reklama


Recenze

d.a.m. (muž 47 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Suzuki Grand Vitara 1,9 DDiS

9,92 Uživatelé

Hodnoceno: 87× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Grand Vitara, foto 1 Suzuki Grand Vitara, foto 2 Suzuki Grand Vitara, foto 3 Suzuki Grand Vitara, foto 4 Suzuki Grand Vitara, foto 5 Suzuki Grand Vitara, foto 6 Suzuki Grand Vitara, foto 7 Suzuki Grand Vitara, foto 8
Suzuki Grand Vitara, foto 9 Suzuki Grand Vitara, foto 10 Suzuki Grand Vitara, foto 11 Suzuki Grand Vitara, foto 12 Suzuki Grand Vitara, foto 13 Suzuki Grand Vitara, foto 14 Suzuki Grand Vitara, foto 15 Suzuki Grand Vitara, foto 16 Suzuki Grand Vitara, foto 17 Suzuki Grand Vitara, foto 18 Suzuki Grand Vitara, foto 19 Suzuki Grand Vitara, foto 20 Suzuki Grand Vitara, foto 21 Suzuki Grand Vitara, foto 22 Suzuki Grand Vitara, foto 23 Suzuki Grand Vitara, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Vitara Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:34000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1870 výkon [kW]: 95 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 398 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7,7

Popis vozu

Jelikož jsem na internetu nalezl jen velmi málo uživatelských recenzí na Grand Vitaru, rozhodl jsem se,že si jednu napíšu sám:-))

Vůz jsem koupil vloni u autorizovaného prodejce Suzuki v Liberci, kde jsem se byl zeptat původně na vůz nový. Když mi prodejce(mimochodem velice příjemný člověk)ukázal ceník s tehdejšími cenami (loni ještě nebyly akce jako letos), s díky jsem odmítl a zeptal jsem se, zda-li nemají nějaký zánovní vůz-zabavený leasing, nebo tak něco.

Měl jsem kliku.

Na prodej byla Vitara 1,9 DDiS,půl roku stará, po člověku,který onemocněl velmi vážnou nemocí a z důvodů dlouhodobého léčení nabídl vůz k prodeji. Původní cena s doplňky (nášlapy,přední a zadní spojlery,hagusy,tažné a nějaké parádičky okolo) 800 000,nyní za 550 000-no nekupte to! Auto bylo v opravdu výtečném stavu, takže zbývalo jen poshánět penízky a Vitara byla naše.

Tady si dovolím trochu odbočit. Jelikož svět je opravdu malý, stala se mi u benzínky zajímavá příhoda.
Vylezu z auta a vidím, jak si to ke mě rázně šine čiperný dědula. Říkám si,co asi bude chtít, a on že se jde podívat na svoje auto!! Ano,byl to původní majitel. Dali jsme řeč a dozvěděl jsem se, že prodejcova historka o nemocném pánovi byla zcela pravdivá. Vše o historii auta mi pán potvrdil, dokonce i cenu, kterou mu nabídli. Naštěstí se ze zlé choroby vykřesal, takže auto ani prodávat nemusel. Když jsem se ptal, jak se mu jakožto důchodci podařilo najet za půl roku 20 000 km,říkal, že jezdí často za zbytkem rodiny do ciziny.
Ze setkání jsem měl velkou radost. Jednak,že pán je zdráv, a jednak, že mi v prodejně vůbec nekecali, což je dneska opravdu veliká vzácnost, jak sami uznáte!

Ale zpět k autu.

Jak jsem již uvedl, jedná se o Grand Vitaru s dieselovým motorem o objemu 1,9, výkonem 95 kw a točivým momentem 300 Nm.

Celkem chápu argumenty lidí ve smyslu nač takové auto, a nevadí mi nenávistné štkaní na majitele offroadů. Je to jejich problém. Ano-offroady jsou auta hřmotná, neekologická,nahrazují majiteli zcela určitě chybějící sebevědomí a centimetry v rozkroku. Aspirovat na nejúspornější vůz roku také nemohou.
Ale-vážení kritici-tato auta se nekupují rozumem, ale srdcem!Lidé si je pořizují zkrátka proto, protože tato auta existují.

