reklama


Diskuse

Suzuki Grand Vitara (2007)

10.10.2009

Jelikož jsem na internetu nalezl jen velmi málo uživatelských recenzí na Grand Vitaru, rozhodl jsem se,že si jednu napíšu sám:-)) Vůz jsem koupil…

 

Suzuki Grand Vitara (d.a.m.)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto kolmar

    kolmar 11.10.2009  18:51

    dobra kupa

    Zdravim, myslel som, ze to nedocitam, ale nakoniec som to dorazil ;-)

    O off road a SUV sa zaujimam vcelku dost, no GR. vitaru som este nejazdil...vsetko co som si myslel si mi viac-menej potvrdil, az na jednu vec - prevodovka. Proste dnes, pri mojich rychlostnych priemeroch uz proste auto s 5 st. prevodovkou nekupim. A inak? tohto roku bol facelift, auto dostalo poriadny palubny pc, vyfasovalo automaticku klimu a kotuce dozadu!!! cize parada! az na tu prevodovku.

    Kedze ani mne neni praca v lese cudzia verim, ze auto lezie v terene poriadne, jazdne vlastnosti na ceste si mi tiez potvrdil...Co povedat? za taketo peniaze fakt dobra kupa a nech sluzi... brachovi sa to paci a kym na to nejaky rok naspori navalaj hromadu tisic km aby si vedel varovat aj pred pripadnymi poruchami...

    Nech jazdi!
    • 00 Reagovat !

      foto d-a-m-

      d.a.m. 11.10.2009  22:30

      « Re: dobra kupa

      díky!s to převodovkou souhlasím,šestku by to sneslo...no co se dá dělat.Automatickou klimu tam už dávali od počátku,mám ji tam taky,ale moc ji jako automat nepoužívám a raději si teplotu volím sám.
      jakmile se něco vyskytne,ať už v dobrém či zlém,dám určitě vědět! ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 11.10.2009  22:36

      « Re: dobra kupa

      Čus Kolmare, Grand Vitara měla automatickou klimu už před faceliftem, jen tam dali displej ale ovládání je v podstatě stejný.

      Projet se s GV rozhodně doporučuju, je trochu "neotesaná" ale to se k ní hodí. A co se týká poruch, GV s 1.9 dCi (pardon DDis ;-) ) absolvovala test na 100.000 km v Autobildu a získala velmi pochvalné hodnocení. A to s ní jezdili skutečným terénem , tahali přívěs atd.

      A věř mi, že to neříkám jen proto, že jsem hrdým majitelem. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto kolmar

        kolmar 12.10.2009  15:47

        « Re: Re: dobra kupa

        Ale noo...čušať nebudem! ;-) tak sorry!!! hlboko sa ospravedlnujem :-) , trochu som sa sekol...no nejde mi to do hlavy... Uz som to dopatral, neni novy len displej palubneho PC (v stredovom tubuse) ale aj displej klimi (tu som myslel, ze je nova - pardon), Dalej po f/l dostala vypinatelne ESP so sistemom na zjazd prudkych svahov a protipreklzovy!!!, co starsia nemala :-!

        Tak aj ty mas Vitaru? super, tiez diesel alebo bendzin? novy V6 VVT asi nemas co? ;-) Jazdis aj v terene?
        • 00 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 12.10.2009  19:22

          « Re: Re: Re: dobra kupa

          Kupoval jsem novou v únoru 2008 a to byl jen 2,0 benzín nebo 1,9 diesel. Dealer sám jezdil Vitarou a nechal mě projet obě verze, i v lehčím terénu. Nafťák není žádná raketa ale je mnohem silnější když to potřebuješ, v kopcích i v terénu. Takže jsem vzal diesel. 3,2 V6 ještě nebyl, tehdy byl 2,7 V6 ale ten se u nás nenabízel. Navíc je pouze ve spojení s automatem a to nemám rád.

          Vypínatelný ESP měla GV už tehdy (po zařazení redukce se ESP vypne automaticky) ale bez asistenta sjezdu.

          Teď zrovna spěchám, když tak napíšu SZ.
          • 00 Reagovat !

            foto kolmar

            kolmar 13.10.2009  13:53

            « Re: Re: Re: Re: dobra kupa

            Samozrejme, ten V6 VVT 3.2 je len od minuleho roku - a tusim len s automatom...kde su tie casy, ked na staru Gr. Vitaru 2.5 V6 davali manual!!
      • 00 Reagovat !

        foto d-a-m-

        d.a.m. 12.10.2009  18:08

        « Re: Re: dobra kupa

        jj,ten test jsem taky četl,a docela mě uklidnil.Taky to vydání mám doma schované jako svatou bulu sicilskou >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 12.10.2009  19:07

          « Re: Re: Re: dobra kupa

          Tak bacha na kuny... >:D

          A ať se ti poruchy vyhýbaj, já mám zatím najeto něco přes třicet tisíc a všechno v pohodě. Vitara je první auto se kterým se těším na zimu. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto d-a-m-

            d.a.m. 12.10.2009  19:39

            « Re: Re: Re: Re: dobra kupa

            jo,zimu já taky rád ;-) ESP tam ale nemám-je to znát,i přes to,že čtyři kola zabíraj furt?zkoušel jsi jet bez i s ESP za stejných podmínek,a jaké to bylo?
            • 00 Reagovat !

              foto woody-alien

              woody-alien 13.10.2009  22:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: dobra kupa

              To je dost složitý. V terénu a když se zahrabeš, tak je ti ESP jasně na obtíž. To že se automaticky vypne se zařazením redukce je myslím výmluvné.

