Škoda Octavia (2003)
21.6.2007Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Hooonza". Tento tuctový automobil v poněkud méně tuctovém provedení byl vysvobozen v květnu 2005 z…
Škoda Octavia Combi (Hooonza)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
filko 30.08.07 12:53
« Re: Re: Spotřeba, pneu.
Tak to mě fakt štve. Spotřebu mám psanou 8.2/5,0/6,2. Ne že by mě to nějak štvalo, kvůli tomu, že toho nelze dosáhnout, ale pokud používáš soukromý vůz pro služební účely, zaměstnavatel hradí průměrnou spotřebu. Tedy je tedy rozdíl 1 ml na km. To je při ceně nafty 30 Kč rozdíl 3 haléře na km. No, fakt mě to štvě!
Ohledně těch pneumatik: Ty Dunlopy jsou fakt dobré. Řekl bych, že tak velký rozdíl ve spotřebě není možný. Možná právě oproti verzi Michlein Energy bych to chápal... Spíš to bude tím, že mám najeto víc km... Nebo že bych poladil váhu vzduchu? :-) -
"-- skrytý --" 30.08.07 08:58
« Re: Spotřeba, pneu.
V techničáku je 8.3/5.1/6.3. Zkušenosti jsem četl. Tvoje spotřeba mě trochu udivuje, ale zase nevím přesně, co s tím děláš; ovšem při tempomatových 140 kmh mám opravdu spotřebu výrazně nižší než ty - a sice 5,6 litru (včetně klimatizace i několika pasažérů a nákladu po D1 tam i zpět). Rozdíl si vysvětluji právě pneumatikami.
Kámoš s normální octavií TDI 81 kW jezdí v průměru za 4,8 a s tatíkovou Ibizou TDI 74 kW jezdíme v průměru za 4,7, z toho 80% město. Mimo město jde Ibizka sama od sebe pod 4 litry a její zátah na 5. stupeň je přímo fenomenální... S tou svojí těžkou krávou už se musím snažit, abych se dostal na 4,5 mimo město (před týdnem jsem jel dokonce za 4,2, ale to už dá práci). Styl jízdy dělá hodně a pneumatiky koneckonců taky; máš jiné, takže to nelze tak úplně srovnat. Mám skutečně Pilot HX MXM, ne Eco. Mají jedinou nevýhodu - jsou drahé jak sviň a pomalu se přestávají vyrábět :-( Klidně zašlu foto. Nebo ještě lépe udělám a dám sem (někdy během odpoledne). -
-
"-- skrytý --" 25.07.07 19:41
« Re: Stěrače
Já jsem je kupoval v Globusu. Jestli máš klasický ramínka s takovym úchytem tvaru U (jako je na této Octavii), tak tam určitě půjdou, jenom zbývá nalézt sadu odpovídajících délek. Na krabičce je napsáno, jak jsou dlouhé a pro které vozy jsou určeny.
Jestli to mohu posoudit, tak stěrače Bosch Aerotwin:
Jsou tišší, než originální; navíc ještě nikdy nevrzly
Mají výrazně vyšší účinnost
Mají delší životnost
Jsou bohužel 6x tak drahé (900 kč namísto 150 kč za sadu gumiček)
Je důležité sklo a stěrače po voskování (např. v myčce nebo po mytí voskovacím šamponem) důkladně odmastit. -
Hanss (MoDo Team) 25.07.07 15:45
« Stěrače
Zdravim,
tyhle nové stěrače si mi líbí, uvažoval jsem o nich na mojí A4 (r.v.2003), půjdou mi tam? Mám oba stěrače 55 cm dlouhé, kde se to dá koupit? Nebo jen v origo servisu za velký peníze?!? A ještě popravdě - četl jsem, že mají trochu nižší účinost nežli obyč. stěrače, ale zase supr vypadaj..... Díky za info ..... -
"-- skrytý --" 25.07.07 11:22
« Re: Potvrzuji
Určitě napiš.
Když jsme řešili vadné ložisko, tak jsem nechal přejímacího technika řídit, a jeho první věta po šlápnutí na plyn zněla: "Vy to máte čipnutý?" Já že ne, že to prostě jezdí dobře samo od sebe, ale když to pořádně naložím, tak už to zas tak super není...
Na 215 tacho jsem to ještě nerozhejbal (bylo tam lehce přes 200). Ale 160 udrží v klidu, a to mi stačí.
