Recenze

8 Majitel

Volkswagen Polo 1,9 SDI

9,42 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Polo, foto 1 Volkswagen Polo, foto 2 Volkswagen Polo, foto 3 Volkswagen Polo, foto 4 Volkswagen Polo, foto 5 Volkswagen Polo, foto 6 Volkswagen Polo, foto 7 Volkswagen Polo, foto 8
Volkswagen Polo, foto 9 Volkswagen Polo, foto 10 Volkswagen Polo, foto 11 Volkswagen Polo, foto 12 Volkswagen Polo, foto 13 Volkswagen Polo, foto 14 Volkswagen Polo, foto 15 Volkswagen Polo, foto 16 Volkswagen Polo, foto 17 Volkswagen Polo, foto 18 Volkswagen Polo, foto 19 Volkswagen Polo, foto 20 Volkswagen Polo, foto 21 Volkswagen Polo, foto 22 Volkswagen Polo, foto 23 Volkswagen Polo, foto 24 Volkswagen Polo, foto 25 Volkswagen Polo, foto 26 Volkswagen Polo, foto 27 Volkswagen Polo, foto 28 Volkswagen Polo, foto 29 Volkswagen Polo, foto 30 Volkswagen Polo, foto 31 Volkswagen Polo, foto 32 Volkswagen Polo, foto 33 Volkswagen Polo, foto 34 Volkswagen Polo, foto 35 Volkswagen Polo, foto 36 Volkswagen Polo, foto 37 Volkswagen Polo, foto 38 Volkswagen Polo, foto 39
 

Technické info

Přezdívka auta Poldík Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:64000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 47 kroutící moment [Nm]: 125 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 270 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Axess".

Znáte přísloví nikdy neříkej nikdy? Možná tomu nebudete věřit, ale ono opravdu funguje. Již před delším časem jsem se zařekl, že SDíčko mi nesmí do domu. Zejména poté, co jsem si prožil své s Fabií 1,4 MPI 44kw. Ne že by jezdila špatně, ale ten motor…, ten motor zkrátka neměl síly na rozdávání (rozuměj – nebyla to žádná dávačka:D). Časem se u mě začala stupňovat averze vůči slabým motorům a já si pomalu začal snít o TDI nebo modernějším Common Railu v podání Mazdy či BMW a aspoň 81kW výkonu… No a jak už to tak někdy bývá, přišla rána z čistého nebe a před naším domem zaparkovalo Polo 1,9 SDI 47kW. Podotýkám, že ne z mé vlastní vůle, ale jak se také říká darovanému koni na zuby nehleď, řekl jsem si co už, aspoň je to nafta a nesežere mě to tolik jako 7,5l/100km u Fabie. Ty tři papírové kW navíc ani nemá cenu zmiňovat:). A tak se mé sny o BMW 320d, Mazdě 6, Audi A4 nebo alespoň Octavii TDI zase pomalu ale jistě rozplynuly. Jediné a taky asi nejhorší co by mě ještě mohlo potkat je HTP:-D.

Výbava

Popravdě Polo SDI jsem odsoudil ještě dřív, než jsem si do něho sedl. Co do výbavy je to podobná chudobka jako byla Fabie, navíc mu ještě chybí dálkový centrál, naopak přidává druhý airbag. Klima nebo ABS? Kde to žijete? Neznáte koncernovou social edition?:). Takže ten nejzákladnější základ: 2xABG, stavitelný volant, centrál a tónovaná skla, toť vše. Nic extrovního, i když na obranu Poldíka nutno říct, že černý interiér, vcelku kvalitní materiály a zpracování, všude možně vyzdvihovaná ergonomie vytváří uvnitř relativně útulno. K tomu modré podsvícení a hned jsme o stupínek luxusu výš:).

Jízda

Zde budu dost srovnávat s Fabií. V první řadě, ač se tomu sám trochu divím, jsem si všiml, že už vás v provozu tolik nepřehlížejí. Ne že by Fabie byla, zas až tak okoukaná jak se všude píše, ale asi už dnes opravdu platí za ten nejpodřadnější social kchár na rozdíl od Pola, které je přeci VW a to již něco znamená:-) (podle mě to znamená leda tak kulový). Je ale pravda, že Polo tu v takových počtech nejezdí a kdyby ještě mělo lepší barvu než mám (samozřejmě metlu) a bylo na hlínách (ty naštěstí mám ještě z Fabie), tak by mohlo bejt i relativně pěkný – až na ty přední světla:(.

