Recenze

marx88 (muž 36 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

BMW řada 1 E87 - Sbohem a šáteček!

9,95 Uživatelé

Hodnoceno: 153× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 1, foto 1 BMW řada 1, foto 2 BMW řada 1, foto 3 BMW řada 1, foto 4 BMW řada 1, foto 5 BMW řada 1, foto 6 BMW řada 1, foto 7 BMW řada 1, foto 8
BMW řada 1, foto 9 BMW řada 1, foto 10 BMW řada 1, foto 11 BMW řada 1, foto 12 BMW řada 1, foto 13 BMW řada 1, foto 14 BMW řada 1, foto 15 BMW řada 1, foto 16 BMW řada 1, foto 17 BMW řada 1, foto 18 BMW řada 1, foto 19 BMW řada 1, foto 20 BMW řada 1, foto 21 BMW řada 1, foto 22 BMW řada 1, foto 23 BMW řada 1, foto 24 BMW řada 1, foto 25 BMW řada 1, foto 26 BMW řada 1, foto 27 BMW řada 1, foto 28 BMW řada 1, foto 29 BMW řada 1, foto 30 BMW řada 1, foto 31 BMW řada 1, foto 32 BMW řada 1, foto 33 BMW řada 1, foto 34 BMW řada 1, foto 35 BMW řada 1, foto 36 BMW řada 1, foto 37 BMW řada 1, foto 38 BMW řada 1, foto 39 BMW řada 1, foto 40 BMW řada 1, foto 41 BMW řada 1, foto 42 BMW řada 1, foto 43 BMW řada 1, foto 44 BMW řada 1, foto 45 BMW řada 1, foto 46 BMW řada 1, foto 47 BMW řada 1, foto 48 BMW řada 1, foto 49 BMW řada 1, foto 50 BMW řada 1, foto 52 BMW řada 1, foto 53 BMW řada 1, foto 53 BMW řada 1, foto 54 BMW řada 1, foto 55 BMW řada 1, foto 56 BMW řada 1, foto 57 BMW řada 1, foto 58 BMW řada 1, foto 59 BMW řada 1, foto 60 BMW řada 1, foto 61 BMW řada 1, foto 62 BMW řada 1, foto 63 BMW řada 1, foto 64 BMW řada 1, foto 65 BMW řada 1, foto 66 BMW řada 1, foto 67 BMW řada 1, foto 68 BMW řada 1, foto 69 BMW řada 1, foto 70 BMW řada 1, foto 71 BMW řada 1, foto 72 BMW řada 1, foto 73 BMW řada 1, foto 74 BMW řada 1, foto 75 BMW řada 1, foto 76 BMW řada 1, foto 77 BMW řada 1, foto 78 BMW řada 1, foto 79 BMW řada 1, foto 80 BMW řada 1, foto 81 BMW řada 1, foto 82 BMW řada 1, foto 83 BMW řada 1, foto 84 BMW řada 1, foto 85 BMW řada 1, foto 86 BMW řada 1, foto 87 BMW řada 1, foto 88 BMW řada 1, foto 89 BMW řada 1, foto 90 BMW řada 1, foto 91 BMW řada 1, foto 92 BMW řada 1, foto 93 BMW řada 1, foto 94 BMW řada 1, foto 95 BMW řada 1, foto 96 BMW řada 1, foto 97 BMW řada 1, foto 98 BMW řada 1, foto 99 BMW řada 1, foto 100 BMW řada 1, foto 101 BMW řada 1, foto 102 BMW řada 1, foto 103 BMW řada 1, foto 104 BMW řada 1, foto 105 BMW řada 1, foto 106 BMW řada 1, foto 107 BMW řada 1, foto 108 BMW řada 1, foto 109 BMW řada 1, foto 110 BMW řada 1, foto 111 BMW řada 1, foto 112 BMW řada 1, foto 113 BMW řada 1, foto 114 BMW řada 1, foto 115 BMW řada 1, foto 116 BMW řada 1, foto 117 BMW řada 1, foto 118 BMW řada 1, foto 119 BMW řada 1, foto 120 BMW řada 1, foto 121 BMW řada 1, foto 122 BMW řada 1, foto 124 BMW řada 1, foto 125 BMW řada 1, foto 126 BMW řada 1, foto 127 BMW řada 1, foto 128 BMW řada 1, foto 129 BMW řada 1, foto 130 BMW řada 1, foto 131 BMW řada 1, foto 132 BMW řada 1, foto 133 BMW řada 1, foto 134 BMW řada 1, foto 135 BMW řada 1, foto 136 BMW řada 1, foto 137 BMW řada 1, foto 138 BMW řada 1, foto 139 BMW řada 1, foto 140 BMW řada 1, foto 141 BMW řada 1, foto 142 BMW řada 1, foto 143 BMW řada 1, foto 144 BMW řada 1, foto 145 BMW řada 1, foto 146 BMW řada 1, foto 147 BMW řada 1, foto 148
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 130i Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:124000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2996 výkon [kW]: 195 kroutící moment [Nm]: 315 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,1 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 330 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10,9

