Recenze

10 Majitel

BMW řada 3 320d Touring

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 70× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7
BMW řada 3, foto 8 BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25 BMW řada 3, foto 26 BMW řada 3, foto 27 BMW řada 3, foto 28 BMW řada 3, foto 29 BMW řada 3, foto 30 BMW řada 3, foto 31 BMW řada 3, foto 32 BMW řada 3, foto 33 BMW řada 3, foto 34 BMW řada 3, foto 35 BMW řada 3, foto 36 BMW řada 3, foto 37 BMW řada 3, foto 38 BMW řada 3, foto 39 BMW řada 3, foto 40 BMW řada 3, foto 41
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 320d Touring E46 Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:93000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 110 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 445 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "bmw&mini".

Můj první automobil byl v 18 letech Favorit Pickup, o dva roky později jsem přešel na Fiat Marea Weekend. Ten jsem však po necelém měsíci zbořil na odpis (ne vlastní vinnou – na křižovatce jsem se střetnul s opilým řidičem, který mi nedal přednost). Potom jsem měl rok Škoda Octavia 1.8 20V Turbo. Vzhledem k vysoké spotřebě a potřebě přejít na Combi, protože mám velkého psa, Výmarského ohaře, jsem přešel o rok později na Opel Astra G 2.0d combi. Opel mi vydržel spolehlivě rok a půl, potom mi odešlo Čerpadlo a oprava mi vyšla na 30tis. Ve svých 23 letech jsem začal více jezdit a hledal jsem spolehlivý automobil s dostatečným komfortem. Přemýšel jsem mezi dvojkovou Octávkou, Mazdou 6 a BMW 320d – vše v combi. Během posledních pěti let jsem vyzkoušel spousty aut, Mazdu, novou Octávku a BMW jsem však nikdy neřídil. Měl jsem to štěstí, že jsmě měli spolu s přítelkyní naplánovanou v listopadu 07 dovolenou do Alp a díky tomu, že mi odešlo čerpadlo na Astře, jsme začali shánět půjčení nějakého auta. Přítelkyně sehnala dvojkovou Octávku od svého kolegy v práci a tak jsem ji pořádně vyzkoušel při cestě do Alp. Musím říct, že jsem z ní byl celkem nadšený, jedině co mi u ní vadilo bylo dost citlivé servo. Zbývalo mi tedy vyzkoušet Mazdu a BMW. Narazil jsem na jeden inzerát na BMW 320d combi v plné palbě. Dokonce jsem měl štěstí, že majitel BMW bydlel 10km ode mne. Neváhal jsem a tentýž den jsem se jen na BMW podívat. Od prvního okamžiku, co jsem se do BMW posadil, jsem věděl, že je to přesně to co hledám, přesně ten automobil, který mi říká „pane“. Neváhal jsem ani chvíli a po testovací jízdě jsem ihned zapomněl na Mazdu, plácnul jsem si s majitelem a o dva týdny později jsem přivezl peníze. Od té chvíle se ve mně probudila úchvatná láska k BMW.

Dokonale sladěné linie v podání ve světlém interieru v kombinaci se světlou kůží, hliníkovým paketem a sportovními sedačkami ve mně každý den, když sednu do auta, probouzejí pocit luxusu a bezpečí. Sportovní sedačky spolu s třírameným volantem mi dodávají příjemný pocit z jízdy v přírodě, kdy má člověk chuť šáhnout po ostřejší jízdě. Komfort a vůně kůže mi zase dodává pohodlí při dlouhých tratí. Nakloněná palubka směrem k řidiči mi dává jasně najevo, že pánem vozu jsem já, nikoliv přítelkyně, která sedí vedle mne… :-) (jinak mezi námi děvčaty, občas bych bral, aby byla namontována N1 přes celou délku vozu, aby mi přítelkyně nešahala každou chvíli do rádia :) a taky bych někdy uvítal, aby byla N1 odhlučněna - zvukotěsná... :) bohužel tuhle možnost N1 přes celou délku vozu zatím nedělají a vzadu na Ambru - mého psa, mi stačí pouze síťová roletka...takže N1 nemám :) jinák dále.. Pocit komfortu není však pouze u řidiče, ale také v zadní části je dostatek prostoru a komfortu pro spolujezdce. Další bezeslova výhodou oproti jiným vozům jsou co nejvíce vpředu umístěné kole, tím odpadají podběhy v interieru a tak řidič i spolujezdec má dostatek prostoru na nohy.

