Přezdívka auta Ford Focus II Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:112000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 80 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4,5
ROZHODOVÁNÍ
Poté co dosloužila Škoda 130 Forman, jsem hledal rok staré, kvalitní auto. Záhy jsem zjistil, že nejsem tak bohatý, abych si pořídil Škodovku. Po dlouhém porovnávání jsem se rozhodl pro zánovního Forda Focus-II s dieselem 1,6 ccm, za 370t Kč (katalogová cena nového vozu tehdy byla 640t Kč).
PARAMETRY
Ford Focus-II 1,6 TDCi (80kW) Trend, stříbrná metalíza, ABS, ESP, klimatizace, rádio/CD, el. zrcátka, okna, cenrální dálkové zamykání, vyhřívané čelní sklo (v zimě k nezaplacení), mlhovky, 6x airbag, parkovací asistent (moc užitečný - doporučuju), tažné zařízení.
Vynikající jízdní vlastnosti, spotřeba se dá udržet s přehledem na 4,5 litrech (tankuju u Shell - kvalita nafty se pozná, lehce přehuštuju gumy, udržuju stálou jízdu s otáčkama do 2000, snažím se moc nebrzdit, jezdím předvídavě - sleduju cvrkot před i za vozem, dojíždím na neutrál). Výborný motor, dobrá akcelerace, spolehlivé brzdy, tuhá a tichá karosérie, pohodlné řízení, dobré sedačky, dlouhé trasy bez známek únavy řidiče. Skvělá dynamická jízda při řazení na 3000 otáčkách. Pětka táhne dostatečně i v dálničních kopcích (při udržování cca 2500-3000 otáček).
Můj první diesel - musel jsem si zvyknout na jinou práci s plynem, z počátku jsem při rozjezdu málo přidával, a motor chcípnul. Občas jde hůře zařadit z klidu jednička, nevím čím to je. Jinak je řazení přesné.
Větší valivý hluk při jízdě od letních pneumatik 15 palců Bridgestone Turanza. Na zimu měním kola za 15 palcová Pirelli WinterSnowControl - super tichá a plavná jízda, o poznání komfortnější než na letních kolech.
Velké zklamání se servisem AUTO PALACE Spořilov. Byl jsem tam na první garančce vozu (najeto 23 tisic km), po příjezdu ze servisu jsem doma zjistil, ze nevyměnili motorový olej (ale účtovali...). Olej byl černý a tuhý, porovnával jsem jej s olejem kamaráda z jeho Škodovky Fabia PDi (Fabia měla najeto 25 tisic km) kapkovou zkouškou (viz obrázek - posuďte sami), také jsem si nechal udělat rozbor obou vzorků v akreditované laboratoři. Co na to řekli v Auto Palace? Odmítli se se mnou o tom bavit, aď si prý nevymýšlím. Tak jsem zajel do servisu Ford Písek a tam mi olej bez problémů na počkání a za mé přítomnosti vyměnili - prý nejsem první pražák s takovou zkušeností ...
Vůz zakoupen jako lehce ojetý (22 tisíc km, 10 měsíců starý) dovezený z NSR, přímo z fabriky výrobce, prostřednictvím EURO DIESEL Jihlava, slušné a rychlé jednání, dovezou Vám co si poručíte, mohu doporučit...
Kapková zkouška motorového oleje poskytuje informaci o stupni znečištění maziva a jeho detergentně-disperzních vlastnostech. Provádí se nanesením kapky oleje na speciální filtrační papír. Stav oleje se hodnotí podle stupně tmavosti a tvaru vytvořené skvrny, porovnáním se standardními vzory na etalonu nebo porovnáním skvrn dvou srovnávaných olejů. Tmavost skvrny odpovídá stupni znečištění, zatímco její velikost a struktura ukazují na detergentně-disperzní vlastnosti oleje.
Černé a neprůsvitné skvrny odpovídají silnému znečištění, dalším zvyšováním nečistot se skvrna stává lesklou. Malé skvrny stejnorodě šedé nebo černé s ostře ohraničenými okraji představují olej s vyčerpanými detergentními vlastnostmi. Žlutohnědé zbarvení olejové zóny kolem tmavé skvrny svědčí o přítomnosti oxidačních produktů stárnutí oleje.
Olej naftových motorů je brzy po výměně mnohem tmavší než u motoru benzínového. Přesto je tato zkouška i pro naftový motor velmi průkazná (zejména pokud porovnáváte vzájemně dva vzorky olejů - se známým kilometrovým proběhem a neznámým).
Kroupy se podepsaly
Vrátím se pár let zpátky ...
