Honda Civic (2015)
23.1.2016Civic tourer jsem si pořídil v roce 2015 jako své (ryze) první auto. Hledal jsem auto, které by bylo vhodné pro blížící se rodinné použití (dostatečný…
Honda Civic (michal.t)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
i-Vtec 26.01.16 14:01
« Re: Re: clupotanie paliva v nadrzi
Vlastním Civic Type R 8g a to šplouchnutí jde slyšet pouze při téměř plné nádrži, kdy je hladina benzínu vysoko a to pouze při parkování a následném zastavení, kdy se hladina pohne a šplouchne o stěny, laicky řečeno. Jinak při běžné jízde nejde slyšet nikdy nic. -
michal.t 26.01.16 12:27
« Re: clupotanie paliva v nadrzi
Díky... Za jízdy jsem si žádného šplouchání nikdy nevšiml. Ale třeba když jsem auto posouval o kousek z kopečka při vypnutém motoru, tak mě to zašplouchání docela přepkvapilo při sešlápnutí brzdy. Ale musí být opravdu ticho aby, si toho člověk všiml - i tak zní to šplouchání docela "vzdáleně". -
gmk7 26.01.16 11:47
« clupotanie paliva v nadrzi
ahoj, krasne zrecenzovane auto, a gratulujem. Honda bude urcite velmi dlho sluzit. mam ale jednu poznamku. Kedze sofer sedi nad nadrzou, necitit niekedy clupotanie paliva pod sebou? Ma to honda nejako odhlucnene? Nikto to v ziadnych recenziach neuvadza... -
michal.t 25.01.16 23:00
« Re: Re: Re: Honda
Dík,... hmmm 1.6... Ať žije ultraúsporňák! :-) ... taky mi tehdá bleskla volba tohoto motoru hlavou, ale návratnost mi při mých nájezdech vycházela až tak za 15 let (servisní odlišnosti nepočítaje)… pro mě příliš.
To mi nedocvaklo s tím kolem, že kousek na hloubku asi bude chybět. Ještě si nechám projít hlavou, zda spoléhat na asistenčky či dojezdovku… ani netuším, zda by se na dojezdovce dala dojet i větší dálka, např. ze zahraniční dovči. To bych si stejně asi raději nabalil to klasické kolo, byť by ta nezavřená „díra“ s kolem v kufru působila trochu neuhlazeně.
-
Toky1 25.01.16 10:39
« Opozdená reakcia motoru na stlačenie akcelerátora
Len poznámka, že toto nieje vecou atmosférického benzínového motora ale elektronického plynového pedálu. Žiadne tiahla a podobne. Vec nastavenia elektroniky a riadiacej jednotky - a nastavená je s takýmto oneskorením schválne na spotrebu a jej krajšie tabuľkové hodnoty. Dá sa to ošetriť čipom. Poprípade práve toto napríklad na mojom jednom aute ovplyvňuje tlačítko Sport - zrýchli reakcie na stlačenie pedálu (okrem iného - nechá aj automat vytočiť do vyšších otáčok a podobne). -
michal.t 24.01.16 17:28
« Re: Honda
Dík za přání i nabídku – spíš později šoupnu do kufru asi přímo plnohodnotné zimní/letní kolo, až skončí honďácká asistenčka zdarma.
V osmé generaci jsem se kdysi svezl pouze jako pasažér – každopádně i díky této zkušenosti jsem si na civica při výběru auta vzpomněl. Jinak je to myslím takové neprávem opomíjené auto, ani reklamy na něj člověk moc nevidí… -
michal.t 24.01.16 16:59
« Re: Gratulace
Díky… přestože je ta červená bezpříplatková, docela se mi i líbí, tak že bylo jasno. Zkusil jsem udělat tu fotku vzadu… 178cm vysoká figurantka už boty dál nezastrčí – podlaha se tam plynule, s ne příliš výrazným úhlem zvedá, díky té nádrži pod ní. Ta část nad špičkami bot patří ještě k sedadlu a posouvá se s ním. Přední sedadlo je na fotce v běžné poloze vhodné pro cca 180 cm člověka.
Financování jsme nevyužili, vysolil jsem úspory přímo na dřevo – a když se dívám na web prodejce, tak tourera comfort nabízí pořád za stejnou cenu, tedy těch 430 tisíc v základní červené.
Jak jsem psal, s Leonem jsem neměl osobně tu čest, neposoudím tedy… spíš - pokud nejsi pevně rozhodnutý pro kombi – by možná stála za úvahu i ta krátká verze civicu (bude určitě i ještě levnější). Zavazadelník má taky dost velký (i když na ty dlouhé věci je tourer určitě použitelnější)... šel bych do něj tenkrát, kdyby mě neodradila ta nízká střecha vzadu – pro hlavu ještě míň místa než v Rapidu liftback. Na kratší trasy se tam samozřejmě 185 cm člověk taky nějak nasouká, ale není to ono s hlavou opřenou o střechu. Každopádně si ten výběr užij, aspoň tak jako já… :-) -
CliveBixby 24.01.16 08:30
« Gratulace
Gratuluji k super autu, osobne bych si akorat vybral jinou barvu :p Taky jsem zacal (velmi predbezne) pokoukavat po kandidatech na nove auto a kdybych vybiral kombika, tak mezi Civicem a Leonem ST a v benzinu, byl by prevazne na mesto s podobnym rocnim najezdem. Muzu se zeptat, na kolik nakonec vysel? A vyuzili jste jejich uveroveho financovani bez navyseni? Predem diky a at slouzi! Jo, neslo by vyfotit to misto pro nohy vzadu (pod temi sedadly, jak je ta nadrz)? Moc si to nedokazu predstavit. -
AUDIRS6 16.04.16 23:18
« Re: Re: Re: Re: Chlape !!!
