Recenze

10 Majitel

Renault Clio Grandtour

9,58 Uživatelé

Hodnoceno: 32× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8
Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10 Renault Clio, foto 11 Renault Clio, foto 12 Renault Clio, foto 13 Renault Clio, foto 14 Renault Clio, foto 15 Renault Clio, foto 16 Renault Clio, foto 17 Renault Clio, foto 18 Renault Clio, foto 19 Renault Clio, foto 20 Renault Clio, foto 21 Renault Clio, foto 22 Renault Clio, foto 23 Renault Clio, foto 24 Renault Clio, foto 25 Renault Clio, foto 26 Renault Clio, foto 28 Renault Clio, foto 29 Renault Clio, foto 31 Renault Clio, foto 32 Renault Clio, foto 33 Renault Clio, foto 34 Renault Clio, foto 35 Renault Clio, foto 36 Renault Clio, foto 37 Renault Clio, foto 38 Renault Clio, foto 39 Renault Clio, foto 40 Renault Clio, foto 41 Renault Clio, foto 42 Renault Clio, foto 43 Renault Clio, foto 44 Renault Clio, foto 45 Renault Clio, foto 46 Renault Clio, foto 47 Renault Clio, foto 48 Renault Clio, foto 49 Renault Clio, foto 50
 

Technické info

Přezdívka auta Není :-D Rok výroby 2012 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1149 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 107 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13,4 maximální rychlost [km/h]: 167 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 439 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,7

Popis vozu

Jedná se o stejné Clio jako má kolega bicista.
Clio jsem koupil po delším uvažování, znáte to, nebylo by lepší tohle a nebo když si připlatím tak tam to........... asi jako všude jinde, na konec jsem zjistil, že je pro mě nejideálnější kombi z takzvaného segmentu B, s tímto segmentem toho Clio vlastně ani zas tak moc podobného nemá, velikostně se velmi těsně blíží nižší střední třídě, (některé dokonce přerostlo do délky, např. Golf).
Nechci tím říct, že jízdní vlastnosti má srovnatelné, spíš je to jako u rozměrů je segmentu C velmi blízko za patami.

Motor,
jedná se o 1,2 16v 75 k, motor na první pohled né příliš silný, ale má jednu skvělou vlastnost (tedy vlastně převodovka),krátké odstupňování, když chci předjet tak jednoduše podřadím a bezpečně předjedu. Na dálnicí točí 5 rychlostní stupeň 4000 ot. tzn. jako u většiny ostatních aut. Nemyslím všechny, spíše většinu do objemu 1,6 bez 6 r. stupně.
I při těchto otáčkách se dálniční spotřeba drží pod 6 litry, což mě osobně bohatě stačí.
Celkově si myslím, že motor se povedl, Martin Vaculík (podle mě nejlepší redaktor ze Světa motorů) napsal, že motor 1,2 55 kw strčí do kapsy i dlouze zpřevodované jednašestky a, že z jednadvojek je to nejlepší co si může člověk přát (SM 30/10-rubrika bazar), nevím jestli jednašestku strčím do kapsy, ale je to asi opravdu ta nejlepší jednadvojka kterou jsem řídil!
Pokud někde v této recenzi mluvím o elánu pružnosti, tak tím nemyslím, že na křižovatce ujíždím silnějším motorům nebo snad, že mě majitelé Ferrari vidí jen ze zadu, ale rozhodně nejsem já a můj motor brzda provozu:-D .

Řazení.
Jak se můžeme dočíst v mnoha testech a jak můžeme slýchávat od majitelů vozů ze země ,,Galského kohouta" je řazení nepřesné, špatné.
ANO je to pravda, francouzké vozy mají opravdu řazení na prd, to se ovšem dle mého netýká až tak moc Clia, vidím obrovský posun v přesnosti oproti jiným ,,starším frantíkům", jde to ,ale přesto trochu ztuha....... Žádné terno to sice není, ale na průměrné, možná až lehce nadprůměrné hodnocení to stačí (v tomto ohledu je Škoda či jiné mimo francouzké vozy na vyšší úrovni)

Podvozek,
jako většina ,,frantíků" velice pohodlný, ale i přesto má velice dospělé chování, ostřejší průjezd zatáčkou není nic co by ho rozhodilo.
Samozřejmě nikdo si nekoupí francouze aby se ostře vrhal do zatáček, ale jde spíš krizové situace.Dobytka je na silnici kupa, takže to chce dobrý podvozek, velmi, velmi dobrý klakson, silné nervy a hlavně mít odvahu včas zastavit a počkat až to ho... odjede pryč!

