Diskuse

BMW řada 1 (2007)

27.3.2011

Když jsme společně s přítelkyní před necelými dvěma lety vybírali, co by nahradilo do té doby skvěle sloužící Fabii RS, která si své spolehlivě…

 

BMW 130i (MrBeranek)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto -andrej-

    .andrej. 27.03.2011  18:30

    Sen

    Toto je auto, taky moj maly sen... nezabudni doplnit fotky nech ti to zbytocne nepokazi hodnotenie, toto auto si zasluzi byt naozaj vysoko. :-!
    • 00 Reagovat !

      foto MrBeranek

      MrBeranek 27.03.2011  18:33

      « Re: Sen

      Nahrál jsem prvních 50 fotek, ještě musím zjistit, jak to udělat, aby je všichni viděli. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto The-Stig-Driver

        The Stig Driver 27.03.2011  18:55

        « Re: Re: Sen

        To se zobrazuje automaticky mezi posledníma přidanýma fotkama ;-)
        Kdyžtak napiš novinku, že máš nové foto :-)
        Jinak Auto perfektní :yes: :yes: :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto MrBeranek

          MrBeranek 27.03.2011  19:01

          « Re: Re: Re: Sen

          Jo, už jsem na to, myslím, přišel. Zítra nahraju zbytek fotek. Víc se sem bohužel nevejde. Celkem je fotek asi 300, ale nahrát lze jen 15 MB, což je škoda.

          Do novinek jsem dal odkazy na další videa.
          • 00 Reagovat !

            foto Ondrej-Samal

            Ondřej Šámal 27.03.2011  19:20

            « Re: Re: Re: Re: Sen

            O rozšíření prostoru na fotky zkus kontaktovat Ricarda [odkaz] mělo by to fungovat ;-)
            Musim říct, že tohle je jedna z nejlepších recenzí na MACZ za ty 4 roky existence. Četl jsem 5 minut, 10 minut a pořád jsem nebyl u konce. Navíc mě absolutně dokázala vtáhnout do děje, snad mě nikdo neviděl, jak si u počítače točím s neexistuícím volantem, asi by mě měl za blázna >:-[]
            Každopádně gratulace, tenhle motor je legenda, která pomalu, ale jistě míří do motoristického nebe (díky, vy eurosocialističtí úředníčci!). Snad si taky ještě stihnu našetřit na podobnou nádheru :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Mates81

      Mates81 27.03.2011  19:21

      « Olala

      Moc, ale opravud moc pěkné auto >:-[]

      Ta červená mu opravdu sluší ;-) No aktuálně taky šmejdím po nějaké jedničce, nejvíc to vypadá na 120d, jelikož 123d je docela problém sehnat za dobré peníze :-| , ale jak jsem si přečetl o 130i, už jsem hledal, kolik taková kráska může stát :-) no uvidím :yes:

      Každopádně přeji spoustu šťastných km, podle AutoBildu, kde dělají testy na 100 000km se jedná o nejspolehlivější auto :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto MrBeranek

        MrBeranek 27.03.2011  19:53

        « Re: Olala

        Před těmi necelými dvěma lety stálo tohle auto 19 tisíc euro bez daně (kupovali jsme to bez DPH).
  • 00 Reagovat !

    foto vijo

    vijo 27.03.2011  20:30

    Auto, čo má gule!

    Dal by som aj 3x20b, ak by sa dalo... Ozaj pekná recenzia, ešte krajšie fotky a najkrajšie auto. :-) Závidím, že ste majiteľom vozidla, ktoré na prvý pohľad pre bežného človeka možno že nedáva zmysel, no pri hlbšom skúmaní a jazde vynahradí všetky náklady a prípadné nedostatky. Pre mňa je to jedno z áut, ktoré parkuje v "garáži snov". :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto blowik

    blowik 27.03.2011  21:42

    3x10

    recenze super, fotky super a auto? super super :-) 130i sem párkrát řídil a rád na to vzpomínám :yes: :yes: :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Koubes84

    Koubes84 27.03.2011  21:49

    Super

    Recenze skvěle a čtivě napsaná, barva jedničce vyloženě sedne. Nelze jinak než 3x10 :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto JaWohl

    JaWohl 27.03.2011  23:15

    Vecernicek pro fandy BMW

    Gratuluju, recenze uzasna, auto je jeden z mych snu, to proste nema chybu. Nechapu, ze ctu tak dlouhou recenzi a hltam kazdy slovo. Asi je to tim, ze autor popisuje svoje zazitky a nebere to stylem wiki, ctrl c, ctrl v. Jezis to je parada. Zitra rano si prectu znova. Fakt parada, jak nekdo uz napsal, jedna z nejlepsich recenzi VUBEC!!!!
  • 00 Reagovat !

    foto gagarin-cccp

    gagarin_cccp 28.03.2011  06:50

    :-)

    suprrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!! :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Reza-traktor

    Reza traktor 28.03.2011  11:23

    Návod!

    Jak napsat nejlepší recenzi na MACZ:

    1. Kupte si fantastické auto s motorem na benzín a bez turba (zn.: 6 válců potěší)
    2. Radostně o něm pište - když to bude informačně hutné, značná délka nevadí
    3. Kdyby se vám náhodou podařilo říkat motoru motor, a né srdce, bude to ještě lepší; totéž platí pro "kouzlení širokého úsměvu na tváři" při růstu otáček a podobně... tyhle věci můžou psát novináři, co umí hlavně řídit
    4. Zbavte se dojmu, že úkolem samosvorného diferenciálu je aktivně posílat výkon na vnější kolo - páč co se asi stane, když se "samosevře" něco, co má primárně za úkol umožňovat "diferenci"?

    5. Klidně se vykašlete na řidiče oturbených traktorů, beztak uděláte nejlíp - vaše recenze bude nejlepší i bez ohledu na tlachy uvedené sub 3+4.:-)))

    :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto MrBeranek

      MrBeranek 28.03.2011  19:52

      « Re: Návod!

      Má ty marnivosti, že bych dal až příliš velký průchod květnatosti, básnické poetičnosti, horoucnosti a metaforám? ;-) No, toto... >:D

      Ale technická - co je tedy úkolem samosvorného diferenciálu a co se stane, když se sevře to, co nemá? ;-)

      Jinak, nic proti turbonaftě, pro "normální" ježdění parkuje doma ještě 330xd a jezdí parádně.
      • 00 Reagovat !

        foto Reza-traktor

        Reza traktor 29.03.2011  08:25

        « Re: Re: Návod!

        Svírat se to má! :-)

        No, jak to uchopit - běžný diferenciál má na nápravě za úkol umožnit, aby se kola točila rozdílnou rychlostí. V zatáčkách se pak méně sjíždějí pneu a kolo s kratší dráhou se nemusí smýkat.

        Zároveň má ovšem otevřený diferenciál tu vlastnost, že točivému momentu dává "průchod" tam, kde je to (fyzikálně) snadnější. Z toho jsou pak ty fotky, kdy se auto s bahnem pod pravým hnaným kolem, které se protáčí, nemůže hnout - moment uniká přes protáčející se kolo a kolem s dobrou adhezí to nepohne.

        A proto jsou tu buď mechanické uzávěrky difu nebo různé způsoby automatického zajištění jeho svornosti - ty podle svého nastavení v určité chvíli (když je rozdíl v otáčkách moc velký a systém pozná, že už nejde o běžné projetí zatáčky) diferenciál vyřadí z činnosti a sepnou kola na nápravě natvrdo... a ona se pak točí stejně rychle a ani v podmínkách s rozdílnou adhezí moment neutíká na protáčející se kolo.

        To by měl být případ vašeho samosvoru. A teď, technici, do mně.:-)))
        • 00 Reagovat !

          foto MrBeranek

          MrBeranek 29.03.2011  19:05

          « Re: Re: Re: Návod!

          Nejsem technik, ale co z toho chtěného od otevřeného diferenciálu ten můj samosvorný nedělá nebo dělá špatně? Jak vyplývá z informací výrobce (Quaife - [odkaz] jedná se o "šnekový" diferenciál ("gears"), který přenáší točivý moment plynule. Nikdy se úplně nezamyká ("never locks"), takže se kola při normálně jeté zatáčce nesmýkají, v čem je tedy jeho nevýhoda za normálních podmínek? ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Reza-traktor

            Reza traktor 30.03.2011  08:11

            « Re: Re: Re: Re: Návod!

            Dělá všechno dobře - ale nedělá to, co píšete v recenzi ("jak všichni víme, posílá... na vnější kolo").

            A o tom byl můj příspěvek o základní funkci diferenciálu, nic víc. Váš samosvor má schopnost zabránit příliš velkému rozdílu v otáčkách (protáčení) a přitom se nikdy úplně nezamknout... (a způsobit tím smýkání kola jedoucího po kratší dráze). To ale neznamená, že by uměl někam aktivně posílat točivý moment.

            Nemám teď moc času dohledávat u Quaife, jakou konstrukci mají jejich dify (i když by mě to zajímalo), ale ještě musím upozornit na jeden problém - šnekový dif anglicky rozhodně nelze označit jako "gears" (což jsou jen kola soukolí a mohou být různého typu - nejčastěji "worm" nebo "planetary", tedy šneková či planetová). A pro techniky - ano ano, já vím, že se nejčastěji říká "worm wheel" a ne "worm gear", a chápu, že to asi má význam, ale to už je pod moji rozlišovací schopnost. :-)

            A odtud: "worm to worm dif" - šnekový, "planetary gears dif" - planetový.
            • 00 Reagovat !

              foto MrBeranek

              MrBeranek 30.03.2011  18:46

              « Re: Re: Re: Re: Re: Návod!

