Recenze

8 Majitel

Suzuki Liana

9,71 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Liana, foto 1 Suzuki Liana, foto 2 Suzuki Liana, foto 3 Suzuki Liana, foto 4 Suzuki Liana, foto 5 Suzuki Liana, foto 6 Suzuki Liana, foto 7 Suzuki Liana, foto 8
Suzuki Liana, foto 9 Suzuki Liana, foto 10 Suzuki Liana, foto 11 Suzuki Liana, foto 12 Suzuki Liana, foto 13 Suzuki Liana, foto 14 Suzuki Liana, foto 15 Suzuki Liana, foto 16 Suzuki Liana, foto 17 Suzuki Liana, foto 18 Suzuki Liana, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Vranečka Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:135000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1586 výkon [kW]: 79 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 348 pohon kol: přední

Popis vozu

Někde jsem se tu dočetl, že v dobách prodeje v ČR (2002-2006) se Suzuki Liana prodalo 55 kusů. Nikdo ze šťastných majitelů tohoto vozu se tu o své zkušenosti nepodělil, tak jsem se rozhodl podělit já. Můj kousek je dovezený ze zahraničí a i když to není žádný krasavec, tak jsem koupi neodolal. O Lianě jsem přemýšlel dlouho, ale nějak mi u prvních modelů vadila digitální přístrojovka. Asi to je jen o zvyku, ale já si zvykat nechtěl, tak jsem odolal. Pak přišel facelift a sním klasické budíky. Šedý interiér vystřídal tmavý, což přidalo interiéru na útulnosti. Ztvárnění přístrojové desky je jednoduché, ale zároveň přehledné. Vše je ve snadném dosahu a ovládání intuitivní. Samozřejmě jednoduchosti ovládání napomáhá malé množství tlačítek na přístrojové desce, což souvisí s nulovou výbavou jízdních asistentů. Tlačítka ovládají spíš prvky výbavy zpříjemňující pobit na palubě. Jde o elektrické ovládání oken, klimatizace, vyhřívání sedaček a zrcátek. V kapličce na přístrojové desce je ukazatel času, venkovní teploty a okamžité spotřeby paliva. Škoda, že v případě ukazatele spotřeby Japonci udělali chybu a počítač neukazuje i spotřebu průměrnou. Bylo by to určitě příjemnější, než sledovat létání čísel nahoru a dolů. Jak jsem již uváděl, můj model má klasické budíky rychloměru, otáčkoměru, palivoměru a taky teploměru chladící kapaliny. Za teploměr jsem moc rád, protože se pomalu u nových aut stává vzácností a to moc nechápu. Budíky jsou příjemně červeně podsvícené a intenzita podsvícení se dá nastavit v několika stupních. Celkově si myslím, že tato partie přístrojové desky si zaslouží za své provedení pochvalu. Volant má pro mě správný průměr, jeho tloušťku jsem si musel upravit potahem, protože byl moc tenký. Volant se dá nastavovat pouze výškově a dle mého názoru v malém rozsahu. V jeho nejvyšší poloze nevidím celé budíky a to mám sedačku řidiče úplně dole. Možná by pomohlo, kdyby šla sedačka ještě níž. Mám kolem 175 cm, nad hlavou hodně místa a na celé budíky vidím jen tak tak. Basketbalista by se taky v poho vlezl, ale rychlost a otáčky motoru by musel odhadovat. Na volantu je dálkové ovládání autorádia, které se montáží ISO rádia odstavilo. Původní rádio bylo obyč , tak jsem ho vyměnil. Páčky pod volantem jsou ve snadném dosahu a jednoduše slouží svému účelu. Fajn je plynulé nastavení cyklovače stěračů otáčením kroužku. Provedení středového panelu je ve stříbrné barvě, čímž je trochu oživen interiér. Osobně bych přivítal i v této pasáži barvu černou. Další stříbrné prvky jsou kolem výdechů ventilace a ovládání oken. V budoucnu si tuto pasáž nějak upravím. Nechci se ale omezit jen na přelepení středového panelu samolepkou s imitací karbonu, i když by se možná zvedla rychlost alespoň o 20 km/h. 3 kruhové ovladače ventilace jsou velice příjemné na dotek a logika ovládání jednoduchá. V zimě je celkem rychle interiér vytopen a v létě ho zase klimatizace ochladí na pohodovou teplotu. I když černá barva laku jí to moc nezjednodušuje. Velkou výhodou je, že v interiéru jsou 2 zásuvky na 12 V, což je pro mě dostačující a nemusím používat rozdvojku. Obě zásuvky jsou navíc ve snadném dosahu řidiče. Být tak ještě zásuvka v kufru pro napájení ledničky kterou nemám, jistě bych si ji pořídil. Naopak velkou nevýhodou interiéru je nedostatek odkládacích prostorů . Přihrádky ve dveřích jsou docela úzké, takže je problém z nich vytáhnout škrabku na led. Velká uzavřená přihrádka je před spolujezdcem a malé otevřené kolem ruční brzdy.Trošku to zachraňuje šuplík pod sedadlem spolujezdce, kam se vejde lékárnička , vesta a náhradní sada žárovek. Fajn je pouzdro na brýle, umístěné místo madla nad dveřmi řidiče. Super jsou taky dvě bodové světla vedle vnitřního zrcátka a další světlo před zadními sedadly. Dostal jsem se k sedadlům a těm nemám ze svého pohledu co vytknout. Vzhledem k zaměření vozu nemají sedadla žádné sportovní vedení, ale spíše se zde sází na pohodlí. Na sedadle řidiče jsem si svou pozici našel, i když jak jsem již psal, mohlo by se dát ještě o kousek snížit. Potah sedadel je příjemný na omak, působí dojmem solidnosti a dlouhé životnosti. V zimě oceňuji jejich vyhřívání, které se ale reguluje jen ve dvou stupních. Přední sedadla mám nastaveny v jedné lajně a na těch zadních zůstává celkem solidní prostor pro nohy zadních pasažérů. Ti mají k dispozici nastavení sklonu zadních opěradel a dva krajní i velkou opěrku hlavy, stejnou jaká je na sedadlech předních. Prostřední zadní cestující má k dispozici jen opěrku malou. Všechna místa jsou opatřena tří bodovým bezpečnostním pásem. Přední sedadla jsou doplněna o čelní a boční airbag. Velice příjemně se do Liany nastupuje, protože sedadla jsou umístěna výš nad vozovkou, takže neobtěžuje ani častější nasedání a vysedání. Silnější A sloupky trošku vadí při výhledu z vozu. Moc to nezachránila ani malé okénka ve spodní části sloupku. Přední dveře jsou tak akorát široké, aby nebylo obtížné ani vystoupení u supermarketu a zadní jsou taky dostatečné vč. úhlů jejich otevření. Přes supermarket se dostávám k zavazadlovému prostoru a ten národ chalupářů nepotěší. V katalogu automobilů jsem se dočetl, že má 348 litrů. V mém případě ho mám částečně vyplněný trvale reservním dojezdovým kolem, protože jeho místo pod podlážkou zabrala nádrž na LPG. Kolem ní zůstalo ještě hodně místa na drobnosti typu, startovací kabely, trojúhelník, hustilka, tažné lano a nebo základní nářadí. Zvedák s klíčem na kola má praktickou samostatnou přihrádku na pravém boku v kufru. Ještě se mi do ní podařil vložit sprej na rychlou opravu defektu a ruličku toaletního papíru na rychlou………..Škoda, že stejná přihrádka není i na boku levém. Jinak je kufr pro mou každodenní potřebu dostačující. Vstupní prostor do kufru je vcelku velký, škoda, že nákladová hrana je celkem vysoko. Víkendovou potřebu chybějících litrů vyřeší přívěsný vozík.