Popis vozu

BMW 130i M E87

Tuto recenzi bych začal citací z jedné knihy: „Specialista je člověk, který skrývá svoji neznalost za odbornou terminologii.“

Tím nechci říct ani to, že bych autům nějak zvlášť rozuměl nebo že se bude jednat o odbornou stať plnou divně znějících slov, o kterých nemám ani páru, ale to, že mám auta už od malička rád a budu se Vám snažit poskytnout informace o automobilu z pohledu milujícího uživatele, který se na svoje děťátko dívá možná až příliš nekritický (myslím, že stejně tak jako většina publikujících na tomto serveru).

Představa o tom, že bych chtěl právě toto či charakteristikou podobné vozidlo ve mně začala zrát již dávno. Předtím jsem jezdil převážně v dieselových automobilech, které mají samozřejmě svoje nepopiratelné kouzlo. Ovšem pak kolem mě jednoho dne projelo BMW E46 330i a ten zvuk, co vydávalo, se mi zavrtal pod kůži tak, že se můj malý dieselový svět ve chvilce zhroutil. Chtě nechtě jsem ještě ten večer zatemnil pokoj, vypnul telefon a zapřísáhnul ženu pod výhružkou společné dovolené s mými rodiči, aby mě zapřela před každým, kdo by projevil sebemenší chuť mě rušit v hledání mého svatého grálu.

Naštěstí je pryč doba, kdy se člověk hledající ojetý automobil musel spokojit s hustou sítí nástěnek v potravinách či v tom lepším případě inzertními periodiky a mohl jsem teda využít internet i k něčemu jinému, než je hledání pornografie.

Má cesta k vysněnému cíli však nebyla tak lehká a z několika dnů byl rázem celý rok. Na začátku svého hledání jsem si musel zúžit cílovou skupinu vozidel a mé skromné, ale o to více nepoužitelné zvolání: „..hlavně aby to mělo ten fantastickej zvuk..“, mě brzy přesvědčilo o tom, že takhle nejspíš nic nenajdu. V konečném důsledku to však nebylo až tak dramatické, protože typ vozidla jsem měl již pevně daný, šlo vlastně jen o to nějaký v rozumné ceně najít, což se ukázalo jako opravdový oříšek, protože snad i šafránu je více.

Nakonec se na mě paní štěstěna usmála a já k úlevě celé rodiny vysněný kousek našel. Vozidlo bylo sice lehce havarováno (dle dlouholeté tradice českých autobazarů nabízeno jako „nikdy nehavarováno“), ale známý automechanik nás ujistil, že to nebylo nic vážného a koupi mi doporučil.

Jednalo se o BMW E87 130i s M paketem, najeto mělo lehce přes 118 000 km.

Proč vlastně řada jedna?

Možná kdybych kupoval nový automobil, tak by mě přinejmenším znervóznilo, že pořizovací cena řady 3 a 1 je v třílitrovém provedení víceméně podobná. Rozumně uvažující člověk by si řekl, že trojka přece nemůže stát stejně jako auto nižší třídy, které vypadá jako větší nákupní taška. Já však nemám na to, abych nová auta kupoval, a zaručeně nejsem rozumný a ve chvíli, kdy jsem jedničku poprvé uviděl na výstavišti „in natura“ vyšperkovanou M paketem, tak se má schopnost racionálna v mžiku ztratila v kouři pneumatik jedničky mizící za horizontem.

