Recenze

9 Majitel

Seat Leon CUPRA ST

9,74 Uživatelé

Hodnoceno: 31× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6 Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8
Seat Leon, foto 9 Seat Leon, foto 10 Seat Leon, foto 11 Seat Leon, foto 12 Seat Leon, foto 14 Seat Leon, foto 15 Seat Leon, foto 16 Seat Leon, foto 17 Seat Leon, foto 18 Seat Leon, foto 19 Seat Leon, foto 20 Seat Leon, foto 21 Seat Leon, foto 22 Seat Leon, foto 23 Seat Leon, foto 24 Seat Leon, foto 25 Seat Leon, foto 26 Seat Leon, foto 27 Seat Leon, foto 28 Seat Leon, foto 29 Seat Leon, foto 30 Seat Leon, foto 31 Seat Leon, foto 32
 

Technické info

Přezdívka auta CUPRA Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:20000 palivo: benzin počet válců: 4 výkon [kW]: 206 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,1 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 570 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Nejsem novinář, automobilový závodník ani expert na auta. Vše je psáno z pohledu obyčejného uživatele/laika, který za svůj život vlastnil do 10ti vozů. Za případné chyby a nešikovné popisování věcí se předem omlouvám. Tyto dojmy jsem se rozhodl napsat proto, že jsem při výběru vozu rovněž čerpal ze zkušeností ostatních majitelů CUPRY a třeba budou pro někoho dalšího přínosné.

Příplatková výbava:

Dynamická šedá barva (reálně vypadá jako špinavej sníh, hodně záleží na světle)
Navigace HIGH + aktualizace na tři roky
Digitální příjem rádia
Packet black line
Packet safety
Panoramatické střešní okno
Parkovací senzory vpředu + vzadu
Prodloužená záruka o 3 roky
Seat Sound System
Zadní parkovací kamera
DSG převodovka

Bydlím v Praze, vzdušnou čarou cca 500 metrů od Autojarov, logicky jsem tedy šel nejdříve tam. Sdělil jsem jim svůj záměr, začal se vyptávat na podrobnosti o voze a velmi brzy mi bylo jasné, že tady o zákazníka nemají zájem. O voze a o tom jak funguje, neměli dobré povědomí a termín dodání slibovali za 7-9 měsíců. Navíc v té době neměli k dispozici ani zkušební Cupru. Přes Seat jsem si tedy dohledal, že v Brně v Carnově jedna Cupra je. Zavolal jsem tam a za pár dní už seděl ve zkušebním voze. Přístup prodejce byl příkladný a s tím co jsem zažil v Praze se nedal srovnat. Prodejce byl o voze velmi dobře informovaný a měl jeho technicky detaily nastudované opravdu do nejmenších podrobností. Jakožto letitý závodník nadšenec mi navíc předvedl, co auto skutečně dokáže a byl to zážitek. Nic nebyl pro prodejce problém, ani druhá zkušební jízda a velká dávka trpělivosti odpovídat na mé opravdu četné dotazy. Takhle by to mělo vypadat, to je u nás vzácné! Navíc mi řekl, že reálné dodání je za cca 3-4 měsíce, čemuž jsem po zvěstech na internetu nechtěl příliš věřit, ale ukázal mi komplet historii objednávek na Cupru, které realizovali a dle terminů dodání to skutečně sedělo. Jak se následně ukázalo, byla to víceméně pravda, vůz byl objednán 22.7. a v ČR byl 30.10. a to jsem ještě v září měnil specifikaci a v srpnu měla továrna zavřeno.

Problém však nastal po dodání vozu do ČR. 30. 10. vůz dorazil úspěšně do ČR a já očekával, že brzy dojde k jeho rychlému předání. To byl však omyl. Následně se roztočil kolotoč slibů a výmluv. Pořád mi bylo sdělováno, že vůz dorazí zítra, pozítří, v pondělí, v pátek a najednou utekl měsíc a předání vozu bylo v nedohlednu, reálný termín neexistoval. Jako důvod zdržení prodejce uváděl příliš velkou dodávku vozů, kterou nejsou schopni v tak krátké době ufinancovat. Dával jsem jim svůj původní vůz protiúčtem, což určitý zásah do cash flow být může.

