Diskuse

Honda Civic (2015)

23.1.2016

Civic tourer jsem si pořídil v roce 2015 jako své (ryze) první auto. Hledal jsem auto, které by bylo vhodné pro blížící se rodinné použití (dostatečný…

 

Honda Civic (michal.t)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 01.02.16  23:09

    « Re: Re: Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii

    Už len dodám k tej minimálnej spotrebe, ktorú som uvádzal pri všetkých autách. Je to spotreba na 115 km trase Zvolen – Žilina, ktorá vedie cez horský prechod Šturec (876 m n.m.), ináč rovina. Nepoužívam diaľnicu. Tie minimálne spotreby dosahujem pravidelne pri snahe o ekonomickú jazdu. V tomto prípade striktne dodržiavam rýchlostné limity. Tieto hodnoty dosahujem oboma smermi.

    Spotreba novej Fabie je fakt super. Priemer počas prvých 2500 km mám 5,2 l/100km. Síce bez diaľnic a v zábehu sa šetrila, ale aj tak je to pekné číslo. Altea XL má v režime s minimom diaľnic priemer 6,8. Vzhľadom k priemernej spotrebe Fabie I 6,7 l/100km (sem tam nejaká tá diaľnica), tak napriek v súčasnosti ťažko dosiahnuteľným tabuľkovým spotrebám, vývoj ide povážlivo dopredu. Veď skok medzi Feliciou 1,6 a Fabiou I bol len nejakých 0,3l, keďže Felicia to isté dávala za 7 litrov na 100km.
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 01.02.16  19:46

    « Re: Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii

    Je to tak s tím řazením při ostré jízdě ... ale zas na druhou stranu – když se člověk spokojí s přeřazováním už v 5000 ot. , tak v civicu střídá aspoň tu dvojku a trojku hodně často, když je okreska klikatá a chce jet stylem brzda-plyn. Tady pravá ruka nezakrní. :-)
    Ale takhle ostře často opravdu nejezdím, takže si s řadičkou vyhraju dost při přeřazování v nižších otáčkách. A jak zmiňuješ ty 9-stupňové převodovky - někdy si taky říkám, že by se pro jízdu na spotřebu hodila i sedmá rychlost – ač má civic první tři převody dost dlouhé, 3, 4, 5 a 6 jsou blíž u sebe, takže na dálnici motor točí 3400 ot. na šestku a to už je v dnešní době docela dost na auto v segmentu C. Delší šestka (či přidaná „sedmička“) by tady mohla uspořit o pár kapek benzinu víc. Je tu ale i druhá strana mince – např. když jedu na šestku 100 km/h (2500 ot.) a přijde táhlé stoupání se sklonem 6-7% , tak stačí přitlačit na plyn a civic si těch 100 km/h udrží i bez podřazování. Takže bych to shrnul – ta cvikovská převodovka obecně je prostě kompromisem a myslím, že docela dobře vyřešeným.
    Jo, jo, jsou to zajímavé hodnoty, co tu uvádíš, když jsou dobré podmínky... zvlášť ty 4.3 l u Fabie… Kolega z práce si pochvaluje, že v Jazzu zajede do práce i za 4 l/100. V předváděcím Rapidu s TSI 77 kW jsem zajel na průměr na 4.9 l/100 km dle počítadla… bohužel jsem to vynuloval až při zpáteční cestě do autosalonu, což bylo mírně z kopce. Ale věřím, že i na rovině by se dalo zajet kolem 5 l/100, nebo pod, pokud bych jako balast nevezl toho cca 140 kg vážícího dealera :-)
    Myslím, že až se civic víc zajede a naskytnou se lepší podmínky na trase, tak se taky poštěstí nějaká ta jízda pod 5 l/100km. Má k tomu předpoklady, např. v obci při ustálené padesátce ukazuje okamžitou spotřebu okolo 3,5 - 4 l/100. Se zvyšující rychlostí to samozřejmě stoupá, ideální ekonomická je zde okolo 65 km/h, když se motor na šestku převaluje těsně nad 1500 ot. Ale tak pomalu se mimo obce plazit opravdu nehodlám.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 31.01.16  23:27

    « Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii

    Tie dlhé prevody naozaj dnes už nie sú výnimočné. Tu na auto.cz písali, že nejaký Mercedes turbobenzín, tuším C-čko, dá na trojku 180 km/h. To už je fakt sila. Samozrejme downspeeding je veľmi účinný spôsob ako znížiť spotrebu. Vidíme ako sa nám rozširujú výkonné autá o 9 stupňové automaty. Aby pri pokojnej jazde neustále lízala ručička dno otáčkomera.

    Ja som tie dlhé prevody u Civicu v súvislosti s jazdou „na krv“ spomínal najme kvôli tomu, že mnoho nadšencov ešte stále považuje každú atmosféru div nie za vysokootáčkový superšport, ktorý točí ako divý a nadšený vodič súka jeden prevod za druhým. Kdežto turbobenzín je automaticky pre tých, čo nechcú radiť, alebo to nevedia. Lebo stačí šliapnuť na plyn a ono to vyrazí vpred. Tvoj pílový diagram Civicu jednoznačne ukazuje, že pri vytáčaní a akom takom dodržovaní rýchlostných limitov si vodič príliš na radiacu páku nesiahne. Naopak, v prípade mnou zmieňovanej 1,2-ky TSI, kde dvojka pri 5000 ot./min. ide 75 km/h a trojka 115 km/h, je radenie pri jazde „na krv“ oveľa častejšie. Pritom do povedzme 3000 otáčok nie je dynamika 1,2-ky nejako extra oslnivá, takže ak chce vodič dostať z motora naozaj to pravé orechové, aj tento motor musí točiť a nie len ledabolo šliapať na plyn. Pritom reakcia na plynový pedál je minimálne v stredných a vysokých otáčkach absolútne okamžitá. Dokonca 1,2-ka s rastúcimi otáčkami ponúka aj celkom slušný „akustický zážitok“. (Naopak, 1,4 TSI 92 kW vytáčanie akusticky „dramatizuje“ len minimálne, takže tento motor subjektívne pôsobí dosť bezpohlavne.) Tak toľko môj príspevok k búraniu mýtov a povier. :-)

    Čo sa týka pohodovej jazdy, tak tie dlhé prevody môžu mať niečo do seba. Súhlasím s tým čo si napísal o kolegoch. Ja jazdím 1,2 TSI EA 111 77kW, 1,2 TSI EA 211 81 kW aj 1,4 TSI EA 111 92 kW. A ak človek jazdí na spotrebu a počúva odporúčania palubného počítača, tak sa môže uradiť na smrť. Ak vyhodím rýchlosť a po čase potrebujem zaradiť, tak ťažko trafiť na prvý krát taký prevod, aby bol palubný počítač spokojný. Možností je vždy viacero. Maxi dot pri pokojnej jazde nabáda k radeniu tak, aby po preradení klesli otáčky na 1500 ot./min. Napríklad pre starú 1,2-ku TSI je to presne hranica, od ktorej sa dá plynule rozbehnúť. Ak okamžite poslúchnem palubný počítač, tak na vyššie prevody sa motor chvíľu zdráha. Výrazný posun priniesla nová generácia EA 211. V tomto prípade sa dá plynulo rozbehnúť od nejakých 1300 ot./min. Ty uvádzaš, že 1,8-čka v Civicu sa pozviecha aj z 1000-cky. V plynulosti rozbiehania sa z nízkych otáčok je atmosféra lepšia.