ved jasne. Oni sa tie motory brzdia z maxima do cca 1000 rpm, preto maju aj v tych najnizsich otackach take parametre. Lenze ako minimalne my dvaja a par zasvätenych vieme, toto je fakt len teoria, ktora sa da v praxi dosiahnut len napr. na tvojom priklade s kopcom... ;-) -
AUDIRS6 16.04.16 22:03
« Re: Re: Chlape !!!
:-)
Kedysi davnejsie som aj ja robil s klimatizaciami. Teda robil... >:D
Stala sa mi zaujimava vec: Znamy mi vola: Mam 2 chalanov, co robia klimy a sef ich oj€bava. Nechces ich zobrat pod seba ? Budu robit vsetko, ty sa budes starat len o menezment a biznis, v tom su oni ľaví ... JA - OK ! >:D
Takto fungovali podo mnou par rokov a potom sa uz osamostatnili uplne. :-)
Sice mi to obcas sposobilo nejaku tu vrasku na cele, ale to obdobie hodnotim kladne.
Tie presne cisla - mozem sa po tom pozhanat, ak by si fakt nemal co ine na praci... >:D
Ale princip je pochopitelny pre kazdeho, kto chce princip pochopit. S jednou malou poznamkou mna - motorara-amatera ( bavit sa s motormi ma bavilo az tak, ze kamarat, co ich ma vystudovane do mna nalial 4 roky uciva z VŠ za 4 mesiace ! >:-[] )
Totiz - maximum toc. momentu, jeho nabeh a dostupnost...:
Firemne grafy su sice pekna vec, ale realita je obcas trosku ina. Hlavne nabeh toc. momentu do jeho maxima - nikdy !!!!! - nebude podla grafu, lebo turbodiera ! :-!
Teda bol by, ak by si plny plyn dal este o par stoviek rpm nizsie a turbo by malo cas roztocit sa na jeho max. prac otacky. ak ma ale motor max. kr. moment od napr. 1500 rpm, ty mas 1500 rpm a das plny kotol, chvilku potrva kym sa motor "nafuka" a v tomto case nemas ten toc. moment, aky ti slubuje krivka v grafe. Vo vyssich otackach sa toto zmazava, ale tiez nie do nuly.
Váženie...:
Hmotnost pri nehode je dvojsecna zbran, ale to by sme debatovali este hoooodne dlho.
A ano, tucne Mondeo nastartovalo ten problem, koli ktoremu sa o to zacali vsetci serioznejsi novinari viac zaujimat. V jeho pripade to robilo myslim az 220 kg !!!, C-klasa 160 kg...No a toto uz su cisla fakt alarmujuce !
Ver ze na to vazenie ja tlacim fakt silno, a hadam sa coskoro dockame aj vysledku.
;-)
A diskusie ? Tie niesu vzdy len o cislach, ale aj o osobnych skusenostiach, pripadne inych uzitocnych vedomostiach. Ako vidim, ty ich mas. Preto by bolo dobre, keby si svojou ucastou zdvihol to prabiedne % tych, ktori ich maju tiez... :-!
Takze este raz ja tebe dakujem, a do skoreho "citania / pisania" ... ;-) -
michal.t 16.04.16 20:32
« Re: Atmosféra vs. turbo
Dík... jj, s těmi 15% by to tak nějak mohlo vycházet.
Souhlas, třeba to TSI 81 kW je myslím pro běžné pohodové ježdění srovnatelný... a zátahem z běžných cestovních otáček často i trochu pružnější než ta atmosférická 1.8....
Nevím však, zda jsou malé turbomotory až tak blbuvzdorné jako ta 1.8 atmoséra - nedávno jsem třeba před křižovatkou zapomněl zařadit za jedna a nechal tam dvojku... rozjed do mírného stoupání při 800 ot./min proběhl s 1.8 velice hbitě a hladce (byť zvukově už to nebylo to pravé)... Mám trochu obavy, že z takových otáček by mě malé turbo do kopce tak snadno nevytáhlo... zvlášť, když dvojka je poměrně dlouhá a těžká. Ale nezkoušel jsem osobně, třeba se pletu. -
SrandistaSK 16.04.16 20:31
« Re: Atmosféra vs. turbo
Pokial vodic nerad vytaca motor, tak si holt nema co kupovat atmosferu. Sice volakedy nikto turbo nemal a vsetci s tym dokazali jazdit, ale ok, beriem, dnes su ludia lenivejsi.