Došla mi trpělivost a přes známého jsem se obrátil na Seat. Jednání centrály bylo velmi vstřícné a nápomocné. Celkově musím CZ zastoupení pochválit za dobrou komunikaci. Kdykoliv jsem vznesl nějaký dotaz, obratem jsem získal odpověď. Každopádně druhý den dorazil z Carnovy email, že se situace změnila a vůz obratem platí a během cca 10dní bude připraven k vyzvednutí. Když si k tomu přidáte ještě pár dní, dostanete skutečný termín předání vozu, který jsem si nakonec vyzvedl 11.12. To znamená necelých 5 měsíců od objednání, což je i přes uvedené potíže podstatně kratší čas, než jaký slibovali ostatní prodejci. Obchodník mi pak řekl, že firma mění majitele a situace již bude stabilní. Bylo mi ho trošku líto, protože si se mnou opravdu užil a jeho přístup byl jinak opravdu velmi dobrý. Dle rejstříku skutečně došlo ke změně majitele společnosti, takže věřím, že šlo o ojedinělý případ, prostě jsem si byl ve špatnou chvíli na špatném místě. Vzhledem k přístupu samotného obchodníka a změně majitele společnosti (budou snad měnit i jméno) se nebudu bát u nich koupit další vůz a dost možná to bude zase Seat.

Nyní konečně k samotnému vozu…nebo vlastně ještě ne.

A teď konečně k vozu samotnému. Jsem s ním spokojený? Po dvou měsících užívání musím říct, že zatím ano a to velmi! Předtím jsem měl tři BMW - 530D, 330 xd a nakonec 330d Xdrive (2010), takže mnoho lidí překvapilo, že jsem tuto linii přerušil a šel do „podřadného“ Seatu. Nepatřím však k lidem, kteří by měli komplex z toho, že se jim na kapotě neleskne vrtule, kruhy nebo snad hvězda, jinak bych si Seata nekupoval. Naopak tato situace mi naprosto vyhovuje, auto je i přes velká kola relativně nenápadné, nikoho příliš neprovokuje a většina účastníků dopravního provozu tudíž nemá potuchy o tom, že to není základní verze Leona. Sousedi vám nic nezávidí, protože Seat je přece levnější a horší značka než ta jejich Škodovka, máte prostě klid.

Proč tedy Seat? Po pravdě jsem původně zvažoval opět BMW, buďto zase 330d Xdrive nebo 335i. Naneštěstí, možná naštěstí, mi však 2x v jednom týdnu BMW nabourali (pokaždé stejná situace, z vedlejší přijelo auto a prostě mě nabořilo, přestože jsem jel sotva 30, jednou důchodce, podruhé mladá holka). Po dobu opravy jsem měl tak téměř na měsíc půjčené nové BMW, sice pouze 320D Xdrive, ale i tak to byla dostatečná zkušenost na to, abych zjistil, že další BMW už opravdu nechci. Oproti staršímu BMW bylo to nové překvapivě v mnoha ohledech řidičsky a uživatelsky podstatně horším vozem. Řízení bylo opravdu otřesné, zpětná vazba nulová, navíc kolem středové polohy zvláštně gumové, celkově dokonalá nuda za volantem. Pokud máte zkušenosti s poutáním dětí do sedaček, tak byste byli také nešťastní. Zadní držák pásů při každém pokusu o zaklapnutí zajížděl do sedačky a činil tak z obyčejného poutání horor. Navíc, když k tomu přidáte ještě velmi mizerné interiérové LED osvětlení. Podotýkám, že ve starém BMW se naše dcery dokázaly připoutat samy, ale to zde opravdu nehrozilo. Takže auto za cca 1,4 milionu, v kterém se budete každý den rozčilovat při poutání dětí do sedačky a nudit se za volantem? To bych musel mít opravdu velký komplex osobnosti z nutnosti vlastnit „prémiovku“.

Abych ale prémiovky pouze nehanil, sluší se dodat že mají samozřejmě kvalitněji vybavený interiér, měkčené plasty kam se podíváte a kůži, která je je opravdu kůží. Leon CUPRA ale rozhodně není žádná chudobka, zpracování je naopak celkem OK, ve voze (zatím) nic nevrže ani nebouchá a celkově působí jako velmi solidně udělané auto. Oproti prémiovce si však nemůžete dokoupit spoustu věcí typu bezklíčové startování&přístup (zde je to hezky po staru klíčem, prý je to "sportovnější"), headup display, nezávislé topení, internetové připojení, lepší sedačky a tak podobně. Osobně mi přijde nepochopitelné, že si sice můžete připlatit za elektrické nastavení sedaček, ale to bude vždy bez pamětí!

