Recenze

houmr (muž ) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Seat Leon Coool 1,2 TSI 77kW Ecomotive

9,59 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6 Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8 Seat Leon, foto 9 Seat Leon, foto 10 Seat Leon, foto 11
Seat Leon, foto 12 Seat Leon, foto 13 Seat Leon, foto 14 Seat Leon, foto 15 Seat Leon, foto 16 Seat Leon, foto 17 Seat Leon, foto 18 Seat Leon, foto 19 Seat Leon, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta nie je Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:13500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,2 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední

Popis vozu

Jedna sa o automobil Seat Leon (3 generacie) s motorom 1,2 TSI 77kW (EA 211 - rozvod remenom) v spojeni 6-vej prevodovky a s vybavovym stupnom Coool - Reference (limitovana edicia pre slovensky trh).
Ale spat k vyberu auta. Auto je ako dalsie k Skode Fabia combi 1,4 16V 55kW. Bolo viacero aspektov, ktore rozhodovali. Vo vybere boil Renault Clio Grandtour, Peugeot 308 (nie teraz nova verzia), Skoda Rapid Spaceback a nakoniec padla myslienka, co tak Seat Leon. Tesne pred este bola celkom zaujimava ponuka VW Golf 7.

Do finale sa dostali dva modely a to Rapid Spaceback a Seat Leon. Lenze po dokladnejsom porovnani bez urazky Rapid sa na Leon nechyta v nicom ( jazdne vlastnosti, kvalita, design....a dokonca ani cena nebola o moc nizsia. Radovo par stoviek eur a je auto plnohodnotneho C segmentu a nie nejake ekonomicke auto ako to nazyva Skoda Auto. Takze bolo rozhodnute. Lenze este bola ponuka na Golf 7, kde pri zadani do vyroby bola spustena zaujimava suma. Lenze cena Leonu a Golfa bola podobna s tym, ze Golf nemal ani zdaleka taku vybavu a pod. Tak volba padla na Leon. Uz na prvy pohlad sa mi Leon velmi zapacil.

Tak sa mohlo ist do salonu spisat objednavka a zadat do vyroby. Este som zabudol Seat ma na Slovensku teraz velmi dobre cenove zvyhodnenie na ediciu Coool, co je -3000 eur oproti cennikovej cene.

Vysledna konfiguracia je nasledovna:

Seat Leon 1,2 TSI Ecomotive 77kW Start and Stop system - 6 kvalt Coool (Reference) bielej farby + doplnkova vybava.

Vybava:
-7x airbag, ABS, ASR, ESP,
-El. a vyhrievane zrkadla,
-El. predne okna,
-Hmlovky Corner (prisvetlovanie zakrut),
-Ostrekovace prednych svetlometov,
-Palubny PC - Maxidot,
-Kontrola tlaku v pneu,
-Manualna klimatizacia s vyduchmi pre zadne sedadla,
-Multifunkcny volant,
-Tempomat,
-Vyhrievane predne sedadla,
-Zadne parkovacie senzory,
-Radio- Media system Colour: s 5" farebným displejom,dotykové ovládanie,
6x repro,
-Laktova opierka,
-Alarm s kontrolou vnutorneho priestoru,
-16 elektorny s pneu 205/55 - letne
-15 plechove s pneu 195/65 - zimne
-4 roky zaruka - bez obmedzenia km

Leon urobil kus prace oproti predchadzajucej generacii. Drzim mu palce nech je o model zaujem, teraz nove ST je velmi zaujimave combi.

Karoseria:
Spat k verzii karoserie hatchback, ktora ma nasledujuce parametre: dlzka 426cm, sirku181,5cm a vysku 146cm, svojimi parametrami sa jedna o kompaktny hatchback s objemom batozinoveho priestoru 380L, ktory na beznu potrebu postacuje. Samozrejme, ze to nie je cesky stahovak :)

Podvozok:
Je postaveny na koncernovej platforme MQB.
Podvozkovo aj napriek jednoduchej zadnej naprave je to auto super, drzi az az. Ano na priecnych nerovnostiach su trochu vacsie razy a akoby odskocenie ( pri razantnej jazde), ale nic zvlast neprijemne. Pri beznej jazde sa auto chova uplne normalne a bezny vodic ani nevyuzije potencial.
Podvozkovo je auto tiche a aj ako celok. Je to poznat nove auto je nove. Kolesa su letne 16 palcove elektrony obute na pneumatike v sirke 205mm. Toto je taky ideal, nie je to kostitras a ani uzke :)

Brzdy:
Brzdova sustava je tvorena s prednych a zadnych kotucovych brzd s priemerom kotucov 288 a 253 mm. Ich ostry nastup a nasledne pritvrdenie sa mi paci. Na brzdovy pedal treba s citom, inak sa zastavi skor ako vodic chce :) Davkovanie brzdnej sily sa treba naucit, ze sa na pedal prudko neslape.

