Recenze

10 Majitel

Peugeot 406 2.0 HDI

9,68 Uživatelé

Hodnoceno: 71× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 406, foto 10 Peugeot 406, foto 20 Peugeot 406, foto 30 Peugeot 406, foto 40 Peugeot 406, foto 50 Peugeot 406, foto 60 Peugeot 406, foto 70 Peugeot 406, foto 80
Peugeot 406, foto 81 Peugeot 406, foto 85 Peugeot 406, foto 86 Peugeot 406, foto 90 Peugeot 406, foto 100 Peugeot 406, foto 110 Peugeot 406, foto 130 Peugeot 406, foto 135 Peugeot 406, foto 140 Peugeot 406, foto 150 Peugeot 406, foto 160 Peugeot 406, foto 170 Peugeot 406, foto 180 Peugeot 406, foto 190 Peugeot 406, foto 200 Peugeot 406, foto 230 Peugeot 406, foto 240 Peugeot 406, foto 250 Peugeot 406, foto 270 Peugeot 406, foto 280 Peugeot 406, foto 290 Peugeot 406, foto 300 Peugeot 406, foto 301 Peugeot 406, foto 302 Peugeot 406, foto 303 Peugeot 406, foto 304 Peugeot 406, foto 305 Peugeot 406, foto 306 Peugeot 406, foto 307 Peugeot 406, foto 308
 

Technické info

Přezdívka auta Peugeot 406 Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:155000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,9 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "op-pacey".

Historie modelu
1996
Uvedení sedanu s motory 1.8 16V (81 kW/110 k), 2.0 16V (97 kW/132 k), 1.9 DT (66 kW/90 k) a 2.1 DT (80 kW/109 k)

1997
Nové motory 1.6 (65 kW/88 k), 1.8 (66 kW/90 k) a 3.0 V6 (140 kW/190 k), uvedení kupé a kombi Break

1999
Facelift, přepracovaný motor 2.0 16V (99 kW/135 k), motor 1.6 vyřazen z nabídky, nové turbodiesely 2.0 HDi (66 kW/90 k a 80 kW/109 k) místo motorů 1.9 DT a 2.1 DT

2000
Motor 1.8 vyřazen z nabídky, nové agregáty 2.2 16V (116 kW/158 k) a 2.2 HDi (98 kW/133 k), přepracovaný motor 3.0 V6 (152 kW/207 k)

2001
Přepracované motory 1.8 16V (85 kW/116 k) a 2.0 16V (100 kW/136 k)

2004
Ukončení výroby a nahrazení modelem 407 (sedan a kombi SW)

2005
Generační výměna u kupé


MOJE AUTO - Výbava

Výškově i podélně stavitelný volant
Výškově, podélně stavitelné sedadlo, vč. seřízení sklonu podsedáku u řidiče
Digitální klimatizace
Autorádio na CD (vyměněno za Sony CDX-GT 310)
6x Repro (přední komponentní)
Př.okna v elektrice
Dálkově ovládané centrální zamykání
El. ovládání zrcátek a vyhříváni
Posilovač řízení
Dešťový senzor
2x Airbag (deaktivace airbagu spolujezdce)
Mlhovky
Venkovní teploměr
Loketní opěrka vzadu
Otevíratelná přepážka mezi zadními sedadly(pro převoz dlouhých předmětů)
pískovaná okna
CéBéčko
ABS
Xenony


Silné stránky

Velice mile mne překvapil velice komfortně nastavený podvozek, který je však vhodný i ke sportovnějšímu stylu jízdy. Nerovnosti neslyšitelně přeplouvá, to je vlastně další silná stránka -

- tedy odhlučnění. Z exteriéru dovnitř nepronikají žádné negativní zvuky, motor je po několika minutách "zahřátí" utiší.

Interier
Velmi pohodlný, prostorný a "moderně zařízený", avšak cestujíci vysocí nad 180 cm budou vzadu šoupat hlavou o střechu.
Všechny ovladače jsou přehledné, dostatečně veliké.

Obrovský kufr o velikosti 430 litrů, avšak je to sedan, takže je jasné, že určitě televizi a asi ani kolo v kufru neuvezete, ale zavazadel tam narvete mnoho.

Klimatizace
Digitální klimatizace se velice rychle po zapnutí nachladí. Stačí pár minut a v autě je daná teplota.

Audio
Auto bylo vybaveno originálním autorádiem na cd Clarion, 6x repro (vpředu výšky a basy, vzadu ovály). Výkon je dostatečný a velmi kvalitní. Ovládání autorádia pod volantem.

Nicméně jsem autorádio vyměnil za Sony GT310, do předních dveří jsem dal středobasové Impacty. Zadní plato obsadily ovály od Audiobahn AS96V, a výšky zůstaly v originále. V kufru zaujala své místo tubička.

