Diskuse

Renault Clio (2016)

5.3.2017

Zdravím opět všechny čtenáře, jak jsem slíbil, je tu recenze na první moje nové auto, kterým se v prosinci 2016 stal Renault Clio IV 0,9 TCe ve výbavě…

 

Renault Clio (dr.biker)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 05.03.  20:27

    Krasavec

    No je to krasavec, po faceliftu mnohem větší než dříve...přesně takový si zamilovala má drahá polovička a stejně bych ji ho nakonfiguroval... ještě na něj někde vzít peníze >:D

    Ať slouží ke spokojenosti :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto dr-biker

      dr.biker 06.03.  10:21

      « Re: Krasavec

      Díky za reakci, auto slouží k plné spokojenosti, neodolal jsem a udělal jsem si Vánoce o měsíc dříve :-)
      Auto v červené je opravdu krasavec, je to magnet na pohledy lidí v okolí...
      • 00 Reagovat !

        foto 29radek

        29radek 06.03.  14:33

        « Re: Re: Krasavec

        Kabát auta se opravdu povedl.Koupil jsem ho ženě před 3 lety, a ta červená autu opravdu sluší.Hodně lidí nám řeklo,že vypadá moc hezky.Po městě s ním taky rád jezdím.Pod kapotou mám 1,2 16V,to ženě bohatě stačí...100 km/h nepřekročí a když předjíždí tak jedině traktor.Jezdí to zatím bez problému.
        Přeji hodně šťastných kilometru :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto dr-biker

      dr.biker 07.03.  15:03

      « Re: Krasavec


      :-)
  • 00 Reagovat !

    foto NSA

    NSA 06.03.  08:35

    Krásný

    Když já jsem hledal nové auto neměli Clio ještě 1.2 TCe (pouze v automatu) a jít do 0.9 se mi nechtělo, proto jsem volil Megana též v červené Flamme. Ale jinak bych volil Clio. Nechť slouží - 3x10
    • 00 Reagovat !

      foto dr-biker

      dr.biker 06.03.  10:23

      « Re: Krásný

      Díky za hodnocení, já měl původně také předsudky vůči tříválci, ale testovací jízda mě potěšila a cenová nabídka na skladový vůz mě utvrdila ve výběru a Clio je doma...
      • 00 Reagovat !

        foto Toky1

        Toky1 06.03.  10:39

        « Re: Re: Krásný

        Problém malých motorov s nízkym papierovým výkonom sa ani tak neprejaví normálnou jazdou mestom, ako pri zaťažení vozidla štyroma dospelými a pokusom o prudké zrýchlenie zo 60ky do kopca typicky pri predbiehaní. Tam auto hodne stráca dych a môže pripraviť šoférovi vcelku adrenalínové chvíľky. Chce to jazdiť predvídavejšie. Ak s tým nemáš problém, tak to auto je ako pre teba.
        Veľa šťastných kilometrov.

        • 00 Reagovat !

          foto dr-biker

          dr.biker 06.03.  12:09

          « Re: Re: Re: Krásný

          Většinou jezdím sám nebo pouze se spolujezdcem, takže mě výkon neschází a to i na dálnici. Minulý týden jsem stěhoval sestru do Prahy, měl jsem opravdu plné auto a výkon mi nechyběl ani ve stoupáních na D1 od Brna. Samozřejmě pro prudké zrychlení je potřebné podřadit a motor vytočit k omezovači, ale s tím člověk musí počítat u tak slabého motoru. Pro Clio je ale tento motor výkonově dostačující, nestěžuji si na nedostatek výkonu.
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 06.03.  16:59

          « Re: Re: Krásný

          A prosím tě, který motor s 66 kW s obsazením 4 lidma bude hbitě předbíhat do kopce se čtyřmi lidmi na palubě? Resp. které auto za 300t Kč bude hbitě předbíhat do kopce ve čtyřech lidech? Já mám 96 kW a 320 Nm v svém autě a ve čtyřech lidech do taky není úplně Ferrari... prostě je to tříválec s 66 kW a tedy nechápu tvůj příspěvek, resp. kde vidíš nějaký problém.
          • 00 Reagovat !