    Tie dlhé prevody pri pohodovej jazde samozrejme prinášajú úsporu paliva. V prípade Civicu sa pridáva ešte aj Sir Atkinson. A zjavne úspešne. Spomínaš minimum 5,2 litra a priemer 6,1. S VW Jettou 1,2 TSI 77 kW sa viem tiež dostať na 5,2l /100 km, priemer aj s nejakou tou krátkou diaľnicou a každodenným dochádzaním do práce je cca. 6,3. Pre zaujímavosť ešte ďalšie príklady minimálnej spotreby, ktoré sa dajú dosiahnuť na dlhších trasách- Seat Altea XL 1,4 TSI (92 kW)- 5,8l/100km, Fabia III 1,2 TSI (81 kW) Combi- 4,3l/100km, Fabia I 1,4 16V (74 kW) Combi- 5,5l/100km, Felicia 1,6- 5,8l/100km. Takže ak sa chce, tak Civic 1,8 sa s palivom dokáže ozaj slušne uskromniť.

  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 29.01.16  21:24

    « Re: moje poznámky k výbornej recenzii

    Dík za ohlasy i přání… Grafů jsem si udělal víc, to je jen ten nejzákladnější… né že bych podle toho přímo jezdil, ale je to takový lepší pocit, když aspoň tuším, co se s motorem a převodovku zrovna děje, kam asi spadnou otáčky a moment, když přeřadím, atd.
    Mám za to, že ty dlouhé převody nejsou dnes zas tak ojedinělé… tuším že např. Focus 92kW by měl taky vytočit trojku až ke 150 kmh. Pravda, Focusu (nebo koncernovým TSI) pomáhá v nižších otáčkách turbo. Ale i tak není ten moment turbomotorů 1.0 či 1.2 příliš vyšší oproti civicu, který se to snaží dohánět zas větším základním objemem. Myslím, že pokud už by se jelo „na krev“ a přeřazovalo by se až v červeném poli, atmosférický motor by příliš nezaostával za stejně výkonnými turbomotory… jen trošku – turbomotory mají většinou plošší tvar konce výkonové křivky, kdežto výkon atmosférického m. okolo výkonové špičky víc kolísá – třeba u civicu při řazení (od dvojky do pětky) až v omezovači mi to průměrováním vyšlo na střední výkon cca 97 kW (nominálních 104 kW je jen špička křivky). Ale to jsem odbočil.
    Opravdu, pokud by se chtěl člověk v civicu naplno vyřádit na okreskách, tak využije jenom tu dvojku, trojku jen za cenu hrubšího porušování 90 kmh limitu. Na druhou stranu – při normální jízdě lituju kolegy z práce, kteří ve svých atmosférických autech musí řadit 3 (nebo 4) už tehdy, kdy já si ještě vystačím s dvojkou. Ta delší jednička i dvojka se v civicu při klidné jízdě opravdu hodí – trojku dávám obvykle těsně před dosažením 30 km/h… a to nastane i při klidném stylu velice brzo od rozjezdu. Člověk tak neřadí zbytečně často převody, které stejně využije jen na pár okamžiků.
    A k té podobnosti 3 a 4… v otáčkách to udělá pokles o 19%, stejně jako při řazení 4-5 (až u 5-6 je pokles menší, jen 15%). Na ty lehčí převody auto samozřejmě zrychluje rychleji, takže to někdy svádí trojku o chloupek dýl podržet a dát tam rovnou 5. Ale třeba na zdejší rozbité městské dlažbě (rychlosti 30-40 km/h) se střídání mezi 3 a 4 výborně hodí. Stejně tak při předjíždění – když je méně času, tak raději 3, jinak podřazuju pouze na 4.
    To zpoždění elektronické odezvy plynu se u civicu projevuje i ve vyšších otáčkách, i když tam se mi to nezdá tak výrazné. Těžko se to odhaduje – jestli je to 0,2 s nebo 0,3 s… to netuším asi ani nikdy přesně nezměřím. Ale není to zas tak strašné – při testovacích jízdách (Rapid-Civic-Focus) jsem si toho vůbec nevšiml a asi bych neřekl, že je to u Hondy horší. Spíš jsem to zaznamenal až později po čase, když jsem se v klidu víc zaměřil na to, jak koupený civic opravdu reaguje. Prostě si myslím, že by to šlo i rychleji. Ale chápu, že emise jsou emise a vše tak potřebuje trošku času navíc, aby každé pootevření klapky proběhlo ideálně sladěné se vstřikováním, atd.
    Dík, Tobě tež ať se daří!
    ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 28.01.16  23:56