Své hodnocení vozu jsem začal interiérem, tak nyní přejdu k exteriéru. Ten na první pohled moc nezaujme. Je to jistě jeden z důvodů těch malých prodejů v ČR. Z bočního pohledu velká plechová plocha bez nápadu doplněná plochou skleněnou. Já jsem ale udělal pohled druhý, po kterém se mi Liana začala líbit a začal jsem sem se poohlížet po kousku ke koupi. Nakonec jsem narazil na vůz z roku 2008, tedy z posledního roku výroby (prý ale v Číně Lianu znovu oživili). Jde o verzi, odlišenou od ostatních Lian sportovnějšími nárazníky a plastovými lištami kolem celého vozu. Na mém voze je zadní nárazník zatím ze základního modelu, protože původnímu majiteli se asi moc nepovedlo couvání k vozíku a oje prošlo elegantně nárazníkem. V předním nárazníku jsou velké kruhové mlhovky. Vedle nich jsem si namontoval světýlka denního svícení. Trochu jsem se bál, že přední nárazník orvu o první obrubník, ale ukázalo se, že výška od země je optimální. Velká vyhřívaná zrcátka působí trochu srandovně, ale svou funkci plní skvěle. Taky mi nepřijdou za jízdy hlučné, za co možná může jejich uchycení na plechu dveří a ne u okna. Škoda, že zrcátka nemají rozdělení pro mrtvý úhel. Střecha je vybavena pevnými body pro střešní nosič.Zde bych uvítal možnost libovolného nastavení vzdálenosti mezi příčníky, protože 68 cm mi přijde málo. Po části střechy jsou prolisy, které mají asi za účel střechu zpevnit, ale i na pohled nevypadají špatně. Díky větší výšce je vůz náchylnější na boční vítr. Taky bylo pro mě složitější přichytit kola na střešní nosič, tak jsem si musel pořídit nosič kol na tažné zařízení. Nakládání kol je pohodlnější a jízda jistě i bezpečnější.

