reklama


Recenze

id.photon (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Focus Ford Focus collection gold 1.6 74kW 100k

9,65 Uživatelé

Hodnoceno: 36× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Focus II Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:33157 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,3

Popis vozu

FORD Focus 5D collection gold 1.6 Duratec 74kW 100k 5 st. manuální barva TANGO with HUMY RED / DARK FL (Humy/Twill). Tolik jméno a příjmení. Rodné číslo si nechám pro sebe. Domů jsem si ho přivezl 14.12.2007 a dnes má najeto 2121km. Můj dosavadní vůz je Škoda Fabia ambiente 1.2 40 kW. Beruška, která po celé tři roky šlapala jako hodinky, odvezla mě vždy, kamkoli, za každého počasí. S průměrnou spotřebou 6.3l, kterou jsem najezdil víceméně po městě, to bylo auto , které jsem nerad opouštěl. Byla moje první auto a jiné jsem v podstatě ještě neřídil. Ale o tom dost.
Když se na podzim blížil konec leasingu začal jsem si plánovat roomstera, to víte za tři roky přišly 2 děti, a ty se musí někam vejít. Jenže přišly zpackané testy NCAP a my tátové to nějak podvědomě vnímáme, takže jednání u prodejce byly i z mé strany víceméně chladné a ani z jeho strany nepřišla žádná zajímavá nabídka. Nedostal se s mnou požadovanou výbavou (1.4, polštáře, rádio, tempomat) pod 450.000,-- a já nechtěl jít výš. Ne že bych na to neměl, ale auta moc neprožívám, beru je spíš jako spotřební zboží.
Pak bum, rána z čistého nebe. Noviny. Inzerát Fordu na collection. Říkám si, že 389.000,-- za 1.6 s polštářema, rádiem, tempomatem, je asi chyba tisku a hledám řádek drobným písmem, že cena je uvedena bez DPH. Ale chyba lávka DPH v ceně. A bylo vymalováno. Pár stručných jednání o doplňkové výbavě, leasing a objednávka.

Silné stránky

Určitě vzhled. Obzvláště v téhle nádherné metalíze. Auto působí dynamicky a zároveň důstojně, designéři přesně věděli kam chtějí auto zasadit a povedlo se jim to. Vychází z evropských kořenů a mezi Golfem, Astrou a třeba i Corollou/Aurisem má svoji pevnou pozici. Silnou vlastností interiéru je snadná dostupnost všech ovladačů. Při své výšce jsem se bál hlavně ovladače rádia pod volantem, ale je přesně tam, kde byste ho hledali. Stejně tak ovladání tempomatu na volantu. Rádio s reproduktory i v zadních dveřích hraje o poznání lépe než ve fabii (VDO, nikoli originál), ale to je také otázka odhlučnění, které těžko s fabií srovnávat. Mám 201 cm, takže ideální vůz je zřejmě ještě o třídu výš, ale díky volantu nastavitelnému ve dvou osách a polohovatelné sedačce řidiče je vše ok. Pravé koleno je lehce ošoupané. Vzadu za mnou sedí manželka, vedle děcko v sedačce 0+ a na straně děcko v sedačce 12m+. Výhled z vozu není problémem, pokud sledujete dění vpředu nebo po stranách. Parkovací asistent vzadu je dle mě podmínkou, ale určitě záleží na dovednostech každého řidiče. Jízda je díky motoru a podvozku opravdu zážitkem. Oproti fabii projíždím známé trasy pokaždé o něco rychleji (v rámci limitů) a nechávám se opakovaně překvapovat jistotou, která se z podvozku přenáší na volant. Fabie je jistě výborné auto, ale projet zatáčku vyšší rychlostí znamená, alespoň pro mě, pocit nejistoty. Nejsem žádný závodník, co se týče popisu jízdních vlastností nepopíšu přesně nedotáčivost nebo přetáčivost a podobně, ale focus jako by Vám našeptával: "To si můžeš dovolit..."."Jeď...!"."Spolehni se na mě..." Jestli mi rozumíte.

Jedna věc mě opravdu zaujala. A to že se absolutně do interiéru nepřenáší smrad z ostřikovačů. Záměrně nepíšu vůně. Zvlášť pro děti jsou tyhle věci dost nepříjemné. Auto je taky hned vytopené, teplý vzduch z topení profukuje skoro okamžitě. Ve Fabii to bylo tak na 10 - 15 km v závislosti na vytáčení motoru.

Super věc je vyhřívané přední sklo. Obzvlášť v zimě :-).

Slabé stránky

A sakra, co napsat teď? Třeba otevírání oken funguje na jednorázové tlačítko pouze u řidiče a je směrem dolů. Nahoru musíte držet. Zámek zpátečky (construct) se musí zamykat klíčem. U Fabie to stačilo stlačit. Ale ruku na srdce, jsou to opravdu slabé stránky?

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V servisu jsem ještě nebyl. Ale bohužel se chystám. Zjistil jsem že zadní nárazník je ve středu nepatrně prohnutý a při zavírání zadních dveří se nepatrně odírá lak. To mě mrzí, uvidím co na to.

