< původní příspěvek < Re: Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii
Je to tak s tím řazením při ostré jízdě ... ale zas na druhou stranu – když se člověk spokojí s přeřazováním už v 5000 ot. , tak v civicu střídá aspoň tu dvojku a trojku hodně často, když je okreska klikatá a chce jet stylem brzda-plyn. Tady pravá ruka nezakrní. :-)
Ale takhle ostře často opravdu nejezdím, takže si s řadičkou vyhraju dost při přeřazování v nižších otáčkách. A jak zmiňuješ ty 9-stupňové převodovky - někdy si taky říkám, že by se pro jízdu na spotřebu hodila i sedmá rychlost – ač má civic první tři převody dost dlouhé, 3, 4, 5 a 6 jsou blíž u sebe, takže na dálnici motor točí 3400 ot. na šestku a to už je v dnešní době docela dost na auto v segmentu C. Delší šestka (či přidaná „sedmička“) by tady mohla uspořit o pár kapek benzinu víc. Je tu ale i druhá strana mince – např. když jedu na šestku 100 km/h (2500 ot.) a přijde táhlé stoupání se sklonem 6-7% , tak stačí přitlačit na plyn a civic si těch 100 km/h udrží i bez podřazování. Takže bych to shrnul – ta cvikovská převodovka obecně je prostě kompromisem a myslím, že docela dobře vyřešeným.
Jo, jo, jsou to zajímavé hodnoty, co tu uvádíš, když jsou dobré podmínky... zvlášť ty 4.3 l u Fabie… Kolega z práce si pochvaluje, že v Jazzu zajede do práce i za 4 l/100. V předváděcím Rapidu s TSI 77 kW jsem zajel na průměr na 4.9 l/100 km dle počítadla… bohužel jsem to vynuloval až při zpáteční cestě do autosalonu, což bylo mírně z kopce. Ale věřím, že i na rovině by se dalo zajet kolem 5 l/100, nebo pod, pokud bych jako balast nevezl toho cca 140 kg vážícího dealera :-)
Myslím, že až se civic víc zajede a naskytnou se lepší podmínky na trase, tak se taky poštěstí nějaká ta jízda pod 5 l/100km. Má k tomu předpoklady, např. v obci při ustálené padesátce ukazuje okamžitou spotřebu okolo 3,5 - 4 l/100. Se zvyšující rychlostí to samozřejmě stoupá, ideální ekonomická je zde okolo 65 km/h, když se motor na šestku převaluje těsně nad 1500 ot. Ale tak pomalu se mimo obce plazit opravdu nehodlám.