Jenže co jiného vybrat, když potřebujete rodinné auto, nechcete SUV-MPV-velké kombi, ale zároveň od vozu očekáváte i jistou dávku řidičské zábavy a trváte na automatu? Shodou okolností mi kolega v práci vyprávěl o Cupře ST, kterou měl možnost si projet a byl z ní celkem nadšený, s ohledem na rozumnou cenu vozu. Takže jsem si zkusil jednu, pak druhou a nakonec třetí zkušební jízdu, abych uvěřil, že tohle auto je opravdu velmi dobré a dokonce i zábavné, přitom ve všech ohledech (kromě spotřeby) lepší než mé původní BMW. Uvnitř je oproti trojce kombíku mnohem víc místa, já si při svých 193cm sednu zcela bez problémů za sebe, kufr je rovněž obrovský, nastavení podvozku dostatečně komfortní (pro někoho kdo má jako druhé auto v rodině Clio RS) a má spoustu hračiček, které vás nepřestanou nudit. Konkrétně infotainment nabízí nekonečné množství všemožných nastavení a funkcí. Zobrazuje vám přetížení, aktuálně využitý výkon, teplotu oleje/chladící kapaliny a tak dále. Můžete si nastavovat intenzitu a barvu (červená-bílá) ambientního osvětlení, osvětlení nohou, zvukové aparatury a tak podobně. Samozřejmě nemohu opomenout nastavení tuhosti tlumičů, řízení nebo diferenciálu. Rozdíl mezi komfortním a CUPRA nastavením je opravdu znatelný. Digitální rádio funguje po Praze také celkem slušně a rozdíl v kvalitě poslechu je i v autě poměrně značný. Mimo Prahu už je to horší a také je třeba dodat, že přepínání mezi kanály chvilku trvá (tak 1-2s). Co se týče parkovací kamery, tak upozorním na jednu věc, o které jsem nevěděl. Na rozdíl od jiných systému totiž nezobrazuje trajektorii a nevidíte tedy kde přesně skončíte při aktuálním natočení kol. Tohle by vaše manželka určitě ocenila :-)

Základní sedačky jsou celkem dobré a dostatečně tuhé, takže z nich ani po delší cestě nebolí záda. V minulosti jsem měl vždy kožené, ale musím říct, že základní alcantarové jsou mnohem příjemnější. V zimě nestudí a na sluníčku se tak nerozpalují. Navíc v nich vůbec neklouže tělo. Sice by mohly mít lepší boční vedení, dofukovací bočnice nebo nastavitelný podsedák, ale to už se zase dostáváme do jiných cenový relací. Příjemná je alespoň nastavitelná bederní opěrka. Závodníci si mohou objednat skořepiny, ale ty nejsou pro rodiny zrovna ideální, protože nemají nastavitelnou bederní opěrku a hlavně kapsy pro děti sedíci vzadu a díky integrované opěrce hlavy k nim dost špatně přiděláte TV-tablet pro děti.

Zajímavostí je full link, který umožnuje připojení telefonu s vozem technologií Carplay pro iPhone nebo Mirrorlink a Android Auto přes androidí telefony. Osobně jsem zkoušel a občas používám Mirrorlink. Android Auto se mi nepodařilo rozchodit, na stránkách však ČR není uvedena jako podporovaná země, tak možná časem nebo nemám vhodný telefon (Xperia Z5).

Patrně nejlepší věcí je na voze jeho 300 koňový benzinový motor (ano, Seat uvádí 280, teď 290, ale meření z celého světa dokazují, že má minimálně 300 koní). Má velmi příjemnou charakteristiku a kultivovaný projev. Po přechodu z dieselu se člověk musí občas po nastartování ujistit, že skutečně otočil klíčkem. Jakmile však začnete více šlapat na plyn, dočkáte se i celkem příjemné zvukové kulisy. Svým zvukovým projevem se pochopitelně nevyrovná benzinovým šesti či vícevalcovým motorům, ale rychle si na něj zvyknete. Oceníte také pružnost a velký rozsah využitelných otáček. Od nějakých 1700-1800 už táhne opravdu přesvědčivě (má již téměř maximální moment) a celá ta paráda končí až kolem 6500 otáček. Při pomalém rozjezdu sice člověk zaslechne takové skoro dieselové brumendo, ale to naštěstí rychle zmizí. Po zastavení a vypnutí se z motorového prostoru ozývá různé pípání, hučení a cvakání. Ptal jsem se na to servisu a prý je to normální, tak snad ano. V rámci ducha dnešní doby je i CUPRA vybavena zvukovým šidítkem, které do kabiny po přepnutí režimu motoru do módu sport nebo CUPRA pouští rádoby sportovní zvuk. V kombíku je však toto šidítko nastaveno decentněji a přiznám se, že mi příliš nevadí, vlastně je celkem OK. Člověk něco slyší a zároveň tím neobtěžuje sousedy a okolí. Přes diagnostiku je to navíc možné stáhnout nebo úplně odpojit, tak uvidíme časem. Odpojit to jde případně i mechanicky.

