Recenze

orange (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Superb 2,0 TSI 162 kW L&K

8,56 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Superb, foto 1 Škoda Superb, foto 2 Škoda Superb, foto 3 Škoda Superb, foto 4 Škoda Superb, foto 5 Škoda Superb, foto 6 Škoda Superb, foto 7 Škoda Superb, foto 8
Škoda Superb, foto 9 Škoda Superb, foto 10 Škoda Superb, foto 11 Škoda Superb, foto 11 Škoda Superb, foto 12 Škoda Superb, foto 13 Škoda Superb, foto 15 Škoda Superb, foto 16 Škoda Superb, foto 17 Škoda Superb, foto 19 Škoda Superb, foto 20 Škoda Superb, foto 22 Škoda Superb, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta Sup Rok výroby 2015 Koupeno ojeté najeto [km]:26000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 162 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 maximální rychlost [km/h]: 245 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 584 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,2

Popis vozu

JAK TO ZAČALO

Po 6 letech s předchozí generací (1,8 TSI Elegance) přišel čas 8 let starého mazlíka upgradovat (sloužil výborně a k maximální spokojenosti, tak loučení nebylo lehké, ale to je život). Volba byla poměrně jasná, protože nová generace se dost povedla.
Co bylo jasné, že radši sedan, určitě benzín a určitě zase roční vůz Škoda).
Jediné co bylo otevřené, tak motor + výbava. 1,4 TSI jsem zavrhl okamžitě (downsizingu fakt nefandím). Volba byla tedy mezi 1,8 TSI Style a 2,0 TSI 162 kW L&K. S ohledem na omezenou aktuální nabídku prvního a cenový rozdíl cca 150 tis. za silnější motor a mnohem luxusnější výbavu padla volba jednoznačně na 2,0 TSI. Pak už stačilo vybrat barvu (v úvahu přicházela bílá a šedá) a autosalon, protože bílích kousků ve stejné výbavě (a dokonce i "data narození bylo hned několik). Podmínkou bylo tažné zařízení (rád vozím kola na kouli...). Jediné co to nemá a co se dá i oželet je panoramatické okno, třeba příště.

KRÁTKÝ POPIS
- Škoda SUPERB Laurin&Klement
- motor 2,0 TSI 162kW/220 koní, 350 Nm
- 6 st. dvouspojkový automat s pádly pod volantem
- kola 18" jak na zimu tak na léto
- poměrně bohatá výbava, jak bývá zvykem u "ročních aut"
- spousta asistentů - některé fakt dobré (parkovací kamera, ACC, Front Assist, občas Lane Assist a pojíždění v koloně), některé zbytečné (rozpoznávání únavy, automatické parkování)

SROVNÁNÍ S PŘDCHOZÍ GENERACÍ
Zatím jen pár drobností, určitě doplním:
- konečně je to auto trochu širší a nevypadá jako splašený jezevčík
- větší šířka je poznat drobně i v interiéru

Oproti původní generaci je několik PŘÍJEMNÝCH ZLEPŠENÍ:
- konečně se dá do dveří uložit i 1,5 l PET láhev, dřív to uměla jak Octavia, tak Fabia ale předchozí Superb ne...
- větší nádrž - oproti předchozímu modelu, i přes větší apetit motoru je cca zatím o 100 km větší dojezd
- jeden deštník ze zadních dveří se rozrostl na 2 a celkem logicky se přestěhoval do předních dveří - řidič jezdí vždycky, že jo...:-)

Kde byly DROBNÉ KRŮČKY ZPĚT:
- sedadla ať jsou jakkoli super, tak ve srovnání s předchozí generací mají slabší vedení a jsou nepatrně širší (asi populace utěšeně tloustne) - srovnávám top verze obou modelů...
- u sluneční clony spolujezdce není klip na uchycení drobností (např. kuponu dálniční známky) - v nové generaci je pouze u řidiče
- co fakt moc nechápu (a na bílé verzi auta je to markantní), tak proč jsou prahy auta (když se otevřou dveře) špinavé jako prase, obzvláště když jsou na silnici plískanice a auto projede myčkou, je kontrast opravdu velký, pak člověk musí vzít hadr a sám očistit, aby se pasažéři při nastupování/vystupování neumazali - tohle předchozí Superb teda nedělal
- trošku mi chybí sloní uši (zpětná zrcátka) předchozí generace, bylo v nich opravdu dobře vidět zpět, ty nové jsou sice designově pěknější, ale je z nich hůř vidět zpět, ale zase ne tak moc
- rovněž interiérové zrcátko trochu menší, holt opět daň pěknému designu

Toto je zatím vše, doplnění přijde brzy, stejně jako více fotografií, jakmile se podaří pořídit.