              To si v tom případě rozumíme. Nechtěl jsem říct, že točivý moment posílá AKTIVNĚ na vnější kolo (jako že by např. elektronika aktivně řídila točivý moment na jednotlivých kolech), chtěl jsem tím vyjádřit, že při prokluzu jednoho kola, dojde vlivem konstrukce samosvorného diferenciálu k přenosu více točivého momentu na kolo druhé, což, předpokládám, odpovídá, je to tak? :-)
  • 00 Reagovat !

    foto zino

    zino 28.03.2011  11:39

    Výborne napísané!

    BMW 1er je jednou z mojich srdcoviek a nepotrebovať kvôli dlhým cestám a množstvu batožiny a výbavy nejaké kombi, tak by toto bol jeden z kandidátov. Auto krásne! Gratulujem a prajem nech dlho a spokojne slúži. A recenzia jednoznačne zatiaľ najlepšia, ktorú som tu čítal! Onedlho sa na moje.auto.cz zapojím aj ja a potom sa určite nezabudnem vrátiť a pridať ti hodnotenie. 3x10 je aj málo! Super! :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto MrBeranek

      MrBeranek 28.03.2011  19:59

      « Re: Výborne napísané!

      Díky. Pro tohle řešení jsme společně s přítelkyní, která má velmi pozitivní vztah ke všemu na čtyřech kolech, co rychle jezdí, zvolili variantu 130i na zábavu, 330xd jako "stěhovák". :-) Resp. zatím jsme nepřišli na to, co by mohlo být zcela univerzální auto, které by skloubilo výhody obou shora uvedených aut.
      • 00 Reagovat !

        foto Parda71-BMWfans-

        Parda71 (BMWfans) 28.03.2011  20:24

        « Re: Re: Výborne napísané!

        Já bych věděl, M5 E61 Touring >:-[] To by bylo teprve hell ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto MrBeranek

          MrBeranek 28.03.2011  22:06

          « Re: Re: Re: Výborne napísané!

          M5ka je pěkná, jen ten interiér E60/E61 mi moc nesednul a je tam na sedadlech a vevnitř až příliš místa. Mám rád ten obepnutý prostor 1er nebo 3er. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Parda71-BMWfans-

            Parda71 (BMWfans) 28.03.2011  23:10

            « Re: Re: Re: Re: Výborne napísané!

            To jo, ale myslím, že kvůli tomu V10 bys ji ten horší interiér odpustil ;-) Ale máš recht, M5 je auto spíš na autobahn, na okresky ne.
  • 00 Reagovat !

    foto Parda71-BMWfans-

    Parda71 (BMWfans) 28.03.2011  12:41

    Nááádhera

    Tak tohle se oparvdu povedlo. Auto je nádherné, ale hlavně jeho motor je ten jediný správný, který šel u 1er zvolit! A jak správně dodáváš, je to asi poslední šance něco takového mladého vlastnit. Snad bych ještě dodal, že BMW bude dělat i oturbené tříválce...
    Úpavy na autě jsou přesně dle mého gusta a už se moc těším, až si doma pustím zvuk toho Eisenmanna. Z recenze jde poznat, že se z tebe po předchozím omylech s ropáky stal petrolhead jak vyšitý. Jízdu si užíváš a zvukem děláš radost nejen sobě, ale určitě i lidem kolem. Zkrátka tvé priority pro jízdu jsou mi velice blízké a i výběr auta je mi samozřejmě velice blízký. Snad si taky jednou budu moci dovolit silnější a hlavně benzínové BMW (naftu už nechci).
    Takže hodnocení samozřejmě 3x10 a ať slouží a dělá radost ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto MrBeranek

      MrBeranek 28.03.2011  20:05

      « Re: Nááádhera

      Jako bys mi to vzal z úst - rozhodně nejsem sobec a rád dopřeju ostatním si užít ten zvuk taky. ;-) Jak jsem psal, nad tím už vidím jen současnou M3 jako posledního atmosférického mohykána. :-)

      Jinak, abych nehaněl druhé auto v garáži, on ten naftový šestiválec v 330xd je úplně někde jinde než ty čtyřválce, se kterými jsem jezdil doposud, takže v tomhle směru proti naftě nic nemám, ale je fakt, že zvukem ani šestiválec v naftě nemůže šestiválci v benzínu zdaleka konkurovat.
      • 00 Reagovat !

        foto Parda71-BMWfans-

        Parda71 (BMWfans) 28.03.2011  20:34

        « Re: Re: Nááádhera

        Moderní diesely i čtyřválce jsou tiché, kultivované a silné, ale pořád to není ono především zvukově hlavně průběhem. Víceválce jsou na tom samozřejmě mnohem lépe. Vyjímkou jsou diesely BMW, které jsou absolutní vrchol především v 3.0d a i R4 2.0d je špička třídy a nejlepší diesel čtyřválec na trhu. Vem si, že můj starý komůrkový R6 diesel má maximu výkonu ve 4800ot/min a je radost s ním jezdit. Tzv. první sportovní diesel na světě to byl. To jsou otáčky, o kterým se může dnešním naftám jen zdát. Zvuk BMW šestiválců je taky někde jinde, ale benzín je benzín. Zkrátka BMW umí oboje, jak naftu, tak benzíny. Jen škoda dnešní doby a diktátu z Bruselu, která nám atmosférické R6 od BMW definitivně zabila...
  • 10 Reagovat !

    foto AnGeor

    AnGeor 28.03.2011  17:48

    krasavec

    Benzínová šestiválcová atmosféra mne definitivně vyléčila z představy, že nafta táhne „odspodu“. Netáhne. Benzínová víceválcová atmosféra táhne odspodu. :yes: >:-[] ja to taky rikam :-!

    Jinak krasavec, byt ta barva neni zrovna muj salek caje ;)

    At slouzi
  • 00 Reagovat !

    foto Chuck-Norris

    Chuck Norris 28.03.2011  21:59

    odporný

    tak auto je úplně super spešl!! musím říct že ač jsem viděl hodně jedniček tohle je snad ta nejvíc vybavená!!! i drive se v jedničkách opravdu často nevidí... plnokrevné bmw.. ještě by to chtělo čůrajícího chlapečka na audi >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
    • 00 Reagovat !

      foto MrBeranek

      MrBeranek 28.03.2011  22:04

      « Re: odporný

      Díky, k I-Drivu ještě něco doplním do recenze. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Chuck-Norris

        Chuck Norris 28.03.2011  23:08

        « Re: Re: odporný

        jj zajímaly by mě fotky menu a vůbec co to je za vývojovou fázi i drivu.. nevidím okolo tlačítka jako jsou u moderních i-drivů ale ani ty přestupní kde bylo tlačítko s kosočtvercem (což bylo myslím jakoby "návrat"?) a tlačítko "menu"... hodně lidí taky bude zajímat jak se ti s tím pracuje protože na to všichni nadávaj ale myslím že člověk si zvykne velice rychle stejně jako u audi s "plnohodnotnou klávesnicí" atp.. navíc pak tunel vypadá tak nějak "čistší" než když je poházený kupou tlačítek... a to jsem tlačítkofil....
        • 00 Reagovat !

          foto Matt26

          Matt26 28.03.2011  23:33

          « Re: Re: Re: odporný

          Súhlasím, že auto je pekné, ale pre boha do recenzie už nedopisuj ani riadok. Už tak sa to nedalo dočítať do konca. Miestami to pripomína lacnú reklamu, miesta chválospevnú ódu na Atmosférický motor a každý tretí odsek bol v podstate o tom istom. Fascinovalo ma tiež, ako 130i môžeš porovnávať s naftovými škodovkami, kde staré motory koncernu VW (technológia čerpadlo-tryska) mali turbolag ako prasa a hnusný kopanec do chrpta pri 2tis. a s modernými dieselmy sa do nedá porovnať.
          A postrehy z tej 330xd, ktorú teda máte vraj doma sú dosť podivné a silne pochybujem že si v nej sedel, lebo normálny človek nemôže napísať že sa v nízkych otáčkach nič nedeje. 420Nm už od 1450ot. v sérii a motorovo tak slušne odladených, že to pomaly pripomína atmosféru. No museli Vám to v tým tuzerským chipom riadne dokaličiť a divne namapovať výkonový prílev.
          Apropo, 1kw a 7Nm navyše určite nestiahne 0.4 sekundy zo zrýchlenia :-) Za to dám ruku do ohňa :-!
          • 00 Reagovat !

            foto MrBeranek

            MrBeranek 29.03.2011  07:45

            « Re: Re: Re: Re: odporný

            Teda tady se zavděčit není snadné. Jeden by chtěl víc informací, další už ani řádek. :-)

            U těch srovnání jsem ale opakovaně zdůraznil, že to srovnání nemá velký význam; nicméně s něčím, s čím jsem jezdil předtím, jsem to porovnat musel. Souhlasím nicméně s tím, že se to srovnává velmi obtížně.

            A co se 330xd týče, tak přemýšlím, jak tě přesvědčím. Netvrdím, že ten motor má turbodíru jako naftový RSo, ale pokud jsem hovořil o nízkých otáčkách, tak jsem měl na mysli rozsah 700-1200 otáček. Když ve 130i v těchto otáčkách zadupnu plyn, tak auto vystřelí. Když to udělám v 330xd, tak to nevystřelí. Ano, na plyn to reaguje, ale v těchto otáčkách jen zvolna. S reakcí atmosféry to v těchto otáčkách nelze porovnat. Pokud mi nevěříš, tak se někde sejdem, prostřídáme obě auta, abych ti ten rozdíl ukázal (nemám důvod si vymýšlet, že mám doma obě auta). Netvrdím, že 330xd nejezdí parádně a ten její zátah je vynikající, ale porovnával jsem zátah v nízkých otáčkách popsaných shora a ten se vážně liší.