    « moje poznámky k výbornej recenzii

    Z chuti som si prečítal tvoju recenziu na Civica. Dobre napísané a všetko podstatné zachytené. A ešte k tomu priložený ozaj hutný graf s charakteristikami. Skvelá ukážka koľko sa toho dá vtesnať medzi dve osi. Trochu ťažko sa je v tom vyznať, ale kto chce, tak sa vysomári. :-) Gratulujem k autu a prajem veľa šťastných kilometrov.

    Oceňujem hlavne, že si to napísal triezvo a nevyhýbal si sa ani nedostatkom. Myslím, že to bude veľmi poučná recenzia pre informácie zháňajúceho kupca nového auta.

    Civica som si nikdy neskúsil, takže neviem ako sa v skutočnosti prejavuje momentová krivka na grafe. Skúsil som však viacero EURO 4 a EURO „viac“ atmosfér 1,6 a veľmi ma teda nenadchli. Do značnej mieri presne kvôli tým výhradám, ktoré aj ty spomínaš. V prvom rade odstupňovanie prevodovky. Nízke stupne dlhé, takže ak už si chceš užiť nejakú radosť z vytáčania, tak si mimo diaľnice vytočíš maximálne tak dvojku. V prípade civica cca. 105 km/h. Vytočená trojka to je už 150 km/h, čo nie je celkom bežný jav ani na našich cestách. Ak si chceš rýchlo zajazdiť nejaký ten kľukatý horský prechod, tak ho takmer celý odjazdíš na dvojke. A vplyvom tohto potom dochádza k takým dieram o akých píšeš. Ak chceš výraznejšie akcelerovať zo 40-50 km/h, tak tam nemáš čo zaradiť. V prípade Civica je tam ešte tá anomália, že odstup medzi 3. a 4. stupňom je menší ako medzi 4. a 5. To asi nebude veľmi terno v reálnej premávke. Terno to môže byť maximálne tak v normovanom cykle. Alebo keď potrebuješ rýchlo predbehnúť kamión, nehovoriac hore kopcom, tak v 80-tke si to žiada dvojku, lebo trojka je ťažká. Napríklad taká 1,2 TSI, ktorú rozoberám v aktuálnom blogu, tak tá ide pri otáčkach max. výkonu 5000 ot./min. na trojku 115 km/h. A pritom tá nie ja tak odkázaná na otáčky ako atmosféra. Toto všetko sú skrátka obete downspeedingu.

    Rovnako mi nevonia ani tá elektronická odozva na plyn. Píšeš, že ani Civic nie je výnimkou. Zaujímalo by ma, či sa toto oneskorenie prejavuje v celom otáčkovom spektre alebo len v nízkych otáčkach. Napríklad staré 1,2 TSI v stredných a vysokých otáčkach reaguje okamžite a spontánne, nové 1,2 TSI má nejaké to opozdenie len pri otáčkach do povedzme 1700-1800 ot./min. Aj to len pri ozaj prudkom stlačení akcelerátora.

    Tak toľko moje poznámky. Nenapísal som nič nové, len som rozvil tebou spomenuté výhrady. Samozrejme ak auto potrebuješ na plynulé cestovanie (čo je drvivá väčšina vodičov), tak sa nad týmito vecami dá privrieť oko a staviť kartu na spoľahlivosť a praktickosť japonského výrobcu. Mimochodom, tie „hrdzavejúce“ kotúče, to nie je závada. Takto „hrdzavejú“ všetky, keď zmoknú a chvíľu nejazdíš. Po pár zabrzdeniach, je „hrdza“ preč.

