Recenze

10 Majitel

BMW řada 5 530d (E60)

9.41 Uživatelé

Hodnoceno: 40× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5 BMW řada 5, foto 6 BMW řada 5, foto 7 BMW řada 5, foto 8
BMW řada 5, foto 9 BMW řada 5, foto 10 BMW řada 5, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 530dA-mazel Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2993 výkon [kW]: 160 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.2 maximální rychlost [km/h]: 243 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "limahl7".

Auto bylo zakoupené po cca 4 letech provozu od oficiálního autorizovaného dealera BMW v Belgii, kde jsem ho dostal za výrazně lepší peníze než u nás a navíc bez daně! Jedná se o BMW 530dA E60. Motor - jedná se o řadový šetiválec o obsahu 2993 ccm s vysokotlakým systémem vstřikování paliva typu Commonrail, max. výkon 155 kW/217 koní při 4000ot./min. Max. točivý moment 500Nm při 2000ot./min. Vozidlo má oproti standardu navíc automatickou převodovku, 17’’ hliníková paprsková kola, alarm, vak na lyže, dřevěné obložení přístrojové desky, vyhř. přední sedačky, tempomat, kuřácký paket, bluetooth, CD 6 changer a navíc je v kůži. Nemá navigaci, ale na druhou stranu jsem slyšel hrůzná story okolo tragických mapových podkladů do této navigace, takže možná to je dobře. Používám svůj TomTom 710 z druhého auta a jsem happy.

Silné stránky

Nejsilnější stránkou je jednoznačně motor a jeho dynamika. Vynikající jsou samozřejmě jízdní vlastnosti podtržené automatem a image značky BMW. Ty plně vyniknou když prudce sešlápnete pedál, a zjistíte jak to auto vyrazí za motorem. To se nedá popsat, to se musí zažít! U jiných aut sešlápnete pedál plynu a ta prodleva je někdy šílená a navíc se nic dlouho neděje. Tady tomu tak není a k tomu dlouhodobá spotřeba okolo 7,5 l/100 km, což při váze vozu cca 1700 kg a obsahu motoru 3 litry se zdá skoro neuvěřitelné. Když jedete tak 200 km/h tak uvnitř není skoro žádný hluk. Skvělá účinnost brzd a comfort cestování je standard. Automat a styl brzda-plyn: SUPER!!!Je fajn i dešťový a světelný senzor a tempomat který drží nastavenou rychlost. Spodek je chráněn hliníkem, takže to auto snad nikdy nezkoroduje!?!

Slabé stránky

To auto snad ani žádné slabé stránky nemá. Řekl bych, že podvozek je trochu tužší na naše silnice. Dražší servis v ČR, ale zase tam jedete jednou za uherský rok.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto nemělo za celou dobu jedinou poruchu ani problém. Auto je po 150 tis. km ve skvělém stavu, v podstatě je zajeté. V interiéru nic nevrže a neklepe, i lak je také jako nový. Cena servisní prohlídky v BMW servisu v ČR je 1500,- Kč, výměna oleje 6 300,- a přední destičky prý okolo 6500,- Kč.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vybíral jsem auto i v Česku, ale nakonec jsem se rozhodl pro Belgii, kde jsem delší dobu oficiálně pracoval.
A to z 9 známých důvodů:
1/ Vozidlo má pravidelný značkový servis, neopravoval ho strejda ani kámoš Jarda
2/ S výjimkou opravdu starých aut je servisní knížka a jasná historie vozu samozřejmostí
3/ Počítadlo kilometrů není přetočené ani přeprogramované, udávaný stav odpovídá skutečnosti
4/ Stejné auto by bylo v Čechách podstatně dražší a v daleko horším stavu. Výrazně ušetříte na ceně vozu (10-30%)
5/ Větší podíl garážovaných aut
6/ Auta dovezená z bohatších západních zemí mají zpravidla mnohem lepší výbavu než stejné modely pořízené v Česku
7/ Opravy aut jsou zde drahé. Pravděpodobnost, že narazíte na opravené bouračky nebo auta sestavená ze tří vraků, je tedy minimální.
8/ Zahraniční prodejci většinou jednají férově, s typickými levárnami českých autobazarníků se nesetkáte. Nekvete tam autobazarní ksindl, podvodníků je minimum
9/ Za cenu nové nejlevnější fabie pořídíte venku například šest let staré luxusní BMW.

