Recenze

mobilcarl (muž 29 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Škoda Octavia

9,86 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10
Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta Octa Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:156000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1595 výkon [kW]: 75 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,3

Popis vozu

Zdravím všechny příznivce automobilů a uživatele MACZ. Již dlouho se tu pohybuji a přemýšlím, jestli zde taktéž zveřejnit své auto nebo ne. No a nakonec jsem se do toho pustil. Takže:

Jak jsem se k autu dostal?
S mamkou jsme se rozhodli, že je prostě potřeba auto a že si prostě nějaké koupíme s tím, že jak o financování, tak o užívání se budeme dělit. Moje nadšené automobilové srdce zaplesalo, ale následovala studená sprcha. Kritéria stanovená mamkou byla a) české auto - škoda (to mě ani tak nevadilo) b) rozpočet 50tis (to jsem řekl, že ne, končím, to jsou samé křápy) c) felicia (rovnou jsem auto zavrhl). Pak jsem mamku přesvědčil, že jediné starší auto od škody, které má smysl je Octavia s benzinovým motorem - rozum chtěl 1,6i, srdce 1,8t (dnes už vím, že 1,8t by bylo též rozumným). částka se stanovila, ale nic se nedalo najít. Najednou telefon od mé drahé mamky: "Vybrala jsem auto, složila zálohu, v pondělí pro něj jedeme, je to felicia" Podruhé studená sprcha, naštěstí si ze mě vystřelila :-) Pak jsem zjistil, že je to Octavia 1,6 MPI se silnějším 75kw motorem v elegance výbavě. To mi samozřejmě zvedlo náladu a já se těšil až bude octule v garáži.

Po skoro 10 000 km a několikero dlouhých i krátkých výletů musím konstatovat, že jsem spokojen. Ať se se mnou hádá kdo chce co chce, musí uznat, že Octavia je velmi praktické auto, které designem nikoho nerozzlobí, ve výbavě elegance nepostrádá nic, co by mohlo chybět a se 102 koňmi je to pohodové svezení. V záplavě maloobjemových automobilů se necítím jako brzda provozu, při správném řazení lze udržet krok s výkonějšími auty (nemluvím samozřejmě o autech typu 550i, atd., spíše mám namysli sestru s 1,8T apod.) Díky absenci turba se defakto nemusím o motor bát. Olej měním, tankuji skoro výhradně Shell.

Podvozek mě ovšem nenadchl, nemůžu sice říci, že jsem čekal tvrdé nastavení s minimálními náklony, určitě jsem ale nečekal francouzský parník. Ovšem toto dávám za vinu již unaveným a s tímto motorem měkčím pružinám, které bych rád vyměnil za tvrdší pružiný, které se dávají do 1,8t nebo TDI, rozdíl je opravdu znát.

Interiér i přes svůj zub času nabídne dobré materiály i ergonomii. Co se ale mého konkrétního kusu týče, to byl děs. Předchozí majitel, nejspíše nějaká velmi vytížená OSVČ o vozidlo a hlavně tedy interiér moc nedbala. Hnusně odřený volant potažený ala tesco koženkou, rozdrbaná sedačka a následně navlečené tyrkysově modré potahy. V černém interiéru? No to je vážně hnus velebnosti. Navíc na zadních sedadlech nikdo neseděl, zato asi špinavé kartony tam byly jako doma. Tohle jsem samozřejmě trpět nechtěl, takže jsem sehnal sedačku, stáhl potahy a na jaře se chystám obšít volant kůží. Co se výbavy týče, tak je to klasická elegance s manuální klimatizací (ano chtěl bych climatronik, ale díky bohu i za tu manuální).