Automobil mám nyní obutý na zimních ALU 16“, v létě už se těším, až na něj nasadím ALU 17“. Zatím tedy nemohu hodnotit, jak auto sedí na 17“, nicméně na 16“ sedí perfektně, dokonce i když mám už celkem na odpis gumy. Spolu se zadním náhonem, na který jsem si musel zpočátku zvyknout a trochu jinak se k autu chovat, mohu ostře projíždět zatáčky. Pokud přidám ještě paket DSC (ESC, ABS, ASR), nemusím mít téměř žádné obavy sportovně vychutnávat projíždky zatáčkami. Auto sedí jako přibitý a ba naopak zadní náhon při opravdu ostře projeté zatáčce perfektně vyhodí zadek, nikoliv předek a paket DSC ihned auto srovná. Zadní náhon je ale na dvě věci v zimě na sněhu. To je pak úplně jiná jízda, v podstatě žádná jízda a v tomhle bych uvítal Xdrive. Jsem však ze středních čech, kde se sněhu už téměř nedostává, tak to není věc, která by mne při koupi odradila.A pokud bych jel na hory, nasadím řetězy a vše je OK. Volant má perfektní servo, ani lehké, ani tuhé, zkrátka akorát…servo, se kterým lze snadno parkovat a které vás nebude rozhazovat při ostré jízdě či větru na dálnici. Řazení jde zlehka, příjemně a sportovně, možná bych však uvítal kratší převody. Výhodou je ale síla motoru a není potřeba neustále řadit při nižších otáčkách. Na šestku auto táhne i v padesátce :-) a jinak měl motor bezproblému tah do kopce taky ve 220km/h.

Tempomat je na volantu příjemnější, než páčka za volantem, uvítal bych ale prohození tlačítek „zapnutí a vyvolání uložené rychlosti“. Tlačítko vyvolání rychlosti je totiž už hůře dostupné a párkrát se mi stalo, že jsem místo vyvolání rychlosti tempomat vypnul.

S čím se ovšem neshoduji s některými majiteli, je stahování okének. Mně osobně vyhovuje stahování u řadící páky, mnohem víc, než u jiných aut na dveřích. Další věcí, kterou jsem si často v recenzích všiml byly názory na chybějící držák nápojů. Ano, držák nápojů je pouze v zadní části, pokud sklopím opěradlo, ale dobře dostupný i zpředu. A pokud pominu, že bych chtěl sklánět opěradlo, odklopím si zásuvku před řadící pákou, kde bezproblému vsadím jakýkoliv nápoj. Takže tohle mně osobně vůbec nevadí.

Auto si občas půjčuje přítelkyně a tak je dobrým doplňkem pamět u řidiče. Pamět si pamatuje zpětné zrcátka a nastavení sedačky. Dokonce pokud si otírám zrcátka hadrem a tím si je rozhodím, nemusím je opět ručně nastavovat a stačí, když si vyberu svoji jedničku, která mi vše vrátí do původní polohy. Také senzor stěračů má tři polohy citlivosti a automaticky stírá přesně ve chvíli, kdy to potřebuji – na rozdíl např. od Peugeotu 307, který jsem měl jednou půjčený a stěrač stíral, když na okně byly tři kapky. Nevýhodou je ale časté doplňování vody do ostřikovačů. Při ostřikování spotřebovává celkem dost vody a i když je kapacita na 5 litrů, doplňujuji na rozdíl od jiných aut celkem často. Výhodou však je, že má rozdělené nádrže na ostřikování – vpředu jedna a vzadu je další nádrž na 2 litry, schovaná uvnitř v kufru. Tím odpadá riziko zamrznutí vody v zimě v hadičkách vedených ve střeše – jistě tuhle situaci hodně z vás zná :-) Dalším příjemným doplňkem je pravé automaticky sklápějící se zrcátko při couvání – abyste si neodřeli kola či bok – to už ale asi patří ke všem automobilům v této třídě. Jediné co moc nechápu, proč jsou boční airbagy ve dveřích a ne v sedačkách, protože pokud někdo šoupne sedačku úplně až dozadu či moc dopředu, bude mu boční airbag stejně k ničemu.

Na to, že se jedná o diesel, je motor příjemně tichý a celé auto je perfektně odhlučněno, uvnitř není téměř nic slyšet a máte pocit, že řídíte „benzinový“ motor.

Servisní prohlídka je jednou za 30.000km, s tím že počítač přehodnocuje počet studených startů, počet spuštění ABS, apod., délku každé tratě, atd... proto další servisní prohlídka se může vyšplhat klidně až za 40.000km, ale také se můžete ocitnout v servisu za 20.000km. Záleží zkrátka na stylu jízdy a vašich potřebách.

Často také slýchám názory lidí, že by nechtěli světlý interier, mohu však potvrdit, že světlý interier je bezpochyby mnohonásobně lepší, než tmavý. Na světlém není vůbec nic vidět a pokud vezmu v potaz také kůži, je snadné z kůže vše setřít vlhkým hadrem a nemusíte nic tepovat. Auto je stále čisté.