              V ostatních režimech jde ESP vypnout do zhruba 40 km/h, takže průměrnou jízdu na silnici moc nevyzkoušíš. Nicméně zkusil jsem pomoc ESP při rozjezdu na namrzlém povrchu, kde by se to mělo chovat asi jako když mi kdysi u 120ky při hrabání zadních kol pomohlo přibržďovat je ruční brzdou.

              Výsledek je rozpačitej, možná trochu že to pomohlo, ale lepší je dát redukci a rozjedeš se v pohodě.

              Pak jsem zkusil na parkovišt(břečka navrchu, pod ní led)ještě na letních gumách ostře a pod plynem zatáčet a zatímco bez ESP šlo auto do předem odhadnutelnýho a snadno řiditelnýho smyku, s aktivovaným ESP se snažilo furt něco dělat a cukalo se to všelijak podivně. V těchto podmínkách myslím opět je ESP k ničemu.

              Takže zbývá jako pomocník při špatně najeté zatáčce a ostrém vyhýbacím manévru, ani jedno se mi zatím nestalo.

              Podle mě stačej pořádný gumy na zimu (já používám Dunlop Grandtrek 16") a chovat se přiměřeně podle stavu silnice a žádný ESP nepotřebuješ.
              • 00 Reagovat !

                foto d-a-m-

                d.a.m. 14.10.2009  16:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobra kupa

                Tak to jsi mě docela uklidnil,z chybějícího esp jsem měl trochu mindrák,dokonce jsem i přemýšlel,že ho dodatečně dokoupím,ale nevím jestli to vůbec jde a kolik by to stálo!Nevíš,teď už jen pro zajímavost,jestli to jde?docela by mě to zajímalo!
                btw,nenašel jsi někde nějaká fóra o GV?já jsem se k ničemu kloudnýmu neproklikal :-(
                k těm gumám-já mám na zimu goodyear ranger 16" a zjistil jsem,že mi tak o půl litru zvednou spotřebu,asi se dost "lepí"
                díky moc za odpovědi!!! :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Andy

    Andy 12.10.2009  00:00

    Dobra volba

    Kdyz jsem se prestehoval do trochu kopcovitejsi krajiny, rikal jsem si, jestli neni cas vymenit vuz za neco s lepsi pruchodnosti terenem, jelikoz mistni cesty jsou casto nezpevnene a nekdy jen pro 4x4 se solidni svetlosti, o GV jsem premyslel, nicmene pak jsem se rozhodl sve soucasne auto "dojezdit" a pripadnou zmenu odlozit. Kazdopadne diky za info o kufru, pro mne je meritkem dostatecnosti zavazadloveho prostoru, jestli se pri slozenych sedadlech da dovnitr pohodlne dat kolo, na coz bych asi u Vitary mohl zapomenout.
    • 00 Reagovat !

      foto d-a-m-

      d.a.m. 12.10.2009  18:02

      « Re: Dobra volba

      no s tím kolem to nemáme vyzkoušený,vozíme kola na nosiči na kouli,ale tipnul bych si,že se tam bude vejít asi docela blbě...mám to vyzkoušet a dát vědět?
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 12.10.2009  19:10

        « Re: Re: Dobra volba

        Já teda kolo nezkoušel, naležato by to snad šlo. Vozím ale kočárek a je to tak akorát.
      • 00 Reagovat !

        foto Andy

        Andy 13.10.2009  07:53

        « Re: Re: Dobra volba

        Ne, diky za ochotu, ale ted to stejne neni aktualni, pocitam, ze az budu menit auto, bude mne zajimat vic ten kocarek :-) Tak at se dari a at Vitara slouzi ku spokojenosti!
  • 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 12.10.2009  13:04

    Nejlepší recenze - uděleno

    Tato recenze si právem zaslouží známku "Nejlepší recenze". Dlouho tady nebyla už od začátku tak propracovaná recenze s dobrými fotkami. A věta "Měl jsem v úmyslu pořídit si za cca 6 000 Kč parkovací asistent,ale nakonec jsem se celkem s autem naučil couvat,takže zmíněnou částku jsem mohl použít na hodnotnější věci,jako jsou třeba cigarety a alkohol" je jedno z nejzábavnějších na tomto serveru :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto d-a-m-

      d.a.m. 12.10.2009  17:56

      « Re: Nejlepší recenze - uděleno

      děkuju moóóc,jsem rád,že jsem trochu pobavil ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Chobot

    Chobot 13.10.2009  14:20

    Nazdar.

    Tak jsem zas po dlouhé době dal plné body za vše, s tím ,že se sem časem vrátím a recenzi si přečtu. A tak se dnes i stalo. Dobré auto(i když já bych upřednostnil nějakou kratší verzi-jediná varianta asi 3dveřovku), dobrá koupě, dobrá recenze, všechny fotky.....je to dobré, nesekl jsem se.
    Tak přeji ať slouží jen k radosti. :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 21.11.2009  08:31

    Pěkné počtení.