Řízení
jako každý vůz dnešní doby má i mé Clio takoví ten řekl bych joystick místo volantu, nejel jsem snad v žádném dnešním voze co by to měl jinak. Dle mého nejlepší éra automobilismu byla po revoluci, kdy mohl člověk dostat vůz, který dával alespoň nějaké podměty od volantu, celkové od celého vozu. Kultura jízdy nebyla o moc horší a člověk si přesto ještě zajezdil. Nechci. ale radši mluvit o bezpečnosti dřívějších vozů..........
Posilovač posiluje, co víc dodat, ale na rovinu, každý z nás uvítáme spíše denní jízdu do práce s takovými vozy mnohem raději než s vozy vyrobenými před 20 lety. Někdy bych si chtěl nějaké porevoluční vozidlo koupit a každé nedělní odpoledne ho někde ,,protáhnout"

Komfort,
ikdyž se jedná o Béčkovou kategorii vozu, tak díky komfortnímu odpružení a podle mého i povedeným sedadlům není cestování na delší trasy utrpením. Laguna to není, ale přesto je to velice slušné......

Interiér
pro někoho až nepochopitelně stěžejní záležitost v autě, mě osobně je jedno z jakého materiálu je palubní deska a jaké mají spáry mezi jednotlivými díly mezery.
Dokud to ve voze nevrže nic nezkoumám!
Měkčenou část palubní desky to má a to tu horní. Zbytek je buď lesklý plast nebo matně nabarvený plast.
Jako celek to vypadá dle mého hodnotně a snaží se to lehce nabudit dojem luxusu.
Potahy sedadel jsou velice příjemné, prodyšné a sedadla mě celkově vyhovují.
Zatím nikde nic nevrže a ani kolegovo Clio, které má najeto myslím něco kolem 60 tis. nevydává žádné pazvuky!

Praktičnost/prostor
Na otázku praktičnost je jednoduchá odpověď, Převoz dvou matrací o délce okolo 190 cm, jedna na střeše a druhá v interiéru, dále pak převoz koberce 220 cm také v interiéru, koberec už, ale zabral i spolujezdcovu sedačku na rozdíl od matrace.
Prostornost interiéru je také velice slušná, já s mou délkou 177 cm se rozhodně netísním, jednoduše řečeno dokázal, bych si představit o 7 čísel vyššího člověka a ještě by se za něj někdo o něco menší relativně pohodlně posadil (ó velké díky tak štědrému rozvoru na úrovni OCTAVIE II).
Šířka interiéru je na tom také velice slušně, dva štíhlý lidé se vejdou naprosto královsky (řekl bych na rozdíl od roomsteru-když člověk strká do půvabné kolegyně nevadí to, ale do šéfa............. :-D ), pokud by nastala situace kdyby si sedly vedle sebe zavalitější postavy také by nenastal problém (dostaly se, ale pořád nad úroveň roomsteru). Šířka vzadu je sporná, dva lidé bez problému, ale pět lidí, to se mi zdá jako to nejkrajnější řešení........ (ještě jedno porovnání s roomstrem tam je vzadu místo opravdu velmi, kolena,šířka..........)