            Ohledně chipu, nemyslím si, že je to "dokaličené", protože to dělal člověk, co oificálně upravuje auta pro Invelt a bere software od Hartge. Rád ti na něj dám kontakt. :-)

            A co se toho zrychlení týče, souhlasím s tím, že výkonem to není a připisuji to pneumatikám. BMW to totiž testuje na 205/50/17 a ty se na plnou jedničku akorát hrabou a na dvojku totéž, takže ty 255ky v tomhle směru mohou udělat dost. Jak patrno z videí, široké 255ky na plnou jedničku proklouzávají jen minimálně.
            • 00 Reagovat !

              foto Chuck-Norris

              Chuck Norris 29.03.2011  10:35

              « Re: Re: Re: Re: Re: odporný

              nechápu jak může někdo kdo má v recenzi peugeot nadávat na VW >:D to je jedno... neber si to osobně ale pro každého je jen to jeho auto nejlepší a to stejné pro mě :-) btw říct že je tam turbolak a okolo 2tis dostane člověk kopanec do hlavy je alespoň krásně vidět že ten borec má s tdi najeto asi tak stejně jako já s lamborghini reventon a jen opisuje texty z amatérských článků různých rádoby testovacích reportérů.... jinak moc bych prosil o kontakt na toho borce co to chipuje do SZ a kdybys byl tak hodný i tak nějak orientační cenu na takový šestivál nebo osmivál...
              • 00 Reagovat !

                foto Matt26

                Matt26 29.03.2011  12:35

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: odporný

                MrBeranek: 700-1200ot. sa nedajú považovať za normálne pracovné otáčky motora. Teda rozhodne nie pre naftový motor a pokiaľ normálny človek vie radiť, tak sa prakticky do tohto pásma ani nikdy nedostane. O "vystrelení" atmosferickeho motora sa dá tiež rozprávať, nakoľko pojem je dosť relatívny. Tiež mu musí chvíľu trvať, kým sa nadýchne aby dal zo seba najlepšie až za 6tis. hranicou. Namapovaním som mal na mysli, že pokiaľ 330 neprešla brzdou, nemožeš vedieť ako to dopadlo. Mohol sa zvýšiť výkon, ale tiež zúžiť pracovné otáčky.
                S tými pneumatikami môžeš mať pravdu, ale na druhú stranu 255 musia mať o dosť väčší valivý odpor.

                Noris: Myslím, že na teba žiaden môj komentár nešiel, tak si strč svoje ironické poznámky niekde. Naftové motory od VW sa nedajú s francúzskymi common railami porovnať ani z diaľky. Kde Škodovka používala čerpadlo a celé auto sa triaslo ako osika, frantíci už vtedy mali 3 generáciu common railu skrásnym hladkým chodom. A keď sme pri tej skúsenosti, tak to nieje opisované z článkov ale hovorím z vlastných skúseností. Viac ako ročná práca v AAA auto, kde mi rukami prešlo všetko od X6 až po 3valcové fabie. A že Pasatov a Octavii s tdi-čkami bolo najviac.
                • 00 Reagovat !

                  foto Jetty

                  Jetty 29.03.2011  14:33

                  « Re: odporný

                  Matt26: nevím, kolik jsi toho v AAA po place najezdil, ale u motoru se 195kW řešit valivý odpor, hlavně při zrychlení na 100km/h, kde se nedostane ke slovu víc než dvojka... >:D >:D >:D
                  K té tvé hlášce: "Naftové motory od VW sa nedajú s francúzskymi common railami porovnať ani z diaľky" - máš pravdu, staré PD mělo hrubší běh při volnoběhu, ale jízdně bylo jinde než HDi, to oproti TDI působí ospale. Turbolag jak prase o kterém píšeš... nevím no, mám s turbomotory už něco odjeto a myslím, že nic neobvyklého, natož obtěžujícího. Razantní zvýšení kroutícího momentu okolo 2000ot/min (jak píšeš hnusný kopanec do chrbta) - určitě to není ideál, ale někomu se ten náhlý zátah líbí a když se naučíš řadit tak, aby jsi se pohyboval přesně v těchto otáčkách, tak se ti motor odmění dynamikou, kterou HDi nenabídne. Navíc nízkou spotřebou jsou TDI známé...
                  Beru - nemusí to být tvůj šálek kávy, ale nemusíš psát takové urážky... nejsi sám kdo kdy jel s TDI, ikdyž v AAA >:D
                  P.S. když jsem kupoval nové auto, tak právě nový motor TDI CR byl jedním z hlavních argumentů, proč jsem vzal Jettu a ne 407 s 2.2HDi 125kW/370Nm - ten motor byl výkonově trochu zklamáním, byť u něj PSA použilo 2 turba (nemyslím na papíře, ale jízdně). Toť můj názor...
                  Hoj a nečerti se furt ;-) :yes:
                  • 00 Reagovat !

                    foto The-Stig-Driver

                    The Stig Driver 29.03.2011  15:18

                    « Re: Re: odporný

                    Souhlasím s Jettym, jednoznačně bych volil VW Jettu ;-) Motorově jsou VW úplně někde jinde, zpracováním interiéru taky, no prostě vším je VW jinde než Peugeot. Navíc VW nelze srovnávat s Francouzema :no:
                  • 00 Reagovat !

                    foto Matt26

                    Matt26 29.03.2011  15:58

                    « Re: Re: odporný

                    U 2.2Hdi robia problém hlavne tie dve turbá. Aj BMW v poslednej generácii 3litra upustilo od koncepcie 2 rôzne veľkých túrbodmychdiel a vrátilo sa k jednému. A z druhej strany 2liter 23d dáva úctyhodných 150kw a 400Nn (250CDi od Mercedesu dokonca z 2.2 150Kw a 500Nm), takže konkrétne táto francúzska 2.2 nie je žiaden zázrak, čo uznávam. Otázne je ako na tom bude ten nový 200koníkový v 508čke. Ešte som s ním nemal tú česť.
                    Valivý odpor neriešim, len som to spomenul. A BMW asi vedia ako sa testujú autá a nemyslím, že by sa dokázali pri zrýchlení tak seknúť. Veď prečo by nechceli do technických údajov udať lepšiu hodnotu. :-)
                    A čo sa tých prívalov výkonu, bolo to hlavne v 103Kw verziách a pre mňa po presadnutí to bol celkom šok. Vadilo mi to vtedy a nezvykol som si dodnes. 125kw boli odladené už o niečo lepšie.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Jetty

                      Jetty 29.03.2011  16:17

                      « Re: odporný

                      BMW v poslední generaci upustilo od biturba, PSA u nového 2.2HDi s těmi 200 koníky taky, takže něco na tom bude. Také jsem na nový 2.2 zvědavý :yes:
                      Do té 407 šla objednat ještě 2.7HDi se 150kW, ale pouze ve spojení s 4! stupňovým automatem, který veškerý výkon srazil jízdně až pod úroveň 2.2HDi s 6st manuálem... navíc cena byla nesmyslná k takto zastaralému pohonnému ústrojí (hlavně ta převodovka).
                      Jinak 508 jsem zatím viděl pouze na fotkách, ale působí na mě povedeně :yes:
                      • 00 Reagovat !

                        foto Chuck-Norris

                        Chuck Norris 29.03.2011  23:27

                        « Re: Re: odporný

                        víš co hale.. jinak... kdybych tě teď svezl ve svojí octávce který je 11 let po kvalitní silnici rychlostí 100kmh a pak bys jel po stejný ve 307 hdi sport tak bys nepoznal žádný rozdíl v hluku motoru nebo vibracích... jen teda octávka nemá tak mrtvou sejrovou převodovku s absencí komunikace se zombiemotorem...
                        • 00 Reagovat !

                          foto Ronault-

                          Ronault. 30.03.2011  00:05

                          « Re: Re: Re: odporný

                          Tví Octavce je 11 let, ale má najeto tolik, co by měla mít normální Octavia za tu dobu nacouváno. A že by Octavia byla nějaký výkvět nejlepšího řazení? Možná kdybys mluvil o Hondě? A Ani ten podvozek není nepodobný 307.
                • 00 Reagovat !

                  foto MrBeranek

                  MrBeranek 29.03.2011  19:09

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: odporný

                  Souhlasím s tím, že to nejsou normální pracovní otáčky, jen jsme si asi nerozuměli v definici "nízkých" otáček. Navíc, pocitově, po chipu začlo auto brát ještě lépe a více o nějakých 100-150 otáček níž, takže bych to nesváděl na ty úpravy, ty to naopak vylepšily. A samozřejmě ve 1400 otáčkách se ta 330xd už sbírá velmi hezky. Všechno pravda, ale porovnával jsem to s těmi otáčkami kolem jednoho tisíce jako příklad všestrannosti té atmosféry.
                • 00 Reagovat !

                  foto Chuck-Norris

                  Chuck Norris 29.03.2011  22:58

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: odporný

                  wow zkušenost s AAA >:D >:D >:D super... tak ti gratuluju... kolik máš doma sad poklic a kanystrů s naftou? zamlouvám si třináctky na F2 >:D >:D >:D >:D předpokládám že ten peugeot byl rozumová volba po zkušenosti s AAA >:D >:D >:D promiňte pánové ale tohle nejde.. já jsem mrtvej... common raily asi nemají čerpadlo... a VW se třepalo ještě donedávna jako osika... zato peugeot se ani třást nemusel aby se rozpadnul a jako znalec z AAA musíš vědět že kvalita zpracování už jenom interiéru je oproti VW katastrofální a bývalý francouzský mercedes skončil v troskách a ujel mu vlak... PS: ironické poznámky mám rád protože zasáhnou pokrytce až u srdíčka....
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ronault-

                    Ronault. 30.03.2011  00:07

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: odporný

                    307 má proti Octavii nekvalitně zpracovaný interiér? Jel jsi vůbec v 307? Nebo viděl ji někdy uvnitř? Navíc P307 po faceliftu není vůbec špatná volba. Čerpadlo má kde co, o to nejde, ale Common rail se jasně uplatnil proti PD, které jaksi odcválalo v dál.
        • 00 Reagovat !

          foto MrBeranek

          MrBeranek 29.03.2011  19:06

          « Re: Re: Re: odporný

          Udělám o víkendu pár fotek a napíšu to sem do diskuse, když se samotná recenze některým čtenářům už zdá příliš dlouhá...
  • 10 Reagovat !

    foto yetti-z-hor

    yetti z hor 28.03.2011  22:43

    ale jooo..

    ok, dám ti tam ty tři desítky.. :-)

    ano.. benzínové atmosférické motory jsou prostě boží.. což většina naftožroutů nikdy nepozná, protože když se v takovém autě svezou, tak řadí ve třech tisících a do čtyřech tisící, kde teprve vše začíná se ani nedostanou :))
    nafta patří do kamen :-)
    je fakt, že jsem měl možnost chvíli jezdit ve 130i a je to šílené, ale je to rychlejší raketa, než M3 - E36 - která byla několikrát ohodnocena jako nejlepší auto všech dob.. a ve slalomu ji samozřejmě ani pětka (550i), ani trojka (ani jedna) nedala.. (zcela nečekaně) :-)

    super recenze, super kára :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Asphalte-MoDo

      Asphalte MoDo 29.03.2011  11:24

      « Re: ale jooo..