Já osobně jsem s manželkou po takovém autě vždycky toužil a jeho pořízením jsme si splnili takový malý sen. A naplno využívám jeho předností, jako vynikající výhled z vozu, pocit opravdového bezpečí, výtečné jízdní vlastnosti, jak já říkám, ve sračkách a vědomí, že se dostanu téměř všude, bude-li potřeba. A pak-na našich silnicích auto nemusím vůbec litovat, neboť je na podobné tankodromy tak nějak stavěné.

Motor, jak jsem se dozvěděl, pochází z konstrukčních dílen francouzkého Renaultu, což mne,upřímně, zpočátku trochu vyděsilo. Ale zatím tedy šlape jak hodinky a celkem věřím tomu, že mu to i vydrží. Jak jsem i vyčetl z různých fór a diskusí na internetu a z článků v časopisech, neměl by za podmínek, že se k němu budu chovat slušně, být s tímto agregátem problém. Konec konců-s podobnými turbodiesely bývají (když už) problémy až tak kolem 80-100 tis. km, takže-času dost...

Opět malinko odbočím-předcházející auto-Š-Octavia 1,9 TDi 66 Kw,byla naprosto skvělá do doby,než se začal sr@t etalon kvality-motor VW. Postupně mi odešla váha vzduchu, ovládání turba a nakonec samotné turbo, takže co... Ale auto to bylo jinak opravdu dobré, jen chci říct,že asi nejde paušálně říct-VW gut, Renault scheisse...

Myslím si, že naftový motor se k autu typu GV hodí lépe, než motor benzínový. Tento agregát moji domněnku jen potvrzuje-je opravdu silný a točivý moment je i na tak těžkém autě znát. Výkon není nijak oslnivý, dá se říct,že je tak akorát a auto jede velice pěkně. Pravda-není to žádný tichošlápek a za jízdy o sobě dává vědět hlasitým brumláním, ale k podobnému autu to tak nějak i patří. Tento vůz není (a ani si na to nehraje) žádná manažerská limuzína, ale poctivý dělník. Předem jsem se trochu obával spotřeby, ale zatím jsem příjemně překvapen. Z Oktule jsem byl zvyklý na nějakých 5 litrú na 100, teď jsem se bál apetitu kolem deseti litrů, ale není tomu tak a spotřeba(měřená, ne podle palubního počítače) se pohybuje kolem 8 litrů na sto, což je pro mě více než akceptovatelné. Paradoxně nejmenší spotřebu auto vykazuje při ježdění po městě-7-7,5 l, nejvíc žízní při prohánění po dálnici (Rakousko-čtyři osoby,bagáž na týden + rakev s lyžemi a snb-9,5 l/100km). Může za to větší čelní odpor, hmotnost a množství poháněné hmoty-auto je stálá čtyřkolka, a také styl jízdy-po dálnici v Némecku, jak sami uznáte, nejde jet pomalu. Ale jinak motoru opravdu nejde nic vytknout, je silný, předjíždění mu nedělá žádné problémy a relativně je i málo žíznivý. Nejvíc mu vyhovují jízdy po různých okreskách, kde lze využívat jeho točivého momentu a prakticky není třeba řadit. Ale neznamená to, že na dálnici je za nějakého outsidera-jízda kolem 150-160 km/hod není vůbec žádný problém, motor si stále přede svou a jede krásně, ale za cenu vyšší spotřeby. No a jízda po městě je i kvůli podvozku už úplná balada, takže motoricky je auto opravdu v pohodě.