Před článkem o koupi bych chtěl nejdříve podotknou ten fakt o mém finančním limitu a to cca 270 tis. Nechtěl jsem se zavazovat leasingem a každé ráno vstávat s pocitem, že pokud ztratím práci tak jsem dojezdil!
Do nového vozu jsem přesedal z Citroenu C4 rv. 2005, který jsem také zakoupil jako nový.
Proč jsem se rozhodl pro levnější variantu vozu před například novou C4kou?
Je to naprosto jednoduché, C4ka parkovala před domem, garáž prostě a jednoduše nebyla, to znamenalo každý podzim,zimu, někdy i jaro vstávat o 15 minut dříve, oškrabat okna či sejmout sníh a v létě v sobotu odpoledne při cestě na nákup sednou do rozežhaveného vozu.
Přede mnou tedy stála otázka ,,buď nová C4 nebo něco podobného a nebo nějaký přístřešek, polozděný,polodřevěný"
Srdce každého automobilisty a to i mé tlouklo jasně, lepší,větší vůz, ale pak také tlouklo srdce automobilisty co když se v noci občas probudil šel se podívat na to chudák auto co stálo venku a potom ještě dále do celé té anabáze ,,kecal rozum"
Nakonec vyhrál přístřešek a proto jsem se pohyboval do 250 tis. Proto tedy věta na začátku nejideálnější vůz......................

Koupě,
můj výběr šel snad napříč celým spektrem od nejmenších vozů až po nižší střední třídu, v úvahu připadali například vozy jako Mégane,C3 a C3 Piccaso,Modus, SX4, dokonce i na Splashe jsem se došel podívat.......
Nakonec jsem se soustředil jen na vozy segmentu B a to varianty kombi, důkladně jsem si všechny vyzkoušel. I přes to, že nepatřím mezi fandy značky Škoda (spíš tato averze vznikla právě díky majitelům těchto vozů a spoustě motoristický článků, kde jsem zjistil, že když nemám v autě měkčený plast nebo schránku nad palubní deskou jsem majitelem absolutního ,,aušusu", jednoduše řečeno ,,Škoda není špatná, ale není tak skvělá jak se v našem království korupce říká"
Ale teď zpět k výběru:
Nejprve jsem se šel podívat na Škoda Fábia, úzký interiér a celkově stísněný interiér, starší podvozková platforma, v rozumné ceně nebyl motor ani rozumná výbava. Faktem je, že mi byly nabídnuty k vozu zdarma koberečky, jaká si přihrádka do kufru a pokud si koupím i zimní kola dostal bych origo kryty Škoda zdarma.
Dále následoval Seat Ibiza, říkal jsem si, že najdu prostorný vůz, který sice bude opět disponovat HTP, ale možná se najde východisko. Pro HTP se bohužel východisko nenašlo, ale za to jsem zjistil, že sedím v něčem o něco širším, ale jinak naprosto stejně stísněném jako Fabii. Tak tohle tedy řekl jsem si.
Poté už přišla návštěva Renaultu, Hned po usednutí jsem byl obklopen tolika prostorem, že jsem ani nedostával záchvaty klaustrofobie jako u Fábky a Ibizy. následovala tedy předváděcí jízda. Velmi jsem se divil jak ta 1,2 od toho Renaultu jede, velmi svižné. Na 25 km mě také čekal kus cesty autodrom, aneb svez se v ČR po silnici I. třídy, kde mě velmi mile překvapil komfort.
Celý nadšený jsem se vrátil domů, sedl k internetu a tu najednou na mne vyběhla reklama na Peugeot, ,,no jo" řekl jsem si, já zapomněl na Peugeot. Druhý den, jsem tedy navštívil autosalon (jak se dnes velmi vznešeně a sofistikovaně říká showroom, nevím proč když jsme v čechách? ) Peugeotu, co dodat, prostorností, komfortem a celou atmosférou na palubě to velmi připomíná Clio. Předváděcí jízda mne, ale překvapila, říkal jsem si 1,4 musí jet lépe než 1,2. Ano je to pravda, v kopci je více ,,krouťáku" znát, ale při jízdě tzn. předjíždění, zrychlení, cítím, že je Clio pružnější. Nemohu to pochopit, ale je. A tím bylo vybráno, Clio to je on srdce mého šampión :-D

Výbava-----ADVANTAGE
mlhovky
rádio
el.okna+zrcátka
dálkový centrál
klimatizace manuální
dělené zadní sedadlo
dvojité dno kufru
zrcátka+kliky v barvě vozu
hagusy ve stříbrné barvě+další prvky ve stříbrném provedení: plast pod nárazníkem, lišta nad spz a ukončení dotykových lišt
ABS+EBD
4x airbag
palubní PC
výškově nastavitelné sedadlo řidiče