2009-12-03 Prasklá trubička přívodu oleje do servořízení. Při odjezdu z křižovatky se najednou bez nějaké zjevné příčiny začaly z pravé strany motorového prostoru ozývat děsné zvuky připomínající dření až hučení. Odvezl jsem ho rovnou k Homolkovi a druhý den bylo vše v pořádku, opraveno jako záruční oprava.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jednání bylo vstřícné, slušné a konstruktivní. Dohodli jsme se na všem a vše mi bylo vysvětleno a nabídnuta řešení.

 
reklama

Novinky v recenzi

25.6.2008 00:00

25.6.2008
Dosažena hranice 9000 km. To je ještě víc než vylezl Bém :-). Bez nehody, bez větších problémů. Na parkovišti mi někdo odřel pravý zadní bok. Šlo to rozleštit, až na dvě místečka, kde už prokukoval plast. Korekční sada za 230,-- Kč to spravila.
Jediné co mě trápí je zpátečka. Občas nejde zařadit, pomůže přeřazení na jiný stupen nebo vyšlápnutí a opětovné sešlápnutí spojky. V servisu už při převzetí říkali, že si sedne. No, myslím, že se tam zastavím.

14.4.2008 00:00

14.4.2008 Mám najeto 5390 km. Auto šlape, spotřeba se ustálila na 8,6 - 8,7 l na 100 km. Někomu to může přijít moc, ale jezdím v podstatě jen po městě a krátké trasy. Přesto doufám, že se zvyšujícím se počtem najetých kilometrů spotřeba klesne. A taky se chystám vyměnit zimní obutí za letní. Po čtyřech měsících si troufnu i na pár postřehů:
Pozitiva:
Protože můj celkový dojem z auta je hodně pozitivní a auto šlape jako hodinky, obrací se moje pozornost na detaily. Třeba se dovnitř auta vůbec nedostane smrad (najde se někdo komu to voní?) z ostřikovače. To mě u fábie štvalo opravdu dost, a hlavně děcka.
Super je ovládání rádia na volantu, to je jednoznačně prvek bezpečnostní výbavy.
Negativa: Co mě překvapilo, že auto nejde zamknout, když jsou např. otevřené dveře. U Fabie jsem zamknul auto a když jsem potom zavřel dveře tak už byly zamknuté. Focus ne, postaví si hlavu. I když možná, že jde jen o zvyk a někdo by takové řešení uvítal. Co mě ale štve až do běla je elektrické ovládání oken. Na jedno stisknutí ovladače sjede pouze okno řidiče a to pouze směrem dolů! Super je, když přijedete k parkovacímu automatu, okénko sjede a nahoru ho musíte dostat držením ovladače. To měla fabie vyřešené daleko lépe (obě přední okna najednou nebo stiskem) a to je auto koncepčně starší a o třídu níž.
Nemůžu pochválit ani gumové koberce zakoupené s autem za tvrzení prodejcem, že jsou v podstatě stejné jako originál. Nejsou, vysavač je o víkendech můj nejčastější kamarád, skoro :-)
No nic jedeme dál... Mějte se.


Další vozy Ford Focus


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
7
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
5
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluFord Focus C307 (2004-2010)
Ford Focus Red & Black Edition 1.5 EcoBoost – Dravý jen na pohled Ford Focus Red & Black Edition 1.5 EcoBoost – Dravý jen na pohled

Vzhledově výraznější Ford Focus, to nemusí znamenat jen…

Avatar Roadster může mít motor Fordu Focus RS Avatar Roadster může mít motor Fordu Focus RS

Velká Británie se může pochlubit stovkami malých a…

 

reklama





Blesk.cz

Malý ostrov s velkým bohatstvím: 7 důvodů, proč vyrazit na Mauritius

Malý ostrov s velkým bohatstvím: 7 důvodů, proč…

Na vzácnou známku zapomeňte. Našli jsme sedm jiných důvodů, proč se jet v zimě ohřát na tento rajský ostrov.

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při nehodě společnou fotkou a vzkazem

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při…

Spěchali, aby stihli začátek čtvrtečního vyučování. Jenže u Lomničky na Brněnsku mladík za volantem nezvládl…

 

iSport.cz

Dravec, ze kterého omdlévají fanynky. Joshua si jde pro další kořist

Dravec, ze kterého omdlévají fanynky. Joshua si jde…

Vystoupal neuvěřitelně rychle. Během pouhých sedmnácti zápasů dokázal britský ranař Anthony Joshua získat pás…

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová se propadla

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová…

Česká biatlonistka Eva Puskarčíková si zajela pro první individuální medaili ve Světovém poháru. Ve stíhačce na…

 

Reflex.cz

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie jsou kouzelné

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie…

Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, korunní princ Spojených arabských emirátů, si jednoho dne vyšel na střechu jedné…

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku na světě. Jako stevardka se živí již 60 let

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku…

Čtvrtého listopadu roku 1957 se jako jedenadvacetiletá poprvé starala na palubě letadla o cestující. Bette…

 
 
reklama