    Ať slouží a nezlobí! Hoj! :-)
    • 00 Reagovat !

      foto d-a-m-

      d.a.m. 21.11.2009  13:56

      « Re: Pěkné počtení.

      díky móóóc!
      P.S.-Tvoje recenze taky patří k mým oblíbeným ;-)
      Recenze na pežotka nebude?
  • 00 Reagovat !

    foto LRman1

    LRman1 27.11.2009  21:22

    revanž :-)

    Ahoj,
    sice mi OFF-Roady moc neříkají ale podle to co jsem četl jsi s ním asi spokojen :-) Na revanž dávam 3x10 :-)
    S pozdravem LRman1
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.2010  23:50

    ...to mě těší

    Ahoj, co tu píšeš mě opravdu potěšilo a utvrdilo v tom, co jsem pročetl na netu. Snad vše okolo jsem postupem času prolítl, ale testíky a videa jsou z 99,9% v cizím jazyce (alespoň ty lepší) což mi sice vůbec neva, ale člověk si říká, chci se dočíst co se říká o tom autě u nás a toho tu je po skromnu. Mimo jiné recenze různých pořadů jsou super, ale potvrzení opravdových zkušeností ze života u normálních lidí tomu dává druhý rozměr. U tvé recenze dvojnásob, protože uvádíš a potvrzuješ naprosto vše, tak jak to tvrdí i profící v testech a to mě moc těší a utvrzuje v tom, že GV, je velmi zajímavé auto, které nabízí drobné, ale pro někoho velké specifické a super výbavové věci oproti konkurenci své třídy. A je čím dál více přesně to autíčko, do ktérého 100 % jdu tak do 5ti měsíců. Jen co došetřím korunky a stále více se na něj třesu. Mimo jiné jen drobná glosa na závěr, je škoda, že u GV chybí osobní stránky majitelů tohoto prima autíčka.
    • 00 Reagovat !

      foto d-a-m-

      d.a.m. 31.01.2010  14:44

      « Re: ...to mě těší

      Ahoj,
      Vitaru bych úplně klidně doporučil i svýmu nejlepšímu kámošovi - je to fakt povedený auto.Hlavně teď v zimě člověk ocení kvality 4x4! Myslím si, že pokud Tě to nepustí a Vitaru koupíš, litovat určitě nebudeš. Já doufám, že mi ještě nejakou dobu vydrží - a to jsem auta míval tak nejdéle 2-3 roky, ale teď rozhodně prodej neplánuju - ale šel bych do ní určitě znovu.
      Takže - buďto Subaru, nebo Vitaru a nic jinýho mě nenapadá!
      Nějaký Haldexy proti tomu nemají nejmenší šanci! (no a Range Rover je mimo moje finanční možnosti)

      K těm stránkám - je pravda, že narozdíl od např. těch Subaru Suzuki moc fan-klubů nemá... ;-\
      Já chodím na suzukiclub.cz, ale taky to tam moc nežije.
      Tak zdar a ať už čtu Tvojí recenzi na Vitaru!! ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 11.02.2010  23:17

      « Re: ...to mě těší

      Já můžu jen potvrdit to co d.a.m. v recenzi napsal. Grand Vitaru mám právě dva roky a splnila všechno co jsem od ní chtěl. Spolehlivé a univerzální auto, dostatečně pohodlné a neocenitelně schopné na našich rozbitých silnicích a cestách, i mimo cesty.

      V zimě jaká je letos se nedíváš večer z okna s obavou, kolik zase napadne sněhu, ale těšíš se až do toho ráno s Vitarou vjedeš.

      ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.02.2010  21:17

    dobra koupě

    Suzuki grand vitara rok 2009
    . Po dlouhém zvažování jsem vybral motor 2,0 benzín 103kw ,ze začátku jsem měl strach ze spotřeby po přečtení novinářských recenzí kde uváděli spotřebu okolo 12 litru ale ta mně zatím vychází v průměru na 8,8 l/100 km po okrskách a městě měřeno po dotankování i počítač ukazoval stejně, ted v zimně mám průměr 9,3 .. Celkově se auto dobře ovládá ,řazení je přesné, motor je pěkně tichý asi tak do středních otáček pak osobě dává vědět a je cítit jeho síla , jede v celém pásmu otáček pěkně už od spoda .počítač je umístěn v přístrojovce tam kde ma byt da se přepnout na okamžitou spotřebu ,průměrnou , dojezd a nebo vypnout úplně .Podle mě je to povedené univerzální auto silnice terén spíš pro klidnou a pohodovou jízdu dobře vybavené za dobrou cenu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.02.2010  21:18

    dobra koupě

    Suzuki grand vitara rok 2009
    . Po dlouhém zvažování jsem vybral motor 2,0 benzín 103kw ,ze začátku jsem měl strach ze spotřeby po přečtení novinářských recenzí kde uváděli spotřebu okolo 12 litru ale ta mně zatím vychází v průměru na 8,8 l/100 km po okrskách a městě měřeno po dotankování i počítač ukazoval stejně, ted v zimně mám průměr 9,3 .. Celkově se auto dobře ovládá ,řazení je přesné, motor je pěkně tichý asi tak do středních otáček pak osobě dává vědět a je cítit jeho síla , jede v celém pásmu otáček pěkně už od spoda .počítač je umístěn v přístrojovce tam kde ma byt da se přepnout na okamžitou spotřebu ,průměrnou , dojezd a nebo vypnout úplně .Podle mě je to povedené univerzální auto silnice terén spíš pro klidnou a pohodovou jízdu dobře vybavené za dobrou cenu. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto d-a-m-

      d.a.m. 14.02.2010  14:38

      « Re: dobra koupě

      No tak to gratuluju a mám radost z dalšího vitaristy!!
      A přeju spokojenost a radost z auta!