Doplňky
4x origo zástěrky
orig.rohože

Tato část recenze,
má sloužit těm kdo právě řeší
koupi nového vozu a přemýšlí právě i nad tímto vozem---------------------------------------------
Pokud někdo pracuje s rozpočtem do řekněme 250 tis. můžu toto vozidlo jedině doporučit, ano určitě za tuto cenu může koupit lehce ojetou nižší střední třídu, ale co když právě ten kdo měl vůz před vámi patřil mezi ty o kterých si říkáme ,,hele vidíš ho/jí on/ona to bere přes ten obrubník nebo vidíš ten dobyt... jak bere každou díru a trhá se řízením, mé zkušenosti ze služebního auta jsou takové, že i ve 20 tis. se dá oddělat řízení a mít skoro ,,vymlácenej" podvozek.
Proč tedy právě Clio gradtour? Za 215 tis. dostanete velmi slušnou výbavu, dostatečný motor (samozřejmě záleží na prioritách), dále pak vyspělý podvozek, komfort a prostor, který se skoro vyrovná nižší střední třídě.Musíte se, ale srovnat s faktem, že nebude mít například vychytávky jako automat. sjíždění oken, po zamknutí vyjetí oken nahoru, to je, ale spíše specifikum Clia.Nasvícení například vrat od garáže s automatickým zhasnutím světel to má.
Otázka spolehlivost?
Můžu říct snad jen tohle ,,od roku 1997 jezdím ve francouzkých vozech, ať už služebních nebo doma a mohu říci jen jedno, zlobí stejně jako jiná auta, sem tam něco, spíše drobnosti!


POKUD SE NĚKDO ROZHODUJE NAD NOVÝM VOZEM A MÁ VE VÝBĚRU I CLIO AŤ SE ZEPTÁ DO DISKUZE NEBO NA SZ, RÁD ODPOVÍM

V mé recenzi jste si jistě mohli všimnout častého srovnávání se Škodou Roomster. Faktem je, že je to můj služební vůz se kterým najezdím každý den několik desítek kilometrů (týdně to dělá cca 500km), tudíž se nemůžu ubránit neustálému srovnávání.
Suma sumárum, Roomster je každopádně větší stěhovák, zadní část je praktičtější, prostor pro kolena vzadu je vskutku velice slušný, ale do karet mu rozhodně nehrají věci jako jsou dle mého podprůměrné jízdní vlastnosti, design (záleží na každém.....), dále pak stísněnost v přední části vozu a celkový pocit, že člověk sedí a jede v něčem dle mého nepřirozeném, je to sice divné, že i přes můj nájezd s tímto vozem (lehce přes 100 tis.) jsem si tak říkajíc na auto nezvykl

Abych neustále nesrovnával ,,Clijouše" s Roomsterem tak bych rád také malé porovnání s bývalou C4.
Celková vzdušnost a prostornost interiéru byla stejně srovnatelná s Cliem až na šířku, tam bych si dovolil tvrdit, že C4 měla na vrch. To se ovšem nedalo říci o kufru, ten byl menší a to znatelně, ale pravdou je také to, že jsem vždy všechno odvezl, takže ona to zase taková katastrofa nebyla.
Komfort odpružení se mi zdál na stejné úrovni (frantík no.......), ale ovšem dokud se nepřijelo na příčné nerovnosti kdy měla zadní tuhá náprava ,,skákavou", někdy se mi to zdálo až nebezpečné, ale pokud s tím člověk počítal dalo se jezdit bezpečně.
Celkově, ale Clio drží stopu o něco lépe než C4.
Jako pohonou jednotku jsem tehdy zvolil základ 1,4, podle mě v té době jeden z nejpovedenějších motorů (dnes jsme už trochu dále.......), výkonově dostatečný a spotřebu jsem držel ve většině případů do 6,5 litru. Výkonově se 1,4 s Cliem 1,2 nedá srovnávat, ale není to zase tak hrozný rozdíl, který by vyrazil dech!
Řazení tak to byla spíše sázka do loterie, opravdu velice nepřesné, v tomto směru má dle mého Clio o dost lepší řazení, doufám, že ten pokrok ,,frantíkům" vydrží.
Řízení, to samé jako u Clia, joystick. Ale k otázce řízení bych velmi rád přidal pár slov o volantu.Jak už asi všichni ví tak C4ky mají pevný střed volantu, podle mého skvělé řešení a škoda, že ho Citroen již přestal používat!
Co dodat na konec? Určitě by vás zajímalo jak často jsem parkoval v servisu.
V servisu jsem parkoval minimálně, jen předepsané výměny dílů, oleje, filtry, rozvody.........
Po najetých 152 tis. jsem neměl vlastně žádné problémy až na 2x nefungující stahování okna řidiče (v zimě), vše vyřešeno nějakým spínačem uvnitř dveří a i přes fakt, že má C4ka jezdila převážně po silnicích I. třídy a dálnicích celý interiér po cca 140 tis. začal nepříjemně vrzat při přejezdu nerovností.

