Recenze

9 Majitel

Mitsubishi Lancer 1.8 MIVEC Intense CVT

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 74× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Lancer, foto 1 Mitsubishi Lancer, foto 2 Mitsubishi Lancer, foto 3 Mitsubishi Lancer, foto 4 Mitsubishi Lancer, foto 5 Mitsubishi Lancer, foto 6 Mitsubishi Lancer, foto 7 Mitsubishi Lancer, foto 8
Mitsubishi Lancer, foto 9 Mitsubishi Lancer, foto 10 Mitsubishi Lancer, foto 11 Mitsubishi Lancer, foto 12 Mitsubishi Lancer, foto 13 Mitsubishi Lancer, foto 14 Mitsubishi Lancer, foto 15 Mitsubishi Lancer, foto 16 Mitsubishi Lancer, foto 17 Mitsubishi Lancer, foto 18 Mitsubishi Lancer, foto 19 Mitsubishi Lancer, foto 20 Mitsubishi Lancer, foto 21 Mitsubishi Lancer, foto 22 Mitsubishi Lancer, foto 23 Mitsubishi Lancer, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Brutální vysavač Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:2500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 178 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 377 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Poškrábané cédéčko".

Začátkem letošního roku jsem se rozhodl, že moje auto (Hyundai Getz) půjde do světa, protože je malé, nevýkonné, poruchové, prostě nedostačující. Pořád na mě pomrkávalo svými kontrolkami, a tak jsem si řekl, že bych se měl poohlédnout po něčem jiném...
Uvažoval jsem o něčem srovnatelném se Škodou Octavií II, ale přímo tu jsem nechtěl, jelikož mám jakousi podvědomou touhu se kapánek odlišit a to znamená nepotkat během 30 km cesty 50 stejných aut a z toho 20 ve stejné barvě. Po zvážení několika typů vozů jsem se předběžně rozhodl pro Lancera, protože jsem se prostě do něj zamiloval. Není to vůz praktický, kupuje se levou půlkou mozku. Začátkem března jsem se byl v autě projet, ale jednalo se o vůz s diesel motorem od VW, který se mi zdál dost hlučný. Prodejce mě ale ujistil, že ten benzín bude určitě tišší. Já každopádně benzín chtěl a to v kombinaci s automatickou (přesněji CVT) převodovkou, kterou jsem si vyzkoušel v Outlanderu. Řeknu vám, byla to paráda. Vůz jsem tedy objednal a čekal a čekal a čekal... Znáte ten pocit, když se na něco těšíte, chtěli byste to co nejdříve, ale urychlit to nemůžete? Já ten pocit měl pět a půl, slovy 5 a 1/2 měsíce!!! :-) Ale začátkem září jsem se dočkal. Hurá! Už jsem ani nedoufal, že stihnu předchozí auto prodat, než bude muset na technickou (byly mu těsně 4 roky). Ale stihl.
Při předávání se mi prodejce dokonce přiznal, že mi trochu závidí, že ta CVT převodovka je podle něj ještě lepší než v Outlanderu...no nevím, nemohu posoudit. Bohužel ale jsem neměl ještě namontované vyhřívání sedaček a pískování skel, protože to nemohl nechat přidělat, dokud ode mě nedostal peníze :-) - vrátil jsem se tedy s vozem po týdnu zpět bylo mi to doděláno. Každopádně se to i pak o den zdrželo (měl jsem v tu dobu dovolenou a tak mi to bylo šuma fuk) a jako omluvu jsem dostal dárek v podobě modelu vozu.
Nikdy nezapomenu na ten pocit, když jsem si sedl poprvé do skorovlastního (leasing je leasing) vozu. Nádhera! Ta vůně novoty...už jsem skoro zapomněl, jaké to je. A ta jízda, a ta akcelerace, a vůbec. Auto vypadá líp, než jezdí...je v tom totiž variátor a to znamená horší akceleraci proti manuálu (po sešlápnutí plynu je tam půl vteřinová pauza, než se motor probudí) a nižší nejvyšší rychlost. Ale cca 190 je dostačující, ne?
Jinak je to moc fajn. Toliko mé subjektivní pocity a teď snad přejdu k věci...no ale o čem tahle recenze je, když ne o mých pocitech a jak se mně v tom jezdí? Nejsem přece redaktor auto časopisu...:-)
Jezdí to super. Jedná se o auto ve výbavě Intense. Lákala mě nejvyšší Instyle, a to kvůli vyhřívání sedaček, ale dávat jen kvůli tomu o cca 150 tisíc víc? Ke všemu to vyhřívání Mitsubishi později uvolnilo k domontování za 9 tis. ;-)
Co se týká výbavy, tak jsem rád, že je vůz celkem bezpečný, ať už se jedná o stabilizační system, ABS, EBD, nebo 7 airbagů (včetně kolenního pro řidiče), či zpevněné karoserie. Myslím, že u nás každý chce mít spíš automatickou klimatizaci, chromované kličky ve dveřích, kožený volant a řadící páku, dešťový senzor, všechno v elektrice, vyhřívaná zrcátka (ne že bych to vše neměl), než aby investoval do bezpečnosti...:-(
Auto má oproti nižším výbavám sportovně laděný, tvrdší a o 1,5 cm snížený podvozek. V kombinaci s orig. 18ti palcovými koly a pneu Yokohama 215/45 to znamená hodně dobré jízdní vlastnosti. Vůz perfektně (a to nepřeháním) sedí v zatáčkách, chová se neutrálně, nezáludně, zadní náprava neodskakuje ani na nerovnostech, informace od kol přes volant plynou k řidiči a každá jízda tímto autem je radostí. Brzdy jsou nejspíš dostatečné - prudce jsem brzdil jen jednou, plně naložený, na dálnici, a nezklamaly. Co jsem ale udělal dobře, byl výběr CVT převodovky, jedu pouze brzda nebo plyn, neřadím, užívám si pohodu jízdy. Pádla pod volantem nepoužívám, spíš jen když si chci zablbnout. Co ale používám, je tempomat, přidávání a ubírání plynu tlačítkem na volantu je příjemné...slova mého bratra:"...to je jak ve formuli..." Brácho, není. :-)
No a další věc, která zvyšuje komfort jízdy, je audio. U tohohle auta je to skvělý systém Rockford Fosgate s měničem na 6 cd a 9 repráky (650W zesilovač). Je to něco neskutečného, když opravdu slyšíte to, co na CD je, a ne jen část...:-) Těžko se to popisuje, to se musí slyšet. Ovládání rádia na volantu je samozřejmostí.
Taky už jsem využil bluetooth handsfree. Na ovládání jsou ale jen tři tlačítka, veškeré nastavování, párování telefonu, vytáčení čísel nebo jmen ze seznamu se provádí hlasovými příkazy. Je to spíš frajeřinka, protože když vám do toho spolujezdci kafrají, tak prostě číslo nevytočíte. Navíc je to pouze anglicky, francouzsky, německy, španělsky a italsky, což může pro někoho představovat problém.
Vůz je v této výbavě ospoilerovaný už z výroby a vypadá to moc pěkně. Ještě jsem uvažoval, jestli nějak nepoupravit víko kufru, ale velký sportovní spoiler nemá cenu (to bych si radši koupil Evo), střední zbytečně dráždí kšiltovkáře s vytuněnými Golfy a pro malý elegantní ještě nejsem rozhodnut. Jednak mi přijde zbytečné dát cca 7 tis za kousek plechu a jednak se mi kufr zatím líbí tak, jak je. Takže možná v budoucnu...ale tuner nejsem.
A proč vozu říkám Brutální vysavač? Kvůli zvuku motoru...:-) Do 3 - 4 tis otáček ze sebe motor vydává něco mezi zvukem vysavače a motoru Fabie 1.2 HTP. Ale při 5 - 6 tis je to opravdu brutální vysavač. A musím říct, mně se tenhle zvuk (doprovázený jemným, ale opravdu jemným vtlačením do sedačky) líbí. :-)
Jinak mám najeto cca 2500 km, takže se s vozem sžívám a určitě přibudou postřehy v jeho silných a slabých stránkách. Zde jsou zatím tyto:

Silné stránky

-jednoznačně jízdní vlastnosti
-7 airbagů + zpevněná karoserie RISE
-vzhled vozu
-pohodlný, kůží obšitý volant
-pro mne jednoduchost interiéru
-neobvyklost vozu jako taková

Slabé stránky

-tvrdé plasty v interiéru (možnost vrzání)
-nepodsvícené kolečko nastavení sklonu světlometů, tlačítko centrálního zamykání a ovládání oken (kromě řidičova)
-hluk od předních kol
-aerodynamický svist od zrcátek (už od cca 90 kmh)
-pro někoho malý kufr (ale každý týden se nestěhuju, že?)
-spotřeba? věděl jsem, že bude velká
-anténa - líbila by se mi žraločí ploutev

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné poruchy, žádné opravy, ale přijde mi, že pod volantem trochu klepe nějaký plast, tak je na to nechám se mrknout...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Domanský Zdiby, p. Marek Foldyna. Jednoznačně SPOKOJEN. Se zkušeností z Hyundai před čtyřmi lety nesrovnatelné...

 


Další vozy Mitsubishi Lancer



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Má najeto 2500 km, bylo by smutné, kdyby přestalo bý spolehlivé.

praktičnost
7

Tohle auto není o praktičnosti. Je to sedan a je krásnej. To stačí. :-)

prostornost
10

Dost místa vepředu, dost místa vzadu.

jízdní vlastnosti
10

Sedí jako přibité.

jízdní komfort
9

Tvrdší podvozek si žádá daň. Některé části D1 se v tomto voze v pravém pruhu jet nedají. Pokud je silnice dobrá, je to v pohodě. Sedačky mají výrazné boční vedení, jsou pohodlné, vůz se v zatáčkách nenaklání, co víc si přát?

provozní náklady
9

Spotřeba je trošku vyšší. I když na atmosférický motor 1.8 s automatem to není špatné.

náhradní díly
9

Nejsíš jsou kapánek dražší...:-)

výkon motoru
9

Dostačující, ale Evo je Evo...:-)

spotřeba
9

Je vyšší. Naštěstí ji nemusím řešit. Každopádně jsem se na 50 km trase (vesnice, okreska, dálnice, Praha) dostal na kombinovanou 7,5 aniž bych byl brzdou provozu, ale chtělo to jet opravdu s lehkou nohou. Stejná trasa není problém jet i za 12.

hlučnost motoru
10

Nevím proč, ale mně se ten zvuk prostě líbí! :-)

kvalita sedadel
9

Nádhera. Výrazné boční vedení, akorát tvrdé, akorát pohodlné...:-) Ale Maybach je Maybach. :-D

brzdy
10

Zatím nezklamaly...;-)

zavazadlový prostor
9

400L - 23L subwoofer = 377 litrů. Na týdenní výlet na zavazadla pro 4 osoby dostačuje... Nemusím mít kombíka jen proto, že má velký kufr. ;-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…