Recenze

jirkaST (muž 34 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Ford Focus SPORT 1,6 TI-VCT 85kw

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 24 Ford Focus, foto 25 Ford Focus, foto 26 Ford Focus, foto 27 Ford Focus, foto 28 Ford Focus, foto 29 Ford Focus, foto 30 Ford Focus, foto 31 Ford Focus, foto 32 Ford Focus, foto 34 Ford Focus, foto 35 Ford Focus, foto 36 Ford Focus, foto 37 Ford Focus, foto 38 Ford Focus, foto 39 Ford Focus, foto 40 Ford Focus, foto 42 Ford Focus, foto 43 Ford Focus, foto 44
 

Technické info

Přezdívka auta Focus Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:69000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 155 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,8 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Delší dobu už jsem chtěl vyměnit mojí Felicii 1,3 MPI, takže když se mi naskytla příležitost ji celkem výhodně prodat bylo rozhodnuto, ač byla nečekaně spolehlivá, tak mi na ní vadily jízdní vlastnosti a hlavně motor. V rodině dále máme nachipovanou Škodu Octavia 1,9 TDI 66kw , která určovala moje měřítka pro nástupce Felicie. Od začátku jsem věděl že nechci naftu, protože jsem si ji už nabažil dost, takže volba benzín a musí to ject aspoň stejně jako Octavie a k tomu aspoň o trochu lepší podvozek. Nejprve jsem tedy hledal Octavii 1,8 turbo na které mě ale lákal jen ten motor, protože zbytek je stejnej s tím co máme doma...
Pak mě dost ovlivnilo svezení v kamarádovo Subaru Impreza STI (07), kde jsem si konečně uvědomil co znamená slovo výkon, trakce a celkové jízdní vlastnosti a zjistil že nemá cenu řešit výkon za každou cenu když podvozek nestíhá...
A pak to přišlo, svezl jsem se s máminy služebním Focusem 1,6 TDCi 66kw a nebýt motoru, který krom toho že jede na naftu se mi zdál trochu slabý, jízda mě dost nadchla. Začal jsem tedy hledat Focuse v benzínu. 1,4 jsou rovnou zavrhl, STéčko bohužel také(snad příště). Tak zbyl 2l, který se objevoval spíše sporadicky, 1,8 se v modelovem roce 2005-06, který u mě připadal v úvahu se vůbec nevyskytovala a tak zbyla 1,6 ve dvou provedeních. Tak tedy aspoň tu silnější.
Na internetu, kde krom toho že většina Focusů měla právě tu základní 100 koňovou 1,6 jsem zjistil že existuje také verze sport, která by se mi dost líbila a modrá metal barva, takže když jsem náhodou narazil na inzerát malýho autobazaru, kde bylo auto splňující mé požadavky, tak jsem neváhal a volal, bohužel jsem byl až 4 v pořadí ale naštěstí to pro mě dopadlo dobře a tak jsem vyrazil do 300km vzdáleného bazaru pro můj vysněný vůz, který jsem viděl jen na 4 fotkách. Tak jsem se vrhnul na prohlídku a po chvilce prolézání, kdy jsem si neustále v duchu opakoval že nesmím podlehnout emocím, mi bylo jasné že je to to co jsem hledal...
Auto bylo přivezeno před 14 dny z Francie, mělo aspoň částečně vyplněnou servisní knížku a 4dny starou technickou v ČR bez závad, ač z venku lehce špinavé vypadlo výborně a vevnitř to bylo jak v zánovním autě, viz foto...
Takže k výbavě:
- manuální klimatizace s chlazením schránky před spolujezdcem, digitální by byla lepší,ale člověk nemůže mít u ojetiny vše podle svých představ
- sportovnější sedačky s lepším bočním vedením z toho řidičovo výškově stavitelná
- 3-ramený kůží obšitý volant
- okénka a zrcátka v elektrice
- ABS,EBD,bez ESP-snad mi nikdy nebudou scházet jeho služby...
- tmavší pozadí hlavních světlometů-pouze estetický detail
- mlhovky
- samostmívací zrcátko
- dešťový senzor
- 6 airbagů
- příplatkové SONY-MP3 rádio s 8 reproduktory+AUX vstup s výborným ovládáním na samostatné konzoli pod volantem
- 16" litá kola
- dálkový centrál
- tonovaná skla
- loketní opěrka
prostě pro mě vše důležité

Mé dojmy z motoru:
Co se týká podrobného popisu motoru, je důkladně probrán u ostatních "Fokusáků" s touto motorizací. Oproti základní 1,6 o výkonu 100 koní je motor vybaven plynulým časováním jak sacích tak výfukových ventilů, funkce tohoto systému je názorně ukázána ve videu -viz. níže. Zaměřím se proto čistě na mé dojmy z jízdy. 1. co mě překvapilo je absolutně minimální hlučnost v interiéru na volnoběh, přitom zvenčí je slyšet takový lehce chraplavý chod, ne nepodobný přímovstřikovým benzínům FSI. Motor neprotestuje ani při provozu od 1500ot/min např. ve městě, kdy po rovině bezproblému udržuje rychlost, ovšem při jakékoliv potřebě akcelerace je třeba podřadit. Pokud chce člověk pěkně vystřelit z křižovatky, musí se 1. stupeň vytočit aspoň k 5000ot, aby při přeřazení na 2. stupeň otáčky neklesly pod 3000 v kterých už je motor poměrně vytální. Pro běžné ježdění je motor naprosto dostačující, zvláště pokud řidič jede sám případně jen se spolujezdcem, 155Nm není na 1250kg bůhví co. Pro klidné předjetí stačí podřadit na 4, pro případ rychlejší akcelerace je v záloze 3. stupeň na který se dá ject cca 140km/hod. Při jízdě po dálnici při 130km/hod točí motor 4000ot, z toho plyne že dálnice nejsou zrovna jeho doménou jak z hlediska hluku, tak spotřeby. Pro časté dálniční ježdění si ovšem nikdo atmosférickou 1,6 kupovat nebude...Pro mě, který jezdí 50% pošusty po městě 49% mimo město a 1% dálnice většinou bez nákladu se motor jeví jako ideální společník, který na okresce dokáže i díky jistému podvozku jet docela sportovně.