            foto Toky1

            Toky1 06.03.  19:46

            « Re: Re: Re: Krásný

            No žiaden motor 66kW, veď to vravím, neviem čo riešiš. Bola to len reakcia na posudzovanie rozdielov medzi 0,9 a 1,2 v recenzii. Pri predvádzačke v meste keď sa buľkáš 5 km 60kou s prísediacim predajcom na limity auta nesiahneš. To je celé, nehľadaj za mojim príspevkom vyrývanie či výsmech, nič takého tam nieje. Proste výhoda 1,2 oproti 0,9 je práve v lepšom zrýchlení pri naloženom aute ako som spomínal. Ale ak to nevyužiješ lebo jazdíš defenzívne aľúto ti je priplatiť si za povedzme nadbytočný výkon tak ti aj 0,9 bude v pohode stačiť.
            Niekomu je 300 koní málo a niekomu aj 66kW vyčarí úsmev na tvári. A to je dobre, no nie?
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 06.03.  19:57

              « Re: Re: Re: Krásný

              A kde jsi přišel na to, že bude 0.9 TCe zrychlovat s nalozenym autem lépe než 1.2 16V? :-O má menší výkon i tocivy moment, v podstatě v celém spektru otáček.
              To je to samé jako by mi někdo tvrdil, že 1.9 TDI 66 kW pojede lépe s plným nákladem než 1.6 dCi 96 kW...to je prostě nesmysl.
              • 00 Reagovat !

                foto jazva

                jazva 06.03.  20:42

                « Re: Re: Re: Re: Krásný

                Zbytočne to hrotíte. ;-) Teda pardón, že vám do toho skáčem... Čo sa týka koní, tých nie je nikdy dosť. Sám to poznám. :-|

                K autu: Nech dlho a dobre slúži, recenzia dobrá,rád som si prečítal.
              • 00 Reagovat !

                foto woody-alien

                woody-alien 06.03.  21:27

                « Re: Re: Re: Re: Krásný

                Teď jsi to nějak zamotal. Toky1 píše, že výhoda 1.2 oproti 0.9 je v lepším zrychlení při naloženém autě, tedy že 1.2 lépe zrychluje. A zcela zřejmě píše o 1.2 TCe coby reakci na bikerovo "váhání mezi motorizacemi" v recenzi.
                • 01 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 06.03.  21:51

                  « Re: Re: Re: Re: Krásný

                  Ahaaaa....no jo no.... Tak to se omlouvám :yes: asi mi těch 294 odpracovanych hodin v únoru nedělá dobře >:D. Nicméně to ano, mezi 1.2 TCe a 0.9 TCe je gigantický rozdíl, jel jsem oba, 1.2 TCe ještě v době kdy byla jen s dvouspojkou. Ale na to běžné ježdění je 0.9 TCe v pohodě, rozhodně více než 1.2 16V, ta je fakt leda na to poskakovani a pro holky
                  • 10 Reagovat !

                    foto Toky1

                    Toky1 07.03.  10:01

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Krásný

                    No presne o tom vravím, áno, porovnával som 0,9TCe a 1,2TCe, tak ako recenzent. Ten rozdiel tam jednoducho je, i keď možno pri štandardnom poflakovaní sa mestom to necítiť. Ale zaťaž ho a chci od neho predbiehať zo 60ky kamión hore kopcom. Vtedy už ten rozdiel zistí hocikto. Ale ako spomínam, ak takto majiteľ nejazdí, aj 0,9 poteší. Vec priorít. Načo platiť za vyšší výkon, keď mi ho netreba?
    • 20 Reagovat !

      foto dr-biker

      dr.biker 07.03.  15:04

      « Re: Krásný

      Tak vám všem děkuji za zhodnocení výkonu mého motoru, jak jsem napsal v recenzi, je to ideální kompromis pro každodenní používání. Dojíždím denně do práce sám, občas vozím 1-2 spolucestující, takže mi výkon nechybí.
      Základní 1,2 je motor dobrý akorát tak pro klidného řidiče pro jízdy ve městě, přeplňovaná 1,2 by se mi samozřejmě líbila o mnoho víc, ale příplatek 25 tisíc oproti 0,9 není malý, navíc vozidla s 1,2 TCe pod kapotou nejsou u nás skladem, takže musíte čekat. To já vybral v pondělí auto a v pátek odpoledne jsem již odjížděl domů v novém...
  • 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 17.03.  10:22

    Pěkné auto, ale ten motor...