Tak a teď k nutným opravám a doplňkům:
Zjistil jsem, že uniká olej, díra v olejové pumpě, kterou předchozí majitel opravil lepící páskou (no to mě po...) nová stála něco kolem 1500,--Také se musely měnit misky předních tlumičů, poté již zmíněná sedačka a také rádio, které se vždy po startu zaplo na nejvyšší možnou hlasitost. Také jsem vyměnil přední zámek u dveří, především kvůli nefunkčnímu mikrospínači.
Nakonec ještě musím zmínit 16" Dezenty RE s pneu 205/55 (chtěl jsem Pirelli P7, ale nakonec jsem koupil obyč Barum)

Spotřebu jsem si nechal nakonec, neříkám, že ji neřeším a že nezkouším za kolik nejméně se dá jezdit. Přeci jen jsem zatím student, takže šetřit se musí, ale spíše mi je jedno, jestli jedu za 6l nebo za 10l. Kdyby ne, nemohl bych si pořídit auto s tímto motorem. Plynná jízda je za 6,5l, ale průměr je, hlavně teď v zime, kolem 8,3l/100km. Daleko radši si připlatím za benzin, než za opravu turba a poškozený motor kvůli nekvalitě nafty. Mimochodem, když už srovnávám pořád s 1,8T, tak spotřeby máme naprosto totožné-

Jinak absolutně spokojený bych byl, pokud bych měl motor 1,8t a tím pádem i trochu tvrdší podvozek, namísto manuální klimy climatronic a za originál rádio, které by pasovalo do interiéru bych byl také moc rád. Kdo ví, třeba se poštěstí a koupím si jedničkové RS:) Ale čert to vem, díky bohu, že mám auto, které jezdí a brzdí.

Silné stránky

Už vidím ty komentáře, ale přeci jen to musím uvést, Octavia je svým způsobem auto s určitou prestiží(alespoň v ČR), ne nadarmo ji hodně lidí, i když mylně, srovnává s passatem. Je to holt velké auto, které stojí na pomezí tříd a rozměrově tam dle mého úsudku patří. V další, druhé generaci bych řekl, že do střední třídy patří i díky výbavě a motorům. Další silnou stránkou je pro mě samozřejmě obří kufr, který se z 90% nevyužije, ale když se jede na dovolenou nebo se stěhuji, je to opravdu velmi praktické. Motor hodnotím také kladně, proto ho řadím mezi silné stránky. Výkon má a na naše silnice to stačí.

Slabé stránky

Mezi slabé stránky řadím bubnové brzdy, v kterých pořád něco dře a všeobecně jsou s tím problémy. Při vyšším tempu sem patří i spotřeba, která se může vyšplhat až na nějakých 10L. Samozřejmě je spousta dalších blbůstek, které naštvou.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Díky mému kamarádovi, který vlastní 1,8t a rád se v autech šťourá si většinu věcí zvládnu svépomocí respektive s jeho pomocí:)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dal slevu, vybírají si většinou dobrá auta v slušném stavu, ale je to prostě autobazar.