      Bude recenze? ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Subaru4ever

    Subaru4ever 21.02.2010  18:00

    Pořádný auto

    Moc pěkný auto a velice hezká a rozumná recenze :yes:

    Vitaru bych bral všemi deseti, je to opravdu auto, které na silnici jezdí mnohem lépe než spousta napudrovaných městských SUV a přitom v terénu podává výkony offroadu.

    Verze s 3,2 benzínem se mi neskutečně zamlouvá :-)
    • 00 Reagovat !

      foto d-a-m-

      d.a.m. 21.02.2010  21:01

      « Re: Pořádný auto

      No zrovna Ty máš co říkat!!! >:D
      Máš totiž úplně parádní vůz, Subárka já mám tuze rád a velmi je respektuju!
      Já vždycky říkám, že kdyby Vitara neexistovala, musel bych si jí vymyslet...a nebo koupit Subaru! :yes:
      Super off i on road auta, hned jdu na Tvojí recenzi!
  • 00 Reagovat !

    foto -GAS-

    !GAS! 21.02.2010  18:04

    Recenze

    Klobouk dolů, tak podrobnou recenzi s takovou vypovídací hodnotou člověk mnohokrát nenajde ani v odborných časopisech. Je vidět, že máš k autu skvělý vztah, což je z článku příjemně cítit. :no: Jednoznačně 3x10!
    • 00 Reagovat !

      foto talio2

      talio2 21.02.2010  18:53

      « Re: Recenze

      taky 3x10 paráda ! :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto d-a-m-

        d.a.m. 21.02.2010  20:47

        « Re: Re: Recenze

        Děkuju všem, chlapi! ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 22.02.2010  08:31

          « Re: Re: Re: Recenze

          Čoveče Vitára se mi taky líbí. Už se těším, až Volkswagen schramstne i Suzuki :-)

          Pokud jde o ten motor - s těmi problémy nebývají. Když nejede v Renaultu, tak je to proto, že se v tom autě celkově vysrala elektronika :-) A když už... VW = gut, Renault = merde ;-)

          Pokud jde o terénní schopnosti... Co jezdím na houby, tak jsem viděl leccos. Dělníci se do míst, kde bych očekával jedině traktor či V3S, běžně dostanou i žigulem ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto d-a-m-

            d.a.m. 22.02.2010  11:55

            « Re: Re: Re: Re: Recenze

            Díky za pochvalu!
            No já myslím (a doufám), že VW Suzuki neschramstne úplně - zatím koupili co já vím kolem 20% a je pravda, že Suzuki na tom může jen vydělat.
            Ale stejně bych byl radši, kdyby to zůstala dál relativně nezávislá značka se svou vlastní tváří, jako je dosud. Celkem nerad bych se dočkal třeba Swifta 1.2 HTP a podobných zrůdností.
            On ten 2.0 TDi asi taky nebude nic moc, zatím ho nikdo moc nevychvaluje, má dost problémů (žere olej, praskaj hlavy...)
            V globále může tedy Suzuki hodně získat (VW je megabohatej koncern s ohromnou invencí), ale nerad bych, aby to bylo za cenu ztráty tváře... :'-(

            S tím motorem z Rencka jsem vypozoroval zatím tolik (a jsem moc rád, že mi to v podstatě potvrzuješ):
            -problémy s ním bývají skutečně hlavně v Renaultech(elektronika), v Suzukách a např. v Nissanech většinou nezlobí
            -dřív tam dávali menší turba, který sice začínaly dávat tlak rychleji, pružněji a bez turboefektu, ale dlouhodobou zátěž nevydržely (dnes vyřešeno turbem o větším průměru a s dodatečným dochlazováním a dle r.v. bych to měl mít i já)
            -nebezpečí se skrývá v odcházejících vstřikách, ale to je problém všech TD typu common rail a je to způsobeno hlavně naší nekvalitní, suchou naftou (řeším babskou radou - občas do nádrže cmrndnu trochu M2T oleje ;-) )
            -jinak by tyhle motory jen tak pro nic za nic kleknout neměly a znám Lagunu se stejným pohonem (jen má nižší výkon) s najetými 380 000 km a i když se na autě vysypalo ledasco, motor funguje.