Oproti většímu sourozenci má motor ještě o 5 kW a 15 Nm větší výkon. Navíc mě jednička nesmírně přitahuje svojí nepříliš agresivní vizáží, kde tušený potenciál vozidla lze rozpoznat z dvojité chromované koncovky výfuku či 18-ti palcových disků. Oko znalcovo taktéž může vyčíst motorizaci skrytou uvnitř dle celochromovaných ledvinek, kterými disponuje pouze třílitrové provedení.

Určitě se nedá říct, že by jednička byla nějak zvlášť prostorná. Určitě se nedá říct, že jsem to od ní očekával. A určitě vám teď neřeknu, jak mě překvapila a jak jsem se zmýlil a že do ní pohodlně naložím pětičlennou rodinu s babičkou v kolečkovém křesle navrch. Na to jsou prostě jiná auta. Není ale pravda, že by se s ní ve dvou nedalo v pohodě jet na dovolenou k moři či na hory. Z vlastní zkušenosti vím, že dalo. Odkládacích ploch však v autě není nazbyt a jejich funkčnost také není dokonalá.

INTERIÉR

Interiér je poněkud stísněný, ale to jen podtrhuje sportovní spirit automobilu, ve kterém si na nedostatek prostoru však nemůže stěžovat řidič ani spolujezdec. Automobil navíc disponuje m paketem ke kterému krom sportovního podvozku, aerodynamického kitu a perfektních sportovních sedaček přináleží ještě sportovní volant a řadící páka, které skvěle padnou do ruky. S prostorem na zadních sedadlech je to o poznání horší, protože však jezdím sám nebo maximálně se spolujezdcem, tak mě to netrápí.

Tapecírunk stropu je, jak velí M paket, vyveden v černé barvě, taktéž i sedadla v kontrastu s titanovým obložením ostudu nedělají. O to horší, a přiznám se, že pro mě i překvapivé po zkušenostech s předchozími modely BMW, je dílenské zpracování vozu. Bohužel. Vrzající plasty či některé lacině vypadající díly přece k automobilu, jehož katalogová cena byla kolem 1,5 mil, nepatří.

Výhled z vozu není nejlepší, nicméně sklopením zadních opěrek se situace výrazně zlepší.

MOTOR

Při výběru vozidla byl tento hořčíkový skvost důrazným argumentem pro jeho koupi.

Šest válců, 265 koní a dynamické parametry, kterých v nedávné minulosti dosahovala vozidla M3. Zprvu jsem se, po zkušenostech převážně s nafťáky, trošku obával charakteristiky průběhu benzinového motoru. Je sice pravda, že typické kopance do zad zde nejsou tak výrazné, ale tam, kde naftovému motoru dávno docházel dech, se jednička teprve nadechuje k tomu nejlepšímu a musím říct, že rychlost, s jakou proběhla moje konverze, mě samotného překvapila. Vždyť už samotné startování se pro mě stává posvátným rituálem: vsunout šém do zdířky a stiskem tlačítka rozeřvat golema.

Lineární přísun výkonu člověka nikdy nenechá na holičkách, a čím víc se blíží ručička otáčkoměru k červenému poli, tím je i zvuk motoru dravější.

Samozřejmě styl jízdy je přímo úměrný spotřebě, jejíž hodnota osciluje mezi cca 10 až 18 litry. Moje dlouhodobá spotřeba se ustálila na necelých 11 litrech, což myslím není vzhledem k charakteristice vozu špatná hodnota. Na nádrž se dá ujet přibližně 500 kilometrů.

Naladění vozu je tvrdší, miluje hladné asfaltové silničky, kde se může předvést v plné parádě. V rámci české republiky jich příliš není, ale ani zde jednička hanbu neudělá, ač drobné odskoky řidiče vždy vytrhnou ze snění o lesklém asfaltu italských zákrut.

I když jsem zatím neměl možnost vyzkoušet jedničku na sněhu, po zkušenostech s předešlými BMW si myslím, že chování nebude příliš odlišné. Na hory jezdím pravidelně a zatím mě žádné z nich nenechalo na holičkách. Navíc se zadním náhonem si člověk na sněhu užije mnohem víc legrace než s „předokolkou“.