      To nevim, jak jsi prisel na to ze 130i je rychlejsi nez M3 E36. Z vlastni zkusenosti je moje M3 rychlejsi nez 135i, M3 E46... tzn. i nez 130i.
      • 00 Reagovat !

        foto yetti-z-hor

        yetti z hor 29.03.2011  12:31

        « Re: Re: ale jooo..

        původní M3 E36 měla 210kW - a to si myslím, že 130i má navrch..
        • 00 Reagovat !

          foto ypsilon

          ypsilon 29.03.2011  18:05

          « Re: Re: Re: ale jooo..

          tak to si nemyslis uplne dobre.. 321koni (i kdyz tam teda po tech letech asi nebudou uplne vsechny,ale to zrejme nebude pripad asphalta,protoze jeho vuz je kompletne jako novy) je proste vzdy vic nez 266,to mi proste nevymluvis :-) ..kdyz na to jdes teda pres vykon..

          jinak se mi,Mr Beranku, Tva 130i moc libi,je hezky udelana ;-) ..hodne me zajima ten samosvor,kde jsi ho koupil, kdo Ti ho montoval a na kolik to vse prislo?..kdyztak mi to posli v sz..o recenzi uz tady hodne lidi psalo,takze kritika uz neni na miste..je z ni proste videt nadseni,ktere absolutne chapu ;-) ..

          takze Te tady vitam a preji mnho stastnych km bez nehod :-) :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto yetti-z-hor

            yetti z hor 30.03.2011  21:02

            « Re: Re: Re: Re: ale jooo..

            prvni M3 E36 měla 210kW, najdi si to..
            • 00 Reagovat !

              foto ypsilon

              ypsilon 31.03.2011  09:20

              « Re: Re: Re: Re: Re: ale jooo..

              tak to teda jen prekopiruju:"zrejme je tohle reakce na muj prispevek..asi jsem to mel napsat driv,ale asphalte haji(a ji zminuju) svou(jeho) m3 e36 s 3,2,ktera ma 321koni ;-) ..jinak ano, prvni m3 e36 s 3,0 maji 286koni"..
      • 00 Reagovat !

        foto Parda71-BMWfans-

        Parda71 (BMWfans) 31.03.2011  17:36

        « Re: Re: ale jooo..

        Nemyslím si, že by byla M3 E36 rychlejší než M3 E46... Je sice o něco lehčí, ale má 18kW míň a hlavně přeci jen horší podvozek. Samozřejmě pokud máš opravdu důkladně sjeta obě auta, tak ok, ale já si to nemyslím, protože se všude píše, že M3 E46 je podvozkově úplně jinde než E36 a v obou M3 jsem jako spolujezdec jel a z E46 byla cítět větší jistota.
        • 00 Reagovat !

          foto yetti-z-hor

          yetti z hor 31.03.2011  17:51

          « Re: Re: Re: ale jooo..

          no.. ok.. já mluvím o tom, že 130i a 135 i nakopou na okruhu zadek první M3 E36 210kW. A když už jsme u porovnávání M3, tak si myslím, že E46 je nejlepší a nejrychlejší M3 ze všech.. ta poslední s V8 mne nějak nebere... papírově je rychlejší, ale ten V8.. no.. R6 s 343hp, který se točí do 8tisíc /a něco/ RPM je asi nikdy nepřekonaný motor..
          • 00 Reagovat !

            foto ypsilon

            ypsilon 31.03.2011  19:19

            « Re: Re: Re: Re: ale jooo..

            hele to je domnenka,i kdyz zatim nemam od nikoho porovnani,takze to tak muze byt a papirove,by to asi i sedelo, u 135i urcite..a k m3 e46 vs. e9x asi tak,ze m3 e9x je rychlejsi jak papirove,tak v realu..koukni si na casy na ruznych okruzich nebo na nordschleife,na ktere je rychlejsi nez e46 i nova 1m..a btw. s65 v m3 e9x taky toci 8tisic...ale kazdopadne s54 je a navzdy bude nejlepsi r6 vubec,o tom zadna..
            • 00 Reagovat !

              foto Parda71-BMWfans-

              Parda71 (BMWfans) 31.03.2011  22:44

              « Re: Re: Re: Re: Re: ale jooo..

              Jasně, že je M3 E92 rchlejší než E46, o tom snad nikdo nepochybuje. Co by to byl BMW za výrobce sportovních aut, kdyby nástupce staršího modelu nebyl rychlejší. Druhá stránka věci je taková, že ztratil fun factor, je těžší, komfortnější, spíš takové GT.... co vím z doslechu kamarádů a testů. Kdežto M3 E46 je masírka jako blázen, sportovní náčiní, čisté, surové a tak trochu bláznivé. Asi nejvíc funny běžné auto posledních let. A pro mě ve verzi CSL nejlepší auto vůbec ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto ypsilon

                ypsilon 01.04.2011  09:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ale jooo..

                parda71-no tak yetti z hor o tom pochybuje,takze proto to pisu ;-) ..diskutovat o tom,jaka je lepsi se mi moc nechce..ridil jsem m3 e46 smg i na chvilku m3 e92 dkg a byl jsem svezen na okruhu m3 e90(manual) a nemam pocit,ze by se stalo z m3 gt a vubec,ze postrada "fun factor" viz. [odkaz] ..m3 e9x mi teda nepripada min sportovnejsi,surovejsi m3 e46 smg asi byla,ale rozhodne ne blaznivejsi(viz. i to video vys)..kazdopadne na m3 csl mame stejny nazor,u me se jedna o snove auto ;-) :yes: ..jinak ja osobne jsem ted hodne zvedavy na 1m,i kdyz nejsem fanda preplnovani..
                • 00 Reagovat !

                  foto Parda71-BMWfans-

                  Parda71 (BMWfans) 01.04.2011  10:48

                  « Re: ale jooo..

                  Ok ok. Jak jsem řekl, moje informace o M3 E9x jsou pouze teoretické, ale říkalo víc lidí, že už není tak šílená jako E46, ale na okruhu to určitě umí rozbalit. O tom nepochybuje nikdo. Nejlépe mít okruh/letiště, všechny M3 s plnou nádrží a pojďme to zjistit ;-) To by byl sen...
                  • 00 Reagovat !

                    foto yetti-z-hor

                    yetti z hor 01.04.2011  11:19

                    « Re: Re: ale jooo..

                    hezky jsi to napsal Parda71 .)
                    souhlas, CSL je nejnejnej..
                    BTW: ten osmiválec mi k tomu autu prostě moc nesedí...
                  • 00 Reagovat !

                    foto ypsilon

                    ypsilon 01.04.2011  18:05

                    « Re: Re: ale jooo..

                    "Nejlépe mít okruh/letiště, všechny M3 s plnou nádrží a pojďme to zjistit ;-) To by byl sen..."-to by byla pecka,to by si tady pralo asi vic lidi >:D :yes:
                    • 00 Reagovat !

                      foto Parda71-BMWfans-

                      Parda71 (BMWfans) 01.04.2011  21:54

                      « Re: Re: Re: ale jooo..

                      Asi jo ;-) Prostě se shodneme na tom, že každá M3 je svým způsobem dokonalá s styl každé z nich je de facto obrazem doby, ve které vznikla, takže vlastně ani nejdou srovnávat.Tvoří jednu z nejlepších automobilových generačních řad na světě.
  • 00 Reagovat !

    foto Jetty

    Jetty 29.03.2011  09:20

    Graf z brzdy

    Čau, ten propad výkonu i kroutícího momentu okolo 4200ot/min si myslím že není úpně ideální. Dle mě, by ti měl novou mapu v ŘJ ten známý, co to dělal, nebo někdo jiný, doladit na brzdě... Nejsem sice žádný odborník na ladění motorů, ale normální to není... můj názor ;-)
    Jinak autíčko pěkné, přeju ať Ti dělá radost :-)
    • 00 Reagovat !

      foto MrBeranek

      MrBeranek 29.03.2011  19:15

      « Re: Graf z brzdy

      Díky za postřeh, proberu to s ním.
    • 00 Reagovat !

      foto yetti-z-hor

      yetti z hor 30.03.2011  17:47

      « Re: Graf z brzdy

      Prvni E36 měla 210kW / 286 koní. Tím jsem si jistý. viz: [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto ypsilon

        ypsilon 30.03.2011  17:58

        « Re: Re: Graf z brzdy

        zrejme je tohle reakce na muj prispevek..asi jsem to mel napsat driv,ale asphalte haji(a ji zminuju) svou m3 e36 s 3,2,ktera ma 321koni ;-) ..jinak ano, prvni m3 e36 s 3,0 maji 286koni..
  • 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 29.03.2011  10:01

    Jednim slovem bozi, ALE

    O aute staci napsat, ze neni mnoho aut, ktere bych ti vice zavidel :-)
    Fotky jsou taky vyborne.

