Recenze

jirka.ps (muž 45 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Suzuki Grand Vitara JLX-ES

9,82 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Grand Vitara, foto 1 Suzuki Grand Vitara, foto 2 Suzuki Grand Vitara, foto 3 Suzuki Grand Vitara, foto 4 Suzuki Grand Vitara, foto 5 Suzuki Grand Vitara, foto 6 Suzuki Grand Vitara, foto 7 Suzuki Grand Vitara, foto 8
Suzuki Grand Vitara, foto 9 Suzuki Grand Vitara, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Vitara Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:22000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2393 výkon [kW]: 124 kroutící moment [Nm]: 227 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,7 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 398 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Na jaro jsem se začal poohlížet, za co vyměním moji RAVku, které se začal blížit již desátý rok věku. Chtěl jsem zůstat u podobného typu auta. Největším favoritem byla zase jetá 3-4 roky stará RAVka, nebo Subaru Forester. Oboje s 2 litrovým benzínovým motorem. Líbila se mně i Suzuki Grand Vitara, ale ta přicházela v úvahu jedině ve verzi s 2.4l benzínovým motorem, který se do ní montuje teprve 2 roky. Pak jsem ale přišel na to, že tato Vitara se dá koupit nová výrazně levněji mimo oficiálního dovozce. Koncem března byla tedy moje.
Tato generace se začala prodávat v roce 2005 a je tedy na trhu už 6 let. V roce 2008 ale prošla faceliftem, který se z venku projevil minimálně na přední masce a umístěním blinkrů do zpětných zrcátek. Větší změny však proběhly na podvozku a hlavně se pod kapotu dostal nový benzínový motor 2.4 litru. Změny proběhly taky na přístrojové desce, kde se objevil lepší a přímo před řidiče, mezi kruhové přístroje umístěný palubní počítač. Jeho ovládání je ale řešeno neprakticky dvěma kolíčky, které vystupují z přístrojové desky. Celý interier je řešen tak, aby se dal lehce udržovat. Místo řidiče je provedeno velmi dobře ergonomicky a funkčně. Plasty nejsou měkčené, ale já běžně přístrojovou desku hlavou neotloukám a tak mně to nevadí. Tady bych tedy vytkl jenom to, že volant je seřiditelný pouze výškově, ale i tak se dá lehce najít dobrá poloha pro příjemné cestování. Ve volantu jsou navíc umístěny ovladače autorádia a tempomatu. Velmi příjemné je taky bezklíčkové ovládání. Klíč sice existuje, ale můžete jej nechat stále v kapse. Pokud je klíč v dosahu 80cm od kliky dveří, odemčete tlačítkem umístěným u kliky obou předních dveří a dveří zavazadlového prostoru. Ten má objem necelých 400 l, což není hodnota nějak zvlášť velká, ale pokud je to nutné, dá se naložit až po střechu, případně sklopit zadní dělené sedadla. Na dveřích zavazadlového prostoru už náhradní kolo není, ale ty se otvírají stále na pravou stranu. Stále se to kritizuje a výrobci to dělají stále stejně. Žádný velký problém to ale není.
Nový benzínový motor je opravdu dobrý. Jeho mírně upravená verze je momentálně taky jediným motorem v novém automobilu střední třídy Suzuki Kizashi. Parametry, výkon 124 kW a kroutící moment 227 Nm jsou dostatečné a motor má hlavně velmi kultivovaný chod s plynulým nárustem výkonu a pěkný zvuk čímž připomíná vlastnosti 6 válce. Spotřeba přitom zůstává na rozumné úrovni. Běžně se drží mezi 9 a 10litry. Když jsem se snažil jet na spotřebu dostal jsem se i k hodnotě 8 litrů, ale dlouho jsem to nevydržel, protože mně jízda nebavila. Při tom jsem ale nebyl žádnou brzdou provozu. Převodovka je naladěna tak, že využívá výborného průběhu kroutícího momentu v širokém rozsahu otáček. Motor totiž začíná táhnout už od 2000ot/min. Je taky velmi dobře odhlučněn a při jízdě neruší ani aerodynamický hluk.