Nakonec bych snad chtěl říct, že na BMW je poznat vysoká kvalita zpracování všech materiálu v interieru i vnějšku, podvozek, atd..na kůži je kladen velký důraz při zpracování, není tlustá ani tenká a především není vypnutá, jako např. u Octávek, tím je příjemná na omak... Jednoznačně se nedá vůbec srovnávat s dvojkovou octávkou, o které jsem uvažoval. Lepší BMW 2005 rok než Octávka 2006 rok – ono inu i rok 2001 by podle mě byl lepší než Octávka 2008, která projevuje náznaky nějakých nedokonalostí už po pár měsících .-) Tím však nechci zanevřít na Octávky, Octávky se mi od samého počátku líbí a sám jsem ji měl a byl s ní nadmíru spokojen. Především také servis a údržba je levnější. Nicméně s rozdílem mezi BMW a Octávkou se mnou budete doufám souhlasit :)

Osobně se mi víc líbí např. třídvéřko a nejlépe M3 - to je prostě pecka, ale pro mně nevhodná, potřebuji zkrátka Combi. Proto můj sen je BMW X5 New facelift - na tu musím našetřit - NÁDHERA :)

Celkový dojem z vozu je úchvatný, přesvědčující a hravý s nevšední tichostí motoristického projevu a zdravé síle poklidného pohybu. Je to moje hračka, je to prostě BMW :)

BMW 320d combi, 110kw (150koní)
Výbava:
- světlá kůže
- DSC paket
- AL paket
- Sport paket
- vyhřívané sedačky
- multifunční tříramenný volant
- auto klima
- orig. muzika BMW CD
- plná elektrika
- různé senzory opotřebení a hladiny kapalin
- xenony
- mlhovky
- automaticky zatmavování zrcátka
- vyhřívané zrcátka a čelní sklo
- tempomat
- palubní počítač
- elektricky seřiditelné přední sedačky + tři paměti u řidiče
- sportovní sedačky
- sklápění zpětných zrcátek
- palubní počítač
- senzor stěračů
- 4x airbag
- 17“ ALU léto a 16“ ALU zima

Silné stránky

- plná výbava
- poměr výkon/spotřeba
- 6-ti stupňová převodovka
- zadní náhon
- zpracování interieru - krásné křivky, kam se oko podívá
- kvalita materiálu
- výborný podvozek
- skvělé jízdní vlastnosti
- sportovní sedačky a AL paket :)
- silný krouťák
- není potřeba podřazovat při nižších rychlostech
- vynikající odhlučnění a tichost motoru
- dynamický design
- komfortní ovládání

Slabé stránky

- trochu dražší servis
- zadní náhon v zimě

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto je vyrobeno v r. 2005 a najeto mělo při koupi 91000km. Zatím žádný problém nebyl, pouze jsem musel po koupi vozidla na servisní prohlídku, kde jsem nechal překvapivě 10tis (olej a všechny filtry) – čekal jsem ale víc – byl jsem v Renocaru. Jinak jak jste si možná všimli z fotek, tak na přední SPZ je oděrka… :-) Ano, ťuknul jsem na křižovatce do auta přede mnou, poprvé v životě jsem havaroval vlastní blbostí, že jsem nedával pozor. Naštěstí to odnesl pouze nárazník. Po zkušenosti s Renocarem jsem ho odvezl opět do Renocaru a vše proběhlo naprosto v pohodě. Za 10 dnů bylo auto opravené – vyměnili nárazník, výztuhu a pérování výztuhy – absolutně nepoznáte, že bylo něco měněné. Odeslali vše do Kooperativy, aby jim zaslali krycí dopis o úhradě a auto bylo zase moje. Jinak jsem velmi nespokojen s přístupem Autecu, kupoval jsem tam např. stěrače – přijel jsem tam v sobotu v 8 hodin ráno…ofiko měli mít otevřeno od osmi, ale otevřeli asi až v 8:45 a ještě byli neochotný.. nebo přítelkyně tam objednávala kabely ke svíčkám na Mini Coopera a když si tam pro ně přijeli, tak jí slečna z Autecu sdělila, že chlapík je na obědě a ať si tak půl hoďky, hoďku počká.. když jí přítelkyně říkala, jestli jí to nemůže dát někdo jiný, tak jí řekla, že jestli se jí něco nelíbí, tak ať si jde stěžovat támhle k šéfovi a jestli to má vůbec objednaný… no docela děs, otočila se a vykašlala se na to… objednali jsme v Renocaru a bez problému – naprostá vstřícnost…

