Přezdívka auta Renda Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:167000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 výkon [kW]: 99 kroutící moment [Nm]: 158 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,5 maximální rychlost [km/h]: 209 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Nejprve zdravím všechny tady na MA.CZ :-)
Již jsem tady recenzi tohodle auta měl, ale nebyla nic moc a navíc jsem ji psal, když jsem měl auto teměř ,,nové,, tudíž téměř bez zkušeností, takže píši novou pro případné zájemce o tenhle vůz.
Takže dne 14.4.2008 jsem dostal řidičský průkaz na který jsem se dlooooouho nemohl dočkat (určitě jste takovou situaci poznali také :-) ). No a samozřejmě jsem chtěl vlastní auto než si neustále půjčovat od rodičů. Nějaké peníze jsem našetřené měl, jenže žádný zázrak by za ně nebyl. Tím pádem jsem ztrávil celé prázdniny pracováním na různých brigádách a co možná nejvíce jsem šetřil (což u mladého člověka není vůbec snadné :-D ). Každopádně jsem celé prázdniny hledal auto, které by se vešlo do mého rozpočtu. Hledal jsem i když jsem na něj ještě neměl potřebné peníze, protože kdybych našel opravdu něco pěkného, tak by mi půjčila sestra a já jí to na konci prázdnin splatil. A jak probíhalo mé hledání? Dalo by se řící, že jsem neustále nevěděl co vlastně chci :-). Pořád jsem přemýšlel zda něco úsporného nebo něco svižnějšího. Pro něco úsporného mě hnal fakt, že s autem budu jezdit do školy. Naopak pro něco svižnějšího, že jsem fanda rallysportu a prostě mám rád silné vozy. Mezi mé největší kandidáty patříli: VW Golf III tdi nebo gti, BMW e36, Toyota Celica, Ford Escort XR3i, Seat Ibiza tdi nebo gti, Renault R19 1,8 16V nebo mé Clio 1,8 16V. Po celé prázdniny jsem nemohl najít nic pěkného, protože najít v ČR zachovalý vůz okolo 50 000kč je většinou nadlidský úkol. Clio jsem po marném hledání vypustil, protože pěkný kousek v republice prostě nebyl. R19 je mraky, ale většina v takovém stavu, že jde z toho mráz po zádech. Ibiz taky žádná sláva a tdi předražené, jelikož jich moc není. Escortů spousty, ale většinou špatný stav. Celic žalostně málo. e36 celkem dost,ale za mé peníze samé špatné kusy (což jsem ovšem čekal). Golfů je dost v obou verzich ktere jsem požadoval,takže se jevil jako jasný vítěz. Ať už v TDI nebo GTI. Prostě by rozhodl stav vozu. Jenže po nějaké době jsem našel opravdu moc pěkné Clio 16V. Dovezené z Itálie (ano většinou postrach) v ČR bylo teprve tři dny a tak jsem neváhal, vzal jsem kamaráda mechanika (sám měl asi čtyři Clia 16V, R19 16V a momentálně Clio 16V postavené na závody, takže to auto umí poskládat i poslepu). Půjčil jsem si peníze od sestry a druhý den se jelo. Po důkladném prohlednutí vozu jsme nenašli žádnou vážnou závadu. Pouze byla špatná baterie a nefungoval ventilátor uvnitř vozu. Cena byla 56 000kč , tak jsme jim řekli, že tady máme 50 000kč a za tuhle cenu ho bereme pokud souhlasí. Chvíli se rozmýšleli, ale nakonec ,,kývli,, :-). A tak jsem pořídil Renault Clio 1,8 16V.
Hned druhý den po dovezení vozu se začalo s řekl bych nezbytnými věcmi po koupi ojetého vozu. Výměna oleje a filtru, rozvody, baterie, zadní desky byly sjeté. Ventilátor nešel z důvodu špatného kontaktu,takže oprava trvala asi 5min.
Jak jede??