Pro volbu benzínového motoru 1,6 výkon 79 kW/5600 ot. jsem měl dva hlavní důvody. V plánu byla montáž LPG a taky mě zaujalo, že motor má rozvodový řetěz místo řemenu. Do práce najezdím 70 km po okreskách, tak mi přišla 1,6 dostačující. Nejsem závodník, nevyhledávám proto auta s turbem. Motor je pro běžné ježdění Lianou na pohodu. Možná nastane trošku problém při plném naložení a obsazení vozu. Zatím tuto zkušenost nemám. Motor je celkem tichý, slyšet ho je více kolem 3000 otáček, kam se ručička otáčkoměru dostává kolem devadesáti kilometrové rychlosti, což je škoda. Bodlo by zařadit šestý rychlostní stupeň, ale musím si vystačit s pětistupňovou převodovkou. Řazení je celkem přesné a dráhy nejsou moc dlouhé. Klidná jízda, která Lianě vyhovuje a jízda probíhá většinou po rovině, jí odebere z nádrže kolem 6,5 litru benzínu. Na druhou stranu jí nevadí ani vytáčení motoru, které pak vyvolá v nádrži větší vír. Vyšší těžiště způsobuje naklánění vozu v zatáčkách a již zmiňovanou citlivost na boční vítr. Řízení i nastavení posilovače mi vyhovuje. Není nijak přeposilované a ani jsem nevypozoroval nějaký proměnný účinek. Brzdy s ABS jsou v předu kotoučové, vzadu bubnové. Zatím jsem nemusel okecávat , co jsem neubrzdil. Jediný předepsaný rozměr pneu na 15 disky je 195/55/15 84 V. To V mě zaráží, protože rychlost vozu v TP je do 180 km/h. Být tam H, tak by to bylo příjemnější. Tím spíš, že disky 14 si vystačí s T. Celkově jízdní vlastnosti odpovídají zaměření vozu. Lianou jezdím zatím jen půl roku, ale i tak už vím co od ní můžu očekávat, jestli si můžu troufnout bezpečně předjet nebo jestli splní ten či onen úkol, který jí připravím. Protože jde o auto, které na našich cestách není moc vidět, většinou první dotaz známých byl, hned po rozdýchání prvního dojmu z vozu, jaká je cena náhradních dílů. Samozřejmě se cena nedostane na úroveň dílů na Škodovku, ale zase to není nic hrozného. I v druhovýrobě je nabídka dílů pestrá. Zatím jsem měnil jen brzdové válečky a preventivně všechny klínové řemeny. Klínové řemeny jsem si objednal u prodejce dílů všechny. Ten mi dodal 3 kousky, ale nakonec jsme v motoru s mechanikem našli jen 2. Když jsem šel ten jeden vrátit, tak jsme se podívali do katalogu na motor Suzuki SX4 a ta má klíňáky 2. Z pozice lajka tedy usuzuji, že jde o motor, který má hodně společného s motorem montovaným do prvních SX4. Ale je to jen moje spekulace. Pokud jde tedy o náhradní díly, myslím si, že výměna dílů opotřebovaných provozem není problém. V případě, že by byla nutná výměna dílů karosářských, tak tam už asi druhovýroba tak nezafunguje a musel bych navštívit vrakoviště.

Co napsat závěrem? Suzuki Liana není žádný krasavec. Nikdo na ulici se za ní neohlídne, ale v tomto případě o to ani nejde. Osobně jsem při koupi sázel na techniku Suzuki jako takovou. Zejména mechanickou odolnost a spolehlivost. V minulosti jsem najel 100000 km se Suzuki Baleno, kdy jsem pouze měnil pneumatiky,olej, filtry a doplňoval plyn. Tato zkušenost mi taky můj výběr zjednodušila.