            K poslednímu odstavci: je pravda, že v minulosti jsem v lese podával naprosto neskutečný výkony s Trabantem a se stodvácou - kam jsem všude vyjel, to mi dodnes hlava nebere! >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 22.02.2010  12:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

              Dřív hlavně Renault udával základní interval výměny oleje 30.000 km, ale naštěstí to přehodnotili :-)

              Swifta HTP se nejspíš nedočkáš. To spíš uvidíš Polo 1.3 16V a Swifta 1.2 TDI :-)

              Praskající hlavy a trhliny v bloku u 2.0 TDI? To byla materiálová vada v první sérii. Že PD žerou olej se říká celkem obecně, ale není to pravda. Potíž byla v oleji - motory byly standardně nastaveny na LongLife a už ve fabrice plněny olejem LongLife II. Jak to s tím vypadalo píšu v recenzi :-) A to se taky změnilo, LL2 byl nahrazen olejem LL3. Ten má sice horší mazivost než LL2, nicméně je použitelný i pro motory s částicovým filtrem a není tolik spotřebováván. Vždycky tu samozřejmě byla alternativa v podobě normálního oleje 505.01. Z povědomí lidí už to ale nevytlučeš :-)

              Další věc je samozřejmě uživatel - spousta lidí dneska jaksi odmítá věřit, že nové motory je stále třeba opatrně zajíždět. Špatně zajetý motor se sice nerozsype a bude normálně fungovat, jenže bude brát olej.

              No, laguna se stejným motorem... On to může být úplně jiný motor o objemu 1.9 litru :-) VEP a PD TDI byly taky každej jinej, akorát těch 1896 ccm zůstalo. Až ty nový CR-TDI už jsou z určitý části sjednocený. Poznáš to podle kódu motoru v servisní knížce a v kufru auta. Nově je 4písmenný (dříve byl 3písmenný; na bloku motoru však jsou stále uvedena jen první 3 písmena). Jsou-li první 3 písmena u různých výkonových verzí stejná, pak se jedná o identický motor a liší se jen softwarem, popřípadě ještě výfukem či sáním. Pro některé motory TSI platí totéž.

              Váhy vzduchu už léta na tédéíčkách odcházejí jen ojediněle, protože byly rovněž nahrazeny upraveným dílem. Turba Garrett (dnes Honeywell) byla vždycky velice spolehlivá a jejich selhání se v 90% případů dá vysvětlit neopatrným zacházením.
              • 00 Reagovat !

                foto d-a-m-

                d.a.m. 22.02.2010  13:35

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

                Smekám klobouk nad Tvýma vědomostma!
                Je to jen koníček, nebo jsi z oboru?

                Jak zjistím, jaký turbo mám já? Dokážeš to zjistit?
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 22.02.2010  13:41

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

                  Já řešim zplodiny z těch motorů. Tohle je spíš koníček a pokládám za vhodné vědět i něco širšího o tom kde, jak a proč ty věci vůbec vznikaji :-) Byl jsem na stáži u Mercedesu, ale přes sítě znám i lidi vod Volkswagena. Navíc naše rodina jezdí na VW už léta. Strejc by taky měl VW, ale jeho žena si vydupala Espace :-)

                  Pokud jde o TDI... Dřív jsem si taky myslel, že je to jeden a ten samej motor jenom nastavenej na různej výkon. Pak mi ale jedna dobrá duše strčila do ruky (pochopitelně pouze k nahlédnutí) konstrukční dokumentace :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 22.02.2010  13:55

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VW

                    Jo eště dodatek: Brácha si loni koupil Mégane II facelift 1.5 dCi 63 kW, takže další černá ovce :-)

                    Jestli moje děti přitáhnou na dvůr něco jinýho než VAG, tak je vydědím!
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 22.02.2010  13:44

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

                  Pokud jde o to turbo: Musíš si zjistit, jakej je tam typ motoru (bývá to uvedeno ve velkym techničáku). K tomu se dá dohledat, co konkrétně je tam za fabrikát. Tipuju buďto Garrett (dnes Honeywell) nebo Kühnle, Kopp & Kausch (dnes BorgWarner). Japonská IHI či Mitsubishi se v evropských autech vesměs nevyskytují.
                  • 00 Reagovat !

                    foto d-a-m-

                    d.a.m. 22.02.2010  14:12

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

                    Ten kód motoru je F9Q, zjistíš z toho něco?

                    Já se k motoru fakt chovám hezky (dochlazuju, nehoním to za studena, měním včas olej i filtry-max.15tis.km, snažím se tankovat jen tam, kde to má trošičku lepší jméno,...), tak si, možná bláhově, myslím, že mě nic špatnýho nepotká ;-)

                    K tomu tankování:
                    možná to je jen placebo efekt, ale když natankuju v Německu, nebo v Rakousku, mám pocit, že je motor mnohem klidnější a líp jede (?) :-|
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      "-- skrytý --" 22.02.2010  14:29

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

                      Turbo máš podle všeho Garrett GT1749V.

                      Palivo: Ne, to neni pocit, to tak je :-)
                      Já akorát vypozoroval, že u nás mi to jede nejlíp s OMV. Vlastnostmi se to velice blíží německým palivům. Verva, V-Power apod. mojemu nechutnají (řve a žere).

                      Tatíkova Ibizka se stejným motorem se chová taky tak, a Němec s Fábií se stejným motorem mi taky povidal, že se mu zdá, že to palivo od OMV má nějak lepčí kvalitu. Spíš ale asi nejvíc odpovídá tomu, na co je nastavené řízení motoru.
                      • 00 Reagovat !

