Recenze

10 Majitel

Ford Mustang

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 68× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mustang, foto 1 Ford Mustang, foto 2 Ford Mustang, foto 3 Ford Mustang, foto 4 Ford Mustang, foto 5 Ford Mustang, foto 6 Ford Mustang, foto 7 Ford Mustang, foto 10
Ford Mustang, foto 11 Ford Mustang, foto 12 Ford Mustang, foto 13 Ford Mustang, foto 14 Ford Mustang, foto 15 Ford Mustang, foto 16 Ford Mustang, foto 17 Ford Mustang, foto 18 Ford Mustang, foto 19 Ford Mustang, foto 20 Ford Mustang, foto 21 Ford Mustang, foto 22 Ford Mustang, foto 23 Ford Mustang, foto 24 Ford Mustang, foto 25 Ford Mustang, foto 26 Ford Mustang, foto 27 Ford Mustang, foto 28 Ford Mustang, foto 29 Ford Mustang, foto 30 Ford Mustang, foto 31 Ford Mustang, foto 32 Ford Mustang, foto 33 Ford Mustang, foto 34 Ford Mustang, foto 35 Ford Mustang, foto 36 Ford Mustang, foto 37 Ford Mustang, foto 38 Ford Mustang, foto 39 Ford Mustang, foto 40 Ford Mustang, foto 41
 

Technické info

Přezdívka auta bílej Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:3000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 5 výkon [kW]: 330 kroutící moment [Nm]: 610 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 13

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kajmann Team".

Všechno začalo jen díky chtíči po krásném autu a časopisu, který si nevlastní taťka prohlížel. Dlouhou dobu se uvažovalo nad dvěmi auty : Ford Shelby GT 500 x Dodge Challenger SRT. Ford Shelby GT500 zvítězil. A nevlastní taťka (strejda) si splnil svůj sen.

Historie Mustangu se začala psát počátkem šedesátých let, kdy se ve Fordu snažili vyrobit vůz s přitažlivým vzhledem sportovního vozu, který využívá mechanické části běžných modelů. V roce 1962 postavili návrháři automobilky Ford pod vedením Gene Bordinata prototyp Mustang I, dvousedadlový vůz se čtyřválcem do V, umístěným před zadní nápravou. Ukázalo se ale, že tato koncepce nemá šanci na velkosériovou výrobu a proto se o rok později objevil další, tentokrát již čtyřsedadlový prototyp Mustangu, který se již dosti podobal sériovému provedení.
Sériový Ford Mustang byl poprvé představen 13. dubna 1964 na světové výstavě v New Yorku. Tento automobil se stal průkopníkem koncepce nazvané „Pony Car“ a postupně vyrostl až do třídy tzv. „Muscle Cars,“ tedy ryze sportovních svalnatých vozů.
Prvním ze svalnatých Mustangů se stal Shelby GT-350 s motorem 289 V8, který v provedení pro silniční provoz poskytoval výkon přes 220 kW (300 k). Tento model se některým zákazníkům zdál příliš radikální a v roce 1967 se představil Shelby GT-500. Ten byl poháněn sedmilitrovým motorem s výkonem přes 260 kW (353 k). Byl to poslední Shelby Mustang skutečně stavěný v továrně Shelby American, kde také vznikaly legendární sportovní vozy Cobra. V následujícím roce byl GT-500 nahrazen vrcholným modelem GT-500KR (zkratka znamenala King of the Road, tedy král silnic). Vůz dostal nový motor Ram Air 428 Cobra Jet. Tento motor se na přání dodával i do ostatních modelů a tyto vozy se pak vyznačovaly zvětšeným sacím otvorem na kapotě
Když se pak na detroitském autosalonu v lednu 2004 představil nový Mustang a byl oznámen záměr vyrábět jej od modelového roku 2005, motoristická veřejnost byla ohromena. Stál tu totiž dvojdvéřový čtyřmístný stroj, který brilantním způsobem kombinoval estetické prvky z legendárního Mustangu z roku 1964 (záď, interiér), resp. 1967 (příď), s moderními požadavky. Nový Mustang navazuje svým celkovým pojetím na první generace z šedesátých let. Jeho základem jsou relativně jednoduchá technika, silný, podélně uložený motor pohánějící zadní kola a zajímavá cena. Proto je Mustang natolik specifickým vozem a řada z jeho zdánlivých nedostatků se dá obhájit odpovědí „vždyť je to Mustang“.
Jde o zcela novou konstrukci, která nemá nic společného s žádnou jinou platformou koncernu Ford. K dispozici je nyní jako dvoudveřové kupé se splývavou zádí nebo v karosérii convertible se skládací střechou. Základní verzi pohání vidlicový šestiválec 4,0 l s výkonem 149 kW a nejvyšším točivým momentem 319 Nm.