    Ted prijde to ALE:
    Evidentně hodně rád píšeš, bavi te to a mas skvely objekt k popisu. Jenze ty se strasne v tom nadseni z auta opakujes. Jsem aktualne na nudne prednasce, ale po 3 prvnich odstavcich cteni o motoru (a to jsem si tvou recenzi prave na tuhle prednasku odlozil) jsem preskocil na jizdu, tam opet totez...a nakoc jsem radeji daval pozor na prednasce >:D Proste byt tebou, tak to osekam, omezim opakovani stejnych vet, protoze lidi, ktere nebavi jen cteni opevnych od na BMW (ne, ze by byly nezaslouzene, ale vseho moc skodi), zarucene unudis a odradis, coz je pri tvem nadani na psani a skvelemu autu skoda ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto MrBeranek

      MrBeranek 29.03.2011  19:16

      « Re: Jednim slovem bozi, ALE

      Díky, ještě si to po dvacátýdevátý po sobě přečtu a pokusím se příliš neopakovat. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 29.03.2011  19:31

        « Re: Re: Jednim slovem bozi, ALE

        Je to nadšení, taky bych měl z takového auta, ale je toho i pro otrlého čtenáře jako jsem já prostě moc >:D
  • 00 Reagovat !

    foto super7

    super7 29.03.2011  10:03

    LSD

    ahoj, gratuluji k volbě a hezkému textu ;-) ! já ho mám asi 14 dnů (2005, sparkling graphite, po 3 letech s 330i E46) a nadšení nezná mezí ;-)
    mám dotaz - taky uvažuji o montáži Quaife a zatím jsem kvůli tomu plánoval výlet do UK k birdsauto.com . Kdo Ti to tady montoval a s jakou zkušeností? díky!
    • 00 Reagovat !

      foto MrBeranek

      MrBeranek 29.03.2011  19:18

      « Re: LSD

      Montovali mi to tady: [odkaz]

      Dostal jsem na ně kontakt přes známé, co jezdí motoristické závody, kterým věřím, že by mi nedoporučili někoho, kdo by to neudělal pořádně a zatím nemohu říct, že bych měl jakýkoliv problém po instalaci.
  • 00 Reagovat !

    foto Asphalte-MoDo

    Asphalte MoDo 29.03.2011  11:31

    Auto super o tom žádná, ALE

    ta recenze mi vůbec nesedí, obsahuje spoustu technických chyb a výmyslů (fungování samosvoru, řízení jako motokára atd..). Sice se to dobře čte, ale půlka jsou jenom řeči o ničem a stále dokola.
    • 00 Reagovat !

      foto MrBeranek

      MrBeranek 29.03.2011  19:24

      « Re: Auto super o tom žádná, ALE

      Díky za názor a protože bych nerad měl ve své recenzi "technické chyby a výmysly" např. o fungování samosvoru, tak prosím o korekci. Mám sice za to, že jsem si o tom před instalací samosvoru hodně načetl a hodně se pozeptal člověka, co mi to instaloval, ale pokud jsem uvedl nesmysly, neváhej mne opravit a prosím napiš, v čem konkrétně uvádím nesprávné informace, abych to mohl opravit.

      Co se motokár týče, tak tam souhlasit ale nemohu. Možná ale neporovnáme oba totéž. Motokáry jsem naposledy řídil v Radotíně, ale možná to byly nějaké plečky, které se s "normálníma" motokárama nedají srovnat. Pokud ale máš na mysli ty samé motokáry, tak tos tu 130i pro porovnání asi nikdy neřídil. Ty motokáry, co jsem řídil já, měly v reakci na plyn pěknou prodlevu a volantem jsem musel pořád motat jako šílenec, protože nešel vůbec zlehka, ale možná jsme každý řídil jinou motokáru.

      Pokud jsi někdy řídil motokáru, co má reakce jako 130i nebo tvoje M3, což bude jistě nejméně tak dobré, tak se zeptám, kde se na nich dá svézt, protože moje zkušenosti s motokárami v porovnání s 1er byly jedno velké zklamání a nuda...
      • 00 Reagovat !

        foto Chuck-Norris

        Chuck Norris 29.03.2011  22:47

        « Re: Re: Auto super o tom žádná, ALE

        kolik jsi měl čas na kolo? :-) já tam dal nejmíň snad 1:27 něco... ale to už je hodně dávno.. naposled jsem tam měl asi 1:29:3
        • 00 Reagovat !

          foto MrBeranek

          MrBeranek 30.03.2011  18:36

          « Re: Re: Re: Auto super o tom žádná, ALE

          Už si přesně nevzpomínám, ale pod 1:30 to určitě nebylo.
  • 00 Reagovat !

    foto FINLAND

    FINLAND 29.03.2011  14:33

    BMW 130i

    Autíčko velmi pěkné a recenze vcelku povedená, až na občas trochu se opakující obraty, (to už tu ale někteří zmínili). Všechno je o preferencích, nicméně já bych do odladění auta jako takového vůbec nesahal. 1er je už sama o sobě vcelku tvrdá a dávat na ni sportovní tlumiče, aby byla ještě tvrdší.. BMW podle mně dělá natolik dobrá auta, že žádné další úpravy nejsou nutné. Potom mi přijde tak trošku "mimo mísu" rozčilovat se nad tím, že v BMW mají vysoké sazby za práci. Je to prostě BMW a s tím je vhodné k tomu přistupovat. Možná by nebylo od věci, zajet do autorizovaného servisu do Německa a zeptat se tam, mohli by být i levnější, ale zaručit to nemohu, vím to jen z doslechu.

    Jinak chci říct, že je to jen můj názor, tak ať autíčko slouží a mnoho šťatných km bez nehody. Závěrem chci říci, že ten motor je klenot sám o sobě a bohužel se asi dožijeme toho, že takové motory už nikdo dělat nebude. Je to škoda.
  • 00 Reagovat !

    foto JanPribik

    JanPribik 30.03.2011  09:36

    Bullshit

    obvykle MA už jenom čtu, od dob, kdy jsem tu měl auto i v TOP10 uplynula už hezká řádka měsíců, ale tahle recenze mě donutila se zaregistrovat znovu, když už jsem zapomněl staré údaje :-)

    130i ročník 2009 jsem měl skoro dva roky a v lednu jsem tohle auto prodal, takže zkušeností mám habaděj. Používal jsem ho jako auto na popojíždění po Praze. A musím říct, že spousta věcí v recenzi je úplně mimo, jako by běl majitel ty nejrůžovější brýle na světě.

    Za prvé, kvalita interiéru je oproti ostatním BMW (kromě staré X3) o hodně slabší... A to říkám o hodně. Najednou jsem ve stejný čas provozoval 130i a M3(E92) , obě měla skoro stejně najeto, stejnou péči, stejný styl jízdy. A v prckovi se oloupala řadicí páka, knoflíky na stahování oken vypadaly, jako by je žvejkal pes, to samé tlačítka na volantu. To že jednička po dvou letech šíleně vrzala, přičítám převážně provozu po městě... O různé kvalitě laku ani nemluvě, obě mytá ručně, 130 měla lak tak matný, že jsem ho před prodejem musel nechat rozleštit.

    Za druhé, majitel vypadá jako petrolhead... Ale spíš to na mě působí, že auto má jenom na image a rádoby sportovní jízdu... Protože jinak by nechválil aktivní řízení - nejhorší věc, kterou si nadšenec může do BMW pořídit. To, jak tohle zařízení funguje, jsem si ozkoušel během týdne s náhradní trojkou. V mercedesu, audi, tam bych ho pochopil, ale v BMW, kde je normální řízení doopravdy jedno z nej na trhu, ikdyž zlatá M3E46, to NEPOCHOPÍM!!!

    Za třetí 19" kola!!!! 1er s M podvozkem je ohledně jízdní poddajnosti velmi nahraně. Ale s nízko profilovýma 19" i když bez RFT jsou jízdní vlastnosti zabitý. Na 1er i 3er vč. M3 jsou maximem, pokud to člověk s ježděním myslí vážně, 18" bez RFT. Možná kdyby měl menší kola, tak by ani nepotřeboval LSD. LSD u 130i je zbytečná věc, to auto není ani trochu přemotorované, přínos LSD vidím snad jen v zimě, ale na sportovní jízdu u tohoto auta je zlepšení kvůli LSD asi velm velmi malé, možná bych řekl že normální smrtelník to nepozná.

    Za čtvrtý: jízdni vlastnosti jako motokára :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) jenom jedna jednička, co znám se k tomuto trošku blížila a to byla polozávodní na slickách a hlavní rozdíl dle majitele dělaly závodní silentbloky. Ale zase se vrátím k aktivnímu řízení....

    Jo, auto se dá řídit malíčkem... :-) to mě rozesmálo, to je u sportovního auta velmi žádaná a vhodná vlastnost.... :-)

    jinak 130i netáhne odspodu...! odspodu táhnou turbomotory! Výhodou je atmosféry je LINEÁRNÍ nárůst výkonu, takže se snadněji a přesněji dávkuje. Na bežné ježdění je rozhodně turbo příjemnější(nebavím se TDI a jiných ropácích, jen o benzínech). Na opravdovou jízdu na okruhu bych si zase vzal atmosféru.

    Pro mě osobně je nejlepší auto z nabídky BMW pro každodenní ježdění pro zapáleného jezdce BMW 335i nebo 135i, zadokolka s manuálem. A tyhle auto táhnou odspodu...(trošku..)

    je toho ještě mnohem víc, ale nedělal jsem si poznámky a nechci ten paskvil číst znovu

    HOWG
    • 00 Reagovat !

      foto MrBeranek

      MrBeranek 30.03.2011  19:36

      « Re: Bullshit

      Díky za názor, i když tak silná slova bych nečekal. Přemýšlím, jestli to jde na vrub toho, že jste neměl na konkrétní auto štěstí anebo od 130i čekáte, že to bude M3ka, ale postupně.

