reklama


Recenze

Vietrak (muž 30 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

BMW řada 1 130i

9,92 Uživatelé

Hodnoceno: 49× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 1, foto 1 BMW řada 1, foto 2 BMW řada 1, foto 3 BMW řada 1, foto 4 BMW řada 1, foto 5 BMW řada 1, foto 6 BMW řada 1, foto 7 BMW řada 1, foto 8
BMW řada 1, foto 9 BMW řada 1, foto 10 BMW řada 1, foto 11 BMW řada 1, foto 12 BMW řada 1, foto 13 BMW řada 1, foto 14 BMW řada 1, foto 15 BMW řada 1, foto 16 BMW řada 1, foto 17 BMW řada 1, foto 18 BMW řada 1, foto 19 BMW řada 1, foto 20 BMW řada 1, foto 21 BMW řada 1, foto 22 BMW řada 1, foto 23 BMW řada 1, foto 24 BMW řada 1, foto 25 BMW řada 1, foto 26 BMW řada 1, foto 27 BMW řada 1, foto 28 BMW řada 1, foto 29 BMW řada 1, foto 30 BMW řada 1, foto 31 BMW řada 1, foto 32 BMW řada 1, foto 33 BMW řada 1, foto 34 BMW řada 1, foto 35 BMW řada 1, foto 36 BMW řada 1, foto 37 BMW řada 1, foto 38 BMW řada 1, foto 39 BMW řada 1, foto 40 BMW řada 1, foto 41 BMW řada 1, foto 42 BMW řada 1, foto 43
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 130i Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:116000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2996 výkon [kW]: 195 kroutící moment [Nm]: 315 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,1 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 330 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9,2

Popis vozu

Na žačátku bych rád podotknul, že Vás nebudu nudit k smrti technickými detaily. Není to ani tak proto, že bych nechtěl, prostě se jen necítím být natolik technicky zdatným :-). Rád bych se podělil s komunitou auto-nadšenců okolo webu moje.auto.cz o svoje zážitky s nejmenším z mnichovské rodiny s trošku netradičním motorem :-).

Proces výběru a koupě
Po x letech snění a neustálého hospodského auto-tlachání jsem se trošku vylepšila moje finanční situace a rozhodl jsem se pořídit si svoje první vlastní auto. Měl jsem jasná kritéria. Jsem mladý, bez rodiny a mám strašně rád auta. Vzal jsem rozum do hrsti, poplival ho a hodil do koše :-).
Takže benzín bylo jediné palivo, o kterém jsem přemýšlel. Auto muselo být alespoň trochu praktické, aby mě odvezlo na hory i s vybavením a zároveň jsem neměl nemezený rozpočet.
Logickou volbou by tedy hot hatch a první shortlist se zúžil na Ford Focus ST a VW Golf GTI (pětkový). Během výběru jsem samozřejmě sondoval i jiná auta, ale byl jsem pro jednoho z těchto dvou rozhodnutý. Někde se to ovšem zlomilo a já si postupně navyšoval rozpočet, do kterého se musím vejít. Dospěl jsem tedy do fáze, kdy jsem byl přesvědčený o koupi BMW M3 E46.
Narazil jsem ovšem na BMW 130i za skvělou cenu z mého bydliště. Domluvil jsem si tedy předvedení a zkušební jízdu. Majitel byl vrchol solidnosti, takže jsem neměl nejmenších pochyb o stavu auta. Navíc byl po velkém servisu a výměně tlumičů a jiných částí. Po usednutí za volant mě auto uchvátilo, ale o tom více v další části recenze :-). S majitelej jsem se tedy domluvil a týden nato jsem usedal do svého prvního auta. Asi si dokážete představit ten pocit. Nohy se mi klepaly tak, že jsem měl problémy s rozjezdem :-).

Stav auta při koupi.
Auto bylo perfektní, bez jediné vady. Bylo na 18“ Mkových kolech, dostal jsem k nim ještě zimní 17“ BMW kola a 18“ matně černé OZ Racing Ultraleggera ještě v krabicích :-). Najeto mělo 95000 km a servisováno vždy u BMW, kupované v čechách. Vzal jsem auto pro jistotu do servisu, kde mě ujistili, že je vše v naprostém pořádku.

První dojmy.
První svezení pro mě byl trochu šok. Věděl jsem, že auto bude tužšího rázu, ale i tak mě překvapila tuhost spojky, řazení i řízení. Byl jsem tedy patřičně nadšený :-). Zvuk motoru při startu byl úchvatný a já se vydal na silnici. Po zahřátí motoru přišla první akcelerace a já se začal smát :-). Ten dementní úšklebek trval celou jízdu. Auto ve vysokých otáčkách produkovalo nádherný zvuk a bez ustání akcelerovalo. A pořád a pořád :-). Pak přišly první zatáčky a auto předilo mé očekávání i v této disciplíně. Na každý povel volantu se ochotně vrhalo do zatáček, které bylo schopné projíždět v klidu pro mě nepochopitelnou rychlostí. Do auta jsem se po první jízdě (tehdy zkušební) bezhlavě zamiloval.