                        foto d-a-m-

                        d.a.m. 22.02.2010  14:50

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

                        Děkuju moc za info!
                        Jak píšeš vejš, mělo by tohle turbo bejt v pohodě.

                        Co říkáš na to přilejvání M2T do nafty?
                        A je ještě něco, na co bych si měl dát bacha?
                        Teď mám najeto cca 42tis. (máme na couračky ještě staršího swifta, takže Vitaru beru jen na delší tratě a samozřejmě do terénu >:-[] ), a zatím fakt nic nenasvědčuje tomu, že by mi mělo cokoliv říct sbohem!
                        Jen se snažím Tě co nejvíc vytěžit, protože očividně víš, co říkáš :yes:
                        V čem by tedy mohl bejt ještě zakopanej pes, prosím Tě?
                        • 00 Reagovat !

                          foto d-a-m-

                          d.a.m. 22.02.2010  14:55

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

                          Jo, ještě mám doma schovaný číslo Auto Bildu, kde měli tohle auto v parádě na 100tis. km.
                          Dávali tomu kouř, jezdili v terénu, tahali přívěsy, zkrátka - chtěli to auto zničit >:-[]

                          Neposralo se na něm nic... :yes: :yes:

                          Vlastně jo - kuna překousala kabely >:D
                          Jinak jim to fungovalo výborně.
                          Mám ten časák uloženej jak nějakou tajnou zprávu od BISu >:-[]
                          • 00 Reagovat !

                            foto

                            "-- skrytý --" 22.02.2010  15:02

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

                            Já zas koukal, jak rozebírali VW T5 2.5 TDI s automatem. Na těch brzdách v převodovce byly ještě téměř neporušený potisky z výroby, a u motoru (válce a písty) nenaměřili žádnou odchylku od nového auta :-)
                            • 00 Reagovat !

                              foto d-a-m-

                              d.a.m. 22.02.2010  15:09

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

                              Jasný, abys mě nepochopil špatně - já proti koncernu nemám vůbec nic, sám jsem měl podobný auto jako Ty a vzpomínám jen v dobrým.
                              V práci občas řídím taky Tranďáka 2,5 a je to parádní auto, takže nemám důvod na VW pindat.
                              Je to dobrá značka! :yes:
                              • 00 Reagovat !

                                foto

                                "-- skrytý --" 22.02.2010  15:32

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

                                Tohle spíš svědčí o tom, jaký obrovský skok za posledních 30 let udělala tribologie (věda o mazivech). Pokud je všechno ohřáté na provozní teplotu, tak je mechanické opotřebení víceméně zanedbatelné.

                                Drtivá většina turb má tlaková hydrodynamická ložiska. Tam je nutné zajistit, aby se turbo netočilo příliš rychle (trhal by se olejový film) a olej nesmí zuhelnatět. Jinak ta ložiska pracují téměř bez tření.
                        • 00 Reagovat !

                          foto

                          "-- skrytý --" 22.02.2010  14:58

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

                          M2T do nafty? Výrobce to zakazuje, ale technicky ublížit by to nemělo. Je otázka, co to dělá s katalyzátorem. Existuje taky možnost, že ty zvaginované biosložky v palivu ten 2T-olej naruší (nebo obráceně).
                          Když mi výrobce řekne "nic do tý nafty nelej," tak tam do toho nic přilejvat nebudu ;-)

                          42 000? To je nový auto. Eště aby něco nasvědčovalo, že se odporoučí :-)
                          Nic zvláštního. Netankuj levnou naftu, nešlap na to za studena a po zátěži ho nech chvilku vyběhnout. Pravidelně olej a filtry. Toť vše.
                          • 00 Reagovat !

                            foto d-a-m-

                            d.a.m. 22.02.2010  15:04

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

                            JJ, tohle všechno dělám.

                            Moc Ti děkuju za všechny informace, nebudu Tě zatím dál zdržovat.
                            Kdyby mě něco trápilo, snad se nebudeš zlobit, když pošlu SZ ;-)
                            • 00 Reagovat !

                              foto

                              "-- skrytý --" 22.02.2010  15:07

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

                              Nebudu :-) Akorát může trvat dýl, než zareaguju, protože příchod SZ není zrovna oznamován ohňostrojem :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.04.2010  13:22