      Tlačítka se mi neloupou a nevypadávají, řadící páka taky ne, lak v pohodě (nebo vypadá na fotkách zašle?) a že by auto vrzalo? Nenarazil jste spíš na nějaký problémový kus? Já nic z toho potvrdit nemohu.

      Co se rychlého odsudku o tom, proč jsem si auto koupil a proč s ním jezdím, pak "gratuluji" k brilantní a odůvodněné úvaze, která mne hned "přesvědčila". Je vidět, že mě máte přečteného z jediné věty, což je skutečně famózní. To vše ze skutečnosti týkající se aktivního řízení - bravo, opravdu pěkně odargumentováno. Tak se ale pojďme podívat na to, proč si to myslíte anebo jestli to není jen takový "štěk". Máte pocit, že citlivé a aktivní řízení jde na vrub horší čitelnosti a ovladatelnosti auta? V čem konkrétně a v jaké situaci? Povězte mi, ve které části nebo druhu běžného sportovního ježdění Vám aktivní řízení kazilo řidičský zážitek? Zvláštní, že znám lidi, kteří jezdí sportovní motoristické závody (a jejichž závodní zkušenosti jsou, troufám si říct, nemalé a na které se lze spolehnout), ale v BMW si aktivní řízení i pro sportovní svezení chválí a neruší je. Ale nepochybuji, že to určitě podrobně vysvětlíte.

      Dále, "jízdní poddajnost" - co tím máte přesně na mysli? Snad komfort? A v čem jsou podle Vás jízdní vlastnosti 19kovými ráfky "zabitý"? A jaká je podle Vás souvislost mezi velikostí ráfku a LSD? Těším se na podrobné zdůvodnění. Nezapomeňte prosím při té příležitosti na vysvětlení, proč např. BMW M3 GTS, což by mělo být okruhové náčiní a u kterého jsou jízdní vlastnosti jistě alfa a omega, jezdí na 19kových ráfcích, když podle Vás pro opravdové ježdění je maximum 18 palců a když u těchto aut 19ková kola jistě "zabijí" jízdní vlastnosti. Za to předem děkuji.

      Co se samotného samosvoru týče u 130i a jeho Vámi tvrzené zbytečnosti, předpokládám jako samozřejmost, že hovoříte z vlastní zkušenosti, během které jste porovnával 130i s a bez samosvorného diferenciálu, je to tak? Není to tak, že si to jen "myslíte", aniž byste to mohl porovnat na vlastní kůži, že ne? Jaký jste tam samosvor měl Vy a kolik kilometrů jste bez a s ním najel, abych si udělal představu o rozsahu Vaší zkušenosti, když to tak rázně hodnotíte?

      K motokárám - na to jsem se ptal už i jiného čtenáře. Kde se prosím dá svézt v takových motokárách, abych po přesednutí do 130i měl pocit, že to už není ono? Moc rád bych se v nich svezl. Předem díky za tip.

      Říkáte, že 130i netáhne odspodu? Hmm, že Vy za "netáhne" rozumíte, jak Vás ve 2 000 otáčkách turbo nakopne, ale do té doby se moc neděje? O tom jsem se ale nebavil. Moje druhá 330xd v tomto Vašem žargonu také táhne odspodu, ale asi nebavíme o stejných otáčkách. Povězte mi tedy, kde pro Vás začíná "odspodu", abychom si vyjasnili, jestli se bavíme o tomtéž.

      Jinak předem díky za odpovědi. Když jste tu mou recenzi tak pěkně rozcupoval, naprosto samozřejmě předpokládám, že si dáte patřičně záležet i na odůvodnění svých úsudků. Mrzelo by mě a jistě ostatní, když byste nás pouze seznámil s tím, co všechno je blbost, ale už pěkně nezdůvodnil proč. Jak bych pak své závěry mohl opravit, no ne? ;-)

      Rozhodně nic ve zlém, pokud píšu nesmysly, rád je opravím, ale pokud někdo tvrdí, že to nesmysly jsou, zajímá mne zevrubně, proč si to myslí.
      • 00 Reagovat !

        foto JanPribik

        JanPribik 30.03.2011  20:58

        « Re: Re: Bullshit

        také nic ve zlém, pouze Vaše zkušenost absolutně nekoresponduje s mými zkušenostmi...

        pokusím na Vaše jednotlivé výhrady ve zkratce reagovat.

        1) je možné, že jsem měl problémový kus, ovšem znám ještě ve svém okolí jednu 116i, která má podobné problémy se zpracováním interiéru, i když lak má ve vyšší kvalitě. Je ale faktem, že zkušenost s 1er mě přesvědčila, že není BMW jako BMW a přijde mi, že na 1er je nejdražší věcí modrobílá vrtule na kapotě (ovšem tento fakt je u verzí 130i a 135i méně nápadný než u základních motorizací)

        2) aktivní řízení... u jednoho auta jej mám a nemůžu si na něj stěžovat... Systém, který mění strmost převodu je velmi praktický a příjemný. Ovšem ne u auta, které se tváří, že je myšleno na vážnou sportovní jízdu. Novější BMW už i se standardním řízením postrádají tu masivní a hmatatelnou zpětnou vazbu, která byla tak úžasná např. u generace E46. Např. nová M3 má jen tuhý převod, který, ale o gripu předních kol neřekne vůbec nic. A tohle nic aktivní řízení vyfiltruje do úplně nic. Takže řidič jede "na srdce" bez toho, aby přesně věděl, co se s autem děje a jak blízko limitu je. To pro někoho není problém - vysvětlím - spousta aut filtruje enormní množství informací a proto jejich řidiči jedou v různých situacích mnohem rychleji, než řidiči komunikativních aut, ke kterým se informace o ne zcela ideálním povrchu vozovky dostane. Příkladem je situace, kdy na podzim mrholilo, teplota kolem nuly... kolem auta pálily přes 150km/h a jediný já ve sporťáku jsem věděl o namrzlé silnici protože řízení bylo nepatrně lehčí. no a samozřejmě za pár kilometrů v oblouku byla OII, která se na ledu roztočila. Ale jinak ano, do auta na normální - nezábavný - provoz je aktivní řízení dobrá volba. P.S. u prvních verzí tohoto systému byl - podle mé vlastní nemilé zkušenosti- problém s tím, že občas změnilo strmost převodu velmi neočekávaně např. v oblouku zatáčky, když auto více zpomalilo - nevím ovšem, zda-li je toto problém i ve Vašem autě...

        3) jízdní poddajnost... to je ta nejjednodušší věc na vysvětlení a s M3 GTS jste mi nahrál na smeč.. díky. Začnu otázkou... Je pro vás synonymum pro sportovní podvozek tvrdý podvozek? Měl jsem si koupit audi, kromě R8 a RS4, jsou jejich "sportovní" modely velmi nepoddajné. Ono totiž můžete mít výkonu kolik chcete, ale v reálném světě na reálné silnici je potřeba jej přenést. Na českých okreskách - což by mělo být teritorium Vašeho auta - je totiž velmi těžké narazit na hladký povrch. Proto 19" - zase vlastní zkušenost - velmi a velmi odskakují a proto také nejde jít tak agresivně v zatáčce na plyn, jak by šlo s menšími koly. Toto vše samozřejmě platí pouze na silnicích v reálném světě. V ideálním by byly 19" samozřejmě rychlejší... a i proto jsou na M3 GTS - primárně okruhovém nářadí.
        S tím samozřejmě souvisí i LSD, který 19" na nerovném povrchu pomůže rychleji najít grip , když jedno kolo nemá přímý kontakt s vozovkou... Nevím, jestli jste zkoušel, ale s 18" jsem nikdy neměl problém s trakcí, pouze v zimě a při opravdu tvrdé jízdě mne napadlo, že investice do LSD by byla záhodná.

        Přímé srovnání mezi s LSD a bez nemám s 130i, ale s kolegovou 335i, což by mělo být podobné... a opravdový rozdíl je jen na okruhu a při horších adhezních podmínkách... Ovšem na sněhu je ten rozdíl opravdu veliký a pokud s 130i jezdíte celý rok, tak Vaší volbu chápu. Ovšem z recenze jsem dospěl k závěru, že LSD máte spíše kvůli sportovní jízdě, přičemž požitek z ní jste, z mého pohledu, zazdil výběrem kol (na rovinu i pneu) a asi i tvrdšími stabilizátory... Spíš bych, kdybych investoval do vylepšení 130i pro sportovní jízdu, zauvažoval o lehkých 18" s lepivými pneu, plně stavitelnému podvozku - možnost nastavení okreska/okruh, pevnějších silentblocích, rozpěru mezi přední tlumiče - zvláště u 5ti dvéřové verze a lepších kotoučích a brzdových destičkách.