Jízda s 1,6 MPI

Otevřu garáž, odemknu auto a po otevření řidičových dveří si čerpadlo nasaje benzin. Při studeném motoru mi nastartování v garáži, kde se vše rozléhá přimopíná naftovou Pumpe - düse. V plánu mám trasu dlouhou asi 20km (Jbc - Chrastava)Jelikož jsem k motoru ohleduplný, dokuď se nezahřeje, točím max 2500 - 3000ot/min. I po zahřátí vody, ale netočím hodně, čekám na alespoň najetých 8 - 10km. Kdo zná kunranické serpentiny, má s dobrým podvozkem vystaráno. Já jedu střídmě, jelikož nemám zahřátý motor a podvozek taky není nejtvrdší. Přijíždím na okraj Liberce, už mám asi 8km a u kruháče, který lze projet na 3. rychlostní stupeň řadím za 2(ježiš ty dlouhý dráhy řazení, to je fakt děs), před kapotou mám také octavii, bez označení, ale tipuji 1,9 naftu. Oba odbočujeme směr ostatní tranzit, udržuji si 3000ot a hned po zabočení dávám "plnej", ručička otáčkoměru letí k 5500, správný čas zařadit 3ku, kdy po poklesu bude 3650ot - maximum Nm. Znovu do 5500, řadím 4. Octavia mizí v zpětném zrcátku (nezávodila, jen podotýkám) a já řadím na 5(což opět díky dlouhým dráhám řazení není zrovna nejrychlejší), protože už stejně překračuji povolenou rychlost o 30kmh. Projíždím okolo Tipsportareny a najíždím na dálniční okruh směr Chrastava, jedu předpisových 80kmh, auto si bere asi 7L. Po odbočce ke Globusu končí 80kmh, zrychluji na 110, nikam nespěchám, předjíždí mě párek teenagerů v opel corsa. Je mi to fuk, vím, že přijde velké stoupání a tam jim dojde dech. A je to tu, ono stoupání na Bedřichovku, rozjíždím se na 130, před kopcem dám plnej a ve 150 předjíždím již zmiňovanou Corsu, která se musela zařadit v tříproudé silnici na pruh pro dodávky. Nahoře na kopci vyjíždím a při opětovné překročení rychlosti dávám nohu z plynu. Jedu pouze setrvačností, protože mě za nějakých pár set metrů čeká odbočka na Chrastavu. Poté vyjíýdíme ve dvou respektive se dvěma auty. Druhé auto je taktéž octavia, taktéž rv 2001, taktéž Elegance, ale rozdíl je velký, tolik opěvovaný motor 1,8T s daleko lepším podvozkem. Jedeme zpět do Liberce. Nájezd na dálnici je okamžité do prudkého stoupání, já mám zahřátý motor, takže okamžitě zrychluji a na kopci čekám na kolegu, po pár kilometrech je samozřejmě jasné, že nemám šanci, při plným plynu už vidím jen světla v dáli, dojíždím ho teprve u sjezdu na Františkov. Jede se městem, rovinka do kopce, žádný provoz, ale i když je neděle a škola zavřená, oba jedeme předpisových 40kmh, nejsme idioti a nestojí nám vyšší rychlost za pokutu nebo nedej bože za nějakou nehodu. Nahoře na křižovatce ale vidím, že kolega již zrychluje, proto si začínám hlídat otáčky a díky tomu se ho držím až na konec další rovinky, kde jde hodně na brzdy. Ty kotoučovky vzadu jsou znát, já s bubny jsem to jen tak tak dobrzdil. Následuje odbočka vpravo, další rovinka, jedeme spolu, přijíždíme k baráku. Teď dochladit turbo, moment, já žádné nemám, vypínám motor, beru tašku z kufru a již zamykám auto, kolega pořád chladí. Tak a teď kdo je brzda provozu? :-)

(Tento miničlánek berte s nadhledem, nijak neurážím turbomotory, spíše narážím na věčné diskuzi s lidmi, kteří pomlouvají tento motor, aniž by v něm kdykoli jeli.)

 

Novinky v recenzi

3.9.2012 19:39

Cesta LBC - Lipno - LBC

Po dlouhé době přicházím s aktualizací. Na konci června jsme vyjeli směr Lipno nad Vltavou. Naložené auto, 4 lidé, 4 kola na střeše a průměrná spotřeba za celou dobu byla 7,8l, což na slabší benzinový motor a těžké auto je myslím docela dobrý výsledek. Jinak měnili jsme spojku, doléval jsem nový olej. Zlobí mě mikrospínač u spolujezdce. K autě ale výhrady nemám, jen doufám, že s koncem školy, snad novou prací, bude nějaké jiné. Uvidíme za půl roku :-)

7.9.2011 12:49

Pneu

Tak nové pneu nakoupeny, objednány v neděli okolo 22 hodiny a v úterý dopoledne jsem je měl v garáži. Jedná se o Barum Polaris 3. S 2kama jsem byl docela spokojený, tak doufám, že 3ky budou ještě lepší. Chtěl jsem sice TS830 nebo UG7+, ale tyto jsou poměrně o dost dražší.

