Recenze

10 Majitel

Ford S-Max Trend 1.8 TDCi

9.50 Uživatelé

Hodnoceno: 45× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford S-Max, foto 3 Ford S-Max, foto 4 Ford S-Max, foto 5 Ford S-Max, foto 6 Ford S-Max, foto 7 Ford S-Max, foto 8 Ford S-Max, foto 9 Ford S-Max, foto 10
Ford S-Max, foto 11 Ford S-Max, foto 12 Ford S-Max, foto 13 Ford S-Max, foto 14 Ford S-Max, foto 15 Ford S-Max, foto 16 Ford S-Max, foto 17 Ford S-Max, foto 18 Ford S-Max, foto 19 Ford S-Max, foto 20 Ford S-Max, foto 21 Ford S-Max, foto 22 Ford S-Max, foto 23 Ford S-Max, foto 24 Ford S-Max, foto 25 Ford S-Max, foto 26 Ford S-Max, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta Max Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:53000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1753 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.4 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 1171 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "krosnic007".

Nejdřív jsem měl v plánu, že tu budu na úvod popisovat tu dlouhou půlroční cestu, jak jsem S-Maxe vybíral, v čem byli jeho rivalové jiní a co nakonec zvítězilo. Ale nakonec to byl tak dlouhý článek, že jsem ho raději smazal a budu se teď věnovat jen Fordu. :)

Jen pro zajímavost a úplnost...Na jaře roku 2006 bylo na výběr z těchto vozů: Mazda 5, Ford C-Max, Toyota Corolla Verso a trošku bokem Subaru Forester.
C-Max nevyhrál, jen díky tomu, že jsem se u dealera dozvěděl o novém plánovaném modelu - právě S-Maxu.

A pokud byste přece jen chtěli vědět něco o zmiňovaném výběru, třeba pokud zrovinka teď řešíte podobný problém, není nic snazšího než se mi ozvat ;)

Ale teď už k Maxovi. Popis vozu...Co napsat do této kolonky. Všichni, kteří se o auta trošku zajímají asi ví, že Ford vyhrál evropské Auto roku právě s tímto modelem. Ostatně mě to moc nepřekvapuje, ikdyž jsem se to dozvěděl až když mně stál v garáži :) Na jednu stranu sice chápu rozladění hrstky redaktorů z renomovaných časopisů (Carauto, Speed, TopGear) nad tím, že cenu nevyhrál už konečně nějaký supersport, či alespoň nějaké GT atd. Ale ono není tak těžké (v úvozovkách) postavit auto za 4miliony korun, které pojede a bude vypadat dobře. Mnohem těžší je ale postavit auto za 3/4 milionu co splní do jisté míry obojí a bude ještě navíc i praktické.
Není tajemství, že Ford umí především podvozky. Důkazem budiž například předchozí i současná generace Focusu. Takže jsem tušil, nebo spíše doufal, že to samé se Fordu povede i u MPV. Protože patřím mezi ty řidiče, kteří mají rádi vedle pasivní i nějakou tu aktivní bezpečnost s radostí jsem zjistil, že se to Fordu podařilo.

Silné stránky

No tak je jich hodně...ostatně nic jiného se asi ode mě nedá očekávat, že...:)
Pokud bych to vzal popořádku, tak:

Podvozek, jízdní vlastnosti:
Výborné (pokud uvážíte kategorii vozu, tzn. vysoko posazené těžíště, atd). V zatáčce se snaží být hodně neutrální a když už to kola nevydrží, projeví se mírná nedotáčivost, což čekáte. Mám diesel, takže se to projeví u těžšího motoru pochopitelně dříve. Ale jinak je s ním jízda veliká zábava a ESP je nastaveno citlivě, tak akorát. Nemluví vám předčasně do řízení a nechá si líbit i mírný smyk všek kol, apod. Ostatně koukněte se na video na FifthGearu...;) link nalaznete niže (tam je pochopitelně ESP OFF :)). Jinak většinu nerovností zvládá velmi dobře a ani s příplatkovýma 18kama vám nevyrazí zuby. Cestuje se v něm velice velice pohodlně, v interiéru si máte kam opřít ruce a i po dlouhé cestě jste svěží. (Když porovnám Cestu Brno - Brussel s Maxem a Brno - Praha s Fábkou, tak to vyjde zhruba nastejno...:))
V této oblasti opravdu nemám co vytknout...Víc takových aut prosím...