No, aby to nevypadalo, že jenom kritizuju. Poté co jsem nastartoval, po obligátním žhavení (ten hrozný zvuk koncernových diselů už nevnímám) a rozjel se, zjistil jsem, že zas tak špatně to nejede. Velkou zásluhu na tom má téměř precizní řazení a také převody a točivý moment, které na městské závody dodávají autu relativní dostatek sil. Co děláte s plynovým pedálem je už vcelku jedno, protože zrychlení už lepší nebude a spotřeba horší taky ne. Zkrátka přes 5,5l/100km se, i když šlapete až na podlahu, dostanete jen velmi těžko…

Situace se malinko mění, pokud opustíte své rodné město:). Jakmile se dostanete na dálnici, je nutné nastavit klapky a začít se včas rozjíždět na vzletovou rychlost (rozuměj na 130km/h). Po nějakých 2km (nevím jak je standardní runway dlouhá) tam těch 130 máte a můžete pokračovat až na cestovní rychlost (rozumná je do 160). Při vzletu raději neblokujte levý jízdní pruh, majitelé nejslabších pasátů to špatně nesou:o). Tak a teď už bez nadsázky – pokud máte před sebou rozumnou dálnici (ne, do tohoto výčtu D1 opravdu nepočítám) třeba D11, která je relativně rovná, bez kopců a nikdo vás nebrzdí, proletíte ji v klidu i těch 160…

Shrnuto a podtrženo:
- Ve městě je auto dobře ovladatelné i obratné, aj i rychlé rozjezdy zvládá bez problémů

- Mimo město – do zatáček se vrhá samo, díky tužšímu, i když oproti Fabii komfortnějšímu podvozku vás i tam může jízda bavit (nevýhodou je zde poměrně těžký motor, za kterým auto má občas tendenci hrnout se po tečně ven ze zatáčky:)

- Na dálnici se to taky dá, ale kdo na to nemá nervy, pustí si víc nahlas rádio a auto těch 160km/h nedrtí a může jet na spotřebu

- Spotřeba sama o sobě je supr a pohybuje se mezi 4,5-5,5l/100km (závisí na stylu jízdy – i když zdaleka ne tolik jako u jiných aut)

Nedostatky a závady

- Zůstavají viset přední pásy, nenavíjejí se (chyba asi jen u mého kusu? - pokud jste se s tím někdo setkal, poraďte co s tím, třeba v diskuzi)

- Rozsvítila se mi kontrolka opotřebení brzdových segmentů a doplnění oleje do motoru – upřímně ani jedno nechápu, protože auto bylo na servisu těsně před koupí a má tzv. long-life service, na který má jít až za dva roky, proto bych po pár měsících tyto kontrolky nečekal, naopak bych čekal, že v tom servisu brzdy odkontrolovali a kdyby byly již tak opotřebené, vyměnili by je. Oleje možná dali při výměně o něco méně, dolití to vyřešilo.

Silné stránky

- kvalita a zpracování interiéru
- spotřeba a spolehlivost motoru
- nevídané zakrytování celého(!) podvozku plasty

Slabé stránky

- výkon motoru
- miniaturní popelník, na odpadky, ne na vajgly:)
- malá schránka u spolujezdce

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nejsou. Ale hledám spolehlivý a cenově přijatelný neautorizovaný servis (koncernových) vozů v Praze či blízkém okolí. Pokud máte dobré zkušenosti - poraďte či dejte tip, v diskuzi či e-mailem. Díky!

 

Novinky v recenzi

18.10.2008 00:00

Recenze doplněna a rozšířena + další fotky;-).


Další vozy Volkswagen Polo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
7
výkon motoru
6
spotřeba
10
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
9
brzdy
8
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Revoluce ve StarDance: Samá nová jména! Co bude s Ebenem a Kostkovou?!

Revoluce ve StarDance: Samá nová jména! Co bude s…

StarDance se otřásá v základech! S jubilejní desátou řadou došlo k výměně všech tanečníků i půlky poroty. Jen…

Tragický konec pátrání na Hostivařské přehradě: Muže vylovili už mrtvého!

Tragický konec pátrání na Hostivařské přehradě: Muže…

Velké pátrání probíhalo v sobotu v podvečer na hladině Hostivařské přehrady v Praze. Lidé se tam vyrazili…

 

iSport.cz

První šok na Copa América. Messiho a spol. vyškolila Kolumbie

První šok na Copa América. Messiho a spol. vyškolila…

Fotbalisté Kolumbie zaskočili na jihoamerickém šampionátu Argentinu a tým kolem hvězdného Lionela Messiho v…

T9Laky po další výhře: Jsem rád, že jsem pro Plzeň vyloupil Letnou

T9Laky po další výhře: Jsem rád, že jsem pro Plzeň…

Znovu to dokázal. Offline finále iSport LIGY zatím nepoznalo jiného vítěze, i v sobotu se jím stal Lukáš…

 

Reflex.cz

70. léta na americkém severozápadě: Nedostatek benzínu a přemíra kriminality

70. léta na americkém severozápadě: Nedostatek…

Projekt Documerica vymysleli v americké Agentuře pro ochranu životního prostředí (EPA) a jeho účelem bylo…

Facebook povýšil špehování uživatelů na další level: Nechají se sledovat dobrovolně a dostanou za to zaplaceno

Facebook povýšil špehování uživatelů na další level:…

O tom, jak Facebook sleduje své uživatele, kolují legendy. Ty se provozovatelé sociální sítě snažili často…