Audio
I když nejsem hudebník (pokud nepočítám 2 roky chození do ,,lidušky" kde jsem hrával na klavír :-D ) je pro mne důležitá akustika a audio v autě, nehodlám si samozřejmě kupovat
subwoofer nebo nějak ,,vychytávat" ozvučení v autě aby sousedé věděli, že jsem přijel domů, ale dobrý poslech muziky v autě mě přesto přijde důležitý.
Myslím, že v tomhle se soudruhům z Renaultu zadařilo, akustika vozu je dle mého laického ucha velmi dobrá a rádio se 4 reproduktory také hraje velmi dobře, chytá dost stanic a přehrává MP3 formát a hraje velmi ,,čistě", jediná výtka a to ohromná je k jeho ovládání. K logice to má daleko a ty tlačítka, hrůza děs a běs. Tak dobré rádio a akustika a tak si to pokazit takovou prkotinou, ŠKODA VELIKÁ ŠKODA!!!!!!!

Jak vůz vlastně využívám?
Občas sním jedu 50 km do práce, sem tam ho využiji na nějakou tu okresku ze vsi do vsi a občas ho používám i na cesty přes 600 km (denního nájezdu),dálniční tempo 130 km/h mu vyhovuje, v autě není žádný nepřiměřený hluk a motor to také zvládá, dá se samozřejmě jezdit i rychleji a podvozek ji i ve vyšších rychlostech jistý,hluk také ujde, ale jezdit s 1,2 dálniční sprinty 1000 km a zpět při při rychlosti kolem 170 je přeci hloupost, ano už jsem měl možnost podobný sprint absolvovat, ale bylo to pracovní a nutné být brzy zpět. Myslím, že tento vůz je univerzální a to mi vyhovuje, stále se sním ještě dá jet po nějaké okresce a delší trasa ho také nevyvede z míry (narážím hlavně na otázku komfortu a prostoru). Jednu věc jsem, ale vypozoroval, po městě se dá jezdit i komfortněji (parkování,rozměry). Není to žádný drobek, ale také žádný koráb.

Zhodnocení
Měl jsem teď možnost něco kolem 2 týdnů používat svůj vůz i v práci a kilometry se načetli ani nevím jak......... (konkrétně kolem 6 tis., teď najeto lehce přes 11 tis.))
Motor jednoznačně oživl a stále se nemohu probudit z úžasu jak pěkně to na 1,2ku jede, samozřejmě přispělo i zajetí. Pokud jedu já+žena+díte+nákup dynamika zase až tak moc neutrpí. Ovšem něco jiného je situace když naložím vůz 4 lidmi (vč. mě) a zavazadla a jedu s celou tou ,,tlupou" do Jizerek na školení, tak to jsem si nějaké to předjíždění přeci jenom více rozmýšlel a s nákladem také roste apetit vozu takže to jsem se pohyboval spíše nad 6,5-6,6, jinak spotřebu stále držím lehce pod 6 litry.
Čím dále více mi vrtá hlavou zda-li jsem neměl koupit C4ku, asi dojdu udělat ze sebe otravu a navštívím nějaký blízký autosalon Citroenu a nechám si udělat předváděčku, ale osobně bude mi HANBA!!!!! Určitě přijde otázka proč zkoumám C4 a jestli tedy nejsem spokojen?
Spokojen sem, ale lidská zvídavost.......
Jinak s autem veliká spokojenost, nikde nic nevrže, žádné poruchy. Pokud to vydrží budu 100% spokojený majitel.