S komfortem jízdy úzce souvisí naladění podvozku-tady japonští konstruktéři opravdu odvedli kus poctivé práce. Nebudu zabíhat do detailů, neboť tomu stejně tolik nerozumím, ale podvozek je až neskutečně univerzální! Při jízdě po běžných silnicích necítí posádka prakticky nic, jízda po kvalitní dálnici se jeví jako velmi pohodlná a rozbité komunikace podvozkovému ústrojí nedělají vůbec žádné vrásky na čele. Člověk by čekal, že se auto podobné konstrukce bude při ostrém průjezdu zatáček nějak naklánět, ale není tomu tak! Díky nízko položenému těžišti se auto chová naprosto standartně a řidič vůbec nemá pocit, že se musí každou chvíli převrátit. Celkový dojem je ten, že nejde poznat, že neřídíte normální osobní auto. Naopak při jízdě s některými osobními auty často nemám takový pocit jistoty a stability, jako při jízdě s GV. Samozřejmě, nemůžete toto auto srovnávat s čistě sportovními silničními vozidly, ale i svižná jízda opravdu není nic,čeho by se musel uživatel obávat. Díky stálému pohonu na všechna čtyři kola je pro normálně uvažujícího řidiče prakticky nemožné, aby auto utrhl, a to i za velmi ztížených podmínek. Tam,kde ve sněhové kalamitě ostatní čekají na pomoc silničářů, popřípadě i hasičů, řidič Vitary má jen jeden úkol-zapnout blinkr a elegantně všelijak po příkopech rozstrkaná auta objet. Má-li dobré srdce, může i přiložit ruku k dílu a nešťastníky ze sněhu vytáhnout...dělám si legraci, ale co se týče jízdních vlastností ve ztížených podmínkách, těžko hledat GV konkurenta i mezi ostatními SUV.

S tím souvisí i konstrukce pohonného ústrojí. Jak již jsem uvedl, tento automobil používá i k normálnímu pohybu pohon všech kol. Ale to není vše. Ovladačem na přístrojovém panelu lze zvolit ještě další možnosti, a to uzavření mezinápravového diferenciálu, což lze využít na velmi kluzkém povrchu (lze zařadit i za jízdy do rychlosti max.100 km/hod) a v další poloze se nachází redukovaný převod, který běžný uživatel ani nemá šanci využít. Já sám jsem redukci musel použít jen jednou, a to při sjíždění velmi prudkého kopce a následném tahání kamarádova auta, když v letošní zimě nenadála napadlo velké množství sněhu. Jinak si vystačím s normálním režimem. Ale abych byl objektivní-fyzikální zákony oklamat nelze a také se mi při poměrně rychlé jízdě ve sněhu po dálnici stalo, že při najetí do levého neprohrnutého pruhu podvozek řekl-dost! No málem jsem si rozbil hubu, ale byla to spíš chyba článku mezi sedadlem a volantem, než auta.Zkrátka ani čtyřkolka nedokáže nemožné a spoléhat se na jinak výtečné jízdní vlastnosti za nedodržení zásad bezpečné jízdy může být fatální chybou...

Samostatnou kapitolou je jízda v terénu. Vzhledem k tomu,že jsem dlouhá léta pracoval v lese jako dřevorubec, znám v okolí místa, kde se člověk dostane jen pěšky, s koňmi,Pragou V3S a nebo traktorem. Teď už vím, že do drtivé většiny těchto míst se lze dostat i Grand Vitarou! Věřte nebo ne, ale terénní schopnosti tohoto auta jsou skutečně vynikající a pokud to člověk umí, má v rukou opravdu plnohodnotný terénní dopravní prostředek. Jediným limitujícím faktorem pro mě osobně je to, že auto nechci odřít a umazat, ale pokud je potřeba, lze se skutečně dostat na místa řidiči běžného osobního (a často i rádoby terénního) auta nepoznaná...

Kdybych tedy měl shrnout jízdní vlastnosti jako celek, musím konstatovat,že že auto je neskutečně univerzální. Chcete jezdit jen po silnici? Budiž! Potřebujete jezdit i v terénu? Žádný problém! Toto auto vám určitě nebude na obtíž ani při jedné činnosti!

Řazení je takové tužší a někdy máte pocit, jakoby jste měli řadit přes zuby, ale také to jaksi odpovídá charakteru auta. Je tedy mírně traktorové, ale kupodivu to nijak neobtěžuje.
Ještě jedna zmínka k jízdním vlastnostem - opravdu mě překvapila přítomnost bubnových brzd vzadu. Nevím,co vedlo Japonce k takovému řešení, ale to jsem vážně nečekal. Je ale pravda, že absence kotoučů vzadu řidič za jízdy vůbec nepozná, auto brzdí skvěle a na brzdy se lze za všech podmínek spolehnout. Takže snad jediná nevýhoda bubnových brzd spočívá v tom, že vypadají blbě, zvlášť, když bubny oreznou...