PNEU

Auto mělo z bazaru zcela sjetý vzorek, proto jsem neotálel s koupí nových pneumatik. Sériové runflaty jsem zavrhnul, čímž jsem se vystavil zcela nelidskému úkolu najít rozměr pneu 205/45/18 (přední) a 225/40/18 (zadní). Požadovanému zadání odpovídaly pouze jedny pneumatiky a to Dunlop SP Sport Maxx, které se mi po určitých peripetiích podařilo sehnat a na kterých jezdím doteď.

A pomyslná třešinka na dortu? BMW 130i se stalo absolutním vítězem ankety Auto Bild v dlouhodobém testu na 100 000 km s výslednou známkou 1+. Doufám, že i já budu s vozidlem stejně spokojen.
__________________________________________________________________

NOVÉ POZNATKY (13.1.2011)

Po ujetí 15 000 kilometrů jsem se rozhodl, že doplním svoji recenzi nabytými zkušenostmi a poznatky, které mi „jednička“ poskytla. Dá se říct, že drtivá většina se nese v kladném duchu.

Příjemným zjištěním pro mne byla průměrná spotřeba, jejíž hodnota se ustálila na necelých 11 litrech. Nutno říct, že nejsem žádný závodník, na druhou stranu potenciál vozidla občas využiji, i když jen částečně.

Jízdní vlastnosti vozidla jsou příkladné, jedině snad při vyšších rychlostech na dálnici je vozidlo citlivé na boční vítr.
Má obava z toho, že M-kový podvozek ze mě vytřese duši, se překvapivě ukázala jako lichá – samozřejmě do plavnosti má daleko, ale ani po delších přesunech mě mé plotýnky nemusí obviňovat z flagelantsví. Příjemný je také fakt, že při přejezdu příčných nerovností v autě nic nerezonuje a nechrastí, na což jsem jinak dost háklivý. Potenciál podvozku se na většině českých silnic nedá 100% využít, ale častá tvrzení, že pořizovat si k nám M-kový podvozek je nesmysl, nesdílím, právě naopak.

Největší devízou vozidla je jeho zábavnost podbarvená fantastickým zvukem, který okolní svět (alespoň pro mne) dělá vždy krásnějším a nutí mě k zamyšlení, co hrozného se asi musí stát, když je všchno tak perfektní. (Pan Murphy by mohl sáhodlouze vykládat...)

Na ovládání systémů I-drive jsem si zvykl, navigace pracuje spolehlivě, jen mě překvapilo, že navigace, kterou mám v telefonu, někdy vypočte trasu efektivněji. Ve většině případů se ale jejich výpočty shodují (raději ověřuji na delších trasách).

Z nadstandardních prvků výbavy mě zvláště v zimních měsících potěšily vyhřívané sedačky, které mají tři stupně výhřevu a plní svoji funkci znamenitě. Dále často využívám šíbr, který nenásilně a potichu zásobuje posádku čerstvým vzduchem, i když tady na Ostravsku se nad tím lze leda pousmát. Dobrým pomocníkem je také asistent rozjezdu vozidla do kopce.

Co se týče dílenského zpracování je na dobré úrovni(ne nejlepší). Jedinou neplechu zatím dělají ozdobné prahové lišty, pod které zatéká voda, a odlepují se. Dle vyjádření Bmw to bylo způsobeno nedbalostí ve výrobě a u novějších ročníků by se tento problém neměl vyskytovat. (viz. Autotip 9/2009)

ZIMNÍ PROVOZ
Jako předchozí majitel vozidla Bmw (e46 330d) jsem počítal s tím, že zadní náhon není na zimu ideální. Nicméně s „trojkou“ jsem normálně jezdil na hory a dá se říct, že mě nikdy nenechala ve štychu. I když je můj stávající vůz vybaven ski-vakem, tak v nadsázce by se dalo říct, že plní stejnou funkci jako závěsné zařízení na Ferrari. Problémy s trakcí jsou hodně velké, a pokud je na parkovišti větší množství rozbředlého sněhu, tak tam raději ani nezajíždím. V kufru s sebou pro jistotu stále vozím lopatku a starou rohož, která mi už kolikrát pomohla ze svízelné situace. Dalším limitujícím faktorem je nízký podvozek a ospojlerování , které nutí k obezřetnosti zvláště při parkování, kde se namrzlé hroudy sněhu stávají nepřítelem číslo jedna (i zde najde lopata svého uplatnění).
S „jedničkou“ se dá v zimě jezdit, ale do hor bych se s ní vydal pouze v krajní nouzi a vybaven kvalitními sněhovými řetězy.