Nový ,,služebák"
Chtěl jsem sem dát takovou recenzi do recenze, myslím, že vozů s tímto motorem tu moc není takže jen pár slov, dělat tomu extra recenzi to se mi moc nechce, nechci dělat recenzi o kterou není staráno (aktuality.....)
Dnes ráno přicházím do kanceláře, zapínám počítač a tu najednou vchází kolega a říká, máš jít za šéfem. Říkám si, který pak dobrák podřízený zase něco provedl aniž by se mi podařilo o tom vědět..........
Ne Ne! Mýlil jsem se, šéf se dívá vlídně a říká: ,,máte nový služební auto, Roomster jde mechaniků do terénu, máte skoro novou Octavii a je to jednačtyřka". Úžasné říkám si:,,jak pak ta jednačtyřka TSI asi pojede"? Přebírám klíče, TP, podepisuji papír o tom, že jí budu užívat a jdu rychle zpět do kanceláře.......
O 15 minut později už stojím venku a odemykám sklopným klíčem, čekám který vůz se rozsvítí a tu najednou na mě šibalsky bliká stříbrná Octávie II (fl.) na litých kolech, má sice černá zrcátka, ale jinak vypadá dobře (pokud se nepodívám dozadu na její ohromný převis), no nic usedám, všude kolem mě černá barva.
Startuji a říkám si no vida vida, to je jiné než otřesy HTP.
Rozjíždím se a zjišťuji, že je nástup motoru jakýsi vlahý, horší jak u Clia a možná i horší jak u HTP, no nic říkám si asi turboefekt, jenomže, když mám již 2500 ot.začíná mi to všechno docházet tohle je opravdu ,,jednačtyřka", ale né TSíčko, mysle jsem si bláhově, že Oct. po fl. začínala 1,6, bohužel mám obyčejnou 1,4.
No a jak tedy 1,4 jezdí?
Je to prosté, tohle auto je na tento motor moc a moc těžké, možná, že budu ukamenován, ale má 1,2 v Cliu je čilejší, v kopci cítím o něco větší výdrž oproti Cliu, ale jinak mi chybí pružnost. Oproti HTP to jede lépe, ale například na okresce ten rozdíl není tak znatelný, pokud bychom se bavili o dálnici tam je to něco jiného, ale jinak to stojí za starou.... :-/ Spotřeba na dálnici byla 6,7 při 130 a točil jsem něco lehce pod 4 tis. ot.
Při předjíždění jakého si pubescenta na okresce jsem poznal, že na jeho (nevím jaký motor) Toledo prostě nestačím a v rámci bezpečnosti jsem se radši schoval, při těchto situacích dokáže Clio zareagovat (pokud není naložené).
Jinak o jízdních vlastnostech těžko informovat, moc jsem ještě nenajel, oproti Cliu necítím rozdíl, možná tam cítím trochu ten ,,zadek" to by mohlo být v zatáčkách na škodu, ale co, já jezdím v práci z bodu A do bodu B a proto nepotřebuji podvozek, který baví. Spousta lidí ani práci nemá a spousta lidí ani nemá možnost v práci mít ,,služebák" takže dost kritiky! ;)


Silné stránky

Jízdní vlastnosti
Komfort
Motor (velice pěkně odstupňované)
Praktičnost
Cena
Design (přední část a z boku)

Slabé stránky

Ostřikovače
Neimpulzivní stahování oken
Kontroverzní záď, mě osobně se líbí, u veřejnosti 50/50
Stropní madla jsou jen na jednom místě a to u spolujezdce (zbytečné šetření, takhle se DOBRÁ POVĚST NEDĚLÁ!!!)
Stěrače/ostřikovače- dříve stírá než ostřikuje atd.....