        Jinak chiptunig u atmosféry .... >:D >:D >:D věř a víra tvá tě uzdraví... :-)

        atmosféra - jakákoli - netáhne odspodu!!!! nebo máme, což asi velmi máme, jiný názor na pojem táhne... U atmosféry roste lineárně!!! výkon i točivý moment, tedy v nízkých otáčkách nemáte ani jedno k dispozici. Proto bych chtěl vidět ten "zátah" ve městě na šestku...

        ani ve 335i to takto nefunguje a zátah, který stojí za řeč v městských rychlostech se dostavuje až na 4tý stupeň... a to motor 35i je motor bez znatelné turbodíry a masivní točivým momentem. A právě krouťák je v reálném provozu důležitější než výkon ve výšinách. ¨¨

        Jinak samozřejmě 130i, 330d a ani 335i nejsou auta, která by měla opravdu masivní zátah, spíše to jsou velmi svižná a příjemně rychlá auta do běžného provozu, nedělejme z nich sporťáky, jsou pouze sportovně laděné...
        • 00 Reagovat !

          foto MrBeranek

          MrBeranek 31.03.2011  22:48

          « Re: Re: Re: Bullshit

          Díky za odpověď, už lépe rozumím tomu, co máte na mysli.

          ad za druhé) Nu, pokud vyčítate 130i s aktivním řízením, že kvůli tomu to není auto na vážnou sportovní jízdu, pak tomu rozumím, ale asi na takovou úroveň sportovního svezení to auto asi nebylo stavěno nikdy. M3ka to není a nikdy nebude. Rozumím Vám tedy v tom, že máte za to, že Vás aktivní řízení obírá o zbytky komunikativnosti při "vážné sportovní jízdě", ale tak pak je to o tom, co od toho člověk očekává. Nikdy jsem od toho auta nečekal výkony supersportu a samozřejmě po přesednutí z M3 jsem si říkal, co to mám za autíčko. :-)

          ad za třetí) Ano, synonymem sportovního podvozku je pro mne tvrdý podvozek. Asi chápu, co chcete říct. Jistě, na nerovném povrchu jde přílišná tvrdost podvozku na vrub odskakování a "zabíjení jízdních vlastností", jak jste to nazval, ale to není chyba auta nebo jeho nastavení, ale výběru silnic. Odměnou za tvrdé nastavení je zase suverénní průjezd rychlými zatáčkami na kvalitním povrchu. Není to M3, aby měla nastavitelné tlumiče (bohužel). Něco za něco. Na kvalitním povrchu je takové nastavení jednoznačně výhodné, na nekvalitném méně. Ale jak říkám, nastavitelný podvozek to auto bohužel nemá.

          S autem opravdu jezdíme celý rok, takže výhod samosvoru využíváme po celý rok. V zimě je to na sněhu jasná výhoda, ale i ty široké letní pneumatiky se při rozjezdu proklouznou a jak jsem psal, tam je samosvor velmi znát. Jinak díky za tipy na úpravy, nastavitelný podvozek by byl jistě fajn.

          Chiptuning a atmosféra? Já vím, já vím. :-)

          A poslední připomínka k tomu "tahání". Už si asi rozumíme, měl jsem tedy pro vysvětlenou na mysli "reakci na plyn", nikoli samotný zátah ve smyslu nakopnutí turbomotoru. Ale jinak reakce ve městě na šestku je velmi dobrá, zátah ve stylu turbomotoru samozřejmě ne. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Poustnik

            Poustnik 31.03.2011  23:57

            « Re: Re: Re: Re: Bullshit

            Pěkná polemika tady, chlapci. Jen aby si na to společně s recenzí vzal člověk dovolenou..... >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto JanPribik

              JanPribik 01.04.2011  09:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: Bullshit

              Poustniku, vsak ty jsi mel vzdycky casu dost, ne? Na ty tvoje videa si obcas se slzou v oku vzpomenu...
              • 00 Reagovat !

                foto Poustnik

                Poustnik 01.04.2011  10:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Bullshit

                Jasně, můj den má 34 hodin, času dost..... >:D 3/4 roku jsem nic nenatočil, protože zoom na kameře se mi zasekl na maximálním přiblížení a ještě jsem nebyl schopný donést ji do opravny. Bojím se, že si za opravu řeknou stejnou částku, jako za novou kameru....
                • 00 Reagovat !

                  foto JanPribik

                  JanPribik 04.04.2011  17:57

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bullshit

                  34 hodin? To se někdo má... To žiješ v letadle, ne? Pěkně si užíváš výhod časových posunů. Zajímavá myšlenka.... budu muset zkusit, až zase nebudu stíhat jako minulý měsíc.,..
          • 00 Reagovat !

            foto JanPribik

            JanPribik 01.04.2011  09:32

            « Re: Re: Re: Re: Bullshit

            díky za reakci, až budu mít trochu času, odpovím....
            • 00 Reagovat !

              foto Parda71-BMWfans-

              Parda71 (BMWfans) 01.04.2011  22:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: Bullshit

              Jak řekl Poustnik, opravdu hezky jste se rozkecali. Tak že vám do toho vstupuji, ale JanPribrik, proč si myslíš, že je u 130i instalace LSD zbytečná? Já mám zadohrab o výkonu blbých 140 koní a někdy mám problém s trakcí i za sucha. Při rychlém rozjezdu třeba z tečkové křižovatky, kde se zatáčí do velkého úhlu vnitřní kolo hrabe, takže i kdyby jen kvůli tomu a zimě určitě samosvor má smysl. Navíc pokud se majitel někdy rád sveze po okreskách, kde taky není nouze o utažené zatáčky, takže tam taky pomůže. Jasně, nejvíc se samosvor využije u driftů a závodů, ale pokud by jim bylo vybaveno každé RWD auto s výkonem dejme tomu nad 150 koní, tak to určitě není na škodu.
              • 00 Reagovat !

                foto JanPribik

                JanPribik 04.04.2011  18:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bullshit

                Pardo, zbytečná instalace LSD určitě není, spíše bych JÁ!(každý jsme jiný), podle svých zkušeností volil odlišnou posloupnost úprav a auto cizeloval jako okreskový stroj. A tady je určitě místo LSD až za nastavitelným podvozkem. LSD je spíše nutný u každé silnější předokolky. U RWD jde spousta věcí řešit citlivou prací s plynem a využitím potenciálu auta bez ohledu na to jestli má LSD nebo ne. Proti tomu, že LSD je v zimě přínosem, nemám výhrad. Ovšem RWD v zimě je vždycky kompromis, jiný názor - u majitelů BMW hojně oblíbený - je nesmysl a lhaní sám sobě.

                Ono na rovinu dlouho jsem jezdil s 911 997 bez LSD a na jeho absenci jsem si stěžoval jen párkrát a v extrémních situacích... teď každodenně v létě jezdím s autem s LSD a vadí mi spíše nepoddajnost podvozku a jeho přílišná prkennost na naše silnice - sice to, jak MrBeranek píše, není chyba auta, ale auto můžu změnit, cesty ne

                Samozřejmě na okruhu je to jiná káva...a tam LSD má smysl. Kdo ovšem bere svoje auto - jakékoli - na limit na běžné silnici je v mých očích blázen se zastydlou pubertou.

                .
          • 00 Reagovat !

            foto JanPribik

            JanPribik 04.04.2011  17:55

            « Re: Re: Re: Re: Bullshit

            omlouvám se za pozdní reakci, prostě práce jak na kostele a víkend pro mě neplatí...

            1) no, tak od 3L V6 a běžného šasi nelze výkony supersportu očekávat... to jistě nikdo s pěti pohromadě nečeká. Ono ovšem komunikativní řízení není o supersportovních výkonech, ale o zábavě za volantem, tedy alespoň pro mě. Přiznávám ale, že každý to má jinak a proto je taky tolik modelů aut...

            2) k tomu tvrdému podvozku... teď jde o to, že člověk jezdící v Evropě, kde je 90% cest v ne zrovna lichotivém stavu, potřebuje spíše poddajnost. V tvrdém autě je jízda - pro mě - neuspokojivá a spíše než řízení se člověk věnuje různým manévrům, aby se všemu vyhnul... Mluvím z vlastní zkušenosti, sám teď nedočkavě čekám na konec záruky, abych u jedno svého auta konečně mohl sáhnout na části podvozku a trochu ho poladil, aby mohl mít větší možnosti nastavení... Ovšem samozřejmě, kolega má RS6 MTM, neskutečně prkenné auto a jemu to vyhovuje... Pro mě je v tomto ohledu nedostižným ideálem Lotus, bohužel jsem ještě nenašel odvahu si jej pořídit... (každý "nefanda" Lotusu pochopí, proč je odvahy potřeby, když se usadí do interiéru).

            3) nechci radit, nikdo není dokonalý a nikdo krom pár vyvolených neumí doopravdy řídit, ale možná bych být Vám zkusil různé kurzy sportovní jízdy. Mě osobně to otevřelo oči. Koukal jsem se na věci trochu jako Vy a nakonec jsem zjistil, že auto není potřeba moc upravovat... To mě napadá ve chvíli, kdy píšete, že Vám LSD pomáhá při rozjezdu, kdy pneumatiky prokluzují atd... k tomuhle není primárně LSD určen, resp. většina řidičů nevidí jeho výhody zde, ale při průjezdu zatáček... Ještě perlička, zažil jsem týpka, který sprintoval s 335i tak "výborně", že bez LSD za ním byla jen 1!!!! čára od pneumatiky... vpravdě citlivá práce s plynem. (ono tedy už samotné poměřovaní sprintu aut u mě vzbuzuje úsměv a otázky o smysluplnosti takového konání, tedy spíše honění ega ve stylu kdo dál dočůrá).

            Jinak ano, atmosféra se vyznačuje reakcí na plyn. Ovšem moderní turbobenzíny právě v tomto aspektu atmosféry dohánějí, některé se vyrovnávají. Řídil jsem Focus RS a tam je turbolag opravdu znatelný a např. u BMW 335i je téměř neznatelný - a celé auto je pro běžnou každodenní jízdy mnohem lepší než M3 E92 při téměř srovnatelných výkonech, až po GT-R R35, kde prodleva turba víceméně neexistuje a otáčky stoupají závratně, že člověk nestíhá ani řadit.