Exterier:
Co sa tyka exterieru nemam co vytknut. Design je uz trochu unifikovany VW, ale stale si zachoval svojsky smrnc. Biela farba dodava autu urcitu eleganciu, ktora je este podciarknuta 16 palcovymi originalnymi elektronmi (na leto). Celkovy dojem este zlepsuju doplnky v podobe zadnych parkovacich senzorov, hmlovky corner a ostrekovace prednych svetlometov. Sice LED svetla nie su, ale nevadi.

Interier:
Interier tiez urazil pekny kus cesty a musim tiez pochvalit - sice uplne to Golf nie je, ale som spokojny. Plasty su kvalitne, vrchny diel pristrojoveho panelu je skinovany (makceny) a kvalitativna uroven je Golf/Leon /Octavia3. Tieto plasty su tak o 1,5 az 2 stupne dalej ako napr. v Skode Rapid (tam su vyslovene lacne a tvrde).
Napriek tomu, ze ide o zakladny stupen vybavy auto klame vzhladovo vdaka priplatkovym doplnkom. O komfort cestovania sa stara tempomat s maxidotom: V zimnom obdobi sa o pohodu postaraju vyhrievane predne sedadla, v lete zase klima s vyduchmi pre zadne sedadla. Multifunkcny volant tiez prispieva k lepsiemu komfortu vodica odkial moze ovladat radio, maxidot a tak sa moze plne venovat jazde.
O reprodukciu hudby sa stara radio s CD s farebnym dotykovym ovladanim a 6x repro.
O bezpecnost automobilu pred neziaducim vniknutim ma na starosti alarm s vnutornou kontrolou.
Sedadla su tiez prijemne, bezne.Konstrukcia sedadiel vychadza zase ako je zvykom v koncerne Golf/Leon/Octavia3.
Vnutorny priestor je vdaka razvoru 263,5cm dostatocny pre 4 pasazierov a nebudu sa stazovat na nic.

Toto auto ako celok posobi (aspon pre mna) s takym sportovo-elegantnym kompaktom.

Prevadzkove naklady:
Mimo mesto sa da ist za 5,5L v meste je to 6-8L ale bezne okolo7L, takze v pohode. Vyrobcom udavanych 4,9L kombinovana je asi dost eco jazda a nemienit si nicit motor jazdou na 1200 ot. Som spokojny, akonahle sa motor vytiahne mimo mesto spotreba je 5,5L a este klesa pri eco jazde k 5L, zalezi ako clovek s tym ide. Na dialnici pri 120km/h si pyta 5,8 L.
Spotreba po prvych 6400km je kombinovana 6,2L, ale treba podotknut, ze je v tom vela jazd po meste. Inak pokial sa jazdilo menej po meste bolo to cca 5,5L.

Motor:
Na zaver si nechame hodnotenie a vyber preco prave motor 1,2 TSI.
Motor o objeme 1197cm3 a vykone 77kW pri 4500-5500 ot. a krutiacom momente 175Nm v rozsahu 1400-4000 ot. su celkom zaujimave udaje.
Tento motor je novej rady EA 211, teda je to uplne novy prepracovany od podovneho 1,2 TSI EA 111 (pouzivaneho napr. Fabia2, Rapid, Octavia2).
Kompletne bola zmenena hlava motora, ktora dostala 4 ventilovu techniku na valec a o pohon rozvodoveho mechanizmu sa stara remen. Samotne ulozenie motora je tiez ine, teraz je skloneny pod uhlom -12 stupnov. Tomuto motoru sa hovori tzv. modularny, lebo ho tvoria jednotlive podskupiny (moduly) napr. vyfukove potrubie s turboduchadlo a katalyzatorom, sacie potrubie s medzichladicom, rozvody s pridavnymi agregatmi ....atd.
Dovod bol jasny, je to na beznu jazdu v meste a mimo mesta s malym najazdom po dialnici. Ano verzia 63kW by mala limity vyraznejsie a preto padla volba na 77kW - 6kvalt a zaroven sa na nu stahovala aj cenova akcia.
Co sa tyka vykonu mal som moznost vyskusat 1,2 TSI v predvadzacke, uplne dostacoval az som bol prekvapeny.
Zvyknuty na atmosferu je to delo :), ale motor nema spicku co atmosfera ma :-) motor sa pekne zbiera odspodu a v 1700 ot. az do 2300ot. ma pekny zatah ( TDI-ckari poznaju). Jednoducho 175Nm k dispozicii je citit, ze su tam.
Vykon motora je solidny. Na 2 a 3 prevodovy stupen ma slusny tah, 4-ka uz je vlacnejsia. V dialnicnom tempe na 6. prevodovom stupni sa uz prejavy vykon 77kW a ide to ako 77kW, takze tam sa zazraky nedeju. Beznemu vodicovy to dostacuje (pokial niekto netrva byt v lavom za kazdu cenu).
Je to prijemna motorizacia, ktora ozaj ide solidne a aj predbiehanie nie je nijaky problem. Kolega ma v aute 1,6 TDI 77kW a to ked porovnam, tak ta 1,2 je podstatne zivsia na rozjazd, dokonca som bol prekvapeny, ze Forf Focus combi 1,8 TDCI 85kW nie je ziadna slava a dokonca by som povedal, ze 2 a 3-ku urcite nejde lepsie, 4-ku ma uz tiez bez vyraznejsieho tahu. Akurat 5-ka zabera lepsie vdaka objemu oproti TSI. Len ten Ford ma dost nezmyselne odstupnovanie vdaka iba 5 stupnovej prevodovke.
Ale spat k 1,2 TSI. Je to slusny motor s priaznivou spotrebou. Kto chce vyuzivat auto ostrejsie, tak musi siahnut po motore 1,4 TSI 103kW teraz 110 kW. Ani 1,4 TSI 90kW nejde oproti 1,2 TSI nejako podstatne lepsie. Vacsi rozdiel je medzi 1,4 TSI 90 a 103kW (110kW) ako medzi 1,2 TSI 77kW a 1,4 TSI 90kW.
Este doplnim hodnotu pruzneho zrychlenia, ktoru uvadza vyrobca:
z 80-120 Km/h na 5 p.s. za 12,7s.