    Veľa zdaru a minimum servisu! ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 26.01.16  22:15

    « Re: přístrojovka

    Je to každopádně zajímavé... někomu se zdá povedená, někomu zase příliš scifi... co člověk to názor, jako ve všem prostě :-)
    Dík, Tobě taky hodně km v pohodě...
  • « 00 Reagovat !

    foto i-Vtec

    i-Vtec 26.01.16  14:01

    « Re: Re: clupotanie paliva v nadrzi

    Vlastním Civic Type R 8g a to šplouchnutí jde slyšet pouze při téměř plné nádrži, kdy je hladina benzínu vysoko a to pouze při parkování a následném zastavení, kdy se hladina pohne a šplouchne o stěny, laicky řečeno. Jinak při běžné jízde nejde slyšet nikdy nic.
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 26.01.16  12:27

    « Re: clupotanie paliva v nadrzi

    Díky... Za jízdy jsem si žádného šplouchání nikdy nevšiml. Ale třeba když jsem auto posouval o kousek z kopečka při vypnutém motoru, tak mě to zašplouchání docela přepkvapilo při sešlápnutí brzdy. Ale musí být opravdu ticho aby, si toho člověk všiml - i tak zní to šplouchání docela "vzdáleně".
  • 00 Reagovat !

    foto gmk7

    gmk7 26.01.16  11:47

    « clupotanie paliva v nadrzi

    ahoj, krasne zrecenzovane auto, a gratulujem. Honda bude urcite velmi dlho sluzit. mam ale jednu poznamku. Kedze sofer sedi nad nadrzou, necitit niekedy clupotanie paliva pod sebou? Ma to honda nejako odhlucnene? Nikto to v ziadnych recenziach neuvadza...
  • 01 Reagovat !

    foto dal

    dal 26.01.16  07:44

    « přístrojovka

    Mám stejný názor, ta přístrojovka je moc povedená. Škoda, že u nového Civicu nebude.
    Zvažoval jsem koupit také Civic v krátké verzi, kde je ten kufr dostatečně velký ale měl jsem rozpočet do 350 tis., takže smůla.
    Přeji mnoho bezproblémových km a užij si krásného auta.
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 25.01.16  23:00

    « Re: Re: Re: Honda

    Dík,... hmmm 1.6... Ať žije ultraúsporňák! :-) ... taky mi tehdá bleskla volba tohoto motoru hlavou, ale návratnost mi při mých nájezdech vycházela až tak za 15 let (servisní odlišnosti nepočítaje)… pro mě příliš.
    To mi nedocvaklo s tím kolem, že kousek na hloubku asi bude chybět. Ještě si nechám projít hlavou, zda spoléhat na asistenčky či dojezdovku… ani netuším, zda by se na dojezdovce dala dojet i větší dálka, např. ze zahraniční dovči. To bych si stejně asi raději nabalil to klasické kolo, byť by ta nezavřená „díra“ s kolem v kufru působila trochu neuhlazeně.
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 25.01.16  22:45

    « Re: Opozdená reakcia motoru na stlačenie akcelerátora

    Tak, tak, všechno dneska mají na starosti elektroničtí skřítci… Aspoň že u volantu je pořád poctivý mechanický převod.
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 25.01.16  22:44

    « Re: Dira v kufru

    JJ, ale pokud vím, Škodováci taky prezentují objem kufru i se započítaným prostorem pro rezervu, byť u Oktávky to udělá jen pár desítek litrů navíc.
  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 25.01.16  16:25

    « Dira v kufru

    Uz chapu proc udavaji vetsi objem kufru v litrech nez napr Octavia.
  • 00 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 25.01.16  10:39

