Recenze

jersey.se (muž 41 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Saab 9000 2.3i CSE

9,76 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Saab 9000, foto 1 Saab 9000, foto 2 Saab 9000, foto 3 Saab 9000, foto 4 Saab 9000, foto 5 Saab 9000, foto 6 Saab 9000, foto 7 Saab 9000, foto 8
Saab 9000, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Turbokiller Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:280000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2300 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,5 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

Bylo to mé první opravdové auto poté co jsem se zbavil Felicie. Všechno pro mě bylo nové a nezvyklé. Auto mi svými téměř pěti metry délky a šířkou dvou metrů přišlo obrovské, jeho hranaté a přesto ladné tvary agresivní, motor 2.3 strašně velký a když jsem se na auto podíval na jámě fascinovalo mě že ač o deset let starší než Felície, po rzi nebylo ani vidu. Byl jsem udiven i masivním uložením motoru, ramen a opravdu poctivým kusem kovu ze kterého byly hnací hřídele.

Skvělý byl i pocit na palubě. Zdálo se mi že mám prostoru jak v obyváku a ta vůně. Nedá se to popsat, takhle prostě voní jen Saaby. A Volva. Volant sice nešel nastavit v žádném směru(!), ale jeho poloha byla vyhovující i když typicky pro 9000 byl nějak divně nízko. Bylo to krajně nezvyklé, ale nakonec mi jeho poloha přišla jaksi samozřejmá. Ergonomie nutí pilota sedět poněkud uvolněněji než v autech nižších tříd a než jsem se zbavil zlozvyků z Felicie, chvíli to trvalo. Zcela nezvyklé pro mě bylo posezení na zadních sedačkách. Superb má sice pro kolena možná ještě trochu víc místa, ale rozhodně není tak pohodlný. Občas jsem někomu řízení rád svěřil jenom kvůli pocitu z povození se vzadu. Obrovský byl také zavazadelník - občas jsem si utahoval z kamaráda že si tam dám jeho Fabii jako záchranný člun. Po sklopení zadních sedaček vznikla rovná ložná plocha na které šlo i ve dvou přespat jako na letišti (pokud člověk trochu pokrčil nohy)... a ano, dalo se tam bez problémů i souložit :).

Jízdní vlastnosti byly velmi dobré. 9000 je možná poněkud tvrdá, ale přes nerovnosti se přenáší s plavnou elegancí zcela beze snahy vyhodit nejprve k obloze příď a potom záď. Prostě se nahrbí jako kočka lehce se zhoupne. Jak to dělá? Jó to kdyby věděli ostatní výrobci automobilů, asi bych nemusel být takový snob. Saabí snob. Největší devizou auta je neochvějná stabilita. V přímém směru není řízení potřeba korigovat jako u většiny jiných aut a v zatáčkách je chování dlouho neutrální. Pak se podle okolností může vyskytnout mírná nedotáčivost v extrémním případě následovaná výraznější přetáčivostí. Tvrdší odpružení svádělo na velkých nerovnostech k mírnému odskakování, ale žádná tragédie. Bezproblémové bylo i brzdění do zatáček kdy auto neprojevovalo snahu parametry zatáčky měnit nebo potápět příď či se klátit.

V pohodě byl i motor. Atmosferický zážehový 16V čtyřválec 2.3 s vyvažovacími hřídeli v bloku o 110 kW a 210 Nm. Největšího momentu sice dosahoval až ve 3800 otáčkách, ale už ve 2500 tam měl asi 180 Nm takže jezdit s ním po městě cca. 55km/h na pětku v 1500 otáčkách nebyl problém a vůbec, choval se na to že byl od začátku navržen zejména pro přeplňování velmi způsobně. Na dálnici byl dostatečně silný aby zatopil Octávce s motorem 1.8T a při jízdě po městě se s ním nemuselo moc řadit. Nejvíc jsem z auta vyrazil 250 km/h a nadruhou stranu při klidné jízdě byla spotřeba do devíti litrů. Jenže co naplat. Íčko mi dalo mnohé, ale dalo mi jen ochutnat. A já udělal tu chybu že jsem se nechal svézt přeplňovanou verzí tohoto motoru. A kdepak, 150 koní je potom bída. Štěstí tomu chtělo a já přišel k verzi Aero a Císko šlo k bráchovi ze kterého se taktéž vyprofiloval nadšený Saabista (kterému taktéž přestává 150 koní stačit).

Silné stránky

Vychovaný motor, prostorný a pohodlný interiér, skvělá aerodynamika, snadná ovladatelnost...

Slabé stránky

Trochu nepřesné řazení, trochu tupé řízení a brzdy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisováno v Troll Jets. Spokojenost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od bývalých Pollar Motors. Vedl to tam jakýsi Sándor. Tož tak...

 


Další vozy Saab 9000



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Pár errorů se vyskytlo

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
7
spotřeba
7
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
4
zavazadlový prostor
10

Více o modeluSaab 9000
Saab 9-3 Viggen - létající Švéd Saab 9-3 Viggen - létající Švéd

Začnu od konce. Když jsem testovacího Viggena předal zpět…

Saab 9-5 - Nový vůz z Trollhätanu Saab 9-5 - Nový vůz z Trollhätanu

Padesáté výročí vzniku poctila automobilka Saab zcela…

 





Blesk.cz

Jak to, že Kate 7 hodin po porodu vypadá odpočatě? Byl to hypnoporod

Jak to, že Kate 7 hodin po porodu vypadá odpočatě?…

Celý svět netrpělivě očekával narození třetího potomka vévodkyně Kate a prince Williama. Jen pár hodin po porodu…

Po bouřkách nastupuje ochlazení. V úterý sprchne a přijdou mlhy

Po bouřkách nastupuje ochlazení. V úterý sprchne a…

Na třicítky, které panovaly o víkendu, můžeme na pár dalších dnů zřejmě zapomenout. Po pondělním přechodu…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Přestupy NHL ONLINE: Vojnov končí v KHL, v zámoří ho chce 5 týmů

Přestupy NHL ONLINE: Vojnov končí v KHL, v zámoří ho…

Základní část ročníku 2017/18 už skončila a jsou tady boje o Stanley Cup. Zapomenuta je přestupová uzávěrka a do…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Cestování s dítětem aneb kdy už tam budeme?

Příručka moderního fotra: Cestování s dítětem aneb…

Původně jsem měl v plánu napsat rozsáhlý článek, který by mapoval příčiny toho, proč rodiče malých dětí nikdy…

Další dopravní rána pro Prahu: Libeňský most půjde k zemi, rozhodli o tom pražští radní z ANO a ČSSD

Další dopravní rána pro Prahu: Libeňský most půjde k…

Pražští radní v úterý podpořili zbourání Libeňského mostu. Na jeho místě má vzniknout nový. Zbourání musí ještě…