Seat Leon (2014)
22.7.2014Zdravím všechny petrolheady, kterým koluje v žilách benzín. Rád bych zde představil své nové auto v recenci, kterou chci napsat jako uživatel. To…
Seat Leon (flakacka)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
flakacka 30.08.14 17:10
« Re: Odhlucnenie od kolies
ahoj, odhlucneni auta mam hotove. A pokud mam byt uprimny tak za me zadna zmena. Jak sem psal nize, muzou za to gumy. rozmer 235/35 R19 se nekde musi projevit. šířka není jeste tak hrozna, ale ten profil. Co sem si vsimnul tak s tim maji problem snad vsechny znacky aut, viz treba nove BMW M3 s cenou pres 2 mil. Tak za mesic az dva budu kupovat zimni kola včetne rafků. Koupim max 18 a profil bude na 40 mozná jeste vetsi, uvidim co bude k mání. Jsem zvedav na zmenu hluku pote. -
flakacka 23.07.14 13:45
« Re: Myslivec
Dneska se za ceníkovou cenu auta nekupují. ;-) Samozřejmě, že sem vyjednával. Bráno na soukromou osobu kde jsou slevy nižší o 3% oproti firemním. Prodejce začal na slevě ve výši 3%, to sem se mu málem vysmál. Na dotaz zda to myslí vážně přišla okamžitá odpověď, že je možno vyjednat další slevu 10tis. u importéra. S poděkováním sem odešel. Doma rozeslal poptávku cca 5ti prodejcům. Pyramida Průhonice nabídl zdaleka nejlepší nabídku ve výši 7% ihned. Zvedl sem telefon a zavolal do Loun a trošičku sem u toho zalhal, že mám nabídku na 8% zda to dorovnají. Za chvíli volá prodejce zpět, že ano a navíc dá bonus povinnou výbavu a gumové koberce. Tak jsme si plácli. -
woody-alien 23.07.14 12:42
« Re: HH
O tom nepochybuju....cena Cupry (srovnej třeba se Slovenskem) je u nás nastavena fantasticky a ten výkon je impozantní. I když prodeje ve srovnání s O-RS budou nepochybně jinde. Zatím. Jakmile přijde Cupra ST, bude to ještě zajímavější. A co ty ? Vsadím se, že už tě svrběj prsty podepsat objednávku... ;-) -
flakacka 28.01.15 08:42
« Re: Re: Re: Spotřeba
Není vůbec zač. Ale rozhodování to bude určitě nemalé. Tady v tvém případě záleží asi hodně k náklonosti k určité značce a nebo volba peněz. Pokud si potrpíš na velmi kvalitním interiéru a neváháš za to zaplatit tak je volba č. 1 asi Golf. Pokud upřednostňuješ prostor vč. kufru tak asi Octavia. Pokud hledíš na co nejmenší cenu a design tak asi Leon. Pokud mohu radit (nevím tedy kolik km ročně najezdíš) tak na diesel ani nekoukej. Zda se rozhoduješ kolem motorizací 1,2 tsi vs 1,6 tdi a nebo 1,4 tsi vs 2,0 tdi vždy bych bral benzín. Nižší nákupní cena je nemalým bonusem, servisní náklady taktéž a ticho v interiéru rovněž není zanedbatelné. Ale pokud se rozhoduješ mezi Cupra ST, Octavia combi RS a nebo Golf Variant R tak to už je jiné kafe a to si budeš muset rozhodnout sám. :-) -
flakacka 23.07.14 14:01
« Re: Gratulace a pár poznámek