Co se týká pohodlí pasažérů, nemá zde auto vyloženě slabé stránky. Na všech místech je dostatek prostoru, příjemné je vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce, sedadla jsou příjemně potažena i tvarována a celková pohoda je na velmi slušné úrovni. Pravda, boční vedení by mohlo být o něco lepší, a nastavování sedadla pomocí skokové páčky není ideální. Otočná růžice jako třeba ve zmiňované octávě je podstatně lepší. Ale s trochou úsilí řidič najde tu svoji polohu a pak je již vše v pořádku. Celkový prostor pro řidiče a cestující je vyřešen velmi dobře a člověk má pocit takové vzdušnosti a prostornosti kolem sebe. Další pocit, který zaujme, je pocit robustnosti a bezpečí-při posedu do sedadel máte opravdu dojem, že jste dobře chráněni. Tomu jistě přispívá i vědomí, že v případě nárazu máte kolem sebe šest airbagů. Ale celkově auto působí skutečně hodnotným a bytelným dojmem.

Výhled z vozu je velmi dobrý, řidič sedí výš, než ostatní řidiči, což poskytuje dobrý přehled o dění kolem. Limitující jsou A sloupky, které jsou velmi mohutné a někdy tak brání jinak dokonalému výhledu ven, ale to je daň za robustnost karosérie. Při sledování situace za vozidlem při couvání je třeba mít na paměti, že na pátých dveřích je umístěna rezerva, která není moc vidět. Měl jsem v úmyslu pořídit si za cca 6 000 Kč parkovací asistent, ale nakonec jsem se celkem s autem naučil couvat, takže zmíněnou částku jsem mohl použít na hodnotnější věci, jako jsou třeba cigarety a alkohol:-).
Opravdu vynikající jsou ohromná vnější zpětná zrcátka, v nichž řidič vidí výtečně úplně vše. Ovšem nevýhoda je ta, že při jízdě v noci v koloně vás za vámi jedoucí vozidla docela dost oslňují.

Zvazadlový prostor umožňuje převézt bagáž a materiál o objemu zhruba 400 litrů, a ruku na srdce - není to moc. Ale je pravda, že v běžném životě to stačí a v případech, kdy s námi náhodou naše téměř dospělé děti ještě chtějí jet na dovolenou, je tu v záloze střešní nosič a rakev. Tažné zařízení umožňuje jak převoz kol na nosiči, tak zapojení vozíku v případě, že se tchýně rozhodne zakoupit nový mražák. Takže objem kufru není to, co ohromí českého chalupáře, ale jak říkám - mě stačí víc než bohatě.

Dílenské zpracování interiéru je taktéž výborné, ale přeci jen jsem od Japonce čekal trochu víc. Ne že by byl interiér nekvalitní, to v žádném případě - vše je výtečně slícováno, materiály kvalitní - ale v určitém režimu otáček motoru se mi mírně rozvibruje blíže neurčené místo na přístrojové desce. Na garančce mi technik řekl, že se to někdy stává, a že to opraví. Ale po ujetí asi dvou kilometrů bylo vše při starém, tak to už neřeším. Většina spolucestujících si toho ani nevšimne, ale já o tom vím a mírně mě to rozčiluje...

Co mě ale víc než mírně rozčiluje, spíš docela dost vytáčí, je takzvaný palubní počítač!!! No to byste nevěřili - v kapličce nad rádiem se nachází něco, co snad i v Rusku v sedmdesátých letech vyřazovali z náklaďáků - zkrátka o palubním počítači nemůže být vůbec řeč. Sakra - jak může taková elektronická velmoc, jako Japonsko, dát do auta něco podobného? Tento přístroj neumí v podstatě nic-má jen hodiny, a to vůbec ne přesné, venkovní teploměr a režim okamžité a průměrné spotřeby, ale oba údaje jsou podle mě prolhané. Celkový dojem z tohoto Tamagoči jsou, jako byste se dívali na digitálky od Vietnamců - prostě neskutečná sr@čka!! Toto zařízení považuji za absolutně nejslabší článek vozu a kazí celkový dojem z tohoto jinak velmi povedeného auta. Někdy si představuji zfetovaného japonského inženýra, jak se škodolibě chechtá při pomyšlení nad tím, co vytvořil...