Motor:
Mám 1.8TDCi, kterému bylo dáno do vínku 125koní a 320Nm kroutícího momentu. I když se jedná původem o obstarožní motor Peugot tuším, je velice dobře vyladěný a s Maxem nemá příliš práce. Já vím. V nabídce je i dvoulitr se 140 koňmi. No Maxovi by asi slušel víc, ale na druhou stranu jsem měl tu čest s oběma motory a rozdíl poznáte až v situaci, kdy poženete plné auto 170km/h do kopce po dálnici...A tak já jezdím málokdy...Já mám raději zatáčky a v těch Max exceluje, ikdyž pravda těžší motor trošku vadí. Musím se přiznat, že se mi obden v noci zdá jak se proháním v 2.5Turbo s příplatkovýma tvrdšíma pružinama co Ford nabízí, ale pak se proberu celej spocenej - to když dojedu k pumpě...:)
Takže v kostce? Je nejlepší řadit na nějakých 1650-1800ot./min. tam už turbo spolehlivě zatahuje a nohu na plynovým pedálu nechat tak do 3500ot. dál to nemá pražádný smysl. Co se týče výkonu i spotřeby. Ve 140km/h točí 2500ot. na 6ku a to je velká pohodička. 1.8TDCi je taky charakteristycký velikánským turboefektem, ale já to mám rád a popravdě to tak trochu od dieselu čekám. Jel jsem nedávno s Nissanem qashqai s dvoulitrovou naftou se 150koníky absolutně bez turboefektu a byla to jen veliká nuda...Ale chápu, že můžete mít jinačí názor.
A ještě krátce ke spotřebě...
Já jezdím za:
město - 6,5l
okresky - 5,3l
dálnice (140km/h) - 5,9l
Takže v průměru mně to dává nějakých 5,9l/100km

Interiér, prostornost, praktičnost
S-Max je veliké auto. A pokud se vám to nezdá z venčí, nakoukněte dovnitř. Opravdu nevím o jiném autě, kde by bylo tolik místa na zadních sedačkách...Protože kde jinde si přehodíte jen tak nohu přes nohu? Zapomeňte na kombíky střední třídy...S-Maxu se vyrovnají možná tak cenou. Kufr je také velký. Nebudu tu unavovat čísly, ty si můžete stáhnout třeba přímo ze stránek Fordu. Jen uvedu, že jezdíme s kapelkou po republice a do auta narvu 4lidi včetně řidiče, sadu bicích, velkou basovou a kytarovou bednu a další blbosti...:)
V interiéru je dostatečný počet odkládacích schránek a na předních sedadlech je opravdu královsky prostoru. A ještě jedna věc, S-Max má výborná sedadla!

Slabé stránky

Podvozek, jízdní vlastnosti:
Opravdu mě žádne nenapadají...

Motor:
Mohl by mít 170 koní a 400Nm krouťák jako přiravovaný 2.2Biturbo ale stejnou spotřebu jako má teď...:)

Interiér, prostornost, praktičnost:
Iteriér jako celek působí příjemně, hlavně čalounění. Jen palubní deska v oblasti rádia a ovládání klimatizace vypadá nesourodě. Budíky a display palubního počítače jsou naproti tomu ok.

Přepážka za druhou řadou sedadel trochu degraduje 100% využití vozu typu MPV, ale velký kufr a otvor v přepážce to naštěstní trochu zachraňují.

Ostatní:
Ze začátku mě rozčilovalo vrzání, které se ozývalo z prostoru oplastování B sloupku. Povrzával pedál spojky a sedadlo řidiče (to jsem rozvrzal v rychle projížděných zatáčkách :)) V servise vše odstraněno běhěm první garanční prohlídky.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchy prozatím žádné. Jen otec při couvání prasknul sklíčko u zadní lampy. V servise vyměněno dokonce grátis (snad i k nám přichází konečně doby, kdy se k vám v servise budou chovat vstřícně a adekvátně k tomu jak drahý vůz jste si tam koupili)
Jo a ještě odešla žárovka ve stoplampě na což mě upozornil chytrý palubní počítač. Vyřešeno v servise stejným stylem jako lampa :)
A ještě příjemnost na závěr. Po přejímání z garanční prohlídky bylo fajn zjisit, že je auto umyté a vyluxované...dobrá práce hoši v Kuřimi!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsme výceméně objednali na Autosalónu v Brně. Koupeno u Ford Rašíno Brno, pobočka Kuřim. A musím dodat, že se prodejce celkem snažil a dal nám o pár procent větší slevu, než je běžné (díky brzkému objednání). I když ho podezřívám z toho, že to takhle říká každému zákazníkovi...:) Každopádně ale spokojenost.