Po přechodu z 4x4 je pochopitelně znát, že auto má občasné problémy s trakcí, zvláště na špatném povrchu nebo za mokra. Tím však nemyslím, že byste se nerozjeli nebo tancovali po silnici, pouze nemůžete dávat moc výkonu při nižších rychlostech. Měl jsem možnost auto pár dní vyzkoušet i na sněhu, během lednové nadílky a překvapilo mě, jak se dá bez problémů ovládat. S lehkou nohou bylo paradoxně v zatáčkách, které znám, rychlejší než Xdrive. Patrně to bylo způsobeno vysokou hmotností trojky s Xdrive, přeci jenom je to rozdíl přes 300kg. Pak asi taky právě lehkou nohou. Kdyby člověk více šlapal na plyn, čtyřkolka by ho vytáhla lépe. Každopádně auto se dá bez problémů ovládat i za velmi nepříznivých podmínek. Na hory v zimě nejezdím, proto mi absence 4x4 příliš nevadí. Co je ale nepříjemné, že když přitlačíte na pilu na špatném povrchu, protáčející se kola začnou nepěkně bouchat do podvozku. Poprvé se člověk lekne, že zapadnul do nějaké díry, kterou přehlédl, ale po čase si na to zvyknete a budete dávat víc pozor. Prostě to není diesel 4x4, u kterého můžete dát plný plyn prakticky za jakýchkoliv podmínek, a elektronika se postará o přenos výkonu.
Když CUPRU porovnám s předchozím vozem, musím uznat, že je opravdu výrazně rychlejší v zatáčkách. Elektronicky ovládaný diferenciál se chová skvěle. Často vám přijde zcela nepochopitelné, že se auto už dávno neutrhlo a můžete přidávat plyn víc a víc a auto prostě zatáčí, drží a jede dál. Navíc díky více zatíženému zadku a pozměněné geometrii u kombíku drží snad ještě lépe než pětidvéřová verze. Dokonce jsem měl občas pocit, že se auto v zatáčce chová jako zadokolka, kterou do oblouku vytáhne zadní pohon. Opravdu je tohle auto v zatáčkách pekelně rychlé, daleko rychlejší než se vůbec člověk odváží v běžném provozu vyzkoušet. Hodně rychlé je samozřejmě i na rovinkách. Je o hodně rychlejší než bylo 330d Xdrive, zvlášť je to znát v rychlostech nad 160km/h. S lehkostí s jakou se dostanete na 220-230km si musíte opravdu dávat pozor na předpisy. V Německu se to naštěstí může.

Rychlost a nenápadnost vozu je zároveň i trošku problém, protože ostatní účastníci provozu se vás zbytečně snaží předjíždět, problikávají (na dálnici) a tak podobně. Situace, kdy se připojujete na dálnici a za vámi jedoucí BMW 320D začne automaticky předjížděcí manévr levým pruhem, jsou naprosto běžné. V 90% případů totiž nemají tušení, o jaký vůz se jedná. Takže nebuďte překvapeni, že s vámi budou závodit Fabie, MPV, Hjundee I30 a podobné vozy. Naopak překvapení uvidíte v jejich tvářích při pohledu do zpětného zrcátka. Především majitelé prémiovek se podivují jak je možné, že jim ujíždí nějaký sociální Seat. Vždyť oni přece mají Porsche (pokud se tomu tak dá říci v případě dieselu). Ano, někdy se člověk i skoro ve čtyřicítce zachová jako malej Jarda a prostě šlápne na plyn, ale taky nemusí. Tohle auto vás však, na rozdíl od jiných, nenutí jezdit rychle a agresivně. Opravdu se dá cestovat pohodlně, klidně a bez problémů i s rodinou, prostě jako s jakýmkoliv jiným vozem.

