Diskuse

Honda Civic (2015)

23.1.2016

Civic tourer jsem si pořídil v roce 2015 jako své (ryze) první auto. Hledal jsem auto, které by bylo vhodné pro blížící se rodinné použití (dostatečný…

 

Honda Civic (michal.t)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 26.01.16  22:15

    « Re: přístrojovka

    Je to každopádně zajímavé... někomu se zdá povedená, někomu zase příliš scifi... co člověk to názor, jako ve všem prostě :-)
    Dík, Tobě taky hodně km v pohodě...
  • « 00 Reagovat !

    foto i-Vtec

    i-Vtec 26.01.16  14:01

    « Re: Re: clupotanie paliva v nadrzi

    Vlastním Civic Type R 8g a to šplouchnutí jde slyšet pouze při téměř plné nádrži, kdy je hladina benzínu vysoko a to pouze při parkování a následném zastavení, kdy se hladina pohne a šplouchne o stěny, laicky řečeno. Jinak při běžné jízde nejde slyšet nikdy nic.
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 26.01.16  12:27

    « Re: clupotanie paliva v nadrzi

    Díky... Za jízdy jsem si žádného šplouchání nikdy nevšiml. Ale třeba když jsem auto posouval o kousek z kopečka při vypnutém motoru, tak mě to zašplouchání docela přepkvapilo při sešlápnutí brzdy. Ale musí být opravdu ticho aby, si toho člověk všiml - i tak zní to šplouchání docela "vzdáleně".
  • 00 Reagovat !

    foto gmk7

    gmk7 26.01.16  11:47

    « clupotanie paliva v nadrzi

    ahoj, krasne zrecenzovane auto, a gratulujem. Honda bude urcite velmi dlho sluzit. mam ale jednu poznamku. Kedze sofer sedi nad nadrzou, necitit niekedy clupotanie paliva pod sebou? Ma to honda nejako odhlucnene? Nikto to v ziadnych recenziach neuvadza...
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 25.01.16  23:00

    « Re: Re: Re: Honda

    Dík,... hmmm 1.6... Ať žije ultraúsporňák! :-) ... taky mi tehdá bleskla volba tohoto motoru hlavou, ale návratnost mi při mých nájezdech vycházela až tak za 15 let (servisní odlišnosti nepočítaje)… pro mě příliš.
    To mi nedocvaklo s tím kolem, že kousek na hloubku asi bude chybět. Ještě si nechám projít hlavou, zda spoléhat na asistenčky či dojezdovku… ani netuším, zda by se na dojezdovce dala dojet i větší dálka, např. ze zahraniční dovči. To bych si stejně asi raději nabalil to klasické kolo, byť by ta nezavřená „díra“ s kolem v kufru působila trochu neuhlazeně.
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 25.01.16  22:45

    « Re: Opozdená reakcia motoru na stlačenie akcelerátora

    Tak, tak, všechno dneska mají na starosti elektroničtí skřítci… Aspoň že u volantu je pořád poctivý mechanický převod.
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 25.01.16  22:44

    « Re: Dira v kufru

    JJ, ale pokud vím, Škodováci taky prezentují objem kufru i se započítaným prostorem pro rezervu, byť u Oktávky to udělá jen pár desítek litrů navíc.
  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 25.01.16  16:25

    « Dira v kufru

    Uz chapu proc udavaji vetsi objem kufru v litrech nez napr Octavia.
  • 00 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 25.01.16  10:39

    « Opozdená reakcia motoru na stlačenie akcelerátora

    Len poznámka, že toto nieje vecou atmosférického benzínového motora ale elektronického plynového pedálu. Žiadne tiahla a podobne. Vec nastavenia elektroniky a riadiacej jednotky - a nastavená je s takýmto oneskorením schválne na spotrebu a jej krajšie tabuľkové hodnoty. Dá sa to ošetriť čipom. Poprípade práve toto napríklad na mojom jednom aute ovplyvňuje tlačítko Sport - zrýchli reakcie na stlačenie pedálu (okrem iného - nechá aj automat vytočiť do vyšších otáčok a podobne).
  • « 00 Reagovat !