Na jízdních vlastnostech jak v terénu, tak na silnici se příznivě podílí originální konstrukce samonosné karoserie s integrovaným rámem. Tím se automobil nachází někde na pomezí mezi dnešními silničními SUVčky a pravými offroady. Kupodivu se ale v obou kategoriích neztratí. Originální konstrukce totiž přináší vysokou pevnost karoserie, nízké těžiště a rovnoměrné rozložení váhy na obě nápravy. U většiny testů automobilů SUV si většinou přečtete, že karoserie se naklání. Občas si to přečtete i u testu Grand Vitary, ale to jenom proto, že testeři ví, že SUVčka se prostě naklání. U Grand Vitary to ale neplatí a i některé běžné osobní auta se naklání víc. Chování v zatáčkách je pak téměř neutrální. Výborné jízdní vlastnosti v terénu jsou dány z velké části použitým systémem pohonu 4x4. Ten je totiž ve Vitaře už jako jeden z mála stálý v poměru 47:53 ve prospěch zadní nápravy. Pokud se dostanete do nesnází, máte možnost otočným ovladačem na středovém panelu uzamknout mezinápravový diferenciál. To lze i za jízdy. Do nejtěžších podmínek je určena redukční převodovka, která umožní snížit rychlost při stejných otáčkách na polovinu a dostat tak větší kroutící moment na kola. Při řazení redukce je třeba automobil zastavit, zařadit neutrál a zmáčknout zároveň brzdu a spojku. Pak se řadí stejným ovladačem jako uzávěrka. Pokud bych měl něco vytknout, tak je to to, že nejde zařadit redukovaný převod bez toho, aby jste uzavřeli mezinápravový diferenciál. Často totiž potřebujete projet nějaký úsek opatrně pomalu, ale trakce je dobrá. Zbytečně pak namáháte ústrojí pohonu. Pokud budu srovnávat s předchozím autem Toyota RAV4 předchozí generace, tak ta měla výhodu samosvorných diferenciálů. Jak mezinápravového, tak zadního. Vitara má samosvorný pouze mezinápravový. Při srovnání RAVky a Vitary v základním režimu, je RAVka v terénu lepší. Vitara má ale v zásobě onu uzávěrku a redukci. Pak je v kategorii automobilů SUV v terénu bezkonkurenční. Na silnici je Vitara téměř neutrální, oproti RAVce, která je dost nedotáčivá. Na sněhu jsem Vitaru ještě neměl možnost vyzkoušet, ale už se na to těším a jsem zvědavý. Pak se podělím o poznatky. Po ujetých asi 5000 km jsem s autem spokojený a rozhodně toho nelituji, že jsem si jej pořídil.

Silné stránky

- jízdní vlastnosti na silnici i v terénu
- dobrý motor
- odhlučnění
- pohon 4x4, uzávěrka, redukce
- výbava

Slabé stránky

- otevírání pátých dveří
- není náhradní kolo, pouze opravná sada
- pouze výškově stavitelný volant

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisuji v Suzuki Simcar ve Fryštáku a zatím v pořádku

Vibrující brzdy – opraveno srovnáním kotoučů, zatím v pořádku

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

velmi dobré

 

Novinky v recenzi

19.8.2012 14:44

Vibrující brzdy - oprava

Delší dobu se projevovalo vibrování brzd při zahřátí - opraveno v servisu Simcar ve Fryštáku


Další vozy Suzuki Grand Vitara



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
8

Více o modeluSuzuki Grand Vitara JT (2006-dosud)
Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě

Při přebírání i předávání vozu v Praze pršelo a o tom, co…

Suzuki GSX-R/4 - nažene vám strach Suzuki GSX-R/4 - nažene vám strach

Myslíte si, že se dá usednout do roadsteru, vybaveného…

 





Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…