Motor
Můj motor 2.0 HDI
Výkon 80 kW / 4000 ot/min je vcelku dostačující, avšak nečekejte žádné zaražení do sedaček při plném plynu, auto je prostě nabízí komfort. Zrychlení je dostatečné mnohdy bez nutnosti podřazení. Táhne velmi silně od 3000 - 5000 ale i v nižších otáčkách vidíte jak tachometr rychle roste, ale přitom nic necítíte.
PADESÁTKA v obci je neskutečné trápení. Nejvhodnější je 60 - 70 km/h, tím myslím samozřejmě pro motor. Protože v 50 km/h musíte mít buď vytočenou trojku, nebo bublající čtyřku, ale je to hlavně stavěné na malou spotřebu a proto vítězí za 4.

Spotřeba
Je velice překvapivá, dle Technického průkazu 7,3 - 4,5 - 5,5 uvidím jak to bude ve skutečnosti zavedu si spritmonitor.de

Brzdy
vpředu i vzadu kotoučové, přední drážkovaná, reagují hned v prvních centimetrech pedálu, zkoušel jsem ABS na mokré louce a oceňuji opravdu krátkou dráhu potřebnou k zastavení vozu těžkého 1,5 tuny.
Na druhou stranu jsem ABS zkoušel i na zledovatělé vozovce, resp. parkovišti, a to jsem zase čekal, že zastaví dřív, nicméně nestalo se tak a HUPS do křoví ;-)

Slabé stránky

Budu zjišťovat a postupně vypisovat


Sice obrovský zavazadlový prostor avšak díky sedanu poměrně malý prostor pro nakládání.

Brzdy - sice je na ně spolehnutí, ale při agresivní, neboli sportovní jízdě brzy ochabuje brzdný účinek. (vyřešeno drážkovanými kotouči ATE)

Pokud chcete cokoliv zpracovat na zadním platě, nemáte šanci!!! Malý manipulační prostor díky zkosenému zadnímu oknu. Pokud tam chcete něco přišroubovat, je lepší to přilepit, bohužel...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Výměna předních brzd (kotouče drážkované ATE + desky)
Výměna rozvodů vč. vodní pumpy
Výměna klínového řemene (ten byl podélně roztržený na 2 ks 8-()
Výměna silenbloku na motoru
Výměna čepů
Výměna pravé manžety
Vyčištění EGR ventilu
Servis klimatizace (plnící ventily) + náplň

STK + EMISE


16.500 Kč

... což si myslím že není zase tak strašné, ne ?

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl velice vstřícný. Žádné věčné opruzování typu "AAA Auto", kdo s nimi má zkušenost chápe. Auto nám otevřel, dal klíčky a do libosti jsme mohli prohlížet. Poté odvezl na zvedák zvedl nad hlavu nechal mě v klidu rozmyslet. Super, Auto RT Opava.

Tuning ?

Na tohle auto nepřijde vůbec nic. Vše pouze zvětšující komfort.

Pořídil jsem Xenonovou přestavbu H7 8000K.

Mohli by přijít v budoucnu 17" palcová litá kola a zatemnění oken.

 

Novinky v recenzi

14.2.2010 18:11

Peugeot dojezdil

13. 2. 2010 se objevilo ve smyku auto v protisměru, a škoda totální na obou autech. Bohužel. Po peripetiích s pojišťovnou bude třeba rozhlížet se po novém kousku. Tímto se loučím s recenzí tohoto Peugeotu a věřím, že brzy se objeví nějaký nový :-(

17.1.2010 18:10

Váha vzduchu

Rozsvícení kontrolky diagnostiky indikovalo problém. Počítač vypsal váhu vzduchu, EGR ventil a spoustu dalších maličkostí, po resetu závad, zůstala jen váha vzduchu.
Proběhla výměna za novou zn. MaxGear i s prací za 1800,-
Při té příležitosti byl vyčištěn EGR, zkontrolováno turbo a dotažení hadic vedoucích k němu.

24.12.2009 17:47

Šťastné a veselé Vánoce nejen uživatelům MA.cz

Spoustu šťastných kilometrů bez poruchy a bez nehody. Auta ať Vám složí...

20.10.2009 14:48

Opět proběhla reklamace ballastu

Dnes konečně přijelo PPL s reklamovaným ballastem ke xenonům. Tentokrát reklamace trvala přes měsíc, tak doufám, že teď vše bude bez problémů fungovat až do smrti mé, nebo auta ;-)

12.10.2009 16:24

Nové zimní obutí

Tak dnes jsem pořídil sadu na zimu. Může začít rubat sníh ;-)

4x GoodYear UltraGrip 7+

Nejvíce mě překvapila cena za přezutí a geometrii - přes 2000 Kč
Celkem masakr

22.8.2009 14:10

Pořízeno CéBéčko ;-)

Pořídil jsem si novou vysílačku do auta. TTI 550 + 64cm magnetickou anténu. Zapojeno, nastaveno, můžeme pokecat ;-)