Motor
Motor je jádro, o kolo kterého se v tomto případě točí celý zbytek auta. Léty prověřený řadový atmosferický benzínový šestiválec je pro mě legendou a naprosto splnil mé očekávání. Po nastartování se otáčky ustálí na cca 1000 ot/min než se motor zahřeje a otáčky spadnu na standartních 700 ot/min. Po zahřátí se také motor utlumí a málokdo by poznal, čím je auto poháněno. Výkon je velmi lineární a auto táhne čím dál více s rostoucími otáčkami. Omezovač zasahuje při zhruba 7500 otáčkách. Zvuk se mění z bručivého barytonu v nízkých otáčkách a po jekot u omezovače. Zvuk a tah motoru před omezovačem je velmi návyková věc, která vás často nutí motor stále dokola vytáčet :-). Linearitu výkonu jsem velmi ocenil při zimních radovánkách, kde člověk přesně věděl, kolik plynu má dát, aby motor udržel v zatáčce dveřmi napřed. Reakce na plyn je výborná, nemusíte čekat na roztočení turba, je to poznat :-).
Překvapila mě ovšem spotřeba, kterou jsem čekal mnohem vyšší. Rekord mám 14 litrů na delší cestě závodním tempem. Z opačného spektra jsem jel z Prahy do Mělníku za 6,4l/100km. Průměrně se tedy pohybuji okolo 10l/100 km při svižné jízdě. Motor má ve 130i 195 kW a 315 Nm, je tedy o 5kW a 15Nm silnější než ten v 330i. Závěrem k motoru tedy radost sama :-). Jen je škoda, že když se podívám na motorizace nadcházející 1er, atmosferické motory člověk nenajde :-).

Podvozek
Ten je v 1er velmi nepoddajný a 18“ kola tomu nasazují korunku. Jízda po městě je utrpení jak pro mě, tak pro auto. Jakýkoliv výmol cítíte velmi znatelně, a když náhodou trefíte díru tak zastavujete a kontrolujete, jestli vám neupadlo kolo. Dokážete si tedy představit, jak příjemná je jízda po D1 a po zimě se na silnicích nižších tříd cítím jak na slalomové dráze. Na dlouhé cesty auto tedy není.
S tím ale souvisí i ta světlá stránka :-). Auto poslouchá na slovo, volant i sedačka vám posílají jasné signály o situaci pod koli a adhezi auta. Proto i přes vysoký výkon není auto zákeřné a vždy vám dá vědět, kdy se přestane ovládat a bude chtít ztratit adhezi na jedné z náprav. Řízení je příjemně tuhé a brzdy se dobře dávkují a mají patřičný účinek.
Auto je obuté v létě na 225/40 18“ vpředu a 245/35 18“ vzadu. Vzhledem k rozměrům pneu je auto také náchylné na vyjeté koleje. Nicméně jsou nutné, neboť s tolika výkonu na zadní nápravě má stabilizace obvykle dost práce :-)
Závěrem k podvozku tedy. Je skvělý a otravný zároveň :-). Záleží na použití a okolnostech.

