Recenze

h.onzyk (muž 28 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Ford Focus 1.6 TDCI

8,78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta není Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:229000 palivo: nafta výkon [kW]: 66 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Recenze Mk II. protože recenzi Mk. I mi systém neuložil, tak jdeme na to.

Na registraci na moje.auto.cz jsem časem spíš pozapomněl, až teď, kdy se flákám doma na neschopence a netrpělivě vyhlížím její konec, jsem při brouzdání internetem zjistil, že tu mám aktivní auto, které je již 2 roky sešrotovnané. Tak proč nesepsat pár řádků k Focusu, který Lancera nahradil.

Hledání nástupce Lanceru začalo v létě roku 2014, kdy jsem s odřenýma ušima absolvoval STK. Nosné části a motor byly v pořádku, ale auto tak tak prošlo na emise, po dvou letech bych musel kupovat nový katalyzátor a řešit korozi karoserie. Když se k tomu přidaly drobnější závady dané stářím auta a fakt , že po studiích jsem se s nástupem do práce začal na silnicích vyskytovat denně, bylo rozhodnuto o nutnosti obměny vozového parku.

Stanovil jsem si rozpočet cca 150 000 Kč, + obligátních 10 % na nejnutnější ponákupní servis a začal pátrat. Zároveň jsem chtěl auto se kterým bude co nejméně starostí, protože shánění specifických dílů a oprav po garážích jsem si užil s Lancerem. Proto jsem se rozhodl pátrat po ojetinách prodávaných pod střechou autorizovaných dealerů, že jsem nakonec koupil v nezávislém bazaru se stalo tak nějak náhodou :-)

Vzhledem k požadavkům na cenu, stav a původ auta bylo brzy jasné, že na laskominy typu "nějaká pěkná Alfa nebo BMW 1" si musím nechat zajít chuť. Zároveň jsem ale chtěl auto, které nebude jen přibližovadlem z bodu A do bodu B, ale bude mě aspoň trochu bavit. Do finále tak postoupil Ford Focus a Mazda 3. Pravda nafta pod kapotou požadavek na zábavnost trochu hatí, původně v plánu nebyla, vzhledem k uvažovanému nájezdu 20 000 km za rok jsem hledal spíš benín, ale přesvědčil mě celkový stav a historie auta.
Ojetých Mazd vyhovujícím požadavkům je na trhu zoufale málo a tak když se v nabídce D1 Cars objevil pěkný Focus, vyrazil jsem na průzkum, neboť bazar, byť není autorizovaným dealerem, měl pozoruhodně dobré reference.

Auto jsem si šel prohlédnout v prosinci 2015, s tím že na nákup mám ještě půl roku čas. Auto bylo na place, prodejce jednal seriózně, proběhla i testovací jízda, viděl jsem servisní dokumentaci k autu, no a odcházel jsem s tím že mám asi vybráno, ale přeci jen, ještě je ten půl rok čas, navíc auto bylo o 10 000 Kč nad limitem. Eocus jezdil jako služební, dle dobrého stavu jej měl přidělený jeden řidič, který autu dával poctivý servis, což bylo silné lákadlo, ale i tak jsem dál brouzdal po nabídkách a zajišťoval, že to nemá tempomat, tamto nemá vyhřívané sedačky a támhleto zas nemá doloženou historii. No a s lednem 2016 přišel e-mail s tím, že "můj" Focus je po novém roce o 10 000 Kč levnější, nyní za baťovských 149 990,- Volám do bazaru, že bych rád předkupní prohlídku, domlouváme se na datum a čas a ve smluvenou hodinu mi prodejce auto přistavil do dílny třebíčského dealera Fordu. Servisní technik auto prohlédl na zvedáku, sundal kryt od motorem, načetl diagnostiku a odhadnul, kdy, co a za kolik by auto tak mohlo potřebovat. Rozhodnuto, ještě v servisu se domlouvám s prodejcem, že hned večer posílám zálohu. Po vyřízení formalit posílám zbytek peněz a na druhý den jsem si mohl auto převzít (tímto děkuji AirBank za rychlost převodu, složit zálohu, nakonfigurovat auto a půl roku čekat bych asi nevydržel, to čekání musí být hrozné :-)

Silné stránky

Jízdní vlastnosti
I s naftou pod kapotou auto není přehnaně nedotáčivé, Auto je i dostatečně komfortní, klikaté okresky jsou potěšením, na dálnici je auto stabilní, není citlivé na boční vítr. Posilovač řízení je nastavitelný ve 3 režimech, mám trvale přepnuto na sportovní mód.

Interiér
Vypadá velmi zachovale, ani po 230 000 km nevrže a je dostatečně prostorný

Motor
Kdybych si zadával auto do výroby přece jen bych sáhl po silnější verzi motoru, na druhou stranu ve většině případů výkon postačuje, auto je na diesel docela kultivované a jezdí dlouhodobě za 5 litrů.