    Gratuluji k moc pěknému autíčku (navíc s opravdu skvělou barvou), ale tu tříválcovou devítistovku bych rozhodně nevydýchal. Pro mě bylo přímo hřích nevyužít, že k velmi zdařilému čtyřválci 1.2 TCe Renault konečně začal dávat manuální převodovku a zkazilo by mi to veškerou radost z auta.
    Text se čte moc pěkně, ale ty fotky jsou dost zoufalé. Chtělo by to pořádně přefotit s pěkným pozadím, ve vhodných úlech, se správně natočenými koly, srovnaným volantem (foto interiéru) atd.
    Jinak přeji co nejvíce bezpečných a bezproblémových kilometrů! :-)
    • 00 Reagovat !

      foto dr-biker

      dr.biker 18.03.  19:27

      « Re: Pěkné auto, ale ten motor...

      Díky za názor, fotky se budu snažit na jaře udělat lepší, až bude pěkné počasí.
      K tomu motoru, vím, že motor rozděluje lidi na dva tábory, jeden ho nemůže ani vidět a druhému nevadí a v pohodě s ním jezdí. Já patřím samozřejmě do té druhé skupiny, s motorem jsem zatím spokojen, po necelých 4 měsících a ujetých 8 tisících kilometrech můžu říct, že jsem se s autem sžil a výkon mi nijak zvlášť nechybí. Výkon je podle mě na běžné jezdění dostačující, jsem klidný řidič dodržující rychlostní limity, nejezdím běžně v plném obsazení, takže 90 koní tohoto motůrku pro Clio stačí.
      Ono asi také záleží, kdo s čím jezdí a co má pod kapotou. Já začínal na Puntě s 60 koňmi, pak jezdil v práci s Kangoo se 75 koňmi a Dokkerem s 82 koňmi a mé první vlastní auto bylo Clio II 1,4 16v s 98 koňmi, což je nejvýkonnější auto, které jsem kdy dlouhodoběji řídil. Takže 90 koní s turbem mi bohatě stačí, ještě nejsem tolik zmlsaný řidič…

  • 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 20.03.  13:02

    Motorizace 0,9 TCe

    Motorizaci 0,9 TCe docela dobře charakterizovali v testu Sandera Stepway na serveru autoweb:

    „Možná si řeknete, že věc s menším objemem, než má vaše rychlovarná konvice, nemůže pohánět auto. Ale ano, zátah sice musíte lovit spíše ve středních otáčkách a nejste nejrychlejší při rozjezdu na semaforu, ale na věci i soby, které je možné do auta naskládat, s přehledem stačí. Reakce na plyn jsou rozvážné a nezáludné, motor svým zvukem připomíná šicí stroj nebo samopal Heckler&Koch MP5SD s tlumičem – ve vyšších otáčkách ale není hlučný, jeho vibrace jsou také dobře podchycené“.

    Zkrátka není to vůbec špatný motor pro Clio/Sandero na běžné ježdění, dá se s ním v pohodě žít, tedy pokud od něj neočekáváte výkony jakou od dvoulitru a spotřebu jako u hybridní jednotky…
  • 00 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 23.03.  15:19

    Moc pěkné auto i recenze

    Ahoj, tuhle recenzi auta je fakt radost číst, díky za ni! Před pár měsíci jsem se rozhodoval mezi Rapidem Spaceback a Cliem - mají dokonce podobně velké podvozky. Nakonec vyhrál Rapid, ale sám nevím jestli je to dobře, protože už měl dvě reklamace, nejhorší je, že s najetými km přibývá různých pazvuků a pískání, které servis neumí odstranit :-)
    Proč nakonec ve výběru vyhrál Rapid?
    - hlavní důvod byl, že Clio nemá vzadu okenní airbagy a já občas vozím vzadu i dospělé a to jsem Renaultu nedokázal odpustit
    - nepodsvícené tlačítka na volantu - v zimě je tma brzo, fakt mi to vadí
    - menší kufr > dá se koupit ale grandtour