Top model GT500 pohání motor který má čtyřventilové hlavy, těsnění a pístní kroužky přímo z motoru Fordu GT a je výsledkem Fordova programu modulárních motorů V8 a V10. Přeplňování zajišťuje kompresor typu Roots, který se také stará o dostatečný přísun točivého momentu: celkem 610 Nm. Úctyhodný motor Ford montuje v továrně ve městě Romeo v Michiganu.
Motor táhne téměř od volnoběhu a rozjezdy nejsou žádná hračka. Chvíli mi trvalo než jsem si zvykla na tuhou spojku a plynule se rozjela. První a druhý převodoví stupeň opravdu naplno využívají schopností protiprokluzového systému. I na suchu se musí při výjezdech z kruhového objezdu přidávat plyn s velkou jemností. Motor reaguje bleskurychle a při plném sešlápnutí plynového pedálu se naplní kompresor který auto vystřelí kupředu nevídanou rychlostí za doprovodu pískaní kompresoru a hrubého burácení výfuku. Motor akceleruje na jakýkoliv rychlostní stupeň bez váhaní a s neuvěřitelnou plynulostí až k omezovači. Při klidné jízdě se motor převaluje a dá se jezdit po městě na čtvrtý převodoví stupeň překvapivě tiše a úsporně. K úsporné jízdě pomáhá indikátor nejvhodnějšího převodového stupně. Naopak jakmile se naplní kompresor na otáčkoměru se rozsvítí nápis SVT.
Podvozek je tuhý a pevný ale zároveň při jízdě po městě překvapivě poddajný a mrštní u úzkých ulicích. Při rychlé jízdě je čitelný a stabilní. Při výjezdech pochopitelně díky obrovskému výkonu lehce přejde do přetáčivého smyku. Extrémní jízda na okruhu už odhaluje jisté nedostatky a podvozek občas znejistí. Asi daň ze ne zrovna dokonalou zadní nápravu. Možná by to vyřešila věčí kola.
Na okruhu se také odhalí poddimenzované brzdy Bremzo které po několika kolech začínají citelně vadnout. Na běžnou jízdu však bezproblémově stačí.

Interiér je překvapivě kvalitnější než se obecně říká. Zpracovaní je na dobré úrovni a materiály jsou srovnatelné s evropskými auty. Interiéru dominují kožené sportovní sedačky s logem kobry. Posaz za volantem je ideální a snadno elektronicky nastavitelný. Pedály jsou ideálně rozmístěné a řazení je rychlé a přesné. Při výhledu z kabiny je vidět vypouklá plastová kapota která se ve vysokých rychlostech chvěje. GT500 ma ve výbavě vše na co si vzpomenete. Vyhřívané sedačky, zatmavovací zrcátka, přehrávačem CD s měničem na 6 CD a podporou formátu MP3, klimatizaci, možnost změny barvy podsvícení přístrojové desky atd……

Silné stránky

- retro design
- výkon a zvuk motoru
- zábava
- citlivé řízení a přesné řazení
- překvapivě kvalitní interiér
- audio
- lehkost s jakou auto zvládá městský provoz

Slabé stránky

- vadnoucí brzdy při extrémní zátěži
- na limitu nejistý podvozek
- ne úplně dokonalé zpracovaní
- někomu by mohl vadit špatně odhlučněný podvozek

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V rámci nutné homologace pro provoz v Evropě musí být zde prodávané americké vozy mírně upraveny, nejinak tomu bylo v případě Mustangu. Takový vůz poznáte na první pohled například podle oranžových žárovek blinkrů v zadních couvacích světlech (americké vozy vzadu blikají brzdovými světly). Refletor zpátečky pak byl nově vytvořen pod zadním nárazníkem.

 

Novinky v recenzi

9.7.2009 18:25

Fotogalerie

Nové fotky!

4.2.2009 13:27

Video - autodrom Most

http://www.youtube.com/watch?v=OcKLmwvN_bE

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Ford Mustang

Další vozy Ford Mustang



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…