Otazkou bude spolahlivost, ako je zname tak koncern VW sa radou TSI EA111 (retaz) vyznamenal a predviedol nam ako sa to nema robit.
Od novej rady TSI EA211 (remen) si slubuju vela co sa tyka spolahlivosti. Ja po najazde par tisic km sa zacinam zamyslat ci skutocne..........

Prevodovka:
Jej typove oznacenie je MQ 200. Ide o prevodovku, ktora ma 6 stupnov pre jazdu vpred a 1 stupen pre jazdu vzad. Odstupnovanie je velmi prijemne a je napomocna motoru. Takze vysledny dojem je akoby mal motor viac vykonu nez je udavane. Pri dialnicnom tempe 130 km/h na 6 p.s. su otacky motora velmi prijatelne cca 2900 ot.




Silné stránky

- Design
- Motor 1,2 TSI ( nie je trhac, ale oproti atmosfere 1,4) parada.
- Podvozok
- Brzdy

Vsetko beriem s pohladu bezneho vodica.

Slabé stránky

Zatial neviem o ziadnych alebo o nicom, co by ma preklapilo, hadam iba klakson :)

Euforia noveho auta uz opadla a zacinaju ma trochu znepokojovat iste veci, uvidime ako sa vyriesia, potom to tu rozpisem viac.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Uvidime casom :), ale pri kupe bezplatne nahodili zimne kolesa.
Na servisnu akciu 94H5 vymenu pacok pod volantom ma sam pozval servis. Zatial ochota, uvidime dokedy.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Spokojnost, ochota bola, uvidime casom co bude.

 

Novinky v recenzi

17.2.2016 20:21

2/2016

Dalsi problem, ktory riesim je zatekanie ( rosenie ) predneho svetlometu (strana spolujazdca).
Zatial sa moc k vymene nemaju, ale budu musiet.
To este sem tam vrzga spojkovy pedal.............................

17.2.2016 20:14

Prva servisna prehliadka po 2 rokoch

Po dvoch rokoch prehliadka auta. Menene veci standard v ramci prehliadky.
Pri prilezitosti prehliadky bolo reklamovane 3. brzdove svetlo na 5. dverach. Prasklo v oblasti dytzy zadneho ostrekovaca smerom hore a dole ( cerveny plast ) - vymenili - udajne to praska a nie som prvy.

25.8.2015 21:23

Vyzdvihnutie zo servisu - reklamacia

11.8.2015 som zaviezol auto na reklamaciu do servisu - klepania motora, to som tu uz pisal.
Dnes 25.8.2015 som bol vyzdvihnut opravene auto.
Nakoniec sa menilo vysokotlakove palivove cerpadlo. Klepanie motora zatial nie je. Dufam, ze uz to bude fungovat. Inak sa kontrolovali aj rozvody, su ok, skrutky na prestavovaci drzia, vnutro rozvodov je ciste ani stopa po oleji.