Četl jsem dost kritik majitelů na hluk od kol. Po pravdě jsem žádný mimořádný hluk zatím nezaznamenal, v autě je klid a ticho na povídání a poslouchání rádia i v rychlostech nad 130km/h. Samozřejmě se nevznášíte v izolované bublině jako v BMW 7 nebo Mercedesu S, to rozhodně netvrdím. Zaregistroval jsem však podivný hluk/rezonanci (asi právě od kol) v úzkém rozsahu rychlostí (záleží na povrchu) cca 170-180km/h. Stačí ale přidat nebo ubrat plyn a zvuk je pryč. Podotýkám, že jsem zatím auto testoval pouze na zimních pneu, které jsou hlučnější.

Auto používám na každodenní běžné ježdění, proto jsem zvolil verzi s automatem. Automaty používám posledních cca deset let a mohu říct, že DSG v Seatu funguje opravdu dobře. Není problém se s autem courat v kolonách nebo parkovat. Vůbec necuká, rozjíždění a řazení je naprosto plynulé. Jakožto normální uživatel jsem nepoznal v komfortu řazení žádný rozdíl mezi DSG a automatem z BMW. DSG řadí velmi rychle a nikdy se mi nestalo, že bych měl pocit, že si neví rady nebo nedělá to, co by mělo. Na okruhu jsem zatím nebyl, takže nemohu soudit, jak se chová při opravdu velké zátěži. Velmi příjemné je řazení neutrálu/plachtění v případě, že máte nastavený eco režim a sundáte nohu z plynu. Tato vlastnost opravdu šetří palivo, při cestě do práce to udělá rozdíl až litr na sto. Přitom, když chcete brzdit motorem, stačí lehce ťuknout do brzdy a převodovka automaticky zařadí příslušnou rychlost a bude ji držet, dokud znovu nepřidáte plyn a následně nesundáte nohu z pedálu. Pokud by to člověku vadilo, stačí přepnout motor do jiného režimu a převodovka plachtění vynechá. V rychlostech nad 130km/h pak není tato funkce aktivní.

Spotřeba se nemusí zdát u podobného vozu důležitá, ale u kombi, které se přeci jenom bere jako normální vůz, s kterým absolvujete i větší vzdálenosti, není nepodstatná. Takže za kolik se dá reálně jezdit? Nejprve jsem si myslel, že pod 10 se člověk nedostane, ale po ujetí cca 3k km se motor usadil a při úsporné, leč plynulé jízdě (rozhodně jsem nebyl brzdou provozu) se mi při cestě z bydliště kousek za Prahu a zpět (z garáže do garáže, ne od cedule k ceduli) podařilo dosáhnout skvělých 6,2 litru (viz jeden z obrázků). Takže, když jedete v poklidu s rodinou, opravdu můžete jezdit okolo 7,5 litrů! A to prosím na zimních pneu. Reálně však počítejte spíše s 8-9litry při běžné jízdě (cesta do práce přes Prahu-tunelem a zpět). Pokud si přepnete motor do režimů sport-cupra a trošku na to šlápnete, i tak budete mít průměr do 11,5 litrů, protože na plný plyn se pořád jezdit nedá. Při dálničních přesunech počítejte s cca 8,5 litry, když pojedete v relativním klidu s občasným předjízděním-prošlápnutím plynu. Pokud to nebudete řešit a pojedete, co to dá, v průměru pojedete za 10,5 (vyzkoušeno). Díky kombinaci přímého a nepřímého vstřiku je u benzinového motoru s výkonem 300 koní opravdu možné jezdit za takto dobré hodnoty. Dlouhodobou spotřebu mám nyní 9,8 litru, tedy o litr vyšší než u dieselového šestiválce s 4x4.

Auto samozřejmě není dokonalé, pár věci bych raději viděl jinak, ale nejde o nic zásadního. Kupříkladu bych uvítal větší centrální displej, 6,5 palce je v dnešní době slabota. Řízení by na můj vkus mohlo být ještě o pár stupňů tužší, i v režimu CUPRA je posilovač nastavený dosti na pohodu. Zároveň by vám mohlo řízení poskytovat více informací o situaci na silnici. Není 100% mrtvé, ale rozhodně vás nevtáhne do děje tolik jako u sportovních aut nebo třeba u starších BMW. Pokud se nepletu, tak má vůz na obou stranách stejně dlouhé hnací hřídele, díky čemuž se s volantem tolik neperete jako u některých jiných předokolek.