Našel jsem si vozidlo na internetu u BMW prodejce v rámci nabídky Premium Selection, na které se vztahuje dvouletá záruka a který mi později auto předvedl a nabídl mi i způsob financování. Sice trošku nezkušeností na začátek, leasing mi zamítli s odůvodněním, že nejsem corporace / během cca 2 hodin!!!/ ale zároveň mi obratem nabídli klasický úvěr na dva roky /po celou dobu záruky/ na 7,5 % úrok, takže celkově auto přeplatím za ty dva roky cca o 1200 €. Sice jsem týden čekal na jednání z pracovníkem pobočky ING banky, ale zato jsem od něj po hodině odcházel a vata byla za další hodinu na účtu !!!! /U nás v podstatě nemožné/. Samozřejmostí prodeje byl tzv. Car-pass o časovém proběhu km za života auta /www.car-pass.be/ a samozřejmě CT, tedy technická kontrola kterou je povinnen v BE absolvovat každý před prodejem auta nebo změnou majitele. Auto jsem získal za 35% původní ceny nového auta, což bylo pro mne velmi potěšující a téměř rozhodující faktor. No a teď už se jenom raduju !!

 

Novinky v recenzi

8.9.2007 00:00

Přidal jsem odkaz na BMW 530d video z Youtube :-O

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Auto je naprosto spolehlivé, nic nevrže.

praktičnost
9

Auto je velmi praktické. Má dobrý rejd a dobře se s ním na svou délku parkuje. Musí se na něj dávat bacha kvůli nenechavcům, ale to je holt život.

prostornost
8

No, auto je jako luxusní limuzína určeno na převážení kufrů a menších věcí. Není na převážení velkých věcí. Místa vzadu na nohy je dostatek, ale mohlo by být víc. Málo odkládacích prostor.

jízdní vlastnosti
10

Je to BMW 530dA , co víc si přát????

jízdní komfort
9

Tvrdší podvozek a pneu run-flat mejí své, takže komfort je trošku limitován, ale jinak super.

provozní náklady
9

No to je trošku ouvej, ale holt Škoda 120LX to není, a tak je potřeba počítat tak s 5000,- Kč na servisní interval cca 30 000 km na oleje, filtry, brdové destičky a ostatní provozní kapaliny.

náhradní díly
9

Zatím neřeším, ale u nás i v Německu je jich na vrakáčích a i v servisech asi mračna.

výkon motoru
10

Dostatečný vzhledem k přiblblému bodovému systému na našich silnicích, naštěstí ho provozuji na dálnicích v západní Evropě a v Německu a tam si auto libuje.

spotřeba
9

Na obsah motoru a můj způsob jízdy kombinovaná cca 7,5 l. Pokud to vysloveně honíte pouze na dálnicích okolo 180-210 km/h tak potom klesá až na cca 6,8 l. Pokud naopak popojíždíte po městě tak rapidně stoupne až k cca 11 l/100 km.

hlučnost motoru
10

Nízká, není absolutně co vytknout. Pokud to vyženete do otáček, tak krásný kovový zvuk, prostě radost.

kvalita sedadel
10

Boční vedení parádní, i po delší jízdě je člověk v pohodě a necítí únavu. K tomu kůže a vyhřívání sedadel, super.

brzdy
10

Super!!!

zavazadlový prostor
9

Já si nenaříkám, pro mě a rodinu to stačí.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…