Kazdopadne, ked si niekto kupi atmosferu a nechce sa mu ju vytacat a v nizkych a strednych otackach sa stazuje na nedostatok vykonu, tak nepochopil, ako motor funguje, a je to len a len jeho chyba. Ked u mojej 1.8 viem, ze ma najvyssi vykon v 7800 otackach, tak holt nemozem byt na okreske lenivy a nemozem sa pokusat predbiehat zo 6. Ked chcem predbiehat, tak holt podradim do 3 a predbieham, ako sa od atmosferickeho motoru ocakava. -
michal.t 16.04.16 20:18
« Re: Re: Atmosféra vs. turbo
No on je ten nejsilnější benzín v Civicu Tourer zároveň i základní motorizací a v tomto kontextu má nad základní motorizací Oktávky pro změnu navrch, o ceně ani nemluvě. Jen jeden benzín v nabídce se zdá třeba směšné… ale na druhou stranu, svými parametry může více než uspokojit velké procento zákazníků, kteří by jinak z racionálně-ekonomických důvodů skončili u základních (či těsně nadzákladních) slabších motorizací jiných značek. A dopadl bych tak taky, kdyby Civic nebyl k dispozici.
To věřím, že někomu může diesel vyhovovat… někomu, kdo třeba jezdit musí, pracovně a mnoho hodin týdně. Můj případ to není, mě baví si s autem hrát, a to i s převodovkou a řadit… Osobně mě diesely v autech, která občas projedu v práci, moc neberou, ani ty slinější… spíš jsem rád za tu kultivovanost benzíňáku. Nedivím se, že někomu 1.8 iVTEC přijde v nižších otáčkách mdlý. Ale mě baví - když je např. nějaká příležitost k předjetí a pořádnému vytočení, tak si to „probuzení“ motoru užiju o to víc. U turbomotorů to táhne pořád tak nějak stejně (i když třeba s mohutným zátahem), dřív zvadnou a to mě zas tolik nebere osobně.
-
AUDIRS6 16.04.16 17:11
« Chlape !!!
Klobúk dole !
Malokedy sa mi stane, ze sa dostanem k citaniu nejakych recenzii, na tento tvoj clanok som narazil uplne nahodou len vdaka tomu, ze som sa pozeral, kto je on-line na MACZ a pri tvojom svietilo pri nadpise o porovnani tych motorov, ze "dnes"... a bolo to hned 2. z hora >:D
Jednym duskom som precital tvoju analyzu a vzdavam ti hold a obdiv ! :-! :yes:
Takze vdaka tomu, ze som si to precital viem, ze je tu o jedneho technicky vyspeleho cloveka, ktory ma chut a nervy detailne analyzovat veci, viac.
To som este ani nestihol pozriet tvoje grafy, ale uz text mi stacil. ;-)
Pravdou ostava, ze ma mrzi, ze si nemal vsetky spravne vstupne parametre:
realne hmotnosti, realne vykony z brzdy, Cx, celne plochy, prevodove pomery v prevodovkach pri "koncernovcoch"...
Neviem ako casto citas diskusie pri testoch, a ci vobec...ak ale ano, vies, ze som jeden z najostrejsich presadzovatelov vazenia aut v testoch.
dovody som rozoberal - je to uzitocna pomocka pri vybere vhodneho rodinneho / pracovneho ( viac zatazovaneho ) auta, ktora v pripade, ze by doslo k pretazeniu auta a tym zhorseniu jeho jazdnych vlastnosti, malo by to negativny ( a pri troske prehanania az katastroficky ) vplyv na jeho jazdne vlastnosti a aj opotrebenie pneumatik, pripadne pri poddimenzovanom podvozku ( zdvih pruzin / tlmicov ) aj na jeho udrzbu / servis.
Ale naprava je vraj na ceste ( vypada tak, ze moje slovo zacina u jedneho redaktora, ktory na to ma vplyv, zacina padat na urofnu pôdu...).
Este k tvojej analyze:
Vobec nechcem, aby si to prerabal, ale ak chces, skusim zabruzdat ja po nete a vyuzit svoje moznosti, aby som ti dodal aspon relevantne udavane parametre, ktore som schopny zistit. ;-)
Este raz ti dakujem !
Tak ma napada - preco ta v diskusiach nevidno ? :-O
Viem, ze s niektorymi nemlehetmi je to o nervy a palcekari by ti hned nadelili... >:D
Ale je potrebne medzi ludmi sirit osvetu ! Ludia ako ty su potrebni !
btw.: Dufam, ze kedze si z "oboru", a budem mat nejaky technicky problemcek, budem sa moct na teba obratit... ;-)
Takze prajem pekny zvysok vikemdu ;-) :yes: -
dal 26.01.16 07:44
« přístrojovka
Mám stejný názor, ta přístrojovka je moc povedená. Škoda, že u nového Civicu nebude.
Zvažoval jsem koupit také Civic v krátké verzi, kde je ten kufr dostatečně velký ale měl jsem rozpočet do 350 tis., takže smůla.
Přeji mnoho bezproblémových km a užij si krásného auta.
Dík, Tobě taky hodně km v pohodě...