A co úpravy? CUPRA je opravdu hojně upravované auto. Znám případy lidí, kteří to vytáhli na hodnoty okolo 400 koní. Otázkou je, jestli to má u předokolky vůbec smysl a hlavně tím člověk automaticky riskuje problémy s uplatněním záruky. Vím o dvou případech, kdy u podobné úpravy došlo ke zničení motoru. Takže zatím na to v tomto ohledu prdím a dělám pouze věci, které záruku neohrozí. Vůz jsem nechal kompletně polepit do čiré ochranné fólie, střechu jsem udělal černou, aby to lépe ladilo s panoramou a spodní prostřední část předního nárazníku klasicky začernil. Interiérové lišty jsem hodil do karbonu a na léto si koupil original 19tky performance (z packetu Performance). Dále jsem nainstaloval performance prahy a použil performance folie do oken (lehce zatmavil zadek, na přední boční okna a střechu dal čirou termofólii). Mám také přední splitr-lízátko, ale stále váhám s instalací.

Leon CUPRA je tím druhem vozu, který vám bude dělat radost. Žádná cesta není dost dlouho na to, abyste se netěšili na další. Budete chtít cestovat častěji a dále. Opravdu není problém zdolat 1.000km a druhý den pokračovat. Zatáčky se stanou radostí, rychlostní silnice zkouškou sebeovládání. Zrychlení a absurdní schopnosti vozu v zatáčkách jsou opravdu silně návykové. Dosud jsem nezkoušel maximální rychlost ani se nepřiblížil limitům auta, protože to v reálném provozu snad ani není možné, a také už si člověk po těch letech na světě a závazky, které má, trošku více váží života. BMW mělo a snad možná ještě má slogan „Radost z jízdy“. Tento slogan na CUPRU sedí rozhodně lépe než na 90% BMW, která potkáte v provozu. Seatu se tohle auto prostě povedlo a soudě dle reakcí značka získala dost nových fanoušků a zákazníků.

Celkově se tedy jedná o velmi dobré auto, které se nebojím lidem hledajícím podobně kompromisní řešení vřele doporučit. CUPRA je opravdu rychlá, celkem zábavná, dobře vybavená, nenápadná a přitom není přehnaně drahá (alespoň 280 nebyla, prakticky stejná 290 s jiným výfukem je už o pár desítek tisíc dražší). Navíc je to v reálu velmi hezké a neokoukané auto, na ulici jich opravdu moc nepotkáte, rozhodně třeba méně než Bentley a spol. Provozní náklady jsou rovněž velmi rozumné, zvláště pokud jste předtím vlastnili prémiovku a máte představu o nákladech za podobné auto. Pokud se nepřihodí něco neočekávaného, budu nejspíše tento odklon od prémiovek pokládat za to lepší rozhodnutí v mém životě. Ušetřené peníze není problém utratit jiným způsobem.

Silné stránky

Univerzálnost tohoto vozu - dokáže být pekelně rychlým, ale zároveň také pohodovým společníkem.
Velmi rychlý podvozek.
Relativní vzácnost a neokoukanost, na ulici jsem za poslední rok potkal přesně 4 CUPRY!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím nic

 

Novinky v recenzi

14.2.2017 11:07

Auto je prodano!

Auto ma jiz noveho majitele a tim konci tato recenze, dale jiz nebude aktualizovana a nebudu sledovat ani komentare. Vymenil jsem tuto Cupru za novou verzi 300 4x4. Recenzi snad brzy napisu :-)

18.1.2017 11:24

CUPRA 300 4x4 jde brzy do vyroby!

Tak dnes mi psal prodejce, ze jde mnou objednana CUPRA ST 300 4x4 jiz brzy do vyroby a mela by byt k dispozici od 9teho tydne, coz je konec unora. Tak jsem tedy zvedav, udajne je to prvni CUPRA 4x4, ktera bude do CR dodana zakaznikovi. Jsem tedy zvedav, recenze pak bude nasledovat :-)

17.12.2016 12:34

CUPRA je na prodej!

V pátek jsem nakonec objednal novou CUPRU ST 300 4x4 a stávající vůz tedy půjde do prodeje. Pokud máte někdo zájem o velmi pěkné auto s naprosto neprůstřelnou historií a prodlouženou tovární zárukou až do konce roku 2021, klidně napište. Aktuálně mám najeto 22,5k km, před prodejem ještě půjde vůz na olej a servisní prohlídku, pro nového majitele bude tedy zcela bez investic. Auto neprošlo žádným tuningem a nikdy nebylo provozováno na okruhu, pouze v běžném provozu. Kupoval jsem ho opravdu s tím, že si nechám delší dobu, takže mělo řádnou péči :)

8.12.2016 13:07

Prvni nehoda!