4.9.2011 22:27

Projížďka

Dnes jsem jel s plně obsazeným autem trasu Bílý Potok - Smědavá. Kdo zná, nemusím vysvětlovat, kdo nezná, zatáčkovitá stoupavá trať se spousty vracáků pokrytá na ČR dobrým asfaltem. Spotřeba po výjezdu nahoru 10l/100km, auto bylo pořád v 3500 - 5000ot/min, ale ta jízda stála za to. Jen to chtělo lepší podvozek a více koníků. Byli se tam projet i pánové s Mx-5kama (asi nějaký private club) a opravdu ty zadokolky nešetřili. Ach jo, mít tak Porsche nebo BMW, i nějakou tu Audi (RS6) to by se to jelo:-(

29.3.2011 22:02

Nové věci na jaro

Tak octule dostala novou Vartu blue dynamic 74aH, bohužel jsem si bláhově myslel, že se pod plastový kryt vejde, i když je o nějaký ten centimetr delší. No, ale startuje krásně. Příští měsíc ještě vyměním olej. Nyní je tam narychlo nalitý Carlsson 5W-40, ale objednávat budu Shell Helix Ultra 5W-40. Jinak přezouvat zatím nebudu, zimní gumy chci dojezdit, protože na příští zumu budou nové (asi ultra grip nebo ts830)

24.2.2011 11:07

Jízda s 1,6MPI

Recenzi jsem doplnil o takový minipříběh, vyprávějíc o ne zas tak špatné dynamice tohoto motoru. :-)


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
10

Už jen díky kufru 10b

prostornost
6

Na předních sedačkách dobrý, ale vzadu si za mě moc lidí nesedne

jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
10

Je opravdu tichý, zvlášť po zahřátí.

kvalita sedadel
8
brzdy
5

Málo bodů jen díky bubnům.

zavazadlový prostor
10






Blesk.cz

Parašutista na letenském Dni armády dopadl mezi diváky. Zranil tři lidi včetně dítěte

Parašutista na letenském Dni armády dopadl mezi…

Den armády na Letné přilákal od rána stovky návštěvníků. Někteří z nich na něj ale nebudou vzpomínat v dobrém -…

Ani v růžovém neoslnila. Melania Trumpová sklidila kritiku za řeč před ženami lídrů

Ani v růžovém neoslnila. Melania Trumpová sklidila…

Melania Trumpová zahájila slavnostní oběd chotí světových lídrů, kteří se sešli na Valném shromáždění OSN. Její…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Neuerův náhradník vyrobil velký kiks, Bayern ztratil

SESTŘIH: Neuerův náhradník vyrobil velký kiks,…

Fotbalisté Bayernu Mnichov pouze remizovali v předehrávce 6. kola bundesligy s Wolfsburgem 2:2 a promarnili před…

Hecování na Laver Cupu! Poklony Federerovi, mexická vlna i kliky

Hecování na Laver Cupu! Poklony Federerovi, mexická…

Největší tenisové hvězdy si užívají zcela mimořádnou akci. Laver Cup v Praze během prvního dne všechny…

 

Reflex.cz

Inspektor Mrázek, šplhoun Mazánek nebo dabér Louise de Funse. Před 110 lety se narodil František Filipovský

Inspektor Mrázek, šplhoun Mazánek nebo dabér Louise…

Přestože František Filipovský ve filmech a seriálech sbíral spíš menší role, patřil vždy k hereckým ozdobám…

Bond, James Bond. Fosilie se vrací v komiksu

Bond, James Bond. Fosilie se vrací v komiksu

James Bond je zkamenělina. Relikt z minulého století, který se snaží nějak přežít v tisíciletí novém. Můžete si…