Silné stránky

- POHODLÍ
* i na dlouhých cestách se jezdí komfortně
* možnost nastavení komfortního odpružení
* adaptivní tempomat a Lane Assist na dálnici občas příjemné
* virtuální pedál je další z příjemností co člověk ocení

- PROSTOR
* vpředu
* vzadu - o trochu širší než předchozí řada - ocení to zejména cestující mezi dětskými sedačkami
* v kufru

- KVALITNÍ INTERIÉR
* pro někoho trochu konzervativní
* ale mi se líbí, více než ty korejské "kosmické lodi"

- BEZPEČNOST
* nejvíce oceňuji zadní kameru - při couvání z řad zpoza dodávky fakt k nezaplacení
* Front Assist - umí dobrzdit, když se zamyslíte

- VÝBORNÉ JÍZDNÍ VLASTNOSTI
* sice to není BMW M3, ale docela dobře sedí
* 220 koní s autem umí pohnout, ikdyž automat to trochu dusí

- JÍZDA JE NAVÍC ZÁBAVA
* pádla pod volantem - aby člověk neusnul
* přepínání jízdních režimů -SPORT/COMFORT/NORMAL/ECO
* na manažerskou limuzínu má motor když se vytočí poměrně pěkný zvuk (i bez reprodutoru:-)
- LUXUSNÍ VÝBAVA
* spousta příjemných věcí
* pohodlná sedadla - topí i větrají
* nezávislé topení
* vcelku sodidní audio Canton se SW

- MOC PĚKNÝ VZHLED
* pochvala Mr. Kabáně - design se opravdu povedl
* ostře řezané rysy
* obzvláště verze L&K na pěkných 18" kolech vypadá pěkně

- SPOUSTA DROBNÝCH VYCHYTÁVEK
* pověstné deštníky - konečně v obou předních dveřích
* škrabka ve víčku nádrže
* vyjímatelná baterka v kufru - s magnetem :-)

Slabé stránky

- SPOTŘEBA (aktuálně 10,8 l)
* zatím najeto jen 5.000 km
* zimní provoz - uvidíme co v létě...
* asi díky širokým 18" kolům
* nezávislé topení - poměrně příjemná věc, ale asi se taky projeví
* auto má zatím jen 30.000 km (kamarád co má Octavii RS, říkal, že jemu spotřeba "sedla" až v 50.000 km)

- AUTOMAT
* občas se trápí a neví coby
* aspoň jsou pádla pod volantem
* 7 stupňů by bylo trochu lepší

- HLASOVÉ OVLÁDÁNÍ
* no není to sice zásadní slabá stránka, ale zmínit to musím
* úplně jsem nepochopil přidanou hodnotu této "fíčury"
* to co lze udělat stisknutím několika čudlíků v infotaimentu (který je mimochodem vcelku povedený a přiměřeně user-friendly, tak při pokusu o vytočení čísla zažíváme "spousta humorných situací" kromě rychlého vytočení požadované osoby
* myslím si, než dát do takhle povedeného auta takhle nedopracovanou funkci, tak to raději oželet...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím díky bohu žádné, uvidíme...
Samozřejmě rozšířená záruka na 4 roky a 100.000 km...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Mercia - velmi vstřícný přístup, odkoupili předchozího mazlíka, takže palec nahoru.

 


Další vozy Škoda Superb



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

- do té míry, jak můžu hodnotit skoro nové auto po ujetí 5.000 km...

praktičnost
10

auto je fakt praktické ve spoustě ohledů - dostatečně pohodlné - dostatečně reprezentativní - dostatečně sportovní

prostornost
10

- hlavně to místo vzadu oceníte, když máte 2 malé děti

jízdní vlastnosti
9

- vcelku dobré - podvozek se dá - motor z Octavie RS je super - akorát ten automat...

jízdní komfort
10

- jako v bavlnce i po několika stovkách km v kuse

provozní náklady
3

- ach ta spotřeba, ale na druhou stranu motor má 220 koní, auto váží skoro 2 tuny a když to srovnám s Focusem ST, který měl jen o 5 koní víc, tak spotřeba relativně stále dobrá - ostatní provozní náklady zatím nevím

náhradní díly
0

- to zatím fakt nevím a doufám, že dlouho nebudu vědět...

výkon motoru
10

- dostatečné, víc by se jednou nápravou stejně nedalo přenést...

spotřeba
3

- jak již psáno, mohlo by být lepší

hlučnost motoru
9

- docela dobře odhlučněno, a když se na to šlápne, tak zvuk motoru poměrně příjemně překvapí na "nesportovní auto"

kvalita sedadel
8

- sedadla velmi dobrá, ale v předchozí generaci byla o fous lepší

brzdy
7

- jednopístkové, mohly by být o fous lepší, ale svoji práci dělají dobře

zavazadlový prostor
10

- jaké jiné hodnocení chcete dát škodovce...


Více o modeluŠkoda Superb 2015- dosud
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Kovář nevzdává boj o NHL! Podepsal zkušební kontrakt na farmě Bostonu

Kovář nevzdává boj o NHL! Podepsal zkušební kontrakt…

Hokejový útočník Jan Kovář bude po předčasném ukončení smlouvy s New York Islanders bojovat o NHL na farmě…

Úžasné SBOHEM! Štěpánek zdolal Djokoviče, přijel za ním Agassi i Čech

Úžasné SBOHEM! Štěpánek zdolal Djokoviče, přijel za…

Slzy v očích, slova díků, světové hvězdy, nekonečné ovace vestoje od téměř 15 tisíců fanoušků a také poslední…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…