Výbava a interiér
Co naplat, výbavy auto mnoho nepobralo, nicméně se to dá ukrýt za frázi, že tady jde přeci o jízdu :-). Auto je v Mpaketu, má xenony, tempomat, asistent rozjíždění do kopce (užitečné) a zadní parkovací senzory. Tím nadstandartní výbava končí :-). Musím říci, že iDrive či digitální klimatizaci bych určitě uvítal stejně tak lepší ozvučení a světelný paket. Co mi velmi chybí jsou informace o teplotě motoru, kterou se člověk prostě nedozví. Výbava je tedy poměrně strohá, což opět vadí na delších cestách a bývá zapomenuto při sešlápnutí plynového pedálu :-).
Interiér je strohý, nicméně nemám problémy s kvalitou zpracování. Hliníkové dekory interiér příjemně oživují a vzhledem k odkládacímu paketu je i dost místa, kam dát pití. Potěší AUX vstup. Řadící páka příjemně padne do ruky, nicméně dráhy jsou na můj vkus zbytečně dlouhé a řadička dlouhá (v porovnání např. S MX-5). Ruční brzda poslouchá, ale při jejím zatažení auto nepříjemně vrže při nastupování a vystupování (už vyřešeno). Nepříjemnou věcí na interiéru je vrzající výdechy klimatizace u dveří, což pocítíte hlavně ve městě. S tímto problémem v tom nejsem sám, takže je to asi vada zpracování. Vepředu je dost místa a samostatnou kapitolou jsou M-paketové sedačky, které jsou skvělé! Výborně drží tělo v zatáčkách a podpírají stehna (při mých 193 cm to nebývá zvykem) a dá se nastavit dle potřeb, včetně přifukování bočnic. Posez je poměrně nízký, což je v pořádku :-). Díky vysokým dveřím se člověk cítí příjemně obklopený interiérem. Volant perfektně padne do ruky a jeho tlustý věnec mým dlouhým prskům naprosto vyhovuje.
Co je ovšem tristí je místo na zadních sedačkách. Komfort sezení vzadu se dá porovnat snad pouze s pobytem gulagu. Delší člověk si musí strčit nohy za hlavu, kterou musí mít skloněnou kvůli nedostatku prostoru nad hlavou. Nevím, jak se to BMW povedlo, ale pokud to porovnám s Golfem tak nevím, na co zde ty zadní sedačky vůbec jsou :-). Velikost kufru také není světoborná, v porovnání s místy na zadních sedačkách se však jeví jako luxusní :-). Pokud potřebuji převážet cokoliv objemnějšího, musím sklopit sedačky, stačí i obyčejné golfové hole, které se tam prostě nevejdou. Interiér je také dobře odhlučněn, což je v případě této motorizace trošku na škodu. Zvuk se tedy více užijí kolemjdoucí než vy sám.
Závěrem tedy skvělé místo k řízení a strašné místo k přepravě více osob :-).

Exteriér
Vzhled auta je diskutabilní. Spousta lidí 1er miluje a dost lidem přijde odporná. Já se musím přiznat že při launchi 1er jsem patřil k té druhé skupině. Nicméně jsem si na design zvyknul a teď na něj nedám dopustit. Bangle se předvedl :-). Stejně diskutabilní je i červená barva. Mě k autu velmi sedí, ale spoustě lidí se nelíbí.
Exteriéru auta velmi pomáhá M-paket, který přidává výraznější přední i zadní nárazníky. Pokud to člověk doplní o 18“ BMW M kola, výsledek je výborný.

Úpravy
Nejsem žádný tuzer, takže auto je momentálně sériové. Nicméně plány do budoucna jsou velké. Líbí se mi tovární tuning, takže díly od BMW Performance jsou jasnou volbou. Už mám objednaný výfuk, kratší řadící páku a hliníkovo-gumové pedály.
Další na řadě bude volant. M-kový je super, ale... volant od BMW performance má na sobě display ukazující teplotu motoru, oleje, čas na kolo, přetížení a podobné serepetičky. Je potaženy Alcantarou a má na sobě diody pro řazení. Což není po většinu času užitečné, ale člověk se cítí jak pilot F1, což jsem odmalička chtěl :-).
Dále mám v merku otevřené sání rozpěru do motoru a časem také lepší brzdy a nová 18“ kola. Vše samozřejmě od BMW performance.
Musím také pořídit nové rádio a reproduktory. Mám rád hudbu a pokud zrovna neposlouchám motor, rád si ji poslechnu kvalitně. Zůstanu u BMW, nicméně pořídím rádio professional namísto mého business.

Závěrem
Pokusil jsem se nastínit auto co nejobjektivněji (ono to moc nejde :-)). Má své mouchy, nad kterými člověk přivře oči a úplně na ně zapomene při zaboření plynového pedálu do podlahy. Věc, která se mi na autu líbí je jeho nenápadnost. Nemám vzadu označení 130i, takže je spousta pseudozávodníků velmi překvapeno, když jim ta červená nákupní taška mizí za horizontem :-). Koupi auta bych tedy doporučil každému, kdo je ochoten některé věci obětovat pro skělé řidičské zážitky. Kdykoliv vstoupíte do auta a zmáčknete to kouzelné startovací tlačítko, stává se z vás opět dítě s tím nadšeným úsměvem :-).


P.S.: fotky jsou na zimních 17“ a na letních 18“. Rozdíl je znatelný. Ciméně fotograf ze mě asi nebude :-).