Svého Miláška jsem celoročně garážoval, chránil před nepohodou, sluníčkem, deštěm a mrazem... Chodil jsem kolem něj po špičkách a něžně jej ošetřoval, každou připečenou mouchu pečlivě a opatrně sundával.
V onu neděli 15.8.2010 jsem byl líný odjet s Miláškem do vzdálené garáže, nechal jsem to na pondělí, až pojedu ráno do práce. Večer, kolem desáté se nebe otevřelo a nelítostná průtrž s kroupami jak golfové míčky se v celé obytné čtvrti nelítostně a bez výběru opřela do našich plechových zlatíček, parkujících před domy. Nejhůře to odnesly Škodovky, německá auta, byť s tlustšími plechy, také neodolala.
Můj Milášek, stejně jako dalších pět tisíc aut (dle novinových zpráv) přišel o čelní sklo a stal se beruškou tečkovanou. Co naplat, přírodě neporučíš.
Nesl jsem to těžce, ale posléze si zvykl. Okno jsem nechal vyměnit (bylo pojištěné) a dolíčky v plechu přestal vnímat. Z dálky to vidět není a ničemu to nevadí. Naopak má to své výhody. Miláška-Berušku mi nikdo neukradne, nějaké to ducnutí a škrábanec na parkovišti supermarketu neřeším a došlo mi, že auto je především na ježdění. A tohle jezdí fakt super...
Aktualizace po létech
Po několika létech se vracím na tento link, abych se podělilo o zkušenosti s mým "Miláškem"...
Auto má 10 roků a najeto 112.000 km, což není na diesel motor mnoho (nejezdím denně, o víkendech na chalupu, v létě na Moravu). Jsem pohodový řidič, motor zbytečně nevytáčím, jezdím rychle, ale bezpečně, předvídavě. Motor nechám zahřát pomalou jízdou, po dojetí nechám vychladnout turbodmychadlo na volnoběh. Řadím nahoru i dolů s "meziplynem" (mnozí mladí řidiči asi neví o co jde), brzdím převážně motorem (2015 stále původní brzdové destičky), pneumatiky mírně přehušťuju (původní vydržely pěkných 90.000 km). Kola při změně letní-zimní současně měním na pozicích, aby se pneumatiky rovnoměrně sjížděly. Baterii jsem měnil preventivně před zimou, v prosinci 2013. Samozřejmostí je každoroční značkový servis u Auto Novák Písek, s výměnou motorového oleje. Přidal jsem do galerie nějaké obrázky a postupně popíšu své zkušenosti s vozem.
Ford Focus (2006)
Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2010
30
10 Majitel 9,92 Uživatelé
Ford Focus (2009)
Majitel: LukasRS
Přidáno: 18.10.2009
254
10 Majitel 9,92 Uživatelé
Ford Focus (2010)
Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.7.2010
99
10 Majitel 9,91 Uživatelé
Ford Focus (2010)
Majitel: Mates81
Přidáno: 29.11.2010
111
9 Majitel 9,91 Uživatelé
Ford Focus (2007)
Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.7.2007
84
9 Majitel 9,91 Uživatelé
Za deset let mne nenechal na holičkách...
praktičnostDobře se nakládá, skvěle jezdí
prostornostprozatím se vždy vše vešlo
jízdní vlastnostisuper, radost a pohoda
jízdní komfortfajn, na zimních gumách super, po 400 km jsem odpočatý
provozní nákladynelze si stěžovat, občas nové žárovky ve světlometech, jako každý, kdo musí jezdit po D1, kde si vytřepe v žárovkách vlákna...
náhradní dílydostupné, nepředražené
výkon motorutáhne od spodu, pro mne dostatečný
spotřebavelmi příjemná ... 4,5 až 5,5 litrů/100 km, podle stylu jízdy
hlučnost motorudobrá, limuzína to není....
kvalita sedadeldobrá
brzdybrzdím převážně motorem
zavazadlový prostoršpica
Trochu překvapivě nepřiveze Modrý ovál novou generaci…
Nová generace Focusu je jedním z nejočekávanějších…
Bývalý americký prezident George Bush starší (93) byl hospitalizován kvůli nespecifikované infekci, která se mu…
Nepříjemné ráno si v úterý ráno prožila řada klientů Komerční banky. Zhruba hodinu tomuto finančnímu ústavu…
První semifinále Ligy mistrů mezi Liverpoolem a AS Řím se změnilo v exhibici domácí dvojice Mohamed Salah, který…
Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…
Patnáctého února 1898 v havanském přístavu explodovala americká bitevní loď Maine a potopila se. Z 354členné…
Dvě čertí hlavy nad nenápadnou obcí Želízy jsou tak ohromné, že byste něco podobného našli až v daleké Americe.…