  • 00 Reagovat !

    foto Vietrak

    Vietrak 30.04.2011  15:18

    druhá červená 130i

    NEzbývá než dát plný počet už jen kvůli identickému autu ;-). Jinak ohledně LSD, mohl bych se na Vás obrátit? Mám ho taky v plánu a chtěl bych to trošku probrat s člověkem, který už takovou úpravu provedl :-)
  • 00 Reagovat !

    foto cb

    cb 19.09.2012  16:13

    Recenze

    Pěkné autíčko,vyčerpávající recenze,fůra fotek,ale motor jsme neviděli - po doplnění opravím body.
    • 00 Reagovat !

      foto MrBeranek

      MrBeranek 21.09.2012  22:06

      « Re: Recenze

      Jakože mám otevřít kapotu a vyfotit motor? :-) A jen fotku motoru nebo i nějaké video pod plynem u zvednuté kapoty? :-)

      Mimochodem, u trojky totéž, předpokládám, podle toho hodnocení fotek, ano? :)
  • 00 Reagovat !

    foto Filip-

    Filip . 12.01.2013  15:59

    Pomoc

    Kamarat si nechal nedavno cipovat A3 automat , vyzera to ze odisla spojka pri zaradovani z N do D auto skubne , to iste nastava pri preradeni z 1 na 2 ale nie az v takej miere. Vyzera to na spojku alebo mechaniku auto uz nie je v zaruke ale audi tieto diele meni pretoze su vadne z vyroby . Podstata problemu je ohladom cipu zistia to v servise ? Moze byt problem co sa tyka odmietnutia bezplatnej vymeny ? Dakujem :-)
  • 00 Reagovat !

    foto m-z-

    m.z. 12.01.2013  21:36

    A3

    Samozřejmě, že mu to zamítnou, pokud budou chtít, záleží, jaké má se servisem vztahy.
    Jestli to má v naftě, je pravděpodobné, že to budou ověřovat. Jinak je trouba, když si to před návštěvou servisu nenechal vrátit do sérového softu...
  • 00 Reagovat !

    foto Filip-

    Filip . 13.01.2013  10:26

    Re.:A3

    Da sa to vratit do softu len ci to bude ozaj potrebne lebo bolo mi povedane zo strany aj cipera ze sa to zistit neda, ale predsa len to bude navhodnejsie a hlavne najbezpecnejsie. Da sa to vobec zistit ?
  • 00 Reagovat !

    foto Homi07

    Homi07 06.04.2013  12:02

    Samosvor-Quaife

    Dobrý deň. Rád by som sa opýtal ako si spokojný so samosvorom Quaife. Ďalej či boli nejaké komplikácie pri montovaní samosvoru do auta, resp. či to je ťažké vymeniť ho za originál. Mám tiež 130i a rozmýšľam nad samosvorom. Ďakujem
    • 00 Reagovat !

      foto MrBeranek

      MrBeranek 15.04.2013  22:01

      « Re: Samosvor-Quaife

      Spokojený jsem velmi. Velmi znát je to v zimě, kdy úzké zimní gumy mají permanentní problém s trakcí. Pro optimální fungování je lepší vypnout DSC, protože někdy mám pocit, že se při zapnutém DTC (s plně zapnutým DSC ani nejezdím) samosvor a elektronika "dohadují", ale na kola samozřejmě v tu chvíli nevidím, takže to už DTC možná brzdí prokluz obou kol. Jak krásně funguje, je pak možné si užít za mokra a na sněhu, kdy se dá jednička ladně vodit jen plynem. :-)

      Jinak instalace byla v pohodě. Zadal jsem to servisu, udělali, namontovali, žádný problém. Jen mi tehdy doporučovali silnější stabilizátory, tak jsem vzal HaR.
  • 00 Reagovat !

    foto deolator

    deolator 17.04.2013  14:34

    Xenony bez ostřikovačů???

    Kdysi dávno jsem měl tu trpělivost a celou recenzi jsem si přečetl. Autíčko je to perfektní. Znovu jsem si to tedy přelouskal. Teprve až nyní jsem si ale všiml, že ty xenony nemají ostřikovače! Jakpak se potom dělá technická? To přece nesmí být :-O
    • 00 Reagovat !

      foto MrBeranek

      MrBeranek 18.04.2013  10:06

      « Re: Xenony bez ostřikovačů???

      Ostřikovače nemají, protože jsou dodělávané. Na technické s tím nikdy nebyl problém (a to jsem dělal vždy standardní STK bez jakýchkoli známostí). Pochybuji, že to někdo řeší nebo to kontroluje.
      • 00 Reagovat !

        foto Bully-

        Bully_ 18.04.2013  17:37

        « Re: Xenony bez ostřikovačů???

        A automaticke naklapeni parabol maji taky? Kdyz uz ostatni oslnujes tim, ze svetlomet neni urceny pro xenon (musi mit prislusne oznaceni, protoze se ve svetlometu pro halogenovou zarovku lame svetlo jinak), urcite splnujes aspon tu podminku aut. naklapeni :yes: Ze se ti v zime vytvari na svetlometu namraza (halogenova zarovka hreje a zabranuje tomu, xenonova vybojka je studenejsi a potrebuje vysokotlake ostrikovace prave i z tohoto duvodu) je uz tvoje vec.
        Jinak se to ted v CR kontroluje prave cim dal vic, policiste vi moc dobre kam se maji divat a co hledat. Jenom asi malokdo ceka bastl sadu u podobneho vozu.
        • 00 Reagovat !

          foto MrBeranek

          MrBeranek 18.04.2013  22:18

          « Re: Re: Xenony bez ostřikovačů???

          Jsou to originální (natáčecí) bi-xenony BMW a dělal to autorizovaný BMW servis, takže předpokládám, že vědí, jak to mají udělat, tudíž bych tomu neříkal "bastl sada". :-) A automatické naklápění určitě mají, protože při startu se vždy přizvednou do požadované výše (chovají se úplně stejně jako ve trojce, kde jsou přímo z výroby).

          A navíc, celý ten světlomet je jiný a originální pro xenony. Původní světla mi celá (tj. celé světloměty) mi zbyly, takže se to chová jako standardní xenony.

          Jinak jsem si nikdy nevšminul, že by se na nich v zimě tvořila námraza. I na trojce, kde ostřikovače jsou, světla stejně nikdy neostřikuju (vždy jen sklo) a evidentně jim to nijak nevadí, takže ty ostřikovače tam jsou zjevně jen pro lepší pocit. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Bully-

            Bully_ 18.04.2013  22:44

            « Re: Xenony bez ostřikovačů???

            Pokud jde o svetlomet urceny pro xenony, pak je to samozrejme :yes: .
            Ostrikovani mit auto vybavene xenonovymi vybojkami proste musi, pokud uz ti jsou sumak ostatni ucastnici provozu, pak ti to narizuje i zakon.
            Kdyz ostrikujes celni sklo, automaticky se soucasne s nim ostrikuji i ty svetla, to snad zvlast (jenom svetla) ani na zadnem aute nejde. Mozna proto sis te namrazy nevsiml, ona se vetsinou tvori na skle i tech svetlometech soucasne a prave proto je cela soustava propojena.
            Naklapeni svetlometu poznas 1/ ze ti pri prestavbe fakturovali i montaz naklonovych cidel na napravy (to bys na cene 100% poznal :-) ) 2/ ze bys mel mit odpojeny prepinac manualniho serizovani vysky svetel.
            • 10 Reagovat !

              foto MrBeranek

              MrBeranek 19.04.2013  13:32

              « Re: Re: Xenony bez ostřikovačů???

              Ostřikovat můžeš i jen sklo (bez současného ostřikování světel). Páčka ostřikování má dvě polohy (méně - jen sklo, více - i světla). A protože ostřikování světel zbytečně odčerpává vodu, a to hlavně v zimě, kdy je větší spotřeba, prakticky neostřikuju na trojce (kde jsou xenony i s ostřikovači) světla nikdy a zdá se, že jim to nevadí. :-) A že to někdo napsal do "zákona", to mne skutečně netrápí. Jsem právník a věř, že je tam napsána spousta zbytečností.

              Ale poptám se v servise, jak to udělali. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Vranis

    Vranis 28.07.2013  08:03

    Auto

    Krasne auto v krasnej farbe:) nech sluzi
  • 00 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 04.09.2013  16:44

    Bávo

    Silný, odolný a hezky znějící atmosférický šestiválec, pohon zadních kol, fešná kola... Ano, je to hatchback, ano, nemá to to úplně nejultimátnější řízení, i když věřím, že bude také fungovat skvěle, a ano, kreslil jej Chris Bangle. Ale za ta léta jsem tomu designu začal přicházet na chuť a v červené s těmi koly a emkovými doplňky vypadá prostě skvěle. Trochu se na fotkách vyhýbáš přídi... Ale kdo tím jel, říká, že to je opravdové BMW - díky respektivě naproti výše zmíněnému. Přeji hodně radostných kilometrů. :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

První dáma zmlátila elektrickou šňůrou sexy modelku. Dostala imunitu

První dáma zmlátila elektrickou šňůrou sexy modelku.…

Manželka zimbabwského prezidenta Roberta Mugabeho se v neděli vrátila z Jihoafrické republiky do Zimbabwe i přes…

Do Prahy se vrátí léto: Teploty už nepřekročí tropickou třicítku

Do Prahy se vrátí léto: Teploty už nepřekročí…

„Zatímco první polovina nového týdne bude chladnější, postupně se do Česka vrátí léto. Teplotně i srážkově bude…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Chelsea vykradla Tottenham! United vyhráli 4:0, Arsenal padl

SESTŘIHY: Chelsea vykradla Tottenham! United vyhráli…

Fotbalisté Manchesteru United zvítězili v druhém kole anglické ligy na hřišti Swansea vysoko 4:0 a zopakovali…

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle Slavie, přiletěl mu zpátky

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle…

Příchod Halila Altintopa do Slavie provázela velká očekávání. Turecký záložník, který má bohaté zkušenosti z…

 

Reflex.cz

Ženy měly za komunismu lepší sex, tvrdí unikátní studie

Ženy měly za komunismu lepší sex, tvrdí unikátní studie

Ačkoli se lidé v komunistických režimech ve východní Evropě určitě měli ve většině aspektů hůř než jejich…

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody jsou politické, zní z Německa

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody…

Kritik tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana byl podle informací agentury Reuters zatčen včera odpoledne…