    Snížení Hluku

    Přeji pěkný den,
    Mám Grand Vitaru 1.9 DDiS. V současné době najeto něco málo přes 100 tisíc kilometrů. Hlučnost se mi podařilo podstatně redukovat instalací dodatečného odhlučnění (cca na 30000 km) v oblasti středového tunelu, který je navržen tak, že vytváří opravdový zvukový tunel.
    Mám zamykání zpátečky. Při zařazeném pátém tychlostním stupni vycházel od řadící páky nepříjemný kovový zvuk. Nedalo mi to a sundal jsem rámeček s koženkovým krytem řadící páky. Zjistil jsem, že pro namontování zámku zpátečky bylo sundáno nějaké odhlučnění (zbytky s lepidlem). Na řadící páce přidělána část zamykání-zarážka (kov). Při chvění řadící páky (pátý rychlostní stupeň) docházelo ke střetu vlastního mechanizmu zámku se zarážkou. Odtud pocházel kovový zvuk. Po oblepení filcem (tloušťka cca 5mm)obou částí mám od kovového zvuku pokoj. Dále jsem zjistil, že v koberci kolem řadící páky je díra, kde je jakási gumová prúchodka a odhlučnění žádné. Celý prostor pod tunelem v oblasti řadící páky jsem pouze s malým otvorem pro řadící páku obložil molitanem o tloušťce cca 30mm. Dále rovněž z molitanu jsem vytvořil v tunelu dvě zvukové přepážky v oblasti před a za řadící pákou. Pro objektivní posouzení snížení hluku mohu použít pouze nastavení hlasitosti rádia u jedné stanice. Před tímto zásahem pro základní poslech byla hlasitost nastavena na 10. Nyní stačí v pohodě hlasitost 8. Ještě jsem provedl další dílčí odhlučnění, ale ty již nemají takový vliv na celkovou pohodu v autě. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto d-a-m-

      d.a.m. 11.04.2010  14:02

      « Re: Snížení Hluku

      Hmm,
      zajímavý, vážně! Tak tahle možnost mě teda nikdy nenapadla.
      Nedalo by se to nějak nafotit? Pokud to opravdu funguje, šel bych do toho! I přes to, že mě hluk u Vitary nijak zvlášť neobtěžuje.

      A jak Vitara slouží?
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 11.04.2010  21:04

        « Re: Re: Snížení Hluku

        Obávám se, že na fotkách toho nebude moc vidět. Rámeček jde sundat celkem jednoduše. a pod ním je dostatečný prostor pro experimentování... Možná, pokud nemáte zamykání zpátečky, je vše v pořádku. Pokusím se něco poslat na email.
        Jak slouží? Na 17000 km, ačkoli jsem byl v Liberci na svolávačce vyletěla hodice od turba (při předjíždění). Dál asi na 45000 odešla pravděpodobně váha vzduchu, no a od 75000 do 90000 motor v určitém režimu a při rezervě v nádrži padal do nouzového režimu = na 60000 měl být vyměněn palivový filtr, ale nestalo se tak… Do záruky jsem ještě stihnul vyměnit žhavení... A to ani nemluvím o dalších svolávačkách na které jsem ani nebyl vyzván. Naštěstí jsem vznikající závady zachytil ještě včas.
        Jinak jsem doposud nepochopil systém DPF. V manuálu je napsáno, že před nastartováním se má kontrolka filtru rozsvítit. Bohužel nesvítí a nesvítí ani když je zanesený filtr. Jednou už mi jej čistili vynuceně, protože se přepálila jakási gumová pojistka od čidla…. Vám kontrolka filtru, když je potřeba svítí?
        • 00 Reagovat !

          foto d-a-m-

          d.a.m. 11.04.2010  22:12

          « Re: Re: Re: Snížení Hluku

          No, to nejsou moc povzbudivé zprávy... :-(
          Mě se tedy zatím (a doufám, že to vydrží) závady vyhýbaj.
          A je pravda, že o žádných svolávačkách vůbec nic nevím, auto je ještě do prosince tohoto roku v záruce a nikdo mě neoslovil. O co konkrétně mělo jít, ať se eventuálně můžu ozvat?

          Kontrolka PDF filtru mi svítí před nastartováním, pak zhasne.

          (P.S. - nikoho samozřejmě nenutím, ale navrhuju tykání, je to na tomto fóru poměrně obvyklé ;-) )

          (P.P.S. - odpoledne jsem posílal soukromou zprávu)
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 18.04.2010  12:30

            « Snížení hluku

            Ahoj,
            Email od Tebe bohužel nedorazil. Taky jsem se pokoušel odeslat email na Tvoji adresu, ale pravděpodobně bez úspěchu...
  • 00 Reagovat !

    foto Marikovec

    Marikovec 18.06.2010  08:20

    Palubný počítač

    Nazdar, ja mám druhé auto Suzuki Ignis a je tam presne ten istý "palubný počítač", ktorý opisuješ vo Vitare. Takže vidím, že rákosníci od Suzuki dávajú tú idiotinu asi do všetkých aut, to je dosť smutné. Ten ukazovateľ okamžitej spotreby - to je snáď len zlý sen. A nechápem, keď už si niekto dá tú námahu, že namontuje nejakú súčiastku, ktorá merá aktuálnu spotrebu, že už neni schopný doplniť k tomu - podľa mňa iba softvérový - doplnok, ktorý nameranú aktuálnu spotrebu prepočíta na priemernú. Fakt grc.
    A inak pekná recenzia. Držím palce a prajem veľa km bez nehody.
    • 00 Reagovat !

      foto d-a-m-

      d.a.m. 21.06.2010  16:24

      « Re: Palubný počítač

      Díky!
      K tomu počítači - mě to průměrnou spotřebu ukazuje, ale stejně těch údajů je tam hrozně málo.
      Mě třeba hrozně chybí informace o dojezdu.