Závěrem bych řekl asi tolik - auto mám víc než rok a stále z něj mám velikou radost. Cením si jeho neotřelého vzhledu, jízdních vlastností, zatím absolutní spolehlivosti a vlastností, které z něj činí něco víc, než obyčejné auto. Má totiž zvláštní přidanou hodnotu, cosi nepopsatelného a neuchopitelného, co pochopí člověk až při jeho řízení. Toto charizma způsobuje, že mi nevadí, že nemá spotřebu 5 litrů jako oktávka, že nejede 220 po dálnici, že motor není tichý jak v Mercedesu a že má pouze průměrný zavazadlový prostor. I přes tyto nedostatky mám po usednutí za volant pocit, že řídím Auto s velkým A a kdo nezažil nepochopí!!

Nikdy jsem nebyl zvlášť velkým fanouškem japonských aut a značky Suzuki, ale tohle auto si mě našlo samo a jsem za to moc rád. Je to skutečně povedený automobil a je jen škoda, že je u nás tak trochu nedoceněný.
A nebo to je možná dobře - aspoň nás není tolik a můžeme si vychutnávat jistý pocit vyjímečnosti! :-))

Silné stránky

-celkový dojem z auta
-robustnost, pocit bezpečí
-výborný výhled z vozu
-jízdní vlastnosti za normálních i ztížených podmínek
-spolehlivost
-líbivý design

Slabé stránky

-palubní "počítač"
-hlučnost motoru a převodovky
-pouze průměrný zavazadelník
-nastavování sedadel

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

-pouze garanční prohlídky,výměna náplní

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

-velmi dobré,příjemný a ochotný prodejce

 
reklama

Novinky v recenzi

30.9.2013 13:25

Změna je život...

Od té doby, co jsem na krátkou chvíli překonal svou vrozenou lenost, abych aktualizoval novinky, uběhlo poměrně dost času.
A v soužití s Vitarou proběhl nejen k mé naprosté spokojenosti, ale snad i ku spokojenosti její :-)

Právě v těchto dnech se na počítadle kilometrů objeví číslo 100 000 a všechny ty kilometry proběhly tak, že na Vitaru nemůžu říct půl křivého slova.
Ale přesto jsem dospěl k názoru, že přišel čas na změnu a rozhodl jsem se Grand Vitaru vyměnit.

Vyměnit za...za novou Grand Vitaru ;-)

Možná si někdo řekne, proč znovu stejné auto; ale já jsem po zkušenostech se stávajícím kouskem nabyl přesvědčení, že v dané kategorii mi nikdo (NIKDO!) nic lepšího nenabídne.
GV je jeden z posledních mohykánů, pamatujících doby, kdy se ještě auta vyráběla tak, aby něco snesla a vydržela co nejdéle.
Svým charakterem, robustností a poctivou mechanikou je tak (nejen) mezi dnešními (rádoby)SUVéčky solitérem...

A proč se jí tedy zbavuju?
Je to jako s ženami - zachtělo se mi mladší... :-))
Ale zatímco manželky většinou tak bezproblémově vyměnit nelze, s auty to naštěstí jde a tak bych ještě znovu rád zažil ten pocit, jezdit v novém!

Takže pokud byste někdo měl zájem o GV v opravdu dobrém a udržovaném stavu za zhruba 299 tisícovek místní měny - neváhejte mě kontaktovat!

dam-petr@seznam.cz nebo 728 839 283

Děkuji za pozornost

25.11.2011 10:52

25.11. 2011 - 1. technická

Tak - a je to tady.
V listopadu to byly čtyři roky od doby, kdy Vitara poprvé vyrazila na české silnice a přišel tedy čas na seznámení se s STK a měřením emisí.
V pátek 25.11. jsem tedy vyrazil na STK do Jablonce nad Nisou (v areálu Suzuki) a s trochou obav svěřil auto technikům ke kontrole...

Obával jsem se zbytečně.

Na emisích naprostá pohoda a na estékáčku - taky :-)
Byl jsem celkem šokován.
Nejen, že přístup techniků byl naprosto vstřícný a profesionální (žádné - pane, počkejte si, je pátek, žádná arogance, nebo povýšenost), nejen že po mě nikdo nechtěl úplatek :-)), hlavně ale na vozidle se nenašla jediná závada.
Fakt - nic...
Nápravy, brzdy, řízení...zkrátka vše, jako by to právě vyjelo z fabriky!