Tak CUPRA má bohužel první zásah. Jakožto celkem slušný řidič jsem pouštěl skupinku chodců na přechodu, za mnou auto bez problému zastavilo a najednou se přiřítila dodávka a v plné rychlosti do nás narazila. Dle poškození AUDI uprostřed (totálka), rány a nulové brzdné dráhy usuzuju, že asi nejel padesát … svědci situaci popisovali tak, že to vypadalo, jakoby na poslední chvíli ještě přidal. Naštěstí nebyl nikdo vážně zraněn, CUPRA to nejspíše odnesla pouze zadním difusorem a nárazníkem. Více se uvidí na zvedáku. Auto se ale chová a jezdí standardně, tak prý by s tím snad nic jiného být nemělo. Každopádně to dost naštve, zvlášť když chci CUPRU prodávat …

15.10.2016 11:56

Nový LEON s 4x4 od března 2017!

V březnu by se měl na trhu objevit modernizovaný Leon s rozšířenou výbavou a především možností pohonu 4x4. V podstatě to bude asi Golf R, motor bude oficiálně cejchovaný na 300 koní. Vážně nad ním uvažuji, ale zase je mi líto se vzdát staré Cupry po tak krátké době :)

25.6.2016 14:57

Update navigace – mapy 2017!

Kouknul jsem se na webovky Seatu a hle, jsou k dispozici nové mapové podklady pro rok 2016/2017. Pozor, na webu mají chybně uvedený kód nových map, 0122 jsou loňské mapy, ale soubory jsou nové! Dle instrukcí jsem si stáhnul cca 24GB velký update, nahrál na SD kartu a v menu vozu spustil aktualizaci navigace. Instalace mapových podkladů trvala cca hodinu. Co je však dobré, aktualizace probíhá, i když máte vypnutý motor! U BMW 2010 trvala podobná aktualizace cca 4 hodiny, člověk musel nechat auto v servisu přes noc a ještě zaplatil cca 6.500,- Kč. U Seatu to zvládne každý hravě sám a aktualizace na 3 roky stojí 3.000,- Kč.

25.6.2016 14:45

První výměna oleje!

Na tachometru svítí 11.700km, takže jsem se vypravil na první výměnu oleje. Dle proměnného intervalu by auto vydrželo ještě asi 12.000km, ale longlife interval je u podobného motoru zvěrstvo. Stále jezdím relativně rekreačně, žádné okruhy, olej se mi tedy nepálí-neubývá, takže jsem tam dal specifikaci dle servisu-výrobce Shell 0w-30. Cena v pražském autorizovaném servise (za plnou pálku) byla 5.170,- Kč. Od dvou let stáří vozu je to prý díky paketovému oleji výrazně levnější, uvidíme. Příště si spíše nechám změnit interval výměny na roční a použiji levnější 5w-30 olej.

6.4.2016 15:43

Full Link

Konečně jsem si udělal více času k prozkoumání vlastností Full Linku a zjistil, že to dokáže mnohem více věcí, než jsem si původně myslel. Vlastním telefon s Androidem, zkoušel jsem tedy propojení Mirrorlink. Tato funkce umožňuje nejenom klasické zrcadlení mobilu na display vozu (a jeho ovládání přes display), ale také možnost instalace speciálních aplikací. Nejužitečnější z nich je asi Seat ConnectApp, která toho umí celkem hodně. Kupříkladu umožňuje přístup k Facebooku (jsem divnej, ale facebook nemám, takže jsem netestoval  ), Twitteru, informacím o voze, podrobným statistikám o cestě, různým profilům (vyberete si profil a auto dle jeho nastavení provede různé funkce – zapne rádio, nastaví navigaci, pošle SMS…) a tak dále. Můžete si uložit určitou trasu a zpětně se v mobilu podívat, jakou jste měli v jednotlivých bodech spotřebu, šlapali na plyn, atd… Aplikace také automaticky ukládá místo zaparkování vozu, takže pokud máte špatnou paměť, jenom v mobilu kliknete a navigace vás zavede k autu. Kdykoliv se také pak můžete v mobilu podívat na stav vozu v době jeho zaparkování (kolik máte najeto, VIN, chybová hlášení). Aplikací podporujících Mirrolink je samozřejmě více, kupříkladu si můžete stáhnout navigaci Sygic, různá internetová rádia, počasí a tak podobně. Pro hračičky je to prostě skvělá a užitečná věc! Navi High má Full Link v ceně, bez ní je příplatek 4500,- Kč, tuto položku rozhodně při konfiguraci svého vozu nepřehlédněte!!!

