Škoda Octavia (2003)
21.6.2007Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Hooonza". Tento tuctový automobil v poněkud méně tuctovém provedení byl vysvobozen v květnu 2005 z…
Škoda Octavia Combi (Hooonza)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 31.08.07 08:53
« Re: Pane jo
Jako já nemusím být na každém semaforu první ani nemíním za každou cenu předjet nějaké BMW. Na dálnici si tam cvaknu 140 a je klid. Když mě omezí nějaká značka, tak sundám nohu z plynu a po zrušení omezení nezrychluji na plný plyn... Styl jízdy dělá opravdu hodně a 130 koní musíš z něčeho krmit.
Rychle po dálnici: Jde o to, co to znamená. Při stálých 160 mi to taky bere 7, při 190 už dokonce 11,5 (a přijedu o skvostných 5 minut dříve :-) ) -
filko 31.08.07 02:46
« Re: Pane jo
Také nejsem příznivcem nafty, už jen kvůli těm mastným rukou při tankování... Dlouhodobou spotřebu mám teď 6,6. Někdy byla dlouhodobá 7,5, někdy 5,9. Maximální spotřebu jsem zaznamenal 12,3, když jsem jel na plnej kotel několik desítek kilometrů přes 200. Jinak hodně málo brzdím, ale svižně akceleruji. -
Ajin(MoDo Team) 31.08.07 01:28
« Pane jo
i když nejsem příznivcem nafty tak tady jsem si teda prohloubil znalosti. Pánové jezdil jsem 4 měsíce s octavii combi tdi 96kw, když jsem ji přebíral měla 900km potom 11tisíc, spotřebu jsem měl kolem 7litrů město a rychle po dálnici, někdy i 9. Když si čtu vaši spotřebu tak jsem měl asi velmi těžkou nohu ;-\ -
"-- skrytý --" 30.08.07 19:02
« 74 vs 96 kW
Je jich docela hodně. 74 (ATD) vs 96 kW (ASZ) - Mezichladič, chladič oleje, klikovka, ložiska klikové hřídele, ojnice, písty, kroužky, tvar spalovacího prostoru, použité materiály... Turbo je na první pohled shodné (Garrett GT1749V), ale mají rozdílná objednací čísla, takže tam určitý rozdíl je, ikdyž nevím přesně jaký (mohou to být třeba jen olejové kanály). Shodný je skutečně pouze blok a zdvihový objem.
110 kW TDI (ARL) je kapitola sama pro sebe. Jedná se o ještě robustnější motor odvozený od ASZ. Má ještě větší (přímo obrovské) turbo a mezichladič, dále byla opět zesílena spousta součástek a do tuším 2000 otáček má omezený plnicí tlak. Nad 2000 jednotka povolí nominální plnicí tlak, tedy gigantických 150 kPa (2,5 atmosféry absolutně). S tímhle monstrem na počátku byly problémy (trhliny v bloku a potížě s mazáním), poslední ročníky jsou však stejně bezproblémové jako ostatní výkonové verze. -
filko 30.08.07 15:47
« Re: Re: Re: Re: Spotřeba, pneu.
Ten rozdíl mezi zimními a letními je určitě směsí, ale že by mezi letními byl tak velký rozdíl, to je divné. Chápal bych to při srovnání Michelin Energy nebo jiných "fuel saving" pneu s těmi sportovními Dunlopy, o kterých se dá předpokládat, že jsou z měkčí směsi, to by ostatně potvrzovalo i jejich rychlepší opotřebení.
Myslel jsem, že ty údaje o spotřebě by mohly být i modelovým rokem. Možná tvá oktávka spňuje i lepší Euro. Později se mrknu do dokumentace...
Také jsem ještě nikdy nezaznamenal zvyšování spotřeby u dízlů. To snad tak po 300 000, kdy jsou v motoru již jiné odpory.