Výbava
Fleet manager který auto konfiguroval si počínal téměř dle mých představ, neutrácelo se za zbytečnosti (na barvu to nejezdí a ta základní modrá je navíc slušivá) ale je tu tempomat, loketní a bederní opěrka, kožený paket, vyhřívané sedačky,... Jediné co mi vzhledem k celoročnímu stání venku chybí je vyhřívané čelní sklo.

Pocit solidnosti a bezpečí
Při první jízdě jsem měl dojem, že dveře řidiče jsou strašně těžké, dneska se tomu musím smát, a při přesedání do služebního auta (Fabia II) mlátím dveřma, protože mám v ruce grif z Forda, Focus II na mě zkrátka působí dojmem bezpečného, festovně postaveného auta.

Nemá stop-start, umí vypnout ESP a kromě rádce řazení, který neposlouchám protože dusí motor moc nízko, mi nekecá do řízení.

Slabé stránky

Spíše drobnosti
- tempomat se vypne po vyšlápnutí spojky, kdybych jej po přeřazení nemusel znovu nastavovat, vyhovovalo by mi to víc

- při poklesu venkovní teploty pod 4°C se jako varování před námrazou objeví na přístrojové desce žlutá sněhová vločka, proč ne, ale při poklesu teploty pod 0°C vločka zčervená, dvě zimy si zvykám na to, že na mě svítí červená kontrolka a auto není rozbitý

- auto nemá kontrolku hladiny kapaliny do ostřikovačů, nádobka je schovaná pod krytem a na hladinu není vidět, hrdlo je navíc dost úzké a míří pod kryt, doplňování kapaliny tak uživatelsky moc příjemné není

- základní rádio nemá moc dobrý příjem, přejet D1 z Brna do Prahy s jednou naladěnou stanicí se mi ještě nepovedlo

- ovládání mlhovek, auto používá na ovládání světel kolečko pod volantem, takže když chci svítit zadní mlhovkou, musím mít automaticky zapnuté i přední, raději bych je ovládal nezávisle na sobě, zvlášť když třeba souběžně vyráběné Mondeo to umí a nový Focus už taky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisováno u autorizovaného prodejce Ford Hlouch Motors Třebíč,
maximální spokojenost s přístupem servisu, při poruše vozu místo výměny dílu auto skutečně opravili, čímž mi ušetřili dost peněz viz níže, když mi nemohli poskytnout domluvené náhradní auto, protože předchozí zákazník jim ho ještě nevrátil, odvezli mě 20 km do práce a ve smluvený čas pro mě zase přijeli.

187100 km
Předkupní prohlídka a odhad dalších servisních nákladů

198211 km
Garanční prohlídka po 200000 km, výměna rozvodů, vodní pumpy, oleje, nové filtry, náplně.

199197 km
Auto při akceleraci padá do nouzového režimu, smiřuji se s daní za dieslové auto a tučnou fakturou za nové turbo, výsledek - vadný přepínací ventil turba, vyměněn za dopoledne, provedena diagnostika tlaku turba, účet ze značkového servisu na 3000 Kč, včetně práce. Jak jsem dále zjistil, díky slevě v rámci programu Ford 5+ byly originální díly levnější než v aftermarketu

214312 km
Výměna oleje a filtrů po 15000 km

217171 km
Nová autobaterie, kdybych si ji při výměně oleje nechal změřit, mohla se vyměnit preventivně a já nemusel stát 20 km od domova s nestartujícím autem

230000 km
Plánovaná garanční prohlídka po 30000 km, výměna oleje, pravděpodobně seřízení geometrie, nové brzdy

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

D1 Cars Velké Meziříčí
Naprosto příkladný postup toho jak by měl vypadat prodej ojetých vozů, prodejce nic netajil, naopak upozornil na možná servisní rizika, testovací jízda bez problémů, auto mi přistavili do mnou vybraného servisu na předkupní prohlídku ještě před složením zálohy. Při předání vozu jsem dostal kromě servisní knížky i štos faktur od předchozího majitele za servis (resp. prohlídky, více auto nevyžadovalo) z autorizovaného servisu. K autu jsem dostal ještě sadu zimních kol za symbolických 1200 Kč. Když mi připravovali auto k převzetí, dokázal někdo z někdo v myčce ukrást krytku předního tažného oka, prodejce mi pak dal 1000 Kč slevu abych si mohl koupit a nalakovat krytku novou
P.S. prodejce, tuším že to byl p. Tomaštík mi říkal, že se na Focuse chodí dívat dost lidí, ale nikdo ho nechce, protože 187 000 km se jim na pětileté, pravidelně servisované auto zdá moc...

