Seat Leon (2014)
22.7.2014Zdravím všechny petrolheady, kterým koluje v žilách benzín. Rád bych zde představil své nové auto v recenci, kterou chci napsat jako uživatel. To…
Seat Leon (flakacka)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
iudex 23.07.14 15:20
« Re: Re: Myslivec
To je slušné á zľava pre súkromnú osobu na úplnú novinku.
Ad kúpa auta za cenníkovú cenu: keď som bol nedávno v servise, vedľa mladí manželia kupovali auto. Na žiadnu zľavu sa nepýtali, odkývali cenníkovú cenu, až sa zrejme sám predajca cítil blbo a sám im zľavu ponúkol. :-) -
iudex 23.07.14 15:17
« Re: Re: Gratulace a pár poznámek
V zásade súhlas, len by som poopravil to o rovnakom motore O RS a GTI: rovnaký motor je len v základnom GTI a ten si nikto rozumne uvažujúci nekúpi. Za necelých 1000 eur je totiž Performance pack s vyšším výkonom, samosvorom a väčšími brzdami, čo je fakticky povinný príplatok a GTI posúva ďalej (neviem posúdiť, základné GTI som nešiel, len PP). 230k motor v GTI nemá žiaden prepad výkonu pri spomínaných 4500, ťahá až do 6500 a tam platí to, čo si písal pri Cupre, že na 2, 3 a 4ke zrýchľuje ako splašený (2ka do 100, 3ka do 140, 4ka do 180). Inak súhlasím s tým, že Tvoj výber dosť ovplyvňuje aj prístup dealera: ja som na GTI absolvoval 2 predvádzačky, zatiaľ čo Cupru stále údajne nemali a ani sa netrhali mi ju zohnať (hoci som už čítal, že iní ju skúšali).
Inak na to, že máš len 2500 km, už dosť vieš o správaní motora vo vysokých otáčkach, teda ho asi prehnane opatrne nezabehávaš. ;-) -
flakacka 23.07.14 14:01
« Re: Gratulace a pár poznámek
Díky. V podstatě se dá se vším souhlasit. Popsal sem vše v recenzi. Vzhled, motor, podvozek, prostor - super. Ohledně řazení záleží asi na konkrétním kousku. Já si nemohu stěžovat. Ano, interiér GTI je jinde (také v recenzi popsáno) ale u Cupry ten chrom paket dělá docela dost. S GTI sem nejel - 3 měsíce čekám až dorazí předváděčka a když konečně dorazí tak mi prodejce nechá pouze sednout do auta. Ano nebylo přezuto na zimní, což chápu. Jenže po týdnu kdy mělo vše být připraveno tak mi prodejce pro změnu nebere telefon. A doprošovat se vážně nebudu. Ale zpět k tomu co sem měl na mysli. ORS a GTI mají identický motor. A já v té Octávce prostě při 4500ot/min cítil lehký propad výkonu. A není to zrovna příjemné když se potřebuješ rychle zařadit do pruhu. Jinak ano, v 95% situací výkon nevyužiješ a nebo je Cupra hodně podobná výkonu GTI. Rozdíly jsou až nad 160km/h. -
flakacka 23.07.14 13:49
« Re: Moc pekny
Pneu zatím v plánu nejsou. Až se ojedou tak uvidíme zda vyměníme za jinou značku. Koukni do galerie, fotka kufru. Jsou tam pásy měkčeného materiálu GLADEN. Po sundání kola se ještě sundavá plastový ochranný výlisek do podběhu a lepí se to přímo na něj. Po víkendu dám vědět jak hluk klesnul či nikoli. -
flakacka 23.07.14 13:45
« Re: Myslivec
Dneska se za ceníkovou cenu auta nekupují. ;-) Samozřejmě, že sem vyjednával. Bráno na soukromou osobu kde jsou slevy nižší o 3% oproti firemním. Prodejce začal na slevě ve výši 3%, to sem se mu málem vysmál. Na dotaz zda to myslí vážně přišla okamžitá odpověď, že je možno vyjednat další slevu 10tis. u importéra. S poděkováním sem odešel. Doma rozeslal poptávku cca 5ti prodejcům. Pyramida Průhonice nabídl zdaleka nejlepší nabídku ve výši 7% ihned. Zvedl sem telefon a zavolal do Loun a trošičku sem u toho zalhal, že mám nabídku na 8% zda to dorovnají. Za chvíli volá prodejce zpět, že ano a navíc dá bonus povinnou výbavu a gumové koberce. Tak jsme si plácli. -
woody-alien 23.07.14 13:25
« Gratulace a pár poznámek
Za prvé, tak jako diskutéři přede mnou, přidávám gratulaci k nevšednímu autu. :yes: Recenze je pěkně napsaná, žádné grafomanské orgie ale člověk se dozví, co potřebuje vědět. Je fakt, že s Cuprou už zkušenost mám, tak přidám i pár poznámek k textu.
1. Vzhled - Leon se mi líbí, má šmrnc a je pravda, že Cupra není nijak dramaticky odlišena od třeba FR. Dojem samozřejmě dělaj full-LED světla a 19" kola. Nabídka barev je ovšem dost slabá, takže bych nejspíš skončil taky u téhle červené.
2. Interiér - tady podle mě má GTI znatelně navrch, ale v žádném případě mě vnitřek Cupry neuráží, jen na mě působil dost ponuře. Řešením opravdu může být volba chromu místo černě lakovaných plastů, která tomu dá žádoucí kontrast.