 

Novinky v recenzi

21.11.2008 00:00

Ford Fiesta ST (2006) coming soon...;)

6.8.2008 00:00

Tak první problém je na světě. Po necelých dvou letech nás Maxík poprvé trochu pozlobil. Po návratu z lyžovačky v Rakousku nechtěl druhý den ráno nastartovat. Takže následoval odtah do Brna do autorizovaného servisu. A verdikt? Ve Fordu v Brně mně tvrdili že za to může ucpaný filtr pevných částic, ačkoliv tam žádný filtr pevných částic není :) To asi mluví za vše. Auto mi předali, nastartoval jsem, přijel domů a ráno to samé. Takže tentokrát odtah do Kuřimi. Zjistilo se že netěsnil palivový filtr. Vše vyřízeno v rámci záruky, tzn. grátis (i odtah). Do druhého dne opraveno, takže pohodička :)

23.6.2008 00:00

Tak už jsem se konečně dostal k tomu abych přidal zbrusu nové photos. Doufám, že se budou líbit a potěší oko nejednoho příznivce modrého oválu ;)
PS: co nevidět sem chystám zařadit i druhé autíčko - Nissan Almera.
Mějte se všichni fajn a užívejte léta! :)

28.3.2008 00:00

Tak jsem se konečně rozhodl vybavit Maxe na lyže. Tzn. koupil jsem zahrádku a box. Příjemným překvapením byla cena zahrádky, nepříjemným způsob uchycení. Konkrétně ten způsob je ok. Rychlý a bezpečný, ale plastové kritky jsou špatně vyřešené. Tak velký šroubovák jsem doma opravdu nenašel, a tak měkký plast bych na takovém místě nečekal, takže jsem jim už stihnul uštědřit drobné zářezy. Maličkost, ale nepotěší...
Co naopak potěšilo byla spotřeba cestou na hory. 4 osoby, box na střeše a tam i zpět (2x 850km) to bylo za 5.9L :)

14.2.2008 00:00

Tak konečně jsem se dostal k tomu udělat pár dalších fotek. Až bude Max pěkně vyčištěný a umytý a zasvítí na něj trochu sluníčka, nafotím další sérii.

21.1.2008 00:00

Tak první minisérie fotek je tady. Kvalitou zatím nic moc, ale fotil jsem je před chvilkou v pološeru garáže, přes den nebyl čas :) Ale tak zase doufám lepší než fotky z netu.
Co nejdřív chci dodat další, mnohem lepší a pochopitelně víc :)
Zdravím!

20.1.2008 00:00

Tak se mně nakonec podařilo vyštrachat fotku z letošní dovči. Další mnohem lepší budou následovat...;)

20.1.2008 00:00

Omlouvám se všem, že zatím nemám fotečky Maxe, nicméně až bude čas a pěkné počasí, nebu váhat ani minutu ;)

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Ford S-Max Trend 1.8 TDCi

Další vozy Ford S-Max



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím 100% ale je ještě velmi brzy...

praktičnost
10

Bez výhrad

prostornost
10

Obrovská

jízdní vlastnosti
10

Na špici třídy

jízdní komfort
10

Velmi dobrý

provozní náklady
10

5,9l/100km s 1800-2500kg těžkým MPV? To jde, ne? :)

náhradní díly
9

Nejsou předražené

výkon motoru
9

Škoda toho Biturba...:)

spotřeba
10

Příjemné překvapení (o 3 deci míň než udává výrobce)

hlučnost motoru
10

Za studena jako každý diesel, pak velice tichý

kvalita sedadel
10

Výborná

brzdy
10

Akorát na hmotnost vozu

zavazadlový prostor
10

Bez hranic...:)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…