Jedine co ma trapi je spotreba oleja 1,5 litra na 10tkm, uz som to riesil s technikom, uvidime casom. Dufam, ze uz to bude fungovat

11.8.2015 12:21

Zvuk studeneho motora po 10 000 km

Tak takto znie motor, uz je to v servise:

https://www.youtube.com/watch?v=NIA-oSrRNTY

11.8.2015 11:37

Reklamacia auta ( 11.8.2015 )

11.8.2015 som dal auto do servisu s pricinou klepania motora, kolisania volnobeznych otacok a za 10tkm som musel doliat 1,3l oleja. Upodozrieval som nastavovac sacej vacky.

V servise uznali a dokonca uz aj vyrobca vie o tom a kto ma problem a stazuje sa riesia, kto to neriesi ma to za nasledok fatalne dosledky ko motora.

V mojom pripade budu riesit problem nasledovne:

1.) Vymena nastavovaca + ventil + rozvody

alebo

2.) Bude sa davat novy motor.

Toto este nevedia podla rozsahu co s tym je po rozobrani a konzultacii.

Dam este vediet ako to dopadne........................

1.1.2015 23:12

1.1.2015

Prvu vec, co bude reklamovat je, ze po servisnej akcii 94H5 - vymene pacok pod volantom, ako to rozobrali, tak zacal rezonovat plastovy kryt budikov.


Dalsiu vec som zistil a uz to riesil aj majitel O3 1,2 TSI je ak auto studene sa nastartuje ozve sa na cca 1-1,5s akokeby zarachotenie (ma to remen), malo by sa jednat o nastavovac vackoveho hriadela, ktory to sposobuje. Uvidime co povedia na to v servise.

presne ako tato O3:

https://www.youtube.com/watch?v=omj8D7tQVqs

26.12.2014 14:49

Spotreba oleja

Po cca 6000 km sa objavilo nhlasenie nizkej hladiny oleja, bolo treba doliat cca 1l oleja. Auto je sice v zabehu, ale uz viacero majitelov poukazuje na priblizne rovnaku spotrebu oleja.
Cize 6000km = 1l oleja

22.11.2014 17:12

Servisna akcia 94H5

Dna 21.11.2014 bola vykonana servisna akcia vymeny pacok pod volantom.

19.11.2014 21:00

Servisna zvolavacia akcia na odstranenie montaznej chyby

Tak od od 04. novembra 2014 je vyrobcom vyhlásené servisné opatrenie 94H5. Jedna sa o vymenu pacok pod volantom.

8.3.2014 20:37

Spotreba

Po prvych 1500km, ktore boli najazdene rozumne v ramci rychlostnych limitov. Cesty boli cca 100km charakteru mimo mesto iba s prejazdom cez mesto (ziadne mestske poskakovacky) a mimo dialnice. Priemerna spotreba podla PC je 5,1 l na 100km. Palubak neklame, kontroloval som podla tankovania a rozdiel je -+ 0,1 l, co je chyba merania.


Přidat názorDiskuse: Seat Leon Coool 1,2 TSI 77kW Ecomotive

Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Je nove, tak dufam, ze bude posluchat.

praktičnost
9
prostornost
9

pre 4 pasazierov - parada

jízdní vlastnosti
10

Na beznu jazdu - super

jízdní komfort
9

Motor je tichy a aj teraz na zimnych pneu je relativne ticho

provozní náklady
9

Je to v zabehu, ale uz teraz spokojnost

náhradní díly
10

Je v zaruke 4 roky :)

výkon motoru
10

Na svoj objem super.

spotřeba
9

Uz teraz v zaberu je priazniva :)

hlučnost motoru
10

Tichy, ja som zvyknuty na tichy motor, uz fabia 1,4 16V bol tichy.

kvalita sedadel
9

Standardne

brzdy
10

Ostre s pekne davkovatelnym pritvrdenim

zavazadlový prostor
9

Na hatchback ok.


Více o modeluSeat Leon 5F (od 2012)
Seat Leon Cupra – Rychle, zábavně a levně Seat Leon Cupra – Rychle, zábavně a levně

Hledáte silný kompaktní hot-hatch a nemáte tolik…

Ostrý hot hatch ještě ostřejší! Přivítejte Seat Leon Cupra R Ostrý hot hatch ještě ostřejší! Přivítejte Seat Leon Cupra R

Naznačovaná vrcholná verze Seatu Leon Cupra je realitou.…

 





Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Vítejte ve VIDEOdobě. Jak nástroj pro sudí může proměnit taktiku fotbalu

Vítejte ve VIDEOdobě. Jak nástroj pro sudí může…

Fotbal už nikdy nebude jako dřív. To lze s ohledem na zapojení videa do nejmasovějšího světového sportu s…

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly Sparta i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly…

Nová sezona Fortuna ligy je tady - a začala výhrami favoritů. Slavia v neděli vyplenila Olomouc a po výhře 3:0…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…