Já vím - 70 tisíc km není žádná obří porce, ale že bude auto bez jakýchkoliv známek alespoň počínajícího opotřebení, jsem opravdu nečekal.
Dle technika STK u Vitar vcelku standard!!!

Z dnešního dne jsem vyvodil dva závěry. A oba pozitivní:
- za prvé - za čtyři roky, kdy jsem na STK byl naposledy, se celková atmosféra a chování techniků dle mého neskutečně zlepšila (doufám, že všude)
_ a za druhé - i tato věc mě opět utvrdila v tom, že jsem udělal dobře, když jsem sáhnul právě po Vitaře.
Podle mě je to až neskutečně dobře postavené a bytelné auto, jakých je dnes v době všelijakých cutting cost už málo. Tenhle dojem "poctivého železa" je k nezaplacení a já budu už jen kvůli tomu obdivovat tuto generaci Grand Vitary asi až navěky :-).

29.5.2010 23:25

dojmy po více než půl roce

Jak ten čas letí...
připadá mi, jako by to bylo před pár týdny, a koukám - recenzi na Vitaru jsem vložil už před víc než půl rokem!!

Původní recenzi jsem editoval a trochu zpřehlednil - obdivuji všechny, kteří ji v původním stavu přečetli celou - byla hrozně nepřehledná a nahňácaná. Díky všem!!

Takže bych se s vámi všemi rád podělil o poslední dojmy.

Předem je třeba říct, že ani s přibývajícím časem se můj vřelý vztah k Vitaře prakticky nezměnil.

Od vytvoření recenze jsem najel dalších cca 12 tis. km (není to ani málo, ale ani moc - na popojíždění po městě a do práce atd. máme ještě malýho swiště 1.0, jinak bych asi najel mnohem víc) a kladné pocity drtivě porazily ty záporné.

S Vitarou jsem si neskutečně užil poslední zimu s ohromným množstvím sněhu (zelení ekofašouni tvrdí - důsledek globálního bla bla bla,..., já tvrdím - zima, jak má bejt).
Skutečně - stálý pohon 4WD je to nejlepší, co může na autě být, a za tím si stojím. Už bych normální předo/zadohrab nechtěl a za několik let, až budu stát před volbou, jaké auto, bude to zase čtyřkolka (a pravděpodobně opět Vitara :-) )
Nezažil jsem situaci, kdy bych se na vozidlo nemohl spolehnout na 100% a ráno, kdy ostatní motoristé hořekovali nad tím, kolik vagónů toho bílého svinstva zase připadlo, já se nemohl dočkat, až do toho s Vitarou vjedu.
Takže - jízdní vlastnosti Vitary jsou skutečně excelentní za všech podmínek.

Spolehlivost je taktéž zatím (ťuk ťuk ťuk) výborná. Auto funguje, jak má a není důvod si na cokoliv stěžovat.
Vzhledem k tomu, že jezdím s Vitarou většinou delší jízdy, nezlobí mě ani proklínaný DPF filtr (další úlitba ekofašistické politice EU). Při posledním diagnostikování bylo naměřeno 8g sazí, což téměř odpovídá novému vozu.

Ad. servis:
-proběhla další garance - vše bez závad. Na vozidle nebyly diagnostikovány žádné chyby.
-na Vitaru proběhly nějaké svolávačky - vypadávající hadice k intercooleru - u mě vše v pořádku, a prosakující vana motoru - což se mě taky netýká. Asi jsem měl šťastnou ruku :-)
Jediné, co mě potkalo, byly vrzající řemeny (nebo spíš řemenice) v motoru. Servis to vyřešil tak, že všechny tyto díly preventivně vyměnil, takže spokojenost.
Spotřeba oleje je tak malá, že ji ani neregistruju a za 15 tis. km není potřeba dolévat nic.
Brzdy, tlumiče, spojka a další mechanické části se tváří, jako by právě opustili továrnu.
Jediné, co jsem zaznamenal, je povrchová koroze výfuku - inu, Japonci...