29.3.2016 09:26

Přezuto!

V krátkém předstihu jsem dal sbohem zimním diskům a auto přestrojil na letní sezónu. Subjektivně auto lépe drží v zatáčkách a přijde mi, že díky odlehčeným diskům „lehčeji našlapuje“, ale možná se mi to jenom zdá. Každopádně auto nyní vypadá jako referenční model z prospektů, tedy až na ztrácející se standardní brzdiče v útrobách velmi vykrojených disků. Jsou opravdu o dost menší než příplatková Bremba, před které je problém nacpat i ten nejhubenější prst. Do galerie jsem přidal pár fotek.

19.3.2016 19:20

Instalace performance prahů a stažení generátoru zvuku

V pátek jsem si nechal v autorizovaném servisu namontovat performance kryty prahů. Do galerie jsem přidal pár obrázků před a následně po úpravě. Osobně se mi to moc líbí, profil auta tím dostal větší dynamiku. Zároveň jsem si také nechal o 50% stáhnout zvukový generátor aktivující se v režimech CUPRA/Sport. Lze to regulovat přes diagnostiku, dle libosti. Zvyklý na servisní taxy v BMW servisech jsem byl příjemně překvapen při placení, za oba úkony jsem dal „pouze“ 1.500,- Kč.

19.3.2016 11:24

Performance kola - hmotnost

V prospektech se dočtete, že performance kola, která jsou součástí paketu Performance, jsou oproti standardním odlehčená. Nicméně nikdo v Seatu mi nebyl schopný říct, kolik skutečně váží a na internetu se dočtete dosti rozdílné hmotnosti. Tato kola jsem si koupil na léto a nechal si je převážit. Standardní 19 mají vážit cca 13,7kg, performance pak 12kg. Bylo to váženo cca 5x osobní váhou, takže by to mělo snad sedět. Rozdíl tam tedy opravdu je, ale pokud jdete primárně po hmotnosti, koupíte za podobné peníze i podstatně lehčí disky.

11.3.2016 16:39

11.3.2016

Mám za sebou prvních 5.000 kilometrů a můj pozitivní dojem z vozu trvá a spokojenost zůstává maximální :) Člověk postupem času objevuje nové funkce a možnosti. Třeba jsem předtím nevěděl, že je možné na interní HDD kopírovat vlastní multimediální soubory (prakticky to však smysl nedává, protože přehrávání z karet funguje skvěle a také mají větší kapacitu). Dále jsem v různých podmenu našel časy zbývající do servisní prohlídky, zjistil jak si nastavovat budíky na displey v režimu sport a tak podobně. Velkou radost mi udělalo, že systém přehrává hromadu různých hudebních a také video formátů, především pak bezeztrátových .flac, v kterých mám většinu hudby. To BMW s velkou navigací z roku 2010 neumělo!

Jednou se mi však přihodilo, že auto při pomalé jízdě do kopce za popeláři pořád zapínalo a vypínalo parkovací senzory. Problém byl v tom, že se jelo do opravdu prudkého kopce a auto si myslelo, že mám před sebou překážku, takže to nepřerušovaně pískalo a navíc nešlo manuálně vypnout! Od té doby se mi to však už nepřihodilo. Dále jsem zjistil, že jedna z dětských sedaček není pro toto auto vůbec vhodná, protože při svém neobsazení dosti rachotí. V předchozím BMW jsem to nezaregistroval, ale tady je podvozek přeci jenom o něco pevnější. Jedná se o Cybex Solution X2 Fix, druhou máme Romer Kidfix XP SICT a ta má robustnější konstrukci, takže nerámusí. První tedy budu muset prodat a nahradit Romerem, protože je to vážně otravné.


Přidat názorDiskuse: Seat Leon CUPRA ST

Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
výkon motoru
10
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluSeat Leon 5F (od 2012)
Seat Leon Cupra – Rychle, zábavně a levně Seat Leon Cupra – Rychle, zábavně a levně

Hledáte silný kompaktní hot-hatch a nemáte tolik…

Seat Leon Cupra ST 300 si zazávodil na sněhu se psím spřežením Seat Leon Cupra ST 300 si zazávodil na sněhu se psím spřežením

Zamrzlé jezero v Laponsku se stalo místem setkání…

 





Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…