Díky. V podstatě se dá se vším souhlasit. Popsal sem vše v recenzi. Vzhled, motor, podvozek, prostor - super. Ohledně řazení záleží asi na konkrétním kousku. Já si nemohu stěžovat. Ano, interiér GTI je jinde (také v recenzi popsáno) ale u Cupry ten chrom paket dělá docela dost. S GTI sem nejel - 3 měsíce čekám až dorazí předváděčka a když konečně dorazí tak mi prodejce nechá pouze sednout do auta. Ano nebylo přezuto na zimní, což chápu. Jenže po týdnu kdy mělo vše být připraveno tak mi prodejce pro změnu nebere telefon. A doprošovat se vážně nebudu. Ale zpět k tomu co sem měl na mysli. ORS a GTI mají identický motor. A já v té Octávce prostě při 4500ot/min cítil lehký propad výkonu. A není to zrovna příjemné když se potřebuješ rychle zařadit do pruhu. Jinak ano, v 95% situací výkon nevyužiješ a nebo je Cupra hodně podobná výkonu GTI. Rozdíly jsou až nad 160km/h. -
flakacka 23.07.14 13:49
« Re: Moc pekny
Pneu zatím v plánu nejsou. Až se ojedou tak uvidíme zda vyměníme za jinou značku. Koukni do galerie, fotka kufru. Jsou tam pásy měkčeného materiálu GLADEN. Po sundání kola se ještě sundavá plastový ochranný výlisek do podběhu a lepí se to přímo na něj. Po víkendu dám vědět jak hluk klesnul či nikoli. -
woody-alien 23.07.14 13:25
« Gratulace a pár poznámek
Za prvé, tak jako diskutéři přede mnou, přidávám gratulaci k nevšednímu autu. :yes: Recenze je pěkně napsaná, žádné grafomanské orgie ale člověk se dozví, co potřebuje vědět. Je fakt, že s Cuprou už zkušenost mám, tak přidám i pár poznámek k textu.
1. Vzhled - Leon se mi líbí, má šmrnc a je pravda, že Cupra není nijak dramaticky odlišena od třeba FR. Dojem samozřejmě dělaj full-LED světla a 19" kola. Nabídka barev je ovšem dost slabá, takže bych nejspíš skončil taky u téhle červené.
2. Interiér - tady podle mě má GTI znatelně navrch, ale v žádném případě mě vnitřek Cupry neuráží, jen na mě působil dost ponuře. Řešením opravdu může být volba chromu místo černě lakovaných plastů, která tomu dá žádoucí kontrast.
3. Vnitřní prostor - parádní disciplína Leonu. Vepředu bez výhrad a vzadu na potlesk. Při téhle velikosti auta je to výborný výsledek.
4. Podvozek - DCC dělá divy a zvládá ukrotit ta obrovská kola i na špatném povrchu. Za mě znovu bez výhrad. Kdo má snížené vnímání, doporučuju vyzkoušet Fiestu ST, ať pozná, jak se dá přijít o zuby i na 17". >:D
5. Řazení - tady jsem bohužel měl velké výhrady k manuálu předváděcího auta. Řazení drhlo, speciálně přechod mezi 1 a 2 ale i u otatních kvaltů a vyloženě brzdilo dynamickou jízdu. Možná chyba kusu, aspoň doufám. Ale těch stížností bylo víc, tak snad budeš mít štěstí...
6.Motor - jedno z hlavních lákadel Cupry. 280 koní za takovou cenu ? Super. O spotřebě tedy nevím nic, ale tahoun to je jak se patří. I když všechno taky nevyřeší, jak jsem se přesvědčil při až příliš odvážném předjížděcím manévru. Ale to nelze vytýkat motoru, nýbrž mojí hlavě. ;-)
7. Hlučnost - základní hlučnost pochází od kol, to je jasné. A ta mi (aspoň při té předváděčce) nevadila. Horší už to bylo se "sportovním" zvukem motoru. Bohužel to reprákové představení bylo pro mě až příliš umělé a po chvíli vyloženě rušivé, což mi zabraňovalo používat režim Cupra na delší než nezbytnou dobu. O tom, že je to opravdu problém, svědčí i fakt, že na stejně "vyladěnou" Octavii RS už existujou návody, jak ponechat ostřejší nastavení motoru a přitom "zvuk" ztlumit až do nuly.