    foto xenon04

    xenon04 25.01.16  10:37

    « Re: Re: Honda

    Ahoj,
    parádní recenze :yes: sám mám modrého tourera 1.6 :-)
    jen k tomu kolu, plnohodnotné se do té 117l díry nevejde :'-( zkoušel jsem tam vměstnat zimní 16" 205/55 bez úspěch, takže jediná možnost je ta dojezdovka za šílenou cenu (u dealera)
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 24.01.16  17:28

    « Re: Honda

    Dík za přání i nabídku – spíš později šoupnu do kufru asi přímo plnohodnotné zimní/letní kolo, až skončí honďácká asistenčka zdarma.
    V osmé generaci jsem se kdysi svezl pouze jako pasažér – každopádně i díky této zkušenosti jsem si na civica při výběru auta vzpomněl. Jinak je to myslím takové neprávem opomíjené auto, ani reklamy na něj člověk moc nevidí…
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 24.01.16  16:59

    « Re: Gratulace

    Díky… přestože je ta červená bezpříplatková, docela se mi i líbí, tak že bylo jasno. Zkusil jsem udělat tu fotku vzadu… 178cm vysoká figurantka už boty dál nezastrčí – podlaha se tam plynule, s ne příliš výrazným úhlem zvedá, díky té nádrži pod ní. Ta část nad špičkami bot patří ještě k sedadlu a posouvá se s ním. Přední sedadlo je na fotce v běžné poloze vhodné pro cca 180 cm člověka.
    Financování jsme nevyužili, vysolil jsem úspory přímo na dřevo – a když se dívám na web prodejce, tak tourera comfort nabízí pořád za stejnou cenu, tedy těch 430 tisíc v základní červené.
    Jak jsem psal, s Leonem jsem neměl osobně tu čest, neposoudím tedy… spíš - pokud nejsi pevně rozhodnutý pro kombi – by možná stála za úvahu i ta krátká verze civicu (bude určitě i ještě levnější). Zavazadelník má taky dost velký (i když na ty dlouhé věci je tourer určitě použitelnější)... šel bych do něj tenkrát, kdyby mě neodradila ta nízká střecha vzadu – pro hlavu ještě míň místa než v Rapidu liftback. Na kratší trasy se tam samozřejmě 185 cm člověk taky nějak nasouká, ale není to ono s hlavou opřenou o střechu. Každopádně si ten výběr užij, aspoň tak jako já… :-)
  • 00 Reagovat !

    foto CliveBixby

    CliveBixby 24.01.16  08:30

    « Gratulace

    Gratuluji k super autu, osobne bych si akorat vybral jinou barvu :p Taky jsem zacal (velmi predbezne) pokoukavat po kandidatech na nove auto a kdybych vybiral kombika, tak mezi Civicem a Leonem ST a v benzinu, byl by prevazne na mesto s podobnym rocnim najezdem. Muzu se zeptat, na kolik nakonec vysel? A vyuzili jste jejich uveroveho financovani bez navyseni? Predem diky a at slouzi! Jo, neslo by vyfotit to misto pro nohy vzadu (pod temi sedadly, jak je ta nadrz)? Moc si to nedokazu predstavit.
  • « 01 Reagovat !

    foto AUDIRS6

    AUDIRS6 16.04.16  23:18

    « Re: Re: Re: Re: Chlape !!!

    ved jasne. Oni sa tie motory brzdia z maxima do cca 1000 rpm, preto maju aj v tych najnizsich otackach take parametre. Lenze ako minimalne my dvaja a par zasvätenych vieme, toto je fakt len teoria, ktora sa da v praxi dosiahnut len napr. na tvojom priklade s kopcom... ;-)
  • « 01 Reagovat !

    foto AUDIRS6

    AUDIRS6 16.04.16  22:03

    « Re: Re: Chlape !!!

