reklama


Recenze

jersey.se (muž 39 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Saab 9000 2.3i CSE

9,76 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Saab 9000, foto 1 Saab 9000, foto 2 Saab 9000, foto 3 Saab 9000, foto 4 Saab 9000, foto 5 Saab 9000, foto 6 Saab 9000, foto 7 Saab 9000, foto 8
Saab 9000, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Turbokiller Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:280000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2300 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,5 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

Bylo to mé první opravdové auto poté co jsem se zbavil Felicie. Všechno pro mě bylo nové a nezvyklé. Auto mi svými téměř pěti metry délky a šířkou dvou metrů přišlo obrovské, jeho hranaté a přesto ladné tvary agresivní, motor 2.3 strašně velký a když jsem se na auto podíval na jámě fascinovalo mě že ač o deset let starší než Felície, po rzi nebylo ani vidu. Byl jsem udiven i masivním uložením motoru, ramen a opravdu poctivým kusem kovu ze kterého byly hnací hřídele.

Skvělý byl i pocit na palubě. Zdálo se mi že mám prostoru jak v obyváku a ta vůně. Nedá se to popsat, takhle prostě voní jen Saaby. A Volva. Volant sice nešel nastavit v žádném směru(!), ale jeho poloha byla vyhovující i když typicky pro 9000 byl nějak divně nízko. Bylo to krajně nezvyklé, ale nakonec mi jeho poloha přišla jaksi samozřejmá. Ergonomie nutí pilota sedět poněkud uvolněněji než v autech nižších tříd a než jsem se zbavil zlozvyků z Felicie, chvíli to trvalo. Zcela nezvyklé pro mě bylo posezení na zadních sedačkách. Superb má sice pro kolena možná ještě trochu víc místa, ale rozhodně není tak pohodlný. Občas jsem někomu řízení rád svěřil jenom kvůli pocitu z povození se vzadu. Obrovský byl také zavazadelník - občas jsem si utahoval z kamaráda že si tam dám jeho Fabii jako záchranný člun. Po sklopení zadních sedaček vznikla rovná ložná plocha na které šlo i ve dvou přespat jako na letišti (pokud člověk trochu pokrčil nohy)... a ano, dalo se tam bez problémů i souložit :).

Jízdní vlastnosti byly velmi dobré. 9000 je možná poněkud tvrdá, ale přes nerovnosti se přenáší s plavnou elegancí zcela beze snahy vyhodit nejprve k obloze příď a potom záď. Prostě se nahrbí jako kočka lehce se zhoupne. Jak to dělá? Jó to kdyby věděli ostatní výrobci automobilů, asi bych nemusel být takový snob. Saabí snob. Největší devizou auta je neochvějná stabilita. V přímém směru není řízení potřeba korigovat jako u většiny jiných aut a v zatáčkách je chování dlouho neutrální. Pak se podle okolností může vyskytnout mírná nedotáčivost v extrémním případě následovaná výraznější přetáčivostí. Tvrdší odpružení svádělo na velkých nerovnostech k mírnému odskakování, ale žádná tragédie. Bezproblémové bylo i brzdění do zatáček kdy auto neprojevovalo snahu parametry zatáčky měnit nebo potápět příď či se klátit.

V pohodě byl i motor. Atmosferický zážehový 16V čtyřválec 2.3 s vyvažovacími hřídeli v bloku o 110 kW a 210 Nm. Největšího momentu sice dosahoval až ve 3800 otáčkách, ale už ve 2500 tam měl asi 180 Nm takže jezdit s ním po městě cca. 55km/h na pětku v 1500 otáčkách nebyl problém a vůbec, choval se na to že byl od začátku navržen zejména pro přeplňování velmi způsobně. Na dálnici byl dostatečně silný aby zatopil Octávce s motorem 1.8T a při jízdě po městě se s ním nemuselo moc řadit. Nejvíc jsem z auta vyrazil 250 km/h a nadruhou stranu při klidné jízdě byla spotřeba do devíti litrů. Jenže co naplat. Íčko mi dalo mnohé, ale dalo mi jen ochutnat. A já udělal tu chybu že jsem se nechal svézt přeplňovanou verzí tohoto motoru. A kdepak, 150 koní je potom bída. Štěstí tomu chtělo a já přišel k verzi Aero a Císko šlo k bráchovi ze kterého se taktéž vyprofiloval nadšený Saabista (kterému taktéž přestává 150 koní stačit).

Silné stránky

Vychovaný motor, prostorný a pohodlný interiér, skvělá aerodynamika, snadná ovladatelnost...

Slabé stránky

Trochu nepřesné řazení, trochu tupé řízení a brzdy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisováno v Troll Jets. Spokojenost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od bývalých Pollar Motors. Vedl to tam jakýsi Sándor. Tož tak...

 
reklama


Další vozy Saab 9000


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Pár errorů se vyskytlo

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
7
spotřeba
7
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
4
zavazadlový prostor
10

Více o modeluSaab 9000
Saab 9-3 Viggen - létající Švéd Saab 9-3 Viggen - létající Švéd

Začnu od konce. Když jsem testovacího Viggena předal zpět…

Saab 9-5 - Nový vůz z Trollhätanu Saab 9-5 - Nový vůz z Trollhätanu

Padesáté výročí vzniku poctila automobilka Saab zcela…

 

reklama





Blesk.cz

Exploze v Istanbulu zabila 29 lidí, 166 zranila. Český fotbalista vyvázl o fous

Exploze v Istanbulu zabila 29 lidí, 166 zranila.…

Sobotní výbuchy u fotbalového stadionu istanbulského klubu Besiktas zabily 29 lidí a 166 jich zranily. Oznámil…

Meteoroložka Zárybnická varovala horolezce, on ji neposlechl a zemřel!

Meteoroložka Zárybnická varovala horolezce, on ji…

Alena Zárybnická (47) předpovídá počasí nejenom v České televizi, ale dělá i meteorologický servis horolezcům. S…

 

iSport.cz

Nekompromisní Joshua sejmul soupeře už ve třetím kole, na řadě je Kličko

Nekompromisní Joshua sejmul soupeře už ve třetím…

Britský boxerský favorit Anthony Joshua nezklamal a rozšířil sbírku knokautů. Američana Erica Molinu poslal…

SESTŘIHY: Real otočil v nastavení, rozhodl Ramos. Barcelona vyhrála 3:0

SESTŘIHY: Real otočil v nastavení, rozhodl Ramos.…

To už není náhoda! Kapitán Realu Madrid Sergio Ramos opět vystřelil svému týmu důležité body v nastavení. Po…

 

Reflex.cz

Téma imigrace: Západ prohrává svobodu slova

Téma imigrace: Západ prohrává svobodu slova

Gatestone institut ve své nové zprávě poukazuje na skutečnost, kterou mainstreamová media taktně nevidí. V…

Revizor Anděl i policejní rada Vacátko. Před 115 se lety narodil herec Jaroslav Marvan

Revizor Anděl i policejní rada Vacátko. Před 115 se…

Legendární policejní rada a šéf pražské mordparty Vacátko, nerudný revizor Gustav Anděl na ROHáckých dovolených,…

 
 
reklama