Silné stránky

-kvalita podvozku, i přes mírně tvrdší pružiny a snížení o 1cm u verze Sport celkem pohodlný, hlavně však stabilita ve všech situacích a ani na horším povrchu zadek neposkakuje
-řízení přesné a citlivé s 2,8 otáčkami mezi dorazy,kdy člověk cítí co se děje pod koly, octavii I by se o něm nezdálo ani v těch nejdivočejších snech...
-přesnost řazení s relativně krátkými drahami
-zvuk motoru ve vyšších otáčkách a v dané motorizaci pěkný plynulý zátah, kde platí čím víc točím tím líp jede
-díky lehké motorizaci je auto velmi agilní a okamžitě reaguje na každou změnu směru
-vzhled, mě se fakt moc líbí

Slabé stránky

-palubní počítač nemá funkci aktuální spotřeby, pouze dlouhodobou
-bubny na zadních kolech, auto je z Francie, kde bohužel kotouče nebyly standardní součást výbavy, ale jde podle mě spíš o estetický detail než o funkčnost
-motor je jen 1,6 ač se solidním výkonem disponuje omezeným točivým momentem, takže je cítit každý spolujezdec navíc
-pokud chci vyndat zadní sedáky, tak je na to potřeba speciální "nástavec-hvězdička", což je jaksi nepraktické, ale jde to

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Kompletní "velká" prohlídka s výměnou všech filtrů a oleje + diagnostika 4400kč, takže spokojenost, jednání na úrovni, servis Ford-Novák Písek

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Profesionální přístup,vše co řekli dodrželi a tak to má být

 

Novinky v recenzi

25.10.2009 19:17

Koberečky

Tak jsem si koupil nové koberečky a zadní plato do kufru, po zjištění cen origo ford příslušenství, jsem zvolil variantu od firmy Vopi, vyšlo to polovinu, koberečky krásně sedí a ještě mám modré lemování...

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Každé auto má svoje mouchy a Focus není vyjímka

praktičnost
9

MPV nepotřebuji

prostornost
9

Vím do čeho jsem šel a plně to postačuje mým potřebám

jízdní vlastnosti
10

Neject v Subaru Impreza STI, tak nejlepší jaké jsem zatím poznal

jízdní komfort
8

Nebyla to pro mě priorita, ale nestěžuji si

provozní náklady
8

Benzín a náplň do odstřikovačů

náhradní díly
10

Zatím to byly jen drobnosti, ťuk, ťuk

výkon motoru
9

Pokud chce člověk dobrou dynamiku, tak to chce točit od 4000 výše , motor nedá nic zadarmo, řidič si to musí "odpracovat"

spotřeba
9

Město 9, mimo město do 7, dálnici nejezdím

hlučnost motoru
9

Do 3000ot/min o něm člověk pomalu neví, pak se začne probouzet a od 5000 do omezovače je to krásný ryk

kvalita sedadel
9

Lepší boční vedení u verze SPORT je znát, lépe drží v zatáčkách a jsou pohodlné

brzdy
9

dobře dávkovatelné s pomalejším nástupem, v dané motorizaci minimálně vadnoucí

zavazadlový prostor
8

Pro mě zcela dostatečný






Blesk.cz

Ne, šéfová! Náhradníci za Pohlreicha pohořeli, televize pořad v tichosti zrušila

Ne, šéfová! Náhradníci za Pohlreicha pohořeli,…

Devět let působil Zdeněk Pohlreich (62) jako zkušený a drsný kuchař v pořadu Ano, šéfe!, ve kterém se snažil…

Lenovo představilo první skládací tablet s Windows. Do prodeje půjde za rok

Lenovo představilo první skládací tablet s Windows.…

I čínské Lenovo se činí v oblasti skládacích displejů, a protože je ještě spousta nerozebraných „poprvé“, může…

 

iSport.cz

Reichel nedal nájezd, pak ostřeloval Faksu. Bál jsem se, smál se útočník

Reichel nedal nájezd, pak ostřeloval Faksu. Bál jsem…

PŘÍMO Z BRATISLAVY | Proměnil nejslavnější penaltu v historii českého hokeje. Proti němu Patrick Roy, kanadská…

Bale v Realu nehraje. Odchod? Radši chce hrát golf a brát půl miliardy

Bale v Realu nehraje. Odchod? Radši chce hrát golf a…

Měl převzít vůdčí roli. Být po Ronaldově odchodu tím, kdo potáhne Real Madrid. Jeviště bylo volné jen pro něj.…

 

Reflex.cz

Hughes H-4 Hercules: Největší hydroplán v historii lidstva letěl jen 26 sekund

Hughes H-4 Hercules: Největší hydroplán v historii…

V roce 1942 měla americká armáda vážný problém s přesunem vojenského personálu a materiálu do Británie. Německé…

Snaží se Benešová jen zbavit nepohodlného soudu? Otázka je, zda čtyřstupňové soudnictví potřebujeme

Snaží se Benešová jen zbavit nepohodlného soudu?…

Jak asi víte, v úterý se v Praze na Václavském náměstí uskutečnila další početná demonstrace za…