    « Opozdená reakcia motoru na stlačenie akcelerátora

    Len poznámka, že toto nieje vecou atmosférického benzínového motora ale elektronického plynového pedálu. Žiadne tiahla a podobne. Vec nastavenia elektroniky a riadiacej jednotky - a nastavená je s takýmto oneskorením schválne na spotrebu a jej krajšie tabuľkové hodnoty. Dá sa to ošetriť čipom. Poprípade práve toto napríklad na mojom jednom aute ovplyvňuje tlačítko Sport - zrýchli reakcie na stlačenie pedálu (okrem iného - nechá aj automat vytočiť do vyšších otáčok a podobne).
  • « 00 Reagovat !

    foto xenon04

    xenon04 25.01.16  10:37

    « Re: Re: Honda

    Ahoj,
    parádní recenze :yes: sám mám modrého tourera 1.6 :-)
    jen k tomu kolu, plnohodnotné se do té 117l díry nevejde :'-( zkoušel jsem tam vměstnat zimní 16" 205/55 bez úspěch, takže jediná možnost je ta dojezdovka za šílenou cenu (u dealera)
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 24.01.16  17:28

    « Re: Honda

    Dík za přání i nabídku – spíš později šoupnu do kufru asi přímo plnohodnotné zimní/letní kolo, až skončí honďácká asistenčka zdarma.
    V osmé generaci jsem se kdysi svezl pouze jako pasažér – každopádně i díky této zkušenosti jsem si na civica při výběru auta vzpomněl. Jinak je to myslím takové neprávem opomíjené auto, ani reklamy na něj člověk moc nevidí…
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 24.01.16  16:59

    « Re: Gratulace

    Díky… přestože je ta červená bezpříplatková, docela se mi i líbí, tak že bylo jasno. Zkusil jsem udělat tu fotku vzadu… 178cm vysoká figurantka už boty dál nezastrčí – podlaha se tam plynule, s ne příliš výrazným úhlem zvedá, díky té nádrži pod ní. Ta část nad špičkami bot patří ještě k sedadlu a posouvá se s ním. Přední sedadlo je na fotce v běžné poloze vhodné pro cca 180 cm člověka.
    Financování jsme nevyužili, vysolil jsem úspory přímo na dřevo – a když se dívám na web prodejce, tak tourera comfort nabízí pořád za stejnou cenu, tedy těch 430 tisíc v základní červené.
    Jak jsem psal, s Leonem jsem neměl osobně tu čest, neposoudím tedy… spíš - pokud nejsi pevně rozhodnutý pro kombi – by možná stála za úvahu i ta krátká verze civicu (bude určitě i ještě levnější). Zavazadelník má taky dost velký (i když na ty dlouhé věci je tourer určitě použitelnější)... šel bych do něj tenkrát, kdyby mě neodradila ta nízká střecha vzadu – pro hlavu ještě míň místa než v Rapidu liftback. Na kratší trasy se tam samozřejmě 185 cm člověk taky nějak nasouká, ale není to ono s hlavou opřenou o střechu. Každopádně si ten výběr užij, aspoň tak jako já… :-)
  • 00 Reagovat !

    foto CliveBixby

    CliveBixby 24.01.16  08:30

    « Gratulace

    Gratuluji k super autu, osobne bych si akorat vybral jinou barvu :p Taky jsem zacal (velmi predbezne) pokoukavat po kandidatech na nove auto a kdybych vybiral kombika, tak mezi Civicem a Leonem ST a v benzinu, byl by prevazne na mesto s podobnym rocnim najezdem. Muzu se zeptat, na kolik nakonec vysel? A vyuzili jste jejich uveroveho financovani bez navyseni? Predem diky a at slouzi! Jo, neslo by vyfotit to misto pro nohy vzadu (pod temi sedadly, jak je ta nadrz)? Moc si to nedokazu predstavit.
  • 11 Reagovat !

    foto Invisible

    Invisible 24.01.16  06:17

    « Honda

    Civica 8G jsem měl přes 5 let a veliká spokojenost, tento je ještě o kus dál, hlavně vnitřek je mnohem lepší. Tak hodně pohodových kilometrů.
    Jo a kdybys náhodou sháněl dojezdové kolo za směšnou cenu, tak mi jedno nepoužité zbylo...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…