    :-)
    Kedysi davnejsie som aj ja robil s klimatizaciami. Teda robil... >:D
    Stala sa mi zaujimava vec: Znamy mi vola: Mam 2 chalanov, co robia klimy a sef ich oj€bava. Nechces ich zobrat pod seba ? Budu robit vsetko, ty sa budes starat len o menezment a biznis, v tom su oni ľaví ... JA - OK ! >:D
    Takto fungovali podo mnou par rokov a potom sa uz osamostatnili uplne. :-)
    Sice mi to obcas sposobilo nejaku tu vrasku na cele, ale to obdobie hodnotim kladne.
    Tie presne cisla - mozem sa po tom pozhanat, ak by si fakt nemal co ine na praci... >:D
    Ale princip je pochopitelny pre kazdeho, kto chce princip pochopit. S jednou malou poznamkou mna - motorara-amatera ( bavit sa s motormi ma bavilo az tak, ze kamarat, co ich ma vystudovane do mna nalial 4 roky uciva z VŠ za 4 mesiace ! >:-[] )
    Totiz - maximum toc. momentu, jeho nabeh a dostupnost...:
    Firemne grafy su sice pekna vec, ale realita je obcas trosku ina. Hlavne nabeh toc. momentu do jeho maxima - nikdy !!!!! - nebude podla grafu, lebo turbodiera ! :-!
    Teda bol by, ak by si plny plyn dal este o par stoviek rpm nizsie a turbo by malo cas roztocit sa na jeho max. prac otacky. ak ma ale motor max. kr. moment od napr. 1500 rpm, ty mas 1500 rpm a das plny kotol, chvilku potrva kym sa motor "nafuka" a v tomto case nemas ten toc. moment, aky ti slubuje krivka v grafe. Vo vyssich otackach sa toto zmazava, ale tiez nie do nuly.
    Váženie...:
    Hmotnost pri nehode je dvojsecna zbran, ale to by sme debatovali este hoooodne dlho.
    A ano, tucne Mondeo nastartovalo ten problem, koli ktoremu sa o to zacali vsetci serioznejsi novinari viac zaujimat. V jeho pripade to robilo myslim az 220 kg !!!, C-klasa 160 kg...No a toto uz su cisla fakt alarmujuce !
    Ver ze na to vazenie ja tlacim fakt silno, a hadam sa coskoro dockame aj vysledku.
    ;-)
    A diskusie ? Tie niesu vzdy len o cislach, ale aj o osobnych skusenostiach, pripadne inych uzitocnych vedomostiach. Ako vidim, ty ich mas. Preto by bolo dobre, keby si svojou ucastou zdvihol to prabiedne % tych, ktori ich maju tiez... :-!
    Takze este raz ja tebe dakujem, a do skoreho "citania / pisania" ... ;-)
  • « 01 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 16.04.16  20:32

    « Re: Atmosféra vs. turbo

    Dík... jj, s těmi 15% by to tak nějak mohlo vycházet.
    Souhlas, třeba to TSI 81 kW je myslím pro běžné pohodové ježdění srovnatelný... a zátahem z běžných cestovních otáček často i trochu pružnější než ta atmosférická 1.8....

    Nevím však, zda jsou malé turbomotory až tak blbuvzdorné jako ta 1.8 atmoséra - nedávno jsem třeba před křižovatkou zapomněl zařadit za jedna a nechal tam dvojku... rozjed do mírného stoupání při 800 ot./min proběhl s 1.8 velice hbitě a hladce (byť zvukově už to nebylo to pravé)... Mám trochu obavy, že z takových otáček by mě malé turbo do kopce tak snadno nevytáhlo... zvlášť, když dvojka je poměrně dlouhá a těžká. Ale nezkoušel jsem osobně, třeba se pletu.
  • « 01 Reagovat !

    foto SrandistaSK

    SrandistaSK 16.04.16  20:31

    « Re: Atmosféra vs. turbo

    Pokial vodic nerad vytaca motor, tak si holt nema co kupovat atmosferu. Sice volakedy nikto turbo nemal a vsetci s tym dokazali jazdit, ale ok, beriem, dnes su ludia lenivejsi.

    Kazdopadne, ked si niekto kupi atmosferu a nechce sa mu ju vytacat a v nizkych a strednych otackach sa stazuje na nedostatok vykonu, tak nepochopil, ako motor funguje, a je to len a len jeho chyba. Ked u mojej 1.8 viem, ze ma najvyssi vykon v 7800 otackach, tak holt nemozem byt na okreske lenivy a nemozem sa pokusat predbiehat zo 6. Ked chcem predbiehat, tak holt podradim do 3 a predbieham, ako sa od atmosferickeho motoru ocakava.
  • « 01 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 16.04.16  20:18

    « Re: Re: Atmosféra vs. turbo

    No on je ten nejsilnější benzín v Civicu Tourer zároveň i základní motorizací a v tomto kontextu má nad základní motorizací Oktávky pro změnu navrch, o ceně ani nemluvě. Jen jeden benzín v nabídce se zdá třeba směšné… ale na druhou stranu, svými parametry může více než uspokojit velké procento zákazníků, kteří by jinak z racionálně-ekonomických důvodů skončili u základních (či těsně nadzákladních) slabších motorizací jiných značek. A dopadl bych tak taky, kdyby Civic nebyl k dispozici.