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Žádné a doufám, že to i na dále vydrží

 

Novinky v recenzi

26.12.2013 20:42

Aktualizace

Jak jistě víte, tak auto již nevlastním. Auto se ovšem dostalo do rukou mého kamaráda, a jak to tak bývá, Vánoce jsou svátky návštěv. A já tedy navštívil svého kamaráda a taky mého neméně dobrého kamaráda Renaulta :-) :-D
No a jak se mu tedy daří?
Clio má právě najeto neuvěřitelných 74 tis. Je využíváno ve všední dny k podnikání a o víkendu supluje roli rodinného dostavníku. Za tyto kilometry nevznikla žádná závada. Jen se zakoupila nová sada zimních pneumatik a na jaře se zakoupí nová sada letních pneu. Na každé sadě se najelo cca 30 tis.
Z auta byly odmontovány originální zástěrky, protože prý byly k ničemu..... bohužel musím souhlasit :-( a dopředu se dali nějaké neoriginální, které výrazně zlepšili čistotu.
Auto stojí venku, je tedy vystaveno všem povětrnostním vlivům. Lak jsem si důkladně prohlížel a není nijak zašlý, oprýskaný a podobně....
Ani uvnitř se nijak nepodepsalo hojné užívání, kůže na volantu i řadící páce je stále v pořádku. Snad jediné co tak, je to trochu okopané vzadu od ratolestí, ale to asi u každého auta co používají i děti :-D :-D
Za mých dob jsem s ním jezdíval kolem 6 litrů, nový majitel jezdí spíš kolem 6,5 litru, a spotřeba pár dní nazpět, kdy jela rodinka lyžovat i se střešním boxem+asi slušnou bagáží a dětmi se šplhala k 7 litrům.
Takže závěrem. Auto které stálo něco málo nad 200 tisíc, které má klimu, rádio, DO centrálu, PC, střešní lišty, el. okna+zrcátka a jako bonus kufr 439 litrů, najelo za cca rok a půl 74 tisíc kilometrů bez závady a bez toho aniž by něco upadlo, ošoupalo atd.... Já myslím že veliká spokojenost :-) uvidíme další vývoj jeho stavu a spolehlivost. Ano může se zdát že 74 tisíc není nijak moc, ale já jsem s tím vozem najel za necelý rok asi 15 tisíc, takže to auto mělo zhruba tak další necelý rok na to aby najelo 60 tis, km, a to je podle mě už ostřejší používání :-)


Přidat názorDiskuse: Renault Clio Grandtour

Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Více o modeluRenault Clio X98 (od 2012)
Renault Clio R.S.18 – Inspirováno ve Formuli 1 Renault Clio R.S.18 – Inspirováno ve Formuli 1

Renault Clio 4. generace stárne. A platí to také…

Nový Renault Clio zachycen na běžných silnicích. Co všechno nového nabídne? Nový Renault Clio zachycen na běžných silnicích. Co všechno nového nabídne?

Pátá generace populárního hatchbacku využije novou…

 





Blesk.cz

Britové se čertí: Výlety těhotné Meghan stojí 22 milionů a platíme to my!

Britové se čertí: Výlety těhotné Meghan stojí 22…

V polovině října princ Harry (34) s manželkou Meghan (37) vyrazili na svou první oficiální pracovní cestu po…

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane se k nám? Přijde druhá generace?

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane…

Black Shark je prvním herním smartphonem od Xiaomi, který trpěl zásadním neduhem. Vyjma domovské Číny se totiž…

 

iSport.cz

Sionko vzpomíná na Real: Atmosféra nebyla top. Potěšil mě Carlos

Sionko vzpomíná na Real: Atmosféra nebyla top.…

Zatímco na podzim roku 2001 Sparta v Lize mistrů i na domácí scéně válela, jaro 2002 se jí po odchodu a zranění…

Ronaldův návrat na United: vzkaz Fergusonovi i hodinky za 54 milionů

Ronaldův návrat na United: vzkaz Fergusonovi i…

Hned po losu základních skupin Ligy mistrů bylo jasné, že tenhle zápas bude zřejmě tím nejsledovanějším ze…

 

Reflex.cz

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje, jak je psaní SMS za volantem zpráv nebezpečné

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje,…

Používání mobilu za jízdy, psaní textových zpráv a s tím spojená nepozornost při řízení patří v posledních…