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo kupováno na inzerát od přímého majitele a ne od autobazaru. S prodejcem jsem byl nadmíru spokojen. Nechal mě auto řídit rychle po dálnici, v ulicích, po dírách, dal mi také diagnostiku od BMW, u které s autem byl, servisní knížka byla naprosto v pořádku a když jsem auto přebíral, dal mi ho se všemi potřebnými doklady, čtyřmi klíči, se vší výbavou, 17“ ALU kola s novým obutím na léto, 16“ ALU kola se zimním obutím, řetězy do sněhu a dokonce také s plnou nádrží. Jednalo se o fér chlapíka, který měl to auto v lásce a potřeboval pouze přejít na sedmimístnou X5, protože čekali s manželkou čtvrté dítě :-) Ten chlapík byl druhý majitel automobilu, měl ho necelý rok a prvním majitelem byl údajně ředitel AUTEC Group. Auto bylo pravidelně servisováno, nehavarováno a dobře o něj pečováno, o čemž svědčí první pohled na vozidlo a následná bezproblémová jízda. Navíc bylo používáno pouze na dálkové tratě – Praha - Bratislava, Praha - Karlovy Vary. Ve městě skoro vůbec nejezdilo.

 

Novinky v recenzi

9.4.2008 00:00

Mimochodem, i světla s tou leštěnkou SONAX doporučuji přeleštit...časem jsou světla taková ošoupaná od myčky a vybledlá...po tom, co jsem je vyleštil tou leštěnkou, tak jsou jak nový :)

8.4.2008 00:00

8.4.2008
Nahrál jsem nové foto ... autíčko již na 17" a brutus sedí :) taky jsem ho naleštil... fakt doporučuji stříbrnou řadu SONAX..ale stříbrnou, červenou a jinou ne :) ... sice je nejdražší, ale takhle naleštěný auto jsem snad v životě neměl díky téhle řadě Sonaxu... Obzvlášt Sonax číslo 3 - leštěnka s voskem.. prostě mazec :)

22.3.2008 00:00

Po výměně xenonové výbojky mi jedno světlo svítilo do žluta a druhé do víc do bíla...chtěl jsem tedy koupit novou xenonovou výbojku.. jak jsem zjistil, tak BMW do toho normálně cpe Philips nebo Osram - u BMW stála Xenono výbojka 3724,- bez DPH, v autokelly ta samá stojí kolem 1200,- bez DPH a ted jsem našel na netu ty samé za 999,- bez DPH.. koupil jsem tedy další osramku, ale zjistil jsem, že problém není v tom, že je jedna nová a jedna starší, problém je v tom, že mi tam dali novou Osramku a ne Philipsku, která tam byla původně... zjistil jsem totiž, že Philips svítí o něco víc bíle než Osram...nicméně výbojky už mám koupený od Osramu a někde jsem se dočetl, že po 50 hodinách začnou svítit taky víc bíle.. Každopádně, až si budete chtít koupit výbojku, doporučuji jí koupit na e-shopu za 999,- bez DPH /kus a nejlépe od Philipsu - prý svítí víc bílé od začátku... a výměnu provedete jednoduše sami.. trochu hůř mi šlo odstranit výko od světla, ale jinak v pohodě...hlavně je nutné při výměně nesvítit :), protože xenony jsou pod vysokým napětím :)

21.3.2008 00:00

Přidány dvě fotografie s botičkama od měštáků...celkem to odneslo 7 aut, mezi nima moje bávo a moje Astra.... NO COMMENT

18.3.2008 00:00

A jinak kdyby někoho zajímalo, kolik stála oprava toho nárazníku po havarii, tak mi tam měnili nárazník, lakování, nýty, plast v nárazníku, výztuhu a pérování výztuhy. Cena včetně práce 40632,- Kč vč. DPH.. 10.000,- Kč jsem platil já jako spoluúčast a zbytek v plné výši zaplatila pojišťovna.

18.3.2008 00:00

Dnes jsem byl v Renocaru na výměně pravé xenonové výbojky, která mi začla po havárii toho nárazníku problikávat. Pojišťovna to uznala dodatečně jako dolikvidaci a v plné částce by mi to měli proplatit. Celková částka za výměnu byla 4836,- Kč vč. DPH. Ted jsem jen zvědavej, za jak dlouho mi přijde love od pojišťovny na účet :)

17.3.2008 00:00

Jinak všimli jste si, že už asi 15 let cpe BMW stejný modul paměti sedačky do svých vozů? :) Nejspíš jich nechali vyrobit nějak moc, tak to cpou do všech dalších vozů bez jediné inovace :) ...to jen tak na okraj... pochopitelně drží stejný styl i u jiných materiálu, nicméně alespoň mírně upravuje design..

17.3.2008 00:00

### V recenzi ve druhém sloupci doplněna informace o N1 :)


Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 320d Touring

Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…