Pokud jste někdo vydrželi číst až sem, tak vám přeji hodně šťastných kilometrů na našich rozbitých silnicích. Jestli někdo o Lianě uvažujete, tak se nebojte. Samozřejmě koupě ojetého auta je vždy trochu loterií, ale když narazíte na kousek s kompletní servisní historií, tak budete spokojeni. Myslím si, že Lianu si nekupuje nikdo na divočení, ale pohodovou jízdu a tomu odpovídá i stav ojetých vozů. Ceny ojetých vozů jsou rozumné a v nabídce je i verze 4 x 4. Osobně jsem se nebál před koupí zvednout telefon, obvolat pár majitelů a zeptat se na jejich zkušenosti. Vždy jsme si fajn popovídali. Těším se, že si tu přečtu zkušenosti dalšího majitele Suzuki Liana.

Silné stránky

- pohodlné nastupování
- vzhledem k délce vozu prostornost interiéru
- přehledná přístrojová deska
- slušná výbava
- velká vnější zrcátka
- přesnost řazení
- rozumná spotřeba paliva

Slabé stránky

- hlučnější motor nad 3000 ot/min
- horší výhled přes přední sloupky
- málo uzavřených odkládacích přihrádek v interiéru
- menší zavazadlový prostor
- náchylnější na boční vítr
- zrcátka nezobrazují mrtvý úhel
- pouze jedno couvací světlo a zadní mlhovka
- palubní počítač zobrazuje jen okamžitou spotřebu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem preventivně provedl výměnu klínových řemenů,chladící kapaliny, výměnu oleje v motoru a převodovce. Samozřejmě taky všechny vzduchové filtry. Zajímavé bylo, že Liana neměla z výroby kabinový filtr. Pro jeho prvotní instalaci bylo nutné lámacím nožíkem vyřezat díru. Ta tam byla ale naznačena. Při výměně brzdové kapaliny jsme zjistili zalomený odvzdušňovací šroub na brzdovém válečku, tak jsme je oba vyměnili. Taky mě opustila origoš autobaterie, tak Liana dostala novou. Servis dělám po kamarádech a moc u toho nenadávají. Nadávalo se jen jednou, když bylo nutné pro správné našponování kliňáku spustit motor.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Pro tuto kolonku žádnou zkušenost nemám. Od zastoupení Suzuki ČR jsem si nechal poslat český návod k obsluze. Přístup byl vstřícný a dodání návodu rychlé.

 


Další vozy značky Suzuki



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
8

Více o modeluSuzuki Liana
Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě

Při přebírání i předávání vozu v Praze pršelo a o tom, co…

Suzuki GSX-R/4 - nažene vám strach Suzuki GSX-R/4 - nažene vám strach

Myslíte si, že se dá usednout do roadsteru, vybaveného…

 





Blesk.cz

PlayStation jednička se vrací v plné polní: Nabídne 20 videoher v HD obraze

PlayStation jednička se vrací v plné polní: Nabídne…

První PlayStation konzole, která v Česku vyšla v roce 1995, hlásí velký comeback. Vrací se v novodobé formě s HD…

Mareš s Boučkem končí na Primě! Jejich velkolepá show „1 proti všem“ nebavila

Mareš s Boučkem končí na Primě! Jejich velkolepá…

Spojení Libor Bouček (37) a Leoš Mareš (42) se opět ukázalo jako nešťastné. Soutěžní pořad 1 proti všem, který…

 

iSport.cz

Nastoupí Jágr v historických dresech? Kladno si připomene první titul

Nastoupí Jágr v historických dresech? Kladno si…

Může to být symbolické spojení. V zápase, v němž si klub připomene šedesátileté výročí prvního titulu z roku…

Šéf VAR: Diopa video řešit nemohlo. Co si myslí o Vrbově kritice?

Šéf VAR: Diopa video řešit nemohlo. Co si myslí o…

Videorozhodčí byli o víkendu podrobeni další kritice. Pavel Královec v zápase Plzně s Opavou…

 

Reflex.cz

Ester a Josefina: Lidi nám místo souložit a milovat posílají vulgarity, pořád ale věříme v lásku

Ester a Josefina: Lidi nám místo souložit a milovat…

Mobily mění komunikaci mezi lidmi, to je známá věc. Jak ale mění vztahy a jejich ukončování? To zjišťují herečka…

Deníček ilegálního imigranta: Jak jsem se dostal do České republiky a proč chci pryč

Deníček ilegálního imigranta: Jak jsem se dostal do…

Všichni o nich mluví. Jsou jich plná média. Lidé se jich bojí. Vyhrávají se díky nim volby. Jací ale jsou ve…