24h svícení jsem na spotřebě nezaznamenal. -
"anonym" [195.113.69.XXX] 24.07.07 22:09
« Potvrzuji
Mám taky 4x4 74kW. Potvrzuji skoro všechno. Časem možná přidám recenzi. Nesnáším Climatronic v Octavii 1 právě pro problém s režimem ECON. Jinak je super. V zatáčkách mi Haldex spíná nepostřehnutelně a je pouze cítit pohon 4x4 vzhledem k minimální nedotáčivosti (myslím pomalejší zatáčky - nad 100 km/h nemá 100 koní nárok). Škubnutí je znát pouze při razantním zrychlení (člověk by čekal u dvoukolky protožení kol ale tady je to jakoby kopanec zezadu a skok vpřed) při kterém mi vždy vypadne mobil ze schránky pod rádiem přímo pod spolujezdcovu sedačku (a to nevídaně pravidelně). Potvrzuji skřípající zadní stěrač. Taky jsem, podobně jako majitel dal lišty 4x4, tempomat, stěrače AeroTwin, mám stejná kola i kožený volant... :-) Dlouhodobá spotřeba se drží někde mezi 5,9 - 6,5 l, na které se ale negativně podepisují 205 kola nebo zimní pneu, klima a 24h svícení. Při 130 kmh je spotřeba tak 5,5. Se svojí jsem je max 215 kmh dle tacho při spotřebě 12,1 l. Světla jsou oproti xenonu samozřejmě horší, ale díky čiré optice jsou poměrně dobrá. PD táhne jako bejk (fakt - při max. polovičním zatížení) a oproti benzínu (1,8T / 2,0) je horší v nízkých rychlostech, ale výrazně lepší na dálnici (prostě nad 100 kmh - i díky 6 st. převodovce). Rozčiluje mne dízl-zvuk při pomalé jízdě 20 - 30 kmh se staženými okny. ... Asi tu recenzi napíšu. -
"-- skrytý --" 24.07.07 16:51
« Re: 10bodiku
S tou kultivovaností máš naprostou pravdu. V O1 jsou ty agregáty jaksi lépe utlumené. I moje Pumpe-Düse běhá klidněji a tišeji než ty v O2.
Řízení předokolky a čtyřkolky je stejné, pokud zrovna neřežeš zatáčky nebo nejsou zhoršené adhezní podmínky.
P. S. Rider se moc nevidí, protože jako nový byl docela drahý. Tenhle konkrétní kousek byl v základu za 720 000 + sonar + vytahovací síťka, takže nějakých 730 nebo 740 000. Do podnikové flotily na tom nesejde, ale běžný smrtelník za tyhle prachy většinou vezme jiné auto. -
"-- skrytý --" 24.07.07 13:32
« 10bodiku
zdravim, octava moc pekna.. ve vybave rider se moc nevydi. Mel jsem moznost ji ridit, ale nebyla to ctyrkolka :( predtim jsem jezdil v OII, tak se mi starsi nafta zdala kultivovanejsi nez ta v nove octavii. jinak bodiky udeleny a preju mnoho stastnych km. -
Ajin(MoDo Team) 14.07.07 09:38
« Olej
Hezký auto i recenze máš to za 10b. O oleji by se daly vést dlouhé diskuze. Longlife jsem měl u Audi, 0W30, žralo ho to tak 1litr na 10tis km, i při záhulu na okruhu což mi přišlo docela v normě. Trapnej byl proměnlivý ukazatel ser. intervalu, ten prostě odečítal po sto km těch 30tisíc, ne jako to znám z MB, kde se ekonomická jízda, nebo naopak drsná na intervalu projeví.
Pak mi začali dávat nový Longlife 5W30 o 150Kč/litr dražší, prý je lepší, ale ta cena mě štvala. Myslím,že si s tím překódováním udělal dobře, stejně prej žádnej olej neumí být 100procentní víc než 20tis -
"-- skrytý --" 01.07.07 22:23
« Re: Re: 10b.
Ty jsi určitě najezdil na různých dieselových motorech několik desítek tisíc kilometrů :-)
Když to změříš tím přístrojem na měření hluku, tak získáš stejné hodnoty jako u motorů common-rail.
Mám za sebou Peugeot 2.0 HDi 80 kW, 1.4 HDi 50 kW, Citroën 1.9 TD 66 kW, Fiat Uno 1.3D asi 33 kW, Mercedes E320 CDI spousta kW, Seat Vario 47 kW 1.9 SDi/VEP, Seat Vario 66 kW TDI/VEP, Octavia Combi 81 kW TDI/VEP, Seat Ibiza 74 kW TDI/PD, Octavia 4x4 74 kW TDI/PD, Leon Cupra 4x4 110 kW TDI/PD, Altea a Leon 103 kW 2.0 TDI/PD, Toledo a Altea XL 77 kW 1.9 TDI/PD. Vyvodil jsem závěr, že common-raily jsou skutečně trochu tišší než PD, ale PD v žádném případě nejsou hlučné a nekultivované.
Z výše uvedené řady byl hlučný (ba přímo hřmotný) a nekultivovaný akorát 1.3D v prastarém Fiátku. Dále mě nepříjemně překvapil 1.4 HDi 50 kW, jenž až do 1600 otáček dával vibracemi velice zřetelně najevo neochotu ke spolupráci. Naopak neočekávaně tiše a klidně běžel starý 1.9 TD v Citroënu Xantia.
Než jsem sehnal zimní, tak jsem párkrát jel za teplot okolo 0°C na letních. Spotřeba jako v létě, takže teplotou to taky nebude... Nasadil jsem zimáky a začlo to žrát.
K tý spotřebě: Co mám v techničáku jsi viděl, ale v brožurce "Technická data" je uvedeno 8,2-8,3 / 5,0-5,1 / 6,2-6,3, a tedy je závislé na výbavě, co ti tam napíšou.
Ještě jsem taky neviděl TDIčko, co by s přibývajícími kilometry zvyšovalo spotřebu (pokud se neposejří váha vzduchu). My jsme kdysi měli Seat Vario TDI 66 kW. Než se zajelo, tak bylo líný a žralo, ale od ca 10 000 km po 90 000 (co jsme ho prodali) se spotřeba nezměnila.