Kola

K autu jsem dostal dvě sady kol na plechových discích, letní originál 16" i s kryty kol Ford na pneu Nankang a jako bonus zimní 15" sadu na Goodyearech UG 8, letní sada šla do světa, na číně jezdit nebudu, sehnal jsem litá kola z FoFo II před fl, obuty Goodyeary EfficientGrip, jiný tuning není a ani nebude

 


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Viz zkušenosti se servisem, vzhledem k nájezdu a stáří auta bez výhrad. Aby tomu tak zůstalo, chovám se k autu slušně, zkrátil jsem interval výměny oleje na 15 000 km a nechávám auto v péči autorizovaného servisu .Tak snad to co nejdýl vydrží

praktičnost
10

Odkládacích prostor v interiéru tak akorát, kufr na danou kategorii auta plně vyhovuje.

prostornost
10

Pro 4 dospělé bez výhrad, krátce jsme jeli i v pěti dospělých a ze zadní řady se ozývala chvála na prostor, posádka vzadu měla srovnání s Rapidem a Octavii Mk. I

jízdní vlastnosti
10

Prostě Ford, s tímhle autem je radost jezdit delší a klikatější cestou.

jízdní komfort
10

Krátce jsem se svezl s Octavií III s torzkou vzadu, ve srovnání s tím je Focus luxusním parníkem

provozní náklady
10

Prozatím příjemně nízké.

náhradní díly
10

Dostupné bez problému přes autorizovaný servis, navíc díky programu Ford 5+ za ceny, které jsou mnohdy nižší než v aftermarketu.

výkon motoru
8

Koní není nikdy dost, deficit je znát při potřebě pružného zrychlení a s naloženým autem. Ale i přes výkonové rezervy jde o důstojnou motorizaci která v 90 % případů stačí, takže do chipu se pouštět nebudu.

spotřeba
10

Bez výhrad

hlučnost motoru
8

Na diesel velmi slušné ale benzín je benzín.

kvalita sedadel
10

Dle VIN mám sportovní sedačky s nastavitelnou bederní opěrkou u řidiče, naprostá spokojenost.

brzdy
10

Ubrzdil jsem vše co jsem potřeboval, ale současné brzdy už mají odslouženo, při příští garančce budou komplet nové.

zavazadlový prostor
9

Na kompakt bez výhrad, 2 nesložená zahradní křesla z Ikea, nebo komplet 16" kol, případně 4 velké krosny a basa piva bez nutnosti skládat sedačky, jen na dovolenkové přespávání by to chtělo kombíka.


Více o modeluFord Focus C307 (2004-2010)
Nový Ford Focus konečně spatřen bez maskování. Vypadá atraktivně! Nový Ford Focus konečně spatřen bez maskování. Vypadá atraktivně!

Trochu překvapivě nepřiveze Modrý ovál novou generaci…

Nový Ford Focus zachycen na špionážních fotkách. Poprvé odhaluje interiér Nový Ford Focus zachycen na špionážních fotkách. Poprvé odhaluje interiér

Nová generace Focusu je jedním z nejočekávanějších…

 





Blesk.cz

Africa, Rosanna i práce pro Jacksona. Skupina Toto oslaví v Praze 40 let

Africa, Rosanna i práce pro Jacksona. Skupina Toto…

Kumštýři, co dokonale umějí skloubit rock, disco, soul i jazz, a přitom znít jako pohodový odlehčený pop. Kapela…

Módní téma týdne Františky: Česku chybí správné vzory

Módní téma týdne Františky: Česku chybí správné vzory

Rozdíl mezi úrovní oblékání řadových veřejnosti neznámých lidí a mediálně populárních person v podstatě žádný…

 

iSport.cz

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Čeští hokejisté si na zimních olympijských hrách 2018 v Pchjongčchangu zahrají o medaile! Nejdříve postoupili…

Učitel medailistů: Samková byla taneční hvězda, Erbanové šel hokej

Učitel medailistů: Samková byla taneční hvězda,…

Měli štěstí, napadne vás, když mluvíte s Alešem Sukem. Bývalý kantor a trenér běžeckého lyžování ve Vrchlabí…

 

Reflex.cz

Dala bych vám lopatu do ruky a pracovat, pisálkové, to nejhorší vám přeju! JXD čte dopisy „diváků“

Dala bych vám lopatu do ruky a pracovat, pisálkové,…

Po nebývalém čtenářském úspěchu pilotního dílu našeho seriálu mladé angažované literární tvorby, která mi chodí…

Japonci chtějí postavit nejvyšší dřevěný mrakodrap na světě, má mít 350 metrů

Japonci chtějí postavit nejvyšší dřevěný mrakodrap…

V japonském Tokiu plánují postavit nejvyšší dřevěný mrakodrap na světě. Měl by stát v centrální části města, má…