    Motor 0,9 Tce mi vůbec nevadil, naopak, jsem klidný řidič. Dokonce mám pocit, že je lépe odhlučněný na dálnici, než 1.2 TSI 66kw. Jinak TSI má také turbo díru, takže do 1700 je přidání plynu spíše kosmetická záležitost.
    Proč jsem chtěl Clio ?
    - nádherný dizajn venku i vevnitř(já vím subjetivní věc)
    - ptal jsem se automechaniků - 0,9TCe nemá problém ani se zakarbonováním, ani s mísením benzínu do oleje
    - konečně něco jíného než Škoda doma, to byl můj sen :-O :-)
    • 20 Reagovat !

      foto dr-biker

      dr.biker 24.03.  10:14

      « Re: Moc pěkné auto i recenze

      Díky za reakci a pochvalu recenze, to víš, jsem nadšený z nového vozu, tak se recenze psala úplně sama. Tvůj finální výběr Rapid vs. Clio mě překvapil, Rapid je totiž podle mě větší a po designové stránce úplně jiné auto než Clio. Ale co člověk, to jiný názor, tvůj výběr ti neberu.
      K těm airbagům, okenní airbagu vzadu vůbec neřeším, u malého auta velikosti Clia je asi moc výrobců nenabízí, protože se nepředpokládá častá obsazenost dospělými pasažéry a malé děti by v případě nehody měly ochránit dětské autosedačky. Na případné nehody navíc nemyslím, nevím, proč bych si měl vytvářet negativní scénáře v mysli.
      Nepodsvícená tlačítka na volantu neřeším, nepotřebuji podsvícení. Zde se ovládá pouze tempomat/omezovač rychlosti, tyto čtyři tlačítka si řidič rychle zapamatuje a rychle je najde i po tmě. Je to snadné a intuitivní, stejně jako ovladač rádia pod volantem na samostatné páčce.
      Kufr je pro mě nepodstatný, 300 litrů mi bohatě stačí a po sklopení opěráků převezu ještě mnohem víc. Jediné, co mě mrzí je, že díky pevnému zadnímu sedáku nevznikne po sklopení opěradel zcela rovná plocha a že sedadlo spolujezdce není sklopné vpřed do pozice stolku, abych mohl lépe převážet delší předměty. Ale i tak jsem zvládl převést 3 m dlouhý koberec nebo rozložené knihovny od švédského výrobce.
      S motorem jsem spokojený, devítistovka se mi jeví jako dostatečný motor pro Clio. Rychle jsem si na něj zvykl a naučil s ním jezdit tak, jak motor potřebuje, výsledkem je, že jezdím docela úsporně, přitom nejsem žádná brzda provozu. Hlučnost a vibrace od motoru jsem též v kabině na dobré úrovni. Zkrátka výběru motoru nelituji.
      • 00 Reagovat !

        foto Bobanus

        Bobanus 03.04.  10:18

        « Re: Re: Moc pěkné auto i recenze

        Ahoj Rapid Spaceback (jsem zapoměl dodat) je sice delší o 20cm, ale stejně široký jako Clio hb. Ono Škodovka vždycky trochu kecá, Rapid není segment C ani náhodou, ale pořád segment B :-) Je určený pro Asijský a Ruský trh primárně, proto je tak úzký a tak trochu levně působící, ikdyž model 2016 a výš už ostudu nedělá :-)
        Jinak ty okenní airbagy vzadu nemá bohužel jen Clio jinak Fábie, Rapid, Polo, Yaris, C3, P.208, Kia Rio, Hyundai i20, Opel Corsa - ti všichni mají tento airbag. Je to ale jak píšeš, jestli vozíš lidi vzadu mininálně, nemá to smyls řešit...
        Tož ať slouží Clio dobře a co nejdéle!! :-)
  • 20 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 31.03.  20:46