Silné stránky

motor!
řízení
spolehlivost
zvuk

Slabé stránky

prostornost
praktičnost
přílišná tuhost podvozku

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

v autorizovaném Auto Base v Praze, drobnosti u BMW Krotil.
Poruchy zatím žádné a vzhledem k tomu, že auto vyhrává testy spolehlivosti ani žádné neočekávám.

 
reklama

Novinky v recenzi

18.7.2011 00:47

první okruhové svezení

Tak k tomu konečně došlo a já si splnil svůj dětský sen :-). OS mě vzal na okruh do Mostu, kde jsem při svojí premiéře zajel nejlepší čas 2:08:20. Zadní pneumatiky jsem měl na odpis už předtím a návštěva okruhu jim nepřidala :-). Takže jdu objednáat nové. Ale jinak nádhernej zážitek, auto je na okruhu jako doma. tohle léto pojedu určitě ještě několikrát.

18.7.2011 00:47

bmw performance

Tak již před nějakou dobou došlo k nákupu první várky dílů od BMW performance.

1) výfuk
jedná se o zadní část výfukového systému. Po nainstalování jsem díky tlumení v interiéru stěží poznal rozdíl, ale jak se výfuk zajel, je rozdíl znatelný a to především zvenčí. Vynikající výrazný zvuk, který ale v nízkých rychlostech neruší

2) pedály + řadička
řadička je kratší než původní Mková. Jen mě trochu nesedí ergonomie, má nahoře dle mého moc ostrou hranu, jinak ok.
pedály zatím nemám nainstalované, s tím musím do servisu, pač se tam vrtá do železného brzdového pedálu a na to si netroufnu :-)


Další vozy BMW řada 1


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

vítěz všemožných anket, co dodat

praktičnost
8

5 dvěří, sklopná sedadla, auto je poměrně praktické

prostornost
5

viz recenze. PRostornost na zadních sedačkách je tristní

jízdní vlastnosti
10

vynikající zvláště s Mpaketovým podvozkem

jízdní komfort
6

nic na delší cesty nebo rozbité silnice.

provozní náklady
8

Nejsou s tím spojené žádné speciální provozní náklady

náhradní díly
7

prémiová značka za prémiové ceny

výkon motoru
10

Vynikající, tohle auto je hlavně o motoru

spotřeba
9

překvapivě nízká na atmosferický motor s takovým výkonem

hlučnost motoru
10

tiché, když to potřebujete, hlučné, když na něj přitlačíte, ideální

kvalita sedadel
10

vynikající Mpaketová sedadla

brzdy
8

skvěle dávkovatelné, účinek velmi dobrý. Nicméně dalo by se ještě přitlačit

zavazadlový prostor
6

nic extra. Na nákup dobré, ale na cestování si vyberte jiné auto


Více o modeluBMW řada 1 E81/E82/E87/E88 (2004-2012)
BMW 118i – Proč mi to děláte? BMW 118i – Proč mi to děláte?

Základní verze jedničkového BMW bývala jedním z mých…

BMW 1 sedan: Nová karosářská verze bohužel míří jen do Číny BMW 1 sedan: Nová karosářská verze bohužel míří jen do Číny

Nabídka kompaktních BMW se rozšíří. Dva hatchbacky, MPV,…

 

reklama





Blesk.cz

Užijte si zimu v teple: Goa, klenot západního pobřeží Indie

Užijte si zimu v teple: Goa, klenot západního pobřeží Indie

Kam v zimě k moři? Rozhodování je teď o něco těžší, protože k tradičním destinacím přibývají další. Jako třeba…

Brabec chce místo skládek spalovny a recyklaci. Ekologové: „Obojí nejde“

Brabec chce místo skládek spalovny a recyklaci.…

Skládkování v Česku by mělo do osmi let, tedy rokem 2024, skončit. Podle šéfa resortu životního prostředí…

 

iSport.cz

Mazuch: Holoubek byl impuls. Ať v Hradci kritizují, až budou hrát poháry

Mazuch: Holoubek byl impuls. Ať v Hradci kritizují,…

Zůstane v novém roce hlavním kormidelníkem Sparty David Holoubek, nebo přenechá otěže někomu zkušenějšímu…

Kdo povede Spartu? Trpišovský ukončil jednání, variantou je Vrba

Kdo povede Spartu? Trpišovský ukončil jednání,…

Kdo bude trénovat Spartu na jaře? Už krátce po konci ligového podzimu odpadl jeden z hlavních kandidátů.…

 

Reflex.cz

Video, které si zaručeně pustíte dvakrát. Reklama se zdrcující pointou ukazuje, co našim očím uniká

Video, které si zaručeně pustíte dvakrát. Reklama se…

I když z videa můžete mít pocit, že sledujete klišé z romantického filmu, opak je pravdou. To důležité vám totiž…

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy Braunové a dalších nacistů se prodaly v dražbě

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy…

Na svatbě v paláci Mirabell v rakouském Salzburku, která se konala 3. června 1944, se sešla tehdejší nacistická…

 
 
reklama