3. Vnitřní prostor - parádní disciplína Leonu. Vepředu bez výhrad a vzadu na potlesk. Při téhle velikosti auta je to výborný výsledek.
4. Podvozek - DCC dělá divy a zvládá ukrotit ta obrovská kola i na špatném povrchu. Za mě znovu bez výhrad. Kdo má snížené vnímání, doporučuju vyzkoušet Fiestu ST, ať pozná, jak se dá přijít o zuby i na 17". >:D
5. Řazení - tady jsem bohužel měl velké výhrady k manuálu předváděcího auta. Řazení drhlo, speciálně přechod mezi 1 a 2 ale i u otatních kvaltů a vyloženě brzdilo dynamickou jízdu. Možná chyba kusu, aspoň doufám. Ale těch stížností bylo víc, tak snad budeš mít štěstí...
6.Motor - jedno z hlavních lákadel Cupry. 280 koní za takovou cenu ? Super. O spotřebě tedy nevím nic, ale tahoun to je jak se patří. I když všechno taky nevyřeší, jak jsem se přesvědčil při až příliš odvážném předjížděcím manévru. Ale to nelze vytýkat motoru, nýbrž mojí hlavě. ;-)
7. Hlučnost - základní hlučnost pochází od kol, to je jasné. A ta mi (aspoň při té předváděčce) nevadila. Horší už to bylo se "sportovním" zvukem motoru. Bohužel to reprákové představení bylo pro mě až příliš umělé a po chvíli vyloženě rušivé, což mi zabraňovalo používat režim Cupra na delší než nezbytnou dobu. O tom, že je to opravdu problém, svědčí i fakt, že na stejně "vyladěnou" Octavii RS už existujou návody, jak ponechat ostřejší nastavení motoru a přitom "zvuk" ztlumit až do nuly.
Přeju ti, aby Cupra sloužila bez problémů a k tvojí spokojenosti. :yes: ;-) -
-
woody-alien 23.07.14 12:42
« Re: HH
O tom nepochybuju....cena Cupry (srovnej třeba se Slovenskem) je u nás nastavena fantasticky a ten výkon je impozantní. I když prodeje ve srovnání s O-RS budou nepochybně jinde. Zatím. Jakmile přijde Cupra ST, bude to ještě zajímavější. A co ty ? Vsadím se, že už tě svrběj prsty podepsat objednávku... ;-) -
woody-alien 23.07.14 11:09
« HH
Výběr takového auta je hodně individuální záležitost a tak se vcelku snadno může stát, že ve finále proti sobě stojej dva roztodivní kandidáti. Flakacka to měl velmi ujasněný a výběr z koncernu bych viděl podobně. ORS okamžitě ze hry - a racionálně brát Cupru 280. Nejlepší poměr cena/výkon, vzhled je fajn, jede to jak drak. Jenže, a tady se vracím k úvodu, přecejen to už není auto za 10 platů a to už si to pořádně promyslíš. A tak tedy v mém případě buď zvolím čistou srdcovku (modří už vědí),protože z toho auta jsem (navzdory všem testům) vylezl vysmátej jako z žádnýho jinýho - anebo respektuhodný etalon, jehož vzhled mi konvenuje ještě více, a co se týká vnímané kvality je na tom (můj názor) prostě lépe. Výkonostní rozdíl ve prospěch Cupry pak nejspíš oceníš na okruhu nebo dlouhých rovinkách, ale v 95% situací (a nemyslím tím jen bežný provoz) nehraje roli.
Přesto - Cupra je výborná volba a majiteli samozřejmě patří gratulace. Mám takové tušení, že recenzí Cupry (nebo aspoň majitelů) bude přibývat o dost více než v případě toho etalonu. A to je vlastně taky dobře. ;-) -
iudex 23.07.14 10:05
« HH
Najprv veľká gratulácia k autu, výborná voľba; je vidieť, že Ti auto robí radosť a tak je to správne. Cupra je asi najlepší cenovo prístupný kompromis medzi vysokým výkonom a praktickou použiteľnosťou: výkon a dynamika lepšia, ako Megane RS pri praktickosti Golfu GTI, a to všetko za bezkonkurenčnú cenu. Niektorí Cupre vytýkajú malé vizuálne odlíšenie od Leonu vo výbave FR (ktoré, ak má full-LED a 18", vyzerá na 90% ako Cupra) a trošku menšiu kultivovanosť interiéru oproti sesterskému GTI, ale keď si človek uvedomí, čo za to všetko Seat pýta, nemôže mať výhrady. Kupujúc dnes auto, Cupra by bola silný kandidát, volil by som ale (u nás predávanú) verziu 265k na 18kach v šedej metle.
Inak longlife olej pre hotheč je na facku výrobcovi, ja som menil olej po zábehu 3000 km a v servise len súhlasne prikyvovali. -
marcellus 23.07.14 09:15
« Moc pekny
Mas to moc pekny a gratuluju ;-) . Ja mam Leon ST cca mesic na 18" kolech a musim s tebou souhlasit, ze vetsina hluku v aute je ten od kol :-( . Je to presne jak si psal na hrubym asfaltu to fakt dost huci. Pises v zaveru ze to mas v reseni, budes teda menit pneu nebo to chystas nejak odhlucnit?
Jinak přeji mnoho kilometrů plných radosti :-)