke srazy ;-) -
Ajin(MoDo Team) 12.12.07 21:38
« Nemám slov
a jsem v němém úžasu.Ty jsi absolutní profík Darjo, přeposílám tvoje recenze strejdovi což je taky citroenář, jeden jeho kousek vykukuje na fotkách pod naším CLK. Bílou BX měl taky, ze švýcarska, 1.9 TRI 120PS bomba kára, teď má druhý XM. Pak jsem měl klienta co najel na BX 500tis km bez vážných poruch pak to dal do Citroena a dali mu slevu na Xantii. Tak jen tak dál :yes: -
"-- skrytý --" 10.12.07 15:23
« Re: Re: Pekne....
Me prijde zbytecny davat programovatelnou jednotku do novyho auta, kde uz se daji ty mapy nejak resit. Nejvice jsme se setkali, ze to kluci rvou do starych amerik, kvuli nitru >:D
Peklo to je. doufam, ze vyjedu na jare, pocitam duben kveten. Nejvetsi problem je, ze jsme se rozhodli stehovat. Bohuzel, tam kam bychom chteli, tam neni garaz a na postaveni uz nebudou penize, neb bankovky nekakame ani jeden >:-[] Takze s nejvetsi pravdepodobnosti budu mit porad N/A. Ale uz bych chtela vyjet, sezonu 2007 auto bylo na spalcich u lakyry, calounilo se... bleeeh 8-s -
"-- skrytý --" 10.12.07 02:42
« Re: Pekne....
ouuuu...tak.ma jesitnost prave dostaloa poradnou ranu...holka mi napsala text o autech,jehoz pochopeni mi zabere tak tyden ;-) huste ty...to musi bejt asi opravdu peklo,vyladit to aby motor poradne fungoval..doufam ze vsechnu tu nadheru co tu popisujes uvidim v akci na jarnim srazu,kdyztak pripojim na prcka a naladim ho.Delaji takoveto systemy i na moderni auta? -
"-- skrytý --" 08.12.07 18:33
« Re: Re: Pekne....
Ridici jednotka posklada na zakazku i s postou z GB vysla na cca 12tisic. Z pocatku se nevyhnes tomu, ze ladis porad a porad. Dostali jsme mapu, podle ktere to melo alespon vrcet, ale ta byla uplne k prdu, zacinalo se od piky a ver, ze sehnat nektera data byl mazec. Nejvetsim problemem bylo zjisteni cidla polohy na setrvaku. A tak dale, pak nas zlobila smes, kvuli tomu musela prijit siroka lambda. Pak se musel dat zesilovac detonacniho cidla.
Ted to vrci, jezdi, detonacni horeni se taky zklikvidovalo (zacinalo mi v 4000rpm >:D )a porad se to odladuje. Treba jizda s vyrazenym kvaltem delal problem, muselo se porad brzdit motorem >:D Jeste porad nemame hovotou akceleracni mapu, neni moc casu jezdit a ladit.
Moc nam pomohlo tohle forum [odkaz] .
muzu ti poslat treba screen, jak vypada mapa, ale na tom foru to vsechno je.
MS jsme davali pkvul zastavbe turba, protoze seriova ECU je asi z doby ledove a neda se s ni prakticky nic delat. Ted mame sehnany turbobenzinovy motor i s ECU, takze MS pujde pryc. Mozna casem se pokusime rozbehat T16 s ni, ale je to beh na dlouhou trat, i kdyz ty moznosti za to stoji ;-) -
"-- skrytý --" 04.12.07 21:58
« Re: Pekne....
Ahoj, dekuju za pochvalu fanatizmu >:D Kez by si zastoupeni citroenu v CR taky vazilo svych skalnich fandu a nejednalo s nama jak s hnojem >:-[]
lak na slunicku opravdu zari, trpytky to jeste podtrhuji a co se kombinace interieru tyka, vyrobky fa autostyle na me pusobi levne :-/ v realu je to mnohem lepe poznat a i na omak je to o necem jinem ;-) Zalezi, jak se to vyfoti, s bleskem to vypada take jinak :-)
Budik AF ratia je spise na okrasu (nebo chvilkovou kontrolu), vsechny hodnoty behem jizdy se ukladaji do notebooku a tam se take upravuji mapy. Projdes si cely prubeh jizdy a podle toho doladujes. Samozrejme to chce mit programovatelnou jednotku treba MS :-) Jeste porad nemam ty maoy tak, jak by se mi libilo :-(
A svetla vyska, BX ma 4 polohy: nejnizsi (servisni), jizdni (normalni), terenni a nejvyssi servisni (i s tou se da jet terenem ale velmi velmi opatrne). Diky tomu jsme netrceli ve Francii v zacpe, ale objeli jsme vysypany kamion polem >:D Dobre bylo sledovat lidi, co se pokouseli take za nami projet:-) Hodne lidi si to chvali, pokud treba maji spatne pristupnou chatu. A pokud mas bx 4x4, tak neni co resit ;-) -
"-- skrytý --" 03.12.07 11:39
« Pekne....
Zdravim.Je sranda sledovat vas citroenare,jste vzdycky neskutecny fandove.to se nejakemu milovnikovi VW nestane ;-) To asi bude tim ze ta auta maji NECO do ceho se da zamilovat...takze uz jen za to hodnotim vysoko.Kazdopadne ten lak musi bejt nadhernej,videl jsem v lete bilou pele na jednom skutru,a je to krasa.A ty sedacky jsou libovy,alcantara musi drzet,jen mi trosku tou kombinaci pripominaji vyrobek firmy Autostyle ;-) JAk funguje ten budik na smes?to muzes potom podle toho nejak nastavovat,nebo jen kontrolujes jestli je vse ok?jo,a jakej ma ten podvozek rozsah co se svetlych vysek tyce?diky....
-
"-- skrytý --" 30.11.07 12:56
« Re: GTi 16V
Skoda, ze davna slava je uz pryc, ale sve doby to byly kary ;-) A myslim, ze trochu toho lesku si porad zaslouzi :-) Vcera jsem mluvila s majitelem Clia sport (2.0 16v s poradnou kilowatazi pod kapotou) a to byl fesak (auto heh) ;-) Mala "nasrana" auticka maji sve kouzlo ;-) -
neregistrovaný: "Darjuse" [217.77.161.XXX] 24.10.07 19:39
« Re: Re: Re: brzdy
Jaj.. vsechno necele 4000 s destickama a brzdovym prislusenstvim, kotouc taky tak okolo 1400, mela jsem je pres kamaradku.
Popravde na desticky jsem nekoukala v jakem jsou stavu, ale jak rikam, nejake extra brzdeni jsem nepoznala. Ono to auto brzdi dobre i s hladkyma kotoucema
;-) -
"-- skrytý --" 24.10.07 10:21
« Re: brzdy
abych pravdu rekla, neni tak zadny poznatelny rozdil od klasickych vzduchem chlazenych brembo kotoucu. Spis to jen lepe vypada :-) Zatim jsem nemela moznost vyzkouset je v nejakem opravdu hooodne dlouhem a tahlem kopci, ale to drazkovani zas nejaky extremni efekt mit nebude :-) Jen ta cena byla mastna >:D
A přeju hezké Vánoce!