Silné stránky

- motor
- ovladatelnost
- zvuk
- radost z jízdy

Slabé stránky

- dílenské zpracování
- i - drive
- výhled
- odkládací plochy
- "spotřeba a prostornost"

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Z bazaru šla jednička hned do servisu, kde prodělala obligátní výměnu filtrů a oleje.
Dále v bodech:
- př. a zad. kotouče
- spojk. ložisko
- svíčky

 

Novinky v recenzi

13.5.2011 21:00

Sbohem a šáteček!

Vozidlo už mi neříká pane, což představuje jistou definitivu pro jeho další vývoj a působení na těchto stránkách – ne ovšem pro mně. Jeho nástupce je již zaparkován v garáži. Až nabudu potřebných uživatelských znalostí a postřehů, spojených s jeho užíváním, určitě ho zaparkuji i do té „virtuální“ na moje.auto. Značce jsem zůstal věrný, tentokrát ale už v dieselu...

13.1.2011 15:58

Zkušenosti po 15000 kilometrech.

Do recenze jsem přidal nové poznatky. Kdo má zájem tak může nahlédnout...

5.1.2011 18:29

Už zase skáču přes kaluže...

Můj foto přístroj se zničehonic rozhodl, že již nadále jeho služeb nebudu potřebovat a přestal fotit sr*áč jeden. V servise mi milý pán řekl, že oprava potrvá tak 3 až 4 měsíce a že mám počítat s tím, že se prodraží. Kolem 20. prosince mi pán volal a sdělil mi zprávu ne právě v duchu vánočních zázraků. Prý mi odešla základní deska a koupě nové by byla silně nerentabilní. V duchu této rady jsem se rozhodl pro koupi nového foťáku a tak Vám ve své galerii přináším pár prvních fotek.

8.11.2010 20:33

Porucha - volnoběžka alternátoru

Před pár dny mě čekalo nepříjemné překvapení. Auto v plném rejdu vydávalo hrozivé zvuky, nepodobné skřípění železných drátů. Neotálel jsem tedy a auto putovalo rovnou do servisu na diagnostiku. Výsledkem byla zadrhnutá volnoběžka alternátoru, která se vyměnila společně s napínacím ramenem, vodící kladkou a řemenem. Problém je vyřešen a já můžu zase klidně spát!

23.10.2010 22:32

Nové foto

Přidal jsem pár podzimně laděných fotek.

23.10.2010 22:31

Zimní pneu

V pátek jsem přezouval na zimní a shodou okolností, nutno říct příznivých, jsem zjistil, že na jedničku sedí disky z mé staré e46, což je výhoda, neb to byly disky originální a navíc se mi líbily mnohem víc, než ty, které přináležely k jedničce. Celá záležitost vznikla záměnou evidenčních štítků v pneuservise, kde jsem měl kola uskladněna. Budiž svatořečen tento neblahý administrativní omyl.

24.9.2010 12:10

Prodejní statistiky

Přidal jsem ještě pár snímků prodejních statistik.

24.9.2010 12:04

Srážka s divočákem

Přidávám pár snímků toho, jak to dopadne, když se Vám do cesty přimotá divočák. Na autě škoda jak prase... Naštěstí to neodnesla jednička, ale Volvo radičů.

22.8.2010 14:38

Nové foto - Dvě koťátka:)

Podařilo se mi přemluvit moji ženu k nafocení několika snímku společně s bavoráčkem, tak snad se Vám budou líbit...

13.8.2010 21:38

Pár nových fotek

Slovy tři! :)

11.8.2010 09:27

Spotřeba

Na trase Ostrava - Praha - Ostrava dosáhla spotřeba hodnoty 9.5 l/100km, přičemž rychlostní limity byly "lege artis".

26.7.2010 15:29

Nové foto + hodnocení

Přidal jsem nové fotky interiéru a dopsal hodnocení.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: BMW řada 1 E87 - Sbohem a šáteček!