Spolehlivost je tedy zatím vynikající a doufám, že s přibývajícími kilometry to tak i zůstane.
V autě se nic neklepe, nic neodpadává, nic nedrnčí, plasty a sedadla jsou jak nová, pedály, volant - ani náznak opotřebení. Kdybych nebyl prase a neměl pod sebou nadrobeno, naklepáno a bláta nanošeno, vnitřek by vypadal úplně stejně, jako před pár lety v rodném Japonsku.

Spotřeba nafty se mi ustálila mezi hodnotami 7,8 - 8,5 l/100. S přihlédnutím k tomu, že se ani nesnažím o úspornou jízdu a spíš tomu šlapu na krk, je to vynikající údaj a já jsem i s tímto spokojen moc.

A co mi na Vitaře vadí?

Jednoznačně chybějící šestka v převodovce.
Potenciál motoru by na to byl bez diskuze dostatečný a spotřeba, a zejména hluk ve vysokých rychlostech by šli dolů.
Škoda.

V situacích, kdy je potřeba urychleně opustit křižovatku, mi vadí výrazný turboefekt motoru. Šlápnete na to, auto se dusí a najednou jako by do vás zezadu narazila Tatra s pískem. A to až v situaci, kdy je jako na potvoru už zas potřeba brzdit.

Seřizování sedadel a absence paměti nastavení.
Pořád si nemůžu zvyknout na seřizování sklonu opěradla skokovou páčkou - jako by tam ta "moje" poloha nebyla.
No a poté, co autem jezdí manželka, dva dny hledám polohu, jakže jsem to měl nastavené...

Ale jsou to z mého pohledu všechno jen maličkosti a celková spokojenost a jakási nadšenost z auta stále trvá.

Až nebudu línej, aktualizuju i fotky, ale předem anoncuji, že to nebude hned :-))


Přidat názorDiskuse: Suzuki Grand Vitara 1,9 DDiS

Další vozy Suzuki Grand Vitara


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
0

nevím a doufám,že ani dlouho nebudu potřebovat vědět

spotřeba
8
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
8

Více o modeluSuzuki Grand Vitara JT (2006-dosud)
Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě

Při přebírání i předávání vozu v Praze pršelo a o tom, co…

Suzuki GSX-R/4 - nažene vám strach Suzuki GSX-R/4 - nažene vám strach

Myslíte si, že se dá usednout do roadsteru, vybaveného…

 

reklama





Blesk.cz

Šok na pódiu: Tereza Černochová začala krvácet během vystoupení

Šok na pódiu: Tereza Černochová začala krvácet během…

Stála na pódiu, zpívala do mikrofonu a najednou krev! Tereza Černochová (33) byla v šoku, když se jí během…

Ježíšku, panáčku, to je ale masakr! Recenze vánoční zombie akce Dead Rising 4

Ježíšku, panáčku, to je ale masakr! Recenze vánoční…

Vánoce jsou časem klidu a pohody. Ne však v coloradském městečku Willamette, ve kterém propukla další zombie…

 

iSport.cz

Kloppa dostalo Csaplárovo pravidlo. Vést 2:0 je nebezpečné, slyšel i Lineker

Kloppa dostalo Csaplárovo pravidlo. Vést 2:0 je…

Tahle stará česká „pravda“ v drtivé většině případů neplatí, ale když už, každý si jí všimne. Teď i Jürgen Klopp…

Holoubek: Návrat k dorostu? Spíš to vidím na ligu. Rád by dál vedl Spartu

Holoubek: Návrat k dorostu? Spíš to vidím na ligu.…

Je mu teprve šestatřicet, ale za dva měsíce toho stihl strašně moc. Změnil hru Sparty, uřídil tým s početnou…

 

Reflex.cz

Apple natočil vánoční reklamu v Česku. Z možných měst si nakonec vybral Žatec

Apple natočil vánoční reklamu v Česku. Z možných…

Apple před dvěma týdny vypustil do světa svoji vánoční reklamu pro posílení značky Frankie’s Holiday. Spot přímo…

Neuvěřitelné: V Ghaně působila přes 10 let falešná americká ambasáda

Neuvěřitelné: V Ghaně působila přes 10 let falešná…

Těžko uvěřitelný příběh o falešné ambasádě, která leta bez povšimnutí čehokoliv nekalého působila v africké…

 
 
reklama