    To věřím, že někomu může diesel vyhovovat… někomu, kdo třeba jezdit musí, pracovně a mnoho hodin týdně. Můj případ to není, mě baví si s autem hrát, a to i s převodovkou a řadit… Osobně mě diesely v autech, která občas projedu v práci, moc neberou, ani ty slinější… spíš jsem rád za tu kultivovanost benzíňáku. Nedivím se, že někomu 1.8 iVTEC přijde v nižších otáčkách mdlý. Ale mě baví - když je např. nějaká příležitost k předjetí a pořádnému vytočení, tak si to „probuzení“ motoru užiju o to víc. U turbomotorů to táhne pořád tak nějak stejně (i když třeba s mohutným zátahem), dřív zvadnou a to mě zas tolik nebere osobně.
  • 01 Reagovat !

    foto AUDIRS6

    AUDIRS6 16.04.16  17:11

    « Chlape !!!

    Klobúk dole !
    Malokedy sa mi stane, ze sa dostanem k citaniu nejakych recenzii, na tento tvoj clanok som narazil uplne nahodou len vdaka tomu, ze som sa pozeral, kto je on-line na MACZ a pri tvojom svietilo pri nadpise o porovnani tych motorov, ze "dnes"... a bolo to hned 2. z hora >:D
    Jednym duskom som precital tvoju analyzu a vzdavam ti hold a obdiv ! :-! :yes:
    Takze vdaka tomu, ze som si to precital viem, ze je tu o jedneho technicky vyspeleho cloveka, ktory ma chut a nervy detailne analyzovat veci, viac.
    To som este ani nestihol pozriet tvoje grafy, ale uz text mi stacil. ;-)
    Pravdou ostava, ze ma mrzi, ze si nemal vsetky spravne vstupne parametre:
    realne hmotnosti, realne vykony z brzdy, Cx, celne plochy, prevodove pomery v prevodovkach pri "koncernovcoch"...
    Neviem ako casto citas diskusie pri testoch, a ci vobec...ak ale ano, vies, ze som jeden z najostrejsich presadzovatelov vazenia aut v testoch.
    dovody som rozoberal - je to uzitocna pomocka pri vybere vhodneho rodinneho / pracovneho ( viac zatazovaneho ) auta, ktora v pripade, ze by doslo k pretazeniu auta a tym zhorseniu jeho jazdnych vlastnosti, malo by to negativny ( a pri troske prehanania az katastroficky ) vplyv na jeho jazdne vlastnosti a aj opotrebenie pneumatik, pripadne pri poddimenzovanom podvozku ( zdvih pruzin / tlmicov ) aj na jeho udrzbu / servis.
    Ale naprava je vraj na ceste ( vypada tak, ze moje slovo zacina u jedneho redaktora, ktory na to ma vplyv, zacina padat na urofnu pôdu...).
    Este k tvojej analyze:
    Vobec nechcem, aby si to prerabal, ale ak chces, skusim zabruzdat ja po nete a vyuzit svoje moznosti, aby som ti dodal aspon relevantne udavane parametre, ktore som schopny zistit. ;-)
    Este raz ti dakujem !
    Tak ma napada - preco ta v diskusiach nevidno ? :-O
    Viem, ze s niektorymi nemlehetmi je to o nervy a palcekari by ti hned nadelili... >:D
    Ale je potrebne medzi ludmi sirit osvetu ! Ludia ako ty su potrebni !
    btw.: Dufam, ze kedze si z "oboru", a budem mat nejaky technicky problemcek, budem sa moct na teba obratit... ;-)
    Takze prajem pekny zvysok vikemdu ;-) :yes:
  • 01 Reagovat !

    foto dal

    dal 26.01.16  07:44

    « přístrojovka

    Mám stejný názor, ta přístrojovka je moc povedená. Škoda, že u nového Civicu nebude.
    Zvažoval jsem koupit také Civic v krátké verzi, kde je ten kufr dostatečně velký ale měl jsem rozpočet do 350 tis., takže smůla.
    Přeji mnoho bezproblémových km a užij si krásného auta.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…