Váha vozu je něco málo pod tunu a výkon 134 koní při 6500ot/min. Nějaké další otázky? :-D
Ne teď vážne... Doteď jsem byl zvyklý jezdit s octavii I tdi, takže jsem byl zvyklý na nějaký zátah lehce před 2000ot./min jenže tady nic. Je to dalo by se říct vysokootáčkový motor (omezovač 7200ot/min) a tak se do zhruba 4500ot/min skoro nic neděje. Jenže pak to příjde. Nad 4500ot/min táhne až do zmíněného omezovače téměř jako splašené. Pokud chcete jet opravdu rychle,tak je potřeba to neustále držet nad těma 4500ot/min. V tomhle případě s Vámi bude malokteré auto držet krok. Pokud se navíc dostane do úseku, kde je velké množství zatáček a znáte to tam, tak kombinace váha/výkon/přilnavost je opravdu zdrcující pro majitele firemních passatů a octavek. Vůbec netuší že jim ujede a nejen že ujede,ale ztratí se jim z dohledu auto s na kapotě. :-)
Přehled rychlostí na jednotlivé převodové stupně:
1. - 60km/h - 7200ot/min
2. - 100km/h - 7200ot/min
3. - 150km/h - 7200ot/min
4. - 190km/h - 7200ot/min
5. - nezjištěno
Co se týče spotřeby, tak se pohybuje v rozmezí 7,5 - 16 litrů na 100km. Největší spotřebu jsem měl po natankováni 100 oktanového benzínu,kdy jsem natankoval 15,5 litru a ujel 78km :-)
Naopak nejmenší cca 7 litrů při cestě na dovolenou.
Dodělávané věci:
- filtr GREEN
- alu kola O.Z Superturismo WRC 15"
- autorádio Panasonic CQ-C8405N
- reproduktory Pioneer
- koberečky
- přední žárovky Osram
- rezonátor
- třmeny nalakovány na červenou barvu
- výkon
- váha
- exkluzivita (teď myslím s motorem 1,8 16V a Williams)
- brzdy
- pouze 1,8 , takže nízka povinné ručení
- nenápadnost
na nějaké závažné jsem nenarazil.. snad jen ta spotřeba.. kdo myslí,že takové malé auto prostě musí jet s lehkou nohou za cca 6litrů,tak se plete.
Vše mi opravuje kamarád automechanik,takže maximální spokojenost.
Opravy:
- přední čepy
- komplet brzdy
- spojkové lanko
Dalo se s nima rozumně domluvit,takže nemám žádnou výtku.
NA PRODEJ!!!!
Takže Cliouš půjde nejpíš z domu, pokud bude mít někdo zájem: http://auto.bazos.cz/inzerat/4747401/Renault-Clio-18-16V.php
je možná výměna za nějaký jiný vůz, nejlépe za tdi nebo nějakou pořádnou hračku 4x4.. :-)
Renault Clio (1998)
Majitel:
Přidáno: 28.3.2010
25
9 Majitel 9,69 Uživatelé
Renault Clio (1994)
Majitel: Š!mon
Přidáno: 6.10.2009
17
10 Majitel 9,68 Uživatelé
Renault Clio (1995)
Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.1.2008
67
10 Majitel 9,54 Uživatelé
Renault Clio (1995)
Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 10.9.2013
15
9 Majitel 9,43 Uživatelé
Renault Clio (1991)
Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.5.2009
33
10 Majitel 9,32 Uživatelé
nic závažneho se zatím nepokazilo
praktičnostvejde se všude
prostornostna třídveřáka dost, vzdadu je víc místa,jak v octavce I
jízdní vlastnostiprostě supr
jízdní komforttvrdší podvozek, nízkoprofilové pneu a české silnice dělají své...
provozní nákladyaž na spotřebu vše za pár korun
náhradní dílyvšeho dostatek a za rozumné peníze
výkon motorupostačující na velikost vozu
spotřebapodle nohy :-)
hlučnost motorukdyž se to pořádně roztočí a sepne velké sání,tak to dělá trošku cirkus no :-)
kvalita sedadelvyborné sportovní sedáky
brzdyna všech čtyřech kolech kotouče,tak výborné. Většinou po přesednutí téměř do jakéhokoliv auta oznámím, že jim to nebrzdí :-)
zavazadlový prostorspousty lidí překvapí :-)
Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné…
Útok jako z noční můry. Bezbrannou cestující napadl v newyorském metru agresivní pitbul. I když byl na vodítku,…
To není dobrá zpráva! Karel Gott (78) opět onemocněl. Jak se zdá, neprospívá mu ani teplé jarní počasí a zpěvák…
Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…
Fotbalisté Jablonce slaví postup do finále MOL Cupu. V semifinále porazili Zlín na jeho hřišti 1:0 po trefě…
Na bourání mostu a nahrazení mostem novým by nebylo nic tak zvláštního a v historii Prahy se to událo již…
Psal se rok 1959 a studená válka mezi Západem a Východem nabírala na obrátkách. V Sovětském svazu je do té doby…