      Ale je to problém všech Japonců obecně, třeba Forester má tuším jenom údaj o průměrné spotřebě...tomu se říká šetření na nesprávným místě :no: a fakt se divím, že zrovna japonský auta nedokážou tuhle fičuru vylepšit!
  • 00 Reagovat !

    foto Vjace

    Vjace 18.07.2010  21:58

    Skvela recenze

    Ma cenu neco dodavat? No snad jen kdyby jsi prehledl titulek :-) : "PERFEKTNI RECENZE". 3x10!
  • 00 Reagovat !

    foto vlapal

    vlapal 30.07.2010  08:34

    Skvělá recenze

    Krásně vyjádřený ten neuchopitelný pocit nadšení a radosti z auta který nemá v tom dnešním potrhlým "eko" světě reálný podklad. Stejný pocity mám z našeho Xtraila. Jsem rád, že v tom nejsem sám. Díky.
    • 00 Reagovat !

      foto d-a-m-

      d.a.m. 30.07.2010  14:45

      « Re: Skvělá recenze

      Děkuju, moc mě to potěšilo!
  • 00 Reagovat !

    foto d-a-m-

    d.a.m. 23.12.2010  16:42

    ŠŤASTNÉ A VESELÉ!

    Rád bych popřál všem uživatelům MACZ krásné prožití svátků a mnoho spokojenosti - nejen s auty ;-) - v roce 2011!
    Mějte se fajn!
  • 00 Reagovat !

    foto Fugi

    Fugi 12.02.2011  18:25

    Pochvala

    Čtivě napsaná recence a super autíčko :-) Grand Vitara vždy měla moje sympatie, kdybych býval disponoval k nákupu nového auta vyšší částkou, určitě bych jí měl taky v hledáčku. Jen tu barvu bych si vybral jinou (asi bílou), ale je mi jasné, že za podmínek, za jakých jsi kupoval si neměl možnost volby a za tu slevu ta barva asi stála ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto d-a-m-

      d.a.m. 12.02.2011  18:59

      « Re: Pochvala

      Díky za pochvalu, chlape!
      Nikdy mě to nepřestane těšit! ;-)

      Na tý barvě je dobrý to, že na ní není vidět špína >:-[]
      Bílou Vitaru jsem viděl a ač mám bílou rád (trochu dvojsmysl, že?), moc mi k ní nesedla. Na Vitaře vypadá nejlíp černá :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Fugi

        Fugi 12.02.2011  19:25

        « Re: Re: Pochvala

        No tak černá je klasika, o tom žádná, ale před časem vyšel (myslím) ve Světě Motorů test Grand Vitary, byla bílá a mě se moc líbila ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto rmt

    rmt 01.10.2013  18:38

    dobre ze bude zase vitara.

    Pekna recenze, koukal jsem na ni uz driv. Vitaru mame taky, je to vyborny auto. Jak pises je fakt poctivy. Rám, redukce, uzávěrka, tereni vysoky pneu, proste vse co ma tereni auto mit. Oproti napr. tiguanu, yetim.... Doufam ze bude recenze i na novou. Bude to ta s poslednim faceliftem? Kdyz by jsi mel naladu muzes ohodnotit i moji.
    • 00 Reagovat !

      foto d-a-m-

      d.a.m. 01.10.2013  20:07

      « Re: dobre ze bude zase vitara.

      Ahoj,
      tvou Vitaru jsem hodnotil už dávno ;-)

      Ano - pokud vše půjde podle plánu, bude to GV po faceliftu...ale upřímě - pokud by se GV nabízela stále s původním xichtíkem, tak ten se mi líbil víc...

      Jinak s recenzí se v případě pořízení počítá - to je jasný >:-[]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!

reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

reklama





Blesk.cz

Escobarův nájemný zabiják „pláče“: Okradli mě zloději, necítím se v bezpečí

Escobarův nájemný zabiják „pláče“: Okradli mě…

Předního zabijáka bývalého kokainového krále Pabla Escobara přepadli ozbrojení zloději. Muž, který má na svědomí…

Opuštěná věznice nahání strach! Zemřelo tu 30 dozorců, posledním popraveným byl sériový vrah

Opuštěná věznice nahání strach! Zemřelo tu 30…

Kdysi tu pykalo přes tisíc trestanců, dnes legendární věznice Joliet v americkém Illinois zeje prázdnotou. Po…

 

iSport.cz

Jelínka odvolání překvapilo: Možná se někdy důvod dozvím

Jelínka odvolání překvapilo: Možná se někdy důvod dozvím

Vedení hokejové Mladé Boleslavi reaguje na nepovedenou první polovinu sezony. A trochu překvapivě. Skončil…

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek, vystřídá ho Peterek

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek,…

AKTUALIZOVÁNO 10.45 | V kauze "HC Polanský" padl v Třinci první verdikt. Dozorčí rada HC Oceláři odvolala…

 

Reflex.cz

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny obyvatel se stávají Vánoce svátky neštěstí?

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny…

Dlouho se tradovalo, že jsou Vánoce – svátky klidu a míru – nejtěžší pro lidi trpící depresemi. Dnes už však…

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National Geographic zveřejnil nejlepší fotky uplynulého roku

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National…

Křehký život v divočině i krutost pytláků. Výběr fotografií, které vždy na konci roku vybere časopis National…

 
 
reklama