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy BMW řada 1



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím jsem neměl s autem žádný problém, takže maximální spokojenost.

praktičnost
7

Myslím, že od auta nižší střední třídy nemůže člověk čekat zázraky, i když ani v této kategorii nebude jednička patřit na špici. Nicméně sklopná sedadla a skivak moje hodnocení posouvají trošku nahoru na konečných 6.

prostornost
6

S prostorností je to taky trochu na štíru, ale nemůžu ji za to hubovat, když jsem si ji kvůli tomu nekupoval. Na zadních sedadlech prostoru není opravdu nazbyt a pohodlně se zde posadí snad jen děti. Zato vepředu je místa dostatek.

jízdní vlastnosti
10

Perfektní. Škoda jen, že v ČR není i více "perfektních" silnic, protože na hrbolech je záď krapet neklidná, ale není to nic záludného.

jízdní komfort
8

Pro "plotýnkáře" to nebude to pravé ořechové. Auto je opravdu velmi tvrdé, což pro mne není nevýhodou ale naopak výhodou, protože si mohu vychutnat jízdu v její krásné surovosti.

provozní náklady
7

Z důvodu malé nádrže a poměrně velké spotřeby se stávám poměrně časným návštěvníkem čerpacích stanic. S tím jsem ale počítal. Spíše jsem zvědavý kolik se mi podaří najet s pneu na zadní nápravě...

náhradní díly
8

Klasické BMW...

výkon motoru
10

Motor je snad to nejlepší na autě. Kvůli němu se těším na každou další jízdu.

spotřeba
8

Odpovídá výkonu vozidla.

hlučnost motoru
10

Motor je dobře odizolován, takže při pohodové jízdě není téměř slyšet. Pokud si ale člověk chce užít jeho nádherný zvuk, stačí auto vyhnat trošku do otáček a nebude chtít poslouchat nic jiného...

kvalita sedadel
10

V připlatkových sportovních sedadlech se dá cestovat i na delší vzdálenosti - mají perfektní boční vedení, jsou přiměřeně tvrdá a nedá se v nich nenalézt optimální poloha za volantem!

brzdy
10

Nejsou příliš jedovaté, ale i po opakovaném intenzivním brždění plní svoji funkci na 100%.

zavazadlový prostor
7

Průměr nižší střední třídy.






Blesk.cz

Kruté majitelce množírny čivav z Plzně hrozí pět let. Mrtvé psy zakopávala na zahradě

Kruté majitelce množírny čivav z Plzně hrozí pět…

Žádná podmínka, ale tvrdý trest za mřížemi. Tisíce milovníků a ochránců zvířat z celé země s nadějí ve…

Chce se vůbec vracet do Česka? Vondráčková poslala z Kanady jasný vzkaz!

Chce se vůbec vracet do Česka? Vondráčková poslala z…

Ačkoliv si během zimních měsíců Lucie Vondráčková (39) na pobyt v Kanadě většinou stěžovala kvůli krutým mrazům,…

 

iSport.cz

Siegl: Ščasný za vše nemůže. Spartu by měl převzít Hašek. Co jí chybí?

Siegl: Ščasný za vše nemůže. Spartu by měl převzít…

Nebojí se mluvit upřímně. Vyjadřuje se přesně tak, jak situaci ve Spartě vnímá. Bývalý letenský superstřelec…

Nominace na MS ONLINE: Nabušení Rusové, přijedou Ovečkin i Kučerov

Nominace na MS ONLINE: Nabušení Rusové, přijedou…

Hokejové mistrovství světa se kvapem blíží a téměř neuplyne den, aby některý z týmů neoznámil hráče, který se…

 

Reflex.cz

Okamurova SPD přitahuje i primitivní extremisty a neonacisty. A to ji zničí

Okamurova SPD přitahuje i primitivní extremisty a…

Tomio Okamura i další představitelé hnutí Svoboda a přímá demokracie se zaklínají tím, že jejich strana není…

Příručka moderního fotra: Otec u porodu – labilní přítěž, nebo morální podpora?

Příručka moderního fotra: Otec u porodu – labilní…

„Tohle za komunistů nebylo,“ napadne jistě nejednu zkušenou a léty prověřenou harcovnici při skutečnosti, že…