    Měření tlaku v pneumatikách

    Dobrá zpráva pro majitele Clia IV po faceliftu, auto již nepotřebuje snímače tlaku v pneumatikách, auto monitoruje tlaky v pneumatikách přes systém ABS. Pořídil jsem druhou sadu alu disků na zimu, ušetřil jsem 4 x 349 Kč, což je cena za senzory na Clio před faceliftem. Díky za to, odpadla mi starost s čidly.
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 31.03.  20:50

      « Re: Měření tlaku v pneumatikách

      Ta čidla už jsou dneska tak levná :-O Jej, kde jsou ty časy, kdy jedno stálo na Lagunu 5x tolik :-) Tak to by mi ta čidla až tolik nevadila za tu cenu... :-)
      • 20 Reagovat !

        foto dr-biker

        dr.biker 02.04.  09:51

        « Re: Re: Měření tlaku v pneumatikách

        Jasně, ta cena už není tak špatná, ale když tam nejsou, tak odpadají starosti s jejich životností a propojováním s řídící jednotkou auta. Je dobře, že automobilka na žádost zákazníků přechází z tohoto systému na kontrolu tlaku přes ABS.
  • 00 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 05.04.  18:28

    Dobré rozhodnutí

    Do roka a do dne budeme mít na firmu rendlík a syn hodně podobné názory. ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto dr-biker

      dr.biker 06.04.  15:16

      « Re: Dobré rozhodnutí

      myslíš? >:D
      Moje předchozí auto bylo také Clio a to dokonce s nejasnou historií a na svůj věk mi sloužilo více než dobře.
      A pokud se podíváš na moje ostatní recenze, tak zjistíš, že jsem příznivce značky s diamantem ve znaku :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Dejf94

    Dejf94 12.05.  07:52

    Super recenze

    Pěkná (a obsáhlá) recenze. Gratuluji k novému autu, Clio je prima :-)
    • 00 Reagovat !

      foto dr-biker

      dr.biker 17.05.  14:10

      « Re: Super recenze

      Díky za reakci, recenzi jsem se snažil napsat pořádnou i pro to, že tu chyběla recenze na Clio IV s motorem 0,9 TCe.
  • 10 Reagovat !

    foto -awson

    Đawson 05.06.  05:29

    Olej

    Najedes skoro 15 tis za 6 mesicu, tedy bych olej menil prave nejdyl po 15 tis.. Idealne pred zimou a po zime. Turbo potrebuje mazat a u tehle malejch moturku bych to nesidil.
    • 00 Reagovat !

      foto jaggerl

      jaggerl 05.06.  10:56

      « Re: Olej

      Souhlas, měním také po 15 tis. Při zajetí motoru jsem dokonce měnil po prvních 5tis, ale mám naftu. Obecně bych výměnu oleje nešidil, není to tak drahá položka, aby se auto nový olej nedopřával častěji.
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 05.06.  22:36

      « Re: Olej

      Já mám teda 1,6 dCi, což je benzín, ale taky měním co 15t km. HTP někdy měníme i rychleji.
      • 00 Reagovat !

        foto dr-biker

        dr.biker 06.06.  13:03

        « Re: Re: Olej

        Hmm, už třetí příspěvek radící výměnu oleje neprodlužovat a jezdit po 15 000 km, v mém případě tedy skoro dvakrát za rok..
        Asi tak učiním a vyměním olej před létem, což bude období výletů po naší vlasti a možná i dál.
        • 00 Reagovat !

          foto Jopino

          Jopino 06.06.  15:05

          « Re: Re: Re: Olej

          Ahoj, Ty s Cliem, podle toho co tady čtu, tak jezdíš převážně delší tratě, takže s výměnou v těch 15.000 km to bude ještě v pohodě. Kdybys jezdil jen couráky po městě s častým startováním (studené starty), tam bych určitě zkrátil výměnu oleje o polovinu, neboť se jedná o tzv. ztížené podmínky provozu. Sám to mám takhle (předpis výrobce říká co 20.000 km), já jezdím většinou 10 km trasy a méně, takže olej z motoru jde ven už po 7.000 km. S dřívější výměnou oleje chybu nikdy neuděláš :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 06.06.  09:46

