Recenze

9 Majitel

Renault Laguna

9,85 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Laguna, foto 1 Renault Laguna, foto 2 Renault Laguna, foto 3 Renault Laguna, foto 4 Renault Laguna, foto 5 Renault Laguna, foto 6 Renault Laguna, foto 7 Renault Laguna, foto 8
Renault Laguna, foto 9 Renault Laguna, foto 10 Renault Laguna, foto 11 Renault Laguna, foto 12 Renault Laguna, foto 13 Renault Laguna, foto 14 Renault Laguna, foto 15 Renault Laguna, foto 16 Renault Laguna, foto 17 Renault Laguna, foto 18 Renault Laguna, foto 19 Renault Laguna, foto 20 Renault Laguna, foto 21 Renault Laguna, foto 22 Renault Laguna, foto 23 Renault Laguna, foto 24 Renault Laguna, foto 25 Renault Laguna, foto 26 Renault Laguna, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta lagunka Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:78000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1783 výkon [kW]: 89 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "óňa1".

Ranaul Laguna II jsem vlastnil od roku 2002 do roku 2008.Auto jsem koupil ojeté,ale na tachometru bylo jen 11000km.Bylo dovezeno z Německa a stálo v bazaru za skvělou cenu.Na tu dobu,kdy v roce 2002 jezdilo těchto lagun jen pár kusů,mi připadalo,že v bazaru stojí přízrak.Design,tehdy ještě neokoukaný,nic nemohlo překonat.K tomu ještě výrazná červená metalíza,17ti palcová kola,xenony,no prostě paráda.

Trošku vám přiblížím výbavu,alespoň okrajově:
17" alu,xenony,polokožená sedadla,10x abg,startování kartou,el. okna 4x,rádio s CD,loketní opěrka vpředu i vzadu,ostřikovače světlometů,tažné zařízení,sklopná zrcátka atd.

První jízda s autem byla jak ve snu,do té doby něco neopakovatelného.Motor,1,8i i na toto větší auto stačil,kopec nekopec auto jelo pořád.Když jsem auto naložil do plna(5 lidí),to už byl trošku problém,motor se musel víc vytáčet a to už se samozřejmě projevovalo na spotřebě.Přes zimu jsem jezdil asi za 9,5 l na 100 km,přes léto cca za 8,5 l na 100 km.Výhodou auta bylo místo na zadních sedadlech,i tří dospělí si pohodlí našli.Velký kufr - výhoda hlavně když se mi narodila dcera a kočárek se do kufru krásně vlezl.Pohodlné bylo i sedadlo řidiče,perfektní boční vedení podrželo tělo i v prudších zatáčkách.Řazení bez problémů,přesné s krátkou dráhou.Řadící páka bezvadně padla do ruky.
Novinkou v tomto autě bylo bezklíčové startování,tedy startování kartou.V mojí verzi laguny se muselo kartou odemykat a strkat do zdířky a potom startovat,u lepších výbav už stačilo,že má řidič kartu v kapse.Ze samotného startování jsem měl trošku obavy,protože se o všechno starala elektronika,ale musím říct,že za těch 6 let,co jsem auto vlastnil,to bylo vše na 100% bez závad a bez problémů.Ale s vlastní kartou,to už bylo horší.Byl to plastový výlisek,takže dlouhodobé používání,odemykání a zamykání,manipulace,vedlo k zániku karty a nová stála nezanedbatelný obnos.
Dále musím napsat o patálijích s podvozkem.Už v recenzi na VW Golf plus 1,4TSi jsem psal,že u nás jsou dost rozbité sinice,a laguna si s něma fakt nerozuměla.Už asi po půl roce používání jsem projel větší výmol,a už jsem mohl měnit klepající tlumič.To bylo najeto asi 20 000 km.Zadní tlumiče jsem měnil asi po 50 000km,protože jejich klepot už se nedal vydržet.Je jasné,že auto nemůže za stav našich silnic,ale už bylo jasné,že toto se francouzům nepovedlo.Určitě kdo má lagunu a jezdí po dobrých silnicích,tak má asi jiné,lepší zkušenosti.
Další závada na kráse byla originální bezúdržbová baterka,kterou jsem měnil asi v 40000km.
Musím vyzdvyhnout motor 1,8i,celých 6 let mě nikdy nenechal na holičkách,jel a jel a jel,bez jakýchkoliv závad.
Co se týče jízdních vlastností,tak 89kW bylo dostačujících,atmosférická jednaosmička šla od spodu dost pomalu a když jsem chtěl jet trošku víc sportovně,tak jsem ji musel držet v otáčkách.Na hezkých silnicích auto sedělo,ale naopak na nerovnostech poskakovalo jako koza.
Teď s odstupem,když rok jezdím s Golf plus 1,4TSi 125kW,tak musím říct : Laguna byla dobré auto,ale už jsou i daleko lepší...
v nízkoobjemových přeplňovaných motorech je budoucnost,větší výkon a nižší spotěba,vyšší krouťák,no co dodat.Uvidíme...

Silné stránky

pohodlí,design,velikost kufru

Slabé stránky

jednoznačně nekvalitní podvozek(pokud teda jezdíte na nekvalitních silnicích)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

auto mi opravoval kamarád zaměstnaný u Renaultu,takže v pohodě

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

kupoval jsem ji v bazaru v brně,pán mi slevil 20 000,- kč takže taky v pohodě

 


Přidat názorDiskuse: Renault Laguna

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Renault Laguna



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

nidky mě nikde nenechala.

praktičnost
9

auto velké-kufr velký

prostornost
10

všude kam se podíváte,tam je místa dost

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10

pohodlnost

provozní náklady
8

přece jenom tlumiče nejsou zadarmo

náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
8

na výkon 120 koní je 9 litrů moc

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Pionýr slaví 70 let. Připomeňte si časy s červeným šátkem, odznáčkem a tábory

Pionýr slaví 70 let. Připomeňte si časy s červeným…

Máte doma ještě červený šátek, nebo dokonce celý pionýrský kroj? Od založení organizace, která měla nahradit…

Mluvčí vlády Adamcová: Kvůli Babišovi dětem už ani nezvedám telefon

Mluvčí vlády Adamcová: Kvůli Babišovi dětem už ani…

V březnu se jí změnil život. Moderátorka Jana Adamcová (47) se v přímém přenosu rozloučila s pořadem Sama doma a…

 

iSport.cz

Lang vzpomíná na Bukače: Chtěl vrátit český hokej tam, kde býval

Lang vzpomíná na Bukače: Chtěl vrátit český hokej…

Zlatý turnaj ve Vídni 1996 byl pro Roberta Langa (48) prvním velkým triumfem kariéry. Tehdy 25letý útočník se do…

Hertl pomohl k zázračnému postupu, do dalšího kola jde i Boston

Hertl pomohl k zázračnému postupu, do dalšího kola…

SOUHRN | Ještě v 50. minutě hokejisté Vegas v sedmém zápase v San Jose vedli 3:0, ale Sharks v dlouhé přesilové…

 

Reflex.cz

Slávek Boura: Devadesátky byly jízda, lidé nás milovali a peníze byly. Myslel jsem, že to nikdy neskončí

Slávek Boura: Devadesátky byly jízda, lidé nás…

Jedna z nejvýraznějších osobností televizní zábavy devadesátých let. Moderátor,…

Antiselfie: Dívka předstírá smrt na známých místech a vysmívá se svými snímky stereotypnosti selfie

Antiselfie: Dívka předstírá smrt na známých místech…

Jeden den v životě běžného milovníka selfie: Přijdete na turisticky známé místo, vytáhnete z kapsy telefon a…