26.7.2009 16:10

Auto dostalo k narozeninám

Auto mám zhruba rok, tak jsem mu dal dáreček k narozeninám. SERVIS

Proběhlo:
Výměna předních brzd (kotouče drážkované ATE + desky)
Výměna rozvodů vč. vodní pumpy
Výměna klínového řemene (ten byl podélně roztržený na 2 ks 8-()
Výměna silenbloku na motoru
Výměna čepů
Výměna pravé manžety
Vyčištění EGR ventilu
Servis klimatizace (plnící ventily) + náplň

... a to nejdůležitější STK + EMISE

Osazení zadního plata repro Audiobahn AS96V 180W rms (bylo třeba zvětšit díru v plechu pod platem, vlezly se tam jen origo repro)
Roletka na zadní plato

5.6.2009 23:17

A originál rádio už je fuč....

Vyměnil jsem originál Clarion za Sony CDX GT310; bez cd a mp3 už to nešlo vydržet, tak jsem se smířil s tím, že naruším design interiéru a rádio vyměním. PLUS výměna předních repro za Impacty 180 W (rms 60W) středo-basové.

24.4.2009 22:50

Problémy se XENONEM !!!

Definitivně zhasnul pravý Xenon. Nedávno taky nesvítil, ale po pár klepnutí ;-) se probral. Teď už nic. Po kompletní kontrole a přehození ballastů, jsem ten nefunkční odeslal na reklamaci.
Do týdne mi poslali nový kus, bez jakýchkoli problémů, nebylo třeba jim zasílat celou sadu.
Vřele doporučuji XENONY-BIXENONY.CZ

Už zase svítím oběma... HURÁ !!!

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Peugeot 406 2.0 HDI

Další vozy Peugeot 406



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím vše proběhlo bez problémů. Auto se mi zpravuje samo. Myslím to tak, jak to píšu

praktičnost
10

Velké, pohodlné, vybavené, bezpečné

prostornost
10

Je tu opravdu hodně místa

jízdní vlastnosti
10

Komfortní podvozek

jízdní komfort
10

kvalitní odhlučnění, pohodlí

provozní náklady
9
náhradní díly
10

Vše co jsem zatím sháněl stálo minimum. Minimálně jetý výfuk ještě s origo nálepkama 1000,- ( od 3500,-) Pylový filtr 125,- (normálně 500,- a výš)

výkon motoru
10

Dostačující, s plynulým zátahem

spotřeba
9

Výborná, divím se kolik se dá ujet na pár litrů. Ale pokud jedete 160 po dálnici, je v nádrži vír

hlučnost motoru
10

Velmi dobře odhlučněn

kvalita sedadel
9

Pohodlná, u řidiče různorodě nastavitelné, ale bez bederní opěrky

brzdy
10

Kotouče vpředu i vzadu.

zavazadlový prostor
8

Velký nepřístupný






Blesk.cz

„Probudila jsem se bez nohou a prstů.“ Terezu (26) napadl „zabiják“ dětí a teenagerů

„Probudila jsem se bez nohou a prstů.“ Terezu (26)…

Tereza (26) si až do loňského roku aktivně užívala života, jezdila závodně na kole, ráda malovala a hrála na…

Na šéfa ČT „vytáhli“ byty za 100 milionů. Nemůže to být záminka k útoku, tvrdí Dvořák

Na šéfa ČT „vytáhli“ byty za 100 milionů. Nemůže to…

Ředitel České televize Petr Dvořák rozšířil „park“ svých nemovitostí. Nově si s partnerkou pořídil byt…

 

iSport.cz

Sadílek se trefil za PSV podruhé v sezoně. Jeho centr proklouzl do sítě

Sadílek se trefil za PSV podruhé v sezoně. Jeho…

Záložník Michal Sadílek dal podruhé v sezoně nizozemské fotbalové ligy gól a podílel se na vítězství PSV…

Sport Magazín a analýza zdraví národa: Češi, vzchopme se!

Sport Magazín a analýza zdraví národa: Češi, vzchopme se!

Češi a nadšení sportovci? Bývávalo. Pohodlnost, neobratnost, obezita a nárůst nemocí dětí, to jsou zásadní…

 

Reflex.cz

Mám se oholit? ptala se sama sebe Christová před finále první Miss. Za výhru dostala šicí stroj a svatební šaty

Mám se oholit? ptala se sama sebe Christová před…

Když vizionář, producent a spisovatel Miloš Zapletal (76) nasazoval v Ostravě v dubnu 1989 první zlatou korunku…

Vladimír Pikora: Střední třída mizí, politiku to radikalizuje, viník je přehlížen

Vladimír Pikora: Střední třída mizí, politiku to…

Zatímco komunisté si mysleli, že jejich moc pramení ze síly dělnické třídy, mnohé demokracie zase odvozovaly…