Přeju ti, aby Cupra sloužila bez problémů a k tvojí spokojenosti. :yes: ;-) -
trapid 10.02.16 08:35
« Kola na české cesty?
Blahopřeji k "úžavozu" a mám otázku.
Mohl by ses prosím podívat do velkého techničáku a napsat sem, jaký nejmenší průměr kol se dá na autě použít? 17" nebo 18" a jaký je u toho rozměr pneu?
19" jsou sice krásné, ale asi to na české cesty (obzvlášť s nízkým profilem) není to pravé ořechové.
-
flakacka 12.05.15 17:29
« Spotřeba oleje
Momentálně mam najeto neco pres 17 tis. km. Olej jsem měnil v necelých 15tis. Dělal mi to můj dvorní mechanik, kterému 100% duveruji. (Do autorizovaného servisu půjdu az ve 30tis. Kvůli záruce) nehodlám dávat 5000 jen za výměnu oleje a filtru kdyz to mam takhle v originálu za půlku. A ptal jsem se ho kolik tam bylo oleje kdyz ho vypoustel a bylo mi řečeno, ze tam byl původní stav. Ale je pravda, ze auto bylo nové a dost dlouho sem ho zajížděl a tim pádem nehonil. -
Covenant 13.04.15 19:57
« Re: Re: Moc pekny
Když jsem mněl auto na zvedáku v pneuservisu, byly elektrony z vnitřní strany po celém obvodu podřené až na kov (najeto cca 800km).....hledali jsem o co by to mohlo vzniknout, ale nic jsme nenašli......až pak jsem si v krajní poloze, když auto například někde otáčím na dvoře, všiml hluku který popisuješ...no momentálně to neřeším a netočím volant úplně do max, ale mám v plánu až budu v nějakých 5000km měnit olej to víc prozkoumat jestli ty elektrony byl tak poškrábané špatným uskladněním jak ležely někde u výrobce na sobě nebo tam opravdu něco dře v krajní poloze....auto je v záruce, tak pak se uvidím.... -
cupra 08.04.15 16:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba
Je to jasné, že musím ustoupit, prostě je to teď těžké rozhodování.
Je mi jasné, že 10 km nestačí,navíc ten automat byl úplně nový, najeto kolem 800 km, spotřeba půjde dolů. Ostatní dvě cupry byly manuály, ale tam jsem spotřebu nezkoušel, ale spíš si toho auta chvilku užít. Jezdit s tím víkend, to by bylo zase něco jiného, ale to nikdo jen tak nepůjčí. -
flakacka 08.04.15 16:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba
Ono je hodně moc znát ty krátké popojížďky. Já když vyjedu z garáže tak musím kousek jet městem kde je několik semaforů a také mi tam svítí 10 litrů. Ale postupně jak se ohřeje motor a člověk vyjede ven z města kde skoro nikde nestojí tak to rapidně klesá. Opravdu mám průměr nyní již 7,9l. Ono je to zapříčiněno mnoha faktory. Není mi již 20 kde si člověk potřebuje neustále něco dokazovat, jezdím spíše delší trasy (městu se dost často vyhýbám) a v neposlední řadě je fakt, že je hustý provoz. Stačí chytit 2-3 kloboukáře pak nějaký ten kamion, dost často plná čára a nepředjedeš nikoho a jsi nucen jet "klobouka". A při této defenzivní jízdě je pak na PP skoro snová spotřeba.
Musíš z něčeho ustoupit, jinak si nic nekoupíš. Pokud je priorita co nejsilnější benzin, manuál a dobrá cena tak zde jasně vede Cupra. Musíš slevit z interiéru jak píšeš a překounout dlouhé dodací lhůty.