    Hlodavec

    Ahoj, protože bydlím na vesnici v Beskydech, kuna je denní chleba pro mě bohužel..
    Jinak různými experimenty jsem zjístil, že moc nemá ráda, pokud postříkáš kable atd. obyčejným Biolitem, nevím ještě jak často to dělat, ale od té doby mi kuna nespí v motoru Focusu a Rapidu, zejména Focus ji moc chutná 8-s

    Díky za přidání info o tom jak Clio slouží dále. Líbí se mi spotřeba, je praktický stejná jakou mám v Rapidu 1.2 TSI 66kw po 7 měsících užívání, takže určitě fajn a není si na co stěžovat.

    Jinak Rapid má za sebou další reklamaci, občas na volnoběh motor cuká, na forech to hlásí více lidí, Škoda samozřejmě dělá, že o ničem neví, jako obvykle. Potom na silných nerovnostech něco chrastí v předních dveřích. Proč to píšu, je abys věděl, že máš vlastně moc fajn auto a držím palec ať slouží dobře dál !! :-)
    • 00 Reagovat !

      foto dr-biker

      dr.biker 06.06.  12:59

      « Re: Hlodavec

      Díky za informace, s těmi zvířaty je to někdy těžké, dělají si co chtějí a rychle se přizpůsobí podmínkám. Všichni doporučují ten ultrazvukový pípák, nechal jsem jej tedy hned do nového auta namontovat. Sice pomáhá omezovat množství a četnost návštěv, ale jak je vidět, i toto není 100% řešení. Jediné řešení je ta garáž...
      Jinak s autem jsem opravdu spokojen, za dané peníze jsem si vybral pro mě to nejlepší.
      Doufám, že tobě Rapid bude také sloužit k plné spokojenosti, že tě nebudou trápit tebou zmiňované problémy.
      • 00 Reagovat !

        foto Bobanus

        Bobanus 08.06.  11:10

        « Re: Re: Hlodavec

        Dík, ale slibuji si, že příští auto už nebude Škoda, buď Renault nebo Ford ! :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Jen o fous unikli smrti: Dostat se do cesty velrybě se nevyplácí

Jen o fous unikli smrti: Dostat se do cesty velrybě…

Internet válcuje dramatické video, které jen shodou náhod zachytilo neuvěřitelný okamžik. Parta rybářů si jen…

Aktivisté z ciziny najeli do vepřína v Letech: „Čekáme přes 40 let“

Aktivisté z ciziny najeli do vepřína v Letech:…

Evropská unie musí zastavit dotace firmě AGPI, která vlastní vepřín v Letech u Písku v místech, kde stával…

 

iSport.cz

Sestra hokejisty Nečase zaujala při draftu NHL! Dojatá blondýnka líbala český talent

Sestra hokejisty Nečase zaujala při draftu NHL!…

Nebyl sám, kdo na sebe strhl pozornost. Hokejista Martin Nečas byl v pátek draftovaný do NHL v 1. kole jako 12.…

Česko – Dánsko 2:4. Zázrak se nekonal, Lvíčata na EURO končí

Česko – Dánsko 2:4. Zázrak se nekonal, Lvíčata na EURO končí

Zázrak se nekonal! Čeští fotbalisté nezvládli poslední duel ve skupině C a po prohře 2:4 se s EURO do 21 let…

 

Reflex.cz

Být policajtem, to je vyražení

Být policajtem, to je vyražení

Výsledek vyšetřování: policii nevadí civil z Hradu v nabouraném BMW. Mně taky ne. Ale vadí mi ta bouračka, vadí…

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší pravděpodobnost těhotenství, ukázal výzkum

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší…

Tým vědců z Helsinské univerzity testoval vztah mezi zvýšenou přítomností bakterií ve slinách žen a mírou jejich…