Také mi vadilo nemožnost mít některé věci ani za příplatek. Chtěl sem kessy a zadní kameru. S tou navigací se to ale zlepšilo s modelovým rokem 2015. Narostla na 6,5 palce, má lepší rozlišení a více funkcí.
-
cupra 06.04.15 19:03
« Re: Re: Re: Re: Spotřeba
Ale stejně nechápu, jak se můžeš dostat na tu spotřebu 7,8, jel jsem už ve 3 různých cuprách, ale ne moc dlouhé jízdy, max tak 10 km, u Cupry s DSG jsem se pod 10 l/100 na ekojízdu vůbec nedostal. Chci tedy auto v manuálu a rozhoduji se mezi
Seat Leon Cupra ST
Seat Leon ST FR 135 kw
Skoda Octavia RS 135 kw
Kdybych si měl vybrat benzín, tak asi jedině cupru, proto neuvažuji RS230, ani Golf Variant R (vysoká cena, nelíbí se mi, škaredé barvy). U benzínu mi vadí jen vysoká spotřeba oproti dieselu. Nemá cenu uvažovat nájezd, na to mi nezáleží, nekupuji také auto na 4 roky, ale spíše na 6-8 let, pokud to vůbec v současné mizerné kvalitě a materiálů vydrží.
Mou prioritou je, co nejvýkonnější motor jak v benzínu, tak dieselu. Modrá barva - tu má nejlepší Octavia, u Seatu Alor není tak pěkná, za šera ano, na sluníčku je to jak barva na hračky.
Co mi vadí/chybí
U Seatu mi všeobecně vadí palubovka jak z minulého století a její náklon, nemožnost dát do dveří 1,5 l pet, chybí mi hezčí/lepší navigace oproti Columbusu, docela chudá příplatková výbava, nejvíce mi chybí přední vyhřívané sklo, couvací kamera (ta bude od MR2016 + přesuny MDI a pár drobností, co už vím), přídavné topení, bezklíčové zamykání (Kessy). U škody mi zase chybí DCC, které nebude ani s MR2016 (do 10 dnů by se mělo vědět, jaký bude další MR).
Dodací doba
Další nevýhodou je, že na obě varianty Seatu je nehorázně dlouhá čekačka min 6 měsíců a klidně i déle, obzvláště u ST. Škoda oproti tomu 3 max 4 měsíce, dříve to bylo více, ale to se už prý zlepšilo.
4x4
U všech aut mi chybí 4x4 pro nejvýkonnější varianty a v manuálu, na které jsem zvyklý.Paradoxně Scout/X-perience (obojí jsem si také projel), mají 4x4 ale jen v automatu, a mají lepší zrychlení než RS/FR, ale jde spíše o 4x4 než zrychlení.
Další varianty
Projel jsem si samozřejmě i Superba, nový ještě není, Passata 176kw biTDI, ale opět nejvýkonnější varianty nejsou v manuálu a cenovka je přece jen už dost vysoká. Díval jsem se u jiných automobilek, ale spíš koncern ohledně toho, že jsem na to zvyklý, servis, dostupnost náhradních dílů apod.
Závěr
Ale prostě není nikde ideální mix toho, co chci já. A na konci dubna chci objednat.Tak se teď těžce rozhoduji, co objednat :-( -
l-n 29.01.15 13:54
« Re: Re: Re: Spotřeba
Tiez rovnaky nazor ohladom vyberu motora - jednoznacne benzin. Aj keby mal byt na dlhe trasy. Disel jeden mame. Aj ho tu najdes. A konkretne v tom aute by som radsej privital benzin...to je dovod, preco bude Smax o nejake dva-tri roky meneny (skor nez padne 100tiskm...
...Kazdopadne je to len moja osobna preferencia smerom k benzinom. Ak by som mal intenzivnejsiu skusenost so 6-8 valcovym dislom, hovoril by som mozno nieco ine...4 a menej valcove disle mi vôbec nevyhovuju. S nimi som mal moznost cosi pojazdit.